Ik, maar is mn eerste motor, dus van veel waarde zal mn ervaring niet zijn .quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:37 schreef KneusTeun het volgende:
Wie was er nu hier met een versys?
Ik ga zaterdag testen, maar ben wel benieuwd naar ervaringen en punten om op te letten.
Eentje uit 2008, met 20k op teller.
Andere keuze zou zijn een Twin uit 93' met 40k op tellertje.
richt je de vraag aan mij?quote:
KMS Motoren misschien? Zitten in Poeldijk.quote:
de dichtstbijzijnde kwaakdealert?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Weet iemand een goede zaak in de randstad die dat zou kunnen fixen?
Ik vind de meeste nieuwe(re) motoren spuuglelijk, geen zin om daar geld aan uit te geven. Verder vind ik BL eigenlijk helemaal geen goed voorbeeld; hij had geen brakke motor maar was gewoon onderuit gegaan.quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:21 schreef ManageTheAnger het volgende:
Waar ik mij echt over verbaas hier, is dat ik veel mensen hoor praten over motoren die zij willen aanschaffen, waar vervolgens weer vanalles mee is en er topics lang wordt gesproken over reparaties e.d. (BL is daar een mooi voorbeeld van, al hoor je die nu niet meer omdat zijn motor z.g.a.n. is nu ).
Waarom spaar je dan niet gewoon door voor een iets nieuwer model bijvoorbeeld? Wat is de reden om dan tóch nu al die motor of toch een goedkopere motor te kopen die onderaan de streep met reparaties weer net zo duur is als een motor in betere staat?
(Uiteraard ben ik mij ervan bewust dat niet iedereen zomaar een nieuwe motor kan kopen. Daarom heb ik het ook over door blijven sparen)
Eens, maar dan heb je het ook over periodiek onderhoud en niet zozeer versleten of gebroken onderdelen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:27 schreef Sarasi het volgende:
Omdat ook nieuwe motoren reparaties nodig hebben. Banden, kettingsets, kleppen stellen, voorvorkrevisie, remrevisie, allemaal periodiek onderhoud. Als je het zelf doet, liggen de kosten nog een stuk lager ook. Dan gaat het niet altijd even goed natuurlijk, zo'n beurtje, en dan moet er ook nog gestudeerd/gewerkt worden, dus loopt zo'n reparatie wat langer door.
Denk ik. Zo zit het voor mij wel in ieder geval.
quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:48 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik vind de meeste nieuwe(re) motoren spuuglelijk, geen zin om daar geld aan uit te geven. Verder vind ik BL eigenlijk helemaal geen goed voorbeeld; hij had geen brakke motor maar was gewoon onderuit gegaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
Ik zou dolgraag een KTM 1290 Super Duke willen hebben, echter heb ik daar het geld niet voor over (net zoals elke andere nieuwe motor). Verzekering is vaak een stuk hoger bij nieuwe motoren, net zoals onderhoud. Vanwege de garantie zit je vaak ook nog verbonden aan een merkdealer.quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:21 schreef ManageTheAnger het volgende:
Waar ik mij echt over verbaas hier, is dat ik veel mensen hoor praten over motoren die zij willen aanschaffen, waar vervolgens weer vanalles mee is en er topics lang wordt gesproken over reparaties e.d. (BL is daar een mooi voorbeeld van, al hoor je die nu niet meer omdat zijn motor z.g.a.n. is nu ).
Waarom spaar je dan niet gewoon door voor een iets nieuwer model bijvoorbeeld? Wat is de reden om dan tóch nu al die motor of toch een goedkopere motor te kopen die onderaan de streep met reparaties weer net zo duur is als een motor in betere staat?
(Uiteraard ben ik mij ervan bewust dat niet iedereen zomaar een nieuwe motor kan kopen. Daarom heb ik het ook over door blijven sparen)
quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:59 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Eens, maar dan heb je het ook over periodiek onderhoud en niet zozeer versleten of gebroken onderdelen.
[..]Oh, was helemaal niet verzuurd bedoeld, maar zal er voortaan smilies ingooienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
Omdat ik liever sleutel ipv te rijden.quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:21 schreef ManageTheAnger het volgende:
Waar ik mij echt over verbaas hier, is dat ik veel mensen hoor praten over motoren die zij willen aanschaffen, waar vervolgens weer vanalles mee is en er topics lang wordt gesproken over reparaties e.d. (BL is daar een mooi voorbeeld van, al hoor je die nu niet meer omdat zijn motor z.g.a.n. is nu ).
Waarom spaar je dan niet gewoon door voor een iets nieuwer model bijvoorbeeld? Wat is de reden om dan tóch nu al die motor of toch een goedkopere motor te kopen die onderaan de streep met reparaties weer net zo duur is als een motor in betere staat?
(Uiteraard ben ik mij ervan bewust dat niet iedereen zomaar een nieuwe motor kan kopen. Daarom heb ik het ook over door blijven sparen)
vooral het allroad segment is een hell, er is een gat tussen 1999 en 2010 voor betaalbare allroads. Daar tussen zit of varadero (niet offroad geschikt) of 950 welke meteen 5k kosten.quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:21 schreef ManageTheAnger het volgende:
Waar ik mij echt over verbaas hier, is dat ik veel mensen hoor praten over motoren die zij willen aanschaffen, waar vervolgens weer vanalles mee is en er topics lang wordt gesproken over reparaties e.d. (BL is daar een mooi voorbeeld van, al hoor je die nu niet meer omdat zijn motor z.g.a.n. is nu ).
Waarom spaar je dan niet gewoon door voor een iets nieuwer model bijvoorbeeld? Wat is de reden om dan tóch nu al die motor of toch een goedkopere motor te kopen die onderaan de streep met reparaties weer net zo duur is als een motor in betere staat?
(Uiteraard ben ik mij ervan bewust dat niet iedereen zomaar een nieuwe motor kan kopen. Daarom heb ik het ook over door blijven sparen)
gewoon toeteren! en dan kijken alsof jij het niet was...quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:34 schreef Salatrel het volgende:
deze Audi rijder deed een schietgebedje denk ik
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:42 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
gewoon toeteren! en dan kijken alsof jij het niet was...
Pechweek.quote:Op woensdag 22 juni 2016 14:46 schreef Sarasi het volgende:
Ik had moeten afkloppen. Mijn uitlaat is doorgeroest. Niet met een klein gaatje ofzo, nee, de demper hangt letterlijk los van de bochten. Hij maakt alleen niet meer lawaai dan toen ik 'm terugkreeg van de motorzaak met een nieuwe demper, dus dat is toch wel apart.
Omdat ik al vanaf het bittere begin des levens heb geroepen dat first-gen Bandits de mooiste fietsen zijn die ooit geproduceerd zijn. Met afstand. Moderne fietsen vind ik uitzonderingen daargelaten gewoon niet mooi. Eventueel zie ik mezelf nog wel een Triumph Street Triple rijden, maar verder is er niet echt iets moois op de markt.quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:21 schreef ManageTheAnger het volgende:
Waar ik mij echt over verbaas hier, is dat ik veel mensen hoor praten over motoren die zij willen aanschaffen, waar vervolgens weer vanalles mee is en er topics lang wordt gesproken over reparaties e.d. (BL is daar een mooi voorbeeld van, al hoor je die nu niet meer omdat zijn motor z.g.a.n. is nu ).
Waarom spaar je dan niet gewoon door voor een iets nieuwer model bijvoorbeeld? Wat is de reden om dan tóch nu al die motor of toch een goedkopere motor te kopen die onderaan de streep met reparaties weer net zo duur is als een motor in betere staat?
(Uiteraard ben ik mij ervan bewust dat niet iedereen zomaar een nieuwe motor kan kopen. Daarom heb ik het ook over door blijven sparen)
Heb nog een half daytona 675-blok liggen.. zijn identiek op nokkenassen en zuigers na. Mag voor een zacht prijsje weg.. ga je nodig hebben met die britse meuk die in de soep draait.quote:Op woensdag 22 juni 2016 17:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Eventueel zie ik mezelf nog wel een Triumph Street Triple rijden,
Hij is maar één keer doorgeslagen zelfs. Als je heeeeeeel langzaam ontkoppelt en niet teveel gas bijgeeft, slaat 'ie net niet door. Maar ja, ik stond ook wel even het doorzettingsvermogen van mijn motorfiets te bewonderen toen ik dit zag.quote:Op woensdag 22 juni 2016 18:43 schreef BlackLining het volgende:
Ik vind het oprecht knap dat je nog thuisgekomen bent
of een motor in mijn geval. Vrouw moest een design modelquote:Op woensdag 22 juni 2016 12:28 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Omdat ik liever sleutel ipv te rijden.
Maar een nieuwe zit er niet in. Het meeste geld gaat naar het jonge grut.Koop maar eens een kinderwagen, voor die prijs heb je een set hele goede banden.
tweedehands spruitstuk regelen en monteren. 3 uur werk als beginneling inclusief oliewisselquote:Op woensdag 22 juni 2016 14:46 schreef Sarasi het volgende:
Ik had moeten afkloppen. Mijn uitlaat is doorgeroest. Niet met een klein gaatje ofzo, nee, de demper hangt letterlijk los van de bochten. Hij maakt alleen niet meer lawaai dan toen ik 'm terugkreeg van de motorzaak met een nieuwe demper, dus dat is toch wel apart.
Komt dat ding dan mét een nanny?quote:Op woensdag 22 juni 2016 22:14 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
of een motor in mijn geval. Vrouw moest een design model
Hoelang heb je die motor? is dit nooit opgevallen? dit is niet van een laatste jaar ofzo... Was het niet een racer? dan merk je dat toch als je beetje gast?quote:Op woensdag 22 juni 2016 18:46 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Hij is maar één keer doorgeslagen zelfs. Als je heeeeeeel langzaam ontkoppelt en niet teveel gas bijgeeft, slaat 'ie net niet door. Maar ja, ik stond ook wel even het doorzettingsvermogen van mijn motorfiets te bewonderen toen ik dit zag.
Bijna een jaar (7k km), nooit opgevallen, geen racer (Suzuki GS500), nooit gemerkt. Wel m'n eerste motor dus misschien ben ik ook wel niet anders gewend. Sinds een week ratelde de motor bij het optrekken in z'n één en schakelde hij moeilijker, wat dan ook de reden was dat ik de sprocket cover eraf trok. Beetje stom dat ik dat niet eerder heb bekeken natuurlijk, maar goed, achteraf praten enzo.quote:Op donderdag 23 juni 2016 00:24 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Hoelang heb je die motor? is dit nooit opgevallen? dit is niet van een laatste jaar ofzo... Was het niet een racer? dan merk je dat toch als je beetje gast?
#vaakbenjetebang
Waha, ik voel me aangesproken met die rammelende Soes van mij... Maar ja, hij doet het best aardig en er zit net een nieuwe BT45 onder!quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:21 schreef ManageTheAnger het volgende:
Waar ik mij echt over verbaas hier, is dat ik veel mensen hoor praten over motoren die zij willen aanschaffen, waar vervolgens weer vanalles mee is en er topics lang wordt gesproken over reparaties e.d. (BL is daar een mooi voorbeeld van, al hoor je die nu niet meer omdat zijn motor z.g.a.n. is nu ).
Waarom spaar je dan niet gewoon door voor een iets nieuwer model bijvoorbeeld? Wat is de reden om dan tóch nu al die motor of toch een goedkopere motor te kopen die onderaan de streep met reparaties weer net zo duur is als een motor in betere staat?
(Uiteraard ben ik mij ervan bewust dat niet iedereen zomaar een nieuwe motor kan kopen. Daarom heb ik het ook over door blijven sparen)
Dit dus.quote:Op woensdag 22 juni 2016 17:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Omdat ik al vanaf het bittere begin des levens heb geroepen dat first-gen Bandits de mooiste fietsen zijn die ooit geproduceerd zijn. Met afstand. Moderne fietsen vind ik uitzonderingen daargelaten gewoon niet mooi. Eventueel zie ik mezelf nog wel een Triumph Street Triple rijden, maar verder is er niet echt iets moois op de markt.
En sleutelen is ook een hobby. Zeker nu ik nog een backup motor heb, heb ik er echt geen problemen mee om aan de Bandit te prutsen. Plus, moderne motoren hebben natuurlijk net zo goed onderhoud nodig, alleen kun je dat door alle elektronica vrijwel niet meer zelf en moet je zo'n ding constant wegbrengen voor onderhoud. Ik vind het wel prettig dat ik mijn motor in geval van nood zelf kan repareren met een hamer en een rol duct-tape.
Netjes. Let je er ook op tijdens het rijden? Ik was gisteren al trots dat ik 1:16 had gehaald.quote:Op donderdag 23 juni 2016 08:12 schreef Geelman het volgende:
Mijn Bandit loopt nu trouwens ruim 1:19! Wat een koningsding!
Na hoeveel rondjes moet je dan tanken ?quote:Op donderdag 23 juni 2016 11:42 schreef Isdatzo het volgende:
Afgelopen keer racen op Spa.. 1:9 . Nooit zo zuinig gereden.. zal er wel mee te maken hebben dat het de godganse dag regende .
Niet echt, maar ik schakel wel snel op. En soms even doortrekken als de situatie zich ervoor leent.quote:Op donderdag 23 juni 2016 10:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Netjes. Let je er ook op tijdens het rijden? Ik was gisteren al trots dat ik 1:16 had gehaald.
Climate controlquote:Op vrijdag 24 juni 2016 01:25 schreef Elegy het volgende:
Ik ben vandaag maar met ov naar het werk gegaan. Tandjes wat is het een vieze klamme bende buiten
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 11:51 schreef Erasmo het volgende:
Gisteravond was prima rijden. Wel buienradar in de gaten houden en dan op het laatste moment voor de bui uit naar huis crossen
onfatsoenlijk op de stoep! EN MET EEN STOPPIE PARKERENquote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Oeh ik heb er ook nog eentje in die categorie.
Tijdje terug was ik bij het strand. Ik kon daar niet fatsoenlijk op de stoep parkeren, maar alle vakken waren betaald parkeren. Waar zet je dan je motor neer?
Theorieboek: betaald parkeren, kaartje trekken, meenemen. Als je een boete krijgt met het kaartje naar het gemeentehuis en boete terugvragen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Oeh ik heb er ook nog eentje in die categorie.
Tijdje terug was ik bij het strand. Ik kon daar niet fatsoenlijk op de stoep parkeren, maar alle vakken waren betaald parkeren. Waar zet je dan je motor neer?
Was pakweg 200 km van waar ik woon. Ik ga niet even 400km rijden om een boete terug te krijgen. Is dit echt de methode?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:32 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Theorieboek: betaald parkeren, kaartje trekken, meenemen. Als je een boete krijgt met het kaartje naar het gemeentehuis en boete terugvragen.
Hoe stop je anders? Mensen die niet met een stoppie parkeren.. !quote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:31 schreef Catch22- het volgende:
[..]
onfatsoenlijk op de stoep! EN MET EEN STOPPIE PARKEREN
Jep. Al kun je volgens mij ook bezwaar tegen een boete aantekenen met een brief, een kopie van het bonnetje bijvoegen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Was pakweg 200 km van waar ik woon. Ik ga niet even 400km rijden om een boete terug te krijgen. Is dit echt de methode?
[..]
Hoe stop je anders? Mensen die niet met een stoppie parkeren.. !
Parkeren? Lekker crossen op het strand bedoel je .quote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Oeh ik heb er ook nog eentje in die categorie.
Tijdje terug was ik bij het strand. Ik kon daar niet fatsoenlijk op de stoep parkeren, maar alle vakken waren betaald parkeren. Waar zet je dan je motor neer?
Niks, er staat geen flitspaalquote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:20 schreef Erasmo het volgende:
Trouwens wat anders:
[ afbeelding ]
Wat zou er gebeuren als je hier met je motor met een auto mee rijdt
Dan werkt het net zoals ieder andere flitspaal die bij rood licht flitst.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:59 schreef Erasmo het volgende:
Ok vrij scherp ja. Maar laten we even doen alsof er een flitspaal staat
Er staat auto...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 13:59 schreef Erasmo het volgende:
Ok vrij scherp ja. Maar laten we even doen alsof er een flitspaal staat
Behalve dan dat je deze aan kan vechten omdat geeltijd veel te kort is bij deze maximumsnelheidquote:Op vrijdag 24 juni 2016 14:30 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dan werkt het net zoals ieder andere flitspaal die bij rood licht flitst.
Magnifieke foto Waar is dit?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 17:21 schreef Salatrel het volgende:
U wilt hier rechtdoor rijden. Mag dat?
[ afbeelding ]
a) Ja
b) Nee
c) Alleen op zondag
die eikels blijft je houden. Keer op wintersport iemand die mij in de file zachtjes aan tikte. Zat op zijn telefoon te gluren.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 21:22 schreef daNpy het volgende:
Net bijna van de weg afgedrukt door zo'n sukkel die zat te bellen.
Ik zag het in de spiegel, heb m'n claxon ruim 5 seconden ingehouden maar hij bleef doordrukken
Toen ik aan de bestuurderskant kwam rijden zat hij te zwaaien dat hij me niet gezien had
100 meter verder zag ik hem alweer op zijn telefoon kijken
Wat een debiel.
Daarom heb ik dus die camera op m'n helm. Echt neuk jou met een honkbalknuppel met roestige spijkers als je met de telefoon bezig bent onder het rijden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 23:38 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
die eikels blijft je houden. Keer op wintersport iemand die mij in de file zachtjes aan tikte. Zat op zijn telefoon te gluren.
Na een uitbrander op de vluchtstrook,geen schade,rijden we door. Nog geen 50m later zit hij al weer op zijn telefoon te gluren.
Met zijn zoon van 3jr op de achterbank
TT bedoel je? zal wel weer handje vol zijn.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 09:47 schreef Salatrel het volgende:
Hoeveel mensen zouden dit weekend hun rijbewijs in mogen leveren?
dat bedoel ik jaquote:Op zaterdag 25 juni 2016 09:50 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
TT bedoel je? zal wel weer handje vol zijn.
Mongooltjesquote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:55 schreef ManageTheAnger het volgende:
TT is bij mij om de hoek, het eerste slachtoffer is al gevallen met snelheden van 240km/u.
Wat een Johnny ben je toch ook als je niet snapt dat het wemelt van de agenten nu.
slachtoffer is figuurlijk bedoeld hoop ik?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:55 schreef ManageTheAnger het volgende:
TT is bij mij om de hoek, het eerste slachtoffer is al gevallen met snelheden van 240km/u.
Wat een Johnny ben je toch ook als je niet snapt dat het wemelt van de agenten nu.
Figuurlijk idd!quote:Op zaterdag 25 juni 2016 12:29 schreef Salatrel het volgende:
[..]
slachtoffer is figuurlijk bedoeld hoop ik?
I weep for the speciesquote:Op zaterdag 25 juni 2016 11:55 schreef ManageTheAnger het volgende:
TT is bij mij om de hoek, het eerste slachtoffer is al gevallen met snelheden van 240km/u.
Wat een Johnny ben je toch ook als je niet snapt dat het wemelt van de agenten nu.
Awesome.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 21:13 schreef KneusTeun het volgende:
Nou vanaf vandaag een RD07 eigenaar
Kon toch niet laten.
Zulke motoren blijf ik ook echt heel tof vinden.quote:
TenTamen ja...quote:
Vet ding!quote:
quote:De Belastingdienst heeft 21 auto's in beslag genomen en in totaal 25.598 euro geïnd.
Heb tussen de super tenere en deze een xj550 cafe racer en r6 etc gereden en toch maar weer naar all road, ik he iet gewoon van het toeren en beetje exploren. Dat racen etc dat boeit me niet zo.quote:Op zondag 26 juni 2016 09:59 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Zulke motoren blijf ik ook echt heel tof vinden.
Zoiets komt er ongetwijfeld nog een keer bij. Veel plezier met jouw aankoop!
Echt mooi hier! zit heerlijk in een poncho tent te lachen om alle dronken idioten die er feest van maken!quote:
Zoiets noemen ze traditie.quote:Op zondag 26 juni 2016 20:08 schreef Hyperdude het volgende:
Wat is dat voor onzin langs de snelweg te gaan zitten, of op viaducten te hangen, om naar motoren te kijken die vanaf Assen naar huis rijden?
Omgeving Zwolle hele tankstations met 'kijkers' bezet. Incl. van die rood-witte Polizei-tape.
Ga ik liever 'brommers kieken'.
nee viel mee, met kofferset,hyperpro vering, nieuwe tkc80's en kettingset voor 2600,-quote:Op maandag 27 juni 2016 17:03 schreef Gummiebeer het volgende:
Mooie brommert Teun!
Heeft je zeker de hoofdprijs gekost .. Belachelijk duur deze
Bedoel je de docu? Of de compilaties van Jax op youtube?quote:Op maandag 27 juni 2016 17:17 schreef Erasmo het volgende:
Een hele tijd terug had iemand dat prachtige ''why we ride'' achtige filmpje gepost, ik kan het alleen niet meer vinden... Iemand enig idee?
Lijkt me onhandig als je echt weinig ruimte hebt aangezien je er nog zo'n ding achter hebt hangen.quote:
Heb hem nog niet aangeschaft, maar zat een poosje geleden naar zoiets te kijkenquote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:30 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb een motor mover nodig. Suggesties?
Uitslag van de mailing: camera opsturen en ik krijg een andere.quote:Op maandag 27 juni 2016 16:09 schreef Salatrel het volgende:
Driftig aan het mailen met Drift Ze hebben al om mijn adres gevraagd dus ben benieuwd waar ze mee komen. Zou het al heel wat vinden als ze een returnbox oid opsturen maar wellicht ligt er meer in het verschiet?
het woog maar 252grquote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:55 schreef Maegrim het volgende:
18 euro klinkt goedkoop voor verzenden buiten de EU
Grapjas.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 17:55 schreef Maegrim het volgende:
18 euro klinkt goedkoop voor verzenden buiten de EU
Jeetje, dit komt echt uit de lucht vallen.quote:
Motorrijder overlijdt na vlucht voor politiequote:Op zondag 12 juni 2016 17:25 schreef Isdatzo het volgende:
Sowieso is wegrijden eigenlijk ALTIJD een goed idee, kost je geen punten, geen rijbewijs, geen technische keuring etc etc.
Heb er nog nooit spijt van gehad.. van stoppen wel. Heb dat ondertussen wel afgeleerd .
maar geen punten kwijt gok ikquote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Motorrijder overlijdt na vlucht voor politie
Alsof ik bezopen ga rijden, please . Dan ben je echt een bosjosti.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 13:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Motorrijder overlijdt na vlucht voor politie
Is het niet een optie om de mic in je jas te stoppen ipv in je helm? Ik ben er ook nog mee aan het strugglen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 00:09 schreef Salatrel het volgende:
tevens eens met externe mic gereden met de drift tot 90km/h is geluid wel stuk beter daarboven komt alsnog de windruis erbovenuit. eronder wel het motorgeluid maar ook het geluid van de radio
is wel een optie. het voordeel van de mic in de helm is dat je er niet aan vast zit helm af is helm af en je hoeft niet elke keer te kutten met die micquote:Op dinsdag 5 juli 2016 07:26 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Is het niet een optie om de mic in je jas te stoppen ipv in je helm? Ik ben er ook nog mee aan het strugglen.
Dat is wel het nadeel inderdaad. Waar heb je 'm nu zitten dan? Ik heb 'm zeg maar tussen het kussentje naast je oog gepositioneerd. Bij helm open alleen nog steeds windruisquote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
is wel een optie. het voordeel van de mic in de helm is dat je er niet aan vast zit helm af is helm af en je hoeft niet elke keer te kutten met die mic
achter wangkussenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 11:17 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dat is wel het nadeel inderdaad. Waar heb je 'm nu zitten dan? Ik heb 'm zeg maar tussen het kussentje naast je oog gepositioneerd. Bij helm open alleen nog steeds windruis
Kun je er ook eentje voor mij regelen?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:56 schreef Salatrel het volgende:
Net bevestiging ontvangen nieuwe ghost-S is onderweg
voor 249 pond ex verzendkosten regel ik er 1 voor jequote:
Banden van goud?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:55 schreef Tunafish het volgende:
Afspraak gemaakt voor nieuwe banden, ¤370
wtf zijn dat voor banden?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:55 schreef Tunafish het volgende:
Afspraak gemaakt voor nieuwe banden, ¤370
wtf? Ook goedhart zekerquote:Op dinsdag 5 juli 2016 20:55 schreef Tunafish het volgende:
Afspraak gemaakt voor nieuwe banden, ¤370
Premium Motors in Apeldoorn.quote:
Die zijn ook moeilijk duur. Kun je beter naar een ander gaan. Ik kwam er alleen voor onderdelen.quote:
dat mag ook al een poos niet meer voor nieuwe rijbewijzen alleen als je je B voor 1-1-2013 hebt gehaald mag je op een MP3 rijden zonder motorrijbewijsquote:Op vrijdag 8 juli 2016 07:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Die driewielertjes snap ik dan nog wel. Als je een handicap hebt (fysiek of mentaal waardoor je je motorrijbewijs niet kunt halen
Als je mentaal niet in staat bent om je motorrijbewijs te halen, dan mag die persoon van mij ook van elk gemotoriseerd voertuig afblijvenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 07:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik zie tegenwoordig steeds meer motoren waar je niet op hoeft te schakelen. Lijkt eigenlijk precies op een scooter, maar dan wat groter.
Wat bezielt deze mensen? Hiervoor heb je, gezien het kenteken, toch ook gewoon een rijbewijs voor nodig? Of hebben ze allemaal een handicap?
Die driewielertjes snap ik dan nog wel. Als je een handicap hebt (fysiek of mentaal waardoor je je motorrijbewijs niet kunt halen), dan is dat misschien wel beter dan een auto. Maar 2 wielers met power maar zonder schakel. Waarom?
ik jank nog steeds om die 225. Zelfs na aftrek btw en IB doet het pijnquote:Op vrijdag 8 juli 2016 11:07 schreef Den_Haag het volgende:
Michelin Pilot Road3 2CT met dual compound technologie leverbaar in alle maten, bijvoorbeeld:
120/70ZR-17 ¤ 100,-
150/70ZR-17 ¤ 120,-
160/60ZR-17 ¤ 125,-
170/60ZR-17 ¤ 135,-
180/55ZR-17 ¤ 130,-
160/60ZR-18 ¤ 135,-
Buk je even
Morgen weer eens een ritje denk ik. Alleen nog geen verse olie erin dit seizoen (wel 1500km geleden).
hoezo geen triple dan?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 13:22 schreef Marco001 het volgende:
Tof, altijd handig, goede plakkers. ook hier tijd voor nieuwe dingen.
Ik lees altijd wel mee maar post bijna nooit. Dit is echter wel de moeite waard.
Ik heb vanmorgen de aanbetaling gedaan op een Triump speed four uit 2005.. Na naar een aantal Suzuki's en een Kawasaki te hebben gekeken ook maar bij de enige speed four die op marktplaats stond wezen kijken. Direct ook een proefrit gedaan en tja, van het een komt het ander.
Gebruik nu de smartphone maar zal vanavond wel een plaatje plaatsen.
was ook mooi geweest, maar deze heeft zelfde koplampen etc en was volgens mij best goedkoop. 2005, een dikke 40.000 km en ik heb er minder voor betaald dan in de marktplaats ( http://link.marktplaats.nl/m1066375524 ) advertentie staat en dan krijgt ie nog een beurtje ook.quote:
maar niet die machtige driecilinderquote:Op vrijdag 8 juli 2016 15:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
was ook mooi geweest, maar deze heeft zelfde koplampen etc en was volgens mij best goedkoop. 2005, een dikke 40.000 km en ik heb er minder voor betaald dan in de marktplaats ( http://link.marktplaats.nl/m1066375524 ) advertentie staat en dan krijgt ie nog een beurtje ook.
Misschien nog een leuke belly pan eronder en dan ben ik helemaal blij.
Laat mensen maar zeuren.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 15:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
was ook mooi geweest, maar deze heeft zelfde koplampen etc en was volgens mij best goedkoop. 2005, een dikke 40.000 km en ik heb er minder voor betaald dan in de marktplaats ( http://link.marktplaats.nl/m1066375524 ) advertentie staat en dan krijgt ie nog een beurtje ook.
Misschien nog een leuke belly pan eronder en dan ben ik helemaal blij.
Heb je een leuke route op het oog? Ik ben vrij en heb wel zin om even te gassen.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 00:00 schreef Den_Haag het volgende:
Niemand uit de randstad zin in een toertje morgen?
Dat is sowieso iets achterlijksquote:
nee. Had gehoopt dat jij wat wistquote:Op zaterdag 9 juli 2016 00:07 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Heb je een leuke route op het oog? Ik ben vrij en heb wel zin om even te gassen.
Ik heb wel een idee. Het is een route langs de Amstel, en IJsselmeer. Laat maar weten of je daar zin in hebt. We kunnen om 13:00 meeten bij de Burger King in Amsterdam Zuid -Oost?quote:
Heb nog niks gehoord, dus ik ga zelf wel stukje rijden.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 10:20 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik heb wel een idee. Het is een route langs de Amstel, en IJsselmeer. Laat maar weten of je daar zin in hebt. We kunnen om 13:00 meeten bij de Burger King in Amsterdam Zuid -Oost?
Ben je wel boven geweest? Daar staan de nieuwe motoren volgens mij, beneden de tweedehands.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 12:06 schreef Salatrel het volgende:
ik ben net ff over de N-wegen naar goedhart gereden om eens rond te snuffelen. viel me beetje tegen wat er stond. had de showroom wel wat groter verwacht van een toko die zoveel merken dealt en wat er stond was ook veel gebruikt.
wel een hoop volk daar op de zaterdag en uiteraard ff bakkie gedaan. toch nog 100km op de teller gezet
dat zal het verklaren.... dacht dat boven kleding zou zijnquote:Op zaterdag 9 juli 2016 12:50 schreef Tankiej het volgende:
Zo ook weer eens een stukje rijden, lekker weer vandaag
Ben je wel boven geweest? Daar staan de nieuwe motoren volgens mij, beneden de tweedehands.
was even druk bezig de motor te prepareren. Ga straks toeren langs de amstel.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 12:24 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Heb nog niks gehoord, dus ik ga zelf wel stukje rijden.
Volgende keer weer een kans.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 13:08 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat zal het verklaren.... dacht dat boven kleding zou zijn
Met regelmaat. What's up?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 14:31 schreef matthias24 het volgende:
heeft iemand hier ooit wel eens op de A9 gereden?
Dat is er ook, maar ook de nieuwe motorenquote:Op zaterdag 9 juli 2016 13:08 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat zal het verklaren.... dacht dat boven kleding zou zijn
Klopt. Vooral tussen A2 en A5 is het kut nu. Veel op- en afritten, met korte invoegstroken, en nu volop werkzaamheden waardoor ik zelf al eens bijna achterin een auto zat.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 15:59 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ik vind het een gevaarlijke snelweg.
ja echt erg he.....ze hebben nu de velsertunnel afgesloten. echt een hele domme actie.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 17:17 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Klopt. Vooral tussen A2 en A5 is het kut nu. Veel op- en afritten, met korte invoegstroken, en nu volop werkzaamheden waardoor ik zelf al eens bijna achterin een auto zat.
ik kwam ook door woerden heen en zag de borden langs de weg staan dacht nog snel wegwezen hierquote:Op zondag 10 juli 2016 12:15 schreef Den_Haag het volgende:
Mooie rit gisteren langs de amstel. Helaas eindigde ik bij woerden, midden tussen de jaarlijkse Harley dag
Net even gekeken. Ziet er niet best uit. Rubber bij voorvork rechts is niet best. Althans, er zit olie op de voorvork..quote:
1:19 vind ik anders behoorlijk zuinig.quote:Op zondag 10 juli 2016 15:58 schreef Catch22- het volgende:
6 liter op 116km door de provincie. Ik vind het prima.
Verre van zuinig gereden overigens.
Het is ook maar een 600 hè.quote:Op zondag 10 juli 2016 16:35 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
1:19 vind ik anders behoorlijk zuinig.
Ik doe 160km met 14 liter
Ik vind het nog steeds kut rijden die techniek. Misschien doe ik het te geforceerd of zo, en misschien moet ik wel gewoon supermoto gaan rijden.quote:Op zondag 10 juli 2016 16:39 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Het is ook maar een 600 hè.
Kissing Mirror helpt me wel harder door de bocht te gaan trouwens. Voel steeds meer vertrouwen
als een harleyrijderquote:Op zondag 10 juli 2016 19:01 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds kut rijden die techniek. Misschien doe ik het te geforceerd of zo, en misschien moet ik wel gewoon supermoto gaan rijden.
Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe ik wél de bochten doorrijd. Iemand die daar toevallig nog (mentale) beelden bij heeft?
Geen vriend/kennis die een gopro of Drift heeft?quote:Op zondag 10 juli 2016 19:01 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds kut rijden die techniek. Misschien doe ik het te geforceerd of zo, en misschien moet ik wel gewoon supermoto gaan rijden.
Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe ik wél de bochten doorrijd. Iemand die daar toevallig nog (mentale) beelden bij heeft?
Dat lijkt me ook nog wel eens leuk/goed om te doen ja. Of supermoto-school.quote:Op zondag 10 juli 2016 20:04 schreef Vinniiee het volgende:
Ik ga misschien een keer zo'n circuittraining doen. Moet ik waarschijnlijk eerst standaard dempers regelen
Beide wil ik wel ja. Maar ik wil eigenlijk ook een supermoto kopen, moet ik eerst een koper voor mijn motor zien te vinden.quote:Op zondag 10 juli 2016 20:21 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook nog wel eens leuk/goed om te doen ja. Of supermoto-school.
ik wil best een twin voor woon werk hebben, maar niet voor de pelgrims van een 5 jaar jongere Ducquote:Op zondag 10 juli 2016 20:28 schreef Nero22 het volgende:
Als iemand nog een AT wil:
http://www.motor-forum.nl(...)ede-Africa-Twin.html
[ afbeelding ]
Bohhhh
[ afbeelding ]
Dat is geen supermoto.quote:Op zondag 10 juli 2016 20:28 schreef Nero22 het volgende:
Als iemand nog een AT wil:
http://www.motor-forum.nl(...)ede-Africa-Twin.html
[ afbeelding ]
Bohhhh
[ afbeelding ]
Moest tussen de onderdelen door slalommenquote:Op zondag 10 juli 2016 12:43 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik kwam ook door woerden heen en zag de borden langs de weg staan dacht nog snel wegwezen hier
Ja, maar deze kleur is het tofste.quote:
Wat voor motor ga je kijken? Ga je dan die VTR inruilen/verkopen?quote:Op maandag 11 juli 2016 09:46 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dat is geen supermoto.
Woensdag bij andere motor kijken
Crf450 supermoto. Dat is het plan inderdaad. Moet even kijken hoeveel ik er voor terug krijg bij inruil.quote:Op maandag 11 juli 2016 19:51 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Wat voor motor ga je kijken? Ga je dan die VTR inruilen/verkopen?
Dat is wel tof! Maar zijn die crf niet machines die elke zoveel uur een revisie moeten hebben? Of valt het nog mee met dat model?quote:Op maandag 11 juli 2016 20:41 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Crf450 supermoto. Dat is het plan inderdaad. Moet even kijken hoeveel ik er voor terug krijg bij inruil.
Vergeleken met een andere fiets moet ie wel relatief snel gereviseerd worden ja. Olie/filters om de 1000km, maar dat is maar 1,5L of zo. Kan vrij veel zelf, wat ook wel een must is bij zo'n fietsquote:Op dinsdag 12 juli 2016 06:10 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat is wel tof! Maar zijn die crf niet machines die elke zoveel uur een revisie moeten hebben? Of valt het nog mee met dat model?
Flink blaffen zeker!quote:Op maandag 11 juli 2016 12:26 schreef Catch22- het volgende:
Ik stond voor een open brug naast een husky te wachten, dat klinkt toch wel erg lekker hoor...
De man op de slee wel gegroet?quote:Op maandag 11 juli 2016 12:26 schreef Catch22- het volgende:
Ik stond voor een open brug naast een husky te wachten, dat klinkt toch wel erg lekker hoor...
Ik heb teruggejankt met mijn vier cilindersquote:
Whaha . Ik heb er maar 3, is genoeg, klimt gretig in toerenquote:Op dinsdag 12 juli 2016 13:16 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik heb teruggejankt met mijn vier cilinders
Menne moat heeft er ook drie. Lekker kabaal als we samen rijdenquote:Op dinsdag 12 juli 2016 14:09 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Whaha . Ik heb er maar 3, is genoeg, klimt gretig in toeren
Ligt er aan hoe je 'prestaties' definieert. De machines waarmee je het snelst en circuit over kan zijn inderdaad niet de meest comfortabele, maar bv de Blackbird, ZZR1400, MT10 en dergelijken zijn geen stakkers als het aankomt op snelheid en daar valt prima langere afstanden mee te rijden.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:10 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Is het op het gebied van motors vooral kiezen/balanceren tussen comfort en 'prestaties' of kunnen die twee goed gecombineerd worden? Aan wat voor motor zou je op dat gebied kunnen denken?
Mijn idee van comfort is dat je gedurende een (lange) rit niet zozeer hoeft te stoppen om lichamelijk tot rust te komen maar vooral 'mentaal' (voor zover dat ergens op slaat)
Jij loopt naar de Ducati dealer en zegt interesse te hebben?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:13 schreef Maegrim het volgende:
De nieuwe ducati multistrada enduro was erg comfortabel, en het wou ook best vooruit
Nieuwprijs koop je wel een mooie auto van
Wat was er met de Monster?quote:Op dinsdag 12 juli 2016 21:23 schreef Maegrim het volgende:
nah zaltbommel had proefritjes laatst, heb op de multistrada enduro en de monster 1200r gereden
Klote man.quote:Op woensdag 13 juli 2016 15:12 schreef Amoeba het volgende:
Nu geen engeltje op mijn schouder.
[ afbeelding ]
Ik ging met droog weer thuis weg en toen ik in de platenzaak stond begon het best wel snoeihard te regenen. Ik zei nog tegen die verkoper 'was ik maar met de auto gegaan'. Enfin gewoon doorgereden richting m'n oudjes en op de laatste rotonde van Eindhoven (floraplein) gleed m'n voorwiel weg. Aan het gore water te zien moet er genoeg rubber/olie/diesel gelegen hebben dus ik had gewoon extra voorzichtig moeten zijn. Gelukkig ging het niet hard en gewoon door kunnen rijden maar dit is wel weer zuur..
Ja maar opzich lijkt dat wel te repareren, beetje bijspuiten en een nieuw glaasje bestellen en dan moet ie maar weer verder.quote:
Uitlaat en kuip waren de opvangpunten. Deze dempers maken een ontzettend lelijk blikkerig geluid dus opzich niet zo'n ramp als ik die moet vervangen. Maar ze zijn niet lek dus opzich heeft dat geen prioriteit. Mijn pa heeft net al die scheur zitten repareren met wat polyesther dus dat is opzich al dicht. Even rond zitten bellen, ik heb twee opties, die kap zelf oplappen en een nieuwe sticker erop of een nieuwe (tweedehands) kap, daarvoor heb ik al een mailtje de deur uitgedaan. Zometeen nog even de remhendel bijspuiten (zwart) en de clip on rechtzetten. Dan wacht ik even het mailtje af en anders een nieuw glaasje bestellen en maar weer een weekendje gaan zitten schurenquote:Op woensdag 13 juli 2016 16:23 schreef Salatrel het volgende:
Ai kut man! Uitlaat ook flink schuifschade zo te zien?
waarom niet gewoon tassen danquote:Op woensdag 13 juli 2016 22:02 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Heeft iemand een suggestie voor een koffersysteem (top of zij) voor een yamaha fazer fz6 uit 2005? Graag zo cheap mogelijk, gebruik het toch maar enkele keren.
Welke systemen zijn er met tassen?quote:
In het kader van voldoende vermogen maar wel comfort rij ik nu een Suzuki GSX1250FA met een hogere ruit en handvatverwarming. Rijd perfect.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 20:10 schreef PleadingTheFifth het volgende:
Is het op het gebied van motors vooral kiezen/balanceren tussen comfort en 'prestaties' of kunnen die twee goed gecombineerd worden? Aan wat voor motor zou je op dat gebied kunnen denken?
Mijn idee van comfort is dat je gedurende een (lange) rit niet zozeer hoeft te stoppen om lichamelijk tot rust te komen maar vooral 'mentaal' (voor zover dat ergens op slaat)
http://www.ebay.de/sch/i.(...)3%A4ger+fz6&_sacat=0quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:02 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Heeft iemand een suggestie voor een koffersysteem (top of zij) voor een yamaha fazer fz6 uit 2005? Graag zo cheap mogelijk, gebruik het toch maar enkele keren.
doe je het op de ninja 250?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 13:37 schreef Nero22 het volgende:
Ik ben langzaam op zoek naar een nieuwe helm
Snap ik. Ik heb net een AGV K5 gepast, en dat zat prima. Vandaar de vraag voor ervaringen met AGV. Denk niet dat het veel luidruchtiger kan worden dan mijn HJC IS-17, en het zonnevizier kan niet veel minder, maar ervaringen zijn welkom. Natuurlijk ook van andere (integraal)helmen.quote:
Hah. En toch mis ik haar een beetje.quote:
Ik kan met mijn Dainese niet zonder oordoppen rijden als ik harder dan 50km/u wil en daarna met mensen wil praten Het kan bijna altijd luidruchtigerquote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:45 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Snap ik. Ik heb net een AGV K5 gepast, en dat zat prima. Vandaar de vraag voor ervaringen met AGV. Denk niet dat het veel luidruchtiger kan worden dan mijn HJC IS-17, en het zonnevizier kan niet veel minder, maar ervaringen zijn welkom. Natuurlijk ook van andere (integraal)helmen.
[..]
Hah. En toch mis ik haar een beetje.
Dat ziet er niet verkeerd uit!quote:Op vrijdag 15 juli 2016 11:58 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
In het kader van voldoende vermogen maar wel comfort rij ik nu een Suzuki GSX1250FA met een hogere ruit en handvatverwarming. Rijd perfect.
Dat wil primaquote:Op vrijdag 15 juli 2016 23:40 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Dat ziet er niet verkeerd uit!
Als ik vragen mag; is zo een GSX1250FA iets wat je jarenlang voor (onder andere) 'woon-werkverkeer' zou kunnen en willen gebruiken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 00:05 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Dat wil primaEen prima manier om je dag mee te beginnen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De motor ziet er naar mijn bescheiden mening (voor zover ik kan zien) zeer schoon uit, knap werk.quote:
moet ik ff een foto van mijn XT maken? Als je graag naar viezigheid kijktquote:Op zondag 17 juli 2016 19:44 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
De motor ziet er naar mijn bescheiden mening (voor zover ik kan zien) zeer schoon uit
Dan ben ik vooral benieuwd naar welke routes jij rijdt! Heb je niet toevallig een korte film van je motorrit online staan?quote:Op zondag 17 juli 2016 20:51 schreef Salatrel het volgende:
[..]
moet ik ff een foto van mijn XT maken? Als je graag naar viezigheid kijkt
Neuh, gister even gauw een doekje overheen gehaald, maar dat was ook voor het eerst sinds dat ik hem gekocht heb in februari. Ik haal hem wel elke maand even gauw door de wasbox om de meeste ranzigheid eraf te spuiten. Op mijn vorige brommert maakte ik soms ook nog wel de velgen schoon, maar dat kan deze wel vergeten.quote:Op zondag 17 juli 2016 19:44 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
De motor ziet er naar mijn bescheiden mening (voor zover ik kan zien) zeer schoon uit, knap werk.
Wat staat daar tegenover? Toch wel na elke rit even schoonmaken/wassen?
Waar zijn jullie dit keer dan?quote:Op zondag 17 juli 2016 22:18 schreef mjan het volgende:
Ook even een stukje wezen rijden.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 17 juli 2016 22:20 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Dan ben ik vooral benieuwd naar welke routes jij rijdt! Heb je niet toevallig een korte film van je motorrit online staan?
Indrukwekkend landschap! Bedankt voor het delen van deze mooie beelden.quote:
2800 het is eigenlijk 2600 in 7 dagen want die andere 200 is van huis naar de boot in ijmuiden en terugquote:Op maandag 18 juli 2016 00:48 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Indrukwekkend landschap! Bedankt voor het delen van deze mooie beelden.
De kudde koeien alleen al vond ik wel leuk om te zien, maar een hond op een quad steelt toch wel de show!
Zo'n trip lijkt mij fantastisch.
Hoeveel kilometer leg je af in die negen dagen, als ik vragen mag?
Thuis van twee weken zuid Engeland. Volgende keer maar weer buiten het seizoen gaan en weer iets met bergen zoeken.quote:
ja is goed drinky en ik komen ook.quote:
Spanje staat op het lijstjequote:
Hallo, hier is uw persoonlijke stalkerquote:Op maandag 18 juli 2016 16:24 schreef Nero22 het volgende:
Ben je gewoon even lekker aan het cruisen, kom je mjan tegen.
Wat is er gebeurd?quote:Op woensdag 20 juli 2016 15:46 schreef Geelman het volgende:
Voor het eerst sleutelen aan de motor: boel meteen gesloopt... Hopelijk snel gefikst, wat ik wil nu wel motor kunnen rijden...
Ik wilde m'n voortandwiel controleren en toen brak het veertje van het koppelingsmechanisme of zo. Nu krijg ik de motor niet in versnelling...quote:
Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op woensdag 20 juli 2016 17:53 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik wilde m'n voortandwiel controleren en toen brak het veertje van het koppelingsmechanisme of zo. Nu krijg ik de motor niet in versnelling...
Goede vraag!quote:
Dat veertje schijn ik ook niet meer te hebbenquote:Op woensdag 20 juli 2016 17:53 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik wilde m'n voortandwiel controleren en toen brak het veertje van het koppelingsmechanisme of zo. Nu krijg ik de motor niet in versnelling...
Volgens mij doet dat veertje niks meer dan je koppelingshendel helemaal terug naar zijn beginpositie trekken (trekt het worm-mechaniekje naar beneden) en doet het verder niks mechanisch qua koppeling. Probeer je achterwiel een stukje te draaien terwijl je hem in de versnelling zet; helpt dat?quote:Op woensdag 20 juli 2016 17:53 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik wilde m'n voortandwiel controleren en toen brak het veertje van het koppelingsmechanisme of zo. Nu krijg ik de motor niet in versnelling...
Misschien is er dan wat fout gegaan bij het terugmonteren van de afdekkap van het voortandwiel. Maar ik zou niet weten wat.quote:Op woensdag 20 juli 2016 22:01 schreef Morivar het volgende:
[..]
Volgens mij doet dat veertje niks meer dan je koppelingshendel helemaal terug naar zijn beginpositie trekken (trekt het worm-mechaniekje naar beneden) en doet het verder niks mechanisch qua koppeling. Probeer je achterwiel een stukje te draaien terwijl je hem in de versnelling zet; helpt dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |