Dat kan Europa toch niet? Dat kan toch alleen de lidstaat die uit wil treden?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 16:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Europa gaat nu dus een artikel 50 procedure opstarten
twitter:brianklaas twitterde op zaterdag 25-06-2016 om 16:39:48#Brexit turnout data for young people. 18-24: 36%25-34: 58%Turnout total: 72%Elections are won by those that show up. reageer retweet
Dat is een tendens die je in de meeste verkiezingen wel ziet. Jongeren hebben doorgaans een significant lagere opkomst.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:26 schreef Slayage het volgende:
twitter:brianklaas twitterde op zaterdag 25-06-2016 om 16:39:48#Brexit turnout data for young people. 18-24: 36%25-34: 58%Turnout total: 72%Elections are won by those that show up. reageer retweet
en dan word je genaaid door de bejaarden en mag je eigenlijk niet huilen...quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is een tendens die je in de meeste verkiezingen wel ziet. Jongeren hebben doorgaans een significant lagere opkomst.
Ik weet niet wie 'je' in dit verhaal is, maar als je niet hebt gestemd en je beklaagt over de uitslag, dan heb je in mijn ogen weinig recht van spreken.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
en dan word je genaaid door de bejaarden en mag je eigenlijk niet huilen...
jeugdigen waarvan 64% op remain hebben gestemd itt 58% van de bejaarden op exitquote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet wie 'je' in dit verhaal is, maar als je niet hebt gestemd en je beklaagt over de uitslag, dan heb je in mijn ogen weinig recht van spreken.
Jongeren zijn geen entiteit die je als geheel ergens op kunt aanspreken. Het zijn individuen die wel of niet stemmen en opvattingen hebben over de wenselijkheid van een Brexit. Dat er statistische verschillen zitten tussen groepen op basis van leeftijd, geslacht, etniciteit, geografische herkomst, enzovoort is wat dat betreft niet zo relevant.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
jeugdigen waarvan 64% op remain hebben gestemd itt 58% van de bejaarden op exit
Die facebook generaties zolang ze online hun handtekening kunnen zetten hebben ze hun mening maar als ze over 6 maanden naar de stembus moeten vraag ik me af of de opkomst percentages veel zullen verschillen met die van afgelopen donderdag.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 15:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je vindt het land niet gespleten? Met al ruim een miljoen stemmen voor een nieuw referendum en de schotten die zich beginnen te roeren voor afscheiding?
Lijkt me nu niet echt pais en vree.
relevant of niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jongeren zijn geen entiteit die je als geheel ergens op kunt aanspreken. Het zijn individuen die wel of niet stemmen en opvattingen hebben over de wenselijkheid van een Brexit. Dat er statistische verschillen zitten tussen groepen op basis van leeftijd, geslacht, etniciteit, geografische herkomst, enzovoort is wat dat betreft niet zo relevant.
Het heeft weinig met generaties te maken hoor. Het is vrij structureel fenomeen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:40 schreef vipergts het volgende:
[..]
Die facebook generaties zolang ze online hun handtekening kunnen zetten hebben ze hun mening maar als ze over 6 maanden naar de stembus moeten vraag ik me af of de opkomst percentages veel zullen verschillen met die van afgelopen donderdag.
Hoort allemaal bij het spel. De EU heeft toch een rubberen ruggengraat met Merkel voorop.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:37 schreef Slayage het volgende:
wat eebn gedraai![]()
Free movement of labour might not end after Brexit, admits Tory Leave campaigner Daniel Hannan
'Frankly, if people watching think that they have voted and there is now going to be zero immigration from the EU, they are going to be disappointed'
A leading Conservative Brexit campaigner has suggested Britain should allow people from the European Union to freely enter the UK after Brexit.
quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:37 schreef Slayage het volgende:
wat eebn gedraai![]()
Free movement of labour might not end after Brexit, admits Tory Leave campaigner Daniel Hannan
'Frankly, if people watching think that they have voted and there is now going to be zero immigration from the EU, they are going to be disappointed'
A leading Conservative Brexit campaigner has suggested Britain should allow people from the European Union to freely enter the UK after Brexit.
Als het daarop uitdraait, prima toch? De interne markt heeft vier vrijheden en als het VK die alle vier accepteert in een bilaterale deal, net zoals Zwitserland, lijkt me daar niks mis mee.quote:Mr Hannan said the UK would have to accept the free movement of people in order to remain in the European common market.
Volgens mij was dit hét primaire argument voor een belangrijk deel van de Leave-stemmers, dus ik kan me voorstellen dat die daar niet zo blij mee zijn. Al zat dit er op voorhand wel vrij dik in natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:45 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Als het daarop uitdraait, prima toch? De interne markt heeft vier vrijheden en als het VK die alle vier accepteert in een bilaterale deal, net zoals Zwitserland, lijkt me daar niks mis mee.
Het negeert natuurlijk wel een belangrijk argument uit de leave-campagne, maar ja, je kan niet altijd alles hebben.
En het is toch ook een groep die de politiek op geen enkele manier tevreden kan stellenquote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij was dit hét primaire argument voor een belangrijk deel van de Leave-stemmers, dus ik kan me voorstellen dat die daar niet zo blij mee zijn. Al zat dit er op voorhand wel vrij dik in natuurlijk.
ze zouden gewoon afgestraft moeten wordenquote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoort allemaal bij het spel. De EU heeft toch een rubberen ruggengraat met Merkel voorop.
Free riden, van twee walletjes eten.
Het is niet prima omdat anderen het dan ook gaan willen en uiteindelijk moet er iets overblijven om dat te regelen, dat heb je niet als iedereen eruit stapt.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:45 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Als het daarop uitdraait, prima toch? De interne markt heeft vier vrijheden en als het VK die alle vier accepteert in een bilaterale deal, net zoals Zwitserland, lijkt me daar niks mis mee.
Het negeert natuurlijk wel een belangrijk argument uit de leave-campagne, maar ja, je kan niet altijd alles hebben.
twitter:DavidLammy twitterde op zaterdag 25-06-2016 om 17:36:56Wake up. We do not have to do this. We can stop this madness through a vote in Parliament. My statement below https://t.co/V8f9Yo1TZd reageer retweet
Moet je vooral doen, dan geef je de eurosceptici nog wat meer munitiequote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
ze zouden gewoon afgestraft moeten worden
De laatste die er nog in zit kan dan voor heel Europa de regels dicteren.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:44 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Het is niet prima omdat anderen het dan ook gaan willen en uiteindelijk moet er iets overblijven om dat te regelen, dat heb je niet als iedereen eruit stapt.
door dat niet te doen, zou je de eurosceptici voeren omdat het argument zal zijn, "alle economische voordelen zonder de verplichtingen. dat wil ik ook!!!"quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Moet je vooral doen, dan geef je de eurosceptici nog wat meer munitie.
Dat is nog altijd te verkiezen boven het imago dat de EU zich aanmeet als ze nu de boel gaan frustreren puur en alleen om de Britten te straffen voor hun 'foute' keuze. Je hoeft ze echt niet meer aan te bieden dan we bijvoorbeeld nu aan de Zwitsers en de Noren doen maar minder dan dat is ook niet verstandig (op zijn minst al omdat de economieën van de overblijvende lidstaten er dan ook zwaarder dan nodig is door getroffen worden).quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
door dat niet te doen, zou je de eurosceptici voeren omdat het argument zal zijn, "alle economische voordelen zonder de verplichtingen. dat wil ik ook!!!"
Ook als ze volledig meewerken aan de Britse eisen zullen die verwijten en dat imago krijgen. De EU is nu eenmaal gekozen en succesvol als zondebokquote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is nog altijd te verkiezen boven het imago dat de EU zich aanmeet als ze nu de boel gaan frustreren puur en alleen om de Britten te straffen voor hun 'foute' keuze. Je hoeft ze echt niet meer aan te bieden dan we bijvoorbeeld nu aan de Zwitsers en de Noren doen maar minder dan dat is ook niet verstandig (op zijn minst al omdat de economieën van de overblijvende lidstaten er dan ook zwaarder dan nodig is door getroffen worden).
Kom op zeg, wat zijn dit nou voor voorbeelden?. Ook Jomanda, een willekeurige haatimam en een Duitse neonazi heeft de afgelopen 30 jaar wel iets bedacht dat in retrospect een prima idee is.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 09:45 schreef Braindead2000 het volgende:
15 jaar geleden: Buitenlandse haatimams niet toelaten in Nederland. Wat kreeg je te horen "kan niet, populistische onzin, immoreel, vrijheid van godsdienst". Totdat natuurlijk de zogenaamde fatsoenlijke partijen het idee overnamen. Dan is het opeens een goed idee.
Ik geloof niet dat jij weet wat voor deals Zwitserland en Noorwegen hebben?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is nog altijd te verkiezen boven het imago dat de EU zich aanmeet als ze nu de boel gaan frustreren puur en alleen om de Britten te straffen voor hun 'foute' keuze. Je hoeft ze echt niet meer aan te bieden dan we bijvoorbeeld nu aan de Zwitsers en de Noren doen maar minder dan dat is ook niet verstandig (op zijn minst al omdat de economieën van de overblijvende lidstaten er dan ook zwaarder dan nodig is door getroffen worden).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |