Nu denken jullie vast; "niet alweer een vluchtelingentopic".quote:Vastgoedeigenaren en gemeenten hebben geprofiteerd van het uitbreken van de migratiecrisis. Het COA was niet voorbereid op de stroom vluchtelingen en betaalde noodgedwongen meer voor opvanglocaties dan de eigen regels toestaan.
Dat blijkt uit onderzoek van NRC en Reporter Radio naar het vastgoedbeleid van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers.
Door de lage instroomcijfers van de periode voor 2014, kampte het COA toen de migratiecrisis uitbrak plotseling met een enorm tekort aan plaatsen. Hierdoor konden eigenaars van potentiële opvanglocaties huurprijzen en voorwaarden afdwingen die het COA normaal niet zou accepteren.
Exploitanten van bijvoorbeeld evenementenhallen en bungalowparken hebben geprofiteerd van de ongunstige onderhandelingspositie van de opvangorganisatie, die op korte termijn heel veel vluchtelingen moest herbergen.
Van Zadelhoff
Zo werd het COA bijvoorbeeld gedwongen hele complexen af te huren in plaats van delen van faciliteiten en werd er dus ook betaald voor ruimte die niet kon worden gebruikt.
Een van de prominente vastgoedeigenaren die erg heeft geprofiteerd van deze situatie, is volgens NRC en Reporter Radio VVD-coryfee Cor van Zadelhoff. Hij verhuurt in Zaandam zeshonderd opvangplekken voor een bedrag van 2,5 miljoen euro per jaar. Het gaat onder meer om een oude detentieboot die door het ministerie van Veiligheid en Justitie was afgeschreven.
Zeelandhallen
Ook voor de Zeelandhallen in Goes betaalt het COA meer geld dan het eigen beleid toestaat. Miljonair Dirk Lips verhuurt de locatie voor 3 miljoen euro voor een periode van elf maanden aan het COA. De opvangorganisatie betaalt noodgedwongen voor de duizenden parkeerplekken bij de Zeelandhallen, die niet worden gebruikt.
Reporter Radio wordt zondagavond uitgezonden op NPO Radio 1.
Door: NU.nl
Laten we wel wezen dankzij dat was Nederland wel even een supermacht.quote:
Lastig er zijn verdragen die zowel door linkse en rechtse Nederlandse regeringen zijn getekend die Nederland verplichten tot een goede opvang vluchtelingen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 08:36 schreef Mr.Ping het volgende:
COA mag onbeperkt met geld van een ander strooien, zeg daar eens nee tegen.
COA is idd ook schuldig aan deze verkwanseling van belastingsgelden.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 08:36 schreef Mr.Ping het volgende:
COA mag onbeperkt met geld van een ander strooien, zeg daar eens nee tegen.
Het COA doet wat regering en parlement beslist. Daar moet je dus dus eens over denken. Welk moreel besef de PVDa bijvoorbeeld nog heeft. Het verkwanselen van geld begint met incompetente politici die plannen bedenken die een hoop geld kosten en niet werken. En soms zelfs een hoop mensenlevens kosten in tijden van crisis. (revolutie&oorlog)quote:Op zaterdag 4 juni 2016 08:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
COA is idd ook schuldig aan deze verkwanseling van belastingsgelden.
Echter wat ik me afvraag, hebben die vastgoedondernemers nog enig moreel besef? Volgens mij niet. want ¤-tekens in de ogen.
Wat zou jij doen in die positie, je vastgoed gratis ter beschikking stellen?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 08:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
COA is idd ook schuldig aan deze verkwanseling van belastingsgelden.
Echter wat ik me afvraag, hebben die vastgoedondernemers nog enig moreel besef? Volgens mij niet. want ¤-tekens in de ogen.
Klinkt gek, ik kies niet gelijk voor mijn portomonaie. Gek hè? Zulke mensen bestaan nog.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat zou jij doen in die positie, je vastgoed gratis ter beschikking stellen?
Maar komen helaas in het spel van macht en politiek niet zo ver. Daar is graaien ten kosten van anderen de norm geworden.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:16 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klinkt gek, ik kies niet gelijk voor mijn portomonaie. Gek hè? Zulke mensen bestaan nog.
Tja, je eigen eer en geweten overboord zetten voor geldelijk gewin. Daar hou ik niet zo van.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar komen helaas in het spel van macht en politiek niet zo ver.
Met je eens. Maar als collectief stemmen we verrassend veel op dat soort luitjes of volgen we hen door de slachtvelden door.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, je eigen eer en geweten overboord zetten voor geldelijk gewin. Daar hou ik niet zo van.
In het geheel niets natuurlijk. Het is normaal menselijk gedrag te handelen uit economische gewin zeker als het om een individu gaat. Hitler was niet voor niks ook multimiljonair.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:24 schreef SicSicSics het volgende:
Vraag en aanbod. Wat heeft dat met geweten te maken?
En ze mogen gerust rijkelijk betaald worden, want na afloop moet alles weer ontsmet schoongemaakt en opgeknapt worden als ze de boel afbreken.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat zou jij doen in die positie, je vastgoed gratis ter beschikking stellen?
Volgens mij begrijp ik je verkeerd. Verwijt je nou mensen alle mensen die handel drijven geen geweten te hebben?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:28 schreef Megumi het volgende:
In het geheel niets natuurlijk. Het is normaal menselijk gedrag te handelen uit economische gewin zeker als het om een individu gaat. Hitler was niet voor niks ook multimiljonair.Net als Stalin, Alexander de Groote, Julius enz. Jobs enz vaak etters van mensen in de dagelijkse omgang.
![]()
Genoeg, want het gaat hier om belastinggeld.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:24 schreef SicSicSics het volgende:
Vraag en aanbod. Wat heeft dat met geweten te maken?
De vraag stellen is haar beantwoorden.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 08:40 schreef ErwinRommel het volgende:
Echter wat ik me afvraag, hebben die vastgoedondernemers nog enig moreel besef?
Dat soort mensen zijn helaas ook o.a. in de politiek een zeer zeldzame soort.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, je eigen eer en geweten overboord zetten voor geldelijk gewin. Daar hou ik niet zo van.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |