Ja ik zit daar ook aan te denken. Het enige wat me tegenhoud is wederom het hele traject en nogmaals de ¤ 1.900,00 kostenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:31 schreef Speekselklier het volgende:
Helaas geen tips, ik vond de reclame alleen al wat ongeloofwaardig.
Ik bedacht me al dat het alleen mogelijk zou zijn binnen een week als:
• je een vast contract hebt met een salaris van twee ton
• het huis dat je wit kopen 80k kost (nieuwbouw)
• je een financiering van 50% van de executewaarde van het huis zocht.
• je jonger bent dan 25 omdat dan pensioen en ziekte nog geen issue is.
Maar als ik het goed begrijp zit je nu na ruim een maand nog in het stadium van informatie aanleveren... Misschien vast contact met een twee de hypotheekverstrekker zoeken voor het geval je er niet uit komt?
Ik zit in september zonder huidige woning en ben best verliefd geworden op degene die ik nu onder voorbehoud heb aangeschaft. Als het niet anders is, is het niet anders. Maar liever niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:34 schreef Hallmark het volgende:
Ik zou nogmaals uitstel vragen en naar een hypotheekadviseur gaan. Misschien is het slimmer om gewoon een paar afwijzingen te verzamelen en onder de koop uit te komen.
Die drie waar het bij gelukt is maken ze uitgebreid reclame mee.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:59 schreef Ticootje het volgende:
Ik hoor alleen maar slecht verhalen over de rabobank met hun belofte hypotheek binnen een week. In praktijk onmogelijk.
De werkgeversverklaring moest bij mij 3x, stempeltje verkeerd, overuren splitsen ect wat een gezeik.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:37 schreef _The_General_ het volgende:
Een hypotheek binnen een week is gewoon niet mogelijk.
De gemiddelde werkgever heeft bijv. al enkele werkdagen nodig voor het afgeven van een werkgeversverklaring. Een taxatierapport duurt enkele dagen, dan moet dit rapport nog door een externe instantie beoordeeld worden. Om maar enkele tijdrovende zaken te benoemen.
Wij hadden ons volledige dossier compleet, alle documenten en toch duurde het 5 weken! Dit bij Deltra Lloyd. Maar onze adviseur gaf ook netjes aan. Hou altijd rekening met 4 tot 6 weken minimaal.
Ja dit frustreert mij dus zo. Ik heb te allen tijden gehoord van de Rabobank dat ze tijd zat hadden en dat het allemaal wel goed kwam. Daarnaast heb ik bijna 5 weken aangehouden, en komen ze pas op het meest kritische moment dat het wel erg lastig is om dit te redden. Wegens omstandigheden. Als ze nou gelijk open kaart hadden gespeeld, gewoon eerlijk zijn dan is dat toch een stuk prettiger.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:37 schreef _The_General_ het volgende:
.
Wij hadden ons volledige dossier compleet, alle documenten en toch duurde het 5 weken! Dit bij Deltra Lloyd. Maar onze adviseur gaf ook netjes aan. Hou altijd rekening met 4 tot 6 weken minimaal.
werkgevers verklaring duurde hier welgeteld 3 minuten. Tenminste toen ik na 3 minuten terug kwam met koffie lag het al klaar.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:57 schreef halfway het volgende:
[..]
De werkgeversverklaring moest bij mij 3x, stempeltje verkeerd, overuren splitsen ect wat een gezeik.
Conclusie is dus dat de reclame misleidend is.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:59 schreef CaLeX het volgende:
[..]
werkgevers verklaring duurde hier welgeteld 3 minuten. Tenminste toen ik na 3 minuten terug kwam met koffie lag het al klaar.
En dat een werkgeversverklaring geen dagen hoeft te durenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:04 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Conclusie is dus dat de reclame misleidend is.
Wat je ook kan proberen, is een boze brief sturen naar afdeling klachten. Ik weet uit ervaring dat deze wel degelijk in behandeling worden genomen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:58 schreef ShaoliN het volgende:
Ja dit frustreert mij dus zo. Ik heb te allen tijden gehoord van de Rabobank dat ze tijd zat hadden en dat het allemaal wel goed kwam.
Je huidige huis staat onder water en is al (onder voorbehoud?) verkocht? Is de huidige hypotheek ook bij Rabo ondergebracht? Wat vindt je huidige hypotheekverstrekkernemer van de verkoop van je "onder water staande" huis en de restschuld (groot ¤'s??)?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:21 schreef ShaoliN het volgende:
Ik ben begin april vrijblijvend met de Rabobank in gesprek gegaan om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot aanschaf nieuw huis.
Mijn huidige huis staat ondetr waer, dus ook nieuwsgierig naar de mogelijkheden/ problemen die dat met zich mee zou brengen.
Daarnaast zijn mijn inkomsten tweedelig. Ik heb een BV'tje en ik ben in loondienst.
Prettig gesprek gehad en de mogelijkheden waren oneindig.
Huis in de verkoop gezet en zeer spoedig kunnen verkopen.
Je hebt al ¤1900,- betaald en nu in deze impasse geraakt?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:36 schreef ShaoliN het volgende:
Ja ik zit daar ook aan te denken. Het enige wat me tegenhoud is wederom het hele traject en nogmaals de ¤ 1.900,00 kosten
Dan krijg je ongetwijfeld een 'wat jammer dat het zo gelopen is, we nemen het mee voor verbetering etc. etc.' brief.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:26 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Wat je ook kan proberen, is een boze brief sturen naar afdeling klachten. Ik weet uit ervaring dat deze wel degelijk in behandeling worden genomen.
Ook gewoon niet verstandig, voor een Hypotheek moet je de tijd nemen, het is geen brood dat je koopt.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:59 schreef Ticootje het volgende:
Ik hoor alleen maar slecht verhalen over de rabobank met hun belofte hypotheek binnen een week. In praktijk onmogelijk.
Mijn huidige verstrekker is failliet. De organisatie die nu de contracten beheerd staat zeer positief tegen over elke vorm van oplossing en heeft zelf ook meerdere oplossingen aangedragen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 16:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Je huidige huis staat onder water en is al (onder voorbehoud?) verkocht? Is de huidige hypotheek ook bij Rabo ondergebracht? Wat vindt je huidige hypotheekverstrekker van de verkoop van je "onder water staande" huis en de restschuld (groot ¤'s??)?
[..]
Ja. Orienterend gesprek is gratis. Kunnen ze je advies geven op basis van jouw aangeleverde gegevens. Advies was, geen probleem documentatie compleet, wij doen graag mee.quote:Je hebt al ¤1900,- betaald en nu in deze impasse geraakt?
Dit was geen van alle een probleem. Documenten waren er al voor het gesprek. Tenminste de documenten die ze op de site en in het gesprek vragen.In een later stadium kwamen er vragen over aanvullende documenten. Maar ik vind een week of 5 weken sowieso een groot verschilquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:27 schreef MrDarcy het volgende:
Als je goed leest, begint de week pas na stap 3. En er zijn enkele voorwaarden:
• U kunt snel documenten aanleveren, zoals een salarisstrook, werkgeversverklaring en de koopovereenkomst.
• U vult zelf zo compleet mogelijk het Rabobank Hypotheekdossier.
• U bent goed telefonisch bereikbaar.
Ik denk dat alles wat buiten de volgorde van het stappenplan valt, langer duurt.
Ik zou het melden. Wellicht geven ze je nog korting op je rente.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:30 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dit was geen van alle een probleem. Documenten waren er al voor het gesprek. Tenminste de documenten die ze op de site en in het gesprek vragen.In een later stadium kwamen er vragen over aanvullende documenten. Maar ik vind een week of 5 weken sowieso een groot verschil
Alleen al het inplannen van een afspraak duurt minimaal 2 weken.
helaas, wat een vervelende situatie zeg!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:30 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dit was geen van alle een probleem. Documenten waren er al voor het gesprek. Tenminste de documenten die ze op de site en in het gesprek vragen.In een later stadium kwamen er vragen over aanvullende documenten. Maar ik vind een week of 5 weken sowieso een groot verschil
Alleen al het inplannen van een afspraak duurt minimaal 2 weken.
maar dan moet de bank wel aangeven wat ze nodig zijn en dat is niet gedaan.., hoe kan TS nu weten wat de bank wil hebben aan stukken als ze er niet om vragen..quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:48 schreef Fenasd het volgende:
Hypo binnen een week is ook wanneer de klant alles al goed aangeleverd heeft, niet wanneer er een hoop shit ontbreekt...
Zo lust ik er ook nog wel één.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:48 schreef Fenasd het volgende:
Hypo binnen een week is ook wanneer de klant alles al goed aangeleverd heeft, niet wanneer er een hoop shit ontbreekt...
Ik krijg als het goed is morgen meer duidelijkheid. De overdracht is eind augustus en de ontbindende voorwaarden lopen nu eind volgende week af wegens goed werk van de makelaar.quote:Op woensdag 22 juni 2016 15:58 schreef GX3 het volgende:
Wat frustrerend is dit zegHoe is dit afgelopen?
Ik heb een paar maanden geleden een hypotheek geregeld via de Rabobank, gelukkig heb ik goede ervaringen. Maar ook hier geen woning die ik moest verkopen, schulden of BV'tjes. Ik denk dat dat het verschil maakt.
Dit. Ik heb zeer slechte ervaringen met de rabo-hypotheek adviseurs, maar als jij zelf je zooi niet op orde hebt dan moet je niet gaan zeuren op een forum.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:48 schreef Fenasd het volgende:
Alles wat wij van de Rabobank op orde moesten hebben, hadden wij op orde. Wij hebben meermaals gevraagd of het dossier compleet was en daar werd telkens bevestigend op geantwoord. Als er dan tijdens de gesprekken toch weer om stukken gevraagd wordt, is dat op zijn minst frustrerend te noemen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 23:39 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Dit. Ik heb zeer slechte ervaringen met de rabo-hypotheek adviseurs, maar als jij zelf je zooi niet op orde hebt dan moet je niet gaan zeuren op een forum.
Niet zo gek dat er na een dikke week een nieuwe adviseur op jouw case wordt gezet, ik weet van een vriend die daar werkt dat het redelijk gekkenhuis is op die afdeling met die nieuwe reclame.
Ja, dat is zeker frustrerend.quote:Op donderdag 23 juni 2016 09:00 schreef beefcake het volgende:
[..]
Alles wat wij van de Rabobank op orde moesten hebben, hadden wij op orde. Wij hebben meermaals gevraagd of het dossier compleet was en daar werd telkens bevestigend op geantwoord. Als er dan tijdens de gesprekken toch weer om stukken gevraagd wordt, is dat op zijn minst frustrerend te noemen.
1900 ¤ voor een fucking offerte?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 17:55 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Mijn huidige verstrekker is failliet. De organisatie die nu de contracten beheerd staat zeer positief tegen over elke vorm van oplossing en heeft zelf ook meerdere oplossingen aangedragen.
[..]
Ja. Orienterend gesprek is gratis. Kunnen ze je advies geven op basis van jouw aangeleverde gegevens. Advies was, geen probleem documentatie compleet, wij doen graag mee.
Dan krijg je een vervolg gesprek die moet leiden tot een offerte, en die kost geld.
En heb je al een update?quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:28 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik krijg als het goed is morgen meer duidelijkheid. De overdracht is eind augustus en de ontbindende voorwaarden lopen nu eind volgende week af wegens goed werk van de makelaar.
Als je 1 van die reclames goed bekijkt en luistert, dan hoor je dat die mensen eerst in New York hebben gewoond, toen in London en nu hartje Amsterdam... Geld zat dusquote:Op dinsdag 21 juni 2016 14:31 schreef Speekselklier het volgende:
Helaas geen tips, ik vond de reclame alleen al wat ongeloofwaardig.
Ik bedacht me al dat het alleen mogelijk zou zijn binnen een week als:
• je een vast contract hebt met een salaris van twee ton
• het huis dat je wit kopen 80k kost (nieuwbouw)
• je een financiering van 50% van de executewaarde van het huis zocht.
• je jonger bent dan 25 omdat dan pensioen en ziekte nog geen issue is.
Maar als ik het goed begrijp zit je nu na ruim een maand nog in het stadium van informatie aanleveren... Misschien vast contact met een twee de hypotheekverstrekker zoeken voor het geval je er niet uit komt?
Ik had hem bij Munt ook binnen een week rond. Ook eerste huis maar wel ondernemer.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 02:40 schreef Andromache het volgende:
Ik had hem bij Munt wel binnen een week. Ik had wel al alle documenten klaar. Maar ik ben geen ondernemer en het is mijn eerste huis.
Verder: klote voor je en hoop dat het snel opgelost is.
Heb ooit op een salarisadministratie gewerkt, en dus eindeloos de verklaring ingevuld. Kreeg 1 keer telefoon van een bank die vond dat de werknemer met 26 jaar wel heel veel verdiende, hij geloofde dat niet. Discussie liep nogal op, en dat heeft wel wat dagen gekost.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 15:59 schreef CaLeX het volgende:
[..]
werkgevers verklaring duurde hier welgeteld 3 minuten. Tenminste toen ik na 3 minuten terug kwam met koffie lag het al klaar.
Intussen al 1,5 week verder. Hoe staat het ermee?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 20:22 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ja dinsdag krijg ik definitief uitsluitsel. Ben zeer benieuwd.
Tja, dit dus. Je moet al een getekende koopovereenkomst aanbieden voordat je überhaupt maar het idee heb of je geaccepteerd wordt voor een hypotheek.quote:Op zondag 26 juni 2016 23:02 schreef CafeRoker het volgende:
Het hele principe dat je een hypotheek op een specifiek huis moet aanvragen is sowieso nogal stom. Als je dat vooraf kun doen met als randvoorwaarde wat parameters als max hypotheekbedrag en LTV binnen een bepaalde bandbreedte had je al deze flauwekul niet.
Je ziet dat de hypothekenmarkt, alweer een vechtmarkt aan het worden is en die Rabo-rukkers doen daarin mee. ING heeft ook een reclamespot van een "toekomstbestendige hypotheek" (alsof de toekomst bekend is) met een paar huppelkutjes in beeld.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 09:40 schreef danos het volgende:
Het is gewoon dom, zeker gezien de historie rondom hypotheekverstrekking, om je als bank met zoiets te profileren. Je sluit iets af voor 30 jaar, dat moet je dus weloverwogen doen en niet afraffelen in een weekje. Als financiële instelling moet je dat dus niet willen gebruiken in je promotie.
Natuurlijk kan je jezelf profileren dat de processen goed zijn afgestemd en neem voor mijn part een termijn van 4 weken. Maar een week is gewoon idioot.
We hebben de boel rond kunnen maken. We hebben excuses gekregen, wat extra korting en een dinerbon. Echt ontzettend opgelucht.quote:Op donderdag 7 juli 2016 21:52 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Intussen al 1,5 week verder. Hoe staat het ermee?
quote:Op zondag 10 juli 2016 21:23 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
We hebben de boel rond kunnen maken. We hebben excuses gekregen, wat extra korting en een dinerbon. Echt ontzettend opgelucht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |