Gecreëerd en gevoed zijn natuurlijk twee verschillende dingen.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:31 schreef Fir3fly het volgende:
Homohaat wordt absoluut gevoed/gecreëerd/aangewakkerd door religie. Zeker de monotheïstische. Daar hoeven we verder niet zo moeilijk over te doen.
Dus?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:37 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Maar dat proces is niet voorbehouden aan religie.
De vraag waar het hier vooral om lijkt te draaien is, heeft dit nu te maken met:quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:31 schreef Fir3fly het volgende:
Homohaat wordt absoluut gevoed/gecreëerd/aangewakkerd door religie. Zeker de monotheïstische. Daar hoeven we verder niet zo moeilijk over te doen.
Combinatie van dingen, zo lijkt. Het een versterkt het ander, wellicht. Zelfs de meest gematigde christenen kunnen zonder blikken of blozen de meest weerzinwekkende dingen zeggen over homo's of andere minderheden. Zelfde geldt voor moslims.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
De vraag waar het hier vooral om lijkt te draaien is, heeft dit nu te maken met:
1) religieus extremisme/fundamentalisme (van in principe alle religies), of
2) een specifieke religieuze ideologie, ongeacht hoe fanatiek/gematigd men daarin is?
Mijn gevoel zegt me dat het eerder 1) is dan 2).
Non-sequitur.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:39 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Dat het dus niet 'gecreëerd wordt door'.
Excuses. Je hebt inderdaad gelijk als je bedoelt dat het gecreëerd kan worden door monotheïsme.quote:
Dat zeg ik dan weer niet. We zijn het uiteindelijk dus eens.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:46 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ik blijf er echter bij dat het niet de wortel is van alle homohaat.
quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:37 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Gecreëerd en gevoed zijn natuurlijk twee verschillende dingen.
De voedingsbodem is er omdat het een autoriteit betreft die homoseksualiteit afkeurt. Maar dat proces is niet voorbehouden aan religie. Poetin is een bijvoorbeeld bij uitstek een seculiere bron van homohaat. En veel homohaat in Nederland bestaat niet meer vanwege een passage uit de Bijbel.
In Christenlanden werden ze twee eeuwen geleden nog opgehangen. En tot vijftig jaar geleden nog chemisch gecastreerd.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
Verschil christenen/moslims: in moslimlanden worden homo's van flatgebouwen gegooid, in christenlanden mogen ze niet met elkaar trouwen.
Klopt. Gewoon een ingebouwde zekerheid. Je weet het in NWS topics maar nooit.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:46 schreef Fir3fly het volgende:
Dat zeg ik dan weer niet. We zijn het uiteindelijk dus eens.
De waarheid is zo moeilijk dat deze willens en wetens weggemoffeld moet worden. Ik vraag me de laatste jaren steeds vaker af wat de islam in onze vrije westerse samenleving heeft te zoeken en wanneer ons geduld eens een keer op is.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:46 schreef Infection het volgende:
"Don't blame islam"
De waarheid is blijkbaar te hard voor sommigen.
Poetin zelf ja?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:47 schreef Elfletterig het volgende:
Seculier? Rusland is zo orthodox als de ziekte.
De moslimlanden zijn blijven hangen waar wij verlichtten ja. Wat gaan we daar aan doen hoink.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:48 schreef hoink581 het volgende:
[..]
In Christenlanden werden ze twee eeuwen geleden nog opgehangen. En tot vijftig jaar geleden nog chemisch gecastreerd.
Ook 'wij' zijn sinds relatief korte tijd pas 'beschaafd'.
In welk geloof is LGBT dan toegestaan? Niet elke gelovige zal tot fysiek geweld overgaan, maar vrijwel alle gelovigen zullen LGBT afwijzen. Dat maakt dat er alleen maar verschillen in gradaties haat zit. Er is geen principieel verschil.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 12:14 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Een hater is een hater maar niet elke gelovige is een hater.
Waarom keuren atheïstische landen zoals Noord-Korea, China en Japan LGBT af?quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:50 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
In welk geloof is LGBT dan toegestaan? Niet elke gelovige zal tot fysiek geweld overgaan, maar vrijwel alle gelovigen zullen LGBT afwijzen. Dat maakt dat er alleen maar verschillen in gradaties haat zit. Er is geen principieel verschil.
Niets. Dat proces moet een natie zelf doormaken. Zolang jij een land niet langdurig bezet om een cultuur verandering te forceren is dat noch mogelijk noch je verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
De moslimlanden zijn blijven hangen waar wij verlichtten ja. Wat gaan we daar aan doen hoink.
Die doen alle drie grotendeels net of 't niet bestaat, toch? Cultureel dingetje ook, denk ik.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 14:51 schreef berko13 het volgende:
[..]
Waarom keuren atheïstische landen zoals Noord-Korea, China en Japan LGBT af?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |