Bron: http://m.telegraaf.nl/art(...)t-na-golf-vernielingquote:Ov-bedrijf Connexxion stopt tot nader order met de busdienst door de Kruidenwijk in Almere. Daartoe is zondagavond besloten nadat voor de derde avond op rij bussen in die wijk met stenen werden bekogeld. Volgens een woordvoerster van Connexxion gaat het om een groep van dertig tot veertig jongeren die stenen gooien.
Southpark denk ik. Meer, specifiek, Bebe's boobs.quote:Op maandag 13 juni 2016 07:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bron: http://m.telegraaf.nl/art(...)t-na-golf-vernieling
Wat zou die jongeren drijven tot dit soort gedrag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Politie komt pas een keer kijken wanneer die jongetjes al lang en breed aan hun avondmaal zitten.quote:Op maandag 13 juni 2016 07:35 schreef Perrin het volgende:
Bijzonder dat er nog niemand is aangehouden, ook. Na drie avonden met tientallen lui.
Sowieso is het altijd hetzelfde verhaal. Om iemand te straffen moet je 100% bewijs hebben, maar aangezien die gastjes allemaal zullen zeggen het zelf niet gedaan te hebben krijg je dat dus niet. Want camera's hangen echt niet langs de gehele busroute.quote:Op maandag 13 juni 2016 07:49 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Politie komt pas een keer kijken wanneer die jongetjes al lang en breed aan hun avondmaal zitten.
Mwoah, die heb je nog niet echt in Nederland. Althans niet overdag.quote:Op maandag 13 juni 2016 07:39 schreef Dingflofbips het volgende:
Zou wel eens een overzichtje willen zien van de no-go areas in Nederland.
kanaleneiland, schilderswijk, buitenhof en nu dus ook kruidenwijkquote:Op maandag 13 juni 2016 08:01 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Mwoah, die heb je nog niet echt in Nederland. Althans niet overdag.
Waarom zou je niet door Kanaleneiland of de Schilderswijk durven te lopen?quote:Op maandag 13 juni 2016 08:11 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
kanaleneiland, schilderswijk, buitenhof en nu dus ook kruidenwijk
Als je de rellen vermijdt, is Schilderswijk best te doenquote:Op maandag 13 juni 2016 08:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom zou je niet door Kanaleneiland of de Schilderswijk durven te lopen?
Het ligt aan een ander.quote:Op maandag 13 juni 2016 07:30 schreef wolkentoetje het volgende:
Die jongeren vervelen zich,geef ze een stageplaats en het gedonder is afgelopen.
Dat is inderdaad frappant! Zou er niemand in de bus zijn die hun mobieltje tevoorschijn haalde tijdens zo'n "aanval".quote:Op maandag 13 juni 2016 07:35 schreef Perrin het volgende:
Bijzonder dat er nog niemand is aangehouden, ook. Na drie avonden met tientallen lui.
Alsof men blijft staan wachten........quote:Op maandag 13 juni 2016 08:27 schreef Tos_ca het volgende:
[..]
Dat is inderdaad frappant! Zou er niemand in de bus zijn die hun mobieltje tevoorschijn haalde tijdens zo'n "aanval".
Je hoeft toch ook niet te staan wachten? Zodra het gebeurt pak je je telefoon en klik. Als een dader te identificeren is volgen er vast meer.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Alsof men blijft staan wachten........
Daar ben je ook bezig mee op dat moment. Maar de busmaatschappij liegt?quote:Op maandag 13 juni 2016 08:31 schreef Tos_ca het volgende:
[..]
Je hoeft toch ook niet te staan wachten? Zodra het gebeurt pak je je telefoon en klik. Als een dader te identificeren is volgen er vast meer.
Van elk van deze wijken heb ik rapportages gezien dat journalisten of openbare voorzieningen uit de wijk worden gestenigd of geïntimeerd. Dat neem maar ik als criterium. Van durven is geen sprake, ik woon in een ontwikkeld gebied waar stenigen al heel lang niet meer de norm isquote:Op maandag 13 juni 2016 08:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom zou je niet door Kanaleneiland of de Schilderswijk durven te lopen?
Kortom, je bent verwijft gewordenquote:Op maandag 13 juni 2016 08:36 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Van elk van deze wijken heb ik rapportages gezien dat journalisten of openbare voorzieningen uit de wijk worden gestenigd of geïntimeerd. Dat neem maar ik als criterium. Van durven is geen sprake, ik woon in een ontwikkeld gebied waar stenigen al heel lang niet meer de norm is
Verveling, baldadigheid, groepsdruk etc.quote:Op maandag 13 juni 2016 07:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of gewoon weggegaan omdat er problemen zijn? Ik wel. Uit Amsterdam Oost.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kortom, je bent verwijft geworden
Volgens mij werd er per 'aanval' één steen gegooid. Tegen de tijd dat je dan je telefoon op film-stand hebt is de steen al gegooid en zijn de daders in ieder geval niet met heterdaad op beeld te krijgen.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:27 schreef Tos_ca het volgende:
[..]
Dat is inderdaad frappant! Zou er niemand in de bus zijn die hun mobieltje tevoorschijn haalde tijdens zo'n "aanval".
Stenigen is nogal een zwaar woord voor wat opgeschoten tuig dat met steentjes gooitquote:Op maandag 13 juni 2016 08:36 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Van elk van deze wijken heb ik rapportages gezien dat journalisten of openbare voorzieningen uit de wijk worden gestenigd of geïntimeerd. Dat neem maar ik als criterium. Van durven is geen sprake, ik woon in een ontwikkeld gebied waar stenigen al heel lang niet meer de norm is
Men vernielt zo zwaar bussen dat men niet meer wil rijden. Mensen als jij maken het probleem erger door er over te doen alsof het wel meevalt.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Stenigen is nogal een zwaar woord voor wat opgeschoten tuig dat met steentjes gooit.
Hij zegt toch niet dat het meevalt, hij zegt alleen dat stenigen niet het juiste woord is.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:47 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Men vernielt zo zwaar bussen dat men niet meer wil rijden. Mensen als jij maken het probleem erger door er over te doen alsof het wel meevalt.
Hij verwoord het op een manier.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:49 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Hij zegt toch niet dat het meevalt, hij zegt alleen dat stenigen niet het juiste woord is.
Dit ging niet over deze buslijn, dit ging over de journalisten die de wijk uit 'gestenigd' worden.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:47 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Men vernielt zo zwaar bussen dat men niet meer wil rijden. Mensen als jij maken het probleem erger door er over te doen alsof het wel meevalt.
De benaming is niet juist.........quote:Op maandag 13 juni 2016 09:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit ging niet over deze buslijn, dit ging over de journalisten die de wijk uit 'gestenigd' worden.
Dat het de grenzen voorbij gaat ben ik met je eens, ik denk alleen niet dat 'stenigen', wat gewoon de doodstraf is door middels van het gooien van stenen, het goede woord is om de acties van straattuig mee te beschrijven.
Dat een hele buslijn stopt ook niet?quote:Op maandag 13 juni 2016 09:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Gelukkig interesseert me dat niet.
Het broeit al langer in Europa, zal vrij weinig strategie van hogerhand achter zitten naast de Islam zelf natuurlijk..quote:Op maandag 13 juni 2016 09:12 schreef Loekie1 het volgende:
Rotzooi trappen en dan roepen om de grote man: Erdogan. Ik hou er wel rekening mee dat er een strategie achter zit. Het is namelijk toevallig momenteel op veel plaatsen aan de gang: Ede, Gouda, Haarlem, Almere, Amsterdam-Noord...
quote:Op maandag 13 juni 2016 08:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kortom, je bent verwijft geworden
Een inteeltbrein.quote:Op maandag 13 juni 2016 07:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een stoeptegel krijgen gegooid door de ruit waar jij achter zit noem ik geen steentje meer gooien. Dat is poging tot doodslag.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Stenigen is nogal een zwaar woord voor wat opgeschoten tuig dat met steentjes gooit.
Werden de journalisten met stoeptegels bekogeld dan? Want daar heb ik het over.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:01 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een stoeptegel krijgen gegooid door de ruit waar jij achter zit noem ik geen steentje meer gooien. Dat is poging tot doodslag.
en ik had het over journalisten en openbare voorzieningen.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Werden de journalisten met stoeptegels bekogeld dan? Want daar heb ik het over.
Ik heb eerlijk gezegd ook een beeld van de bekogeling van een Amsterdamse bus bij Haarlem. Als je daar de schade van ziet en je zou daarachter zitten. Vind dit echt niet meer kunnen.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het gaat hier over bussen......quote:Op maandag 13 juni 2016 10:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik fiets wekelijks een paar keer door Kanaleneiland op weg naar training en het gaat er wel steeds beter. Sinds enige tijd is er echt een instroom van blanke starters. Een paar jaar geleden zag je er 's avonds de Marokkanen rondhangen, nu zitten er blanke 20'ers en 30'ers tot 's avonds laat te BBQ'en. Er zijn nog wel rotte plekken maar in grote gedeeltes van de wijk gaat het wel beter.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:11 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
kanaleneiland, schilderswijk, buitenhof en nu dus ook kruidenwijk
De stoeptegels waren echter in Haarlem, en eenmalig, in een wijk die jij niet opnoemt bij je rijtje probleemwijken. Die lijn rijdt bovendien gewoon door, dus van uit de wijk stenigen of intimideren is daar geen sprake.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:04 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
en ik had het over journalisten en openbare voorzieningen.
Welkom bij de club!quote:Op maandag 13 juni 2016 10:07 schreef Loekie1 het volgende:
In Haarlem zijn er stoeptegels naar een bus gegooid:
http://www.haarlemsdagbla(...)n-Haarlem?lref=vptop
Stoeptegels op bussen gooien gaat natuurlijk alle perken te buiten. Die daders moeten ook hard aangepakt worden.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:08 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd ook een beeld van de bekogeling van een Amsterdamse bus bij Haarlem. Als je daar de schade van ziet en je zou daarachter zitten. Vind dit echt niet meer kunnen.
Als vervoersmaatschappijen een wijk niet meer in durven dan is er echt iets aan de hand. Meer dan kinderlijk vandalisme. Volgens mij had Gouda een aantal jaren geleden hetzelfde probleem.
Daar gaat het dus over.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Stoeptegels op bussen gooien gaat natuurlijk alle perken te buiten. Die daders moeten ook hard aangepakt worden.
Artikel gaat over een groep jongeren die al meerdere keren bussen bekogelen in Almere. Ik lees daar bovendien niets over stoeptegels, het gaat over stenen.quote:
Kun je er veilig wonen. Struisvogel.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:37 schreef Childofthe90s het volgende:
Kun je de wijken betreden? Ja. Zou je er willen wonen? Nee. Maar goed dat geldt bijvoorbeeld ook voor Duindorp of de provincie Groningen.
Je vond het allemaal meevallen toch?quote:Op maandag 13 juni 2016 10:46 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Artikel gaat over een groep jongeren die al meerdere keren bussen bekogelen in Almere. Ik lees daar bovendien niets over stoeptegels, het gaat over stenen.
Haarlem was, volgens Connexxion, een eenmalig incident. Daarbij werden stoeptegels op een bus gegooid. Die bus rijdt echter gewoon nog.
Let op: van beide zaken moeten de daders gewoon bestraft worden. Poging tot doodslag lijkt mij voor de stoeptegelgooiers een redelijke eis.
Dagelijks met dit soort van dingen te maken hebben lijkt mij slopend.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:37 schreef Childofthe90s het volgende:
Kun je de wijken betreden? Ja. Zou je er willen wonen? Nee. Maar goed dat geldt bijvoorbeeld ook voor Duindorp of de provincie Groningen.
Nee, ik zeg dat 'stenigen' mij wat ver lijkt te gaan voor straattuig dat met stenen gooit. Ze proberen namelijk niemand bewust te doden met die stenen, wat met stenigen wel gebeurt. Het zijn gewoon vandalen en kutjongeren.quote:
niets aan de hand verder gelukkig. Fijn! Het is weer 1998!quote:Op maandag 13 juni 2016 10:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De stoeptegels waren echter in Haarlem, en eenmalig, in een wijk die jij niet opnoemt bij je rijtje probleemwijken. Die lijn rijdt bovendien gewoon door, dus van uit de wijk stenigen of intimideren is daar geen sprake.
Als mijn moeder in zo'n bus zit zie ik het anders.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat 'stenigen' mij wat ver lijkt te gaan voor straattuig dat met stenen gooit. Ze proberen namelijk niemand bewust te doden met die stenen, wat met stenigen wel gebeurt. Het zijn gewoon vandalen en kutjongeren.
Dat ze aangepakt moeten worden staat wat mij betreft verder buiten kijf.
Die wijk was ik vergeten op te noemen: Schalkwijk.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De stoeptegels waren echter in Haarlem, en eenmalig, in een wijk die jij niet opnoemt bij je rijtje probleemwijken. Die lijn rijdt bovendien gewoon door, dus van uit de wijk stenigen of intimideren is daar geen sprake.
Dat zeg ik niet, maar blijf gewoon lekker doorgaan met het idee dat iedereen die niet direct meegaat in dat zinloze GeenStijl-jargon een wegkijker is die het wel prima vindt als er bussen bekogeld worden.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:58 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
niets aan de hand verder gelukkig. Fijn! Het is weer 1998!
Daar ga ik met je in mee.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar blijf gewoon lekker doorgaan met het idee dat iedereen die niet direct meegaat in dat zinloze GeenStijl-jargon een wegkijker is die het wel prima vindt als er bussen bekogeld worden.
Een beetje zoals een kinderklas die terugkomt van een schoolreisje?quote:Op maandag 13 juni 2016 11:09 schreef MisterMaster het volgende:
Zoals in één van de commentaren te lezen staat:
'Een bus met weggedoken militairen erop afsturen als er weer word gegooid, en er flink op los rammen, raken waar je ze kunt raken.'
In Haarlem is er al een zwaargewonde gevallen. Dit zijn geen spelletjes.
Beetje oorlogje spelen als kinderen. Maar dan in het echt. Laten zien dat het speelkwartier over is.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een beetje zoals een kinderklas die terugkomt van een schoolreisje?
Wat vreemd dat de jongens die het meest buiten zijn ook de jongens zijn die buiten dingen doen.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:47 schreef empa1010 het volgende:
Buurtbewoners bevestigen dat het om 'niet-Nederlandse jongens' gaat.
Je verwacht het niet![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)je_lafbekken___.html
Moeten ze daar in die buurt maar voor wat vertier zorgen dat doen ze in de Schilderswijk dit jaar ook tijdens de ramadan.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:47 schreef empa1010 het volgende:
Ah ja, wat schattig. Misschien kunnen ze er ook nog ezeltje prikje aan toevoegen en blikken gooienquote:Op maandag 13 juni 2016 11:52 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Moeten ze daar in die buurt maar voor wat vertier zorgen dat doen ze in de Schilderswijk dit jaar ook tijdens de ramadan.![]()
http://www.ad.nl/dossier-(...)de-ramadan~abc23519/
Dat leidde dit jaar tot een ramadan vol activiteiten bij De Vaillant. Van workshops 'henna' en 'anasheedzang' (islamitische liederen) tot het uitdelen van soep en thee.
De usual suspects.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:47 schreef empa1010 het volgende:
Tijdens het werken heb je toch afleiding genoeg zou je zeggen.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:52 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Moeten ze daar in die buurt maar voor wat vertier zorgen dat doen ze in de Schilderswijk dit jaar ook tijdens de ramadan.![]()
Dat leidde dit jaar tot een ramadan vol activiteiten bij De Vaillant. Van workshops 'henna' en 'anasheedzang' (islamitische liederen) tot het uitdelen van soep en thee.
De enige manier om er ongeschonden uit te komen is dus toegeven aan de islam.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:52 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
PVV is erop tegen want islamitische liederen zijn 'jihadgeluiden'quote:Op maandag 13 juni 2016 11:52 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg,dat zou wat zijn.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:55 schreef ReplaR het volgende:
[..]
De enige manier om er ongeschonden uit te komen is dus toegeven aan de islam.
Maar het heeft echt helemaal niets met de islam te maken hoor, echt niet...
Zou wel mooi zijn als Geert op n gegeven moment zijn act zou laten varen en zou toegeven dat het allemaal 1 grote show was.quote:
Wie weet heb je zelf ook al onbewust toegegeven aan de islam, wellicht dat je een buddysysteem in kan voeren. Als jij op mij let, let ik op jou. Wij zullen nimmer toegeven, deze FOK!-er buigt voor niemand.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:55 schreef ReplaR het volgende:
[..]
De enige manier om er ongeschonden uit te komen is dus toegeven aan de islam.
Maar het heeft echt helemaal niets met de islam te maken hoor, echt niet...
quote:Op maandag 13 juni 2016 11:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar blijf gewoon lekker doorgaan met het idee dat iedereen die niet direct meegaat in dat zinloze GeenStijl-jargon een wegkijker is die het wel prima vindt als er bussen bekogeld worden.
De 'niet-Nederlandse jongens' zijn een minderheid. Inderdaad vreemd dat het steeds om die groep gaat.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:51 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wat vreemd dat de jongens die het meest buiten zijn ook de jongens zijn die buiten dingen doen.
Burgemeester Franc Weerwind (D66) van Almere heeft geen tijd om te reageren op het schrappen van een buslijn in zijn stad na vernielingen door naar verluidt tientallen reljongeren. Zijn drukke agenda bestaat vandaag onder andere uit het openen van een breiclub.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:45 schreef maily het volgende:
Burgervader druk door breiclub
Stenengooiers Kruidenwijk klein groepje lafbekken.
Drie avonden achtereen werden er steentjes gegooid naar bussen van Connexxion, dat vervolgens besloot om een paar haltes te schrappen in de Kruidenwijk. Op een pleintje langs de busbaan worden maandagochtend de bewuste kiezels opgeruimd door de gemeente. Het pleintje ligt ermee bezaaid. ,,Eerder gooiden ze er al mee naar mensen die boodschappen deden bij de Lidl’’, vertelt een buurtbewoner. ,,En als je er wat van zei, kreeg je alle denkbare ziektes naar je hoofd. Maar zodra ze een politiebusje zien, rennen ze weg. Het zijn lafbekken.’’
Ideetje; zet die klojo's ook aan het breien!! Win-win!quote:Op maandag 13 juni 2016 13:48 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Burgemeester Franc Weerwind (D66) van Almere heeft geen tijd om te reageren op het schrappen van een buslijn in zijn stad na vernielingen door naar verluidt tientallen reljongeren. Zijn drukke agenda bestaat vandaag onder andere uit het openen van een breiclub.
![]()
![]()
![]()
Vier dingen die ze nou juist NIET moeten.quote:Op maandag 13 juni 2016 13:50 schreef flibber het volgende:
moeten ze niet naar school/werken/bijbaan/huiswerk maken?
en over 5 jaar klagen dat ze geen stageplek/baan kunden vinden en de racismekaart trekken.
geheel volgens policor nederland traditie een goede oplossing.quote:Op maandag 13 juni 2016 14:02 schreef empa1010 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)ar_stenen_weg__.html
Oplossing: laten we de steentje weghalen
Toppunt van wereldvreemdheid weerquote:Op maandag 13 juni 2016 13:48 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Burgemeester Franc Weerwind (D66) van Almere heeft geen tijd om te reageren op het schrappen van een buslijn in zijn stad na vernielingen door naar verluidt tientallen reljongeren. Zijn drukke agenda bestaat vandaag onder andere uit het openen van een breiclub.
![]()
![]()
![]()
De Speld toch?quote:Op maandag 13 juni 2016 14:02 schreef empa1010 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)ar_stenen_weg__.html
Oplossing: laten we de steentje weghalen
Politie in burger in de bus en in een burger auto achter de bus.quote:Op maandag 13 juni 2016 07:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sowieso is het altijd hetzelfde verhaal. Om iemand te straffen moet je 100% bewijs hebben, maar aangezien die gastjes allemaal zullen zeggen het zelf niet gedaan te hebben krijg je dat dus niet. Want camera's hangen echt niet langs de gehele busroute.
Ik acht de kans minimaal dat politie doeltreffend gaat optreden tegen deze kutmarrokanen. Het wordt tijd voor burgermilities!quote:Op maandag 13 juni 2016 14:45 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Politie in burger in de bus en in een burger auto achter de bus.
Ik vermoed dat men daar veel strenger optreedt tegen raddraaiers. Kan Nederland een voorbeeld aan nemen.quote:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik vermoed dat het fenomeen daar helemaal niet bestaat, net zoals het belagen van ambulances en kopschoppen.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vermoed dat men daar veel strenger optreedt tegen raddraaiers. Kan Nederland een voorbeeld aan nemen.
Dit is gewoon abnormaal en de omgekeerde wereld. Op deze manier lachen die gastjes iedereen uit. Ze komen er mee weg.
Ik ben ook klaar met dit soort overdrijvingen. Terreur, stenigen, het hele zuur-rechtse vocabulaire, voornamelijk bedacht door Geenstijl, wordt weer van stal gehaald.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:22 schreef Dingflofbips het volgende:
Ludachrist weet werkelijk niet meer door welke hoepel te springen om dit terreur goed te praten
alsof het de normaalste zaak van de wereld is om voorbijrijdende bussen met stenen te bekogelen.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:58 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik ben ook klaar met dit soort overdrijvingen. Terreur, stenigen, het hele zuur-rechtse vocabulaire, voornamelijk bedacht door Geenstijl, wordt weer van stal gehaald.
Wie beweert dat?quote:Op maandag 13 juni 2016 19:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
alsof het de normaalste zaak van de wereld is om voorbijrijdende bussen met stenen te bekogelen.
Waarom denk je dat er zo weinig voorzieningen zijn in moslimlanden?quote:
Dus het is onzin? Het gebeurt gewoon. Ook het bespugen van mensen. Dat heeft niets met links of rechts te maken. Wel met niet opvoeden en achtergrond. Als je daar verder iets over wil zeggen.....graag. Ik ken het en men partner nog beter.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:58 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik ben ook klaar met dit soort overdrijvingen. Terreur, stenigen, het hele zuur-rechtse vocabulaire, voornamelijk bedacht door Geenstijl, wordt weer van stal gehaald.
Nogmaals ...quote:Op maandag 13 juni 2016 19:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dus het is onzin? Het gebeurt gewoon. Ook het bespugen van mensen. Dat heeft niets met links of rechts te maken. Wel met niet opvoeden en achtergrond. Als je daar verder iets over wil zeggen.....graag. Ik ken het en men partner nog beter.
Er zijn er ondertussen wel twee opgepakt, maar waarschijnlijk omdat het nogal lastig te bepalen is wie nou echt de steen gegooid heeft.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:09 schreef Lavenderr het volgende:
Ik begrijp niet waarom ze dit doen? Dan is er toch iets goed mis in je bovenkamer? En waarom niet die gastjes opgepakt ipv de bus tijdelijk daar niet laten rijden? Wat is dit voor slap beleid?
En dan klagen dat de samenleving niet liev tegen ze doet.quote:Op maandag 13 juni 2016 20:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Net op het journaal. Die naffers staan gewoon de Connexxion woordvoerder in haar gezicht uit te lachen.
Dat is het probleem ook. Men pikt alles van dat tuig ipv ze streng te straffen. Het is eigen schuld.quote:Op maandag 13 juni 2016 20:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Net op het journaal. Die naffers staan gewoon de Connexxion woordvoerder in haar gezicht uit te lachen.
Spugen dat vind ik wel wat anders dan tegels gooien. Spugen is vies, tegels gooien compleet gestoord. Gewoon even met mariniers als kinderen op een schoolreisje verstoppen onder de raampjes, en dan keihard toeslaan als die debielen weer wat doen.quote:Op maandag 13 juni 2016 19:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dus het is onzin? Het gebeurt gewoon. Ook het bespugen van mensen. Dat heeft niets met links of rechts te maken. Wel met niet opvoeden en achtergrond. Als je daar verder iets over wil zeggen.....graag. Ik ken het en men partner nog beter.
Neef-nicht huwelijken doet de bovenkamer van het nageslacht geen goed nee.quote:Op maandag 13 juni 2016 18:09 schreef Lavenderr het volgende:
Ik begrijp niet waarom ze dit doen? Dan is er toch iets goed mis in je bovenkamer? En waarom niet die gastjes opgepakt ipv de bus tijdelijk daar niet laten rijden? Wat is dit voor slap beleid?
Dat zou ook verboden moeten worden. Het zorgt voor zwak nageslacht. Alleen over genetica praten ligt bijzonder gevoelig.quote:Op maandag 13 juni 2016 20:33 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Neef-nicht huwelijken doet de bovenkamer van het nageslacht geen goed nee.
Jij hebt het over "overdrijvingen".quote:
Speciaal voor jou:quote:Op maandag 13 juni 2016 18:58 schreef skrn het volgende:
[..]
Whehe.quote:Op maandag 13 juni 2016 23:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
Speciaal voor jou:
Die belhamels gooien kiezeltjes tegen de bus. Je vraagt je af waarom niemand een leuk buurthuis voor ze geregeld heeft. Daar moeten wel racistische motieven achter zitten
Erg kinderachtig.quote:Op maandag 13 juni 2016 23:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
Speciaal voor jou:
Die belhamels gooien kiezeltjes tegen de bus. Je vraagt je af waarom niemand een leuk buurthuis voor ze geregeld heeft. Daar moeten wel racistische motieven achter zitten
Verrassendquote:Op maandag 13 juni 2016 11:47 schreef empa1010 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)taking_Almere__.htmlquote:Almere - Het busverkeer van Connexxion is opnieuw platgelegd nadat een boze passagier een ruit heeft ingeslagen. De man was boos dat hij niet mee kon rijden. Een passagier raakte gewond.
Neem aan dat ze een wannabe passagier bedoelen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 16:10 schreef Perrin het volgende:
Almere - Het busverkeer van Connexxion is opnieuw platgelegd nadat een boze passagier een ruit heeft ingeslagen. De man was boos dat hij niet mee kon rijden. Een passagier raakte gewond.
Waarom kon hij niet mee?quote:Op woensdag 15 juni 2016 16:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)taking_Almere__.html
IK vraag me af wat dat kattekwaad gaat kosten straks, ramen in een bus lijken me nou niet bepaald goedkoop.quote:Op woensdag 15 juni 2016 17:59 schreef D.D.W. het volgende:
Schattigdie bengels vervelen zich gewoon, beetje kattenkwaad hebben we allemaal uitgehaald.
Kattenkwaadquote:Op woensdag 15 juni 2016 17:59 schreef D.D.W. het volgende:
Schattigdie bengels vervelen zich gewoon, beetje kattenkwaad hebben we allemaal uitgehaald.
Omdat de meeste witte kinderen nooit geleerd hebben om voor zichzelf op te komen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 04:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik vraag me wel af waarom autochtone jongens niet met een groepje rondgaan door de straten. We zijn nog steeds met meer. Verzamel gewoon 20-30 man. New hoeft niet eens te gaan knuppelen maar gewoon laten zien dat je er bent op straat. Nu is het altijd leeg na een bepaalde tijd en zin het altijd dezelfde figuren die rondhangen en mensen intimideren.
quote:Incidenten zijn aan de orde van de dag in Almere. Volgens chauffeurs komt veel gesteggel door het grote aantal zwartrijders in de stad. Bert Groot zit al 36 jaar in het vak. Hij maakte veel rottigheid mee met passagiers die niet wilden betalen. ,,Hier rijdt 30 procent van de reizigers zwart. Bij mij is het bij verbaal geweld gebleven, maar ik ken genoeg collega’s waarbij werd gevochten in de bus.”
Hij merkt dat het vooral kansarme jongeren zijn die problemen geven. ,,Ze stappen overal de bus in. Vroeger kon dat alleen voorin.” Groot spreekt de wanbetalers aan. ,,Ik vraag hen of ze mij mijn plakje kaas op brood niet gunnen. Dat werkt vaak wel.”
quote:,Veel vergrijpen gebeuren buiten de bus. Als iemand een steen door de ruit gooit, kan er wel een beveiliger in de bus zitten, maar dit is een zaak van openbare orde.” Ze is het helemaal zat. ,,Chauffeurs zaten tijdens de staking met trillende handen in de kantine. Ze willen de passagiers niet in de regen laten wachten, maar ze zijn bang. Dit kan zo niet langer.”
De gemeente en de politie laat ze in de steekquote:Op donderdag 16 juni 2016 07:40 schreef wolkentoetje het volgende:
De chauffeurs in Almere zijn het zat.
http://www.telegraaf.nl/b(...)zigers_zwart___.html
[..]
[..]
Daar ga je je kind ook echt mee op pad sturen. De staat moet ingrijpen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 04:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik vraag me wel af waarom autochtone jongens niet met een groepje rondgaan door de straten. We zijn nog steeds met meer. Verzamel gewoon 20-30 man. New hoeft niet eens te gaan knuppelen maar gewoon laten zien dat je er bent op straat. Nu is het altijd leeg na een bepaalde tijd en zin het altijd dezelfde figuren die rondhangen en mensen intimideren.
dat doen ze zo'n 40 jaar al zo geweldig.quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Daar ga je je kind ook echt mee op pad sturen. De staat moet ingrijpen.
Ze moeten nu wel eens iets doen. OP de politie korten is niet de oplossing. Kinderen het laten oplossen ook niet.quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:19 schreef flibber het volgende:
[..]
dat doen ze zo'n 40 jaar al zo geweldig.
gewoon de dienstplicht weer invoeren en net zoals in israel soldaten laten patrouilleren door de straten.
Daar snappen ze wel hoe ze stenen gooiende en aanvallende "religie van de vrede"-aanhangers moeten aanpakken.
Met hun "doe maar geen dienstkleding aan, soldaten", zeker.quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Daar ga je je kind ook echt mee op pad sturen. De staat moet ingrijpen.
Gewoon met beveiliging of politie. De burger kan dit niet oplossen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Met hun "doe maar geen dienstkleding aan, soldaten", zeker.Die gaan op elke manier de confrontatie uit de weg.
Precies,dit is gewoon schandalig.quote:Op donderdag 16 juni 2016 07:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
De gemeente en de politie laat ze in de steek
De burger kan dit wel oplossen maar mogen het niet.quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Gewoon met beveiliging of politie. De burger kan dit niet oplossen.
Dat kan ook niet en moet je niet willen. Dat loopt uit de hand.quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:30 schreef ReplaR het volgende:
[..]
De burger kan dit wel oplossen maar mogen het niet.
Net zoals in Ede, polititie doet niks maar als het volk zelf wat wil doen krijgen ze vette boete.
Maar dat doet het nu ook.quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat kan ook niet en moet je niet willen. Dat loopt uit de hand.
Dat moet men idd heel snel veranderen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:34 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Maar dat doet het nu ook.
We staan erbij en kijken er naar, maar t lijkt wel dat, zodra er marokkanen in het spel zijn de overheid ineens verkrampt en niks kan doen.
Dit idd en dat moet zoals Jaroon al zegt heel snel veranderen maar helaas zie ik dat nog niet gebeuren.quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:34 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Maar dat doet het nu ook.
We staan erbij en kijken er naar, maar t lijkt wel dat, zodra er marokkanen in het spel zijn de overheid ineens verkrampt en niks kan doen.
Ik kwam een keer toevallig op de Twitterpagina van de Amsterdamse politie. Wat daar allemaal gebeurt..quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:34 schreef Loekie1 het volgende:
In Amsterdam Noord gaan elke nacht auto's in de fik. We gaan het al normaal vinden. Wat vinden we over tien jaar normaal? En over twintig jaar?
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)t-is-gewoon-intriest
Inderdaad. Maar waarom? Moeten die chauffeurs het zelf maar uitzoeken? Hoe kan het dat die gastjes nog niet opgepakt zijn?quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Met hun "doe maar geen dienstkleding aan, soldaten", zeker.Die gaan op elke manier de confrontatie uit de weg.
Wacht maar tot een groep burgers het recht om te vervolgen en te straffen terug neemt. Dan staat de ME direct klaar om dat burgertuig aan te pakken. Het beste wat een buschauffeur nu kan doen is het recht in eigen hand nemen. Als er zo'n kutmarrokaan het ziekenhuis wordt ingeslagen, dan heb je kans dat onze overheid in actie komt. Nu mag je het als burger uitzoeken.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar waarom? Moeten die chauffeurs het zelf maar uitzoeken? Hoe kan het dat die gastjes nog niet opgepakt zijn?
Daar begint het wel op te lijken. Maar waarom? Daar moet toch een reden achter zitten? Ik snap het niet.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:33 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Wacht maar tot een groep burgers het recht om te vervolgen en te straffen terug neemt. Dan staat de ME direct klaar om dat burgertuig aan te pakken. Het beste wat een buschauffeur nu kan doen is het recht in eigen hand nemen. Als er zo'n kutmarrokaan het ziekenhuis wordt ingeslagen, dan heb je kans dat onze overheid in actie komt. Nu mag je het als burger uitzoeken.
Gemeenten zijn gewoon niet bij machte om in te grijpen. Roderick Veelo heeft voor RTL Z een uitstekend stuk geschreven: Angst als goede raadgever in tijden van terreurquote:Op donderdag 16 juni 2016 16:34 schreef Loekie1 het volgende:
In Amsterdam Noord gaan elke nacht auto's in de fik. We gaan het al normaal vinden. Wat vinden we over tien jaar normaal? En over twintig jaar?
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)t-is-gewoon-intriest
Bron: http://regio.tpo.nl/2016/06/12/jongeren-terroriseren-wijk-veghel/quote:De burgemeester van Veghel, Ina Adema (VVD), wil alleen schriftelijk op vragen van Omroep Brabant reageren:
“Ik begrijp de zorgen van de bewoners. Het is bijzonder vervelend dat bewoners overlast ervaren en we nemen dit dan ook zeer serieus. Er is nauw overleg met politie, instanties én natuurlijk bewoners om te bekijken hoe we de overlast kunnen tegengaan.”
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |