abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162739332
Ze moeten leegstaande panden gewoon confisqueren voor dit soort noodsituaties. Het is schandalig dat allerlei uitzuigers profiteren ten koste van de belastingbetaler, over de ruggen van vluchtelingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hochwinter op 04-06-2016 16:07:10 ]
  zaterdag 4 juni 2016 @ 14:42:23 #27
321876 Cherna
Fuck the System
pi_162739746
Deze crisis een een prima verdienmodel waar iedereen ook dankzij subsidie naar hartelus kan graaien. Zie bijvoorbeeld Onno Hoes,
https://www.coa.nl/nl/nieuws/onno-hoes-bestuurlijk-adviseur-coa
Woningnood is ons schijnbaar jarenlang voorgelogen. Maar nu ook huisjesmelkers subsidie kunnen vangen is er plots geen woningnood.
Het zijn dus niet alleen de huisjesmelkers die profiteren maar zeker ook het COA met zijn bestuurders.

Het is een industrie grotendeels gerund door subsidie en graaicultuur. Niet meer dan dat en dat over de rug van de vluchteling en Jan met de pet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_162739797
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 14:26 schreef Hochwinter het volgende:
Ze moeten leegstaande panden gewoon confisqueren voor dit soort noodsituatie. Het is schandalig dat allerlei uitzuiger profiteren ten koste van de belastingbetaler, over de ruggen van vluchtelingen.
Zeer juist.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162740202
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 14:44 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeer juist.
Onjuist ze moeten de grenzen dicht doen!

En alle reeds binnengedrongen gelukszoekers over de grens heen zetten.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_162740239
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 15:02 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Onjuist ze moeten de grenzen dicht doen!
Dat is een vals dilemma. Het 1 heeft niets met het ander te maken. En de TS hoopte erop dat het niet weer "zo'n" topic zou worden. Respecteer dat.
pi_162740395
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 15:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is een vals dilemma. Het 1 heeft niets met het ander te maken. En de TS hoopte erop dat het niet weer "zo'n" topic zou worden. Respecteer dat.
Ja het onderwerp is financieel gewin door vastgoedeigenaren aan gelukszoekers.

En dat klopt ja altijd kan er aan een exodus veel geld gewonnen worden.

Het is geen dilemma het is puur cijfermatig Nederland is vol! overvol.

Zie link;

http://www.overpopulationawareness.org/nl/

Dat heeft niets met racisme te maken maar met logisch nadenken Nederland is een klein land en er is geen ruimte voor nog meer inwoners.

Ook financieel is het niet handig om nog meer mensen toe te laten.
Naast dat geeft het ook problemen in de zorg op scholen en politie/justitie et cetera/

Nu de vraag of het moreel verwerpelijk is om aan deze ellende geld te verdienen, JA dat is zeer verwerpelijk.

Maar het is on-Nederlands om hier niet aan te verdienen zie de rijke VOC traditie w/
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_162740474
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 15:11 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Ook financieel is het niet handig om nog meer mensen toe te laten.
Dat is zeker zo maar het gaat hier juist over mensen voor wie het dus wel financieel handig blijkt te zijn.
En dat is inderdaad niet de gemiddelde belastingbetaler.

quote:
Nu de vraag of het moreel verwerpelijk is om aan deze ellende geld te verdienen, JA dat is zeer verwerpelijk.
Voor de volledigheid. ;)
pi_162742146
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 08:40 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

COA is idd ook schuldig aan deze verkwanseling van belastingsgelden.
Echter wat ik me afvraag, hebben die vastgoedondernemers nog enig moreel besef? Volgens mij niet. want ¤-tekens in de ogen.
Het is wat, ondernemers die de wet van vraag en aanbod meenemen in hun overwegingen...
  zaterdag 4 juni 2016 @ 16:36:52 #34
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162742265
Goh, een overheidsorgaan was onvoorbereid en moest allemaal kunstgrepen uithalen en met belastinggeld smijten om de waan van competentie op te houden. Wat een verrassing.

Maar er kunnen nog makkelijk 200,000 vluchtelingen bij, toch?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_162742278
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 16:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is wat, ondernemers die de wet van vraag en aanbod meenemen in hun overwegingen...
En de vraag komt ze ontzettend goed uit toevallig. Precies op tijd eigenlijk. Dat geeft te denken. Mij wel i.i.g.
pi_162742292
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 16:36 schreef Fir3fly het volgende:
Maar er kunnen nog makkelijk 200,000 vluchtelingen bij, toch?
Er werd door TS verzocht om dit niet te doen. Respecteer dat.
TS mag me hier best even bij komen helpen... Ik kan niet in mij 1'tje de kar trekken.
pi_162742564
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 08:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Lastig er zijn verdragen die zowel door linkse en rechtse Nederlandse regeringen zijn getekend die Nederland verplichten tot een goede opvang vluchtelingen.
Een tent op de Veluwe is goed
pi_162742703
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 16:49 schreef GewoneBurger het volgende:

[..]

Een tent op de Veluwe is goed
En dan zijn er tentenverhuurders die de prijs 10x over de kop gooien. Daar gaat dit topic over: over de dubieuze grootverdieners aan dit fenomeen. Omdat het nou eenmaal gemakkelijk verdienen is aan de overheid en dus in casu de belastingbetaler.

M.a.w.: er is een probleem. Daar kunnen we even niets aan doen. Dat kost de belastingbetaler een vermogen mede doordat er een groepje bestaat die hier gruwelijk aan verdient. En het is volgens mij de bedoeling van TS om dat groepje aan de schandpaal te nagelen. Wat m.i. terecht is. Dus mensen: probeert te focussen op dat onderwerp.

We dienen niet te vergeten dat "the powers that be" de poorten wijd hebben opengezet. Met het idee dat dat goedkope arbeidskrachten oplevert en dat de kosten daarvan op de gemeenschap kunnen worden afgewenteld. Hou deze gedachte in het achterhoofd.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bart2002 op 04-06-2016 17:04:25 ]
pi_162742909
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 16:37 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En de vraag komt ze ontzettend goed uit toevallig. Precies op tijd eigenlijk. Dat geeft te denken. Mij wel i.i.g.
Wat denk je? IS is eigenlijk opgericht door vastgoedjongens?
pi_162742961
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat denk je? IS is eigenlijk opgericht door vastgoedjongens?
Neen. En IS is best een probleem maar natuurlijk niet het probleem.
En als ik iets verder denk dan zou dat best nog wel eens kunnen ook, wat jij beweert. Goed gevonden i.i.g.
pi_162743234
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:07 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Neen. En IS is best een probleem maar natuurlijk niet het probleem.
En als ik iets verder denk dan zou dat best nog wel eens kunnen ook, wat jij beweert. Goed gevonden i.i.g.
Als je dit soort verbanden legt heb je niet helemaal door hoe de wereld werkt.

Die vastgoedjongens die hieraan verdienen zijn echt hele kleine spelertjes als je globaal kijkt. Het is niets anders dan de boer die verdient aan windmolens. Leuk voor die boer, want idioot veel geld, maar niets complot oid. Gewoon unexpected windfall.
pi_162743384
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:20 schreef VEM2012 het volgende:
Als je dit soort verbanden legt heb je niet helemaal door hoe de wereld werkt.

Ik hoor dat wel meer. En ik denk dan meestal precies hetzelfde over degene die dat beweert.
Ondertussen weten we beide niet hoe de wereld precies werkt. Alleen weet ik dat ik dat niet weet maar jij nog niet blijkbaar. Je moet zoiets ook niet pretenderen vind ik. Het is gewoon onmogelijk om alle machinaties en motieven van alle spelers te doorgronden. En die dan in een model te gieten en dat je dan opeens weet "hoe de wereld werkt". Dat is nog best lastig hoor.
pi_162743549
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:24 schreef SicSicSics het volgende:
Vraag en aanbod. Wat heeft dat met geweten te maken?
Omdat je jezelf verrijkt met gemeenschapsgeld wat moet worden ingezet voor humanitaire hulp.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 17:37:54 #44
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162743696
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:31 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Omdat je jezelf verrijkt met gemeenschapsgeld wat moet worden ingezet voor humanitaire hulp.
Je moet even wat verder kijken dan je neus lang is. Waarom is het aanbod zo laag dat het blijkbaar heel veel kost?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_162743747
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:37 schreef Fir3fly het volgende:
Je moet even wat verder kijken dan je neus lang is.
En dit soort vaagheden zien we hier liever ook niet.
Leg dan gewoon uit wat je bedoelt en eventueel hoe het komt dat jij wel verder kan kijken dan je neus lang is. Gewoon on-topic s.v.p.
pi_162744052
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 08:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Vastgoedeigenaren profiteren financieel van vluchtelingenstroom

[..]

Nu denken jullie vast; "niet alweer een vluchtelingentopic".
Jawel, alweer!

Maar........
Laten we dit keer aub niet onze focus leggen op de vluchtelingen, want ik geloof dat een groot deel daadwerkelijk echt op de vlucht is, maar op de echte profiteurs; de vastgoedeigenaren en de gemeentes.
De toch al niet minderbedeelde vastgoedeigenaren geven we uit pure wanhoop nog maar een leuk douceurtje, mede gefinancieerd door u en door mij. Dit vind ik schandalig.

Nogmaals een vriendelijk verzoek, dit is geen vluchtelingen bash topic!!!
Op de vlucht meer dan 3000 kilometer van huis. Ben je dan op de vlucht? Of zoek je het land met de beste sociale voorzieningen (huurhuis, uitkering, gezondheidszorg, onderwijs etc.)?
pi_162744149
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:56 schreef luxerobots het volgende:
Op de vlucht meer dan 3000 kilometer van huis. Ben je dan op de vlucht? Of zoek je het land met de beste sociale voorzieningen (huurhuis, uitkering, gezondheidszorg, onderwijs etc.)?
Dat lijkt me logisch als men haar gang kan gaan. Maar het is off-topic.
Het gaat hier over de uitbuitende grootverdieners. Heb je daar ook een mening over? Die is welkom.

Het bevalt me trouwens prima om de strakke lijn (het onderwerp) te behouden. Maar TS mag daar ook wel iets voor doen.
pi_162744229
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat lijkt me logisch als men haar gang kan gaan. Maar het is off-topic.
Het gaat hier over de uitbuitende grootverdieners. Heb je daar ook een mening over? Die is welkom.
Uiteindelijk is iedereen egoïstisch, de vluchteling wil het beste voor zichzelf, en dat wil de vastgoedondernemer ook. Net als de medewerker en bestuurder van het COA.

De uiteindelijke kosten zullen verhaald worden op de samenleving.

Niets nieuws onder de zon.
pi_162744343
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:04 schreef luxerobots het volgende:
Niets nieuws onder de zon.
Maar ondertussen heeft een bepaalde groep er erg veel voordeel van. En wij de nadelen.
Je kunt dat wel bagatelliseren als "niets nieuws onder de zon" maar ik zie het liever als iets wat de gebruikelijke status quo doet veranderen. Zoals iemand al beweerde: gewoon confisceren. Dat vind ik goed. Wij dienen de lasten te dragen van een probleem at hand. Maar het is niet goed als het nadelig is voor het gros en voordelig voor een kleine groep. Dat moeten we niet pikken vind ik.
pi_162744451
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je moet even wat verder kijken dan je neus lang is. Waarom is het aanbod zo laag dat het blijkbaar heel veel kost?
De woningmarkt is al decennia lang kunstmatig te krap gehouden dat het aanbod gering zou zijn kon je op je vingers natellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')