abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162747742
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 20:09 schreef Bart2002 het volgende:

Dat verband (IS en vastgoedjongens) heb je zelf verzonnen en ik beweerde dat dat best mogelijk zou kunnen zijn. Om je een beetje tegemoet te komen. Alles is tenslotte mogelijk welbeschouwd. Maar het was jouw idee.

Ik vroeg je om een verduidelijking. Dan moet je niet zeiken als je het ook nog bevestigt.
pi_162747807
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 20:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vroeg je om een verduidelijking. Dan moet je niet zeiken als je het ook nog bevestigt.
Ik heb alleen maar gezegd dat jouw verzinsel best op waarheid zou kunnen berusten. Lees het maar terug. Ik suggereerde dat het ze bijzonder goed van pas komt. En dat klopt gewoon want daar gaat dit topic over. Ik heb niet verzonnen dat "vastgoedjongens" "IS" hebben opgericht. Dat deed jij. En dat was niet zo slim m.i. Hoewel het best zou kunnen. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart2002 op 04-06-2016 20:47:50 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 20:57:49 #78
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162748474
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Jij hebt liever dat de belastingbetaler er voor opdraait om dat voor de hoofdprijs te gaan huren?
Daar hebben we voor gekozen. De schaarste aan woningen is beleid, evenals het ondertekenen van verdragen waarin we beloven vluchtelingen huisvesting te geven. Dat kun je doen, maar dan moet je daar ook allemaal voor betalen.

Dat is hoe democratie werkt, Bartje.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 4 juni 2016 @ 21:00:42 #79
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162748591
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:34 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Op dubieuze wijze profiteren van een gedwongen situatie terwijl daar een gemeenschap ongevraagd voor moet bloeden?
Wat is er dubieus aan? Gewoon een kwestie van vraag en aanbod. In een markt waar de overheid zelf de grootste vinger in de pap heeft nota bene. We hebben er zelf voor gekozen om vluchtelingen op te vangen en die huisvesting te geven. Daar moeten we dus voor betalen.

En je bent echt niet zo naiëf dat je echt denkt dat als de overheid niet de marktprijs zou moeten betalen dat er dan niet een andere groep mensen keihard genaaid wordt. Mensen als ik bijvoorbeeld, die al jaren op wachtlijsten staan.
pi_162748626
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 20:57 schreef Fir3fly het volgende:
Daar hebben we voor gekozen.
Hoe kom je hier nou weer bij?
Ik snap werkelijk niets van jouw populistisch gesnater.
En als dit volgens jou is hoe "democratie werkt" dan heb ik liever een redelijk alternatief.
Als jij daar i.i.g. maar niet bij betrokken bent want dan komt er gegarandeerd ruzie.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 21:02:20 #81
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162748661
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hoe kom je hier nou weer bij?
Ik snap werkelijk niets van jouw populistisch gesnater.
Het is beleid van onze regering. Die wij gekozen hebben. Wij vangen vluchtelingen op en geven ze huisvesting. Dat is een keuze. En dat kost geld.

Ik zeg niet dat ik het oneens ben met die keuze, voor de duidelijkheid.
pi_162748670
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:00 schreef Fir3fly het volgende:
Mensen als ik bijvoorbeeld, die al jaren op wachtlijsten staan
Aap en mouw.
pi_162748718
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is beleid van onze regering. Die wij gekozen hebben. Wij vangen vluchtelingen op en geven ze huisvesting. Dat is een keuze. En dat kost geld.

Ik zeg niet dat ik het oneens ben met die keuze, voor de duidelijkheid.
Het kost de belastingbetaler geld en een elitair clubje verdient er aan. Wat is hier goed aan?
  zaterdag 4 juni 2016 @ 21:03:38 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162748728
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Aap en mouw.
Geloof het of niet Bart maar er zijn mensen die daadwerkelijk naar het grote plaatje kijken in plaats van alleen redeneren uit de eigen situatie.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 21:04:19 #85
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162748742
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het kost de belastingbetaler geld en een elitair clubje verdient er aan. Wat is hier goed aan?
Vluchtelingen krijgen een veilig onderkomen.
pi_162748800
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geloof het of niet Bart maar er zijn mensen die daadwerkelijk naar het grote plaatje kijken in plaats van alleen redeneren uit de eigen situatie.
Dat doe ik ook. Ik ben rijk maar links. Ik ben in relatieve armoede opgegroeid en ben daarom altijd voor de belangen van de "man in de straat" en heb een bloedhekel aan graaiers die niet geheel onverwacht het onderwerp van het topic zijn.
pi_162748802
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:00 schreef Fir3fly het volgende:
Wat is er dubieus aan? Gewoon een kwestie van vraag en aanbod. In een markt waar de overheid zelf de grootste vinger in de pap heeft nota bene. We hebben er zelf voor gekozen om vluchtelingen op te vangen en die huisvesting te geven. Daar moeten we dus voor betalen.

En je bent echt niet zo naiëf dat je echt denkt dat als de overheid niet de marktprijs zou moeten betalen dat er dan niet een andere groep mensen keihard genaaid wordt. Mensen als ik bijvoorbeeld, die al jaren op wachtlijsten staan.
Maakt dat het gedrag van vastgoedeigenaren moreel? Dat is de vraag die hier gesteld wordt.

Of ze het nu bij andere huurders flikken of bij een COA (die nog eens diepere zakken heeft dan de gemiddelde huurder).
  zaterdag 4 juni 2016 @ 21:07:58 #88
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162748879
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:05 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Maakt dat het gedrag van vastgoedeigenaren moreel? Dat is de vraag die hier gesteld wordt.

Of ze het nu bij andere huurders flikken of bij een COA (die nog eens diepere zakken heeft dan de gemiddelde huurder).
Je kunt je altijd afvragen of iets moreel is. Is het moreel van het COA om met gemeenschapsgeld burgers uit de markt te prijzen?
pi_162748979
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Vluchtelingen krijgen een veilig onderkomen.
Dat kan ook door confiscatie. Want een noodsituatie. Het topic gaat over of het al dan niet goed is dat het geld van de belastingbetaler opwaarts stroomt naar de uitbaters van deze wrakkige sporthallen tegen de hoofdprijs in het kwadraat. Wij betalen dat en zij verdienen dat. Niet OK dacht ik zo.
pi_162749036
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 20:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik heb alleen maar gezegd dat jouw verzinsel best op waarheid zou kunnen berusten. Lees het maar terug. Ik suggereerde dat het ze bijzonder goed van pas komt. En dat klopt gewoon want daar gaat dit topic over. Ik heb niet verzonnen dat "vastgoedjongens" "IS" hebben opgericht. Dat deed jij. En dat was niet zo slim m.i. Hoewel het best zou kunnen. :)
Nee, je deed veel meer dan alleen maar zeggen dat het ze goed van pas kwam:

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 16:37 schreef Bart2002 het volgende:

En de vraag komt ze ontzettend goed uit toevallig. Precies op tijd eigenlijk. Dat geeft te denken. Mij wel i.i.g.
Daarmee suggereer je dat ze er de hand in hebben gehad.

Dat is gewoon idioot.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 21:14:43 #91
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162749119
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat kan ook door confiscatie.
Ja, dat is moreel. Zomaar eigendom van burgers afnemen. Erg gevaarlijke gedachtegang.

quote:
Want een noodsituatie.
Die de staat zelf gecreëerd heeft.
quote:
Het topic gaat over of het al dan niet goed is dat het geld van de belastingbetaler opwaarts stroomt naar de uitbaters van deze wrakkige sporthallen tegen de hoofdprijs. Wij betalen dat en zij verdienen dat. Niet OK dacht ik zo.
Zij verdienen dat omdat zij eigenaar zijn van die panden. Niets meer en niets minder.

Wat is er precies 'niet OK' aan? Dat heb je nog steeds niet uitgelegd.
pi_162749158
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:12 schreef VEM2012 het volgende:
Daarmee suggereer je dat ze er de hand in hebben gehad.
De enige uitspraak waarvoor ik veroordeeld zou kunnen worden is : Dat geeft te denken. Mij wel i.i.g.
Zolang dat niet strafbaar is waan ik mij veilig.
Voor de rest ben je zelf begonnen met het spuien van drogredenen en het toepassen van projectie.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart2002 op 04-06-2016 21:34:45 ]
pi_162749356
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:14 schreef Fir3fly het volgende:
Wat is er precies 'niet OK' aan? Dat heb je nog steeds niet uitgelegd.
Had je dit al gelezen eigenlijk? :
http://www.nu.nl/algemeen(...)htelingenstroom.html

En als we de crimineel Van Zadelhoff even buiten beschouwing laten:

Verschillende vastgoedeigenaren hebben op deze manier veel geld verdiend aan de situatie. Zo worden er in Zaandam zeshonderd opvangplekken voor een bedrag van 2,5 miljoen euro per jaar verhuurd. Het gaat onder meer om een oude detentieboot die door het ministerie van Veiligheid en Justitie was afgeschreven.

FF lekker 2.5 miljoen cashen (opgehoest door de belastingbetaler) op een afgeschreven wrak.

Deugt zoiets mijn waarde Fir3fly? Ik vind van niet, dat verklap ik alvast.

Ik durf te vermoeden dat jij hier niet zo'n probleem mee hebt en dat je het ziet als "gebruik" maken van de situatie en ik als "misbruik" van hetzelfde.
pi_162749763
Er zijn ook gemeenten, die heel veel geld in een bodemloze put hebben gegooid door te investeren in nutteloze projecten. Daardoor hebben ze jarenlang te weinig geld gehad en gebruikt om in verschillende wijken te steken. Die wijken zijn daardoor steeds verder verpauperd, de problemen van de bewoners werden niet gehoord.
Maar dan komt het COA met een plan om in die wijk wat asielzoekers te dumpen. De gemeente gaat er maar al te graag in mee.
Ik begrijp wel dat zoiets woede opwekt bij de bewoners, die jarenlang de spreekwoordelijke tyfus konden krijgen met hun problemen in de wijk.
Daarom zie je ook voornamelijk tokkies klagen op tv. Dat zijn de bewoners van straten/wijken waar voornamelijk die asielzoekers en later de statushouders komen te zitten. De mensen die bij bijv. Rutte in de wijk wonen, hebben geen overlast of criminaliteit in de wijk (en hebben daar dus ook de gemeente niet bij nodig) en hebben nog nooit een asielzoeker gezien. Die zullen ook niet snel meemaken dat buurthuizen moeten sluiten en initiatieven voor jongeren worden beëindigd wegens geldgebrek.

Ik woon zelf overigens ook in een klein en heel rustig dorp, dus ik spreek niet uit ervaring maar uit wat ik zo nu en dan mee krijg uit reportages oid.
pi_162750047
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 09:01 schreef Idisrom het volgende:
Maar een klein dorpje Oranje gaat daar tegen in verweer. Geen bezwaar tegen 1700 vakantiegangers, maar 700 tijdelijke asielzoekers zijn teveel. Dat is hypocriet.
Ik kan mij voorstellen dat Van der Most zich nu belazerd voelt, dat zijn vakantiepark van 1700 plekken nu maar voor 700 plekken gevuld wordt.
Waarom is dat hypocriet van de inwoners van Oranje ?
1700 vakantiegangers (al is dat maximale aantal nog nooit gehaald, de helft nog niet eens denk ik) is heel wat anders dan 700 emigranten die ongevraagd in je dorp gedropt worden.
pi_162750150
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je kunt je altijd afvragen of iets moreel is. Is het moreel van het COA om met gemeenschapsgeld burgers uit de markt te prijzen?
Dit hele topic stelt de moraliteit van de vastgoedeigenaren in vraag.

In plaats van een wedervraag zou een stellingname op z'n plaats zijn.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 21:47:31 #97
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162750208
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:21 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Verschillende vastgoedeigenaren hebben op deze manier veel geld verdiend aan de situatie. Zo worden er in Zaandam zeshonderd opvangplekken voor een bedrag van 2,5 miljoen euro per jaar verhuurd. Het gaat onder meer om een oude detentieboot die door het ministerie van Veiligheid en Justitie was afgeschreven.

FF lekker 2.5 miljoen cashen (opgehoest door de belastingbetaler) op een afgeschreven wrak.

Deugt zoiets mijn waarde Fir3fly? Ik vind van niet, dat verklap ik alvast.
De vraag is waarom je dat vindt. COA heeft ruimte nodig, deze ondernemer biedt dat aan. Niets vreemds aan.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 21:50:39 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162750325
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:45 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Dit hele topic stelt de moraliteit van de vastgoedeigenaren in vraag.

In plaats van een wedervraag zou een stellingname op z'n plaats zijn.
De vraag is wat het moraliteit te maken heeft. Natuurlijk is er niets mis met het profiteren van schaarste. De enige reden dat er om gezeurd wordt is het woordje 'vluchtelingen'.
pi_162750342
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De vraag is waarom je dat vindt. COA heeft ruimte nodig, deze ondernemer biedt dat aan. Niets vreemds aan.
Ik verwachte zo'n antwoord al. Je vind het ook niets te duur voor een afgeschreven boot?
Het geeft wel aan hoe het beestje denkt. En dat bevalt me slecht matig.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 21:52:19 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162750378
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 21:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik verwachte zo'n antwoord al. Je vind het ook niets te duur voor een afgeschreven boot?
Geen idee, ik ken de conditie van de boot niet. Net zo min als jij. Bovendien ben jij niet de arbiter van de markt, schijnbaar is de deal voor het COA niet 'te duur'. Anders hadden ze wel wat goedkopers gezocht, denk je niet?

Dus nogmaals, wat is er precies mis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')