abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juni 2016 @ 14:21:13 #1
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_163186835
Ik ben begin april vrijblijvend met de Rabobank in gesprek gegaan om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot aanschaf nieuw huis.
Mijn huidige huis staat onder water, dus ook nieuwsgierig naar de mogelijkheden/ problemen die dat met zich mee zou brengen.
Daarnaast zijn mijn inkomsten tweedelig. Ik heb een BV'tje en ik ben in loondienst.
Prettig gesprek gehad en de mogelijkheden waren oneindig.
Huis in de verkoop gezet en zeer spoedig kunnen verkopen.
Ook een nieuw huis gevonden. Inmiddels via de rabobank website alle opgevraagde documenten geupload. Nogmaals met de adviseur overlegd; geen probleem. Ruimte zat Allemaal rozengeur en maneschijn.
Voorlopig koopcontract laten opstellen, met ontbindende voorwaarden. Deze verlopen 20-6-2016 (juist ja gisteren)

19 mei een afspraak gemaakt met de adviseur om tot een officiele offerte te komen. Eerst beschikbare datum 02-06-2016. Zover hypotheek binnen een week. Gevraagd of we dan wel genoeg tijd beschikbaar hebben om de offerte voor de ontbindende voorwaarden te ontvangen. Geen probleem.

02-06-2016; Alles ziet er prima uit, maar... we missen nog 2 documenten. Als we die binnen hebben kunnen wij u de volgende werkdag een offerte bezorgen. Documenten opgevraagd (met betrekking tot de oude hypotheek) 10-06-2016 helaas pas ontvangen, maar alsnog direct verstuurd naar onze adviseur.

10-06-2016 krijgen wij mail van een assistent. Onze adviseur is wegens prive omstandigheden afwezig en komt voorlopig niet terug. Zijn taken worden overgenomen, maar gezien onze ontbindende voorwaarden is de verwachting dat men het wel voor elkaar krijgt voor 17-06-2016.

13-06-2016; Nieuwe adviseur belt. Alles moet opnieuw bekeken worden. Een adviseur moet het dossier kennen, en gezien het niet een alledaagse situatie is moet het ook beoordeeld worden. Eerst mogelijke datum 20-06-2016. Juist, de dag van de ontbindende voorwaarden. Pittige discussie gevoerd, en uitgelegd dat ik niet graag op straat sta straks. Is niet anders, ik moest de verkoopmakelaar of verkopers maar om uitstel vragen. Ik weet nu ook niet goed wat ik moet, want een andere bank die in een week mij alsnog zou kunnen helpen heb ik ook een hard hoofd in. Contact gehad met de verkopende partij. Deze zijn bereid mij nog een beetje extra uitstel te geven. Ze hebben begrip voor de situatie.

20-06-2016. Gesprek met de nieuwe adviseur. Het probleem zit hem in de restschuld. Ze moeten zekerheid hebben dat de gehele restschuld bestaat uit box 1 hypotheek. En niet bijvoorbeeld voor een deel bestaat uit provisies of andere box 3 grelateerde items. Als dit wel het geval zou zijn dan werd het misschien nog wel eens lastig. Ddan zal er eigen geld in gebracht moeten worden. Ik heb direct aangegeven dat ik ook daar voor open sta. Daarnaast moet er nog "gespart" worden met zakelijk of deze mijn dossier voldoende gevuld vinden.
Ik heb nu deze zelfde avond nog een specificatie van de hypotheeknota verstuurd.
Vandaag 21-06-2016 ben ik inmiddels al vanaf vanochtend 08:30 aan het pogen om in contact te komen om te vragen of ze nu wel voldoende informatie hebben. Hoe en of we wat voor elkaar kunnen betekenen en of zakelijk nog aanvullende informatie nodig is.
Ik krijg niemand van de afdeling aan de lijn, en er liggen inmiddels 4 terugbel notities.

Ik heb geen idee wat met dit topic te bereiken, maar als iemand nog gouden tips heeft om een bank in beweging te krijgen dan zijn ze zeer welkom. Ik begrijp de drukte bij de banken momenteel, ik begrijp ook dat sommige dingen gewoon goed uitgezocht moeten worden, maar ik begrijp niet dat dat zo traag moet, en er schijnbaar verschillende methodes onder de verschillende adviseurs zijn.
Wil je verhuizen en de Rabobank als hypotheek verstrekker gebruiken. Hou dan rekening met hypotheek in een willekeurige week ipv binnen een week.
Nogmaals, tips zijn van harte welkom.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 14:31:29 #2
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_163187116
Helaas geen tips, ik vond de reclame alleen al wat ongeloofwaardig.
Ik bedacht me al dat het alleen mogelijk zou zijn binnen een week als:

• je een vast contract hebt met een salaris van twee ton
• het huis dat je wit kopen 80k kost (nieuwbouw)
• je een financiering van 50% van de executewaarde van het huis zocht.
• je jonger bent dan 25 omdat dan pensioen en ziekte nog geen issue is.

Maar als ik het goed begrijp zit je nu na ruim een maand nog in het stadium van informatie aanleveren... Misschien vast contact met een twee de hypotheekverstrekker zoeken voor het geval je er niet uit komt?
Tot nooit .......
  dinsdag 21 juni 2016 @ 14:34:57 #3
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_163187201
Fijn hè? Dit is mij ook overkomen met Allianz/BNP Paribas. Zeer stressvol. Een paar weken voor de overdracht nog met allerlei vragen om documenten komen.

Ik zou nogmaals uitstel vragen en naar een hypotheekadviseur gaan. Misschien is het slimmer om gewoon een paar afwijzingen te verzamelen en onder de koop uit te komen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 14:36:41 #4
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_163187243
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 14:31 schreef Speekselklier het volgende:
Helaas geen tips, ik vond de reclame alleen al wat ongeloofwaardig.
Ik bedacht me al dat het alleen mogelijk zou zijn binnen een week als:

• je een vast contract hebt met een salaris van twee ton
• het huis dat je wit kopen 80k kost (nieuwbouw)
• je een financiering van 50% van de executewaarde van het huis zocht.
• je jonger bent dan 25 omdat dan pensioen en ziekte nog geen issue is.

Maar als ik het goed begrijp zit je nu na ruim een maand nog in het stadium van informatie aanleveren... Misschien vast contact met een twee de hypotheekverstrekker zoeken voor het geval je er niet uit komt?
Ja ik zit daar ook aan te denken. Het enige wat me tegenhoud is wederom het hele traject en nogmaals de ¤ 1.900,00 kosten
  dinsdag 21 juni 2016 @ 14:37:30 #5
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_163187265
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 14:34 schreef Hallmark het volgende:

Ik zou nogmaals uitstel vragen en naar een hypotheekadviseur gaan. Misschien is het slimmer om gewoon een paar afwijzingen te verzamelen en onder de koop uit te komen.
Ik zit in september zonder huidige woning en ben best verliefd geworden op degene die ik nu onder voorbehoud heb aangeschaft. Als het niet anders is, is het niet anders. Maar liever niet. :P
pi_163187763
Ik hoor alleen maar slecht verhalen over de rabobank met hun belofte hypotheek binnen een week. In praktijk onmogelijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 15:17:29 #7
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_163188132
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 14:59 schreef Ticootje het volgende:
Ik hoor alleen maar slecht verhalen over de rabobank met hun belofte hypotheek binnen een week. In praktijk onmogelijk.
Die drie waar het bij gelukt is maken ze uitgebreid reclame mee.
Tot nooit .......
pi_163188593
Een hypotheek binnen een week is gewoon niet mogelijk.

De gemiddelde werkgever heeft bijv. al enkele werkdagen nodig voor het afgeven van een werkgeversverklaring. Een taxatierapport duurt enkele dagen, dan moet dit rapport nog door een externe instantie beoordeeld worden. Om maar enkele tijdrovende zaken te benoemen.

Wij hadden ons volledige dossier compleet, alle documenten en toch duurde het 5 weken! Dit bij Deltra Lloyd. Maar onze adviseur gaf ook netjes aan. Hou altijd rekening met 4 tot 6 weken minimaal.
pi_163189066
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 15:37 schreef _The_General_ het volgende:
Een hypotheek binnen een week is gewoon niet mogelijk.

De gemiddelde werkgever heeft bijv. al enkele werkdagen nodig voor het afgeven van een werkgeversverklaring. Een taxatierapport duurt enkele dagen, dan moet dit rapport nog door een externe instantie beoordeeld worden. Om maar enkele tijdrovende zaken te benoemen.

Wij hadden ons volledige dossier compleet, alle documenten en toch duurde het 5 weken! Dit bij Deltra Lloyd. Maar onze adviseur gaf ook netjes aan. Hou altijd rekening met 4 tot 6 weken minimaal.
De werkgeversverklaring moest bij mij 3x, stempeltje verkeerd, overuren splitsen ect wat een gezeik.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 21 juni 2016 @ 15:58:40 #10
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_163189089
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 15:37 schreef _The_General_ het volgende:
.

Ja dit frustreert mij dus zo. Ik heb te allen tijden gehoord van de Rabobank dat ze tijd zat hadden en dat het allemaal wel goed kwam. Daarnaast heb ik bijna 5 weken aangehouden, en komen ze pas op het meest kritische moment dat het wel erg lastig is om dit te redden. Wegens omstandigheden. Als ze nou gelijk open kaart hadden gespeeld, gewoon eerlijk zijn dan is dat toch een stuk prettiger.
pi_163189098
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 15:57 schreef halfway het volgende:

[..]

De werkgeversverklaring moest bij mij 3x, stempeltje verkeerd, overuren splitsen ect wat een gezeik.
werkgevers verklaring duurde hier welgeteld 3 minuten. Tenminste toen ik na 3 minuten terug kwam met koffie lag het al klaar.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_163189217
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 15:59 schreef CaLeX het volgende:

[..]

werkgevers verklaring duurde hier welgeteld 3 minuten. Tenminste toen ik na 3 minuten terug kwam met koffie lag het al klaar.
Conclusie is dus dat de reclame misleidend is.
pi_163189325
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 16:04 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Conclusie is dus dat de reclame misleidend is.
En dat een werkgeversverklaring geen dagen hoeft te duren
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 16:26:59 #14
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_163189770
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 15:58 schreef ShaoliN het volgende:
Ja dit frustreert mij dus zo. Ik heb te allen tijden gehoord van de Rabobank dat ze tijd zat hadden en dat het allemaal wel goed kwam.
Wat je ook kan proberen, is een boze brief sturen naar afdeling klachten. Ik weet uit ervaring dat deze wel degelijk in behandeling worden genomen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_163190325
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 14:21 schreef ShaoliN het volgende:
Ik ben begin april vrijblijvend met de Rabobank in gesprek gegaan om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot aanschaf nieuw huis.
Mijn huidige huis staat ondetr waer, dus ook nieuwsgierig naar de mogelijkheden/ problemen die dat met zich mee zou brengen.
Daarnaast zijn mijn inkomsten tweedelig. Ik heb een BV'tje en ik ben in loondienst.
Prettig gesprek gehad en de mogelijkheden waren oneindig.
Huis in de verkoop gezet en zeer spoedig kunnen verkopen.

Je huidige huis staat onder water en is al (onder voorbehoud?) verkocht? Is de huidige hypotheek ook bij Rabo ondergebracht? Wat vindt je huidige hypotheekverstrekkernemer van de verkoop van je "onder water staande" huis en de restschuld (groot ¤'s??)?

quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 14:36 schreef ShaoliN het volgende:
Ja ik zit daar ook aan te denken. Het enige wat me tegenhoud is wederom het hele traject en nogmaals de ¤ 1.900,00 kosten
Je hebt al ¤1900,- betaald en nu in deze impasse geraakt?

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 21-06-2016 17:46:42 (onderstaande post) ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_163190600
Een keer een afspraak bij de Rabobank gemaakt voor een hypotheek waarbij ik vooraf telefonisch meermaals heb aangegeven dat ik het dossier in wil duiken en alle documenten aan wil leveren om de boel snel strak te trekken.

Kom ik daar krijg ik een lesje 'wat is een hypotheek' toen ben ik halverwege huilend weggelopen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 16:26 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Wat je ook kan proberen, is een boze brief sturen naar afdeling klachten. Ik weet uit ervaring dat deze wel degelijk in behandeling worden genomen.
Dan krijg je ongetwijfeld een 'wat jammer dat het zo gelopen is, we nemen het mee voor verbetering etc. etc.' brief. :')
pi_163190644
En mensen geldvertrekker = hypotheeknemer.

Blijft ook een hardnekkige. ;(
  dinsdag 21 juni 2016 @ 17:03:12 #18
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_163190707
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 14:59 schreef Ticootje het volgende:
Ook gewoon niet verstandig, voor een Hypotheek moet je de tijd nemen, het is geen brood dat je koopt.
pi_163191490
Ik heb wel prima ervaringen met de Rabobank (qua hypotheken dan :X ). Bij mij was het binnen 3 dagen rond. Waarschijnlijk ligt het vooral aan je situatie. Bij mij was het simpel:
- Eerste huis, dus geen oude hypotheek en restschuld
- Eigen inbreng
- Hypotheek rond de 90% van de woningwaarde
- Alleen basissalaris uit een vast contract meegenomen, geen bonussen, overuren, 13e maanden of andere onzekere inkomsten die aangetoond moesten worden.
- Geen startersleningen om financieringstekort aan te vullen
- Huis alleen gekocht, dus geen gedoe over eigendom, betaalbaarheid bij overlijden, etc
- Geen leningen

Dan stelt het opeens echt niets meer voor. Ik heb alles via online tool ingediend. Paar dagen later kon ik op afspraak komen. Het ging bijna letterlijk zo: "Doet u mij maar een annuiteiten hypotheek van ¤XXX.000 met een looptijd van 30jaar en een rentevastperiode van xx jaar." "Wilt u daar nog verzekeringen x bij?" "Nee, bedankt." Tijdens de eerste en laatste afspraak van ca. 2 uur was de voorlopige hypotheekofferte klaar. Enkele dagen later kreeg ik de definitieve offerte.

Ik heb zelf daarvoor uiteraard wel uitgebreid uitgezocht waar ik het beste terecht kon overigens. Dus het was zeker niet als het kopen van een brood. De Rabo was bij mij over de eerste 10 jaar het goedkoopste door een goede rente bij mijn vestiging en door de lage advies/afsluitkosten van ¤750 voor starters.

Aan TS zou ik adviseren om zsm 2 afwijzingen te verzamelen of hoeveel je ook hebt afspraken. Gewoon langs een bank/hypotheker en bijvoorbeeld geen eigen inbreng opgeven, niet je volledige inkomen, etc. Als het echt niet kan, dan heb je zo een paar afwijzingen binnen volgens mij. Dan kan je in ieder geval onder de koop uit zonder torenhoge boetes. Vervelend dat je het huis niet hebt in dat geval, maar dan zit je in ieder geval niet dieper in de problemen.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 17:55:33 #20
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_163191902
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 16:49 schreef blomke het volgende:

[..]

Je huidige huis staat onder water en is al (onder voorbehoud?) verkocht? Is de huidige hypotheek ook bij Rabo ondergebracht? Wat vindt je huidige hypotheekverstrekker van de verkoop van je "onder water staande" huis en de restschuld (groot ¤'s??)?

[..]
Mijn huidige verstrekker is failliet. De organisatie die nu de contracten beheerd staat zeer positief tegen over elke vorm van oplossing en heeft zelf ook meerdere oplossingen aangedragen.
quote:
Je hebt al ¤1900,- betaald en nu in deze impasse geraakt?
Ja. Orienterend gesprek is gratis. Kunnen ze je advies geven op basis van jouw aangeleverde gegevens. Advies was, geen probleem documentatie compleet, wij doen graag mee.
Dan krijg je een vervolg gesprek die moet leiden tot een offerte, en die kost geld.
pi_163195042
Als je goed leest, begint de week pas na stap 3. En er zijn enkele voorwaarden:

• U kunt snel documenten aanleveren, zoals een salarisstrook, werkgeversverklaring en de koopovereenkomst.
• U vult zelf zo compleet mogelijk het Rabobank Hypotheekdossier.
• U bent goed telefonisch bereikbaar.

Ik denk dat alles wat buiten de volgorde van het stappenplan valt, langer duurt.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:30:18 #22
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_163195128
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:27 schreef MrDarcy het volgende:
Als je goed leest, begint de week pas na stap 3. En er zijn enkele voorwaarden:

• U kunt snel documenten aanleveren, zoals een salarisstrook, werkgeversverklaring en de koopovereenkomst.
• U vult zelf zo compleet mogelijk het Rabobank Hypotheekdossier.
• U bent goed telefonisch bereikbaar.

Ik denk dat alles wat buiten de volgorde van het stappenplan valt, langer duurt.
Dit was geen van alle een probleem. Documenten waren er al voor het gesprek. Tenminste de documenten die ze op de site en in het gesprek vragen.In een later stadium kwamen er vragen over aanvullende documenten. Maar ik vind een week of 5 weken sowieso een groot verschil
Alleen al het inplannen van een afspraak duurt minimaal 2 weken.
pi_163195306
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:30 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dit was geen van alle een probleem. Documenten waren er al voor het gesprek. Tenminste de documenten die ze op de site en in het gesprek vragen.In een later stadium kwamen er vragen over aanvullende documenten. Maar ik vind een week of 5 weken sowieso een groot verschil
Ik zou het melden. Wellicht geven ze je nog korting op je rente.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:44:29 #24
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_163195597
uitstel aanvragen ..en andere adviseur in handen nemen?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_163196907
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:30 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

helaas, wat een vervelende situatie zeg!

ik zou zeggen; niet met een kluitje in het riet laten sturen. contact blijven zoeken en blijven zoeken. niet meer akkoord gaan met een adviseur maar vraag om contact met manager of directeur en geef de ernst van de situatie aan. iets met managen van verwachtingen wat niet helemaal goed gaat :(:( mag jij niet de dupe van worden dat een financieel adviseur er niet meer is/ ziek afwezig is oid.

aanvulling: als je de offerte hebt in ieder geval deel van de advieskosten en andere gemaakte kosten terugvragen (andere gemaakte kosten die verband houden met het uitstel..).

hoop dat desondanks alles wel door kan gaan! de garantie geldt ook voor ondernemers in prive dus laat ze het maar waarmaken/ laten zien dat ze nu je zsm goed willen helpen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')