Bij Mark Rutte. Hij bepaalt met de overige leiders de koers en ook wie er in de EC zitten.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 09:44 schreef the-eye het volgende:
[..]
Bij wie kan de bevolking daar voor pleiten? Leg eens uit, hoe werkt dat?
Van haatimams weren gaat je munt in ieder geval niet onderuitquote:Op zaterdag 25 juni 2016 09:45 schreef Braindead2000 het volgende:
15 jaar geleden: Buitenlandse haatimams niet toelaten in Nederland. Wat kreeg je te horen "kan niet, populistische onzin, immoreel, vrijheid van godsdienst". Totdat natuurlijk de zogenaamde fatsoenlijke partijen het idee overnamen. Dan is het opeens een goed idee.
Je maakt nu toch even een denkfout. Het is de bevolking die meer democratie wil, niet de politici.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 09:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Bij de gekozen landelijke regeringsleiders, dat zegt Hexagon toch?
M.a.w. niet op Rutte stemmen en dan gaan janken over het EU-beleid wat hij voert. Kies dan een andere politicus.
Dan moet het volk andere politici kiezen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 09:57 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je maakt nu toch even een denkfout. Het is de bevolking die meer democratie wil, niet de politici.
Tja, wat moet je er mee? Oostenrijk heeft precies dezelfde rating.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 09:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat eerder op de UK kunt toepassen
http://www.nu.nl/brexit/4(...)jk-keuze-brexit.html
"Maar niets aan de hand heur"
Geen enkele politicus wil meer democratie.Democratie bepaald wat de spelregels voor een politicus zijn en het is compleet tegenstrijdig om die voor jezelf strenger te willen maken. Het maakt het lastiger je doel of idealen te verwezenlijken.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 09:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan moet het volk andere politici kiezen.
Wat verwacht je van "meer democratie" als het volk te dom is om Rutte weg te stemmen als ze hem geen goeie premier vinden? Echt, serieus.![]()
![]()
Welke oplossingen hebben nou gewerkt? Wees eens concreet in plaats van dat vage gebrabbel. Dit is een speculatie van jouw kant.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 09:42 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Pff, waar wil je beginnen? Het zijn er zoveel. 30 jaar geleden: Wijken waar er enorme problemen waren met criminaliteit, overlastgevende jongeren, drugsdealers enz. Stelde je toen voor om een avondklok in te stellen, cameratoezicht in te stellen, onverwacht bepaalde gebieden af te zetten om te fouilleren dan kreeg je te horen "kan niet, onmogelijk, populistisch, immoreel". Totdat natuurlijk de zogenaamde fatsoenlijke partijen het idee overnamen en het idd bleek te helpen.
Wat je ermee moet? Meer rente betalen over staatsleningen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 10:04 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Tja, wat moet je er mee? Oostenrijk heeft precies dezelfde rating.
https://translate.googleu(...)n4yyBcPzSWhqBfBS1ZyA
Mooi toch, goed voor de exportpositie van het VK.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 09:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Van haatimams weren gaat je munt in ieder geval niet onderuit
Het VK heeft het een na grootste handelstekort ter wereld, dus het is nog beroerder voor de importpositie.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 10:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Mooi toch, goed voor de exportpositie van het VK.
Een buitenlandse investeerder gaat nu inderdaad niet in GB investeren. Veel te onzeker wat er de komende jaren gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 10:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Het VK heeft het een na grootste handelstekort ter wereld, dus het is nog beroerder voor de importpositie.
De economie moet daar behoorlijk hervormd worden om een economisch sterkere positie te behalen. Dat kan bijvoorbeeld door veel investeringen (het opzetten van productiefaciliteiten), maar laten die nu al teruggeschroefd worden.
Dan moet die bevolking niet elke keer braaf de serieuze partijen verkiezen maar massaal voor de populisten gaan. Dan kan je wat veranderen. Tot de boel met ruzie uiteen klapt natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 09:57 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je maakt nu toch even een denkfout. Het is de bevolking die meer democratie wil, niet de politici.
Ergens is het wel te verklaren. De Grieken willen gewoon principieel niet terug naar de Drachme. De belofte van het referendum was ook dat een 'nee' tegen de hervormingen geen 'ja' voor een Grexit was. In de verschrikkelijke onderhandelingen daarna is het Tsipras gelukt dat de hervormingen die eigenlijk de basis zouden zijn voor een overbruggingsperiode van een half jaar, ineens genoeg waren voor een heel nieuw programma van drie jaar. Ik kan me dus best voorstellen dat Grieken vinden dat Tsipras z'n beloftes met bloed, zweet en tranen zo goed mogelijk is nagekomen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 10:28 schreef Falco het volgende:
Overigens moest ik denken aan vorig jaar met die toestand in Griekenland en hoe dat allemaal verliep. Ik had de Grieken graag uit de euro gekickt, want de situatie was/is gewoon onhoudbaar en ben ook verrast hoe het allemeel verliep uiteindelijk. Wat een ongelooflijke soap was dat met ook met beroepsclown Varoufakis, een referendum waar de Grieken massaal aangeven tegen het hervormingspakket te zijn. Vervolgens laat Tsipras zich nog harder naaien met een nog omvangrijker pakket van 86 miljoen euro. Hij schrijft nieuwe verkiezingen uit en wordt betrekkelijk gemakkelijk herkozen in september. Dat had je ook nooit kunnen voorspellen van te voren.
Idd, het kan nog alle kanten op. Ik hoop zelf dat het resultaat wordt dat er een EU-lidmaatschap 'light' komt waarin formeel is vastgelegd dat zulke landen niet mee hoeven doen met de euro en Schengen en de bijbehorende regels (maar dan ook niet mogen meebeslissen daarover).quote:Ik speculeer dat ook zoiets met het VK kan gebeuren met een bizarre uitkomst tot gevolg. Wellicht weten ze een herbezinningsperiode van een half jaar af te dwingen, waarbij de EU en het VK ieder apart gaat nadenken hoe verder en dan dat halve jaar weer eens met elkaar praten over wel of niet artikel 50 inzetten. De eerste aanzet om artikel 50 niet maandagochtend om 8 uur te gaan gebruiken door de Britten is al gezet door Boris Johnson en Cameron die aftreedt. Maar goed dit is speculatie, misschien gebeuren er wel iets veel idiotere dingen of juist niet.
quote:Op zaterdag 25 juni 2016 10:50 schreef agter het volgende:
EU light zijn ze nu aan het bespreken. DL en Fr.
http://www.ad.nl/dossier-(...)ibele-unie~a153f89d/
Wat zou er volgens jou moeten veranderen zodat de EU democratischer wordt?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:09 schreef the-eye het volgende:
[..]![]()
verdere ontwikkeling van de EU.......waarin ruimte wordt geboden aan lidstaten die nog niet aan verdere stappen naar integratie kunnen of willen meedoen.
Krijgen we dan een democratischer EU of een EU waarin klagende mensen uit landen die nodig zijn daar dan minder reden voor hebben?
Ik wil naar een EU naar het model van de EEG. Je kan niet een werkend democratisch systeem op Europees niveau neerzetten zonder lidstaten hun soevereiniteit in te laten leveren en dat lijkt me door te grote verschillen in Europa niet wenselijk.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat zou er volgens jou moeten veranderen zodat de EU democratischer wordt?
De EEG was niet democratischer. Hij was alleen minder omvattend. Een soort "EU-light", maar daar zit je hierboven juist op te kankeren.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:17 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik wil naar een EU naar het model van de EEG. Je kan niet een werkend democratisch systeem op Europees niveau neerzetten zonder lidstaten hun soevereiniteit in te laten leveren en dat lijkt me door te grote verschillen in Europa niet wenselijk.
Nogmaals:quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:18 schreef Igen het volgende:
[..]
De EEG was niet democratischer. Hij was alleen minder omvattend. Een soort "EU-light", maar daar zit je hierboven juist op te kankeren.
Ja wat is het nou, wil je nou wel of geen democratischere EU?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:22 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nogmaals:
Je kan niet een werkend democratisch systeem op Europees niveau neerzetten zonder lidstaten hun soevereiniteit in te laten leveren en dat lijkt me door te grote verschillen in Europa niet wenselijk.
Als ik aangeef dat een democratisch systeem niet wenselijk is zou ik dan pleiten voor een democratische EU terwijl ik m'n voorkeur uitspreek voor een samenwerkingsverband als de EEG?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja wat is het nou, wil je nou wel of geen democratischere EU?
Je zegt eerst dat een "EU light" een smoes is om Oekraïne erbij te halen en dat je een democratischere EU wil en nou zeg je ineens dat je een "EU light" (nl. een EEG-achtige samenwerking) wil en dat een democratischere EU niet wenselijk is.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:25 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als ik aangeef dat een democratisch systeem niet werk en dus niet wenselijk is zou ik dan pleiten voor een democratische EU terwijl ik m'n voorkeur uitspreek voor een samenwerkingsverband als de EEG?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |