Onmogelijk, 2 getallen omwisselen kan niet leiden tot een juiste checksum.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:53 schreef kovenant het volgende:
[..]
dat is toch makkelijk ?
[land]
[controle getal]
[bank]
[oude bank nummer]
als je in oude bank nummer 2 getallen wisselt is het gebeurt, toevallig zelfde controle getal kan best aangezien deze maar 2 cijferig zijn.
Je lijkt dat bank vrouwtje wel. Heb ik een andere optie?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar even die twee weken afwachten, dan.
Vind ik vreemd, de bank kan op zich wel het een en ander regelen, maar wat ik ooit heb meegemaakt (niet bij mezelf gelukkig) is dat de bank duidelijk aangaf geen NAW gegevens te mogen geven i.v.m. privacywetgeving. Dat de bank toen als een soort tussenpersoon het toch geregeld heeft gekregen was wel fijn voor de persoon in kwestie.quote:
Uit je OP haalde ik dat de bank niks voor je wilde doen, maar ze doen het dus wel, alleen niet zo snel als je zou willen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:06 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Je lijkt dat bank vrouwtje wel. Heb ik een andere optie?
Moedig, maar een groot deel van de bevolking checkt niet wekelijks hun rekening.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:37 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Niet boos, een beetje gefrustreerd. Hooguit boos op mijzelf dat ik het rekeningnummer niet gedubbelcheckt heb. Zojuist nog ¤0,01 overgemaakt met mijn contactgegevens in de beschrijving. (een tip die ik van iemand anders kreeg, dit soort tips hoop ik hier ook te krijgen)
Een bank kan (mag) zelf dat geld niet terugstorten. De bank is ook niet de dupe van die betaling, dus kan ook geen zaak starten tegen de ontvanger. En als de bank de NAW-gegevens ook niet mag vrijgeven, is er voor de betaler geen enkele kans het geld terug te krijgen. In dit soort onverschuldigde betalingszaken geeft de bank, na zelf een verzoek aan ontvanger tot terugbetaling te hebben gedaan, de NAW-gegevens aan de betaler, zodat deze contact kan opnemen en in het ergste geval een zaak kan starten.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:06 schreef Juup© het volgende:
Vind ik vreemd, de bank kan op zich wel het een en ander regelen, maar wat ik ooit heb meegemaakt (niet bij mezelf gelukkig) is dat de bank duidelijk aangaf geen NAW gegevens te mogen geven i.v.m. privacywetgeving. Dat de bank toen als een soort tussenpersoon het toch geregeld heeft gekregen was wel fijn voor de persoon in kwestie.
beide.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:34 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Dit ter leedvermaak of voegt het iets toe? ¤4900,00.
Damn...quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:34 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Djiezus!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:34 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoi spuit11quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:38 schreef Nerdslayer het volgende:
Het is een onverschuldigde betaling (de ander ontvangt geld van jou zonder dat er een overeenkomst is) en diegene moet het geld dus terugstorten.
Je moet contact opnemen met de bank, die zal de rekeninghouder verzoeken het geld op te sturen en des noods zijn gegevens aan jou doorgeven. Je kunt dan (afhankelijk van het bedrag) diegene ook voor de rechter brengen.
In principe heb jij recht op het gekd
Tip: lees het topic voordat je post.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:41 schreef Nerdslayer het volgende:
?
Als je bedoelt dat ik spuit11 ben, nee
wtf?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:43 schreef 2thmx het volgende:
Dus TS, vraag die NAW-gegevens op, dan krijgt de viespeuk in kwestie eenzelfde brief als dat ik ontvangen heb
Iemand die bijna vijfduizend euro's die hem niet toekomen weigert terug te boeken is een verrekte viespeuk.quote:
Waar lees jij dat hij het bedrag weigert terug te boeken?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:47 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Iemand die bijna vijfduizend euro's die hem niet toekomen weigert terug te boeken is een verrekte viespeuk.
Dankzij mijn enorme intellect kan ik dat tussen de regels door lezen. Uiteraard zou 't ook kunnen dat de persoon in kwestie 't geld wél terug heeft geboekt, maar dat TS dit vergeten is te vermelden in de OP of in één van zijn andere reacties waarin hij om hulp vraagt om dit geld terug te krijgen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Waar lees jij dat hij het bedrag weigert terug te boeken?
Niet iedereen logt 5 keer per dag in op zijn internetbankieren.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:51 schreef 2thmx het volgende:
Dankzij mijn enorme intellect kan ik dat tussen de regels door lezen. Uiteraard zou 't ook kunnen dat de persoon in kwestie 't geld wél terug heeft geboekt, maar dat TS dit vergeten is te vermelden in de OP of in één van zijn andere reacties waarin hij om hulp vraagt om dit geld terug te krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |