abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juni 2016 @ 19:38:41 #101
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163144395
quote:
10s.gif Op zondag 19 juni 2016 19:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dit forum is ook nogal antisemitisch. Al die gele smileys, dat kan toch echt niet. De jodenster was immers ook geel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou niet meteen Carre boeken Bram. Die spoiler ook echt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 19 juni 2016 @ 19:48:45 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163144590
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 17:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Fraudebestrijding geldt weer eens niet voor de Zionisten.

Of iedereen krijgt een volledige AOW waar hij ook zit op de wereld (dus ook Marokko). Of alleen met de landen waar een verdrag is afgesloten (dus niet Marokko - dat is opgezegd). De bezette gebieden horen daar gewoon niet bij.
Dus jij vind het correct dat er politiek bedreven wordt met mensen hun pensioen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163144632
Is dat zo? Dat als je recht op AOW hebt, en je gaat naar Marokko, dat dat dan vervalt?
Make my day!
  zondag 19 juni 2016 @ 19:51:38 #104
45206 Pietverdriet
pi_163144645
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 19:50 schreef agter het volgende:
Is dat zo? Dat als je recht op AOW hebt, en je gaat naar Marokko, dat dat dan vervalt?
Het wordt iig zwaar gekort afaik.
  zondag 19 juni 2016 @ 19:53:35 #105
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163144693
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus jij vind het correct dat er politiek bedreven wordt met mensen hun pensioen.
Technisch gezien is het AOW geen pensioen maar ik begrijp waarom jij de AOW ziet als een pensioen en dat is niet helemaal ten onrechte gezien hoe je AOW moet opbouwen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 19 juni 2016 @ 19:54:32 #106
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_163144714
quote:
10s.gif Op zondag 19 juni 2016 19:38 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zou niet meteen Carre boeken Bram.
Die ongefundeerde verwijten van antisemitisme verdienden niet beter. :')
Ik plaatste die spoiler maar aangezien ik niet teveel begrip verwacht van mensen die achter elke boom antisemitische spoken zien staan. :)

Terzijde, ik moet er niet aan denken om in Carré op te treden, geef mij maar goede stand up comedy en goed uitgevoerde Engelse humor (hyperbolen, understatements en overdrijven).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 19 juni 2016 @ 19:58:17 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163144806
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als iemand in een gebied gaat wonen dat niet onder het verdrag valt dan heeft dat consequenties voor de hoogte van de uitkering, ongeacht het gebied waar die persoon gaat wonen.

In dit geval krijgen ze niet alleen ten onrechte de uitkering die bij bewoners van Israël hoort (waarbij in sommige gevallen zelfs bewust gefraudeerd wordt door een adres in Israël op te geven terwijl ze in bezette gebieden wonen), maar krijgen ze netto ook nog eens meer dan AOW'ers in NL omdat de belasting voor ze door de SVB betaald wordt (Let wel: betaald, niet alleen afgedragen).
Ze krijgen dus zowel bruto als netto een hogere uitkering dat iemand in NL, terwijl ze door hun zelf gekozen woonplaats niet eens recht zouden hebben op een volledige uitkering, maar gekort zouden moeten worden.

Idem voor mensen die in het door Marokko bezette gebied van de Westelijke Sahara wonen, die hebben ook geen recht op een volledige uitkering.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 19 juni 2016 @ 20:01:09 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163144877
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 19:50 schreef agter het volgende:
Nee, Marokko is een verdragsland.
De door Marokko bezette Westelijke Sahara valt wel buiten het verdrag.
Daarbij zullen de meeste Marokkanen geen 50 jaar AOW opgebouwd hebben, waardoor het recht op AOW nagenoeg altijd lager zal zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_163145594
quote:
15s.gif Op zondag 19 juni 2016 17:52 schreef eriksd het volgende:
Hoop antisemieten hier weer.
:')

Wat een misselijke opmerking. Niemand rept hier over jodenhaat.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 19 juni 2016 @ 20:30:50 #110
45206 Pietverdriet
pi_163145679
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 19:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als iemand in een gebied gaat wonen dat niet onder het verdrag valt dan heeft dat consequenties voor de hoogte van de uitkering, ongeacht het gebied waar die persoon gaat wonen.

In dit geval krijgen ze niet alleen ten onrechte de uitkering die bij bewoners van Israël hoort (waarbij in sommige gevallen zelfs bewust gefraudeerd wordt door een adres in Israël op te geven terwijl ze in bezette gebieden wonen), maar krijgen ze netto ook nog eens meer dan AOW'ers in NL omdat de belasting voor ze door de SVB betaald wordt (Let wel: betaald, niet alleen afgedragen).
Ze krijgen dus zowel bruto als netto een hogere uitkering dat iemand in NL, terwijl ze door hun zelf gekozen woonplaats niet eens recht zouden hebben op een volledige uitkering, maar gekort zouden moeten worden.

Idem voor mensen die in het door Marokko bezette gebied van de Westelijke Sahara wonen, die hebben ook geen recht op een volledige uitkering.
Kortom. Er wordt politiek bedreven met pensioenen.
  zondag 19 juni 2016 @ 20:44:09 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163146102
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kortom. Er wordt politiek bedreven met pensioenen.
Nee, er zijn gewoon regels voor de uitkering van AOW voor mensen in het buitenland.
Maak je je ook zo druk als iemand in Noord-Korea gekort wordt op z'n Nederlandse pensioen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 19 juni 2016 @ 20:54:12 #112
45206 Pietverdriet
pi_163146480
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 20:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, er zijn gewoon regels voor de uitkering van AOW voor mensen in het buitenland.
Maak je je ook zo druk als iemand in Noord-Korea gekort wordt op z'n Nederlandse pensioen?
Vind dat er geen politiek bedreven hoort te worden met iemand zijn pensioen, als NL staat een probleem heeft met Marokko, Israel of Noord Korea moeten ze daar die landen op aanspreken, niet wet en regelgeving verzinnen om individuen te pakken die daar toevallig wonen.
Zwitserleven kort mij straks ook niet omdat ik in D gaan wonen.
  zondag 19 juni 2016 @ 20:57:18 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_163146590
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vind dat er geen politiek bedreven hoort te worden met iemand zijn pensioen, als NL staat een probleem heeft met Marokko, Israel of Noord Korea moeten ze daar die landen op aanspreken, niet wet en regelgeving verzinnen om individuen te pakken die daar toevallig wonen.
Zwitserleven kort mij straks ook niet omdat ik in D gaan wonen.
Er is geen regelgeving verzonnen om die mensen dwars te zitten, die mensen wonen in gebieden waar geen verdrag mee is.

Als jij straks in China gaat wonen (buiten Hong Kong), dan wordt je AOW ook lager.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_163147682
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 14:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, en daar krijgen ze een uitkering/compensatie voor.

De AOW echter, wordt niet geheel uitgekeerd wanneer iemand in bezet gebied woont. Heeft verder helemaal niets met enig oorlogsverleden te maken.

Als je het slachtoffer verhaal als argument gaat gebruiken, betekent dat dus wel dat de mensen die in dat bezette/betwiste gebied wonen en geen oorlogsslachtoffer zijn, wel gekort dienen te worden.
Op de AOW hebben ze onder dezelfde omstandigheden net zo zeer recht, andere bedragen staan er verder los van, we hebben het over Holocaust-overlevenden die dus recht hebben op hun AOW maar die door een wettelijke onbenulligheid feitelijk bedoeld voor veel ergere situaties tussen wal en schip vallen, of met die korting te maken krijgen, om dat te voorkomen en de bureaucratie niet een grijs en kille machine te laten zijn vind ik dit een prima actie en laat Nederland zien geleerd te hebben van het verleden, in ieder geval tot bepaalde hoogte, dus.

Wat betreft het tweede gedeelte zal het me niet verbazen als dat op den duur ook gaat gebeuren met Nederlanders die in nederzettingen wonen. Het zou beter zijn om het gewoon als uitzonderingsgebied te behouden, pas als Israel annexeert en Nederland zou daar fel op tegen zijn, dan kan je wat meer stelligheid in zo'n situatie verwachten.
pi_163147772
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 20:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er is geen regelgeving verzonnen om die mensen dwars te zitten, die mensen wonen in gebieden waar geen verdrag mee is.

Als jij straks in China gaat wonen (buiten Hong Kong), dan wordt je AOW ook lager.
Je moet elke situatie afzonderlijk beschouwen, het betreft hier een grote groep Nederlandse Joden die jarenlang geleden hebben mede dankzij de Nederlandse bureaucratie (zowel tijdens als na de oorlog), in dit soort gevallen kan een wet meer kwaad dan Goed doen en is het ook moreel verantwoord uitzonderingen toe te staan. Elke Rechter past in bepaalde situatie uitzonderingen toe als daar om wordt gevraagd en de situatie er om vraagt. Dat lijkt me vrij normaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Slaro op 19-06-2016 21:36:36 ]
pi_163147950
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 18:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En? Zo absurd is die vergelijking niet hoor. Een groot deel van het volk wat van buitenaf kwam (toevallig ook grotendeels van een ander continent) en wat met moderne oorlogsmiddelen de vloer aanveegt met de lokale bevolking die veel minder doelmatige oorlogsmiddelen tot zijn beschikking heeft. Van geweren en kanonnen tegen pijl en boog naar straaljagers, radars, infraroodcamera's, tanks, bommen en lasergestuurde raketten tegen vuurwapens en simpele explosieven. Asymmetrische oorlogsvoering van een volk van buiten (groot deel van Israël, alle Europese kolonisten) tegen de lokale bevolking. Geen analogie is perfect maar om die analogie absurd te noemen gaat nogal ver, lijkt mij.
Jouw vergelijking is wel degelijk absurd. Jij beweert tussen neus en lippen dat Israël de Palestijnen uitroeit wat waanzinnig is, omdat het aantal Palestijnen is verviervoudigd sinds 1900. Sterker nog: Jordanië heeft meer Palestijnen omgelegd dan de Israëliërs (zwarte september). Verder zijn zowel de Israëliërs als de Palestijnen autochtone volken in het gebied. Dat is juist het kernprobleem: beide volken claimen hetzelfde stukje land. De Europeanen waren voor hun komst geen autochtonen in de Amerika's. Tenslotte is jouw David en Goliath-verhaal ook maar relatief. Israël ligt in voor dat land erg vijandig gebied (alleen Jordanië en Egypte hebben vredesverdragen) en is 3 maal aangevallen door Arabische milities, die 3 maal klop hebben gekregen.
pi_163148610
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 14:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

AOW heb je je hele leven premies voor betaald en is dus gewoon een sigaar uit eigen doos. Zou raar zijn als daarop gekort wordt.
Er is natuurlijk wel een verschil met HOE premies worden "betaald". Als dat uit een salaris is ben ik het helemaal met je eens. Als dat van uitkeringen is, is die premie ook weer een sigaar uit eigen doos. PvdA rookt al decennia lang dikke sigaren en denkt dat ze nooit opraken.
Racist
  zondag 19 juni 2016 @ 23:15:05 #118
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_163151195
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 11:23 schreef bijdehand het volgende:
Opa heulde met de nazi's en kleinzoon subsidieert de bezetting _O-
En zo'n smeerlap zit dan g.v.d. in onze regering.
  zondag 19 juni 2016 @ 23:15:57 #119
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_163151214
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 20:27 schreef probeer het volgende:

[..]

:')

Wat een misselijke opmerking. Niemand rept hier over jodenhaat.
De bekende truc om anti-zionisten gelijk te stellen met anti-semieten.
pi_163154073
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 06:41 schreef Hochwinter het volgende:

[..]

Ja, maar hij heeft geen dubbel paspoort zoals sommige Turks-Nederlandse en Marokkaans-Nederlandse Parlementariërs. Dus nu houden de PVV'ers zich opeens koest. :')
Ik vind het volstrekt logisch dat er gekeken wordt naar belangenverstrengelingen, vooral bij Turken lijkt mij dat wel handig aangezien de arm van Ankara vrij lang is.
Echter is de lange neus van Jeruzalem net zo goed ongewenst, maar ik begrijp die onderdanige houding t.o.v. Joden dan ook niet.
Het zal waarschijnlijk komen door de Holocaust en die paar Arabische legers die ze in de pan hebben gehakt.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  maandag 20 juni 2016 @ 08:37:17 #121
176916 Karrs
2007-2017
pi_163155655
Nou oppositie, doe je ding.

Maar iets zegt me dat er niets gaat gebeuren.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_163155703
Het is al sinds mei vorig jaar bekend dat deze groep mensen, overlevenden van de holocaust, op humanitaire gronden niet gekort zal gaan worden.

Edit: december 2015
http://nos.nl/artikel/207(...)-houdt-pensioen.html

"Nederlandse oorlogsslachtoffers die in een Israëlische nederzetting wonen, behouden hun volledig pensioen. Het kabinet maakt voor hen een uitzondering om humanitaire redenen."

Wat een ophef opeens.
Make my day!
  maandag 20 juni 2016 @ 09:00:04 #123
45206 Pietverdriet
pi_163155901
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 20:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Feit dat er een verdrag moet zijn met een land zegt genoeg. Een pensioen is iets tussen mij en de pensioenvoorziener in mijn beleving.
En je ziet het ook aan de reacties hier, wilders adepten jubelen het toe dat je in Marokko gekort wordt, de Linkse Israelhaters jubelen over het pakken van mensen in de bezette gebieden.
  maandag 20 juni 2016 @ 09:02:29 #124
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163155928
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Feit dat er een verdrag moet zijn met een land zegt genoeg. Een pensioen is iets tussen mij en de pensioenvoorziener in mijn beleving.
En je ziet het ook aan de reacties hier, wilder adepten jubelen het toe dat je in Marokko gekort wordt, de Linkse Israelhaters jubelen over het pakken van mensen in de bezette gebieden.

[ Bericht 0% gewijzigd door ErwinRommel op 20-06-2016 09:18:37 ]
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 20 juni 2016 @ 09:03:43 #125
45206 Pietverdriet
pi_163155954
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2016 09:02 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ja, dat is mijn mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')