abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162637918
quote:
Amsterdam - Nederland moet jaarlijks meer dan 80.000 niet-Europese gastarbeiders toelaten om de vacatures in de techniek en de ict in te vullen.

Daarvoor pleit bestuursvoorzitter Jacques van den Broek van Randstad, het op een na grootste uitzendbureau ter wereld. Nu nog verwelkomt ons land elk jaar amper tienduizend arbeidsmigranten uit Azië, Afrika, Australië en Amerika.

Van den Broek klaagt over de „moeilijke wetgeving en lange procedures” die er in de Europese Unie zijn voor arbeidsmigranten van buiten het continent. Mede daardoor komen maar drie op de honderd werknemers in Europa van elders, tegen maar liefst zeventien procent in de Verenigde Staten.
Bron.
Meer dan een half miljoen werklozen maar niemand die zich om wil/kan scholen om de techniek/ict in te gaan. :{

Als je met je pretstudiediploma na zoveel jaar nog niet aan het werk bent dan zou het wel eens verstandig kunnen zijn om na te gaan denken over een andere richting. Maar ja ICT/techniek is stom he. :')
Corporate translator
  dinsdag 31 mei 2016 @ 09:22:06 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_162638020
Vrijwillig voor ICT kiezen :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 31 mei 2016 @ 09:25:43 #3
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_162638064
Techniek :r
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_162638109
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:16 schreef HSG het volgende:

[..]

Bron.
Meer dan een half miljoen werklozen maar niemand die zich om wil/kan scholen om de techniek/ict in te gaan. :{

Als je met je pretstudiediploma na zoveel jaar nog niet aan het werk bent dan zou het wel eens verstandig kunnen zijn om na te gaan denken over een andere richting. Maar ja ICT/techniek is stom he. :')
In mijn omgeving ook zoveel CMV'ers, psychologiestudenten en hospitality management afgestudeerden die allemaal kutbaantjes doen. Of al die professionele fotografen die zich tegen dumptarieven aanbieden vanwege de moordende concurrentie. Treurige ZZP'ers die net boven de armoedegrens leven.

En dat alleen maar omdat wij jarenlang onze jeugd wijs hebben gemaakt dat ze vooral moeten doen wat ze leuk vinden. Dit krijg je er dus van, een volkomen oninzetbare generatie die eigenlijk niks anders kan dan een beetje met photoshop en een fototoestel klooien.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 09:30:20 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162638133
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:16 schreef HSG het volgende:

[..]

Bron.

Waaruit concludeer je dat bestaande werklozen zich niet willen omscholen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_162638158
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Anders was de werkloosheid veel sneller gedaald en had men het niet over "gastarbeiders binnenhalen om de vacatures te vullen".
Corporate translator
  dinsdag 31 mei 2016 @ 09:38:50 #7
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162638266
Middeleeuwse analfabeten zonder paspoort worden met open armen ontvangen.
Roemeense zakkenrollers zijn welkom.
Oost-Europese misdaadbendes zijn welkom.
Oost-Europese bedelaars zijn welkom.

Hoogopgeleide mensen van buiten de EU zijn tuig. Begrijp dat dan. Die moeten we het zo moeilijk mogelijk maken. Alleen dan verandert dit land in een paradijs.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 09:39:45 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162638278
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:31 schreef HSG het volgende:

[..]

Anders was de werkloosheid veel sneller gedaald en had men het niet over "gastarbeiders binnenhalen om de vacatures te vullen".
Mwah, daar kunnen ook andere sentimenten aan ten grondslag liggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_162638319
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, daar kunnen ook andere sentimenten aan ten grondslag liggen.
Ik denk dat er genoeg mensen rondlopen die het wel in zich hebben. Maar als je alleen maar kiest wat je leuk vindt en niet wat je leuk vindt en nadenkt of er toekomst in zit dan wordt het lastig.

Ik snap best wel dat iemand in een rolstoel geen lasser kan worden maar het zou wel iets met software kunnen doen aangezien daar de meeste vraag is.
Corporate translator
pi_162638320
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

In mijn omgeving wordt er ook niet omgeschoold, hoor. Die blijven liever tegen hongerloontjes proberen om iets in de evenementenindustrie te doen (want daar hebben ze immers voor geleerd) of die belanden in de zorg of de retail (voor zover er daar werk is). Omscholen om in de ICT aan de slag te gaan is er voor niemand bij. Veel vooral jongeren lijken er in mijn beleving vooral voor te kiezen om maar ZZP'er te worden in zelfverzonnen beroepen in plaats van aan een werkelijke vraag op de arbeidsmarkt te willen voldoen.
pi_162638373
Te veel pretopleidingen maar wordt niet ingegrepen omdat het 'vrijheidsdenken' compleet is doorgeslagen. Vrijheid dit, vrijheid zus, vrijheid moeder en vrijheid vader. Wie niet wil ingrijpen en soms wil beknotten op die vrijheid, voor het grotere goed, moet maar voelen. Ik wil niet propaganderen dat we de kant van China op moeten, maar in NL is alles doorgeslagen naar de andere kant. Totaal geen balans te bekennen. Ik geef graag een stuk vrijheid op om een samenleving te beschermen. Het is niet altijd feest.
pi_162638384
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:42 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

In mijn omgeving wordt er ook niet omgeschoold, hoor. Die blijven liever tegen hongerloontjes proberen om iets in de evenementenindustrie te doen (want daar hebben ze immers voor geleerd) of die belanden in de zorg of de retail (voor zover er daar werk is). Omscholen om in de ICT aan de slag te gaan is er voor niemand bij. Veel vooral jongeren lijken er in mijn beleving vooral voor te kiezen om maar ZZP'er te worden in zelfverzonnen beroepen in plaats van aan een werkelijke vraag op de arbeidsmarkt te willen voldoen.
Zolang ze daar rond van kunnen komen (al is het met moeite) zie ik het probleem niet zo. Omscholen is ook niet makkelijk of goedkoop.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 09:51:08 #13
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162638450
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:42 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Omscholen moet je zelf betalen tegenwoordig en een goed ICT opleiding kost al gauw een paar 1000 euries.
Dan komen we nog even bij de leeftijd want iedereen boven de 45 word geweigerd, al zijn zijn diploma's nu nog zo goed.
Dus wat willen die eikels nu? Goedkope utzendkrachten uit het buitenland die je lekker voor weinig aan de gang kan zetten. Ranstad!! :r :r :r
pi_162638557
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:48 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Zolang ze daar rond van kunnen komen (al is het met moeite) zie ik het probleem niet zo. Omscholen is ook niet makkelijk of goedkoop.
Omscholing wordt door een aantal commerciële partijen gewoon aangeboden. Dan werk je op detacheringsbasis ergens in de ICT terwijl je tegelijkertijd je opleiding en certificeringen doet. Dat kost je niks. Je hoeft je alleen maar aan te melden voor de selectie.

Het is gewoon een probleem als je eigen bevolking niet aan de vraag op de arbeidsmarkt kan voldoen. Het is natuurlijk prima als iemand tegen laag loon foto's van je evenementje wil schieten. dat moeten ze vooral zelf weten. Maar ze bouwen geen pensioen op en hebben geen verzekeringen. Ze zijn heel kwetsbaar, maar lijken zich dat onvoldoende te beseffen en gaan uiteindelijk een wissel op het sociale stelsel trekken. En dat allemaal door een zeer slechte studiekeuze. En er zijn dus manieren om dat tegen te gaan, maar die mogelijkheden grijpen ze niet. In plaats daarvan liever aanmodderen in sectoren die er helemaal niet toe doen en waar de concurrentie moordend is.

Daarnaast, wat leren ze nou precies? Neem al die kanslozen die een studie toerisme elk jaar aflevert. Wat ze kunnen is in gebrekkig Engels een reisleider spelen in Turkije, terwijl de markt duidelijk laat zien dat steeds meer mensen zelf hun vakantie regelen. Als iemand een vakantie kan regelen zonder enige opleiding, waarom zitten er dan mensen daarvoor vier jaar in de schoolbanken? Dit is natuurlijk gechargeerd, maar er zit zeker een kern van waarheid in. Er mag wel wat beter gewaarschuwd worden voor de matige baankansen, en er mag wel wat meer body aan opleidingen gegeven worden.
pi_162638647
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:57 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Omscholing wordt door een aantal commerciële partijen gewoon aangeboden. Dan werk je op detacheringsbasis ergens in de ICT terwijl je tegelijkertijd je opleiding en certificeringen doet. Dat kost je niks. Je hoeft je alleen maar aan te melden voor de selectie.

Het is gewoon een probleem als je eigen bevolking niet aan de vraag op de arbeidsmarkt kan voldoen. Het is natuurlijk prima als iemand tegen laag loon foto's van je evenementje wil schieten. dat moeten ze vooral zelf weten. Maar ze bouwen geen pensioen op en hebben geen verzekeringen. Ze zijn heel kwetsbaar, maar lijken zich dat onvoldoende te beseffen en gaan uiteindelijk een wissel op het sociale stelsel trekken. En dat allemaal door een zeer slechte studiekeuze. En er zijn dus manieren om dat tegen te gaan, maar die mogelijkheden grijpen ze niet. In plaats daarvan liever aanmodderen in sectoren die er helemaal niet toe doen en waar de concurrentie moordend is.

Daarnaast, wat leren ze nou precies? Neem al die kanslozen die een studie toerisme elk jaar aflevert. Wat ze kunnen is in gebrekkig Engels een reisleider spelen in Turkije, terwijl de markt duidelijk laat zien dat steeds meer mensen zelf hun vakantie regelen. Als iemand een vakantie kan regelen zonder enige opleiding, waarom zitten er dan mensen daarvoor vier jaar in de schoolbanken? Dit is natuurlijk gechargeerd, maar er zit zeker een kern van waarheid in. Er mag wel wat beter gewaarschuwd worden voor de matige baankansen, en er mag wel wat meer body aan opleidingen gegeven worden.
Waarom body geven en waarschuwen? Gewoon opleidingen opheffen als daar geen vraag naar is? De scholen die eigenlijk lucht produceren. Dat is als het ware. Een stuk lucht waar niemand wat aan heeft. Fotograaf? Wat is dat voor een grap, whahaha. Dat doe je toch in het weekend omdat het een hobby is? Uitzonderingen daargelaten. Ik snap die Nederlandse voorzichtigheid nooit. Ik heb toch net een andere mentaliteit en manier van denken.
pi_162638703
Dit klinkt meer als wij willen niet genoeg betalen voor NLers.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_162638713
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Strak punt. Het is natuurlijk een uitzendbureau. Die leven op flexcontracten en goedkope arbeiders. Investeren op de lange termijn zijn ze ook niet heel gortig op. Het moet snel geleverd worden.
pi_162638767
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:10 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Strak punt. Het is natuurlijk een uitzendbureau. Die leven op flexcontracten en goedkope arbeiders. Investeren op de lange termijn zijn ze ook niet heel gortig op. Het moet snel geleverd worden.
Dat niet alleen, Randstad is er ook achter gekomen dat ze veel geld kunnen verdienen door al die buitenlandse werknemers in een huis te proppen en daar flink huur voor vragen.
pi_162638791
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:14 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Dat niet alleen, Randstad is er ook achter gekomen dat ze veel geld kunnen verdienen door al die buitenlandse werknemers in een huis te proppen en daar flink huur voor vragen.
Aha, VVD-schurken.
pi_162638801
Jacques van den Broek wil er zelf niets voor doen. Laat hij zelf een omscholingstraject voor NL werklozen oprichten. Maar het mag natuurlijk niets kosten. Moderne Angelsaksische roofridder.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162638893
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:16 schreef Bart2002 het volgende:
Jacques van den Broek wil er zelf niets voor doen. Laat hij zelf een omscholingstraject voor NL werklozen oprichten. Maar het mag natuurlijk niets kosten. Moderne Angelsaksische roofridder.
Dat is helaas iets waar werkgevers niet over nadenken. Ze roepen: "als we hem aannemen moeten we hem eerst in een opleidingstraject gooien dat ¤5000,- kost", terwijl hij niet beseft dat zodra de nieuwe werknemer bij de klant zit de werkgever ¤60.000,- gaat verdienen.

Veel werkgevers zien een werknemer als een kostenpot en niet als een investering.
Corporate translator
  dinsdag 31 mei 2016 @ 10:23:51 #22
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_162638897
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het zou ook schelen als aan kunnen geven wat ze precies denken te missen en binnen willen halen.
'ICT' is zo'n paraplu-term dat je daar echt geen fuck mee kunt.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_162638957
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:23 schreef HSG het volgende:

[..]

Dat is helaas iets waar werkgevers niet over nadenken. Ze roepen: "als we hem aannemen moeten we hem eerst in een opleidingstraject gooien dat ¤5000,- kost", terwijl hij niet beseft dat zodra de nieuwe werknemer bij de klant zit de werkgever ¤60.000,- gaat verdienen.

Veel werkgevers zien een werknemer als een kostenpot en niet als een investering.
Daarom zijn er bedrijven die de waarde van omscholing wel zien en hun medewerkers als inhuur aanbieden.

Natuurlijk is er te weinig plek om iedereen om te scholen. Maar veel werklozen of kansloze ZZP'ers investeren zelf totaal niet in hun toekomst in een andere sector. Nee, ze blijven gewoon doorrommelen in de cultuursector, of in HRM, of in toerisme.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 10:32:56 #24
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_162639031
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:57 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Leuk verzonnen.
Ik ben ICT'er, weliswaar wat jaartjes op achter, maar toch met een congiguration/asset manager ITIL diploma in de achterzak.
Nou toen men mijn leeftijd hoorde was het al snel afgelopen met de sollicitaties.
En niet alleen in de ICT, ook in de bouw is het droevenis, terwijl men steeds meer ambachtsmensen nodig heeft.
Ik heb ook jaren ervaring in de bouw. Men was geinteresseerd TOT, jawel hoor, men mijn leeftijd vroeg.
Nederland kan wat mij betreft het rambam krijgen met hun gejank....
pi_162639061
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:32 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Leuk verzonnen.
Ik ben ICT'er, weliswaar wat jaartjes op achter, maar toch met een congiguration/asset manager ITIL diploma in de achterzak.
Nou toen men mijn leeftijd hoorde was het al snel afgelopen met de sollicitaties.
En niet alleen in de ICT, ook in de bouw is het droevenis, terwijl men steeds meer ambachtsmensen nodig heeft.
Ik heb ook jaren ervaring in de bouw. Men was geinteresseerd TOT, jawel hoor, men mijn leeftijd vroeg.
Nederland kan wat mij betreft het rambam krijgen met hun gejank....
Uitstekend gesproken, beste kerel, uitstekend gesproken. Nederland is op een aantal vlakken hypocriet als de neten. Dit verhaal is pijnlijk omdat het schetst hoe fout de werkgevers te werk gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')