Ik heb eerlijk gezegd ook een beeld van de bekogeling van een Amsterdamse bus bij Haarlem. Als je daar de schade van ziet en je zou daarachter zitten. Vind dit echt niet meer kunnen.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Werden de journalisten met stoeptegels bekogeld dan? Want daar heb ik het over.
Het gaat hier over bussen......quote:Op maandag 13 juni 2016 10:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Werden de journalisten met stoeptegels bekogeld dan? Want daar heb ik het over.
Ik fiets wekelijks een paar keer door Kanaleneiland op weg naar training en het gaat er wel steeds beter. Sinds enige tijd is er echt een instroom van blanke starters. Een paar jaar geleden zag je er 's avonds de Marokkanen rondhangen, nu zitten er blanke 20'ers en 30'ers tot 's avonds laat te BBQ'en. Er zijn nog wel rotte plekken maar in grote gedeeltes van de wijk gaat het wel beter.quote:Op maandag 13 juni 2016 08:11 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
kanaleneiland, schilderswijk, buitenhof en nu dus ook kruidenwijk
De stoeptegels waren echter in Haarlem, en eenmalig, in een wijk die jij niet opnoemt bij je rijtje probleemwijken. Die lijn rijdt bovendien gewoon door, dus van uit de wijk stenigen of intimideren is daar geen sprake.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:04 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
en ik had het over journalisten en openbare voorzieningen.
Welkom bij de club!quote:Op maandag 13 juni 2016 10:07 schreef Loekie1 het volgende:
In Haarlem zijn er stoeptegels naar een bus gegooid:
http://www.haarlemsdagbla(...)n-Haarlem?lref=vptop
Stoeptegels op bussen gooien gaat natuurlijk alle perken te buiten. Die daders moeten ook hard aangepakt worden.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:08 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd ook een beeld van de bekogeling van een Amsterdamse bus bij Haarlem. Als je daar de schade van ziet en je zou daarachter zitten. Vind dit echt niet meer kunnen.
Als vervoersmaatschappijen een wijk niet meer in durven dan is er echt iets aan de hand. Meer dan kinderlijk vandalisme. Volgens mij had Gouda een aantal jaren geleden hetzelfde probleem.
Daar gaat het dus over.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Stoeptegels op bussen gooien gaat natuurlijk alle perken te buiten. Die daders moeten ook hard aangepakt worden.
Artikel gaat over een groep jongeren die al meerdere keren bussen bekogelen in Almere. Ik lees daar bovendien niets over stoeptegels, het gaat over stenen.quote:
Kun je er veilig wonen. Struisvogel.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:37 schreef Childofthe90s het volgende:
Kun je de wijken betreden? Ja. Zou je er willen wonen? Nee. Maar goed dat geldt bijvoorbeeld ook voor Duindorp of de provincie Groningen.
Je vond het allemaal meevallen toch?quote:Op maandag 13 juni 2016 10:46 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Artikel gaat over een groep jongeren die al meerdere keren bussen bekogelen in Almere. Ik lees daar bovendien niets over stoeptegels, het gaat over stenen.
Haarlem was, volgens Connexxion, een eenmalig incident. Daarbij werden stoeptegels op een bus gegooid. Die bus rijdt echter gewoon nog.
Let op: van beide zaken moeten de daders gewoon bestraft worden. Poging tot doodslag lijkt mij voor de stoeptegelgooiers een redelijke eis.
Dagelijks met dit soort van dingen te maken hebben lijkt mij slopend.quote:Op maandag 13 juni 2016 09:37 schreef Childofthe90s het volgende:
Kun je de wijken betreden? Ja. Zou je er willen wonen? Nee. Maar goed dat geldt bijvoorbeeld ook voor Duindorp of de provincie Groningen.
Nee, ik zeg dat 'stenigen' mij wat ver lijkt te gaan voor straattuig dat met stenen gooit. Ze proberen namelijk niemand bewust te doden met die stenen, wat met stenigen wel gebeurt. Het zijn gewoon vandalen en kutjongeren.quote:
niets aan de hand verder gelukkig. Fijn! Het is weer 1998!quote:Op maandag 13 juni 2016 10:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De stoeptegels waren echter in Haarlem, en eenmalig, in een wijk die jij niet opnoemt bij je rijtje probleemwijken. Die lijn rijdt bovendien gewoon door, dus van uit de wijk stenigen of intimideren is daar geen sprake.
Als mijn moeder in zo'n bus zit zie ik het anders.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat 'stenigen' mij wat ver lijkt te gaan voor straattuig dat met stenen gooit. Ze proberen namelijk niemand bewust te doden met die stenen, wat met stenigen wel gebeurt. Het zijn gewoon vandalen en kutjongeren.
Dat ze aangepakt moeten worden staat wat mij betreft verder buiten kijf.
Die wijk was ik vergeten op te noemen: Schalkwijk.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De stoeptegels waren echter in Haarlem, en eenmalig, in een wijk die jij niet opnoemt bij je rijtje probleemwijken. Die lijn rijdt bovendien gewoon door, dus van uit de wijk stenigen of intimideren is daar geen sprake.
Dat zeg ik niet, maar blijf gewoon lekker doorgaan met het idee dat iedereen die niet direct meegaat in dat zinloze GeenStijl-jargon een wegkijker is die het wel prima vindt als er bussen bekogeld worden.quote:Op maandag 13 juni 2016 10:58 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
niets aan de hand verder gelukkig. Fijn! Het is weer 1998!
Daar ga ik met je in mee.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar blijf gewoon lekker doorgaan met het idee dat iedereen die niet direct meegaat in dat zinloze GeenStijl-jargon een wegkijker is die het wel prima vindt als er bussen bekogeld worden.
Een beetje zoals een kinderklas die terugkomt van een schoolreisje?quote:Op maandag 13 juni 2016 11:09 schreef MisterMaster het volgende:
Zoals in één van de commentaren te lezen staat:
'Een bus met weggedoken militairen erop afsturen als er weer word gegooid, en er flink op los rammen, raken waar je ze kunt raken.'
In Haarlem is er al een zwaargewonde gevallen. Dit zijn geen spelletjes.
Beetje oorlogje spelen als kinderen. Maar dan in het echt. Laten zien dat het speelkwartier over is.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een beetje zoals een kinderklas die terugkomt van een schoolreisje?
Wat vreemd dat de jongens die het meest buiten zijn ook de jongens zijn die buiten dingen doen.quote:Op maandag 13 juni 2016 11:47 schreef empa1010 het volgende:
Buurtbewoners bevestigen dat het om 'niet-Nederlandse jongens' gaat.
Je verwacht het niet![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)je_lafbekken___.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |