quote:Op zondag 19 juni 2016 19:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dit forum is ook nogal antisemitisch. Al die gele smileys, dat kan toch echt niet. De jodenster was immers ook geel.Zou niet meteen Carre boeken Bram. Die spoiler ook echt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
Dus jij vind het correct dat er politiek bedreven wordt met mensen hun pensioen.quote:Op zondag 19 juni 2016 17:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Fraudebestrijding geldt weer eens niet voor de Zionisten.
Of iedereen krijgt een volledige AOW waar hij ook zit op de wereld (dus ook Marokko). Of alleen met de landen waar een verdrag is afgesloten (dus niet Marokko - dat is opgezegd). De bezette gebieden horen daar gewoon niet bij.
Het wordt iig zwaar gekort afaik.quote:Op zondag 19 juni 2016 19:50 schreef agter het volgende:
Is dat zo? Dat als je recht op AOW hebt, en je gaat naar Marokko, dat dat dan vervalt?
Technisch gezien is het AOW geen pensioen maar ik begrijp waarom jij de AOW ziet als een pensioen en dat is niet helemaal ten onrechte gezien hoe je AOW moet opbouwen.quote:Op zondag 19 juni 2016 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus jij vind het correct dat er politiek bedreven wordt met mensen hun pensioen.
Die ongefundeerde verwijten van antisemitisme verdienden niet beter.quote:
Als iemand in een gebied gaat wonen dat niet onder het verdrag valt dan heeft dat consequenties voor de hoogte van de uitkering, ongeacht het gebied waar die persoon gaat wonen.quote:Op zondag 19 juni 2016 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus jij vind het correct dat er politiek bedreven wordt met mensen hun pensioen.
Nee, Marokko is een verdragsland.quote:Op zondag 19 juni 2016 19:50 schreef agter het volgende:
Is dat zo? Dat als je recht op AOW hebt, en je gaat naar Marokko, dat dat dan vervalt?
quote:
Kortom. Er wordt politiek bedreven met pensioenen.quote:Op zondag 19 juni 2016 19:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als iemand in een gebied gaat wonen dat niet onder het verdrag valt dan heeft dat consequenties voor de hoogte van de uitkering, ongeacht het gebied waar die persoon gaat wonen.
In dit geval krijgen ze niet alleen ten onrechte de uitkering die bij bewoners van Israël hoort (waarbij in sommige gevallen zelfs bewust gefraudeerd wordt door een adres in Israël op te geven terwijl ze in bezette gebieden wonen), maar krijgen ze netto ook nog eens meer dan AOW'ers in NL omdat de belasting voor ze door de SVB betaald wordt (Let wel: betaald, niet alleen afgedragen).
Ze krijgen dus zowel bruto als netto een hogere uitkering dat iemand in NL, terwijl ze door hun zelf gekozen woonplaats niet eens recht zouden hebben op een volledige uitkering, maar gekort zouden moeten worden.
Idem voor mensen die in het door Marokko bezette gebied van de Westelijke Sahara wonen, die hebben ook geen recht op een volledige uitkering.
Nee, er zijn gewoon regels voor de uitkering van AOW voor mensen in het buitenland.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kortom. Er wordt politiek bedreven met pensioenen.
Vind dat er geen politiek bedreven hoort te worden met iemand zijn pensioen, als NL staat een probleem heeft met Marokko, Israel of Noord Korea moeten ze daar die landen op aanspreken, niet wet en regelgeving verzinnen om individuen te pakken die daar toevallig wonen.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, er zijn gewoon regels voor de uitkering van AOW voor mensen in het buitenland.
Maak je je ook zo druk als iemand in Noord-Korea gekort wordt op z'n Nederlandse pensioen?
Er is geen regelgeving verzonnen om die mensen dwars te zitten, die mensen wonen in gebieden waar geen verdrag mee is.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind dat er geen politiek bedreven hoort te worden met iemand zijn pensioen, als NL staat een probleem heeft met Marokko, Israel of Noord Korea moeten ze daar die landen op aanspreken, niet wet en regelgeving verzinnen om individuen te pakken die daar toevallig wonen.
Zwitserleven kort mij straks ook niet omdat ik in D gaan wonen.
Op de AOW hebben ze onder dezelfde omstandigheden net zo zeer recht, andere bedragen staan er verder los van, we hebben het over Holocaust-overlevenden die dus recht hebben op hun AOW maar die door een wettelijke onbenulligheid feitelijk bedoeld voor veel ergere situaties tussen wal en schip vallen, of met die korting te maken krijgen, om dat te voorkomen en de bureaucratie niet een grijs en kille machine te laten zijn vind ik dit een prima actie en laat Nederland zien geleerd te hebben van het verleden, in ieder geval tot bepaalde hoogte, dus.quote:Op zondag 19 juni 2016 14:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, en daar krijgen ze een uitkering/compensatie voor.
De AOW echter, wordt niet geheel uitgekeerd wanneer iemand in bezet gebied woont. Heeft verder helemaal niets met enig oorlogsverleden te maken.
Als je het slachtoffer verhaal als argument gaat gebruiken, betekent dat dus wel dat de mensen die in dat bezette/betwiste gebied wonen en geen oorlogsslachtoffer zijn, wel gekort dienen te worden.
Je moet elke situatie afzonderlijk beschouwen, het betreft hier een grote groep Nederlandse Joden die jarenlang geleden hebben mede dankzij de Nederlandse bureaucratie (zowel tijdens als na de oorlog), in dit soort gevallen kan een wet meer kwaad dan Goed doen en is het ook moreel verantwoord uitzonderingen toe te staan. Elke Rechter past in bepaalde situatie uitzonderingen toe als daar om wordt gevraagd en de situatie er om vraagt. Dat lijkt me vrij normaal.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is geen regelgeving verzonnen om die mensen dwars te zitten, die mensen wonen in gebieden waar geen verdrag mee is.
Als jij straks in China gaat wonen (buiten Hong Kong), dan wordt je AOW ook lager.
Jouw vergelijking is wel degelijk absurd. Jij beweert tussen neus en lippen dat Israël de Palestijnen uitroeit wat waanzinnig is, omdat het aantal Palestijnen is verviervoudigd sinds 1900. Sterker nog: Jordanië heeft meer Palestijnen omgelegd dan de Israëliërs (zwarte september). Verder zijn zowel de Israëliërs als de Palestijnen autochtone volken in het gebied. Dat is juist het kernprobleem: beide volken claimen hetzelfde stukje land. De Europeanen waren voor hun komst geen autochtonen in de Amerika's. Tenslotte is jouw David en Goliath-verhaal ook maar relatief. Israël ligt in voor dat land erg vijandig gebied (alleen Jordanië en Egypte hebben vredesverdragen) en is 3 maal aangevallen door Arabische milities, die 3 maal klop hebben gekregen.quote:Op zondag 19 juni 2016 18:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En? Zo absurd is die vergelijking niet hoor. Een groot deel van het volk wat van buitenaf kwam (toevallig ook grotendeels van een ander continent) en wat met moderne oorlogsmiddelen de vloer aanveegt met de lokale bevolking die veel minder doelmatige oorlogsmiddelen tot zijn beschikking heeft. Van geweren en kanonnen tegen pijl en boog naar straaljagers, radars, infraroodcamera's, tanks, bommen en lasergestuurde raketten tegen vuurwapens en simpele explosieven. Asymmetrische oorlogsvoering van een volk van buiten (groot deel van Israël, alle Europese kolonisten) tegen de lokale bevolking. Geen analogie is perfect maar om die analogie absurd te noemen gaat nogal ver, lijkt mij.
Er is natuurlijk wel een verschil met HOE premies worden "betaald". Als dat uit een salaris is ben ik het helemaal met je eens. Als dat van uitkeringen is, is die premie ook weer een sigaar uit eigen doos. PvdA rookt al decennia lang dikke sigaren en denkt dat ze nooit opraken.quote:Op zondag 19 juni 2016 14:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
AOW heb je je hele leven premies voor betaald en is dus gewoon een sigaar uit eigen doos. Zou raar zijn als daarop gekort wordt.
En zo'n smeerlap zit dan g.v.d. in onze regering.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:23 schreef bijdehand het volgende:
Opa heulde met de nazi's en kleinzoon subsidieert de bezetting
De bekende truc om anti-zionisten gelijk te stellen met anti-semieten.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat een misselijke opmerking. Niemand rept hier over jodenhaat.
Ik vind het volstrekt logisch dat er gekeken wordt naar belangenverstrengelingen, vooral bij Turken lijkt mij dat wel handig aangezien de arm van Ankara vrij lang is.quote:Op zondag 19 juni 2016 06:41 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Ja, maar hij heeft geen dubbel paspoort zoals sommige Turks-Nederlandse en Marokkaans-Nederlandse Parlementariërs. Dus nu houden de PVV'ers zich opeens koest.
Feit dat er een verdrag moet zijn met een land zegt genoeg. Een pensioen is iets tussen mij en de pensioenvoorziener in mijn beleving.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is geen regelgeving verzonnen om die mensen dwars te zitten, die mensen wonen in gebieden waar geen verdrag mee is.
Als jij straks in China gaat wonen (buiten Hong Kong), dan wordt je AOW ook lager.
quote:Op maandag 20 juni 2016 09:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Feit dat er een verdrag moet zijn met een land zegt genoeg. Een pensioen is iets tussen mij en de pensioenvoorziener in mijn beleving.
En je ziet het ook aan de reacties hier, wilder adepten jubelen het toe dat je in Marokko gekort wordt, de Linkse Israelhaters jubelen over het pakken van mensen in de bezette gebieden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |