Lijkt me goed dat Juncker op dat sort chantage niet ingaatquote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Johnson heeft toch in de campagne al aangegeven dat hij een "Leave" in het referendum als mogelijkheid ziet voor meer druk van Britse zijde voor een heronderhandeld EU-lidmaatschap?
En dan met een tweede referendum na zo'n heronderhandeling of het "Leave" ook echt "Leave" is, of misschien toch alsnog "Remain".
Of de kiezers dat gaan waarderen?
Als ze niets te bieden hebben ging ik er ook niet op in.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lijkt me goed dat Juncker op dat soort chantage niet ingaat
Hoezo? De Britten hebben gekozen voor een Leave, heronderhandelen stond volgens mij niet op het stemformulier.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
En dat beslist Juncker zelf zonder het EU parlement?
Fijne democratie is dat toch als het zo is of niet?
Idd, niet dat gewezel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:22 schreef Infection het volgende:
Rutte moet ook gauw actie gaan ondernemen met het Oekraïne referendum. Gewoon de 'nee' uitvoeren.
Ik zou er niet over kunnen oordelen, zouden we zonder GB kunnen, dan zou ik het hoog van de toren roepen, als niet zou ik achter gesloten deuren iets willen regelen, maar dat is mijn mening maar hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hoezo? De Britten hebben gekozen voor een Leave, heronderhandelen stonden volgens mij niet op het stemformulier.
Volgens sommige mensen moet Juncker zich blijkbaar niets aantrekken van de democratische wens van de Britse kiezers.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hoezo? De Britten hebben gekozen voor een Leave, heronderhandelen stond volgens mij niet op het stemformulier.
Dat vind ik een zeer gevaarlijke wens, dat alles van 1 persoon afhangt!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Volgens sommige mensen moet Juncker zich blijkbaar niets aantrekken van de democratische wens van de Britse kiezers.
Maar dat was de vraag van het referendum niet. Je stemt tegen alles of niks, niet tegen de helft.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:27 schreef Nintex het volgende:
Boris wil uit de EU maar toegang tot de single market behouden (met goede voorwaarden). Dat is zijn inzet. Hij heeft wat dat betreft geen haast om direct alle banden te verbreken. Het gaat hem puur om het bestuurlijke deel, (maar de EU is een alles-of-niets constructie) en hij toont het failliet daar van goed aan.
Zo werkt het natuurlijk niet, Brussel is vooral ontstaan om die single market eerlijk te reguleren.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:27 schreef Nintex het volgende:
Boris wil uit de EU maar toegang tot de single market behouden (met goede voorwaarden). Dat is zijn inzet. Hij heeft wat dat betreft geen haast om direct alle banden te verbreken. Het gaat hem puur om het bestuurlijke deel, (maar de EU is een alles-of-niets constructie) en hij toont het failliet daar van goed aan.
En dan?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:22 schreef Infection het volgende:
Rutte moet ook gauw actie gaan ondernemen met het Oekraïne referendum. Gewoon de 'nee' uitvoeren.
Dat weet Boris ook wel, hij zet gewoon de Eurocraten onder druk. Hij heeft al gewonnen. Ze gaan waarschijnlijk engeland volledig boycotten, want anders toont Boris aan wat andere Europese landen ook al aangetoond hebben. Voor handel hoef je niet in de EU te zitten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet, Brussel is vooral ontstaan om die single market eerlijk te reguleren.
Bij het een krijg je het ander.
Kan jij de toekomst zien vertel het me.quote:
Waarom mag je niet nadenken over de gevolgen van handelen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kan jij de toekomst zien vertel het me.
Ik niet zie dan wel hoe de bal rolt, niet van te voren wensdenken.
Ah ja, vandaar dus dat de UK tot drie keer toe een verzoek heeft gedaan om lid te wordenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:29 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat weet Boris ook wel, hij zet gewoon de Eurocraten onder druk. Hij heeft al gewonnen. Ze gaan waarschijnlijk engeland volledig boycotten, want anders toont Boris aan wat andere Europese landen ook al aangetoond hebben. Voor handel hoef je niet in de EU te zitten.
Hij heeft verloren, hij had gehoopt dat Cameron de vuile handen zou maken maar die heeft daar wijselijk voor bedankt. Nu mag hij zijn eigen puin gaan opruimen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:29 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat weet Boris ook wel, hij zet gewoon de Eurocraten onder druk. Hij heeft al gewonnen. Ze gaan waarschijnlijk engeland volledig boycotten, want anders toont Boris aan wat andere Europese landen ook al aangetoond hebben. Voor handel hoef je niet in de EU te zitten.
De onrendabelenbenadering inderdaad.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:30 schreef RonnieJamesDio het volgende:
[..]
Dan hep het volk toch mooi gesprokuh!
Zoiets verwacht hij, denk ik.
ja hij wil wel de lusten maar niet de lasten van een vrije markt. maar zo werkt het natuurlijk niet, de voorwaarden voor handel met de rest van de EU zullen voor de britten sowieso slechter worden dan dat ze nu hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:27 schreef Nintex het volgende:
Hij moet de zaak gewoon rekken tot de verkiezingen in veel Europese landen begin volgend jaar. Dan kan er zomaar opeens een andere wind door Europa waaien en is er opeens veel mogelijk voor het VK.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hij heeft verloren, hij had gehoopt dat Cameron de vuile handen zou maken maar die heeft daar wijselijk voor bedankt. Nu mag hij zijn eigen puin gaan opruimen.
De UK zal nooit een betere deal dan Noorwegen krijgen en dat is een slechtere deal dan die ze hadden.
We hoeven ze helemaal niet te boycotten. Ze worden vanzelf duurder.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:29 schreef Nintex het volgende:
[..]
Nee, het establishment van bankiers, politici, eurocraten en links heeft verloren. Het hele idee dat je voor handel drijven een politiek federaal systeem moet invoeren, democratische rechten moet inperken en nation states moet opheffen kan de vuilnisbak in.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hij heeft verloren, hij had gehoopt dat Cameron de vuile handen zou maken maar die heeft daar wijselijk voor bedankt. Nu mag hij zijn eigen puin gaan opruimen.
De UK zal nooit een betere deal dan Noorwegen krijgen en dat is een slechtere deal dan die ze hadden.
Zo kunnen we nog wel even bezig blijven.....quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:04 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nouja, zo'n 48 procent van alle Britten is onvrijwillig uit de EU gezet.
Of niet maar dan worden de Britten een stuk armer.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We hoeven ze helemaal niet te boycotten. Ze worden vanzelf duurder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |