quote:Door politie doodgeschoten man had geen wapen bij zich
De man die gisteravond in het Schiedamse Prinses Beatrixpark overleed nadat hij door een agent was neergeschoten, is een 21-jarige man uit Capelle aan den IJssel. Bij hem werd echter geen wapen gevonden. De Rijksrecherche is onder leiding van een Rotterdamse officier van justitie een onderzoek begonnen naar het incident.
Een politieman was met collega's naar een melding van een beroving gegaan. Telefonisch gaf een man aan de politie door dat hij was beroofd door een man op een scooter. Daarbij zou ook op hem zijn geschoten.
De drie agenten die op de melding afgingen, zagen de vermoedelijke dader in het Prinses Beatrixpark lopen. De man werd ter hoogte van de kinderboerderij op een groenstrook tussen een doodlopend pad en een vijver neergeschoten toen de politie hem wilde aanhouden. De verdachte werd in een ambulance gereanimeerd, maar hulp mocht niet meer baten. Hij overleed ter plekke aan zijn verwondingen.
De agent die schoot, heeft dinsdag een verklaring afgelegd. In het park is dinsdag de hele dag technisch onderzoek verricht. Er is onder meer een 3D-scan gemaakt van de situatie en er is gezocht naar voorwerpen die een link met het incident kunnen hebben. Ook zijn er getuigen gehoord. De Rijksrecherche voert onderzoek uit onder leiding van een Rotterdamse officier van justitie.
Niet vaak
De politie raakt niet vaak verdachten met een dodelijk schot. In de regio Rijnmond kwam dit voor het laatst voor toen Mike Stok in 2013 omkwam. In maart van dit jaar overleden twee mannen door schoten van de politie. In het Noord-Hollandse dorp De Kwakel werd een man doodgeschoten nadat hij met een mes afkwam op agenten.
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585
Oei, oei.quote:Een team met politiehonden ging in de omgeving nog wel op zoek naar het vuurwapen dat door de neergeschoten man zou zijn gebruikt. Doordat de bewegwijzering in het Beatrixpark onduidelijk is, konden rechercheurs van de forensische opsporing de plaats van het schietincident niet direct vinden. Politiechef Frank Paauw kwam naar het park om zich daar persoonlijk op de hoogte te laten stellen.
Onderzoek
Het onderzoek duurde tot vroeg in de ochtend. Daar waren stukken afzetlint op het hek van de kinderboerderij, een latex handschoen en de verpakking van elektroden voor een defibrileerapparaat de stille getuigen van het schietincident.
Al jaren wordt geprobeerd het Beatrixpark veiliger te maken en nog niet zo lang geleden zijn er op enkele plekken beveiligingscamera's neergezet. Desondanks is de parkeerplaats bij de sportvereniging Excelsior'20 en PPSC een bron van overlast. Er worden regelmatig dugs gedeald, zelfs op momenten dat de jeugd na de training naar huis gaat.
Het is bijna nooit nodig. Je kan er wel om vragen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 05:27 schreef Ole het volgende:
Huh? Snap het niet helemaal. Maar er is iemand doodgeschoten en dat was niet nodig?
NWS / Politie schiet ongewapende man doodquote:Op dinsdag 7 juni 2016 05:27 schreef Ole het volgende:
Huh? Snap het niet helemaal. Maar er is iemand doodgeschoten en dat was niet nodig?
No problem.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:51 schreef sp3c het volgende:
ik dacht dat ik dat gedaan had maar het zal wel weer mislukt zijn
mobiel lukt het sowieso niet
Dit was suicide by cops.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:37 schreef EdvandeBerg het volgende:
De politie knalt regelmatig onnodig ongewapende burgers af.
Mike Stok, Rishi Chandrikasing, Michael Koomen.
De dwazen die dit op hun geweten hebben, gaan altijd vrijuit. Zelfs geen ontslag of degredatie.
Zouden ze vaker moeten doen, de wereld is een stuk mooier zonder die gasten.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:37 schreef EdvandeBerg het volgende:
De dwazen die dit op hun geweten hebben, gaan altijd vrijuit. Zelfs geen ontslag of degredatie.
waren dat allemaal onschuldige burgers?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:37 schreef EdvandeBerg het volgende:
Als ik mij goed herinner, staat in Nederland op geen van die delicten de doodstraf.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:09 schreef flibber het volgende:
[..]
waren dat allemaal onschuldige burgers?
http://www.volkskrant.nl/(...)an-vrijuit~a4114048/
mike stok dus een agressieve wilde tokkie
http://www.telegraaf.nl/b(...)_straatverbod__.html
draaideurcrimineeltje die weer eens in de fout ging
michael koomen
doorgesnoven etter die het wapen van een agent probeert af te pakken nadat ze hem aanvallen.
hoezo onschuldig?
als ik mij goed herinner mogen agenten met scherp schieten als dader gevaar voor agenten of andere burgers zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:10 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als ik mij goed herinner, staat in Nederland op geen van die delicten de doodstraf.
Stok had het aan de stok (quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:09 schreef flibber het volgende:
[..]
waren dat allemaal onschuldige burgers?
http://www.volkskrant.nl/(...)an-vrijuit~a4114048/
mike stok dus een agressieve wilde tokkie
http://www.telegraaf.nl/b(...)_straatverbod__.html
draaideurcrimineeltje die weer eens in de fout ging
michael koomen
doorgesnoven etter die het wapen van een agent probeert af te pakken nadat ze hem aanvallen.
hoezo onschuldig?
Dan hoop ik dat jij de volgende bent die men voor crimineel aan zietquote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:27 schreef flibber het volgende:
allemaal vrijspraak dus....
en niks verloren aan deze ettertjes.
-ik val geen agenten aanquote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat jij de volgende bent die men voor crimineel aan ziet
Maakt niet uit, als een agent denkt dat je gevaarlijk bent dan mag hij met scherp schieten. Het zijn je eigen woorden.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:34 schreef flibber het volgende:
[..]
-ik val geen agenten aan
-ik gebruike geen coke en val dan agenten aan
-ik ben geen draaideurcrimineel die ongeoorloofd buiten is en weer fout gaat
-ik ren niet weg als de politie mij staande wil houden.
dus de kans dat ik word afgeknalt door de politie is net zo groot dat nu doutzen kroes in mijn bed ligt en ik deze maand de staatsloterij win.
ja, en daarom worden er nauwelijk gewone burgers neergeknalt alleen tokkies.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maakt niet uit, als een agent denkt dat je gevaarlijk bent dan mag hij met scherp schieten. Het zijn je eigen woorden.
Nogmaals: het hebben van een strafblad is geen reden voor een agent om iemand dood te schieten.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:47 schreef flibber het volgende:
[..]
ja, en daarom worden er nauwelijk gewone burgers neergeknalt alleen tokkies.
kom maar even met een bericht waarbij een agent een willekeurige burger (zonder strafblad of aanval) neer schiet, en dan ook nog eens gericht (geen verdwaalde kogel).
Je loopt niksvermoedend 's avonds met je oordopjes in je muziek te luisteren op een redelijk verlaten station en vervolgens zie je in je ooghoek 2 schreeuwende kerels op je af rennen. Je weet dan niet dat iemand jouw signalement heeft gegeven als overvaller / moordenaar / kinderverkrachter. Kans is groot dat je denkt 'wegwezen' en wegrent.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:34 schreef flibber het volgende:
[..]
-ik val geen agenten aan
-ik gebruike geen coke en val dan agenten aan
-ik ben geen draaideurcrimineel die ongeoorloofd buiten is en weer fout gaat
-ik ren niet weg als de politie mij staande wil houden.
dus de kans dat ik word afgeknalt door de politie is net zo groot dat nu doutzen kroes in mijn bed ligt en ik deze maand de staatsloterij win.
nogmaals geef eens even een bericht waar dit een gewone burger zonder "voorgeschiedenis" overkomt.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:50 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Je loopt niksvermoedend 's avonds met je oordopjes in je muziek te luisteren op een redelijk verlaten station en vervolgens zie je in je ooghoek 2 schreeuwende kerels op je af rennen. Je weet dan niet dat iemand jouw signalement heeft gegeven als overvaller / moordenaar / kinderverkrachter. Kans is groot dat je denkt 'wegwezen' en wegrent.
Michael Koomen was zonder voorgeschiedenis. Hij was zelfs advocaat.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 13:55 schreef flibber het volgende:
[..]
nogmaals geef eens even een bericht waar dit een gewone burger zonder "voorgeschiedenis" overkomt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |