abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 juni 2016 @ 08:29:00 #1
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_162733758
Vastgoedeigenaren profiteren financieel van vluchtelingenstroom

quote:
Vastgoedeigenaren en gemeenten hebben geprofiteerd van het uitbreken van de migratiecrisis. Het COA was niet voorbereid op de stroom vluchtelingen en betaalde noodgedwongen meer voor opvanglocaties dan de eigen regels toestaan.
Dat blijkt uit onderzoek van NRC en Reporter Radio naar het vastgoedbeleid van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers.

Door de lage instroomcijfers van de periode voor 2014, kampte het COA toen de migratiecrisis uitbrak plotseling met een enorm tekort aan plaatsen. Hierdoor konden eigenaars van potentiële opvanglocaties huurprijzen en voorwaarden afdwingen die het COA normaal niet zou accepteren.

Exploitanten van bijvoorbeeld evenementenhallen en bungalowparken hebben geprofiteerd van de ongunstige onderhandelingspositie van de opvangorganisatie, die op korte termijn heel veel vluchtelingen moest herbergen.

Van Zadelhoff
Zo werd het COA bijvoorbeeld gedwongen hele complexen af te huren in plaats van delen van faciliteiten en werd er dus ook betaald voor ruimte die niet kon worden gebruikt.

Een van de prominente vastgoedeigenaren die erg heeft geprofiteerd van deze situatie, is volgens NRC en Reporter Radio VVD-coryfee Cor van Zadelhoff. Hij verhuurt in Zaandam zeshonderd opvangplekken voor een bedrag van 2,5 miljoen euro per jaar. Het gaat onder meer om een oude detentieboot die door het ministerie van Veiligheid en Justitie was afgeschreven.

Zeelandhallen
Ook voor de Zeelandhallen in Goes betaalt het COA meer geld dan het eigen beleid toestaat. Miljonair Dirk Lips verhuurt de locatie voor 3 miljoen euro voor een periode van elf maanden aan het COA. De opvangorganisatie betaalt noodgedwongen voor de duizenden parkeerplekken bij de Zeelandhallen, die niet worden gebruikt.

Reporter Radio wordt zondagavond uitgezonden op NPO Radio 1.

Door: NU.nl
Nu denken jullie vast; "niet alweer een vluchtelingentopic".
Jawel, alweer!

Maar........
Laten we dit keer aub niet onze focus leggen op de vluchtelingen, want ik geloof dat een groot deel daadwerkelijk echt op de vlucht is, maar op de echte profiteurs; de vastgoedeigenaren en de gemeentes.
De toch al niet minderbedeelde vastgoedeigenaren geven we uit pure wanhoop nog maar een leuk douceurtje, mede gefinancieerd door u en door mij. Dit vind ik schandalig.

Nogmaals een vriendelijk verzoek, dit is geen vluchtelingen bash topic!!!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_162733772
Echte ondernemers ^O^
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 08:32:08 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162733776
De een ze dood of ellende is een anders brood. En wat regeringsambtenaren die op kosten van een ander iets leuks mogen doen veteren heet dat geloof ik helpt ook.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 08:32:18 #4
110987 ErwinRommel
pi_162733778
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 08:31 schreef Resistor het volgende:
Echte ondernemers ^O^
De VOC-mentaliteit :')
  zaterdag 4 juni 2016 @ 08:33:44 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162733793
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 08:32 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

De VOC-mentaliteit :')
Laten we wel wezen dankzij dat was Nederland wel even een supermacht. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_162733814
COA mag onbeperkt met geld van een ander strooien, zeg daar eens nee tegen.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 08:40:19 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162733846
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 08:36 schreef Mr.Ping het volgende:
Lastig er zijn verdragen die zowel door linkse en rechtse Nederlandse regeringen zijn getekend die Nederland verplichten tot een goede opvang vluchtelingen.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 08:40:42 #8
110987 ErwinRommel
pi_162733855
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 08:36 schreef Mr.Ping het volgende:
COA is idd ook schuldig aan deze verkwanseling van belastingsgelden.
Echter wat ik me afvraag, hebben die vastgoedondernemers nog enig moreel besef? Volgens mij niet. want ¤-tekens in de ogen.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 08:43:20 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162733872
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 08:40 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Echter wat ik me afvraag, hebben die vastgoedondernemers nog enig moreel besef? Volgens mij niet. want ¤-tekens in de ogen.
Het COA doet wat regering en parlement beslist. Daar moet je dus dus eens over denken. Welk moreel besef de PVDa bijvoorbeeld nog heeft. Het verkwanselen van geld begint met incompetente politici die plannen bedenken die een hoop geld kosten en niet werken. En soms zelfs een hoop mensenlevens kosten in tijden van crisis. (revolutie&oorlog)

[ Bericht 4% gewijzigd door Megumi op 04-06-2016 08:50:06 ]
pi_162734001
Het is een gegeven dat ondernemers tijdelijk er beter van worden.
Maar of dit nu verwerpelijk is? Dat vind ik niet. De ondernemers hebben geen invloed op de asielzoekersstroom, maar er is nu vraag naar tijdelijke capaciteit.
Het zijn dus maar tijdelijke inkomsten.

Voorbeeld. Hennie van der Most had een niet goedlopend vakantiepark voor 1700 gasten bij Oranje. Okay, dat is ondernemersrisico.
Hij had al vastgelegd met COA dat er 1400 vluchtelingen konden komen. Hij zei eerlijk dat dat voor hem aantrekkelijker was.
Maar een klein dorpje Oranje gaat daar tegen in verweer. Geen bezwaar tegen 1700 vakantiegangers, maar 700 tijdelijke asielzoekers zijn teveel. Dat is hypocriet.
Ik kan mij voorstellen dat Van der Most zich nu belazerd voelt, dat zijn vakantiepark van 1700 plekken nu maar voor 700 plekken gevuld wordt.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 09:26:11 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162734233
De een zijn dood is een anders brood. Op het gebied van militair, economische gewin los van geloof en dergelijke. Ik denk dat dit de constante is in de menselijke geschiedenis. Handelen vanuit macht (rijk worden in geld of invloed) en ten kosten van anderen die dan vluchten. Of sterven op een slachtveld. (of in een boot op de zee) Maar dat dit wellicht gaat veranderen omdat de impact van moderne wapen technologie heftig kan zijn. Nog even WO3 en dan gaan we wellicht wat beter kijken naar conflict management tussen staten. En een betere verdeling van middelen en welvaart. Of het einde van de mensheid is natuurlijk ook een keuze. :') Voor de incompetente of geestelijk gestoorde politicus. Die op het (verkeerde) knopje drukt. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 04-06-2016 09:45:03 ]
pi_162734650
quote:

[..]

Wat zou jij doen in die positie, je vastgoed gratis ter beschikking stellen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 10:16:24 #13
110987 ErwinRommel
pi_162734801
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:06 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Klinkt gek, ik kies niet gelijk voor mijn portomonaie. Gek hè? Zulke mensen bestaan nog.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 10:21:33 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162734885
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:16 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Klinkt gek, ik kies niet gelijk voor mijn portomonaie. Gek hè? Zulke mensen bestaan nog.
Maar komen helaas in het spel van macht en politiek niet zo ver. Daar is graaien ten kosten van anderen de norm geworden.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 10:22:30 #15
110987 ErwinRommel
pi_162734898
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:21 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar komen helaas in het spel van macht en politiek niet zo ver.
Tja, je eigen eer en geweten overboord zetten voor geldelijk gewin. Daar hou ik niet zo van.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 10:24:25 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162734922
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:22 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Tja, je eigen eer en geweten overboord zetten voor geldelijk gewin. Daar hou ik niet zo van.
Met je eens. Maar als collectief stemmen we verrassend veel op dat soort luitjes of volgen we hen door de slachtvelden door. :')
  zaterdag 4 juni 2016 @ 10:24:53 #17
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_162734929
Vraag en aanbod. Wat heeft dat met geweten te maken?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 10:28:32 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162734976
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:24 schreef SicSicSics het volgende:
In het geheel niets natuurlijk. Het is normaal menselijk gedrag te handelen uit economische gewin zeker als het om een individu gaat. Hitler was niet voor niks ook multimiljonair. :') Net als Stalin, Alexander de Groote, Julius enz. Jobs enz vaak etters van mensen in de dagelijkse omgang. :')
pi_162735012
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:06 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En ze mogen gerust rijkelijk betaald worden, want na afloop moet alles weer ontsmet schoongemaakt en opgeknapt worden als ze de boel afbreken.
5 Ferrari's op videoband!
  zaterdag 4 juni 2016 @ 10:34:10 #20
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_162735036
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:28 schreef Megumi het volgende:
In het geheel niets natuurlijk. Het is normaal menselijk gedrag te handelen uit economische gewin zeker als het om een individu gaat. Hitler was niet voor niks ook multimiljonair. :') Net als Stalin, Alexander de Groote, Julius enz. Jobs enz vaak etters van mensen in de dagelijkse omgang. :')
Volgens mij begrijp ik je verkeerd. Verwijt je nou mensen alle mensen die handel drijven geen geweten te hebben? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 10:35:43 #21
110987 ErwinRommel
pi_162735053
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:24 schreef SicSicSics het volgende:
Genoeg, want het gaat hier om belastinggeld.
Als het particulier geld was geweest dan had het mij geen biet uitgemaakt.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 10:43:57 #22
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162735158
Het COA had daar dan ook geel probleem mee want een onbeperkte (hum) staatskas om uit te graaien.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_162735420
quote:
Echter wat ik me afvraag, hebben die vastgoedondernemers nog enig moreel besef?
De vraag stellen is haar beantwoorden. :)

Joris Luyendijk schrijft (weliswaar over de financiële wereld) er dit over:
"A-moraliteit" "A-moreel" betekent niet slecht of im-moreel. Amoreel wil zeggen dat de termen "goed" en "kwaad" in discussies überhaupt niet voorkomen. We kijken niet of een plan moreel deugt, maar hoeveel "reputatierisico" het in zich draagt.

Hetzelfde gaat denk ik op voor deze vastgoedmiljonairs en voor veel users hier ook overigens. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162735459
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:22 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat soort mensen zijn helaas ook o.a. in de politiek een zeer zeldzame soort.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 11:08:47 #25
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_162735551
Lijkt me niet meer dan normaal dat je de parkeerplaatsen erbij huurt als je een heel complex huurt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')