Maar je baseert je mening toch ergens op, neem ik aan? Dan heb je voor jezelf toch een antwoord op die vragen?quote:
mooie aanname. Waar baseer je dit precies op?quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat jij iemand veroordeelt?
Jij stelt alleen het volgende:
[..]
Ik dacht, nou, dan zul je vast zelf het goede voorbeeld geven en je voortplanten. Blijkbaar zit ik daar naast.
Herkenbaar voor je, Toefjes?quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je hebt er een vrouw voor nodig. Ik vermoed dat het daar fout gaat.
Je ontwijkende antwoorden, maar dat is natuurlijk maar een gok.quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:26 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
mooie aanname. Waar baseer je dit precies op?
Ik ben tegen het normaliseren van homoseksualiteit dmv voorlichten met anale seksspeeltjes aan 12 jarige kids. Dat vind ik indoctrineren. De boodschap is een gebiedende (wees homo) terwijl ik liever heb dat mensen in vrijheid de eigen seksualiteit onderzoeken cq ontplooien en niet middels staatspropaganda. Bovendien ondermijnt dergelijke voorlichting het voortbestaan van de cultuur aangezien twee van hetzelfde geslacht niet kunnen voorplanten. Dit in een tijd waarin massale immigratie wordt goedgepraat onder het mom 'we hebben in 2050 meer mensen nodig'. Die mensen kunnen we ook zelf voortbrengen met behoud van cultuur en zonder al te veel conflict.quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Maar wat is de indoctrinatie dan? Homoseksualiteit is leuk? Kom er bij?
En wat is het doel dan van die indoctrinatie? Wie is er bij gebaat om veel homo's voort te brengen?
En het aangeleerde aspect kan nooit helemaal uitgesloten worden, maar er is veel wetenschappelijk bewijs om voorzichtig aan te gaan nemen dat homoseksualiteit aangeboren is. Als jij de claim maakt dat het aangeleerd zou kunnen zijn, dan moet je dat wel kunnen ondersteunen met bewijs.
Ik antwoord amper. Laat het aan de single minds om daar meteen een conclusie uit te trekken en een vooroordeel van te maken. Net zo sterk als 'maak kennis met een homo en je weet genoeg'.quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je ontwijkende antwoorden, maar dat is natuurlijk maar een gok.
Neuh, ik maak me niet zo'n zorgen over homofobie in jouw geval.quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:35 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ik ben tegen het normaliseren van homoseksualiteit dmv voorlichten met anale seksspeeltjes aan 12 jarige kids. Dat vind ik indoctrineren. De boodschap is een gebiedende (wees homo) terwijl ik liever heb dat mensen in vrijheid de eigen seksualiteit onderzoeken cq ontplooien en niet middels staatspropaganda. Bovendien ondermijnt dergelijke voorlichting het voortbestaan van de cultuur aangezien twee van hetzelfde geslacht niet kunnen voorplanten. Dit in een tijd waarin massale immigratie wordt goedgepraat onder het mom 'we hebben in 2050 meer mensen nodig'. Die mensen kunnen we ook zelf voortbrengen met behoud van cultuur en zonder al te veel conflict.
Schijnbaar heb je dan meteen iets tegen homo's hebben maar dat is een volstrekt andere discussie.
quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:39 schreef Vluchteling het volgende:
Wat is het verschil tussen je piemol in een Anus van een man of van een schaap stoppen? Bij een schaap is het minder smerig omdat ze alleen gras eten.
Voor wat betreft dat laatste komen beide kampen niet verder dan wat aannames. Er is nu eenmaal geen overtuigend bewijs of homoseksualiteit aangeboren is of aangeleerd. Althans, ik heb het niet gelezen en navraag hier (oa onder homo's) levert treurig weinig op. Zo lang die smoking gun aan beide kanten niet geleverd kan worden blijft mijn 'niet-uitsluiten'- stelling feitelijk de stelling met de meest wetenschappelijke ondersteuning.quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Neuh, ik maak me niet zo'n zorgen over homofobie in jouw geval.
Ik denk alleen dat je ernaast zit als je denkt dat kinderen gestimuleerd worden om vooral homo te worden. Dat zou ook doen vermoeden dat iemand er beter van zou worden als meer kinderen homo worden. Indoctrinatie dient altijd een doel. Ik denk dat kinderen geen keuze maken voor seksualiteit, en dat kinderen alleen maar aangeleerd kan worden om niet zo moeilijk te doen wie welke partner kiest.
Toevallig zit de meeste intolerantie ook bij de nieuwkomers, dus als het bewuste indoctrinatie om onze cultuur te laten verdwijnen dan kiest men een nogal vreemde werkwijze, aangezien de nieuwkomers dus niks van homofilie moeten hebben. Waarom dan homo's promoten? Dan zou het beter zijn om geboortebeperking te promoten. Dat is cultuurneutraal.
Dus ik denk dat je je niet zo'n zorgen hoeft te maken over het verdwijnen van de westerse cultuur als gevolg van homo's. Heb je misschien ook voorbeelden van mensen die ten prooi gevallen zouden zijn aan de homopropaganda? Want nu zijn het vooral vermoedens maar een echte 'smoking gun' lever je vooralsnog niet aan.
http://www.telegraaf.nl/g(...)s_aangeboren___.htmlquote:Op woensdag 22 juni 2016 10:03 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Voor wat betreft dat laatste komen beide kampen niet verder dan wat aannames. Er is nu eenmaal geen overtuigend bewijs of homoseksualiteit aangeboren is of aangeleerd.
quote:Op woensdag 22 juni 2016 10:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wait, what?!
http://www.telegraaf.nl/g(...)s_aangeboren___.html
Deze Sanders spreekt zichzelf in deze zin smerig tegen.quote:Sanders: "De bevindingen vormen geen bewijs, maar wel een sterke aanwijzing dat de genen invloed hebben op de geaardheid. De opvatting dat seksuele oriëntatie een keuze is, klopt dan dus niet."
Sluitend bewijs dat het is aangeboren is er niet. Daarnaast zal er altijd een vermoeden van aangeleerdheid kunnen bestaan. Mensen met een kankergen krijgen niet altijd kanker. Als er een (set van) homogen(en) is, dan zullen ze vast niet allemaal homo zijn. Dus ja, je stelling zal ik nooit onderuit kunnen halen, daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 22 juni 2016 10:03 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Voor wat betreft dat laatste komen beide kampen niet verder dan wat aannames. Er is nu eenmaal geen overtuigend bewijs of homoseksualiteit aangeboren is of aangeleerd. Althans, ik heb het niet gelezen en navraag hier (oa onder homo's) levert treurig weinig op. Zo lang die smoking gun aan beide kanten niet geleverd kan worden blijft mijn 'niet-uitsluiten'- stelling feitelijk de stelling met de meest wetenschappelijke ondersteuning.
Jij ziet verder geen indoctrinatie en ik wel. Dus ik stel voor dat we hier agree-en to disagree.
Heil Wilders!quote:Op woensdag 22 juni 2016 10:12 schreef Infection het volgende:
Prima zaak. Nu nog de islam bestrijden.
Goed, er zijn natuurlijk gradaties, met aan de ene kant een vluchtige kus op de wang, en andere kant een uitgebreide snowblowing.quote:Op woensdag 22 juni 2016 07:39 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Volgens sommigen hier is het enorm vies als twee mannen kussen, want homo. En homo mag niet van de Bijbel.
Of de gradatie van uitgebreid genieten van je rugbuddy, anderszijds even snel je kwakkie doen in een toevallige voorbijganger bij gebrek aan vrouwen of geiten, of misschien anale penetratie (verkrachting) als straf/machtsmiddel.quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Goed, er zijn natuurlijk gradaties, met aan de ene kant een vluchtige kus op de wang, en andere kant een uitgebreide snowblowing.
Het is geen bewijs, want je kan helemaal geen causaal verband aantonen in dit geval.quote:Op woensdag 22 juni 2016 18:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Grappig, vandaag een artikel in de NRC van ene Janneke Schotveld die ageert tegen de bewering van die "hoogleraar" (aanhalingstekens van haar) dat homoseksualiteit aangepraat kan zijn. Tegelijkertijd levert ze zelf juist het bewijs van die stelling. Over haar "lesbische" (aanhalingstekens van mij) dochter wordt uitgebreid verteld. Al vanaf haar zevende (!) jaar wordt iedere uiting van homoseksualiteit beloond. Leuk! Lachen! Grappig! Stoer! En wat denk je? Op dertienjarige (!) leeftijd komt ze uit de kast!! Moeder is nog nooit zo trots geweest, schrijft ze. Q.E.D.
Nee, daar heb je gelijk in! Zo zijn de jarenlange intensieve trainingen door bijv. Dafne Schippers niet de reden van haar succes op de atletiekbaan. Daarvoor is namelijk geen bewijs van causaliteit. Het feit dat Schippers zo hard kan lopen, is een aangeboren geaardheid.quote:Op woensdag 22 juni 2016 19:02 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Het is geen bewijs, want je kan helemaal geen causaal verband aantonen in dit geval.
Voor de moeder hoop ik dat de dochter straks niet tóch met een jongen thuiskomt. Die teleurstelling zou voor haar waarschijnlijk niet te dragen zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2016 19:33 schreef Lunatiek het volgende:
Moeders heeft nogal wat vooroordelen over lesbiënnes. Valt mee dat ze niet gelijk de conclusie trekt dat dochterlief transseksueel is.
Scheve vergelijking. Resultaten van fysieke training kun je aantonen door te kijken naar spiergroei.quote:Op woensdag 22 juni 2016 19:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Nee, daar heb je gelijk in! Zo zijn de jarenlange intensieve trainingen door bijv. Dafne Schippers niet de reden van haar succes op de atletiekbaan. Daarvoor is namelijk geen bewijs van causaliteit. Het feit dat Schippers zo hard kan lopen, is een aangeboren geaardheid.
Met "geaardheid" kun je zo'n zelfde experiment opzetten, en dat is ook wat die mevrouw in de NRC in feite heeft gedaan.quote:Op woensdag 22 juni 2016 19:50 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Scheve vergelijking. Resultaten van fysieke training kun je aantonen door te kijken naar spiergroei.
Zo werkt dat met geaardheid niet hè.
Spieren groeien niet vanwege consequent belonen en aanmoedigen tot groei. Dat is een fysieke verandering die het directe gevolg is van de spieren te gebruiken.quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Met "geaardheid" kun je zo'n zelfde experiment opzetten, en dat is ook wat die mevrouw in de NRC in feite heeft gedaan.
Vervang "fysieke training" door "jarenlange beloning en aanmoediging".
Vervang "spiergroei" door "homoseksueel gedrag".
Dan krijg je dus:
Resultaten van jarenlange beloning en aanmoediging kun je aantonen door te kijken naar homoseksueel gedrag.
Dat lijkt me waar het om draait: welk gedrag heeft het kind als het seksueel volwassen is? Het blijkt immers dat veel jongeren veel experimenteren, ook met seks, voor ze weten wat bij hen past. Veel jongeren hebben daardoor een "homoseksuele fase". Veel homo's hebben daardoor in hun jeugd een "hetero-fase" - ook als dat niet werd opgelegd door de norm.quote:Op woensdag 22 juni 2016 19:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Voor de moeder hoop ik dat de dochter straks niet tóch met een jongen thuiskomt. Die teleurstelling zou voor haar waarschijnlijk niet te dragen zijn.
Spieren groeien niet door belonen. Dat begrijp ik wel.quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:46 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Spieren groeien niet vanwege consequent belonen en aanmoedigen tot groei. Dat is een fysieke verandering die het directe gevolg is van de spieren te gebruiken.
Je kunt niet twee woorden veranderen en dan claimen dat het hetzelfde principe is als het twee hele verschillende mechanismen betreft.
Leuke ondertitel trouwens.
Voor mij maakt het niet uit welke seksuele voorkeur iemand uiteindelijk kiest. Maar er zal vrijwel altijd beïnvloeding zijn van buitenaf. Zowel ten gunste van hetero- als homoseksualiteit. In bepaalde kringen is homoseksualiteit gewoon handiger.quote:Op woensdag 22 juni 2016 21:53 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat lijkt me waar het om draait: welk gedrag heeft het kind als het seksueel volwassen is? Het blijkt immers dat veel jongeren veel experimenteren, ook met seks, voor ze weten wat bij hen past. Veel jongeren hebben daardoor een "homoseksuele fase". Veel homo's hebben daardoor in hun jeugd een "hetero-fase" - ook als dat niet werd opgelegd door de norm.
En dan heb je natuurlijk nog de verschillende soorten biseksuelen.
Een psychische aandoening is gedefinieerd als een mentaal- of gedragspatroon dat lijden veroorzaakt of aan een normaal functioneren in de maatschappij in de weg staat.quote:Op woensdag 22 juni 2016 22:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik zie homoseksualiteit als een meestal aangeboren biologische afwijking - vergelijkbaar met het Syndroom van Down, maar dan zonder effect op de intelligentie. Daarnaast denk ik dat homoseksueel gedrag inderdaad ook aangeleerd kan worden, omdat daar gewoon heel veel goed gedocumenteerde voorbeelden van zijn.
Maar omdat homoseksuelen het vervelend vinden te horen dat zij een afwijking hebben (wat ik op zich wel kan begrijpen), is er lang gezocht naar nieuwe termen en theorieën (zoals oriëntatie en geaardheid) om het maar geen afwijking te hoeven noemen.
In dat NRC artikel werden een paar voorbeelden gegeven:quote:Op woensdag 22 juni 2016 22:29 schreef erodome het volgende:
Welk homoseksueel gedrag hebben we het over als het gaat over kinderen en wat gestimuleerd kan worden?
Het belangrijkste normale "functioneren" dat in de weg gestaan wordt, is dat homoseksuele handelingen niet tot voortplanting leiden. In die zin is het een afwijking.quote:Op woensdag 22 juni 2016 22:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Een psychische aandoening is gedefinieerd als een mentaal- of gedragspatroon dat lijden veroorzaakt of aan een normaal functioneren in de maatschappij in de weg staat.
In een tolerante samenleving is homofilie dus geen psychische aandoening, in een bekrompen conservatieve samenleving wel.
Hoe moet je daar dan op reageren? En wat heeft kledingkeuze met de seksuele geaardheid te maken, hoe is dat homoseksueel gedrag???quote:Op woensdag 22 juni 2016 22:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
In dat NRC artikel werden een paar voorbeelden gegeven:
Meisje van 7 jaar zegt dat ze later met een meisje wil trouwen. Ouders lachen, klappen, zijn blij.
Meisje wil geen meisjeskleren aan. Ouders vinden dat leuk en stoer!
Enzovoort. En dat jarenlang stug volhouden.
Dat weet ik allemaal niet. Lees het artikel:quote:Op woensdag 22 juni 2016 22:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe moet je daar dan op reageren? En wat heeft kledingkeuze met de seksuele geaardheid te maken, hoe is dat homoseksueel gedrag???
Maar vooral, reageerde ze dan negatief op hun dochter als die bv zei (kleuter) verkering met Pietje te hebben?
Daar staat helemaal niet dat ze klapte en blij waren, er staat dat ze er een beetje om lachte en er verder niets mee deden. Gewoon iets wat hun kind zei en wat ze niet te zwaar opnamen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 22:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat weet ik allemaal niet. Lees het artikel:
http://www.nrc.nl/next/20(...)de-wereld-is-2835737
Zo heb ik dat stuk geïnterpreteerd.quote:Op woensdag 22 juni 2016 22:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Daar staat helemaal niet dat ze klapte en blij waren, er staat dat ze er een beetje om lachte en er verder niets mee deden. Gewoon iets wat hun kind zei en wat ze niet te zwaar opnamen.
Hoe is dat homoseksueel gedrag belonen om het te stimuleren?
Zelfde met die kleding die je eruit pikt, hoe is je kind zelf laten kiezen homoseksueel gedrag stimuleren?
TS is een orthodox-gelovige homohater, die zich op FOK! regelmatig als zodanig manifesteert. Hij is onder meer een groot Rusland-fan, want dat is ook zo'n lekker land voor minderheden. Zo orthodox als de ziekte; perfect passend bij de opvattingen van TS.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:32 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Even gauw elke niet-hetero als onbeschaafd neerzetten, en dan Duitsland "eng, doodziek" noemen.
Je moet het maar durven.
Met je keelkanker.
Even een verzekeringetje afgesloten?quote:Op donderdag 23 juni 2016 00:23 schreef Elfletterig het volgende:
En voordat één of andere bijdehante mod gaat roepen dat ik op de man speel: TS doet dat ook. TS beledigt mensen en spreidt haat tentoon. Mijn post schrappen of censureren zou tevens tot sluiting van dit topic moeten leiden.
Nee, gewoon even ageren tegen het podium dat deze haatzaaiende TS hier op FOK! krijgt. Met de 49 doden in Orlando nog geen 10 dagen geleden is TS al weer lekker of dreef met zijn homohaatpraatjes. Ik wens daar tegen te ageren. En geloof me: ik houd me nog in.quote:
Alleen maar goed hoor.quote:Op donderdag 23 juni 2016 00:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, gewoon even ageren tegen het podium dat deze haatzaaiende TS hier op FOK! krijgt. Met de 49 doden in Orlando nog geen 10 dagen geleden is TS al weer lekker of dreef met zijn homohaatpraatjes. Ik wens daar tegen te ageren. En geloof me: ik houd me nog in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |