Dat heb ik wel vaker als alleen vanmorgen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:08 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik vanmorgen wakker werd.
Ik ben om half vier ofzo in slaap gevallen. Had een Brexit niet verwacht maar de tendens aan het begin van de nacht was toch al wel dat er meer stemmen voor uittreding waren dan verwacht.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:08 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Jij zei gisteren ook een Remain te verwachten toch? Ben je opgebleven vannacht? Hoe verbaast was/ben je? Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik vanmorgen wakker werd.
Ja, lekker met euro's betalen in Edinburgh.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker als over 5 jaar Schotland gezellig weer in de EU zit
Op zich zou de financiele sector nu hervormd kunnen worden, aangezien het land wat economisch afhankelijk is van die parasiet eruit gaat. Maar met meneer Draghi van Goldman Sachs die 3800 euro van elke Eurozone-ingezetene aan de financiele sector cadeau doet zal dat nog een lastig verhaal worden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:56 schreef Gutmensch het volgende:
Mooi is wel dat het VK altijd de grootste dwarsligger was voor het doorvoeren van hervormingen in Brussel.
Die zijn we nu kwijt en dat is gewoon positief voor de EU.
Omdat er mensen zijn gaan stemmen (arbeiders) die de politiek allang weggecijferd heeft als: "Die komen toch niet opdagen". In plaats daarvan hebben ze zich gericht op jonge kiezers die zeggen dat ze gaan stemmen, maar het uiteindelijk toch niet doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:12 schreef fixatoman het volgende:
Ik vind het wel grappig dat heel the city met hun privé exit polls er compleet naast zaten.
Dat is dan jammer, Juncker heeft te kennen gegeven dat er niet verder onderhandeld wordt en de vraagstelling van het referendum was ook gewoon overduidelijk. Dit soort flauwekul hadden ze zich op voorhand moeten bedenken. Dat voortdurende gezeur om meer privileges is mateloos irritant en ze liggen ook voortdurend dwars binnen de Unie.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Johnson heeft toch in de campagne al aangegeven dat hij een "Leave" in het referendum als mogelijkheid ziet voor meer druk van Britse zijde voor een heronderhandeld EU-lidmaatschap?
En dan met een tweede referendum na zo'n heronderhandeling of het "Leave" ook echt "Leave" is, of misschien toch alsnog "Remain".
Of de kiezers dat gaan waarderen?
En dat beslist Juncker zelf zonder het EU parlement?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:19 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat is dan jammer, Juncker heeft te kennen gegeven dat er niet verder onderhandeld wordt en de vraagstelling van het referendum was ook gewoon overduidelijk. Dit soort flauwekul hadden ze zich op voorhand moeten bedenken. Dat voortdurende gezeur om meer privileges is mateloos irritant en ze liggen ook voortdurend dwars binnen de Unie.
Lijkt me goed dat Juncker op dat sort chantage niet ingaatquote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Johnson heeft toch in de campagne al aangegeven dat hij een "Leave" in het referendum als mogelijkheid ziet voor meer druk van Britse zijde voor een heronderhandeld EU-lidmaatschap?
En dan met een tweede referendum na zo'n heronderhandeling of het "Leave" ook echt "Leave" is, of misschien toch alsnog "Remain".
Of de kiezers dat gaan waarderen?
Als ze niets te bieden hebben ging ik er ook niet op in.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lijkt me goed dat Juncker op dat soort chantage niet ingaat
Hoezo? De Britten hebben gekozen voor een Leave, heronderhandelen stond volgens mij niet op het stemformulier.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
En dat beslist Juncker zelf zonder het EU parlement?
Fijne democratie is dat toch als het zo is of niet?
Idd, niet dat gewezel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:22 schreef Infection het volgende:
Rutte moet ook gauw actie gaan ondernemen met het Oekraïne referendum. Gewoon de 'nee' uitvoeren.
Ik zou er niet over kunnen oordelen, zouden we zonder GB kunnen, dan zou ik het hoog van de toren roepen, als niet zou ik achter gesloten deuren iets willen regelen, maar dat is mijn mening maar hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hoezo? De Britten hebben gekozen voor een Leave, heronderhandelen stonden volgens mij niet op het stemformulier.
Volgens sommige mensen moet Juncker zich blijkbaar niets aantrekken van de democratische wens van de Britse kiezers.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hoezo? De Britten hebben gekozen voor een Leave, heronderhandelen stond volgens mij niet op het stemformulier.
Dat vind ik een zeer gevaarlijke wens, dat alles van 1 persoon afhangt!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Volgens sommige mensen moet Juncker zich blijkbaar niets aantrekken van de democratische wens van de Britse kiezers.
Maar dat was de vraag van het referendum niet. Je stemt tegen alles of niks, niet tegen de helft.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:27 schreef Nintex het volgende:
Boris wil uit de EU maar toegang tot de single market behouden (met goede voorwaarden). Dat is zijn inzet. Hij heeft wat dat betreft geen haast om direct alle banden te verbreken. Het gaat hem puur om het bestuurlijke deel, (maar de EU is een alles-of-niets constructie) en hij toont het failliet daar van goed aan.
Zo werkt het natuurlijk niet, Brussel is vooral ontstaan om die single market eerlijk te reguleren.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:27 schreef Nintex het volgende:
Boris wil uit de EU maar toegang tot de single market behouden (met goede voorwaarden). Dat is zijn inzet. Hij heeft wat dat betreft geen haast om direct alle banden te verbreken. Het gaat hem puur om het bestuurlijke deel, (maar de EU is een alles-of-niets constructie) en hij toont het failliet daar van goed aan.
En dan?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:22 schreef Infection het volgende:
Rutte moet ook gauw actie gaan ondernemen met het Oekraïne referendum. Gewoon de 'nee' uitvoeren.
Dat weet Boris ook wel, hij zet gewoon de Eurocraten onder druk. Hij heeft al gewonnen. Ze gaan waarschijnlijk engeland volledig boycotten, want anders toont Boris aan wat andere Europese landen ook al aangetoond hebben. Voor handel hoef je niet in de EU te zitten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet, Brussel is vooral ontstaan om die single market eerlijk te reguleren.
Bij het een krijg je het ander.
Kan jij de toekomst zien vertel het me.quote:
Waarom mag je niet nadenken over de gevolgen van handelen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kan jij de toekomst zien vertel het me.
Ik niet zie dan wel hoe de bal rolt, niet van te voren wensdenken.
Ah ja, vandaar dus dat de UK tot drie keer toe een verzoek heeft gedaan om lid te wordenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:29 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat weet Boris ook wel, hij zet gewoon de Eurocraten onder druk. Hij heeft al gewonnen. Ze gaan waarschijnlijk engeland volledig boycotten, want anders toont Boris aan wat andere Europese landen ook al aangetoond hebben. Voor handel hoef je niet in de EU te zitten.
Hij heeft verloren, hij had gehoopt dat Cameron de vuile handen zou maken maar die heeft daar wijselijk voor bedankt. Nu mag hij zijn eigen puin gaan opruimen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:29 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat weet Boris ook wel, hij zet gewoon de Eurocraten onder druk. Hij heeft al gewonnen. Ze gaan waarschijnlijk engeland volledig boycotten, want anders toont Boris aan wat andere Europese landen ook al aangetoond hebben. Voor handel hoef je niet in de EU te zitten.
De onrendabelenbenadering inderdaad.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:30 schreef RonnieJamesDio het volgende:
[..]
Dan hep het volk toch mooi gesprokuh!
Zoiets verwacht hij, denk ik.
ja hij wil wel de lusten maar niet de lasten van een vrije markt. maar zo werkt het natuurlijk niet, de voorwaarden voor handel met de rest van de EU zullen voor de britten sowieso slechter worden dan dat ze nu hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:27 schreef Nintex het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |