Op metronieuws staat "op verzoek van het OM", dat neem ik net wat serieuzer dan dat "op advies van justitie" van het Voorburgs dagblad.quote:
Slecht geslapen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 15:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op metronieuws staat "op verzoek van het OM", dat neem ik net wat serieuzer dan dat "op advies van justitie" van het Voorburgs dagblad.
Het staat jou vrij daar een andere keuze in te maken, maar ga mij dan niet lopen verbeteren.
Maar wie is 'ze'?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 12:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon zeker willen weten dat die Domicanen de autopsie goed hebben uitgevoerd en niet maar wat hebben opgeschreven.
Denk je? Het zou kunnen, eerst heeft hij zijn vrouw vergiftigd en daarna zichzelf, maar waarom? Net getrouwd? Blijft een vreemd scenarioquote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:53 schreef Za het volgende:
Het viel me opeens op dat de berichtgeving al vanaf het begin duidelijk was inzake wat er gebeurd is, ook al lees je er makkelijk overheen.
De dood van de vrouw zou te wijten zijn aan vergiftiging (voedsel/medicatie/drugs), en de dood van de man zelfverkozen.
Geen idee of hij er indirect iets mee te maken heeft verder, maar dit is wat er steeds is gezegd:quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:56 schreef WhateverWhatever het volgende:
Denk je? Het zou kunnen, eerst heeft hij zijn vrouw vergiftigd en daarna zichzelf, maar waarom? Net getrouwd? Blijft een vreemd scenario
Moeilijk te bevatten maar ik denk ook in die richting.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:56 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Denk je? Het zou kunnen, eerst heeft hij zijn vrouw vergiftigd en daarna zichzelf, maar waarom? Net getrouwd? Blijft een vreemd scenario
Misschien was zij er toen pas achtergekomen dat hij op verschillende datingsites stond? (Als het waar is wat hier al eerder gemeld is.) En kon ze dat niet verkroppen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:56 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Wat is hier anders aan dan de (verwijderde) posts van Dr. Kloothommel?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:27 schreef gynaika het volgende:
[..]
Moeilijk te bevatten maar ik denk ook in die richting.
't Is maar hoe je het leest... als dit vanaf het begin af aan bekend zou zijn, was de autopsie niet nodig geweest. Er zijn nog voldoende andere scenario's mogelijk. Dat de man pas later ziek werd (en overleed) zegt m.i. niet per se iets (doorslaggevends) over wat er is gebeurd: hij was zeker een kop groter dan de vrouw, dus het kan ook simpelweg geweest zijn dat het bij hem langer duurde voordat de vergiftiging (voedsel, drugs, gif) fataal werd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 16:53 schreef Za het volgende:
Het viel me opeens op dat de berichtgeving al vanaf het begin duidelijk was inzake wat er gebeurd is, ook al lees je er makkelijk overheen.
De dood van de vrouw zou te wijten zijn aan vergiftiging (voedsel/medicatie/drugs), en de dood van de man zelfverkozen.
Eens.quote:
Jawel want het is dan alsnog onduidelijk waaraan de vrouw is overleden.quote:als dit vanaf het begin af aan bekend zou zijn, was de autopsie niet nodig geweest.
Dat laatste lijkt me zo ongeloofwaardig, hij zou bv maar een heel kleine hoeveelheid binnen kunnen hebben gekregen bv omdat hij van haar eten proefde (indien voedsel als oorzaak), dat zou verklaren waarom hij die avond nacht en ochtend niet ziek werd, maar dat die lage dosis dan toch wel fataal is zou merkwaardig zijn.quote:Er zijn nog voldoende andere scenario's mogelijk. Dat de man pas later ziek werd (en overleed) zegt m.i. niet per se iets (doorslaggevends) over wat er is gebeurd: hij was zeker een kop groter dan de vrouw, dus het kan ook simpelweg geweest zijn dat het bij hem langer duurde voordat de vergiftiging (voedsel, drugs, gif) fataal werd.
Zijn er zoveel die dat doen, dus pas maar opquote:Op vrijdag 24 juni 2016 20:21 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb even wat gemist, maar als hij een dubbelleven zou hebben geleid ga je toch niet met je eigen foto's op zo'n datingsite staan.
Lijkt me heel onwaarschijnlijk
't Kan ook een prank zijn geweest. Vrijgezellenfeestgrapje. Of misschien hadden ze wel een open relatie, ik vind het vooralsnog weinig relevant eigenlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 20:27 schreef Xan21 het volgende:
[..]
Zijn er zoveel die dat doen, dus pas maar op
Jaren geleden zat hij op die app en 29 mei is hij nog op Gay Romeo geweest dus ik betwijfel dat, maar denk idd dat het ook niet relevant is... wel een rare openbaring voor de families denk ik.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:01 schreef Burdie het volgende:
[..]
't Kan ook een prank zijn geweest. Vrijgezellenfeestgrapje. Of misschien hadden ze wel een open relatie, ik vind het vooralsnog weinig relevant eigenlijk.
Maar daar is keihard bewijs van? Het kan geen slechte grap zijn van iemand?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:11 schreef Xan21 het volgende:
[..]
Jaren geleden zat hij op die app en 29 mei is hij nog op Gay Romeo geweest dus ik betwijfel dat, maar denk idd dat het ook niet relevant is... wel een rare openbaring voor de families denk ik.
Tja hoe hard is keihardquote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Maar daar is keihard bewijs van? Het kan geen slechte grap zijn van iemand?
Die leven nog welquote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:35 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Vraag dat maar aan diegene die hem gedate hebben
Misschien via toxines in de feces.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me af of er bij een autopsie hier nog wat zinnigs te zeggen zal zijn over de doodsoorzaak, lichamen zijn nu al wat minder fris, nog maar te zwijgen over de bacterieen in de lichamen, hoe ga je de mogelijke voedselvergiftigingsbacterieen vinden tussen alles wat zich daar inmiddels heeft vermenigvuldigd.
Ik kan het gewoonlezen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 09:02 schreef A_Fortiori het volgende:
Premiumartikel: Gehucht zwijgt.
http://www.telegraaf.nl/p(...)utm_campaign=twitter
Dat dat blaadje nog abonnees heeftquote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:05 schreef gynaika het volgende:
Buurt geschokt over het overlijden van Jeroen en Michou:
http://voorburgsdagblad.n(...)an-jeroen-en-michou/
Telkens steigert de antivirus als ik dat blaadje wil openen. Ook al zoiets. Open het maar in cache.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:18 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dat dat blaadje nog abonnees heeftWat een nieuwswaarde weer.
Ach, abonnees... Het is een gratis e-paper.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 14:18 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dat dat blaadje nog abonnees heeftWat een nieuwswaarde weer.
Snap ik, maar daar kun je je ook op abonneren natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:52 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ach, abonnees... Het is een gratis e-paper.
jaquote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:32 schreef TheVulture het volgende:
De Telegraaf heeft morgen een artikel dat een dodelijke alg de oorzaak zou zijn
Ciguatoxine ? zie ik hier niet staan hoor.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:51 schreef RapaNui het volgende:
Ciguatera valt onder voedselvergiftiging. Men ging al snel uit van voedselvergiftiging, al voordat autopsie werd gedaan.
Grootste kans om Ciguatoxine binnen te krijgen is door het eten van grote vis aan het einde van de voedselketen, barracuda bijvoorbeeld. Heeft het bruidspaar barracuda (o.i.d.) gegeten?
TUI waarschuwt voor Ciguatoxine in het reisadvies voor het DR [23 juni 2016].
TUI heeft een eigen pagina met reisadvies. Ik heb het op 23 juni vastgelegd en ik weet niet hoeveel eerder die waarschuwing op hun site stond:quote:Op zondag 26 juni 2016 00:18 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ciguatoxine ? zie ik hier niet staan hoor.
https://www.rijksoverheid(...)minicaanse-republiek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 26 juni 2016 08:21 schreef RapaNui het volgende:
[..]
TUI heeft een eigen pagina met reisadvies. Ik heb het op 23 juni vastgelegd en ik weet niet hoeveel eerder die waarschuwing op hun site stond:Heb je ook een linkje naar de pagina?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed dat je ernaar vraagt. Ik moest even zoeken. Het blijkt van Landenportal te zijn:quote:
Vandaag wordt daar wel over gesproken:quote:Op zondag 26 juni 2016 00:18 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ciguatoxine ? zie ik hier niet staan hoor.
https://www.rijksoverheid(...)minicaanse-republiek
Een patholoog op een eland in de Dominicaanse Republiek. Dat moet de aandacht trekken.quote:Op zondag 26 juni 2016 09:00 schreef gynaika het volgende:
Voorburgs Dagblad:
http://voorburgsdagblad.n(...)weg-naar-ziekenhuis/
Heeft het NFI haar onderzoek al afgerond dan, of heb je zo'n hoge pet op van de medische stand in de Dominicaanse Republiek dat je hun rapport bedoelt?quote:Op zondag 26 juni 2016 09:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zou wel willen weten wat de doodsoorzaak nou was. Waarom wordt dit zo geheim gehouden?
Volgens mij was dat onderzoek inderdaad al afgerond ja. Ouders van het stel houden juist de reden geheim.quote:Op zondag 26 juni 2016 09:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heeft het NFI haar onderzoek al afgerond dan, of heb je zo'n hoge pet op van de medische stand in de Dominicaanse Republiek dat je hun rapport bedoelt?
Daar lijkt me niets mis mee.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Volgens mij was dat onderzoek inderdaad al afgerond ja. Ouders van het stel houden juist de reden geheim.
De lichamen zijn donderdag in NL aangekomen, zelfs als het NFI donderdag en vrijdag al onderzoek gedaan heeft lijkt het me sterk dat alle rapporten al klaar zijn, als alle onderzoeksresultaten er überhaupt al zijn.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Volgens mij was dat onderzoek inderdaad al afgerond ja. Ouders van het stel houden juist de reden geheim.
Zeker, zou ik vaak met je eens zijn maar in dit geval...quote:
die ouders zeggen inderdaad niks over de resultaten uit de DR. Misschien gaan ze het resultaat van het nfi wel delen.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Is dat wel zo?quote:Op zondag 26 juni 2016 10:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
waarom zochten ze in eerste instantie wel de media en het grote publiek op
Ik kan nu geen klikbare bron geven dus laten we het er maar op houden dat het onzin is en dat de politie of TUI zonder medeweten van de familie naar de telegraaf is gestapt met dit soepsappige verhaal zoals ze bij alle overlijdens in het buitenland doenquote:
Ook al was het met toestemming, dan is dat nog niet hetzelfde als "de familie zocht zelf de publiciteit op".quote:Op zondag 26 juni 2016 10:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kan nu geen klikbare bron geven dus laten we het er maar op houden dat het onzin is en dat de politie of TUI zonder medeweten van de familie naar de telegraaf is gestapt met dit soepsappige verhaal zoals ze bij alle overlijdens in het buitenland doen
Ik heb wel een bron:quote:Op zondag 26 juni 2016 10:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kan nu geen klikbare bron geven dus laten we het er maar op houden dat het onzin is en dat de politie of TUI zonder medeweten van de familie naar de telegraaf is gestapt met dit soepsappige verhaal zoals ze bij alle overlijdens in het buitenland doen
Dat de familie de publiciteit heeft opgezocht lijkt me dus niet waar. Integendeel zelfs.quote:De lichamen van het bruidspaar Jeroen Venema (31) en Michou de Graaf (28) uit Voorburg zijn op de Dominicaanse Republiek vrijgegeven. Ze worden zo snel mogelijk naar Nederland teruggevlogen. Dat bevestigt Buitenlandse Zaken.
De Nederlandse toeristen, die op huwelijksreis waren, overleden tien dagen geleden onder mysterieuze en verdachte omstandigheden in een kliniek in La Romana, een bekende vakantieplaats vlakbij strandresort Bayahibe.
Ziek na excursie
Na een populaire dagexcursie met reisorganisatie TUI naar een natuurpark en het eilandje Saona werden ze ’s avonds in hun hotel ziek. Met spoed zijn ze vroeg in de ochtend naar een plaatselijk ziekenhuis gebracht, waar ze vrij snel overleden.
,,De Dominicaanse autoriteiten hebben het onderzoek afgerond. Het autopsierapport is aan de familie gegeven. Wij zijn niet bekend met de inhoud. Het is aan de nabestaanden of ze die openbaar willen maken”, aldus het ministerie.
Raadsel
Ook alarmcentrale SOS, die namens verzekeraars bijstand verleent, wil geen enkele informatie geven. ,,Dat mogen we niet. Het ligt bij de familie.” Daarmee is de doodsoorzaak van de Venema’s nog steeds een raadsel.
Een acute voedselvergiftiging of een gezamenlijke allergie sluiten artsen ‘statistisch’ zo goed als uit. ,,Niemand anders in deze excursiegroep van 40 mensen is ziek geworden. We hebben het hotel en de excursie nagetrokken en zijn niks tegengekomen dat niet deugde”, stelt de TUI-woordvoerster.
Lijkschouwing
Wat Jeroen en Michou is overkomen, blijft voor buitenstaanders gissen. Foute drugs, een medische blunder, een misdrijf, aanraking met gif of toch verkeerd eten, alles is een optie, zolang de resultaten van de lijkschouwing geheim blijven, zoals hun familie voorlopig verkiest. ,,Dat moeten we respecteren”, vindt TUI.
ok sorryquote:Op zondag 26 juni 2016 10:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook al was het met toestemming, dan is dat nog niet hetzelfde als "de familie zocht zelf de publiciteit op".
En ja, sommige overlijdens in het buitenland worden idd gewoon bekendgemaakt.
Dat vervolgens de identiteit van de overleden vrij snel bekend was door het gespeurneus op internet kun je de familie al helemaal niet verwijten.
Je verwart het bekend maken van het overlijden van twee toeristen met het openbaar maken van het in de DR opgemaakte overlijdingsrapport. Maar maakt niks uit, doet er ook niet toequote:Op zondag 26 juni 2016 11:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb wel een bron:
http://www.telegraaf.nl/b(...)spaar_raadsel__.html
[..]
Dat de familie de publiciteit heeft opgezocht lijkt me dus niet waar. Integendeel zelfs.
De telegraaf is nooit een bronquote:Op zondag 26 juni 2016 11:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb wel een bron:
http://www.telegraaf.nl/b(...)spaar_raadsel__.html
[..]
Dat de familie de publiciteit heeft opgezocht lijkt me dus niet waar. Integendeel zelfs.
Nee in Bayahibe, volgens de Telegraaf. De kliniek waar ze zijn overleden is in La Romana.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:48 schreef Voszje het volgende:
Maar het stel verbleef dus uiteindelijk niet in Punta Cana, maar in La Romana? Ik ben in beide plaatsen geweest, maar het is nu niet dat het om de hoek ligt of zoiets. Het is zeker een uurtje rijden van de ene naar de andere stad.
Ah oké, omdat het allereerste nieuwsbericht het heeft over een luxe resort in Punta Cana... Vandaar mijn verwarring.quote:Op zondag 26 juni 2016 14:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee in Bayahibe, volgens de Telegraaf. De kliniek waar ze zijn overleden is in La Romana.
Dat was met dat vermiste meisje in Oeganda ook. Haar naam werd al vrij snel vermeld in Nederlandse media, en even later stond er dat de familie liever de (achter)naam nog even 'geheim' hield.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook al was het met toestemming, dan is dat nog niet hetzelfde als "de familie zocht zelf de publiciteit op".
Dat vervolgens de identiteit van de overleden vrij snel bekend was door het gespeurneus op internet kun je de familie al helemaal niet verwijten.
Dat had ik idd ook al eens opgemerkt, en ik weet eigenlijk niet zeker hoe serieus we de Telegraaf hierin moeten nemen...quote:Op zondag 26 juni 2016 16:57 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ah oké, omdat het allereerste nieuwsbericht het heeft over een luxe resort in Punta Cana... Vandaar mijn verwarring.
Ook in het binnenland. Aantal jaar geleden was een meisje overleden nadat ze XTC had geslikt. Binnen no time stond haar naam en foto in De Telegraaf. Zonder toestemming van familie.quote:Op zondag 26 juni 2016 10:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
.. aldus twee dominicaanse artsen tegen de telegraaf.. ( http://www.ad.nl/den-haag(...)-echtpaar~ab573832/)quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:12 schreef WhateverWhatever het volgende:
Toch het voedsel, pff heel triest... Alle speculaties kunnen nu de prullenbak in..
Ik zie het, verkeerd gelezenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:24 schreef E.T. het volgende:
[..]
.. aldus twee dominicaanse artsen tegen de telegraaf.. ( http://www.ad.nl/den-haag(...)-echtpaar~ab573832/)
Nog steeds geen nieuwe feiten dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |