abonnement Unibet Coolblue
pi_163086758
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 13:40 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Hou toch eens op met vertragen en licht je eigen bewering eens toe met bewijs. Jij stelt per slot van rekening.
Ik kan dit overigens bij veel posts van je vragen, maar laat dat meestal maar achterwege. Nu random, kom maar eens met bewijsvoering. Je hebt alle literatuur, het zal dus niet te moeilijk zijn je stellige bewering eens te onderbouwen.
Welk boek heb je verkocht op Marketplaats ? En dit zal ik je blijven vragen tot je antwoord geeft.
Dan pas zal ik je bewijs geven waarom men weet dat Markus' evangelie in 71 n.C. is geschreven.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 14:56:20 #102
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163086816
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 14:16 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Dooddoener. Je vervangt 'het kan niet' door 'we weten het niet'. Bekende truuk.
Gooi een paar miljard x achter elkaar een 6 met een dobbelsteen; ik zeg 'dat kan niet', jij zegt 'we weten het nog niet'.
Hoe is dat een truuk? We weten feitelijk niet wat de kansen zijn. Dan kun je wel iets uit je duim zuigen maar dat blijft dan alleen dat: uit je duim zuigen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 14:58:03 #103
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163086869
Ik kan precies dezelfde redenering gebruiken om te bewijzen dat Loekie niet bestaat:

Ons DNA kent ongeveer 3 miljard basisparen. Ieder basispaar kan één van vier opties zijn: AT, TA, GC, CG. Dus de kans dat precies de basisparen van Loekie's genetische code zouden ontstaan, is (1/4)^3.000.000.000.

Kan dus niet en bijgevolg bestaat Loekie niet.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 14:58:44 #104
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163086893
Heeft trouwens al ooit iemand uitgezocht hoe groot de kans is dat er een god bestaat? Laat staan hoe groot de kans is dat die god ook de aarde zou scheppen en de Bijbel zou schrijven?
pi_163086982
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 14:07 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Onzinnige redenatie.
Er zijn er hier 2 die claimen te weten wanneer het bijbelboek Markus is geschreven.
Dat heeft niks met godsgeloof te maken, wel dan?
Ik geef antwoord na mijn vraag over welk boek je verkocht hebt. Ik wacht wel even ( zelfs tot Juttemis )
pi_163087069
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 13:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Jawel. Als jij zegt dat alle complexe dingen een ontwerper hebben, moet je ofwel een uitzondering maken voor God (en dan maak ik er een voor de evolutieleer), ofwel je moet erkennen dat God ook een ontwerper heeft. Andere opties zijn er niet.

Overigens zou ik het wel op prijs stellen als je eens in eigen woorden zou discussiëren, in plaats van steeds de woorden van Harun Yahya te posten alsof het je eigen zijn.
Ik heb al eerder aangegeven dat ik niet de tijd heb de zinnen zelf te componeren; ook dat dat geen zin heeft als een ander dat in zijn bewoordingen al heeft gedaan en dat dat inhoudelijk niet tot wezenlijk andere uitkomsten leidt. Maakt voor de discussie evenmin iets uit.

En nee, we zijn hier niet om te onderhandelen.
God is een ander begrip dan het materialistische.
Het bovennatuurlijke te benoemen en te doorgronden, daar heeft geen enkele wetenschap tot heden de tools voor. Ik denk dat ons verstand dat zelfs niet toelaat. Helaas.
Ga je uit van de bijbelse God, dan heb je het dus voorlopig te nemen zoals het er staat. Oneindigheid, bron van energie incl. richting, tijd en ruimte die voorheen niet bestonden, zijn zo wat steekwoorden.
God heeft dus geen ontwerper. Het zou bovendien de vraag alleen maar verplaatsen en dat is slechts behoud van onlogica.
pi_163087210
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:01 schreef ATON het volgende:

[..]

Ik geef antwoord na mijn vraag over welk boek je verkocht hebt. Ik wacht wel even ( zelfs tot Juttemis )
De hele bibliotheek, wat maakt dat uit? Je blijft vertragen.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 15:10:02 #108
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163087256
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:04 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Ik heb al eerder aangegeven dat ik niet de tijd heb de zinnen zelf te componeren; ook dat dat geen zin heeft als een ander dat in zijn bewoordingen al heeft gedaan en dat dat inhoudelijk niet tot wezenlijk andere uitkomsten leidt. Maakt voor de discussie evenmin iets uit.

En nee, we zijn hier niet om te onderhandelen.
God is een ander begrip dan het materialistische.
Het bovennatuurlijke te benoemen en te doorgronden, daar heeft geen enkele wetenschap tot heden de tools voor. Ik denk dat ons verstand dat zelfs niet toelaat. Helaas.
Ga je uit van de bijbelse God, dan heb je het dus voorlopig te nemen zoals het er staat. Oneindigheid, bron van energie incl. richting, tijd en ruimte die voorheen niet bestonden, zijn zo wat steekwoorden.
God heeft dus geen ontwerper. Het zou bovendien de vraag alleen maar verplaatsen en dat is slechts behoud van onlogica.
Special pleading noemen we dat, en het is een drogreden.
pi_163087363
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 14:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik kan precies dezelfde redenering gebruiken om te bewijzen dat Loekie niet bestaat:

Ons DNA kent ongeveer 3 miljard basisparen. Ieder basispaar kan één van vier opties zijn: AT, TA, GC, CG. Dus de kans dat precies de basisparen van Loekie's genetische code zouden ontstaan, is (1/4)^3.000.000.000.

Kan dus niet en bijgevolg bestaat Loekie niet.
Niet juist, was ik het niet geweest, dan iemand anders. Er komt altijd iemand. Achteraf dan berekenen hoe groot die kans was, mag dus niet.
Net als een rivier die ontspringt in een gebergte altijd in de zee uitkomt. De vraag is niet hoe groot die kans is, die is gelijk 1.
Maar je mag achteraf geen kans berekenen over het precies afgelegde traject en vervolgens een onmogelijkheid concluderen. Dat is wat jij doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Loekie111 op 17-06-2016 16:02:25 ]
  vrijdag 17 juni 2016 @ 15:23:50 #110
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163087727
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:13 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Maar je mag achteraf geen kans berekenen over het precies afgelegde traject en vervolgens een onmogelijkheid concluderen.
Dat is wat jij nu doet met evolutie. :D Leven is ontstaan, we weten het traject, en nu claim jij dat het onmogelijk is vanwege de erg kleine kans.

I love it when a plan comes together. :7
  vrijdag 17 juni 2016 @ 15:32:31 #111
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163087996
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is wat jij nu doet met evolutie. :D Leven is ontstaan, we weten het traject, en nu claim jij dat het onmogelijk is vanwege de erg kleine kans.

I love it when a plan comes together. :7
Sowieso gaat 'de kleine kans dat leven ontstaat' niet over evolutie. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163088459
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is wat jij nu doet met evolutie. :D Leven is ontstaan, we weten het traject, en nu claim jij dat het onmogelijk is vanwege de erg kleine kans.

I love it when a plan comes together. :7
Onjuist.

Na bevruchting komt er altijd een individu, ongeacht welk. Achteraf de kans berekenen op één binnen een database mag dus niet zonder vooraf te definieëeren.

Vervolgens stel je leven vast, prima. Maar dan ga je de fout in.
Jij kent het traject helemaal niet, je theoretiseert slechts. Jouw claim, jij bewijst. Ik luister.
Bewijs mij empirisch macro evolutie; 1 enkel geval maar.
Zullen we anders maar ophouden met de kolder?
Zoals eerder opgemerkt: evolutie theorie is geen wetenschap.

Je neemt bij je constatering van leven niet mee de mogelijkheid van ontwerp.
De kans dat leven vanzelf ontstaat is gelijk 0, dus is het niet gebeurd. Dat is het deel abiogenese.
En DUS moet het ontworpen zijn. Hoe moeilijk kan het zijn?
pi_163088476
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sowieso gaat 'de kleine kans dat leven ontstaat' niet over evolutie. :)
Dat is abiogenese, maar van die herhaling word ik zo langzamerhand ook moe.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 15:46:33 #114
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163088497
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:04 schreef Loekie111 het volgende:

Het bovennatuurlijke te benoemen en te doorgronden, daar heeft geen enkele wetenschap tot heden de tools voor. Ik denk dat ons verstand dat zelfs niet toelaat. Helaas.
Iets dat niet benoemd is kan ook niet worden doorgrond natuurlijk.

Zo zou ik hier kunnen zeggen 'we zullen wel nooit flobbergorgels doorgronden'. Maar totdat ik een heldere definitie geeft van 'flobbergorgels' is dat een betekenisloze uitspraak. Dat betekent niet dat er werkelijk een mysterie is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:04 schreef Loekie111 het volgende:

Ga je uit van de bijbelse God, dan heb je het dus voorlopig te nemen zoals het er staat.
Waarom zou iemand daar vanuit gaan?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 15:47:07 #115
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163088509
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:45 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Dat is abiogenese, maar van die herhaling word ik zo langzamerhand ook moe.
Sja, zolang creationisten zulke onzin blijven herhalen zullen ook de bezwaren tegen die onzin herhaald moeten worden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163088604
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Iets dat niet benoemd is kan ook niet worden doorgrond natuurlijk.

Zo zou ik hier kunnen zeggen 'we zullen wel nooit flobbergorgels doorgronden'. Maar totdat ik een heldere definitie geeft van 'flobbergorgels' is dat een betekenisloze uitspraak. Dat betekent niet dat er werkelijk een mysterie is.

[..]

Waarom zou iemand daar vanuit gaan?
Zo simpel ligt het niet.
Flobbergorgels is speculatie.
Ontwerper is een must daar ontwerp. Leven o.b.v. informatie kan onmogelijk bij toeval ontstaan. Conclusie: het is gemaakt.
Even kort door de bocht.
pi_163088615
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Sja, zolang creationisten zulke onzin blijven herhalen zullen ook de bezwaren tegen die onzin herhaald moeten worden.
In de herhaling: noem mij geen creationist graag, dat ben ik niet.
Stop ook eens met je fratsen als 'zulke onzin', dat begint te irriteren. Ik heb e.e.a. hiervoor duidelijk aangetoond en er is niemand die mij het tegendeel bewijst.
Alleen Haushofer heeft een poging gewaagd, maar het is hem niet gelukt. Logisch ook, daar spontaan ontstaan van leven nu eenmaal niet mogelijk is.

[ Bericht 9% gewijzigd door Loekie111 op 17-06-2016 15:59:07 ]
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:00:33 #118
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163088828
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:45 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Onjuist.

Na bevruchting komt er altijd een individu, ongeacht welk. Achteraf de kans berekenen op één binnen een database mag dus niet zonder vooraf te definieëeren.
Als er intelligente wezens zijn om over natuurlijke selectie te praten, is er altijd een intelligent wezen. Ongeacht welk. Achteraf de kans berekenen mag dus niet zonder vooraf te definiëren.
quote:
Vervolgens stel je leven vast, prima. Maar dan ga je de fout in.
Jij kent het traject helemaal niet, je theoretiseert slechts. Jouw claim, jij bewijst. Ik luister.
Bewijs mij empirisch macro evolutie; 1 enkel geval maar.
De mens: onze evolutie van aapachtige tot mensachtige is met eigen ogen te zien in de fossielen.
quote:
Zullen we anders maar ophouden met de kolder?
Zoals eerder opgemerkt: evolutie theorie is geen wetenschap.
:')
quote:
Je neemt bij je constatering van leven niet mee de mogelijkheid van ontwerp.
De kans dat leven vanzelf ontstaat is gelijk 0, dus is het niet gebeurd. Dat is het deel abiogenese.
En DUS moet het ontworpen zijn. Hoe moeilijk kan het zijn?
Evolutie zegt niets over abiogenese. De kans dat leven vanzelf ontstaat is niet gelijk aan 0. De kans dat het ontworpen is, is kleiner dan de kans op abiogenese.

Helaas, je faalt.
pi_163088972
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De mens: onze evolutie van aapachtige tot mensachtige is met eigen ogen te zien in de fossielen.
Oh fijn, Ser Ciappelletto heeft wereldnieuws!
Kom maar op, ik luister.

Daarnaast is dat nog slechts het deel evolutie theorie en niet abiogenese.
pi_163089003
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als er intelligente wezens zijn om over natuurlijke selectie te praten, is er altijd een intelligent wezen. Ongeacht welk. Achteraf de kans berekenen mag dus niet zonder vooraf te definiëren.
Je leutert maar wat uit je nek of je begrijpt nog steeds niet hoe het zit.
pi_163089004
abiogenese is een kans van 1 op een getal met een heleboel nullen er achter.

creationisme hooguit kans van 1 op 2 want of er is een God of hij bestaat niet niet zonder God zou er dus ook geen creationsme kunnen bestaan.
Als God niet zou bestaan kom je dus uit bij abiogenese waarbij maar net op het goede moment de juiste stoffen bij elkaar dienen te komen die levende cellen kunnen vormen en dat is dus een kans van 1 op heel veel.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:07:29 #122
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163089034
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:05 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Oh fijn, Ser Ciappelletto heeft wereldnieuws!
Kom maar op, ik luister.

Daarnaast is dat nog slechts het deel evolutie theorie en niet abiogenese.
Wat meer valt er te zeggen? Als je naar de fossielen kijkt, heb je perfect bewijs van hoe de mensheid voortgekomen is uit een aapachtige. Dat is niet echt wereldnieuws, dat weten we al jaren.
pi_163089038
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Evolutie zegt niets over abiogenese. De kans dat leven vanzelf ontstaat is niet gelijk aan 0. De kans dat het ontworpen is, is kleiner dan de kans op abiogenese.
Toon graag aan dat de kans dat leven uit zichzelf ontstaat niet gelijk is aan 0.
Ik heb laten zien dat dat wel het geval is. Schiet er maar op.
pi_163089053
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:06 schreef sjoemie1985 het volgende:
abiogenese is een kans van 1 op een getal met een heleboel nullen er achter.
en als je zou schrijven wat je bedoelt, dus 0.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:09:16 #125
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163089090
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:06 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Je leutert maar wat uit je nek of je begrijpt nog steeds niet hoe het zit.
Nee. Ik probeer de observer bias te illustreren. Als je mensen hebt die over evolutie praten, moeten er per definitie mensen zijn. Dat wil zeggen dat we de kansen al verslagen hebben: als er überhaupt over evolutie gesproken wordt, is de kans 100% dat er intelligente wezens zijn.
pi_163089114
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:08 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

en dus 0.
Het is vrij onlogisch wat dat betreft, maar theorethisch gezien kan het.
Maar je moet geduld hebben. Heeeeeeeeel veeeeeeeeeel geduld.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:10:06 #127
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163089124
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:06 schreef sjoemie1985 het volgende:
abiogenese is een kans van 1 op een getal met een heleboel nullen er achter.

creationisme hooguit kans van 1 op 2 want of er is een God of hij bestaat niet niet zonder God zou er dus ook geen creationsme kunnen bestaan.
Als God niet zou bestaan kom je dus uit bij abiogenese waarbij maar net op het goede moment de juiste stoffen bij elkaar dienen te komen die levende cellen kunnen vormen en dat is dus een kans van 1 op heel veel.
Zo geredeneerd is de kans op abiogenese ook 1 op 2: of het is wel gebeurd, of het is niet gebeurd.

Zo werkt het niet.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:10:27 #128
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163089135
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:07 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Toon graag aan dat de kans dat leven uit zichzelf ontstaat niet gelijk is aan 0.
Ik heb laten zien dat dat wel het geval is. Schiet er maar op.
Waar heb je dat laten zien?
pi_163089162
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat meer valt er te zeggen? Als je naar de fossielen kijkt, heb je perfect bewijs van hoe de mensheid voortgekomen is uit een aapachtige. Dat is niet echt wereldnieuws, dat weten we al jaren.
Nu begin je me weer te irriteren.
Zo stop ik de discussie.

Geloof jij in voorgekauwde prietpraat, dan is dat jouw goed recht.
Wat 'we' al jaren weten, mag jij hier reproduceren. Ik vraag om 1 bewijs van macro evolutie. Geen gespeculeer.
pi_163089239
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee. Ik probeer de observer bias te illustreren. Als je mensen hebt die over evolutie praten, moeten er per definitie mensen zijn. Dat wil zeggen dat we de kansen al verslagen hebben: als er überhaupt over evolutie gesproken wordt, is de kans 100% dat er intelligente wezens zijn.
Zullen we er maar mee stoppen?
Als jij het zelfs teveel moeite vindt mijn posts te lezen, hou ik het voor gezien.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:13:29 #131
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163089255
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:11 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Nu begin je me weer te irriteren.
Zo stop ik de discussie.

Geloof jij in voorgekauwde prietpraat, dan is dat jouw goed recht.
Wat 'we' al jaren weten, mag jij hier reproduceren. Ik vraag om 1 bewijs van macro evolutie. Geen gespeculeer.
Heb ik gegeven: de evolutie van aapachtige naar mens. Wat wil je nog meer? Dat ik uitleg hoe dat gegaan is? Dat ik hier een bron plaats? Dat ik het even voordoe?
pi_163089269
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:09 schreef sjoemie1985 het volgende:
Het is vrij onlogisch wat dat betreft, maar theorethisch gezien kan het.
Onzin, het kan niet.
Je hebt geen weet van statistiek en kansberekening.
pi_163089303
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waar heb je dat laten zien?
Dat heb ik eerder ook al geschreven. Moet ik álles dan herhalen?
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:14:54 #134
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163089307
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:13 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Zullen we er maar mee stoppen?
Als jij het zelfs teveel moeite vindt mijn posts te lezen, hou ik het voor gezien.
Als je zou oefenen met jezelf wat duidelijker uitdrukken, zou niet iedereen voortdurend je posts verkeerd lezen, en hoef jij niet steeds met zo'n attitude te mekkeren dat niemand leest wat je schrijft. Scheelt een hoop nutteloze posts.

Of, als dat teveel gevraagd is, zou je je stelling ook anders kunnen formuleren als iemand het niet goed lijkt te begrijpen. Scheelt opnieuw een boel gedoe.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:15:41 #135
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163089339
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:14 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Dat heb ik eerder ook al geschreven. Moet ik álles dan herhalen?
Nee, je moet alleen even laten zien waar je aangetoond hebt dat de kans dat leven ontstaat uit niets 0 is.
pi_163089459
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Heb ik gegeven: de evolutie van aapachtige naar mens. Wat wil je nog meer? Dat ik uitleg hoe dat gegaan is? Dat ik hier een bron plaats? Dat ik het even voordoe?
Uhm, jíj komt met de bewering. Maar je komt niet met de argumenten als er om wordt gevraagd?
Dat je het even voordoet, zou van groot belang zijn. Maar lukt je niet. Het eerste onderdeel op grond waarvan je van wetenschap mag spreken ontbreekt al.
Dat je die evolutie eenduidig aantoont middels fossielen, be my guest. Je bent de eerste.
Als je dat niet lukt, mag je het hebben over de voorspellende waarde van je theorie. Lukt je dat evenmin ----> geen wetenschap.

[ Bericht 4% gewijzigd door Loekie111 op 17-06-2016 16:23:29 ]
pi_163089604
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je zou oefenen met jezelf wat duidelijker uitdrukken, zou niet iedereen voortdurend je posts verkeerd lezen, en hoef jij niet steeds met zo'n attitude te mekkeren dat niemand leest wat je schrijft. Scheelt een hoop nutteloze posts.

Of, als dat teveel gevraagd is, zou je je stelling ook anders kunnen formuleren als iemand het niet goed lijkt te begrijpen. Scheelt opnieuw een boel gedoe.
Niet lezen is wat anders dan verkeerd lezen.
In het vorige deel van het topic valt het te lezen. Heb even niet meer bij de hand welke posts, maar je vindt ze vast wel.
Ik moet nu de deur uit.
Ik zie je onderbouwde tegen argumenten wel tegemoet.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:22:49 #138
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163089645
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:18 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Dat je het even voordoet, zou van groot belang zijn. Maar lukt je niet. Het eerste onderdeel op grond waarvan je van wetenschap mag spreken ontbreekt al.
Wanneer mag ik dan wel spreken van wetenschap?
quote:
Dat je die evolutie eenduidig aantoont middels fossielen, be my guest. Je bent de eerste.
Nee hoor, er is zelfs een Wikipedia-artikel over: https://en.wikipedia.org/wiki/Human_evolution
quote:
Als je dat niet lukt, mag je het hebben over de voorspellende waarde van je theorie. Lukt je dat evenmin ----> geen wetenschap.
Wanneer is het dan wel een wetenschappelijke theorie?
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:24:04 #139
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163089691
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:21 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Niet lezen is wat anders dan verkeerd lezen.
In het vorige deel van het topic valt het te lezen. Heb even niet meer bij de hand welke posts, maar je vindt ze vast wel.
Ik moet nu de deur uit.
Ik zie je onderbouwde tegen argumenten wel tegemoet.
Sorry vriend, maar ik ga niet 300+ posts doorspitten in de hoop een weerlegging te posten van precies die reactie die jij bedoelde. Als ik de verkeerde neem, ga je weer klagen dat ik niet lees.
pi_163090126
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Sorry vriend, maar ik ga niet 300+ posts doorspitten in de hoop een weerlegging te posten van precies die reactie die jij bedoelde. Als ik de verkeerde neem, ga je weer klagen dat ik niet lees.
Als ik dan toch even een duit in het zakje van de discussie mag doen.. dit is een van de posts waar hij op doelt

F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom #17

Als ik het goed begrijp heeft hij het over de kansberekening van het spontaan ontstaan van een cel. Echter volgens mij denken wetenschappers dat het ontstaan van de cel zelf ook een soort evolutionair proces is..

beetje zoals uitgelegd in deze filmpjes



Maar misschien zit ik wel mis.
Alpha kenny one
pi_163090166
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 14:16 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Dooddoener. Je vervangt 'het kan niet' door 'we weten het niet'. Bekende truuk.
Gooi een paar miljard x achter elkaar een 6 met een dobbelsteen; ik zeg 'dat kan niet', jij zegt 'we weten het nog niet'.
Ook al ben je het niet eens met natuurlijke selectie; het feit alleen al dat dit idee zo'n kans drastisch verandert, geeft aan dat "we weten het nog niet" een prima standpunt is.

Jij blijft maar drammen dat het puur een kwestie van statistiek is, maar dat is het helemaal niet.
-
pi_163090182
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:13 schreef Loekie111 het volgende:
Zullen we er maar mee stoppen?
Voor je ermee stopt, kun je me nu eens eindelijk laten weten wat voor boek je verkocht hebt?

Wat betreft Markus, geschreven in 71 n.C., zal ik je een hint geven. Het heeft iets te maken met het scheuren van het voorhangsel tijdens de kruisiging in 30 n.C.

Markus 15: 38 En het voorhangsel des tempels scheurde in tweeen, van boven tot beneden.
pi_163090235
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:06 schreef sjoemie1985 het volgende:
abiogenese is een kans van 1 op een getal met een heleboel nullen er achter.

creationisme hooguit kans van 1 op 2 want of er is een God of hij bestaat niet.
Meen je dit nou serieus?

Er is een kans van 1 op 2 dat ik Michael Jackson ben, want ik ben em wel of ik ben em niet?
-
pi_163090255
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wanneer mag ik dan wel spreken van wetenschap?

[..]

Nee hoor, er is zelfs een Wikipedia-artikel over: https://en.wikipedia.org/wiki/Human_evolution

[..]

Wanneer is het dan wel een wetenschappelijke theorie?
Die eerste vraag had je je al lang geleden moeten stellen.
Wetenschap: in Jip en Janneke, zie post 136, daar staan de 3 vereisten.

Ten tweede: ik doe niet aan linkjes. Je zegt het zelf maar, anders verzanden we in een linkjes oorlog.
Ik vraag niet om speculatie en kunstige reconstructie aan de hand van wat fragmenten. Denk je bijvoorbeeld met een half-aap half mens van doen te hebben, mag je mij bewijzen dat het niet om een uitgestorven of misvormde aap of mens kan gaan.
Lees je eerst even in bij serieuze bronnen. Pro of contra maakt niets uit. Daar kom je wel achter de vork en de steel.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:46:47 #145
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163090408
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:51 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Zo simpel ligt het niet.
Flobbergorgels is speculatie.
Nee, het is pas speculatie als 'flobbergorgels' een goed gedefinieerd begrip is. Hetzelfde geldt voor de godshypothese. Die is niet samenhangend genoeg om de juistheid ervan potentieel te kunnen vaststellen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:51 schreef Loekie111 het volgende:

Ontwerper is een must daar ontwerp. Leven o.b.v. informatie kan onmogelijk bij toeval ontstaan. Conclusie: het is gemaakt.
Even kort door de bocht.
Dat is wel heel kort door de bocht inderdaad. Het onderstreepte is een claim van jouw kant. Een claim die je toch wel even zult moeten onderbouwen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163090433
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:13 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Onzin, het kan niet.
Je hebt geen weet van statistiek en kansberekening.
Ik verwijs terug naar mijn eerdere voorbeeld een topic terug, met de 100 mensen in een kamer met een dobbelsteen. Als ze allemaal een zes gooien, mogen ze de kamer uit.

Wat jij nu constant zegt over biogenese, is gelijk aan "die mensen kunnen nooit binnen een minuut de kamer uit; die kans is immers zo onwaarschijnlijk klein en dat is slechts een kwestie van statistiek". Maar dat is een uitspraak met bepaalde aannames, en hier is dat "iedereen moet in dezelfde gooibeurt een zes gooien. Vervolgens zei ik: die kans verandert al drastisch als er een mechanisme aan het werk is, dat de uitkomsten selecteert. Dus het is zeer zeker niet "slechts een kwestie van statistiek". In het geval van biogenese is het een statistisch vraagstuk binnen een natuurwetenschappelijke theorie.
-
pi_163090447
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:39 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ook al ben je het niet eens met natuurlijke selectie; het feit alleen al dat dit idee zo'n kans drastisch verandert, geeft aan dat "we weten het nog niet" een prima standpunt is.

Jij blijft maar drammen dat het puur een kwestie van statistiek is, maar dat is het helemaal niet.
Natuurlijke selectie op niet levende organismen bestaat niet.
Wat valt er te selecteren en door welk mechanisme?

Nee, ik dram niet, ik herhaal continu en word daar zelf ook moe van. Jij zo langzamerhand ook, dat snap ik.

Maar we weten het niet is met de huidige stand van de wetenschap geen geldig excuus. We weten al zoveel, dat is het probleem geworden.
En wat we nog gaan ontdekken, toont verdere complexiteit aan. Nog lastiger dus.
pi_163090479
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:48 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Natuurlijke selectie op niet levende organismen bestaat niet.
Wat valt er te selecteren en door welk mechanisme?

Nee, ik dram niet, ik herhaal continu en word daar zelf ook moe van. Jij zo langzamerhand ook, dat snap ik.

Maar we weten het niet is met de huidige stand van de wetenschap geen geldig excuus. We weten al zoveel, dat is het probleem geworden.
En wat we nog gaan ontdekken, toont verdere complexiteit aan. Nog lastiger dus.
Het gaat niet eens over natuurlijke selectie in het bijzonder, maar over jouw loskoppeling van statistiek en de achterliggende natuurwetenschappelijke theorie. Daar is weinig wetenschappelijks aan.
-
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:50:20 #149
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163090511
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:51 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

In de herhaling: noem mij geen creationist graag, dat ben ik niet.
Dit is direct in tegenspraak met je andere posts hier.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:51 schreef Loekie111 het volgende:

Stop ook eens met je fratsen als 'zulke onzin', dat begint te irriteren.
Gezeur over fatsoen als excuus om claims niet te onderbouwen irriteert mij dan weer. Zo hebben we allemaal wat. Terug naar de inhoud?

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:51 schreef Loekie111 het volgende:

Ik heb e.e.a. hiervoor duidelijk aangetoond en er is niemand die mij het tegendeel bewijst.
Je hebt he-le-maal niks aangetoond. Je hebt zelfs niks beargumenteerd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:51 schreef Loekie111 het volgende:

Alleen Haushofer heeft een poging gewaagd, maar het is hem niet gelukt. Logisch ook, daar spontaan ontstaan van leven nu eenmaal niet mogelijk is.
Nogmaals, dit is jouw claim. Een claim die je zult moeten onderbouwen.

Overigens is de mogelijkheid daarvan wel aangetoond, namelijk door Nobelprijswinnaar Jack Szostak. Het enige dat we niet weten is of het ook werkelijk zo is gebeurd.

Maar zelfs als we even aannemen dat dat niet is aangetoond is dat op zichzelf geen enkel argument voor de godshypothese. Dat is een ordinair argumentum ad ignorantiam.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:51:47 #150
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163090569
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:42 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Die eerste vraag had je je al lang geleden moeten stellen.
Wetenschap: in Jip en Janneke, zie post 136, daar staan de 3 vereisten.
Wat ik eruit haal:
- direct, met eigen ogen observeerbaar
- voorspellende waarde
-???

Moet het aan alledrie voldoen, of is één voldoende?
quote:
Ten tweede: ik doe niet aan linkjes. Je zegt het zelf maar, anders verzanden we in een linkjes oorlog.
Beetje flauw. Je vraagt om bewijs, je krijgt bewijs, nu ga je zo doen.
quote:
Ik vraag niet om speculatie en kunstige reconstructie aan de hand van wat fragmenten. Denk je bijvoorbeeld met een half-aap half mens van doen te hebben, mag je mij bewijzen dat het niet om een uitgestorven of misvormde aap of mens kan gaan.
Lees je eerst even in bij serieuze bronnen. Pro of contra maakt niets uit. Daar kom je wel achter de vork en de steel.
Ze zijn allemaal uitgestorven...
pi_163090578
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik verwijs terug naar mijn eerdere voorbeeld een topic terug, met de 100 mensen in een kamer met een dobbelsteen. Als ze allemaal een zes gooien, mogen ze de kamer uit.

Wat jij nu constant zegt over biogenese, is gelijk aan "die mensen kunnen nooit binnen een minuut de kamer uit; die kans is immers zo onwaarschijnlijk klein en dat is slechts een kwestie van statistiek". Maar dat is een uitspraak met bepaalde aannames, en hier is dat "iedereen moet in dezelfde gooibeurt een zes gooien. Vervolgens zei ik: die kans verandert al drastisch als er een mechanisme aan het werk is, dat de uitkomsten selecteert. Dus het is zeer zeker niet "slechts een kwestie van statistiek". In het geval van biogenese is het een statistisch vraagstuk binnen een natuurwetenschappelijke theorie.
Ditzelfde verhaal heb ik met het rijgen van de kralen tot een kraalsnoer vergemakkelijkt. Daar heb ik de bijbehorende vragen gesteld. Van de herhaling word je moe, dus laten we maar achterwege.

En nog wat, je hebt het aldoor maar over een wetenschappelijke theorie. Ik bestrijd dat op de fundamentele pijlers voor wetenschap. Toon jij de wetenschap eens aan.
Mocht je die antwoorden hebben, dan hoor ik het van je.
Maar lees je dan wel eerst wat beter in. Dat voorkomt een heleboel onnodige schrijverij.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:52:51 #152
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163090606
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:48 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Natuurlijke selectie op niet levende organismen bestaat niet.
Wat valt er te selecteren en door welk mechanisme?
Voor evolutie heb je maar drie dingen nodig:

- reproductie
- mutatie
- selectie

Dat kan prima bestaan in allerlei systemen. Je kunt het zelfs doen in computermodellen, waarvan er diverse zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163090625
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 15:51 schreef Loekie111 het volgende:
In de herhaling: noem mij geen creationist graag, dat ben ik niet.
Dus jij gelooft niet dat de vorming van leven een Goddelijke interventie was? Waar hebben we het dan nog over? :?
-
pi_163090631
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:52 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Ditzelfde verhaal heb ik met het rijgen van de kralen tot een kraalsnoer vergemakkelijkt. Daar heb ik de bijbehorende vragen gesteld. Van de herhaling word je moe, dus laten we maar achterwege.
Mocht je die antwoorden hebben, dan hoor ik het van je.
Maar lees je dan wel eerst wat beter in. Dat voorkomt een heleboel onnodige schrijverij.
Je mist mijn punt volledig. Laat maar :)
-
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:54:57 #155
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163090649
Zeer relevant voor loekie111:


Merk op: dit is een katholieke celbioloog.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163090676
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voor evolutie heb je maar drie dingen nodig:

- reproductie
- mutatie
- selectie

Dat kan prima bestaan in allerlei systemen. Je kunt het zelfs doen in computermodellen, waarvan er diverse zijn.
Tja, wat is het leven mooi met simplisme.
Maak van je theorie een wetenschap en je hebt de nobelprijs. Met zekerheid.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:56:40 #157
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163090690
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:37 schreef falling_away het volgende:

[..]

Als ik dan toch even een duit in het zakje van de discussie mag doen.. dit is een van de posts waar hij op doelt

F&L / [Centraal] Bijbel en Christendom #17

Als ik het goed begrijp heeft hij het over de kansberekening van het spontaan ontstaan van een cel. Echter volgens mij denken wetenschappers dat het ontstaan van de cel zelf ook een soort evolutionair proces is..

beetje zoals uitgelegd in deze filmpjes



Maar misschien zit ik wel mis.
Dat soort posts zijn een beetje nutteloos tenzij je de berekening zelf eens kunt bekijken. Het lijken mij vooralsnog schattingen die uit duim gezogen zijn.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:57:55 #158
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163090713
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat soort posts zijn een beetje nutteloos tenzij je de berekening zelf eens kunt bekijken. Het lijken mij vooralsnog schattingen die uit duim gezogen zijn.
Uit de tekst bij de eerste video:

"This has been CONFIRMED in Dr. Jack Szostak's LAB. 2009 Nobel Laurette in medicine for his work on telomerase."
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163090716
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:53 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dus jij gelooft niet dat de vorming van leven een Goddelijke interventie was? Waar hebben we het dan nog over? :?
Wel in de zin van de scheppingsleer.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:58:08 #160
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163090720
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:56 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Tja, wat is het leven mooi met simplisme.
Maak van je theorie een wetenschap en je hebt de nobelprijs. Met zekerheid.
Evolutie is geen wetenschap, maar een theorie. Evolutietheorie, jeweetzelluf.
pi_163090754
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:54 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Je mist mijn punt volledig. Laat maar :)
Nee hoor. Ik weet wel waar je heen wilt. Maar werk dat dan uit en toon het aan.
Ik probeer het alleen simpel te houden met de kralen en het snoer en stel daar de vragen.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 17:00:15 #162
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163090769
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:56 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Tja, wat is het leven mooi met simplisme.
Maak van je theorie een wetenschap en je hebt de nobelprijs. Met zekerheid.
Met dit soort inhoudsloze reacties ga je ieg nooit een nobelprijs winnen. Je zal toch iets beter je best moeten doen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163090783
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:54 schreef Molurus het volgende:
Zeer relevant voor loekie111:


Merk op: dit is een katholieke celbioloog.
Ik zal het later even bekijken. Katholiek of niet boeit me overigens niet.
Ben nu echt weg.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 17:03:24 #164
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_163090817
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Uit de tekst bij de eerste video:

"This has been CONFIRMED in Dr. Jack Szostak's LAB. 2009 Nobel Laurette in medicine for his work on telomerase."
Ik bedoelde vooral de schattingen uit de post van Loekie. Als dat een schatting van het kaliber:
quote:
Er waren naar schatting 1 miljard deeltjes in de prehistorische oceaan. De kans dat drie willekeurige deeltjes samenkomen is dus 1 miljard * 1 miljard - 1 * 1 miljard - 2
zijn, kun je daar geen flikker mee.
pi_163090957
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:01 schreef Loekie111 het volgende:
Ik zal het later even bekijken. Katholiek of niet boeit me overigens niet.
Ben nu echt weg.
Wacht even, ik had nog een vraag open staan. :Y
  vrijdag 17 juni 2016 @ 17:16:48 #166
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163091113
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:01 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Ik zal het later even bekijken. Katholiek of niet boeit me overigens niet.
Ben nu echt weg.
Dat was puur om aan te geven dat godsgeloof niet per se strijdig is met de evolutietheorie. Vanzelfsprekend niet relevant voor de wetenschap.

Ben benieuwd naar je reactie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 17:17:06 #167
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163091121
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik bedoelde vooral de schattingen uit de post van Loekie. Als dat een schatting van het kaliber:

[..]

zijn, kun je daar geen flikker mee.
Dat slaat inderdaad als een tang op een varken. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163092062
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat was puur om aan te geven dat godsgeloof niet per se strijdig is met de evolutietheorie.
Nee maar wel ZIJN godsgeloof.. JG
Alpha kenny one
pi_163105156
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:59 schreef Loekie111 het volgende:
Nee hoor. Ik weet wel waar je heen wilt. Maar werk dat dan uit en toon het aan.
Ik heb het duidelijk voor je uitgespeld: jouw commentaar van "dit is puur een kwestie van statistiek" deugt niet. Dat is het niet. Het is geen wiskundig vraagstuk, maar een natuurwetenschappelijk vraagstuk, eentje waarbij we het specifieke mechanisme zelf nog niet eens goed begrijpen.
-
pi_163109750
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 09:27 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik heb het duidelijk voor je uitgespeld: jouw commentaar van "dit is puur een kwestie van statistiek" deugt niet. Dat is het niet. Het is geen wiskundig vraagstuk, maar een natuurwetenschappelijk vraagstuk, eentje waarbij we het specifieke mechanisme zelf nog niet eens goed begrijpen.
M'n beste Haushofer, ik begrijp je probleem wel.
Dat ontstaat als je uitsluitend van een materialistische verklaring uit gaat. Dan mag het geen wiskundig vraagstuk zijn, terwijl gelijktijdig niet bekend is wat het wel is.
Wat ik constateer is informatie. Voor een eenvoudige levensvorm met inwendig metabolisme is dat nog steeds enorm veel informatie. Zolang die informatie niet gedragen wordt door iets dat leeft, is er vanzelfsprekend geen mechanisme van natuurlijke selectie.
Misschien een andere vorm van selectie dan? Misschien kun je met wat creativiteit bedenken welk achterliggend mechanisme dat zou kunnen zijn. Vertaal eens waarom iedereen met een 6 de kamer mag verlaten.
Ik wil je wel volgen, maar je moet er toch echt iets meer handen en voeten aan geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Loekie111 op 18-06-2016 16:57:17 ]
pi_163109797
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:39 schreef ATON het volgende:

[..]

Wat betreft Markus, geschreven in 71 n.C., zal ik je een hint geven. Het heeft iets te maken met het scheuren van het voorhangsel tijdens de kruisiging in 30 n.C.

Markus 15: 38 En het voorhangsel des tempels scheurde in tweeen, van boven tot beneden.
Kruisiging, ga je mond spoelen. En over dat 30 n.C. zullen we het ook even niet hebben.
Ik ben in voor een tweede hint.
pi_163112056
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:01 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Ik zal het later even bekijken. Katholiek of niet boeit me overigens niet.
Ben nu echt weg.
Als toegezegd: filmpje gezien. 4 Minuten van m'n leven verder.

Mijn commentaar: lastig te zeggen wat dat bewijs voorstelt zonder overlegging daarvan. Maar dan moet ik zijn boek weer kopen.

De mens met 23 chromosomenparen, de chimpansee 24.
Hoewel zeker niet zonder twijfel, zou je kunnen menen dat mensen oorspronkelijk waren uitgerust met 24 chromosomenparen, dat er ooit een fusie is opgetreden en we nu 23 paren bezitten.
Volgens Miller zijn er dan slechts 2 verklaringen. We delen een gemeenschappelijke voorouder met de chimpansee en ergens gedurende het proces van evolutie was er een chromosomen fusie. Een tweede verklaring is dat God de mens met de schijn van gefuseerde chromosomen heeft gebouwd, terwijl die nooit werkelijk zijn gefuseerd.
Deze tweede verklaring zou dan belachelijk zijn en daarmee is de eerste correct.

Voor een wetenschapper als Miller mag je verwachten dat die tevoren alle mogelijke verklaringen goed heeft overdacht.
Maar als naar zijn mening het redelijk is te geloven dat de fusie plaats had binnen een kleine populatie van half aap/half mens enkele miljoenen jaren geleden, waarom dan niet binnen een kleine populatie mensen, enkele duizenden jaren terug? Bijvoorbeeld vroeg in de menselijke geschiedenis, vlak nadat Adam en Eva de tuin van Eden waren uitgezet of in een kleine geïsoleerde groep waar Noach en zijn familie van afkomstig waren voorafgaand aan de vloed.

Hoe kon Miller zo'n basale denkfout maken? Het antwoord ligt in de kracht van paradigma.
Evolutie is een feit en dus worden gegevens geïnterpreteerd volgens dat geloof, geldige alternatieve verklaringen ten spijt.
Als mensen nu eens 24 chromosomenparen hadden gehad, dan was dat geïnterpreteerd als bewijs van gezamenlijk voorouderschap met de chimpansee. Maar nu dat er 23 zijn, dan begrijpen we dat als bewijs voor evolutie dat resulteerde in aap chromosomen die fuseerden.
Voor de evolutionist is het 'kop ik win, munt jij verliest'.
Je komt dit binnen het evolutionisten kamp best veel tegen. Het gaat niet zozeer om waarheidsvinding, concludeer ik dan.

Professor Miller noemt zich overigens een katholiek. Lees ik Genesis, dan staat daar dat de mens is geschapen, dus zonder voorouders. En van dieren wordt gezegd dat ze naar hun soort werden gemaakt. Is Miller inmiddels geen Katholiek meer of staat het een Katholiek vrij het beter te weten dan God?

[ Bericht 0% gewijzigd door Loekie111 op 18-06-2016 16:27:41 ]
pi_163114505
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 14:26 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Kruisiging, ga je mond spoelen. En over dat 30 n.C. zullen we het ook even niet hebben.
Ik ben in voor een tweede hint.
Wist je dat ook al niet dat de kruisiging in 30 n.C. heeft plaats gevonden? Wat weet je dan eigenlijk wel ?
De hint betreft Markus zijn evangelie in 71 n.C. heeft geschreven zegt je ook al niks ? Pfffff...
pi_163114626
Rooms-Katholieken en evolutie:
http://www.katholiekgezin(...)nt&task=view&id=1256
quote:
De katholieke Kerk heeft zich vanaf het begin niet nadrukkelijk uitgesproken tegen Darwins ideeën. Niet alles wat hij zei was nieuw. Ook Aristoteles (384-322 v. Chr.) en Thomas van Aquino (1225-1274) kenden in zekere zin ontwikkeling van soorten uit het niets (generatio spontanea) of elkaar. Sinds het proces van Galileo neemt de Kerk wetenschappelijke hypothesen en bewijzen serieuzer. Ze kan leven met de opvatting dat het niet waarschijnlijk is dat God de wereld in zes dagen geschapen heeft. En in lijn met de mogelijkheid van een allegorische lezing van de Heilige Schrift door de kerkvaders stelde de Pauselijke Bijbelcommissie begin 20e eeuw dat de 6 dagen van Genesis niet letterlijk genomen hoeven te worden. Naarmate de evolutietheorie atheïstischer werd en de oorzaken van de ontwikkeling verder van een liefdevolle Schepper kwamen te staan, werd de Kerk kritischer. Zo stelde paus Johannes Paulus II dat het door verschillende disciplines ondersteunde wetenschappelijke inzicht dat wijst op evolutie, serieus genomen moet worden. Maar ook stelde hij dat niet alle vormen van evolutietheorie verdedigbaar zijn. Zonder God is de wereld zinloos, ja kan hij zelfs niet bestaan. Zonder God is de complexiteit van het leven niet te verklaren. Meer concreet: de overgang van apen naar mensen is niet te begrijpen zonder een scheppende en sturende God. Het eigene van de mens, zijn immateriële geestelijke ziel, kan niet uit materie voortkomen. Ook de moraal kan niet slechts het gevolg zijn van toevallige mutaties of gedrag van overlevenden. Daaruit kan haar obligatoire karakter niet verklaard worden. Heeft God dan ook het menselijk leed zo bedoeld? Christenen geloven dat het grootste menselijk leed in de wereld gekomen is door ons afkeren van Gods liefdeswet. Zoals ik ooit een Joodse overlever van Auschwitz hoorde zeggen: “We kunnen God niet verantwoordelijk houden voor wat mensen elkaar aandoen.” Als katholieken kunnen we dus enerzijds heel duidelijk aannemen dat de wereld in ontwikkeling is, anderzijds zien we juist in die ontwikkeling de sturende hand van God. Gods plan en bepaalde toevalligheden in de evolutie sluiten elkaar echter niet uit. Zoals Thomas van Aquino zei: “God kan zelfs het toeval gebruiken bij zijn plannen.”
Mgr. dr. Everard de Jong is hulpbisschop van Roermond. Hij promoveerde in de filosofie op de wetenschappelijke methode van Galileo Galilei
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163115350
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 14:23 schreef Loekie111 het volgende:
M'n beste Haushofer, ik begrijp je probleem wel.
Dat ontstaat als je uitsluitend van een materialistische verklaring uit gaat. Dan mag het geen wiskundig vraagstuk zijn, terwijl gelijktijdig niet bekend is wat het wel is.
Nee, je snapt mijn "probleem" niet. Jij past een drogredenatie toe waarbij je wetenschap misinterpreteert.
-
  zaterdag 18 juni 2016 @ 17:43:49 #176
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163115412


[ Bericht 100% gewijzigd door Molurus op 18-06-2016 17:44:07 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163115491
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:54 schreef Molurus het volgende:
Zeer relevant voor loekie111:


Merk op: dit is een katholieke celbioloog.
Is niet aangetoond dat we ook bijna hetzelfde aantal chromosomen delen met bepaalde insecten en groente/fruit?
  zaterdag 18 juni 2016 @ 17:53:20 #178
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163115619
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:55 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Als toegezegd: filmpje gezien. 4 Minuten van m'n leven verder.

Mijn commentaar: lastig te zeggen wat dat bewijs voorstelt zonder overlegging daarvan. Maar dan moet ik zijn boek weer kopen.
Hij bespreekt daar een peer reviewed paper die door een heel leger van academici is besproken en geanalyseerd. Het is niet bepaald controversieel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:55 schreef Loekie111 het volgende:

De mens met 23 chromosomenparen, de chimpansee 24.
Hoewel zeker niet zonder twijfel, zou je kunnen menen dat mensen oorspronkelijk waren uitgerust met 24 chromosomenparen, dat er ooit een fusie is opgetreden en we nu 23 paren bezitten.
Volgens Miller zijn er dan slechts 2 verklaringen. We delen een gemeenschappelijke voorouder met de chimpansee en ergens gedurende het proces van evolutie was er een chromosomen fusie. Een tweede verklaring is dat God de mens met de schijn van gefuseerde chromosomen heeft gebouwd, terwijl die nooit werkelijk zijn gefuseerd.
Deze tweede verklaring zou dan belachelijk zijn en daarmee is de eerste correct.
De tweede verklaring is geen serieus wetenschappelijk alternatief. Bovendien probeert men hier niet zomaar een waarneming te verklaren, de waarneming zelf is concreet voorspeld door de evolutietheorie. Dus nog voordat die werd waargenomen.

En dat is best knap: iets voorspellen op basis van de evolutietheorie en het dan ook concreet waarnemen. Het is niet alsof de godshpothese dergelijke concrete voorspellingen doet. Dat is 1 van de belangrijke kenmerken van wetenschappelijke theorieen: om waarnemingen nauwkeurig te voorspellen voordat ze worden gedaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:55 schreef Loekie111 het volgende:

Voor een wetenschapper als Miller mag je verwachten dat die tevoren alle mogelijke verklaringen goed heeft overdacht.
Vanzelfsprekend.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:55 schreef Loekie111 het volgende:

Maar als naar zijn mening het redelijk is te geloven dat de fusie plaats had binnen een kleine populatie van half aap/half mens enkele miljoenen jaren geleden, waarom dan niet binnen een kleine populatie mensen, enkele duizenden jaren terug?
Omdat de menselijke soort, zo weten we, al heel veel langer bestaat dan een paar duizend jaar.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:55 schreef Loekie111 het volgende:

Bijvoorbeeld vroeg in de menselijke geschiedenis, vlak nadat Adam en Eva de tuin van Eden waren uitgezet of in een kleine geïsoleerde groep waar Noach en zijn familie van afkomstig waren voorafgaand aan de vloed.
Nogmaals, de menselijke soort is veel ouder dan een paar duizend jaar.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:55 schreef Loekie111 het volgende:

Hoe kon Miller zo'n basale denkfout maken? Het antwoord ligt in de kracht van paradigma.
Jouw idee dat hij degene is die een basale denkfout en niet jij, ondanks dat hij een academisch bioloog is en jij niet, is de kracht van religie. Een vrij kwalijke kracht wat mij betreft.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:55 schreef Loekie111 het volgende:

Evolutie is een feit en dus worden gegevens geïnterpreteerd volgens dat geloof, geldige alternatieve verklaringen ten spijt.
Evolutie is een theorie, geen feit. Een theorie verklaart feiten. Dat is overigens wel heel basaal.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:55 schreef Loekie111 het volgende:

Als mensen nu eens 24 chromosomenparen hadden gehad, dan was dat geïnterpreteerd als bewijs van gezamenlijk voorouderschap met de chimpansee. Maar nu dat er 23 zijn, dan begrijpen we dat als bewijs voor evolutie dat resulteerde in aap chromosomen die fuseerden.
Je vergeet hier gemakshalve even dat dat chromosoom zeer gedetailleerd bewijs voor die fusie bevat. Het is bijna alsof je naar een foto van die gebeurtenis kijkt, zo nauwkeurig is het.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:55 schreef Loekie111 het volgende:

Voor de evolutionist is het 'kop ik win, munt jij verliest'.
Je komt dit binnen het evolutionisten kamp best veel tegen. Het gaat niet zozeer om waarheidsvinding, concludeer ik dan.
Complete zelfprojectie dit. Jij bent degene die, niet bezwaard door enige kennis van zaken, wetenschap verwerpt op ideologische gronden. Dat je dat anderen verwijt is echt te lachwekkend voor woorden. Je moet je diep schamen, echt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:55 schreef Loekie111 het volgende:

Professor Miller noemt zich overigens een katholiek. Lees ik Genesis, dan staat daar dat de mens is geschapen, dus zonder voorouders. En van dieren wordt gezegd dat ze naar hun soort werden gemaakt. Is Miller inmiddels geen Katholiek meer of staat het een Katholiek vrij het beter te weten dan God?
De Katholieke kerk heeft geen enkel probleem met moderne wetenschap, evolutie en kosmologie. Misschien tijd om je eens te verdiepen in modern katholicisme?

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 18-06-2016 18:14:33 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 17:53:58 #179
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163115637
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:47 schreef Tevik het volgende:

[..]

Is niet aangetoond dat we ook bijna hetzelfde aantal chromosomen delen met bepaalde insecten en groente/fruit?
Het aantal an sich is niet interessant in deze. Als het alleen over het aantal ging zou Miller geen enkel punt hebben. (Het is vermoedelijk ook om deze reden dat Loekie het alleen heeft over het aantal en de rest van het argument totaal negeert. Net als de ID voorstanders in het Dover proces trouwens.)

[ Bericht 12% gewijzigd door Molurus op 18-06-2016 18:08:22 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 18:03:13 #180
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163115860
Overigens is een stukje context, voor degenen die dat niet weten, wel belangrijk.

Ken Miller is in dit filmpje niet zomaar willekeurig aan het afgeven op creationisme. Het is gewoon een docent moleculaire biologie die normaal lesgeeft zonder serieus te kijken naar goden als verklaring voor abiogenese.

De reden dat hij dat hier wel doet is omdat dit onderdeel is van een presentatie die hij gaf naar aanleiding van een rechtszaak in de Verenigde Staten over het onderwijzen van Intelligent Design op scholen waarin hij een belangrijke getuige-deskundige was:

https://en.wikipedia.org/(...)Area_School_District

De rechter concludeerde in deze rechtszaak niet alleen dat Intelligent Design geen wetenschap is, maar ook dat het in feite een onrechtmatige poging was om religie in de klaslokalen te krijgen.

Komisch detail: een voorstander van Intelligent Design en voorvechter van het idee van 'onreduceerbare complexiteit', Michael Behe, maakte zichzelf en de hele ID beweging onsterfelijk belachelijk door in deze rechtszaak onder ede te verklaren dat als we de definitie van 'wetenschap' dusdanig oprekken dat het ook Intelligent Design omvat, dat dan ook astrologie ineens een wetenschap zou zijn.

Hier is de gehele presentatie, eveneens zeer de moeite waard:


Zowel als het gaat om de wetenschap als de - in mijn ogen - surrealistische maatschappelijke discussie daarover in de VS.

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 18-06-2016 18:16:51 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163116577
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:12 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Rooms-Katholieken en evolutie:
http://www.katholiekgezin(...)nt&task=view&id=1256

[..]

Mgr. dr. Everard de Jong is hulpbisschop van Roermond. Hij promoveerde in de filosofie op de wetenschappelijke methode van Galileo Galilei
Wat moet ik me voorstellen bij een filosofie op een methode?

Lezende jouw stukje tekst, is het een prestatie van formaat hoe de Katholieke Kerk steevast aan de verkeerde kant van de kar heeft getrokken:

- Darwin's ideeën zijn onbijbels, dus verwelkomt de Kerk ze.
- Galileo heeft gelijk en dus protesteert de Kerk.
- De 6 scheppingsdagen zijn geen letterlijke dagen en dus beweert de Kerk van wel.
- Wetenschappelijke inzichten wijzen juist niet op evolutie en dus zegt de Kerk van wel.
- De mens ís een ziel volgens de bijbel en dus beweert de Kerk dat die er één heeft.
- God heeft menselijk lijden bedoeld i.p.v. dat dat een gevolg is van de keuze van de mens voor Satanisch bestuur, zoals de bijbel leert.
- Ontwikkelingen in de wereld komen van God volgens de Kerk i.p.v. Zijn tegenstander: "de gehele wereld ligt in de macht van de Goddeloze".
- Auschwitz wordt er bij gehaald waar veel Joden het leven verloren, met dank en steun van de Katholieke Kerk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Loekie111 op 18-06-2016 21:37:42 ]
pi_163116689
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:41 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, je snapt mijn "probleem" niet. Jij past een drogredenatie toe waarbij je wetenschap misinterpreteert.
Je wordt wel steeds stelliger hoor.
Dat een ander hier van alles onberedeneerd roept, vooruit. Maar van jou als wetenschapper verwacht ik wat meer argumentatie bij je bewering.
Daarnaast begrijp ik niet waarom je per sé een onwetenschappelijke speld wilt vinden als er een berg logica voor je staat.

Een wetten - wetgever relatie hoort bijvoorbeeld bij zo'n berg.

[ Bericht 2% gewijzigd door Loekie111 op 18-06-2016 22:19:44 ]
pi_163117080
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:47 schreef Tevik het volgende:

[..]

Is niet aangetoond dat we ook bijna hetzelfde aantal chromosomen delen met bepaalde insecten en groente/fruit?
We komen genetisch ook aardig overeen met een komkommer.
Verklaring voor de Hulk?
  zaterdag 18 juni 2016 @ 18:51:16 #184
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163117168
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:36 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Je wordt wel steeds stelliger hoor.
Dat een ander hier van alles roept, vooruit. Maar van jou als wetenschapper verwacht ik wat meer argumentering bij je bewering.
Dat jij met drogredenen strooit hoeft echt niet verder onderbouwd te worden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 18:51:59 #185
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163117187
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:48 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

We komen genetisch ook aardig overeen met een komkommer.
Niet zo heel vreemd als je bedenkt dat we 2/3 van onze evolutionaire achtergrond delen met zo'n beetje alle andere soorten:



quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:48 schreef Loekie111 het volgende:

Verklaring voor de Hulk?
Fictie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163117226
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:53 schreef Molurus het volgende:
De tweede verklaring is geen serieus wetenschappelijk alternatief. Bovendien probeert men hier niet zomaar een waarneming te verklaren, de waarneming zelf is concreet voorspeld door de evolutietheorie. Dus nog voordat die werd waargenomen.
Herstel: ik denk dat voorspeld was dat mens en chimpansee hetzelfde aantal chromosenparen zouden hebben. Toen dat niet bleek te kloppen, ging men naarstig op zoek naar mogelijke oplossingen voor het probleem?

[ Bericht 0% gewijzigd door Loekie111 op 18-06-2016 19:55:46 ]
pi_163117342
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:53 schreef Molurus het volgende:
Omdat de menselijke soort, zo weten we, al heel veel langer bestaat dan een paar duizend jaar.
'Zo weten we': dezelfde rethoriek die ik bij alle evolutionisten tegen kom.

Nee, zo weten we het niet. Je hebt geen enkel fossiel bewijs daarvan. En de bijbel zelf houdt het op wat meer dan 6000 jaar slechts.
Licht jij het 'zo weten we' maar toe of stop eens met dat flauwe gedoe.
Dat 'we' is slechts een magere poging de ander als onwetend af te zonderen zonder te hoeven argumenteren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Loekie111 op 18-06-2016 21:29:30 ]
pi_163117357
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:53 schreef Molurus het volgende:
Nogmaals, de menselijke soort is veel ouder dan een paar duizend jaar.
Zoals gevraagd, leg maar uit.
pi_163117394
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:53 schreef Molurus het volgende:
Jouw idee dat hij degene is die een basale denkfout en niet jij, ondanks dat hij een academisch bioloog is en jij niet, is de kracht van religie. Een vrij kwalijke kracht wat mij betreft.

Dat is interessant, je weet te vertellen dat ik geen bioloog ben.
Zijn er bovendien andere biologen dan academische?

En welk argument wil je hier nu eigenlijk geven?

[ Bericht 2% gewijzigd door Loekie111 op 18-06-2016 22:07:18 ]
pi_163117738
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:53 schreef Molurus het volgende:
Complete zelfprojectie dit. Jij bent degene die, niet bezwaard door enige kennis van zaken, wetenschap verwerpt op ideologische gronden. Dat je dat anderen verwijt is echt te lachwekkend voor woorden. Je moet je diep schamen, echt.
In de regel: hoe groter de irritatie, hoe meer het gelijk.

Je bent niet verschoond van arrogantie overigens. Ik bén wetenschapper, maar zou wetenschap verwerpen? Interessant denkbeeld.

Daarnaast herken ik steevast dat de atheïst / evolutionist onwetenschappelijk te werk gaat in het belijden en verdedigen van zijn eigen geloof. En als strohalm zelfs een onwetenschappelijke theorie aangrijpt en die presenteert als iets dat geen tegenspraak duldt. Wederom arrogantie.
Maar hou de spiegel graag zelf voor en zie wat lachwekkend is.
Over schaamte gesproken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Loekie111 op 19-06-2016 14:15:12 ]
pi_163117824
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Niet zo heel vreemd als je bedenkt dat we 2/3 van onze evolutionaire achtergrond delen met zo'n beetje alle andere soorten:

[ afbeelding ]

[..]

Fictie.
Dat zou je van abiogenese en de evolutie riedel ook zeggen.
pi_163118311
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:53 schreef Molurus het volgende:
Evolutie is een theorie, geen feit. Een theorie verklaart feiten. Dat is overigens wel heel basaal.
Rond de 'Flobbergorgels' van één van de posters hier zou je ook een theorie kunnen bedenken die feiten mag verklaren.
Maar wat als er dan na 150 jaar nóg geen feiten worden verklaard?
Dumpen we de theorie der Flobbergorgels dan of houden we er met zo'n gestrengheid aan vast dat een ieder die het als flauwe kul afdoet, wordt verketterd?

[ Bericht 0% gewijzigd door Loekie111 op 18-06-2016 19:59:47 ]
pi_163118431
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:53 schreef Molurus het volgende:
Je vergeet hier gemakshalve even dat dat chromosoom zeer gedetailleerd bewijs voor die fusie bevat. Het is bijna alsof je naar een foto van die gebeurtenis kijkt, zo nauwkeurig is het.
Ik ken heel wat 'bewijzen' die niets bewezen. Word van al dat zogenaamde bewijs al snel wat gaperig. Maar als je wilt, misschien kun je hier wat materiaal pasten.

En wat overigens dan nog?
En nee, je hoeft het dier niet zo te beledigen; je stamt niet af van de chimpansee. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Loekie111 op 18-06-2016 21:24:49 ]
pi_163118472
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:53 schreef Molurus het volgende:
Je vergeet hier gemakshalve even dat dat chromosoom zeer gedetailleerd bewijs voor die fusie bevat. Het is bijna alsof je naar een foto van die gebeurtenis kijkt, zo nauwkeurig is het.
Vanuit welke invalshoek en achtergrond zeg je dit?
pi_163118614
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:53 schreef Molurus het volgende:
De Katholieke kerk heeft geen enkel probleem met moderne wetenschap, evolutie en kosmologie. Misschien tijd om je eens te verdiepen in modern katholicisme?
Zie post aan de_tevreden_atheïst.
Het zit bij die club steevast net fout. Echte wetenschap werd letterlijk verketterd. Maar onwetenschappelijke leugens worden warm onthaald. Liefde voor de medemens is door de eeuwen heen verruild voor onderdrukking en moord.

Zou de bron misschien eenzelfde kunnen zijn als waar de onwetenschappelijke leugens van abiogenese en evolutie vandaan komen? Bijbels gezien is dit namelijk precies het geval en het verklaart veel. Denk daar eens over na en open je ogen.

Vroeg of laat kom je er toch achter. Dan beter maar nu, zo vrijblijvend als jij denkt dat het is, is het niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Loekie111 op 18-06-2016 20:26:44 ]
pi_163119269
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:51 schreef Molurus het volgende:
Niet zo heel vreemd als je bedenkt dat we 2/3 van onze evolutionaire achtergrond delen met zo'n beetje alle andere soorten:
Dat is dus juist een argument voor schepping.
pi_163120231
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:51 schreef Molurus het volgende:
Dat jij met drogredenen strooit hoeft echt niet verder onderbouwd te worden.
:O
pi_163120593
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:03 schreef Molurus het volgende:
De rechter concludeerde in deze rechtszaak niet alleen dat Intelligent Design geen wetenschap is, maar ook dat het in feite een onrechtmatige poging was om religie in de klaslokalen te krijgen.

Komisch detail: een voorstander van Intelligent Design en voorvechter van het idee van 'onreduceerbare complexiteit', Michael Behe, maakte zichzelf en de hele ID beweging onsterfelijk belachelijk door in deze rechtszaak onder ede te verklaren dat als we de definitie van 'wetenschap' dusdanig oprekken dat het ook Intelligent Design omvat, dat dan ook astrologie ineens een wetenschap zou zijn.
Maar die Miller leent zich er kennelijk wel graag voor.
Is dat omdat ook hij graag z'n hoofd in de schijnwerpers ziet? Omdat hij wil scoren, vanwege positie of financiën?

En dat zoiets al voor de rechter moet komen. Tjonge jonge. Dan weet je dat het om een achterliggend belang gaat. Voor je 't weet stinkt het.

En een geheel onwetenschappelijke evolutie theorie mag wel worden onderwezen?
Zullen we niet beter eerst religie eens definiëren, daar valt de evolutie theorie zomaar binnen; die dan eens uit het onderwijs schrappen? Ik zou zeggen weg met die hersen spoelerij uit het onderwijs; het hoort er niet in thuis.

Nu zet je een geleerde als Michael Behe al weg als 'onsterfelijk belachelijk'?
Nu ben ik geen ID aanhanger, maar intelligent ontwerp op zichzelf neem ik overal waar. Jij niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door Loekie111 op 18-06-2016 22:28:11 ]
pi_163132239
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 18:36 schreef Loekie111 het volgende:
Je wordt wel steeds stelliger hoor.
Dat een ander hier van alles onberedeneerd roept, vooruit. Maar van jou als wetenschapper verwacht ik wat meer argumentatie bij je bewering.
Die geef ik ook. Maar die wil jij niet zien. Een statistische berekening in een natuurwetenschap gebeurt altijd in een context. Jij zegt: ongeacht wat die context ook is, en ook al begrijpen we die context nog niet, de uitkomst is een onwaarschijnlijk klein getal. Ik geef je een simpel hypothetisch tegenvoorbeeld (wat voor mij minder hypothetisch is dan voor jou, maar dat maakt verder niet uit). Dan is het toch duidelijk dat je bewering niet klopt? Jij probeert vervolgens allerlei details erbij te slepen, maar die doen voor jouw specifieke bewering niet ter zake.
-
pi_163132280
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:42 schreef Loekie111 het volgende:

[..]

Maar die Miller leent zich er kennelijk wel graag voor.
Is dat omdat ook hij graag z'n hoofd in de schijnwerpers ziet? Omdat hij wil scoren, vanwege positie of financiën?

En dat zoiets al voor de rechter moet komen. Tjonge jonge. Dan weet je dat het om een achterliggend belang gaat. Voor je 't weet stinkt het.
Complottheorieën zijn nogal eens een laatste toevlucht voor de machtelozen. Laten we dat er niet bij slepen :)
-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')