abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162650916
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je kunt op z'n minst erkennen dat hun die mening is toegedaan.
Wat maakt dat uit?

quote:
Zou jij op welke manier dan ook gekwetst worden door het aanpassen van Zwarte Piet?
Ik kan daar niet door gekwetst worden.
Conscience do cost.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:26:51 #152
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162650920
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je vindt fok een reeële afspiegeling van de normen en waarden van de maatschappij waarin we leven?
Nee, men is hier veel onbeleefder en directer dan IRL. En zelfs hier wordt er in zekere mate voorkomen dat mensen elkaar nodeloos beledigen.
pi_162650930
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:19 schreef sp3c het volgende:
de middenweg is vrij eenvoudig hier

laat iedereen lekker voor zichzelf bepalen hoe Piet eruit moet zien, als Sultana en co het liever helemaal zonder Piet vieren of uberhaupt helemaal niet is dat ook prima
En dat is hoe het nu ook al kan gaan.
Ben je het niet eens met de huidige sinterklaasviering? Dan vraag je een vergunning aan en organiseer je eigen feest.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:28:05 #154
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162650953
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit?
Als je niet op z'n minst kunt erkennen dat anderen een andere mening hebben, ben je geen dialoog maar een monoloog aan het houden.
quote:
[..]

Ik kan daar niet door gekwetst worden.
Nou, wat let je dan?
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 19:28:29 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162650960
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

En dat is hoe het nu ook al kan gaan.
Ben je het niet eens met de huidige sinterklaasviering? Dan vraag je een vergunning aan en organiseer je eigen feest.
naja als je dat nu doet met gekleurde pieten wordt je bedreigd door allerlei malloten

denk dat we dat stadium een beetje voorbij zijn atm, iemand zal in moeten binden en niemand is dat van plan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_162650972
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, men is hier veel onbeleefder en directer dan IRL. En zelfs hier wordt er in zekere mate voorkomen dat mensen elkaar nodeloos beledigen.
Mwoah, je kan hier prima mensen voor rotte vis uitmaken via PM of DM. Daarnaast nogal off-topic aangezien het ging om de morele plicht die men zou hebben om andere mensen hun meningen te respecteren.
pi_162650979
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ten eerste ben je nu aan het gissen naar hun beweegredenen. Ten tweede is hun klacht niet onterecht omdat ze een slechte oplossing hebben. Ten derde is 'ze kunnen het niet accepteren' geen argument.
Zwarte Piet moet weg, dat is hun doel. Niet hun beweegreden.

Hun klacht is slecht omdat het nergens op slaat. Omdat Zwarte Piet geen racistisch figuur is.

Daarbij heb ik nooit beweerd dat het een argument is dat ze het niet kunnen accepteren, het is een constatering.
pi_162650986
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

naja als je dat nu doet met gekleurde pieten wordt je bedreigd door allerlei malloten

denk dat we dat stadium een beetje voorbij zijn atm, iemand zal in moeten binden en niemand is dat van plan
Dan treed je hard op tegen die bedreigingen.
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 19:30:16 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162651011
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dan treed je hard op tegen die bedreigingen.
het zou een keer leuk zijn als er hard op werd getreden in Nederland tegen wat dan ook maar ook dat is een gepasseerd schip inmiddels _O-
pi_162651022
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je niet op z'n minst kunt erkennen dat anderen een andere mening hebben, ben je geen dialoog maar een monoloog aan het houden.
Waar precies ontken ik dat andere mensen een andere mening hebben?

quote:
Nou, wat let je dan?
Mij let niets. Er zijn blijkbaar een hoop mensen die wel liever zwarte piet behouden. Vandaar dat de enige rationele oplossing is dat iedereen lekker zelf beslist :)
Conscience do cost.
pi_162651025
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ik vraag het me af, er zijn ook mariniers aanwezig bij de traditionele intocht. Zo ver is het sowieso al uit de hand gelopen.
pi_162651037
BNers eisen het einde van Zwarte piet, maar wat vind de Nederlander daar van, wordt de Nederlander nog wel naar zijn mening gevraagd?
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 19:31:32 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162651047
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vraag het me af, er zijn ook mariniers aanwezig bij de traditionele intocht. Zo ver is het sowieso al uit de hand gelopen.
nee natuurlijk niet :')
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:31:40 #164
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162651052
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Mwoah, je kan hier prima mensen voor rotte vis uitmaken via PM of DM. Daarnaast nogal off-topic aangezien het ging om de morele plicht die men zou hebben om andere mensen hun meningen te respecteren.
Nee, het ging om de morele plicht om anderen niet nodeloos te kwetsen. :D
pi_162651094
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, het ging om de morele plicht om anderen niet nodeloos te kwetsen. :D
En dat begint door elkaars mening te respecteren, de ander geen dwang op te leggen of te beledigen.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:33:15 #166
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162651101
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zwarte Piet moet weg, dat is hun doel. Niet hun beweegreden.
Nu doe je het weer. En je laat even zien dat je niet weet wat 'beweegreden' betekent.
quote:
Hun klacht is slecht omdat het nergens op slaat. Omdat Zwarte Piet geen racistisch figuur is.
Dat is jouw mening.
quote:
Daarbij heb ik nooit beweerd dat het een argument is dat ze het niet kunnen accepteren, het is een constatering.
En jij kunt niet accepteren dat Zwarte Piet gaat veranderen. Dat is geen argument, maar een constatering.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:34:48 #167
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_162651146
Het argument dat iedereen mee moet kunnen vieren raakt kant noch wal. Wie mee wil vieren doet dat al en de rest komt nooit op gratis, niet-racistsche volksfeesten in Nederland. Die gaan echt nooit meesinterklazen, piet of niet.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:35:27 #168
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162651156
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:30 schreef ems. het volgende:

[..]

Waar precies ontken ik dat andere mensen een andere mening hebben?
Je zei dat het niets uitmaakt of je mening van een ander erkent.
quote:
[..]

Mij let niets. Er zijn blijkbaar een hoop mensen die wel liever zwarte piet behouden. Vandaar dat de enige rationele oplossing is dat iedereen lekker zelf beslist :)
Uiteraard moet iedereen lekker zelf beslissen. Dat is dan ook niet de vraag. De vraag is: wat zou de meest logische beslissing zijn die iedereen lekker zelf maakt?
pi_162651185
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

[..]

Uiteraard moet iedereen lekker zelf beslissen. Dat is dan ook niet de vraag. De vraag is: wat zou de meest logische beslissing zijn die iedereen lekker zelf maakt?
Vier het feestje lekker op je eigen manier.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:36:48 #170
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162651196
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:32 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

En dat begint door elkaars mening te respecteren, de ander geen dwang op te leggen of te beledigen.
En nu zijn er mensen die zich beledigd voelen omdat ze menen dat Zwarte Piet kwetsend is. Maar als ze dat durven te zeggen, wordt hun mening niet gerespecteerd, worden ze gedwongen zich koest te houden en als kers op de taart worden ze uitgebreid beledigd.

Wat nu?
pi_162651202
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nu doe je het weer. En je laat even zien dat je niet weet wat 'beweegreden' betekent.
Jij snapt niet wat beweegreden betekent. Een beweegreden is een motief. Waarom je iets doet. Dat Zwarte Piet weg moet is geen beweegreden, dat is een doel.

quote:
En jij kunt niet accepteren dat Zwarte Piet gaat veranderen. Dat is geen argument, maar een constatering.
Piet zal veranderen, o.a. op tv bij het Sinterklaasjournaal. De mensen thuis echter, die vieren het feest met Zwarte Piet. Zwarte Piet zal de komende tijd blijven bestaan. En daar kunnen mensen niet tegen. Vandaar de gang naar de rechter en die hele black-panther-achtige stroming.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:37:42 #172
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162651223
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:36 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Maar wat is die eigen manier? Beter gezegd: wat zou de meest redelijke eigen manier zijn? De huidige manier of een iets aangepaste manier die anderen niet kwetst?
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:38:54 #173
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162651252
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij snapt niet wat beweegreden betekent. Een beweegreden is een motief. Waarom je iets doet. Dat Zwarte Piet weg moet is geen beweegreden, dat is een doel.
Een doel is iets waarom je iets doet. :D
quote:
[..]

Piet zal veranderen, o.a. op tv bij het Sinterklaasjournaal. De mensen thuis echter, die vieren het feest met Zwarte Piet. Zwarte Piet zal de komende tijd blijven bestaan. En daar kunnen mensen niet tegen. Vandaar de gang naar de rechter en die hele black-panther-achtige stroming.
Er zijn ook mensen die er niet tegen kunnen dat Zwarte Piet o.a. op tv verandert. So what?
pi_162651319
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:34 schreef Lunatiek het volgende:
Het argument dat iedereen mee moet kunnen vieren raakt kant noch wal. Wie mee wil vieren doet dat al en de rest komt nooit op gratis, niet-racistsche volksfeesten in Nederland. Die gaan echt nooit meesinterklazen, piet of niet.
Dat is maar een klein deeltje van het verhaal. Sinterklaas is niet alleen maar een intocht, maar wordt ook gevierd op school, domineert supermarkten en winkels/winkelstraten, het gaat om de sinterklaasliedjes, de chocolade popjes van negers met rode lippen en gouden oorbellen die overal rondgedeeld worden enzovoort.

En het gaat er niet om dat het feest racistisch zou zijn, of dat de mensen die het vieren racistisch zouden zijn, maar dat men voor een zogenaamd onschuldig kinderfeest terugvalt op racistische stereotypen. Zo moeilijk is het niet om die wat af te zwakken om het aan te passen aan 2016.
pi_162651322
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat zei ik niet. Ik vroeg wat dat precies uitmaakte. Daarnaast kon je in mijn eerdere reacties al lezen dat ik vond dat iedereen zelf moest beslissen hoe ze invulling geven aan de piet dus je zou juist kunnen zeggen dat ik alle meningen erken.
quote:
Dat lijkt me een zeer oninteressante vraag die hoogstens wat subjectieve antwoorden zal binnenslepen. Net als de vraag of zwarte piet racistisch is, dus.
Conscience do cost.
pi_162651326
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar wat is die eigen manier? Beter gezegd: wat zou de meest redelijke eigen manier zijn? De huidige manier of een iets aangepaste manier die anderen niet kwetst?
Er zijn altijd anderen die gekwetst worden. Als ZP nu aangepast wordt zijn er zat mensen die dat als kwetsend ervaren.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:42:24 #177
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162651346
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:41 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Er zijn altijd anderen die gekwetst worden. Als ZP nu aangepast wordt zijn er zat mensen die dat als kwetsend ervaren.
Wat zou daar kwetsend aan kunnen zijn?
pi_162651424
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Een doel is iets waarom je iets doet. :D
Nee, een doel is een (eind)punt, waar je wil zijn, wat je wil bereiken.

doel (het; o; meervoud: doelen)
1 mikpunt
2 eindpunt van een reis
3 (sport) ruimte waarin je de bal moet zien te brengen; goal
4 datgene wat je wilt bereiken: zich iets ten doel stellen - See more at: http://vandale.nl/opzoeken?pattern=doel&lang=nn#.V03My-TCQdU

Beweegreden is waarom je iets doet.
beweegreden zelfst.naamw.Uitspraak: [bəˈwexredən] reden waarom je iets doet Voorbeelden: `iemands beweegredenen niet kennen`, `Ze onthulde de ware beweegreden voor haar besluit.`Synoniemen: motief, drijfveer

Het is me al eerder opgevallen dat je niet zo goed bent in dit soort taalspelletjes. Gisteren ook met dat kritiek/onderscheid op basis van geloof racisme is.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:46:56 #179
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162651477
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, een doel is een (eind)punt, waar je wil zijn, wat je wil bereiken.

doel (het; o; meervoud: doelen)
1 mikpunt
2 eindpunt van een reis
3 (sport) ruimte waarin je de bal moet zien te brengen; goal
4 datgene wat je wilt bereiken: zich iets ten doel stellen - See more at: http://vandale.nl/opzoeken?pattern=doel&lang=nn#.V03My-TCQdU

Beweegreden is waarom je iets doet.
beweegreden zelfst.naamw.Uitspraak: [bəˈwexredən] reden waarom je iets doet Voorbeelden: `iemands beweegredenen niet kennen`, `Ze onthulde de ware beweegreden voor haar besluit.`Synoniemen: motief, drijfveer

Het is me al eerder opgevallen dat je niet zo goed bent in dit soort taalspelletjes. Gisteren ook met dat kritiek/onderscheid op basis van geloof racisme is.
Ten eerste: gissen naar beweegredenen is hetzelfde als gissen naar doelen. In allebei de gevallen doe je een gok naar waarom iemand iets doet.
Ten tweede: dat is op geen enkele manier een weerlegging van mijn argumenten.
pi_162651499
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:41 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Wat is daar kwetsend aan dan?
Make my day!
pi_162651518
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ten eerste: gissen naar beweegredenen is hetzelfde als gissen naar doelen. In allebei de gevallen doe je een gok naar waarom iemand iets doet.
Ten tweede: dat is op geen enkele manier een weerlegging van mijn argumenten.
Gissen naar beweegredenen is dus niet hetzelfde als gissen naar doelen.

Quinsy zal wel tegen Zwarte Piet zijn omdat hij vroeger nooit cadeautjes kreeg. Dat is gissen naar de beweegreden.

Quinsy wil Zwarte Piet kapot hebben (wat hij zelf in een interview heeft gezegd, een kleurenpiet is niet goed genoeg) is gissen naar zijn doel.
pi_162651549
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat zou daar kwetsend aan kunnen zijn?
Wil je wederom een inhoudelijke discussie gaan hebben over de validiteit van argumenten van de pro versus de anti's ? Want ik weet dat je allang op de hand van de anti's bent en dus geen waarde hecht aan de argumenten van de pro's.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:54:40 #183
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162651684
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Gissen naar beweegredenen is dus niet hetzelfde als gissen naar doelen.

Quinsy zal wel tegen Zwarte Piet zijn omdat hij vroeger nooit cadeautjes kreeg. Dat is gissen naar de beweegreden.

Quinsy wil Zwarte Piet kapot hebben (wat hij zelf in een interview heeft gezegd, een kleurenpiet is niet goed genoeg) is gissen naar zijn doel.
Ga nou eens in op mijn argumenten in plaats van zeuren over de betekenis van een woord.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:55:24 #184
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162651713
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:49 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Wil je wederom een inhoudelijke discussie gaan hebben over de validiteit van argumenten van de pro versus de anti's ? Want ik weet dat je allang op de hand van de anti's bent en dus geen waarde hecht aan de argumenten van de pro's.
Als je dat allemaal al weet, dan moet je dat niet doen.

Het is overigens niet zo, maar goed, jij zal het wel beter weten.
pi_162652227
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:47 schreef agter het volgende:

[..]

Wat is daar kwetsend aan dan?
wat is er kwetsend aan zwarte Piet?
pi_162652494

Edit: Link schijnt niet echt te werken.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:25:50 #187
37769 erodome
Zweefteef
pi_162652616
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:34 schreef Lunatiek het volgende:
Je vergeet dat je niet om het sinterklaasfeest heen kan, zeker niet als je kinderen hebt.
Op de basisschool staat toch echt een fikse tijd in het teken van sinterklaas.

Als dan bv een school zegt we gaan het anders doen zijn de rapen gaar, dat wordt niet geaccepteerd.
Vind dat dit wel een beetje weggewuift wordt. Was het zo dat iedereen gewoon vrij zijn eigen ding kon doen en gaan haan ernaar kraaide dan hadden we deze discussie ook niet gehad.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:26:22 #188
37769 erodome
Zweefteef
pi_162652631
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:36 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

En dat wordt dus niet geaccepteerd. Dat is deel van het probleem.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_162652782
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou ja, jij eist dat ze maar accepteren dat de kwetsende Zwarte Piet blijft bestaan.
De zeurpieten kiezen ervoor beledigd te zijn en eisen dat ongeveer 90 procent van de Nederlanders zich moet aanpassen aan hen.
pi_162652839
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:31 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

De zeurpieten kiezen ervoor beledigd te zijn en eisen dat ongeveer 90 procent van de Nederlanders zich moet aanpassen aan hen.
Discussieren met dit soort zelfverzonnen percentages schiet niet echt op.
pi_162653020
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Discussieren met dit soort zelfverzonnen percentages schiet niet echt op.
Discussieren zonder feitenkennis ook niet :W. Was overigens geen 90 procent, maar 83 procent.
http://regio.eenvandaag.n(...)_piet_niet_aanpassen
pi_162653080
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:40 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Discussieren zonder feitenkennis ook niet :W. Was overigens geen 90 procent, maar 83 procent.
overgrote meerderheid dus...
pi_162653094
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:40 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Zo zo, 9 oktober 2014. Daar blaas je me even weg.

Had het van een paar jaar eerder opgezocht. Was het percentage nog hoger.
pi_162653128
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zo zo, 9 oktober 2014. Daar blaas je me even weg.

Had het van een paar jaar eerder opgezocht. Was het percentage nog hoger.
Ik denk dat nog steeds een grote meerderheid zo denkt.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:46:30 #195
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162653171
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Natuurlijk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_162653203
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik denk dat er een grote groep is die het worst zal wezen hoe een fictief figuur aangekleed wordt. En de vraagstelling is belangrijk:

Moet zwarte Piet van kleur veranderen? Ik zou "nee" beantwoorden
Heeft u er bezwaar tegen als Piet enkele aanpassingen zou ondergaan? Ook helemaal prima.

Zo kan ik door een iets andere vraagstelling prima misbruikt worden door beide kampen om het gelijk te claimen. En veel mensen die geen St. Klaas vieren met mij.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:55:09 #197
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162653427
Misschien kunnen bepaalde religies ook het dogma afschaffen dat ongelovigen of anders-gelovigen naar de hel gaan. Het is erg kwetsend naar bepaalde groepen mensen en aanpassing kost weinig moeite.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_162653453
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:48 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk dat er een grote groep is die het worst zal wezen hoe een fictief figuur aangekleed wordt. En de vraagstelling is belangrijk:

Heeft u er bezwaar tegen als Piet enkele aanpassingen zou ondergaan? Ook helemaal prima.

Zo kan ik door een iets andere vraagstelling prima misbruikt worden door beide kampen om het gelijk te claimen. En veel mensen die geen St. Klaas vieren met mij.
maar nog geen enkele reden dus om het te veranderen, want je geeft toe aan het hele kleine groepje die het misschien serieus wil veranderen.
pi_162653465
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:48 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Klopt als een zwerende vinger. Ik zei het al eerder, de discussie is zo vergald en er worden zoveel randzaken er bij de haren bij getrokken dat we het beter over een jaar of wat opnieuw kunnen proberen.

Het zijn nu meer groepjes peuters die stampvoetend hun gelijk willen krijgen.
pi_162653690
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Klopt als een zwerende vinger. Ik zei het al eerder, de discussie is zo vergald en er worden zoveel randzaken er bij de haren bij getrokken dat we het beter over een jaar of wat opnieuw kunnen proberen.

Het zijn nu meer groepjes peuters die stampvoetend hun gelijk willen krijgen.
Ik kan maar lastig sympathie opbrengen voor de schreeuwende partijen. De voor- en tegenstanders dus voor alle duidelijkheid. Een goed voorbeeld voor de niet stampvoetende kleuters is dit allemaal niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')