Heb je daar trouwens een bron van?quote:Op maandag 13 juni 2016 00:26 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Niet liegen, Maria was zeker niet ouder dan 13-14.It's ok dude. Ik oordeel niet.
Ik wijs je 2x inhoudelijk op een punt dat het concept van minderjarig zijn een modern begrip is en jij reageert serieus enkel en alleen op mijn stukje over verzen?quote:Op maandag 13 juni 2016 00:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik wist dat je daarover zou vallen. Een vers is een alinea, een stuk tekst, ook de bijbel heeft verzen.
Das mn punt. Profeet van Allah, met voorbeeldfunctie, die moest doorgeven wat goed/slecht is, was afhankelijk van standplaatsgebondenheid?quote:Op maandag 13 juni 2016 00:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Weleens gehoord van standplaatsgebondenheid? Zo niet, verdiep je erin.
Oh wat lief als je denkt dat mij dit raaktquote:Op maandag 13 juni 2016 00:31 schreef Infection het volgende:
[..]
Zo'n boek is ook wel handig als het brandhout op is trouwens.
Wet en Gods woord zijn niet altijd gelijk in landen.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Goed en fout zijn subjectief. Pedofilie is toegestaan in grote delen van de islamitische wereld. Sta je dan met je letterlijke woord van god.
Die verzen zijn reeds 10000 x benoemd vandaag, maar ze willen zien.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heel het woordje stenigen komt niet voor in de Koran onwetende.
Die ophef over de leeftijd heb ik nooit begrepen. Dat was duizenden jaren geleden en meisjes werden vrijwel overal gezien als vrouwen op het moment van hun eerste menstruatie. Doet er volgens mij weinig toe wat mo deed met wie toen. Gaat er eerder om dat mensen in veel islamitische landen blijkbaar anno 2016 niet veranders zijn. Dat is zorgwekkender.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:26 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Niet liegen, Maria was zeker niet ouder dan 13-14.It's ok dude. Ik oordeel niet.
[..]
Je ziet het niet, is ok dude. Is ok.
Dat is allemaal een kwestie van interpretatie. Het staat er weldegelijk, maar niet al te letterlijk. Dus als dat niet is wat je wilt lezen, dan kun je er inderdaad wat anders van maken. Maar kapot moeten ze hoe dan ook, die homo's in de Koran, dat staat er toch wel echt weinig dubbelzinnig in.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heel het woordje stenigen komt niet voor in de Koran onwetende.
Diegenen die niet binnen de door jou gedefinieerde "jullie" vallen. Wilde je daar eigenlijk al op aanspreken maar nu doe je het zelf al.quote:
Waarom gaf Allah hem niet mee om dat meisje niet te neuken? Waaro wist Mohammed, de laatste profeet, niet beter? Waarom deed hij gewoon wat iedereen toen deed?quote:Op maandag 13 juni 2016 00:32 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Allah geeft aan dat de mens niet perfect is, maar nergens wordt gezegd dat hij kiddies heeft geneukt.
Eigenlijk moeten we die hele Mohamed niet los zien van de tijd. Vrouwen hadden nu eenmaal weinig rechten, dus was het Mohameds mening dat vrouwen niet gelijk zijn aan mannen. Het was normaal om met een kind te trouwen, dus deed Mohamed het.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik wijs je 2x inhoudelijk op een punt dat het concept van minderjarig zijn een modern begrip is en jij reageert serieus enkel en alleen op mijn stukje over verzen?
Ja.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heb je daar trouwens een bron van?
In vrijwel alle lezingen komt Mohammed er beter uit dan de niet-moslim van toen, Aisha was verloofd aan een niet-moslim jaren voordat ze met Mohammed trouwde, ten tweede alle bronnen in de Islam hebben het over dat Aisha en Mohammed pas elkaar intiem hebben benaderd 2-3 jaar nadat hun huwelijk is voltrokken, maar ik snap de obsessie van sommigen met Mohammeds seksleven niet zo. En al helemaal niet dat historische gebeurtenissen op basis van moderne waardeoordelen worden benaderd, eerlijk, op een academisch podium kom je er echt niet mee weg.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:33 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Das mn punt. Profeet van Allah, met voorbeeldfunctie, die moest doorgeven wat goed/slecht is, was afhankelijk van standplaatsgebondenheid?
Sounds legit
Klinkt bijna alsof je wilt zeggen dat Mohammed zo speciaal niet wasquote:Op maandag 13 juni 2016 00:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we die hele Mohamed los zien van de tijd. Vrouwen hadden nu eenmaal weinig rechten, dus was het Mohameds mening dat vrouwen niet gelijk zijn aan mannen. Het was normaal om met een kind te trouwen, dus deed Mohamed het.
Het was ook normaal om de vrouwen van een overwonnen stam te dwingen om seks mee te hebben. Dus ook dat gebeurde in Mohameds clan.
Ik snap niet wat je dan nog, als redelijk intelligente kerel, bij zo'n geloof te zoeken hebt.
Ze gaan niet erkennen dat er wel wat mis is met hun geloof iig.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:36 schreef Infection het volgende:
Maar goed, er zijn 50 mensen gedood en hier spelen de moslims zoals altijd weer de slachtofferrol. Hypocriet gedoe.
Ik zal zo even bellen met 621. Brb.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:35 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom gaf Allah hem niet mee om dat meisje niet te neuken? Waaro wist Mohammed, de laatste profeet, niet beter? Waarom deed hij gewoon wat iedereen toen deed?
En dan vervolgens (meerdere malen) dit zeggen:quote:Op maandag 13 juni 2016 00:16 schreef Stimorol- het volgende:
Boeit niet, scheer gewoon niet iedereen over één kam.
quote:Op maandag 13 juni 2016 00:16 schreef Stimorol- het volgende:
Wat betreft NL: laat niet over jullie heen lopen dan
Waarom verdiep jij je in het Handboek voor Verwarde Mensen?quote:Op maandag 13 juni 2016 00:35 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom gaf Allah hem niet mee om dat meisje niet te neuken? Waaro wist Mohammed, de laatste profeet, niet beter? Waarom deed hij gewoon wat iedereen toen deed?
De stammen boven Mekka deden dat misschien wel en laat dat juist de stammen zijn die Mohammed haatten.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we die hele Mohamed los zien van de tijd. Vrouwen hadden nu eenmaal weinig rechten, dus was het Mohameds mening dat vrouwen niet gelijk zijn aan mannen. Het was normaal om met een kind te trouwen, dus deed Mohamed het.
Het was ook normaal om de vrouwen van een overwonnen stam te dwingen om seks mee te hebben. Dus ook dat gebeurde in Mohameds clan.
Ik snap niet wat je dan nog, als redelijk intelligente kerel, bij zo'n geloof te zoeken hebt.
Ja, ga zo mijn messen slijpen. hihi.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:36 schreef Infection het volgende:
Maar goed, er zijn 50 mensen gedood en hier spelen de moslims zoals altijd weer de slachtofferrol. Hypocriet gedoe.
We zitten in 2016 dude. Er is wat mis met de islam. Erken je dat?quote:Op maandag 13 juni 2016 00:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In vrijwel alle lezingen komt Mohammed er beter uit dan de niet-moslim van toen, Aisha was verloofd aan een niet-moslim jaren voordat ze met Mohammed trouwde, ten tweede alle bronnen in de Islam hebben het over dat Aisha en Mohammed pas elkaar intiem hebben benaderd 2-3 jaar nadat hun huwelijk is voltrokken, maar ik snap de obsessie van sommigen met Mohammeds seksleven niet zo. En al helemaal niet dat historische gebeurtenissen op basis van moderne waardeoordelen worden benaderd, eerlijk, op een academisch podium kom je er echt niet mee weg.
Welke moslim speelt het slachtofferrol. Elke moslim wijst deze moorden af.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:36 schreef Infection het volgende:
Praat geen onzin, alle associaties met homoseksualiteit en het bestraffen daarvan in de Islam in fysieke zin door mensen, zeker als het gaat om stenigen, vermoorden komen voort uit de Hadith, niet uit de Koran. De Koran spreekt alleen over homoseksualiteit in de Koran wanneer het verhaal van de Joodse profeet Lot wordt herhaald.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:34 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat is allemaal een kwestie van interpretatie. Het staat er weldegelijk, maar niet al te letterlijk. Dus als dat niet is wat je wilt lezen, dan kun je er inderdaad wat anders van maken. Maar kapot moeten ze hoe dan ook, die homo's in de Koran, dat staat er toch wel echt weinig dubbelzinnig in.
Feitelijk onjuist.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:38 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Welke moslim speelt het slachtofferrol. Elke moslim wijst deze moorden af.
Een aantal wijst het misschien af, maar zullen niet erkennen dat er wat mis is met hun geloof.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:38 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Welke moslim speelt het slachtofferrol. Elke moslim wijst deze moorden af.
quote:Op maandag 13 juni 2016 00:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze gaan niet erkennen dat er wel wat mis is met hun geloof iig.
Gaan we weer.quote:Op zondag 12 juni 2016 23:59 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee. Niet met de islam. wel met mensen die het heerlijk vinden dat al die achterlijke schapen ze volgen. Roep dat je imam bent en dat jij de overleveringen van Allah volgt en damn wat een volgers zul je hebben. Moslims waren ooit intelligent, maar ergens is het mis gegaan en ook goed mis. Niemand die nadenkt bij bepaalde "verplichtingen" die niet eens in de Koran staan.![]()
Echt niemand die even denkt: hey, wij mogen het niet met elkaar eens zijn of whatever, maar het is aan Allah om te oordelen of iemand iets goeds of fouts doet.
Stel je fucking voor dat je je eigen weg volgt. Kan niet. Ze zorgen er wel voor dat je de lijn volgt die je moet volgen. Anders ben je een heiden en mag je dood. Staat ook niet in de Koran, maar een of andere josti vond dat je dood moest als je je bekeerde dus dan is het zo.
Ugh.
Ik zal het uitleggen, niet iedereen is zo slim dat te snappen: Alle zeiksnorren die zeiken over dat moslims NL over komen nemen.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:37 schreef Kopiko het volgende:
[..]
En dan vervolgens (meerdere malen) dit zeggen:
[..]
Er is iets mis met jouw leesvaardigheden vermoed ik?quote:Op maandag 13 juni 2016 00:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We zitten in 2016 dude. Er is wat mis met de islam. Erken je dat?
Mohammed was een moreel leider Harry, die maakte de regels en had schijt aan bestaande normen natuurlijk.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten we die hele Mohamed niet los zien van de tijd. Vrouwen hadden nu eenmaal weinig rechten, dus was het Mohameds mening dat vrouwen niet gelijk zijn aan mannen. Het was normaal om met een kind te trouwen, dus deed Mohamed het.
Nee, jij gooit hoge ogen op een academisch podium.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In vrijwel alle lezingen komt Mohammed er beter uit dan de niet-moslim van toen, Aisha was verloofd aan een niet-moslim jaren voordat ze met Mohammed trouwde, ten tweede alle bronnen in de Islam hebben het over dat Aisha en Mohammed pas elkaar intiem hebben benaderd 2-3 jaar nadat hun huwelijk is voltrokken, maar ik snap de obsessie van sommigen met Mohammeds seksleven niet zo. En al helemaal niet dat historische gebeurtenissen op basis van moderne waardeoordelen worden benaderd, eerlijk, op een academisch podium kom je er echt niet mee weg.
Zal wel weer. Gelukkig kunnen moslims goed lezen.quote:Op maandag 13 juni 2016 00:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is iets mis met jouw leesvaardigheden vermoed ik?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |