abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163327726
Het hele principe dat je een hypotheek op een specifiek huis moet aanvragen is sowieso nogal stom. Als je dat vooraf kun doen met als randvoorwaarde wat parameters als max hypotheekbedrag en LTV binnen een bepaalde bandbreedte had je al deze flauwekul niet.
pi_163328881
Ze beloven het nu ook voor ondernemers in een week rond te krijgen.
  maandag 27 juni 2016 @ 02:23:16 #45
451005 Grems
Clown World
pi_163331561
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 02:40 schreef Andromache het volgende:
Ik had hem bij Munt wel binnen een week. Ik had wel al alle documenten klaar. Maar ik ben geen ondernemer en het is mijn eerste huis.

Verder: klote voor je en hoop dat het snel opgelost is.
Ik had hem bij Munt ook binnen een week rond. Ook eerste huis maar wel ondernemer.

Scheelt waarschijnlijk dat ik ver onder mijn max zat qua hypotheekbedrag.

Hopen dat het op tijd lukt TS.
pi_163332435
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 15:59 schreef CaLeX het volgende:

[..]

werkgevers verklaring duurde hier welgeteld 3 minuten. Tenminste toen ik na 3 minuten terug kwam met koffie lag het al klaar.
Heb ooit op een salarisadministratie gewerkt, en dus eindeloos de verklaring ingevuld. Kreeg 1 keer telefoon van een bank die vond dat de werknemer met 26 jaar wel heel veel verdiende, hij geloofde dat niet. Discussie liep nogal op, en dat heeft wel wat dagen gekost.

Tja, kneus zeg ik dan, had je ook maar een vak moeten leren :).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_163358193
Ik zou linkje naar dit topic op FB posten:P. Laat het webcare team maar met een reactie komen!
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_163589618
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:22 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ja dinsdag krijg ik definitief uitsluitsel. Ben zeer benieuwd.
Intussen al 1,5 week verder. Hoe staat het ermee?
  vrijdag 8 juli 2016 @ 11:41:54 #49
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_163598195
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:02 schreef CafeRoker het volgende:
Het hele principe dat je een hypotheek op een specifiek huis moet aanvragen is sowieso nogal stom. Als je dat vooraf kun doen met als randvoorwaarde wat parameters als max hypotheekbedrag en LTV binnen een bepaalde bandbreedte had je al deze flauwekul niet.
Tja, dit dus. Je moet al een getekende koopovereenkomst aanbieden voordat je überhaupt maar het idee heb of je geaccepteerd wordt voor een hypotheek.

En als je dan alsnog achteraf voor die hypotheek wordt geweigerd dan ga je de boot in voor 10% van de aankoopwaarde, ook als je dat niet te verwijten valt doordat de bank je bijvoorbeeld aan het lijntje houdt. En zie die schuld nog maar eens kwijt te raken en daarna ooit nog aan een koophuis te komen...

Waarom is het zo moeilijk om een definitief antwoord te krijgen op de vraag "Kan ik een hypotheek krijgen voor bedrag X op woningwaarde Y" voordat de krabbel onder de koopovereenkomst wordt gezet? Je kan prima aan alle relevante informatie komen zonder een getekende koopovereenkomst.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  zaterdag 9 juli 2016 @ 15:38:43 #50
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_163622848
Tja voor 1500 ¤ of wat is het, kun je ook niet zo veel verwachten , vooral niet als doorstromer met restschuld en B.V. Dat is nu eenmaal best ingewikkeld.
Ook het begeleiden van belangrijke data, zoals de ontbindende voorwaarden, wordt niet begeleid door een bankadviseur. En dan heb ik het nog niet eens over de vrij hoge rente bij Rabo t.o.v. andere aanbieders.
Tot zo ver je eigen foute keuze.

Als ik jou was zou ik een klachtenbrief opstellen waarin je een beetje hetzelfde opneemt als de openingspost. Chronologische volgorde. Wijzen op de ontb vw datum, en met name op de de telkens opnieuw opgevraagde documenten, dit had al bij aanvang bekend kunnen en moeten zijn. Waarom komen ze hier pas halverwege mee, i.c.m. de toezegging (zoals je zelf zegt) dat het dan per 2-6 echt rond komt. Maar toch opnieuw stukken opvragen.
Het voordeel van de adviseur is dat hij 'ja' of 'nee' zegt. Juist daarom is het bijzonder dat 'ie telkens nieuwe documetnen opvraagd. Als je iets moet beoordelen, weet je toch wat?
Uiteraard vragen om advieskosten verlaging gelet op de onnodig bezorgde stress en uiteraard de slechte begeleiding. Gaan ze wel serieus mee om.
pi_163623270
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 09:40 schreef danos het volgende:
Het is gewoon dom, zeker gezien de historie rondom hypotheekverstrekking, om je als bank met zoiets te profileren. Je sluit iets af voor 30 jaar, dat moet je dus weloverwogen doen en niet afraffelen in een weekje. Als financiële instelling moet je dat dus niet willen gebruiken in je promotie.

Natuurlijk kan je jezelf profileren dat de processen goed zijn afgestemd en neem voor mijn part een termijn van 4 weken. Maar een week is gewoon idioot.
Je ziet dat de hypothekenmarkt, alweer een vechtmarkt aan het worden is en die Rabo-rukkers doen daarin mee. ING heeft ook een reclamespot van een "toekomstbestendige hypotheek" (alsof de toekomst bekend is) met een paar huppelkutjes in beeld.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_163629658
Hier goede ervaringen met de snelheid van de rabo. Mijn verhaal was redelijk complex; -tweede huis, oude nog niet verkocht
-overgangsrecht op spaar/afl vrij.
-bonus meerekenen en iets over de officiele LTI limiet heen gaan.

Ik heb drie keer een orienterend gesprek gevoerd;

- voor het bieden op onze nieuwbouw woning.
- na het kopen daarvan.
- een maand later toen ik wat dingen met elkaar vergeleken heb.

De financiering zat uiteindelijk op 82% marktwaarde, maar van de definitieve go tot en met offerte zat er drie hele dagen tussen. Bij ons lukte het ze dus wel, maar de basis was al ruim van te voren gelegd.
Haai
  zondag 10 juli 2016 @ 21:23:35 #53
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_163652424
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 21:52 schreef fokexpert het volgende:

[..]

Intussen al 1,5 week verder. Hoe staat het ermee?
We hebben de boel rond kunnen maken. We hebben excuses gekregen, wat extra korting en een dinerbon. Echt ontzettend opgelucht.
pi_163652794
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2016 21:23 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

We hebben de boel rond kunnen maken. We hebben excuses gekregen, wat extra korting en een dinerbon. Echt ontzettend opgelucht.
_O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')