abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163289427
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Europa gaat nu dus een artikel 50 procedure opstarten
Dat kan Europa toch niet? Dat kan toch alleen de lidstaat die uit wil treden?
pi_163290796
brianklaas twitterde op zaterdag 25-06-2016 om 16:39:48 #Brexit turnout data for young people. 18-24: 36%25-34: 58%Turnout total: 72%Elections are won by those that show up. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163290875
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:26 schreef Slayage het volgende:
brianklaas twitterde op zaterdag 25-06-2016 om 16:39:48 #Brexit turnout data for young people. 18-24: 36%25-34: 58%Turnout total: 72%Elections are won by those that show up. reageer retweet
Dat is een tendens die je in de meeste verkiezingen wel ziet. Jongeren hebben doorgaans een significant lagere opkomst.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_163290945
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is een tendens die je in de meeste verkiezingen wel ziet. Jongeren hebben doorgaans een significant lagere opkomst.
en dan word je genaaid door de bejaarden en mag je eigenlijk niet huilen...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163291005
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

en dan word je genaaid door de bejaarden en mag je eigenlijk niet huilen...
Ik weet niet wie 'je' in dit verhaal is, maar als je niet hebt gestemd en je beklaagt over de uitslag, dan heb je in mijn ogen weinig recht van spreken.
pi_163291078
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik weet niet wie 'je' in dit verhaal is, maar als je niet hebt gestemd en je beklaagt over de uitslag, dan heb je in mijn ogen weinig recht van spreken.
jeugdigen waarvan 64% op remain hebben gestemd itt 58% van de bejaarden op exit
-Rabia Al-Basri
pi_163291214
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

jeugdigen waarvan 64% op remain hebben gestemd itt 58% van de bejaarden op exit
Jongeren zijn geen entiteit die je als geheel ergens op kunt aanspreken. Het zijn individuen die wel of niet stemmen en opvattingen hebben over de wenselijkheid van een Brexit. Dat er statistische verschillen zitten tussen groepen op basis van leeftijd, geslacht, etniciteit, geografische herkomst, enzovoort is wat dat betreft niet zo relevant.
pi_163291275
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je vindt het land niet gespleten? Met al ruim een miljoen stemmen voor een nieuw referendum en de schotten die zich beginnen te roeren voor afscheiding?
Lijkt me nu niet echt pais en vree.
Die facebook generaties zolang ze online hun handtekening kunnen zetten hebben ze hun mening maar als ze over 6 maanden naar de stembus moeten vraag ik me af of de opkomst percentages veel zullen verschillen met die van afgelopen donderdag.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_163291406
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Jongeren zijn geen entiteit die je als geheel ergens op kunt aanspreken. Het zijn individuen die wel of niet stemmen en opvattingen hebben over de wenselijkheid van een Brexit. Dat er statistische verschillen zitten tussen groepen op basis van leeftijd, geslacht, etniciteit, geografische herkomst, enzovoort is wat dat betreft niet zo relevant.
relevant of niet.

de ouderen hebben de jongeren genaaid
de laag opgeleiden hebben de hoog opgeleiden genaaid
de engelsen en de welsh, hebben de schotten en de ieren genaaid

de jongeren en hoog opgeleiden kunnen politiek geen conclusies trekken itt de schotten en de ieren die nu bepaalde separatistische geluiden laten horen
-Rabia Al-Basri
pi_163291513
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:40 schreef vipergts het volgende:

[..]

Die facebook generaties zolang ze online hun handtekening kunnen zetten hebben ze hun mening maar als ze over 6 maanden naar de stembus moeten vraag ik me af of de opkomst percentages veel zullen verschillen met die van afgelopen donderdag.
Het heeft weinig met generaties te maken hoor. Het is vrij structureel fenomeen.
Neem bijvoorbeeld de data van de verkiezingen in de VS, hier.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:38:58 #62
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163292420
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_163292552
quote:
quote:
Mr Hannan said the UK would have to accept the free movement of people in order to remain in the European common market.
Als het daarop uitdraait, prima toch? De interne markt heeft vier vrijheden en als het VK die alle vier accepteert in een bilaterale deal, net zoals Zwitserland, lijkt me daar niks mis mee.

Het negeert natuurlijk wel een belangrijk argument uit de leave-campagne, maar ja, je kan niet altijd alles hebben.
pi_163292688
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:45 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Als het daarop uitdraait, prima toch? De interne markt heeft vier vrijheden en als het VK die alle vier accepteert in een bilaterale deal, net zoals Zwitserland, lijkt me daar niks mis mee.

Het negeert natuurlijk wel een belangrijk argument uit de leave-campagne, maar ja, je kan niet altijd alles hebben.
Volgens mij was dit hét primaire argument voor een belangrijk deel van de Leave-stemmers, dus ik kan me voorstellen dat die daar niet zo blij mee zijn. Al zat dit er op voorhand wel vrij dik in natuurlijk.
pi_163292909
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij was dit hét primaire argument voor een belangrijk deel van de Leave-stemmers, dus ik kan me voorstellen dat die daar niet zo blij mee zijn. Al zat dit er op voorhand wel vrij dik in natuurlijk.
En het is toch ook een groep die de politiek op geen enkele manier tevreden kan stellen :P
pi_163293873
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoort allemaal bij het spel. De EU heeft toch een rubberen ruggengraat met Merkel voorop.

Free riden, van twee walletjes eten.
ze zouden gewoon afgestraft moeten worden :Y
-Rabia Al-Basri
pi_163293907
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:45 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Het is niet prima omdat anderen het dan ook gaan willen en uiteindelijk moet er iets overblijven om dat te regelen, dat heb je niet als iedereen eruit stapt.
pi_163294137
niks aan de hand jongens. move along _O-

DavidLammy twitterde op zaterdag 25-06-2016 om 17:36:56 Wake up. We do not have to do this. We can stop this madness through a vote in Parliament. My statement below https://t.co/V8f9Yo1TZd reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_163294308
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

ze zouden gewoon afgestraft moeten worden :Y
Moet je vooral doen, dan geef je de eurosceptici nog wat meer munitie :').
pi_163294313
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:44 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Het is niet prima omdat anderen het dan ook gaan willen en uiteindelijk moet er iets overblijven om dat te regelen, dat heb je niet als iedereen eruit stapt.
De laatste die er nog in zit kan dan voor heel Europa de regels dicteren. :P
pi_163294377
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:03 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Moet je vooral doen, dan geef je de eurosceptici nog wat meer munitie :').
door dat niet te doen, zou je de eurosceptici voeren omdat het argument zal zijn, "alle economische voordelen zonder de verplichtingen. dat wil ik ook!!!"
-Rabia Al-Basri
pi_163294497
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

door dat niet te doen, zou je de eurosceptici voeren omdat het argument zal zijn, "alle economische voordelen zonder de verplichtingen. dat wil ik ook!!!"
Dat is nog altijd te verkiezen boven het imago dat de EU zich aanmeet als ze nu de boel gaan frustreren puur en alleen om de Britten te straffen voor hun 'foute' keuze. Je hoeft ze echt niet meer aan te bieden dan we bijvoorbeeld nu aan de Zwitsers en de Noren doen maar minder dan dat is ook niet verstandig (op zijn minst al omdat de economieën van de overblijvende lidstaten er dan ook zwaarder dan nodig is door getroffen worden).
pi_163294547
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat is nog altijd te verkiezen boven het imago dat de EU zich aanmeet als ze nu de boel gaan frustreren puur en alleen om de Britten te straffen voor hun 'foute' keuze. Je hoeft ze echt niet meer aan te bieden dan we bijvoorbeeld nu aan de Zwitsers en de Noren doen maar minder dan dat is ook niet verstandig (op zijn minst al omdat de economieën van de overblijvende lidstaten er dan ook zwaarder dan nodig is door getroffen worden).
Ook als ze volledig meewerken aan de Britse eisen zullen die verwijten en dat imago krijgen. De EU is nu eenmaal gekozen en succesvol als zondebok :P
pi_163294618
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 09:45 schreef Braindead2000 het volgende:
15 jaar geleden: Buitenlandse haatimams niet toelaten in Nederland. Wat kreeg je te horen "kan niet, populistische onzin, immoreel, vrijheid van godsdienst". Totdat natuurlijk de zogenaamde fatsoenlijke partijen het idee overnamen. Dan is het opeens een goed idee.
Kom op zeg, wat zijn dit nou voor voorbeelden?. Ook Jomanda, een willekeurige haatimam en een Duitse neonazi heeft de afgelopen 30 jaar wel iets bedacht dat in retrospect een prima idee is.

Als voorbeeld:
In elke stad in elk land is een deel van de mensen ontevreden. Meestal zijn dit de laagopgeleide mensen in minder mooie delen van de stad of het land. Het zijn de mensen die geen goede baan hebben of hun baan kwijt zijn geraakt. Dit zijn de mensen die populistische politici makkelijk kunnen meekrijgen. Het zijn mensen die alles wel geloven, omdat ze nu toch al de onderkant van de samenleving zijn. Als een charismatische populist als Wilders dan roept dat de buitenlanders (garantie voor succes) oorzaak van hun ongeluk zijn, zullen ze dit snel geloven. Iemand anders de schuld geven van jouw pech, is een vrij menselijke eigenschap en erg aanlokkelijk. Op dit moment is de economie niet erg sterk en hebben we lastige situaties met de talloze vluchtelingen. Veel ontevreden mensen en dus veel voer voor populisten.

Vervelend is dat deze ontevreden mensen wellicht een punt hebben, maar gewoon niet slim genoeg zijn om te bevatten wat ze nu echt aan het veranderen zijn. Over de Brexit heb ik een aantal rapporten gelezen die allemaal duidelijk zijn. Mogelijk gunstig voor de aantallen immigranten, maar financieel gewoon erg kut voor Engeland. Ik snap niet dat zoveel mensen met zo weinig verstand de kans krijgen een land terug in de tijd te zetten. Gezien de groter wordende groep onnozele Nederlanders, hoop ik dat Engeland zichzelf snel uit de EU werkt en in zwaar economisch weer komt.
pi_163294646
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat jij weet wat voor deals Zwitserland en Noorwegen hebben?
pi_163294774
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoort allemaal bij het spel. De EU heeft toch een rubberen ruggengraat met Merkel voorop.

Free riden, van twee walletjes eten.
Dat denk ik niet. De EU gaat Engeland redelijk knijpen. In Frankrijk, Duitsland en NL zijn binnen 1,5 jaar verkiezingen. Als kiezers zien dat de EU Engeland zeer weinig geeft en economisch laat zinken, zal dat gunstig zijn voor de huidige regeringen.
pi_163294776
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:21 schreef Ruif het volgende:

[..]

ik heb daar ook totaal geen beeld bij.
-Rabia Al-Basri
pi_163294878
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik heb daar ook totaal geen beeld bij.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_Economische_Ruimte
quote:
De ruimte is ontstaan om de landen van de EVA die niet opgingen in de Europese Unie toch te laten profiteren van het vrije verkeer van personen, goederen, diensten en kapitaal in de Europese Unie. Hiervoor moest wetgeving van de EU worden ingevoerd in de EER-staten.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 20:31:34 #79
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163294921
quote:
En daar hoort Zwitserland niet bij. Die hebben een aparte deal.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_163294952
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En daar hoort Zwitserland niet bij. Die hebben een aparte deal.
Het ging om Zwitserland en Noorwegen. EER zit Noorwegen in, Zwitserland heeft idd een andere deal, wordt in de link beschreven. Zij zijn aangesloten bij het Schengen-akkoord.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 20:34:00 #81
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163294971
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het ging om Zwitserland en Noorwegen. EER zit Noorwegen in, Zwitserland heeft idd een andere deal, wordt in de link beschreven. Zij zijn aangesloten bij het Schengen-akkoord.
Wat zit er in EER waar Zwitserland niet aan mee doet? En omgekeerd?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_163294997
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat zit er in EER waar Zwitserland niet aan mee doet? En omgekeerd?
Geen idee. Als je het wilt weten, moet je denk ik even doorklikken in het Wiki-artikel.
pi_163295134
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:21 schreef Ruif het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat ik er inderdaad maar een matig beeld van heb, maar ik ben er wel vrij zeker van dat het een deal is die hun meer toegang tot de Europese markt gunt dan zo'n beetje alle andere landen op de planeet (hoewel dat natuurlijk wel zijn prijs heeft).
pi_163295251
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:25 schreef Ruif het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. De EU gaat Engeland redelijk knijpen. In Frankrijk, Duitsland en NL zijn binnen 1,5 jaar verkiezingen. Als kiezers zien dat de EU Engeland zeer weinig geeft en economisch laat zinken, zal dat gunstig zijn voor de huidige regeringen.
Het Verenigd Koninkrijk is een behoorlijk grote handelspartner voor die drie landen, hun afknijpen gaat dus ook flinke gevolgen thuis hebben. Hoe waarschijnlijk denk jij dat het is dat kiezers gaan stemmen op een politicus die de economie in eigen huis afbreekt, al helemaal als de voornaamste reden voor die afbraak hun eigen gekrenkte gevoelens zijn? Je kan aan Newt Gingrich vragen hoe goed dat werkt, die heeft daar wel ervaring mee.
pi_163295339
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat ik er inderdaad maar een matig beeld van heb, maar ik ben er wel vrij zeker van dat het een deal is die hun meer toegang tot de Europese markt gunt dan zo'n beetje alle andere landen op de planeet (hoewel dat natuurlijk wel zijn prijs heeft).
en die moet dus hoog zijn voor de britten :Y
-Rabia Al-Basri
pi_163295362
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het Verenigd Koninkrijk is een behoorlijk grote handelspartner voor die drie landen, hun afknijpen gaat dus ook flinke gevolgen thuis hebben. Hoe waarschijnlijk denk jij dat het is dat kiezers gaan stemmen op een politicus die de economie in eigen huis afbreekt, al helemaal als de voornaamste reden voor die afbraak hun eigen gekrenkte gevoelens zijn? Je kan aan Newt Gingrich vragen hoe goed dat werkt, die heeft daar wel ervaring mee.
Het is natuurlijk ook de vraag hoe het andersom is: wat voor effect heeft het op het VK als er geen deal komt met de EU. Oftewel: bij wie is de nood het hoogst? Ik denk dat die balans toch wat in het nadeel van het VK uitvalt.
pi_163295480
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Heel simpel gezegd moeten de Zwitsers en Noren heel veel Europese wetgeving (zonder er zelf over mee te mogen praten) integreren in hun eigen wetgeving om zulke handelsakkoorden te krijgen. Engelsen willen geen Europese bemoeienissen en zullen dus nooit handelsakkoorden krijgen zoals eerdergenoemde landen (die inderdaad vrijwel ongelimiteerd toegang geven tot de Europese markt). De EU zal Engeland nooit vergelijkbare handelsakkoorden geven om twee redenen:
1: Andere Eurokritische landen zullen eerder een exit overwegen als ze wel de lusten, niet de lasten kunnen bedingen in een akkoord
2: Engeland wil geen wetgeving meer uit Brussel, terwijl dit een voorwaarde is voor landen als Noorwegen.

Plat gezegd zou Europa er goed aan doen Engeland economisch een forse knal te geven, zodat populisme in andere landen in de kiem gesmoord wordt en de EU meer kans heeft om te blijven bestaan. Soms moet er een voorbeeld gesteld worden, hoe lullig ook voor de mensen die wel bij de EU wilden blijven.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik denk dat Europa weinig keus heeft. Goede handelsakkoorden met Engeland afsluiten zet de deur open voor andere exits. Dat is economisch veel heftiger dan Engeland afknijpen. Er zal wel handel gedreven worden, maar met veel zwaardere heffingen. Het effect voor de Engelse economie zal groter zijn dan die van bv Nederland. Daarnaast kan de rest van Europa dit wel redelijk opvangen.
pi_163295525
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook de vraag hoe het andersom is: wat voor effect heeft het op het VK als er geen deal komt met de EU. Oftewel: bij wie is de nood het hoogst? Ik denk dat die balans toch wat in het nadeel van het VK uitvalt.
De Britten hebben er inderdaad veel meer last van, maar die zijn toch al uit de EU dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Wat het thuisfront erover denkt kan je echter wel nog opbreken.
pi_163295530
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:50 schreef Ruif het volgende:

[..]

Heel simpel gezegd moeten de Zwitsers en Noren heel veel Europese wetgeving (zonder er zelf over mee te mogen praten) integreren in hun eigen wetgeving om zulke handelsakkoorden te krijgen. Engelsen willen geen Europese bemoeienissen en zullen dus nooit handelsakkoorden krijgen zoals eerdergenoemde landen (die inderdaad vrijwel ongelimiteerd toegang geven tot de Europese markt). De EU zal Engeland nooit vergelijkbare handelsakkoorden geven om twee redenen:
1: Andere Eurokritische landen zullen eerder een exit overwegen als ze wel de lusten, niet de lasten kunnen bedingen in een akkoord
2: Engeland wil geen wetgeving meer uit Brussel, terwijl dit een voorwaarde is voor landen als Noorwegen.

Plat gezegd zou Europa er goed aan doen Engeland economisch een forse knal te geven, zodat populisme in andere landen in de kiem gesmoord wordt en de EU meer kans heeft om te blijven bestaan. Soms moet er een voorbeeld gesteld worden, hoe lullig ook voor de mensen die wel bij de EU wilden blijven.
Het is ook wel logisch dat bij open grenzen voor de handel, de producten ook aan dezelfde eisen moeten voldoen.

You can't have your cake and eat it, zeggen de britten dan.
pi_163295580
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:51 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De Britten hebben er inderdaad veel meer last van, maar die zijn toch al uit de EU dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Wat het thuisfront erover denkt kan je echter wel nog opbreken.
Daarom is het voor de britten van groter belang om een handelsakkoord te sluiten dan dat het voor de EU is. En dat betekent dat de EU meer ruimte heeft om eisen te stellen, zodat er voor hun (en het thuisfront) een beter resultaat uit komt.
pi_163295615
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:50 schreef Ruif het volgende:

[..]

En die voorwaarden zouden toch ook gewoon voor de Britten van toepassing moeten kunnen zijn? Je hoeft daar als EU echt niet van af te wijken hoor. Maar het wordt een ander verhaal als we, zelfs als ze aangeven dat ze daar aan willen voldoen, alsnog geen deal met ze willen aangaan.
pi_163295700
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:54 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En die voorwaarden zouden toch ook gewoon voor de Britten van toepassing moeten kunnen zijn? Je hoeft daar als EU echt niet van af te wijken hoor. Maar het wordt een ander verhaal als we, zelfs als ze aangeven dat ze daar aan willen voldoen, alsnog geen deal met ze willen aangaan.
Als ze een dergelijke deal willen aangaan, dan bereiken de britten per saldo niets met een brexit. Sterker nog: ze gaan er op achteruit: ze moeten namelijk wel de wetgeving overnemen, maar mogen niet meebeslissen. Ik vind het prima als ze dat doen, daar niet van, maar dan zijn ze wel heel erg dom bezig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2016 20:58:05 ]
  zaterdag 25 juni 2016 @ 20:58:11 #93
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163295717
Het zou ook betekenen dat de meest essentiële argumenten van de Leave-campagne gewoon overboord gegooid worden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163295736
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:58 schreef Falco het volgende:
Het zou ook betekenen dat de meest essentiële argumenten van de Leave-campagne gewoon overboord gegooid worden.
Ja, dat zei ik. Of bedoelde ik iig.
pi_163295783
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:54 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Engeland zal daar nooit aan willen voldoen, omdat de brexit dan eigenlijk een wassen neus is. De regelgeving en door Brussel opgelegde wetten waar Noorwegen aan moet voldoen om zo'n unieke handelspositie te krijgen zijn wellicht ingrijpender dan die van Engeland vóór de brexit. Engeland heeft namelijk al tal van uitzonderingen bedongen. Dat Engeland in zal stemmen met dezelfde voorwaarden als Noorwegen is echt vrijwel uitgesloten. Zelfs als ze dat willen, zal Europa er nog wel een schepje bovenop doen.
pi_163295796
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:03 schreef Igen het volgende:

[..]

De laatste die er nog in zit kan dan voor heel Europa de regels dicteren. :P
Dat zal verhofstadt dan wel zijn
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_163295855
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 21:00 schreef Ruif het volgende:

[..]

Engeland zal daar nooit aan willen voldoen, omdat de brexit dan eigenlijk een wassen neus is. De regelgeving en door Brussel opgelegde wetten waar Noorwegen aan moet voldoen om zo'n unieke handelspositie te krijgen zijn wellicht ingrijpender dan die van Engeland vóór de brexit. Engeland heeft namelijk al tal van uitzonderingen bedongen. Dat Engeland in zal stemmen met dezelfde voorwaarden als Noorwegen is echt vrijwel uitgesloten. Zelfs als ze dat willen, zal Europa er nog wel een schepje bovenop doen.
Misschien wel een creatieve manier voor het parlement om aan het referendum te voldoen. "Ja, we zijn uit de EU, dus jullie kunnen blij zijn. We houden zelfs dezelfde handelsakkoorden. we zeggen er alleen even niet bij dat er ook wat nadelen aan zitten."
  zaterdag 25 juni 2016 @ 21:02:55 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163295868
quote:

[..]

Engeland zal daar nooit aan willen voldoen, omdat de brexit dan eigenlijk een wassen neus is.
Dat is het natuurlijk sowieso. De vraag is hoe ze het weten te verkopen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163296297
quote:

[..]

Dat zou inderdaad heel goed kunnen dat de Engelsen daar niet mee instemmen, maar in die situatie hebben ze het gewoon helemaal aan zichzelf te wijten. En daar zit hem nou net het cruciale verschil: Als je hard wilt maken dat een vertrek uit de unie economisch gezien slecht is moet dat te traceren naar hun eigen beleid, niet tot wraakacties van onze kant (in dat geval wordt de EU namelijk als schuldige gezien).
pi_163296460
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 21:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad heel goed kunnen dat de Engelsen daar niet mee instemmen, maar in die situatie hebben ze het gewoon helemaal aan zichzelf te wijten. En daar zit hem nou net het cruciale verschil: Als je hard wilt maken dat een vertrek uit de unie economisch gezien slecht is moet dat te traceren naar hun eigen beleid, niet tot wraakacties van onze kant (in dat geval wordt de EU namelijk als schuldige gezien).
Maar als de deal wordt zoals Noorwegen, dan is dat toch geen wraakactie?
Ik vind het nog wat voorbarig om te zeggen dat het VK een slechtere deal voorgeschoteld krijgt dan Noorwegen, want er zijn nog helemaal geen onderhandelingen gestart.

Ik ga er voorlopig ook vanuit dat ze een deal krijgen als Noorwegen. Dat hebben de meest pro-EUers hier op het forum ook steeds aangegeven. En dat is inderdaad een deal waarmee het VK niets opschiet, maar ze een betere deal aanbieden, zou ik onterecht vinden. Waarom moeten ze wel de lusten krijgen, maar niet de lasten?

Overigens heeft Merkel vandaag volgens mij ook al aangegeven een realistische deal te willen. En mij lijkt een deal als Noorwegen een realistische deal. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Maar het leave-kamp vindt dat ongetwijfeld een slechte deal, want die lijken het idee te hebben dat het VK in zijn eentje er wel even betere resultaten uit kan slepen en dat de EU daar maar aan heeft te voldoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')