abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162651326
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar wat is die eigen manier? Beter gezegd: wat zou de meest redelijke eigen manier zijn? De huidige manier of een iets aangepaste manier die anderen niet kwetst?
Er zijn altijd anderen die gekwetst worden. Als ZP nu aangepast wordt zijn er zat mensen die dat als kwetsend ervaren.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:42:24 #177
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162651346
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:41 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Er zijn altijd anderen die gekwetst worden. Als ZP nu aangepast wordt zijn er zat mensen die dat als kwetsend ervaren.
Wat zou daar kwetsend aan kunnen zijn?
pi_162651424
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Een doel is iets waarom je iets doet. :D
Nee, een doel is een (eind)punt, waar je wil zijn, wat je wil bereiken.

doel (het; o; meervoud: doelen)
1 mikpunt
2 eindpunt van een reis
3 (sport) ruimte waarin je de bal moet zien te brengen; goal
4 datgene wat je wilt bereiken: zich iets ten doel stellen - See more at: http://vandale.nl/opzoeken?pattern=doel&lang=nn#.V03My-TCQdU

Beweegreden is waarom je iets doet.
beweegreden zelfst.naamw.Uitspraak: [bəˈwexredən] reden waarom je iets doet Voorbeelden: `iemands beweegredenen niet kennen`, `Ze onthulde de ware beweegreden voor haar besluit.`Synoniemen: motief, drijfveer

Het is me al eerder opgevallen dat je niet zo goed bent in dit soort taalspelletjes. Gisteren ook met dat kritiek/onderscheid op basis van geloof racisme is.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:46:56 #179
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162651477
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, een doel is een (eind)punt, waar je wil zijn, wat je wil bereiken.

doel (het; o; meervoud: doelen)
1 mikpunt
2 eindpunt van een reis
3 (sport) ruimte waarin je de bal moet zien te brengen; goal
4 datgene wat je wilt bereiken: zich iets ten doel stellen - See more at: http://vandale.nl/opzoeken?pattern=doel&lang=nn#.V03My-TCQdU

Beweegreden is waarom je iets doet.
beweegreden zelfst.naamw.Uitspraak: [bəˈwexredən] reden waarom je iets doet Voorbeelden: `iemands beweegredenen niet kennen`, `Ze onthulde de ware beweegreden voor haar besluit.`Synoniemen: motief, drijfveer

Het is me al eerder opgevallen dat je niet zo goed bent in dit soort taalspelletjes. Gisteren ook met dat kritiek/onderscheid op basis van geloof racisme is.
Ten eerste: gissen naar beweegredenen is hetzelfde als gissen naar doelen. In allebei de gevallen doe je een gok naar waarom iemand iets doet.
Ten tweede: dat is op geen enkele manier een weerlegging van mijn argumenten.
pi_162651499
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:41 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Wat is daar kwetsend aan dan?
Make my day!
pi_162651518
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ten eerste: gissen naar beweegredenen is hetzelfde als gissen naar doelen. In allebei de gevallen doe je een gok naar waarom iemand iets doet.
Ten tweede: dat is op geen enkele manier een weerlegging van mijn argumenten.
Gissen naar beweegredenen is dus niet hetzelfde als gissen naar doelen.

Quinsy zal wel tegen Zwarte Piet zijn omdat hij vroeger nooit cadeautjes kreeg. Dat is gissen naar de beweegreden.

Quinsy wil Zwarte Piet kapot hebben (wat hij zelf in een interview heeft gezegd, een kleurenpiet is niet goed genoeg) is gissen naar zijn doel.
pi_162651549
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat zou daar kwetsend aan kunnen zijn?
Wil je wederom een inhoudelijke discussie gaan hebben over de validiteit van argumenten van de pro versus de anti's ? Want ik weet dat je allang op de hand van de anti's bent en dus geen waarde hecht aan de argumenten van de pro's.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:54:40 #183
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162651684
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Gissen naar beweegredenen is dus niet hetzelfde als gissen naar doelen.

Quinsy zal wel tegen Zwarte Piet zijn omdat hij vroeger nooit cadeautjes kreeg. Dat is gissen naar de beweegreden.

Quinsy wil Zwarte Piet kapot hebben (wat hij zelf in een interview heeft gezegd, een kleurenpiet is niet goed genoeg) is gissen naar zijn doel.
Ga nou eens in op mijn argumenten in plaats van zeuren over de betekenis van een woord.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:55:24 #184
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162651713
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:49 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Wil je wederom een inhoudelijke discussie gaan hebben over de validiteit van argumenten van de pro versus de anti's ? Want ik weet dat je allang op de hand van de anti's bent en dus geen waarde hecht aan de argumenten van de pro's.
Als je dat allemaal al weet, dan moet je dat niet doen.

Het is overigens niet zo, maar goed, jij zal het wel beter weten.
pi_162652227
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:47 schreef agter het volgende:

[..]

Wat is daar kwetsend aan dan?
wat is er kwetsend aan zwarte Piet?
pi_162652494

Edit: Link schijnt niet echt te werken.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:25:50 #187
37769 erodome
Zweefteef
pi_162652616
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:34 schreef Lunatiek het volgende:
Het argument dat iedereen mee moet kunnen vieren raakt kant noch wal. Wie mee wil vieren doet dat al en de rest komt nooit op gratis, niet-racistsche volksfeesten in Nederland. Die gaan echt nooit meesinterklazen, piet of niet.
Je vergeet dat je niet om het sinterklaasfeest heen kan, zeker niet als je kinderen hebt.
Op de basisschool staat toch echt een fikse tijd in het teken van sinterklaas.

Als dan bv een school zegt we gaan het anders doen zijn de rapen gaar, dat wordt niet geaccepteerd.
Vind dat dit wel een beetje weggewuift wordt. Was het zo dat iedereen gewoon vrij zijn eigen ding kon doen en gaan haan ernaar kraaide dan hadden we deze discussie ook niet gehad.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:26:22 #188
37769 erodome
Zweefteef
pi_162652631
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:36 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Vier het feestje lekker op je eigen manier.
En dat wordt dus niet geaccepteerd. Dat is deel van het probleem.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_162652782
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou ja, jij eist dat ze maar accepteren dat de kwetsende Zwarte Piet blijft bestaan.
De zeurpieten kiezen ervoor beledigd te zijn en eisen dat ongeveer 90 procent van de Nederlanders zich moet aanpassen aan hen.
pi_162652839
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:31 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

De zeurpieten kiezen ervoor beledigd te zijn en eisen dat ongeveer 90 procent van de Nederlanders zich moet aanpassen aan hen.
Discussieren met dit soort zelfverzonnen percentages schiet niet echt op.
pi_162653020
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Discussieren met dit soort zelfverzonnen percentages schiet niet echt op.
Discussieren zonder feitenkennis ook niet :W. Was overigens geen 90 procent, maar 83 procent.
http://regio.eenvandaag.n(...)_piet_niet_aanpassen
pi_162653080
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:40 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Discussieren zonder feitenkennis ook niet :W. Was overigens geen 90 procent, maar 83 procent.
overgrote meerderheid dus...
pi_162653094
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:40 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Zo zo, 9 oktober 2014. Daar blaas je me even weg.

Had het van een paar jaar eerder opgezocht. Was het percentage nog hoger.
pi_162653128
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zo zo, 9 oktober 2014. Daar blaas je me even weg.

Had het van een paar jaar eerder opgezocht. Was het percentage nog hoger.
Ik denk dat nog steeds een grote meerderheid zo denkt.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:46:30 #195
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162653171
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Natuurlijk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_162653203
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik denk dat er een grote groep is die het worst zal wezen hoe een fictief figuur aangekleed wordt. En de vraagstelling is belangrijk:

Moet zwarte Piet van kleur veranderen? Ik zou "nee" beantwoorden
Heeft u er bezwaar tegen als Piet enkele aanpassingen zou ondergaan? Ook helemaal prima.

Zo kan ik door een iets andere vraagstelling prima misbruikt worden door beide kampen om het gelijk te claimen. En veel mensen die geen St. Klaas vieren met mij.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 20:55:09 #197
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162653427
Misschien kunnen bepaalde religies ook het dogma afschaffen dat ongelovigen of anders-gelovigen naar de hel gaan. Het is erg kwetsend naar bepaalde groepen mensen en aanpassing kost weinig moeite.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_162653453
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:48 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk dat er een grote groep is die het worst zal wezen hoe een fictief figuur aangekleed wordt. En de vraagstelling is belangrijk:

Heeft u er bezwaar tegen als Piet enkele aanpassingen zou ondergaan? Ook helemaal prima.

Zo kan ik door een iets andere vraagstelling prima misbruikt worden door beide kampen om het gelijk te claimen. En veel mensen die geen St. Klaas vieren met mij.
maar nog geen enkele reden dus om het te veranderen, want je geeft toe aan het hele kleine groepje die het misschien serieus wil veranderen.
pi_162653465
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:48 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Klopt als een zwerende vinger. Ik zei het al eerder, de discussie is zo vergald en er worden zoveel randzaken er bij de haren bij getrokken dat we het beter over een jaar of wat opnieuw kunnen proberen.

Het zijn nu meer groepjes peuters die stampvoetend hun gelijk willen krijgen.
pi_162653690
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Klopt als een zwerende vinger. Ik zei het al eerder, de discussie is zo vergald en er worden zoveel randzaken er bij de haren bij getrokken dat we het beter over een jaar of wat opnieuw kunnen proberen.

Het zijn nu meer groepjes peuters die stampvoetend hun gelijk willen krijgen.
Ik kan maar lastig sympathie opbrengen voor de schreeuwende partijen. De voor- en tegenstanders dus voor alle duidelijkheid. Een goed voorbeeld voor de niet stampvoetende kleuters is dit allemaal niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')