Lijkt me goed dat Juncker op dat sort chantage niet ingaatquote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Johnson heeft toch in de campagne al aangegeven dat hij een "Leave" in het referendum als mogelijkheid ziet voor meer druk van Britse zijde voor een heronderhandeld EU-lidmaatschap?
En dan met een tweede referendum na zo'n heronderhandeling of het "Leave" ook echt "Leave" is, of misschien toch alsnog "Remain".
Of de kiezers dat gaan waarderen?
Als ze niets te bieden hebben ging ik er ook niet op in.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lijkt me goed dat Juncker op dat soort chantage niet ingaat
Hoezo? De Britten hebben gekozen voor een Leave, heronderhandelen stond volgens mij niet op het stemformulier.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
En dat beslist Juncker zelf zonder het EU parlement?
Fijne democratie is dat toch als het zo is of niet?
Idd, niet dat gewezel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:22 schreef Infection het volgende:
Rutte moet ook gauw actie gaan ondernemen met het Oekraïne referendum. Gewoon de 'nee' uitvoeren.
Ik zou er niet over kunnen oordelen, zouden we zonder GB kunnen, dan zou ik het hoog van de toren roepen, als niet zou ik achter gesloten deuren iets willen regelen, maar dat is mijn mening maar hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hoezo? De Britten hebben gekozen voor een Leave, heronderhandelen stonden volgens mij niet op het stemformulier.
Volgens sommige mensen moet Juncker zich blijkbaar niets aantrekken van de democratische wens van de Britse kiezers.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hoezo? De Britten hebben gekozen voor een Leave, heronderhandelen stond volgens mij niet op het stemformulier.
Dat vind ik een zeer gevaarlijke wens, dat alles van 1 persoon afhangt!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Volgens sommige mensen moet Juncker zich blijkbaar niets aantrekken van de democratische wens van de Britse kiezers.
Maar dat was de vraag van het referendum niet. Je stemt tegen alles of niks, niet tegen de helft.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:27 schreef Nintex het volgende:
Boris wil uit de EU maar toegang tot de single market behouden (met goede voorwaarden). Dat is zijn inzet. Hij heeft wat dat betreft geen haast om direct alle banden te verbreken. Het gaat hem puur om het bestuurlijke deel, (maar de EU is een alles-of-niets constructie) en hij toont het failliet daar van goed aan.
Zo werkt het natuurlijk niet, Brussel is vooral ontstaan om die single market eerlijk te reguleren.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:27 schreef Nintex het volgende:
Boris wil uit de EU maar toegang tot de single market behouden (met goede voorwaarden). Dat is zijn inzet. Hij heeft wat dat betreft geen haast om direct alle banden te verbreken. Het gaat hem puur om het bestuurlijke deel, (maar de EU is een alles-of-niets constructie) en hij toont het failliet daar van goed aan.
En dan?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:22 schreef Infection het volgende:
Rutte moet ook gauw actie gaan ondernemen met het Oekraïne referendum. Gewoon de 'nee' uitvoeren.
Dat weet Boris ook wel, hij zet gewoon de Eurocraten onder druk. Hij heeft al gewonnen. Ze gaan waarschijnlijk engeland volledig boycotten, want anders toont Boris aan wat andere Europese landen ook al aangetoond hebben. Voor handel hoef je niet in de EU te zitten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet, Brussel is vooral ontstaan om die single market eerlijk te reguleren.
Bij het een krijg je het ander.
Kan jij de toekomst zien vertel het me.quote:
Waarom mag je niet nadenken over de gevolgen van handelen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kan jij de toekomst zien vertel het me.
Ik niet zie dan wel hoe de bal rolt, niet van te voren wensdenken.
Ah ja, vandaar dus dat de UK tot drie keer toe een verzoek heeft gedaan om lid te wordenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:29 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat weet Boris ook wel, hij zet gewoon de Eurocraten onder druk. Hij heeft al gewonnen. Ze gaan waarschijnlijk engeland volledig boycotten, want anders toont Boris aan wat andere Europese landen ook al aangetoond hebben. Voor handel hoef je niet in de EU te zitten.
Hij heeft verloren, hij had gehoopt dat Cameron de vuile handen zou maken maar die heeft daar wijselijk voor bedankt. Nu mag hij zijn eigen puin gaan opruimen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:29 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat weet Boris ook wel, hij zet gewoon de Eurocraten onder druk. Hij heeft al gewonnen. Ze gaan waarschijnlijk engeland volledig boycotten, want anders toont Boris aan wat andere Europese landen ook al aangetoond hebben. Voor handel hoef je niet in de EU te zitten.
De onrendabelenbenadering inderdaad.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:30 schreef RonnieJamesDio het volgende:
[..]
Dan hep het volk toch mooi gesprokuh!
Zoiets verwacht hij, denk ik.
ja hij wil wel de lusten maar niet de lasten van een vrije markt. maar zo werkt het natuurlijk niet, de voorwaarden voor handel met de rest van de EU zullen voor de britten sowieso slechter worden dan dat ze nu hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:27 schreef Nintex het volgende:
Hij moet de zaak gewoon rekken tot de verkiezingen in veel Europese landen begin volgend jaar. Dan kan er zomaar opeens een andere wind door Europa waaien en is er opeens veel mogelijk voor het VK.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hij heeft verloren, hij had gehoopt dat Cameron de vuile handen zou maken maar die heeft daar wijselijk voor bedankt. Nu mag hij zijn eigen puin gaan opruimen.
De UK zal nooit een betere deal dan Noorwegen krijgen en dat is een slechtere deal dan die ze hadden.
We hoeven ze helemaal niet te boycotten. Ze worden vanzelf duurder.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:29 schreef Nintex het volgende:
[..]
Nee, het establishment van bankiers, politici, eurocraten en links heeft verloren. Het hele idee dat je voor handel drijven een politiek federaal systeem moet invoeren, democratische rechten moet inperken en nation states moet opheffen kan de vuilnisbak in.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hij heeft verloren, hij had gehoopt dat Cameron de vuile handen zou maken maar die heeft daar wijselijk voor bedankt. Nu mag hij zijn eigen puin gaan opruimen.
De UK zal nooit een betere deal dan Noorwegen krijgen en dat is een slechtere deal dan die ze hadden.
Zo kunnen we nog wel even bezig blijven.....quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:04 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nouja, zo'n 48 procent van alle Britten is onvrijwillig uit de EU gezet.
Of niet maar dan worden de Britten een stuk armer.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We hoeven ze helemaal niet te boycotten. Ze worden vanzelf duurder.
Als we telkens zo gaan denken na een referendum, schaf dan die hele referendum-wet maar af. Gewoon uitvoeren, en niet telkens 'maar dit' of 'maar dat'.quote:
Als dat zo is waarom zijn Noorwegen en Zwitserland dan betalende klanten van de EU. Het is toch niet nodig?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:34 schreef Nintex het volgende:
[..]
Nee, het establishment van bankiers, politici, eurocraten en links heeft verloren. Het hele idee dat je voor handel drijven een politiek federaal systeem moet invoeren, democratische rechten moet inperken en nation states moet opheffen kan de vuilnisbak in.
Hoe gaat het straks dan wel?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:34 schreef Nintex het volgende:
[..]
Nee, het establishment van bankiers, politici, eurocraten en links heeft verloren. Het hele idee dat je voor handel drijven een politiek federaal systeem moet invoeren, democratische rechten moet inperken en nation states moet opheffen kan de vuilnisbak in.
Ik denk van niet. Er zijn gewoon voorwaarden aan toetreding en verdragen. Dat wilden we immers met zijn allen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:33 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Hij moet de zaak gewoon rekken tot de verkiezingen in veel Europese landen begin volgend jaar. Dan kan er zomaar opeens een andere wind door Europa waaien en is er opeens veel mogelijk voor het VK.
Ik ben dan ook niet eeg enthousiast over deze referendumwet. Afschaffen is dus niet zo'n heel mal idee.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:35 schreef Infection het volgende:
[..]
Als we telkens zo gaan denken na een referendum, schaf dan die hele referendum-wet maar af. Gewoon uitvoeren, en niet telkens 'maar dit' of 'maar dat'.
Het is nog veel simpeler: de buitenlanders hebben verloren.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:34 schreef Nintex het volgende:
[..]
Heel leuk maar zolang er andere nation states met andere belangen zijn gaat dat dus wel op en daar zullen ze vanzelf achter komen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:34 schreef Nintex het volgende:
[..]
Johnson heeft alle baat bij het rekken. De EU wil het VK eruit drukken zodat ze snel zonder enige verdragen zitten en ook nog eens in een binnenlandse politieke crisis, om de rest van de landen af te schrikken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Er zijn gewoon voorwaarden aan toetreding en verdragen. Dat wilden we immers met zijn allen.
Dat is heel leuk maar zo werkt het niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:40 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Johnson heeft alle baat bij het rekken. De EU wil het VK eruit drukken zodat ze snel zonder enige verdragen zitten en ook nog eens in een binnenlandse politieke crisis, om de rest van de landen af te schrikken.
Ik vind het heel logisch dat het VK eerst de binnenlandse politiek stabiliseert en onderhandelt over nieuwe verdragen voor ze er direct uitstappen.
Hij ziet blijkbaar een beter alternatief. Daar ben ik erg benieuwd naar. Ben namelijk niet zo dol op het kind met het badwater wegspoelen.quote:
Dat is de machtspositie van de EU door zijn grootte.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als dat zo is waarom zijn Noorwegen en Zwitserland dan betalende klanten van de EU. Het is toch niet nodig?
Hoe lang mag hij daar dan de tijd voor nemen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:40 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Johnson heeft alle baat bij het rekken. De EU wil het VK eruit drukken zodat ze snel zonder enige verdragen zitten en ook nog eens in een binnenlandse politieke crisis, om de rest van de landen af te schrikken.
Ik vind het heel logisch dat het VK eerst de binnenlandse politiek stabiliseert en onderhandelt over nieuwe verdragen voor ze er direct uitstappen.
Vooral vanwege de aantrekkelijkheid van deelname aan de interne EU markt. Die uitbouwen is im ers de voornaamste taak van de EU.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is de machtspositie van de EU door zijn grootte.
Dat zullen we nog wel eens zien. Jij denkt dat ze er morgen al uit zijn?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is heel leuk maar zo werkt het niet.
Prima argument om dus vooral niet zomaar eruit te stappenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is de machtspositie van de EU door zijn grootte.
De andere EU staten kunnen weigeren te onderhandelen totdat artikel 50 in gaat.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:43 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Dat zullen we nog wel eens zien. Jij denkt dat ze er morgen al uit zijn?
Vooralsnog moet al het initiatief vanuit de Britten komen, tenzij alle andere EU landen een procedure gaan starten om het VK uit de EU te gooien.
Zelf vind ik dat ze gewoon nieuwe verkiezingen moeten uitschrijven zodat partijen hun positie wat betreft de onderhandelingen kenbaar kunnen maken. Maar blijkbaar werkt het zo in het VK niet, dus we moeten afwachten wie de opvolger van Cameron wordt. Totdat die opvolger gekozen is zal er nog niet heel veel veranderen denk ik. Daarna moet de artikel 50 procedure gestart worden en die geeft 2 jaar de tijd om te vertrekken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe lang mag hij daar dan de tijd voor nemen?
quote:LONDEN - Voorstanders van lidmaatschap van de Europese Unie hebben vrijdag een petitie op internet gelanceerd waarin de burgemeester van Londen Sadiq Khan wordt opgeroepen de stad onafhankelijk te verklaren en bij de EU te houden.
Londen is een internationale stad en wil het hart van Europa blijven, aldus de opstellers van de petitie. De actie verzamelde in korte tijd al 10.000 ondertekenaars. Sadiq Khan zou president van Londen moeten worden en de stadstaat zou ook tot de Schengen- en de eurozone moeten toetreden.
De oproep valt samen met serieuzere afscheidingsplannen in Schotland en Noord-Ierland. Daar bekijken politici die zich toch al niet zo tot de Engelsen aangetrokken voelen, hoe ze van de Brexit hun vertrek uit het Verenigd Koninkrijk kunnen maken. Het is vooral Engeland dat voor de Brexit heeft gestemd. Lidmaatschap van de EU is in de veel dunner bevolkte landsdelen Noord-Ierland, Schotland en Wales erg populair, net als in de internationaal en Europees georiënteerde metropool Londen.
Dan gaat de rest boos doen. Het lijkt wel een kleuterklasje met te weinig schepjes in de zandbak.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Prima argument om dus vooral niet zomaar eruit te stappen
Dus de opvolger van Cameron moet wel redelijk rap een beroep op artikel 50 doen? Immers dan beginnen de onderhandelingen pas.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:45 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Zelf vind ik dat ze gewoon nieuwe verkiezingen moeten uitschrijven zodat partijen hun positie wat betreft de onderhandelingen kenbaar kunnen maken. Maar blijkbaar werkt het zo in het VK niet, dus we moeten afwachten wie de opvolger van Cameron wordt. Totdat die opvolger gekozen is zal er nog niet heel veel veranderen denk ik. Daarna moet de artikel 50 procedure gestart worden en die geeft 2 jaar de tijd om te vertrekken.
Of juist rijker, het is niet te voorspellen, hoe de bal kan rollen, als er minder aan de strijkstok kan blijven hangen, zou het kunnen werken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of niet maar dan worden de Britten een stuk armer.
Dat kan, maar zolang artikel 50 niet ingaat zitten ze nog gewoon bij de EU met alle rechten en plichten die daarbij horen. Wie weet hebben we begin volgend jaar Trump in Amerika en Marine Le Pen in Frankrijk. Ik zou die gok wagen en proberen zoveel mogelijk tijd te rekken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De andere EU staten kunnen weigeren te onderhandelen totdat artikel 50 in gaat.
Dan kom je in een mooie cirkel terecht en zal onze Boris alsnog zijn handen moeten vuil maken.
Nonsens, dat is prima te voorspellen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Of juist rijker, het is niet te voorspellen, hoe de bal kan rollen, als er minder aan de strijkstok kan blijven hangen, zou het kunnen werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |