Doen ze toch al... Als er een confrontatie komt zijn ze weg. Of ze geven iets of iemand anders de schuld. Wilders is een held met media. Gaat de confrontatie niet uit de weg maar weet wanneer die zich moet laten zien en wanneer nietquote:Op woensdag 15 juni 2016 21:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Benieuwd of ze ook net als Wilders alleen gaan reageren en praten met 'de media' als het hen uitkomt.
Bij Turken en Marokkanen leeft sowieso al een wantrouwen naar 'de media' - wat dat ook moge zijn. 'Zij' willen 'ons' kapot maken en liegen. Veel roepen al over samenzweringen (maar nooit wie daar nou achter zit). Of zitten iig die richting op.quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:21 schreef Fylax het volgende:
ik word gewoon bang van de reacties
https://m.facebook.com/st(...)&id=1550088745275913
quote:Op woensdag 15 juni 2016 22:43 schreef GGMM het volgende:
Ik DENK niet dat ik op deze partij ga stemmen.
Hahahaha
Leukequote:Op woensdag 15 juni 2016 22:43 schreef GGMM het volgende:
Ik DENK niet dat ik op deze partij ga stemmen.
Hahahaha
De NRC is dus keihard aan het liegen. Deze video toont dat aan. Walgelijke figuren zijn het. Een dag van tevoren waarschuwt DENK voor zulke praktijken en een dag later staat het in alle kranten. Nemen ze iets van hun woorden terug? De beschuldiging staat met grote letters op de voorpagina en het ware verhaal zal je over een paar maanden in een achterhoek van de krant zien. Goed dat ze zeggen dat het niet over alle media gaat.quote:
Deze video toont niks aan. Wel hilarisch om te zien dat veel mensen die het hardst gillen over de peeveevee nu met open ogen in dit propagandapartijtje trappen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
De NRC is dus keihard aan het liegen. Deze video toont dat aan.
Deze partij wil saamhorigheid in de samenleving. Is dat niet 100 miljoen keer beter dan een PVV die hele bevolkingsgroepen wil uitsluiten?quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Deze video toont niks aan. Wel hilarisch om te zien dat veel mensen die het hardst gillen over de peeveevee nu met open ogen in dit propagandapartijtje trappen.
Deze partij wil zoveel mogelijk polariseren. Net zoveel als de pvv. Daar halen ze namelijk hun bestaansrecht uit.quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:52 schreef polderturk het volgende:
[..]
Deze partij wil saamhorigheid in de samenleving.
Polariseren? Is het oproepen tot saamhorigheid polariseren? In welke wereld leef jij?quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:54 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Deze partij wilt zoveel mogelijk polariseren. Net zoveel als de pvv. Daar halen ze namelijk hun bestaansrecht uit.
quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:54 schreef polderturk het volgende:
Hoe meer aandacht voor DENK, hoe harder DENK gaat groeien. Hoe meer ze met modder gooien, hoe meer ik vastberaden wordt om op hen te stemmen. Sterker nog, als het moddergooien doorgaat, ga ik een DENK pet op zetten en actief proberen leden en stemmen te werven voor DENK.
Discussie heeft dus geen zin. Stem maar fijn op Denk en zie maar wat er van komt. Tabee.quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:55 schreef polderturk het volgende:
[..]
Polariseren? Is het oproepen tot saamhorigheid polariseren? In welke wereld leef jij?
Ah. Het betreft dus een schrijver zonder ervaring.quote:Maar zo fanatiek als de media de dissidenten van DENK slopen, dat heb ik nooit eerder gezien.
Zo dacht ik ook toen ik 14 wasquote:Op donderdag 16 juni 2016 09:54 schreef polderturk het volgende:
Hoe meer aandacht voor DENK, hoe harder DENK gaat groeien. Hoe meer ze met modder gooien, hoe meer ik vastberaden wordt om op hen te stemmen. Sterker nog, als het moddergooien doorgaat, ga ik een DENK pet op zetten en actief proberen leden en stemmen te werven voor DENK.
Saamhorigheid creëren door half Groningen uit hun huis te verdrijven. Het is hier geen Turkije waar je dat soort dingen kan flikken onder het mom van ''het zijn toch maar Koerden''.quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:52 schreef polderturk het volgende:
[..]
Deze partij wil saamhorigheid in de samenleving. Is dat niet 100 miljoen keer beter dan een PVV die hele bevolkingsgroepen wil uitsluiten?
Man die ooit geroepen heeft dat ze peeveeveers maar eens moesten opsporen en doodschieten miept nu over "de media" die een partij demoniseert. Nogal een balk in z'n oog.quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:21 schreef ems. het volgende:
[..]
Ah. Het betreft dus een schrijver zonder ervaring.
ja heel toevallig allemaal.quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Een dag van tevoren waarschuwt DENK voor zulke praktijken en een dag later staat het in alle kranten. Nemen ze iets van hun woorden terug?
nee natuurlijk niet het gaat alleen over de media die kritiek op DENK heeft. Maar als niet alle media tegen hun is waarom staan ze die media dan niet te woord over dit onderwerp dan hadden ze het uit kunnen leggen. of kunnen ze de kritische vragen van de journalisten niet beantwoorden?quote:Goed dat ze zeggen dat het niet over alle media gaat.
Net alsof die Turken ook maar enig idee hebben hoe ze een grootschalig project als de gaswinning in Groningen zouden moeten coördineren. Of een project zoals de Deltawerken in de vorige eeuw.quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:23 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Saamhorigheid creëren door half Groningen uit hun huis te verdrijven. Het is hier geen Turkije waar je dat soort dingen kan flikken onder het mom van ''het zijn toch maar Koerden''.
Volgens sommige deskundigen zouden de bevingen blijven, zelfs als er minder gas opgepompt zou worden. Daarom stelde DENK voor dat alle huizen van de inwoners van het aardbevingsgebied OPGEKOCHT zouden worden, zodat ze uit het GEVAARLIJKE gebied konden verhuizen. Dan zou er weer op NORMAAL niveau gas geproduceerd kunnen worden. Een veel veiliger alternatief dan het verlagen van de gasproductie. Want daarmee zouden de bevingen niet weggaan en zou het gevaar blijven.quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:23 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Saamhorigheid creëren door half Groningen uit hun huis te verdrijven. Het is hier geen Turkije waar je dat soort dingen kan flikken onder het mom van ''het zijn toch maar Koerden''.
Ik reageer op jouw bericht met een quote uit het artikel van Peter Breedveld:quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:35 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ja heel toevallig allemaal.wat fijn dat ze hun achterban waarschuwen voor "de Media" net voordat het NRC komt met het verhaal dat Ozturk corrupt zou zijn?
zou het niet kunnen dat ze dit eerste filmpje waarin ze waarschuwen voor de media gemaakt hebben om dat nieuws voor te zijn e op deze manier dit verhaal willen framen als een manier om hun kapot te maken, zodat hun achterban dit verhaal niet zouden geloven.
Dat mediaoffensief tegen DENK heb ik dan even gemist schijnbaar.quote:Op donderdag 16 juni 2016 13:00 schreef polderturk het volgende:
[..]
Alsof er niet al een maandenlang mediaoffensief tegen DENK gaande was, gebaseerd op niets dan wantrouwen, speculatie, verdraaiingen en ongebreideld racisme.
als deze bewering al waar is dan nog steeds is de vraag waarom ze dat filmpje daags voor de onthullingen naar buiten brengen? je kunt niet ontkennen dat ze wisten dat dit eraan zat te komen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 13:00 schreef polderturk het volgende:
omdat ze wisten dat NRC met die onthulling zou komen! De Volkskrant, onmiddellijk: ‘Daags na filmpje Denk volgen de onthullingen over zakenverleden Öztürk’.
Alsof er niet al een maandenlang mediaoffensief tegen DENK gaande was, gebaseerd op niets dan wantrouwen, speculatie, verdraaiingen en ongebreideld racisme.
Racismekaart gespot.quote:Op donderdag 16 juni 2016 13:00 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik reageer op jouw bericht met een quote uit het artikel van Peter Breedveld:
Vandaag meldde NRC Handelsblad dat er een integriteitsonderzoek is gestart naar één van de oprichters van DENK, Selçuk Öztürk. Die zou zich als zakenman hebben schuldig gemaakt aan malversaties en omkoperij. Opnieuw weerklonk het verontwaardigde gebrul van de boze witte man: dus dáárom had DENK dat filmpje gemaakt, omdat ze wisten dat NRC met die onthulling zou komen! De Volkskrant, onmiddellijk: ‘Daags na filmpje Denk volgen de onthullingen over zakenverleden Öztürk’.
DENK heeft gewoon gelijk. De Nederlandse media zijn totaal verrot. Elke dag heb ik zo een paar voorbeelden bij elkaar gesprokkeld van journalistieke producties waarin mensen feitenvrij worden kapotgemaakt, zoals afgelopen weekend nog Laura, hele shariadriehoeken uit de duim worden gezogen,
Zeker als je bedenkt dat het NRC waarschijnlijk wederhoor heeft proberen toe te passen, waardoor ze dus op de hoogte waren dat dit stuk er aan kwam. Beetje damage-control doen...quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:35 schreef DestroyerPiet het volgende:
ja heel toevallig allemaal.wat fijn dat ze hun achterban waarschuwen voor "de Media" net voordat het NRC komt met het verhaal dat Ozturk corrupt zou zijn?
Kuzu had er zeker 5 keer eerder voor gewaarschuwd. Het NRC heeft zichzelf compleet voor lul gezet. DENK had een dag eerder gezegd dat de media leugenachtige beschuldigingen met grote letters op de voorpagina zetten, en als maanden later het allemaal niet blijkt te kloppen, dat ze het ergens in een midden pagina zetten. En wat zien we vandaag? Het artikel staat met grote letters op de voorpagina. Een smerige poging om DENK te beschadigen en niets anders. Het NRC is een van de poortwachters van de gevestigde orde. Deze aanval zal DENK alleen maar groter maken.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:54 schreef ijdod het volgende:
[..]
Zeker als je bedenkt dat het NRC waarschijnlijk wederhoor heeft proberen toe te passen, waardoor ze dus op de hoogte waren dat dit stuk er aan kwam. Beetje damage-control doen...
PVV'ers zijn de grootste parasieten. Ze parasiteren op haatgevoelens die leeft bij een deel van de bevolking. Haatgevoelens die ze zelf verspreiden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:44 schreef ems. het volgende:
Het wordt inderdaad steeds duidelijker dat Denk niet veel meer is dan een stel parasieten.
Daarom is het zo opmerkelijk dat PVV'ers en denkers het niet beter met elkaar kunnen vinden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:46 schreef polderturk het volgende:
[..]
PVV'ers zijn de grootste parasieten. Ze parasiteren op haatgevoelens die leeft bij een deel van de bevolking. Haatgevoelens die ze zelf verspreiden.
Even bookmarken om in maart 2017 om te lachen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:47 schreef polderturk het volgende:
Als het zo doorgaat gaat DENK 10 zetels halen.
het komt ook echt niet bij je op om te denken dat het krantenartikel in het NRC gewoon waar is ofwel?quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:39 schreef polderturk het volgende:
[..]
Kuzu had er zeker 5 keer eerder voor gewaarschuwd. Het NRC heeft zichzelf compleet voor lul gezet. DENK had een dag eerder gezegd dat de media leugenachtige beschuldigingen met grote letters op de voorpagina zetten, en als maanden later het allemaal niet blijkt te kloppen, dat ze het ergens in een midden pagina zetten. En wat zien we vandaag? Het artikel staat met grote letters op de voorpagina. Een smerige poging om DENK te beschadigen en niets anders. Het NRC is een van de poortwachters van de gevestigde orde. Deze aanval zal DENK alleen maar groter maken.
Of als FMMM scène bij tube8quote:Op donderdag 16 juni 2016 18:18 schreef MadMaster het volgende:
Afgelopen zondag nog op Pinkpop, binnenkort weer op TV bij allerlei talkshows...
[ afbeelding ]
Volgens mij staat er in VK een artikel of opinie van iemand die zegt dat ze zo niets overhouden, heb het nog niet gelezen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 23:38 schreef Nintex het volgende:
Mijn vermoeden is dat Denk net zo eindigt als de LPF. Die vechten elkaar de tent uit als die corruptie verhalen meer voet aan de grond krijgen.
Ik vrees helaas wel dat ze zetels gaan krijgen. Met een paar TV optredens van Sylvana genoeg mensen die daarop gaan stemmen. De margriet lezers die Jan Peter aan de macht hielden bijv.
Ik denk dat DENK wel eens meer zetels kan halen, het ligt eraan hoe goed ze hun achterban kunnen bereiken en naar de stembus kunnen lokken.quote:Op donderdag 16 juni 2016 23:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij staat er in VK een artikel of opinie van iemand die zegt dat ze zo niets overhouden, heb het nog niet gelezen.
Maar ik denk dat ze, even afwachten wat er nog gebeurt, idd wel 1 à 2 zetels krijgen toch.
Je moet de rancune niet onderschatten, volgens mij.
En daar zit dan nog groei in, er schijnen namelijk 500.000 mensen van Turkse origine (bij. ook mensen uit Bulgarije en Griekenland) in Nederland te zijn. Een deel is Koerdisch of te jong om te stemmen, het is echter een grote vijver om uit te vissen. Tel daarbij op dat er meer dan een miljoen moslims en een paar miljoen andere allochtonen zijn.quote:En ze hebben daarbij best reden om optimistisch te zijn. Kuzu haalde bij de verkiezingen in 2012 in zijn eentje 23.000 stemmen op, vooral in zijn woonplaats Rotterdam. Öztürk kreeg er ruim 9.800.
In totaal wisten de kandidaten met een Turkse achtergrond een respectabele 85.000 stemmen te halen bij de Kamerverkiezingen in 2012. Een kleine 63.000 stemmen waren nodig voor een zetel.
Ik weet niet hoeveel moslims daadwerkelijk stemrecht hebben bij TK-verkiezingen hoor.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat DENK wel eens meer zetels kan halen, het ligt eraan hoe goed ze hun achterban kunnen bereiken en naar de stembus kunnen lokken.
[..]
En daar zit dan nog groei in, er schijnen namelijk 500.000 mensen van Turkse origine (bij. ook mensen uit Bulgarije en Griekenland) in Nederland te zijn. Een deel is Koerdisch of te jong om te stemmen, het is echter een grote vijver om uit te vissen. Tel daarbij op dat er meer dan een miljoen moslims en een paar miljoen andere allochtonen zijn.
Het is voor het eerst dat allochtonen voor een bekendere landelijke partij kunnen gaan die voor en door allochtonen is. Mijn schatting is dat een zeteltje of vijf mogelijk moet zijn.
Hoewel ze dan wel positieve media-aandacht nodig hebben, niet dat ze rollebollend de straat over gaan.
Dat weet ik ook niet precies. Echter, met Sylvana proberen ze duidelijk het kader wat breder te treken.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel moslims daadwerkelijk stemrecht hebben bij TK-verkiezingen hoor.
Een half miljoen Turken, waarvan ongeveer 75% de stemgerechtigde leeftijd heeft bereikt, waarvan als het flink meezit vervolgens 70% daadwerkelijk komt opdagen. Met de kiesdeler van 2012, betekent dat 4 zetels als iedere Turk op DENK zou stemmen. Als je het breder trekt naar alle niet-westerse allochtonen ligt het potentieel met dezelfde berekeningen op 16 zetels. Maar dan moet echt iedere niet-westerse allochtoon op die partij stemmen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:01 schreef luxerobots het volgende:
En daar zit dan nog groei in, er schijnen namelijk 500.000 mensen van Turkse origine (bij. ook mensen uit Bulgarije en Griekenland) in Nederland te zijn. Een deel is Koerdisch of te jong om te stemmen, het is echter een grote vijver om uit te vissen. Tel daarbij op dat er meer dan een miljoen moslims en een paar miljoen andere allochtonen zijn.
Misschien stemt er ook nog wel een verdwaalde autochtoon op.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:15 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Een half miljoen Turken, waarvan ongeveer 75% de stemgerechtigde leeftijd heeft bereikt, waarvan als het flink meezit vervolgens 70% daadwerkelijk komt opdagen. Met de kiesdeler van 2012, betekent dat 4 zetels als iedere Turk op DENK zou stemmen. Als je het breder trekt naar alle niet-westerse allochtonen ligt het potentieel met dezelfde berekeningen op 16 zetels. Maar dan moeten echt iedere niet-westerse allochtoon op die partij stemmen.
Ik denk dat ze in hun vingers mogen knijpen bij drie zetels.
Die zitten al in mijn schatting van drie zetelsquote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Misschien stemt er ook nog wel een verdwaalde autochtoon op.
Als alle Turken erop stemmen zit je op 4 zetels. Alle niet-westerse allochtonen op 16. Autochtonen noem je niet in je schatting.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:16 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Die zitten al in mijn schatting van drie zetels
Ik zie haar er ook voor aan, alleen krijg je dan wrs binnen de kortste keren de Groep Simons.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat weet ik ook niet precies. Echter, met Sylvana proberen ze duidelijk het kader wat breder te treken.
Sylvana lijkt me trouwens een hele eigenwijze vrouw. Nu staat ze nog netjes in het gelid, mocht ze een zetel voor DENK halen, dan is de kans groot dat ze heel eigenwijs allemaal dingen gaat roepen. Ik denk dat het voor DENK dus ook helemaal niet gunstig is om veel zetels te halen. Het is een bij elkaar geraapt zootje.
Als positieve schatting lijkt 315.000 stemmen me niet onrealistisch, dat is dan 5 zetels.
Peter Breedveld.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Misschien stemt er ook nog wel een verdwaalde autochtoon op.
Drie zetels, dat betekent dat bijna 20% van de niet-westerse allochtonen op deze partij stemt, dat vind ik al aan de hoge kant. Ik denk namelijk niet dat Surinamers, Antillianen, Aziaten, Molukkers en Afrikaanse Nederlanders iets met deze Erdoganpartij hebben, hoe hard ze het ook proberen met trekpoppen als Sylvana en Azarkan.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als alle Turken erop stemmen zit je op 4 zetels. Alle niet-westerse allochtonen op 16.
En vervolgens kom je met 3 zetels. Dat is aanzienlijk minder.
Lijkt me dat je bij DENK en in de tweede kamer er niet zo makkelijk mee wegkomt door te zeggen dat je geen mening hebt over de Armeense genocide (zoals bij DWDD) of te zeggen dat het nog maar zeer betwist is wat er zich heeft afgespeeld (zoals bij RTL LN).quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zie haar er ook voor aan, alleen krijg je dan wrs binnen de kortste keren de Groep Simons..
Ik kan ook eerlijk gezegd niet geloven dat ze het lang vol houdt bij die twee snijbonen.
Ben ik niet met je eens, Sylvana zegt geen domme dingen (even los van wat ze nu allemaal namens DENK moet zeggen) en had bij GroenLinks, PvdA of D66 prima een rol in de politiek kunnen spelen.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:25 schreef luxerobots het volgende:
Sylvana is natuurlijk geen boekenworm, en staat ook niet bekend om haar scherpe analyses en grote feitenkennis. Sylvana is vaak uitgenodigd in talkshows omdat ze als zwarte vrouw een sterke mening heeft. Iets dat me geen goede basis lijkt voor een politieke loopbaan.
Kijk eens op de facebookpagina van DENK. Het grootste aantal steunbetuigingen, komt aan de namen te zien, niet eens uit de Turkse hoek, wel de allochtone hoek overigens.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:21 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Drie zetels, dat betekent dat bijna 20% van de niet-westerse allochtonen op deze partij stemt, dat vind ik al aan de hoge kant. Ik denk namelijk niet dat Surinamers, Antillianen, Aziaten, Molukkers en Afrikaanse Nederlanders iets met deze Erdoganpartij hebben, hoe hard ze het ook proberen met trekpoppen als Sylvana en Azarkan.
Mwa, het aantal likes ligt in ieder geval nog onder de 50.000. Zag direct ook dat een van mijn oud-klasgenoten is geradicaliseerd en DENK liketquote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kijk eens op de facebookpagina van DENK. Het grootste aantal steunbetuigingen, komt aan de namen te zien, niet eens uit de Turkse hoek, wel de allochtone hoek overigens.
Ik denk dat veel moslims en allochtonen liever op DENK stemmen, dan een partij van Nederlanders waar ook allochtonen op staan.
Geen mening hebben over de Armeense genocide, stellen dat het te betwisten is wat er is gebeurd? Dat is in mijn ogen behoorlijk dom. Dat er een genocide op Armeniërs plaatsgevonden heeft, is gewoon een feit.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:29 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens, Sylvana zegt geen domme dingen (even los van wat ze nu allemaal namens DENK moet zeggen) en had bij GroenLinks, PvdA of D66 prima een rol in de politiek kunnen spelen.
Een like is ook nog geen stem. Maurice de Hond peilt DENK ook op 2/3 zetels. Maar ik denk dat die doelgroep nog wel eens lastig te meten is. Ik denk dat 4/5 ook mogelijk is.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:34 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Mwa, het aantal likes ligt in ieder geval nog onder de 50.000. Zag direct ook dat een van mijn oud-klasgenoten is geradicaliseerd en DENK liket
Het blijft hoe dan ook een partij in de marges, een soort SGP. Des te meer reden om een kiesdrempel in te voeren.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een like is ook nog geen stem. Maurice de Hond peilt DENK ook op 2/3 zetels. Maar ik denk dat die doelgroep nog wel eens lastig te meten is. Ik denk dat 4/5 ook mogelijk is.
Ja, maar de marge van de boze allochtone kiezer is wel een groeimarkt.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:40 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het blijft hoe dan ook een partij in de marges, een soort SGP. Des te meer reden om een kiesdrempel in te voeren.
Met dank aan de open grenzen politiek. Mensen binnenhalen wiens kinderen ons straks allemaal haten, omdat ze zich nergens geaard voelen. We beginnen gewoon weer opnieuw.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, maar de marge van de boze allochtone kiezer is wel een groeimarkt.
quote:
Tja, over Afrika wordt al tientallen jaren gezegd dat daar de toekomst zit. Waarom zou Asscher onder Nederlandse-Marokkanen moeten peilen wat zij van het opzeggen van het verdrag vinden, is dit een verdrag tussen hen en Marokko of tussen Nederland en Marokko?quote:
Daarnaast liegt die ook gewoon. De mensen krijgen daar nog gewoon steeds hun uitkering alleen aangepast naar de maatstaven van dat land. Helemaal niks mis mee dus alleen had dit al 10 jaar eerder moeten gebeuren. Dat hij daarna gaat dreigen met het oh zo rooskleurige toekomstbeeld van Marokko daar kun je natuurlijk niets mee.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 14:09 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Tja, over Afrika wordt al tientallen jaren gezegd dat daar de toekomst zit. Waarom zou Asscher onder Nederlandse-Marokkanen moeten peilen wat zij van het opzeggen van het verdrag vinden, is dit een verdrag tussen hen en Marokko of tussen Nederland en Marokko?
Overdrijven is ook een vak. Weduwen moeten nu gaan bedelen? Dan vertrek je gewoon weer naar Nederland, krijg je wel gewoon een uitkering.
Als het verdrag zou worden opgezegd werden alle uitkeringen stopgezet, daar heeft hij wel gelijk in. Maar hij zou de schuld daarvan bij Marokko moeten leggen, in plaats van bij Asscher. Het is voor hem veel makkelijker om kritiek te hebben op de Nederlandse regering dan op de buitenlandse regeringen van zijn kiezersachterban.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 14:22 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Daarnaast liegt die ook gewoon. De mensen krijgen daar nog gewoon steeds hun uitkering alleen aangepast naar de maatstaven van dat land. Helemaal niks mis mee dus alleen had dit al 10 jaar eerder moeten gebeuren. Dat hij daarna gaat dreigen met het oh zo rooskleurige toekomstbeeld van Marokko daar kun je natuurlijk niets mee.
In het verdrag moest een aanpassing komen nadat onenigheid was ontstaan over de hoogte van de uitkeringen. Het kabinet wilde de uitkeringen verlagen naar het lokale prijspeil, maar daarvoor moest het verdrag aangepast worden.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 14:23 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als het verdrag zou worden opgezegd werden alle uitkeringen stopgezet, daar heeft hij wel gelijk in. Maar hij zou de schuld daarvan bij Marokko moeten leggen, in plaats van bij Asscher. Het is voor hem veel makkelijker om kritiek te hebben op de Nederlandse regering dan op de buitenlandse regeringen van zijn kiezersachterban.
Marokko weigerde het verdrag aan te passen en toen zei Nederland nou dan zeggen we het verdrag op en sturen we überhaupt geen uitkeringen meer. Uiteindelijk is Marokko voor die druk gezwicht, wat bewijst dat je economisch gewicht in de strijd gooien gewoon werkt. Het is van de zotte dat Marokko zou bepalen wat wij wel of niet overmaken aan eigen staatsburgers.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 14:26 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
In het verdrag moest een aanpassing komen nadat onenigheid was ontstaan over de hoogte van de uitkeringen. Het kabinet wilde de uitkeringen verlagen naar het lokale prijspeil, maar daarvoor moest het verdrag aangepast worden.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)sverdrag-met-marokko
http://nos.nl/artikel/211(...)lzicht-stapt-op.htmlquote:De raad van toezicht van de Limburgse zorginstelling Daelzicht stapt op. De instelling kwam deze week in het nieuws, omdat het interim-bestuur onderzoek laat doen naar de verkoop in 2011 van twee panden aan het Tweede Kamerlid Selçuk Öztürk. Die was toen nog voorzitter van de PvdA-fractie in de gemeenteraad van Roermond.
Volgens berichten in De Limburger en NRC Handelsblad kon Öztürk de panden tegen een relatief lage prijs kopen, omdat het College Sanering Zorginstellingen niet op de hoogte was gesteld van een aanstaande wijziging van het bestemmingsplan. Omdat een van de panden daarna een horecabestemming kreeg, zou Öztürk tienduizenden euro's winst hebben gemaakt op de verkoop van de panden. Het Tweede Kamerlid spreekt dit tegen.
Volgens 1limburg.nl heeft de ondernemingsraad van Daelzicht vorige week het vertrouwen in de raad van toezicht opgezegd, omdat die de afgelopen jaren zijn werk niet goed zou hebben gedaan. De leden van de raad vertrekken niet allemaal tegelijk, zodat de continuïteit van de organisatie niet in gevaar komt.
In de publicaties werd ook melding gemaakt van lucratieve opdrachten van de raad van bestuur aan bevriende ondernemers. Ook daar wordt onderzoek naar gedaan.
Onjuist, Marokko ging eerst akkoord en later kwamen ze met aanvullende eisen zoals;quote:Op vrijdag 17 juni 2016 14:28 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Marokko weigerde het verdrag aan te passen en toen zei Nederland nou dan zeggen we het verdrag op en sturen we überhaupt geen uitkeringen meer. Uiteindelijk is Marokko voor die druk gezwicht, wat bewijst dat je economisch gewicht in de strijd gooien gewoon werkt. Het is van de zotte dat Marokko zou bepalen wat wij wel of niet overmaken aan eigen staatsburgers.
Zucht, en vervolgens heeft Marokko dus alsnog ingebonden.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 19:00 schreef LievePoetin het volgende:
[..]
Onjuist, Marokko ging eerst akkoord en later kwamen ze met aanvullende eisen zoals;
in december eiste Marokko op het laatste moment dat Nederlandse uitkeringen ook naar de Westelijke Sahara mogen gaan. daar is Nederland dus niet in mee gegaan.
ah meneer "ze willen mij alleen maar pakken en monddood maken" Ozturk. is er niet vies van om zelf mensen persoonlijk zwart te maken. lekker Hypocrietquote:
Het is nog waar ook, in Limburg is een beetje dingen 'ritselen' van oudsher heel normaal.quote:
Erdogans diploma van de universiteit schijnt ouder te zijn dan de universiteit zelf.quote:
Prima argumenten hoor, maar onder de streep is het dan toch nog steeds Ozzie die er flink aan verdiend heeft lijkt me. Ik zou het moreel al niet verteerbaar vinden als het door een niet-politicus gedaan zou zijn maar nu het door een politicus gedaan is die alles en iedereen moreel de les wil lezen gedaan wordt is het helemaal not done.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:45 schreef Ryan3 het volgende:
Het tegenoffensief:
Hun argumentatie is dus:
1) er is geen integriteitsonderzoek naar Oztürk ingesteld, maar naar Daelzicht.
2) wijziging bestemmingsplan is niet geregeld door Van Rey, maar goedgekeurd door voltallig gemeenteraad.
3) de vastgoed deal was niet omstreden of wazig, maar transparant en uitkomst van een onderhandeling.
4) opdracht aan Oztürk voor een marktonderzoek in andere instelling, is gegeven door de directeur van die instelling Voogt en niet gegaan via een kennis.
Als het waar is lijken me dit goede argumenten.
Ja, akkoord, maar uiteindelijk zal het erom draaien of de conclusie van dat integriteitsonderzoek en die andere zaak over dat marktonderzoek op het bordje van het OM terechtkomt. En wie en waarom eventueel zal worden aangeklaagd. Zo redeneren ze iig bij DENK en zo redeneert ook de achterban wrs.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Prima argumenten hoor, maar onder de streep is het dan toch nog steeds Ozzie die er flink aan verdiend heeft lijkt me. Ik zou het moreel al niet verteerbaar vinden als het door een niet-politicus gedaan zou zijn maar nu het door een politicus gedaan is die alles en iedereen moreel de les wil lezen gedaan wordt is het helemaal not done.
De hardcore achterban maakt het allemaal niks uit nee. Al zou Ozzert een seriemoordenaar blijken te zijn "dat hadden ze vast verdiend". Zo gaat dat vaak met populistische politici, die kunnen gewoon niks verkeerd doen bij de fanatieke aanhangers. Trump had gelijk toen hij zei dat hij iemand midden op straat neer kon schieten en dat de mensen dan nog op hem zouden stemmen. Wilders, zelfde laken een pak. Erdogan, same. Die mensen zien dat soort lui letterlijk als hun 'verlosser' en die kunnen dan per definitie niks meer verkeerd doen. Dat beeld verandert pas als ze persoonlijk geraakt worden door beleid of andere streken van hun helden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, akkoord, maar uiteindelijk zal het erom draaien of de conclusie van dat integriteitsonderzoek en die andere zaak over dat marktonderzoek op het bordje van het OM terechtkomt. En wie en waarom eventueel zal worden aangeklaagd. Zo redeneren ze iig bij DENK en zo redeneert ook de achterban wrs.
Vraag ligt op het snijpunt recht/moraal. Er zijn mensen die vinden dat je pas wat laakbaars doet als dit ook juridisch strafbaar is. Maar de moraal heeft natuurlijk betrekking op een groter domein dan het recht.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De hardcore achterban maakt het allemaal niks uit nee. Al zou Ozzert een seriemoordenaar blijken te zijn "dat hadden ze vast verdiend". Zo gaat dat vaak met populistische politici, die kunnen gewoon niks verkeerd doen bij de fanatieke aanhangers. Trump had gelijk toen hij zei dat hij iemand midden op straat neer kon schieten en dat de mensen dan nog op hem zouden stemmen. Wilders, zelfde laken een pak. Erdogan, same. Die mensen zien dat soort lui letterlijk als hun 'verlosser' en die kunnen dan per definitie niks meer verkeerd doen. Dat beeld verandert pas als ze persoonlijk geraakt worden door beleid of andere streken van hun helden.
Maar voor het aantrekken van de wat meer gematigde potentiële 'DENKER' is deze affaire gewoon slechte PR.
Is Ozturk een politicus dan? Ik dacht meer aan een hofnar ofzo.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 12:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Prima argumenten hoor, maar onder de streep is het dan toch nog steeds Ozzie die er flink aan verdiend heeft lijkt me. Ik zou het moreel al niet verteerbaar vinden als het door een niet-politicus gedaan zou zijn maar nu het door een politicus gedaan is die alles en iedereen moreel de les wil lezen gedaan wordt is het helemaal not done.
Dit toont nog maar eens aan hoe leugenachtig het NRC bezig is.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:45 schreef Ryan3 het volgende:
Het tegenoffensief:
Hun argumentatie is dus:
2) wijziging bestemmingsplan is niet geregeld door Van Rey, maar goedgekeurd door voltallig gemeenteraad.
3) de vastgoed deal was niet omstreden of wazig, maar transparant en uitkomst van een onderhandeling.
4) opdracht aan Oztürk voor een marktonderzoek in andere instelling, is gegeven door de directeur van die instelling Voogt en niet gegaan via een kennis.
Als het waar is lijken me dit goede argumenten.
Toont tot nu toe alleen aan dat ze redelijke tegenargumenten hebben. We kunnen natuurlijk vanaf deze plek niet controleren of ze waar zijn of hout snijden.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:03 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dit toont nog maar eens aan hoe leugenachtig het NRC bezig is.
als je het over integriteit hebt dan heb je het altijd over personen. personen kunnen wel of niet integer handelen. bedrijven of instellingen opzich zelf niet dat doen altijd al die personen die werkzaam zijn bij die bedrijven en instellingen. Dus ik denk zeker dat er een onderzoek is naar de integriteit van Ozturk en die van de bestuurders van de zorginstellingquote:Op zaterdag 18 juni 2016 11:45 schreef Ryan3 het volgende:
Het tegenoffensief:
Hun argumentatie is dus:
dat is niet helemaal waar. een wethouder bereid een bestemmingsplan wijziging voor en inderdaad de gemeenteraad stemt daar uiteindelijk over. Maar de vraag is of deze gemeente raad wist dat Ozturk daar persoonlijk van zou profiteren. De waarde van het pand werd met de de bestemmingsplans wijziging verhoogd.quote:2) wijziging bestemmingsplan is niet geregeld door Van Rey, maar goedgekeurd door voltallig gemeenteraad.
dan blijft nog steeds de vraag staan waarom het pand niet opnieuw is getaxeerd toen de bestemming veranderen van zorg naar Horeca.quote:3) de vastgoed deal was niet omstreden of wazig, maar transparant en uitkomst van een onderhandeling.
Het zal natuurlijk wel zo zijn dat de directeur uiteindelijk de opdracht heeft gegeven maar de vraag is wie het heeft voorbereid. dat doet zo'n directeur namelijk niet uit zichzelf.quote:4) opdracht aan Oztürk voor een marktonderzoek in andere instelling, is gegeven door de directeur van die instelling Voogt en niet gegaan via een kennis.
ik vind er nogal wat haken en ogen aanzitten. dat is ook vast de reden dat ze dit in een filmpje doen en niet de pers direct te woord willen staan want een journalist zou dit soort vragen gewoon aan hun stellen (en ik vraag me af of ze daar een goed antwoord op hebben)quote:Als het waar is lijken me dit goede argumenten.
quote:DEN HAAG - Journalisten zouden een eed moeten afleggen waarin zij bijvoorbeeld beloven hun beroep te goeder trouw uit te oefenen. Dat wil de nieuwe politieke beweging DENK.
Volgens de politiek leider van DENK, het Tweede Kamerlid Tunahan Kuzu, schort het aan vertrouwen in de media. Een eedaflegging "zou kunnen helpen om de schijn van wantrouwen, die blijkens onderzoek bij een hoop mensen leeft, te voorkomen. En dat is uitermate belangrijk voor onze parlementaire democratie'', aldus Kuzu dinsdag in een verklaring. Hij benadrukt de noodzaak van goed functionerende media die onder meer informeren en controleren.
Kuzu vergelijkt journalisten met accountants, bankiers, rechters, advocaten, bestuurders, militairen, artsen en Kamerleden. Zij hebben ook een "grote maatschappelijke verantwoordelijkheid en daarom leggen ze al dan niet wettelijk verplicht een eed af'', aldus Kuzu.
Zijn veel gaten in te schieten idd. Denk dat we nog even moeten afwachten wat het onderzoek uitwijst.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:07 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
als je het over integriteit hebt dan heb je het altijd over personen. personen kunnen wel of niet integer handelen. bedrijven of instellingen opzich zelf niet dat doen altijd al die personen die werkzaam zijn bij die bedrijven en instellingen. Dus ik denk zeker dat er een onderzoek is naar de integriteit van Ozturk en die van de bestuurders van de zorginstelling
[..]
dat is niet helemaal waar. een wethouder bereid een bestemmingsplan wijziging voor en inderdaad de gemeenteraad stemt daar uiteindelijk over. Maar de vraag is of deze gemeente raad wist dat Ozturk daar persoonlijk van zou profiteren. De waarde van het pand werd met de de bestemmingsplans wijziging verhoogd.
Daarnaast is het zo dat je als gemeenteraadslid niet moet bemoeien met zaken die persoonlijk jouw belang raken. Dus er ook niet over met de wethouder gaan spreken.
[..]
dan blijft nog steeds de vraag staan waarom het pand niet opnieuw is getaxeerd toen de bestemming veranderen van zorg naar Horeca.
[..]
Het zal natuurlijk wel zo zijn dat de directeur uiteindelijk de opdracht heeft gegeven maar de vraag is wie het heeft voorbereid. dat doet zo'n directeur namelijk niet uit zichzelf.
en dan vraag ik me af waarom die kennis dan geld heeft gekregen als hij helemaal niks met de deal te maken heeft.
[..]
ik vind er nogal wat haken en ogen aanzitten. dat is ook vast de reden dat ze dit in een filmpje doen en niet de pers direct te woord willen staan want een journalist zou dit soort vragen gewoon aan hun stellen (en ik vraag me af of ze daar een goed antwoord op hebben)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |