abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162744486
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:37 schreef Fir3fly het volgende:
Je moet even wat verder kijken dan je neus lang is. Waarom is het aanbod zo laag dat het blijkbaar heel veel kost?
Leg uit.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 18:19:30 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162744525
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:17 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Leg uit.
Er is nooit rekening gehouden met een vluchtelingenstroom. Van welke omvang dan ook. Daar betalen we nu voor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_162744600
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:19 schreef Fir3fly het volgende:
Er is nooit rekening gehouden met een vluchtelingenstroom. Van welke omvang dan ook. Daar betalen we nu voor.
Dus het is gerechtvaardigd dat vastgoedkapitalisten die onvoorbereidheid exploiteren?
  zaterdag 4 juni 2016 @ 18:23:10 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162744622
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:21 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Dus het is gerechtvaardigd dat vastgoedkapitalisten die onvoorbereidheid exploiteren?
Dat is hun raison d'être.
pi_162744659
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Maar ondertussen heeft een bepaalde groep er erg veel voordeel van. En wij de nadelen.
Je kunt dat wel bagatelliseren als "niets nieuws onder de zon" maar ik zie het liever als iets wat de gebruikelijke status quo doet veranderen. Zoals iemand al beweerde: gewoon confisceren. Dat vind ik goed. Wij dienen de lasten te dragen van een probleem at hand. Maar het is niet goed als het nadelig is voor het gros en voordelig voor een kleine groep. Dat moeten we niet pikken vind ik.
Ik bagatelliseer de vluchtelingenstroom? Die had ik nog niet eerder gehoord. Het enige dat ik zeg is dat mensen ergens proberen beter van te worden, de samenleving de rekening betaalt en het niets nieuws is.
pi_162744818
2,5 miljoen per jaar voor 600 man komt op 11,41 pppn excl eten etc. Dat klinkt voor mij geen eens als schokkend hoog?
Built for Speed
pi_162744901
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:23 schreef Fir3fly het volgende:
Dat is hun raison d'être.
Hoe is dit een excuus? :')
pi_162744910
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:24 schreef luxerobots het volgende:
Ik bagatelliseer de vluchtelingenstroom?
Nee. Je deed dat m.i. omdat je het wel in orde vindt dat de "zaken zijn zaken" mentaliteit tot op het bot genoten wordt door de belanghebbenden. Want daar gaat dit topic over.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 18:39:23 #59
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162744996
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:34 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je excuus? Waarvoor?
pi_162745010
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:34 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Het is nou eenmaal een bepaalde diersoort die de "alles is voor Bassie" attitude hanteert. En die nooit een probleem zien in wat voor crisis dan ook waar de belastingbetaler voor moet bloeden en waar zij dus een leuk centje aan kunnen verdienen. Men dient dat diersoort gewoon te tolereren blijkbaar. Hij begrijpt niet dat we hier (in dit topic) oprecht twijfelen aan of dit allemaal wel de natuurlijke loop der dingen is.
pi_162745035
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zie hierboven.
pi_162745064
Er zijn ook meerdere verhuurders geweest die bij de rechter het huurcontract met hun huurder (die het gebruikt als bedrijfspand bijvoorbeeld) hebben laten beëindigen wegens dringend eigen gebruik ofzo, om vervolgens met het COA in zee te gaan.
pi_162745110
Verhuurder krijgt trouwens ook 6300euro per gevestigde statushouder en eventueel 10.000euro voor een verbouwing van kantoorruimte naar woonruimte.
pi_162745122
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:41 schreef Physsic het volgende:
Er zijn ook meerdere verhuurders geweest die bij de rechter het huurcontract met hun huurder (die het gebruikt als bedrijfspand bijvoorbeeld) hebben laten beëindigen wegens dringend eigen gebruik ofzo, om vervolgens met het COA in zee te gaan.
Het haalt de laagste instincten in de mens naar boven. Dollartekens in de ogen en fijn verdienen aan een crisis. Niet goed. Maar het moet kunnen blijkbaar.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 19:08:32 #65
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162745679
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 14:26 schreef Hochwinter het volgende:
Ze moeten leegstaande panden gewoon confisqueren voor dit soort noodsituaties.
Dat is een goed idee, de overheid de macht geven om zich gewoon privé-eigendom toe te eigenen :').
pi_162745881
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:26 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik hoor dat wel meer. En ik denk dan meestal precies hetzelfde over degene die dat beweert.
Ondertussen weten we beide niet hoe de wereld precies werkt. Alleen weet ik dat ik dat niet weet maar jij nog niet blijkbaar. Je moet zoiets ook niet pretenderen vind ik. Het is gewoon onmogelijk om alle machinaties en motieven van alle spelers te doorgronden. En die dan in een model te gieten en dat je dan opeens weet "hoe de wereld werkt". Dat is nog best lastig hoor.
Ik zit wat hoger in de boom, dus dan zie je meer. En het is allemaal niet zo spannend en geheimzinnig hoor.

Hazen lopen gewoon waar ze lopen.
pi_162745969
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:17 schreef VEM2012 het volgende:
Ik zit wat hoger in de boom
Hoger in de boom dan wat? Piet V. noemt dat soort beweringen altijd een "autoriteitsbeginsel" en hoewel ik het nooit met hem eens ben klopt dat soms wel. Beetje zo van: neem het maar van mij aan broeder want ik kan het weten. En dat neem ik niet zomaar van iedereen aan. Dus je dient open kaart te spelen. En die laatste zin zie ik maar door de vingers want die gaat nergens over.

Hazen lopen gewoon waar ze lopen. Daar kan ik niets mee en volgens mij anderen ook niet. Het suggereert iets wat wij niet weten en jij wel. Dat moet je niet doen. Vertel gewoon wat je weet zonder interessant proberen te doen.
pi_162746204
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:08 schreef Fir3fly het volgende:
Dat is een goed idee, de overheid de macht geven om zich gewoon privé-eigendom toe te eigenen .
Jij hebt liever dat de belastingbetaler er voor opdraait om dat voor de hoofdprijs te gaan huren?
Wacht maar tot je ook belasting betaalt. Dan komt dat inzicht wel.
pi_162746303
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:39 schreef Fir3fly het volgende:
Op dubieuze wijze profiteren van een gedwongen situatie terwijl daar een gemeenschap ongevraagd voor moet bloeden?
pi_162746444
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:21 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hoger in de boom dan wat? Piet V. noemt dat soort beweringen altijd een "autoriteitsbeginsel" en hoewel ik het nooit met hem eens ben klopt dat soms wel. Beetje zo van: neem het maar van mij aan broeder want ik kan het weten. En dat neem ik niet zomaar van iedereen aan. Dus je dient open kaart te spelen. En die laatste zin zie ik maar door de vingers want die gaat nergens over.

Hazen lopen gewoon waar ze lopen. Daar kan ik niets mee en volgens mij anderen ook niet. Het suggereert iets wat wij niet weten en jij wel. Dat moet je niet doen. Vertel gewoon wat je weet zonder interessant proberen te doen.
Nee, vriend, nou moet je het niet omdraaien. Jij roept zonder te weten wie je voor je hebt dat ik niet weet hoe de wereld werkt. Het spijt me voor je, maar dat is ongelofelijk dom.

Dat jij mijn slotzin niet kan plaatsen kan ik ook niet helpen.

Het is allemaal geen rocket science. Jij suggereert dat het allemaal heel gecompliceerd en geheimzinnig is, maar dat is niet zo. Alle processen zijn blootgelegd. Ok, soms schrikt er weer iemand van wat er in Panama gebeurt, maar dat is onwetendheid, geen nieuws voor mensen die zich willen informeren.

Daar hoef je niet eens hoog voor in de boom te zitten en dat gaf ik in mijn vorige reactie dan ook al aan.

Een goed verstaander, enz.
pi_162746600
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:39 schreef VEM2012 het volgende:
Jij roept zonder te weten wie je voor je hebt dat ik niet weet hoe de wereld werkt.
Jij beweert dat zelf in #41. Dus je bent daar zelf mee begonnen.
"Als je dit soort verbanden legt heb je niet helemaal door hoe de wereld werkt."
Dat zei je letterlijk. En ik beweerde dat er niemand is die weet hoe de wereld precies "werkt". Daar is ie veel te complex voor. En ik vond dat je zoiets niet moet pretenderen. Wat jij wel deed.

En dit:
"Een goed verstaander, enz."
Slaat ook weer als k*t op Dirk. Je kunt ook gewoon vertellen wat je bedoelt zonder stijlfiguren als hazen die weten waar ze lopen en hoe een goed verstaander dan wel weet waar je het over hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart2002 op 04-06-2016 19:53:13 ]
pi_162746764
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:44 schreef Bart2002 het volgende:

Jij beweert dat zelf in #41. Dus je bent daar zelf mee begonnen.
"Als je dit soort verbanden legt heb je niet helemaal door hoe de wereld werkt."

Snap je nou werkelijk niet dat er een verschil is tussen dat zomaar roepen en 'als je dit soort verbanden legt, dan...'? Daarmee geef je aanleiding.

Verder gaf je aan dat je vaker dat verwijt naar je hoofd krijgt. Zou dat niet ook iets zeggen? Of ligt het allemaal aan anderen?
pi_162746808
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Snap je nou werkelijk niet dat er een verschil is tussen dat zomaar roepen en 'als je dit soort verbanden legt, dan...'? Daarmee geef je aanleiding.

Verder gaf je aan dat je vaker dat verwijt naar je hoofd krijgt. Zou dat niet ook iets zeggen? Of ligt het allemaal aan anderen?
Ik snap in ieder geval niet meer wat je nou ook alweer probeert te ontkennen of te "downplayen"*.
Maar doe je best i.i.g.

quote:
Ok, soms schrikt er weer iemand van wat er in Panama gebeurt, maar dat is onwetendheid
* O ja... dat was dit onder andere. Een stukje onwetendheid. Dat is geruststellend. Wij dienen alleen nog iets meer te leren opdat wij begrijpen dat dit best in orde is. :D

[ Bericht 11% gewijzigd door Bart2002 op 04-06-2016 20:07:11 ]
pi_162747044
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:54 schreef Bart2002 het volgende:

Ik snap in ieder geval niet meer wat je nou ook alweer probeert te ontkennen of te "downplayen".
Maar doe je best i.i.g.
Jij suggereerde dat IS en de daarbij horende vluchtelingenstroom wel eens een opzetje kan zijn van wat Nederlandse vastgoedjongens.

Dat ontken ik. Is echt een onderbouwing nodig bij het ontkennen van zo'n lachwekkende suggestie?
pi_162747094
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 20:06 schreef VEM2012 het volgende:
Jij suggereerde dat IS en de daarbij horende vluchtelingenstroom wel eens een opzetje kan zijn van wat Nederlandse vastgoedjongens.
Dat verband (IS en vastgoedjongens) heb je zelf verzonnen en ik beweerde dat dat best mogelijk zou kunnen zijn. Om je een beetje tegemoet te komen. Alles is tenslotte mogelijk welbeschouwd. Maar het was jouw idee.

quote:
Wat denk je? IS is eigenlijk opgericht door vastgoedjongens?

Het is overigens wel zo dat de "vrije jongens" ontzettend zitten te springen om goedkope arbeidskrachten. Dat was enkele dagen geleden ook nog een pleidooi van zo'n pauperige uitzendbaas die een natuurlijk recht claimt op goedkopere werkkrachten en dat de overheid daar maar voor dient te zorgen. Dus wat dat betreft is mijn indruk niet zo gek.

Dat is dit topic:
NWS / Randstad wil gastarbeiders in de ict

[ Bericht 6% gewijzigd door Bart2002 op 04-06-2016 20:21:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')