abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juni 2016 @ 22:12:18 #201
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_163354663
Het feit dat kritiek op de EU op als rechts wordt beschouwd is een behoorlijk vreemde ontwikkeling. Hoe kun je jezelf links noemen en voorstander zijn van de EU in de vorm waarin deze nu bestaat:

- Een EU die praat over steunpakketten aan Griekenland, terwijl nog geen 5% van de 220 miljard rechtstreeks naar Duitse, Franse en Amerikaanse banken is gegaan, alles van enige waarde in het land is verkocht aan multinationals.

- Een EU waarin een stel ongekozen bureaucraten die geen enkele verantwoordelijkheid hoeven af te leggen in het geheim verdragen sluiten met multinationals waarbij het rechtssysteem op talloze vlakken buitenspel wordt gezet. TTIP is als NAFTA maar dan veel grootschaliger en drastischer. We weten dus precies wat de gevolgen zijn: Massaal verlies van banen, verlaging van de lonen, mega winsten voor de bedrijven, het verdwijnen van een groot deel van de regels rondom milieubescherming en dierenwelzijn.

- Een EU waarvan de hoogste baas consequent is in het uitspreken van zijn afkeer van democratie of bemoeienis van de burger.

Dat politici van partijen die zichzelf als links zagen ineens erg pro EU zijn is niet verrassend. Ze weten dat ze met hun trouw aan de EU verzekerd zijn van een zeer dik betaalde permanente baan zonder dat ze bang hoeven te zijn voor het electoraat. Wat ik niet snap is hoe gewone burgers zichzelf links durven te noemen terwijl ze deze ultra-neo-liberale plutocratie verdedigen.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  maandag 27 juni 2016 @ 22:48:44 #202
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_163356250
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:12 schreef Dhalsim het volgende:
Het feit dat kritiek op de EU op als rechts wordt beschouwd is een behoorlijk vreemde ontwikkeling. Hoe kun je jezelf links noemen en voorstander zijn van de EU in de vorm waarin deze nu bestaat:

- Een EU die praat over steunpakketten aan Griekenland, terwijl nog geen 5% van de 220 miljard rechtstreeks naar Duitse, Franse en Amerikaanse banken is gegaan, alles van enige waarde in het land is verkocht aan multinationals.

- Een EU waarin een stel ongekozen bureaucraten die geen enkele verantwoordelijkheid hoeven af te leggen in het geheim verdragen sluiten met multinationals waarbij het rechtssysteem op talloze vlakken buitenspel wordt gezet. TTIP is als NAFTA maar dan veel grootschaliger en drastischer. We weten dus precies wat de gevolgen zijn: Massaal verlies van banen, verlaging van de lonen, mega winsten voor de bedrijven, het verdwijnen van een groot deel van de regels rondom milieubescherming en dierenwelzijn.

- Een EU waarvan de hoogste baas consequent is in het uitspreken van zijn afkeer van democratie of bemoeienis van de burger.

Dat politici van partijen die zichzelf als links zagen ineens erg pro EU zijn is niet verrassend. Ze weten dat ze met hun trouw aan de EU verzekerd zijn van een zeer dik betaalde permanente baan zonder dat ze bang hoeven te zijn voor het electoraat. Wat ik niet snap is hoe gewone burgers zichzelf links durven te noemen terwijl ze deze ultra-neo-liberale plutocratie verdedigen.
De EU is niet links. Het is markt ideologisch rechts. De reactie op de EU is conservatief rechts.
Links is geen van beide.
The view from nowhere.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:34:44 #203
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163363141
We hebben ook een klein beetje aan de EU te danken dat KLM in de uitverkoop is gedaan.

10 jaar later blijkt pas waar voor wordt gewaarschuwd: het schrappen van lijnen en landingsrechten schaadt het vestigingsklimaat en de rijkdom van Nederland.

KLM had een staatsbedrijf moeten blijven, of iig met een 'gouden aandeel'.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_163372956
Mensen stigmatiseren tot racist of landverrader schijnt ook ineens populair te zijn bij het zeer opgefokt deel van het nationaal-conservatisme. En deze agressie reist niet alleen ...... de passagier is het rechtvaardigen van geweld, . zelfs moord (Jo Cox)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 28-06-2016 20:28:26 ]
pi_163377838
Het valt me op dat dat "dom-rechts" volk op Fok! ook heel erg oververtegenwoordig is. Vooral op de Frontpage. POL heeft gelukkig meer niveau.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:11:29 #206
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163379188
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:12 schreef Dhalsim het volgende:

http://nos.nl/artikel/211(...)it-in-nederland.html
http://nos.nl/artikel/211(...)rvallen-campers.html

Dit ondergraaft het hele sociale zekerheidssysteem. Zowel door onder de marktprijs te werken en geen premies af te dragen, alsmede door gebruik te maken van zorgtoeslag, kinderbijslag enzovoorts.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 30 juni 2016 @ 16:38:20 #207
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163413919
Stuk in de New York Times over hoe we met échte vluchtelingen om gaan, inclusief opsluiten in de gevangenis.

http://www.nytimes.com/20(...)ees-prison.html?_r=0

Met dank aan die enge Halbe Zijlstra die (uitgekookt) vluchtelingen met Holleeder vergeleek.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 30 juni 2016 @ 22:32:05 #208
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163422304
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 22:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is dat een persoonlijke belediging dat je bizarre opmerkingen maakt?
Okee, stem je al op PVV, Igen?
Ben je wel goed bij je hoofd, Igen?
Wat rook jij? Misschien moet ik dat ook maar doen?
Dat zijn geniepige trucjes om iemand kwaad te krijgen en in de bruine hoek te duwen.
Als iemand zegt dat als je arbeidsmigranten toelaat, dat dan het aantal arbeiders niet toeneemt, dat is een bizarre uitspraak. Kan er ook niet aan doen, mien jong.
Klinkt bekend dit :')
Met name bij enkele users alhier op Fok!. Noem geen namen, maar ik denk dat je wel weet wie ik daarmee bedoel.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163423702
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 16:38 schreef Klopkoek het volgende:
Stuk in de New York Times over hoe we met échte vluchtelingen om gaan, inclusief opsluiten in de gevangenis.

http://www.nytimes.com/20(...)ees-prison.html?_r=0

Met dank aan die enge Halbe Zijlstra die (uitgekookt) vluchtelingen met Holleeder vergeleek.
Tendentieus stukje weer.
We sluiten ze niet op, ze krijgen gratis onderdak, voeding en Wifi.
En ja dat is dan toevallig in een leegstaande gevangenis ^O^

Die gevangenissen staan leeg in NL vanwege "plunging crime rates" volgens het artikel.
Ja vind je het gek als je percentage onopgeloste misdaden aardig hoog is, en agenten weigeren om aangifte,s in behandeling te nemen. :{w

Hoeveel heeft de VS opgevangen ?
  donderdag 30 juni 2016 @ 23:14:21 #210
110987 ErwinRommel
pi_163423985
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 23:07 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Tendentieus stukje weer.
We sluiten ze niet op, ze krijgen gratis onderdak, voeding en Wifi.
En ja dat is dan toevallig in een leegstaande gevangenis ^O^

Die gevangenissen staan leeg in NL vanwege "plunging crime rates" volgens het artikel.
Ja vind je het gek als je percentage onopgeloste misdaden aardig hoog is, en agenten weigeren om aangifte,s in behandeling te nemen. :{w

Hoeveel heeft de VS opgevangen ?
De VS? Een hele hoop Latinos.
pi_163424403
Ja maar die Latino,s (en andere emigranten) vangen ze niet echt op, op de manier zoals wij in NL kennen met bed, bad en brood.
Daar moeten ze toch echt voor zichzelf zorgen.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 00:14:22 #212
110987 ErwinRommel
pi_163426112
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 23:24 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja maar die Latino,s (en andere emigranten) vangen ze niet echt op, op de manier zoals wij in NL kennen met bed, bad en brood.
Daar moeten ze toch echt voor zichzelf zorgen.
Klopt, maar dat neemt niet weg dat ze in de VS ook een "probleem" hebben.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 09:40:59 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163429092
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 23:57 schreef Klopkoek het volgende:
Logisch dat dit soort partijen niets doen aan achterstanden en kinderarmoede. Dat is hun voedingsbodem
Wat zeg je nu over de SP?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 10:04:39 #214
110987 ErwinRommel
pi_163429455
Denk dat ook de leefomgeving meegenomen moet worden.
Iemand die opgroeit in een stabiel gezin met een gezonde financiële situatie heeft een ander referentiekader dan iemand die opgroeit in een "gebroken" gezin waar de financiële situatie minder rooskleurig is.
Daar valt of staat alles mee imho. Geld maakt dat je meer mogelijkheden tot je beschikking hebt, waaronder goede scholing.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 10:12:53 #215
45206 Pietverdriet
pi_163429622
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:04 schreef ErwinRommel het volgende:
Iemand die opgroeit in een stabiel gezin met een gezonde financiële situatie

heeft een ander referentiekader dan iemand die opgroeit in een "gebroken" gezin waar de financiële situatie minder rooskleurig is.

Daar valt of staat alles mee imho. Geld maakt dat je meer mogelijkheden tot je beschikking hebt, waaronder goede scholing.
Nu met illustraties
  vrijdag 1 juli 2016 @ 10:13:00 #216
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163429624
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:04 schreef ErwinRommel het volgende:
Iemand die opgroeit in een stabiel gezin met een gezonde financiële situatie heeft een ander referentiekader dan iemand die opgroeit in een "gebroken" gezin waar de financiële situatie minder rooskleurig is.
Dat is idd een open deur.

http://www.nature.com/new(...)ntal-illness-1.19972
http://pediatrics.aappubl(...)03/03/peds.2015-3075
http://www.rawstory.com/2(...)y-changes-the-brain/
http://www.pbs.org/video/2365518646/
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 1 juli 2016 @ 10:14:22 #217
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163429651
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 09:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat zeg je nu over de SP?
Neen. Die vallen daarbuiten. Verwerven legitimiteit op een andere manier.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 1 juli 2016 @ 10:18:12 #218
45206 Pietverdriet
pi_163429722
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Neen. Die vallen daarbuiten. Verwerven legitimiteit op een andere manier.
:')
  vrijdag 1 juli 2016 @ 10:26:02 #219
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163429864
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:')
Wil je een serieus antwoord en uitleg? Dan niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 1 juli 2016 @ 10:27:19 #220
45206 Pietverdriet
pi_163429888
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wil je een serieus antwoord en uitleg? Dan niet.
Die geef je nooit als ik je een directe vraag stel.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 10:29:24 #221
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163429925
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die geef je nooit als ik je een directe vraag stel.
Neen. Jij geeft nooit antwoord (zie Brexit topic) terwijl ik zo gek ben om dat af en toe nog te doen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 1 juli 2016 @ 10:29:52 #222
45206 Pietverdriet
pi_163429935
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 10:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Neen. Jij geeft nooit antwoord (zie Brexit topic) terwijl ik zo gek ben om dat af en toe nog te doen.
Heb hem net beantwoord
pi_163431038
Nou ja, over de SP heeft Piet hier wel gelijk. De SP trekt enkel stemmen van de laagste inkomens en individuen met een uitkering en voor het voortbestaan van de SP is het dus van levensbelang dat die groep zo groot mogelijk blijft.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 11:31:47 #224
45206 Pietverdriet
pi_163431075
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:29 schreef Kaas- het volgende:
Nou ja, over de SP heeft Piet hier wel gelijk. De SP trekt enkel stemmen van de laagste inkomens en individuen met een uitkering en voor het voortbestaan van de SP is het dus van levensbelang dat die groep zo groot mogelijk blijft.
De SP wil dus volgens klopkoek haar achterban opheffen en daarna zichzelf
  vrijdag 1 juli 2016 @ 13:37:00 #225
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163433947
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:29 schreef Kaas- het volgende:
Dat werd door sommigen ook over de PvdA gezegd maar zo werkt het natuurlijk niet en er zit een grote logische denkfout in de redenering. Ook historisch gezien heeft het zo niet uitgepakt, en ontwikkeld.

Bij 'dom-rechts' (vroeger: fascisme) zit dat anders, omdat ze op andere beloftes en emoties drijven. Daar is het oplossen van problemen en het wegnemen van op anderen ('dehumaniseren') neerkijken en naar beneden trappen wel degelijk inherent schadelijk voor hun businessmodel.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')