Er zijn altijd anderen die gekwetst worden. Als ZP nu aangepast wordt zijn er zat mensen die dat als kwetsend ervaren.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Maar wat is die eigen manier? Beter gezegd: wat zou de meest redelijke eigen manier zijn? De huidige manier of een iets aangepaste manier die anderen niet kwetst?
Wat zou daar kwetsend aan kunnen zijn?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:41 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Er zijn altijd anderen die gekwetst worden. Als ZP nu aangepast wordt zijn er zat mensen die dat als kwetsend ervaren.
Nee, een doel is een (eind)punt, waar je wil zijn, wat je wil bereiken.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Een doel is iets waarom je iets doet.
Ten eerste: gissen naar beweegredenen is hetzelfde als gissen naar doelen. In allebei de gevallen doe je een gok naar waarom iemand iets doet.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, een doel is een (eind)punt, waar je wil zijn, wat je wil bereiken.
doel (het; o; meervoud: doelen)
1 mikpunt
2 eindpunt van een reis
3 (sport) ruimte waarin je de bal moet zien te brengen; goal
4 datgene wat je wilt bereiken: zich iets ten doel stellen - See more at: http://vandale.nl/opzoeken?pattern=doel&lang=nn#.V03My-TCQdU
Beweegreden is waarom je iets doet.
beweegreden zelfst.naamw.Uitspraak: [bəˈwexredən] reden waarom je iets doet Voorbeelden: `iemands beweegredenen niet kennen`, `Ze onthulde de ware beweegreden voor haar besluit.`Synoniemen: motief, drijfveer
Het is me al eerder opgevallen dat je niet zo goed bent in dit soort taalspelletjes. Gisteren ook met dat kritiek/onderscheid op basis van geloof racisme is.
Wat is daar kwetsend aan dan?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:41 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Er zijn altijd anderen die gekwetst worden. Als ZP nu aangepast wordt zijn er zat mensen die dat als kwetsend ervaren.
Gissen naar beweegredenen is dus niet hetzelfde als gissen naar doelen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ten eerste: gissen naar beweegredenen is hetzelfde als gissen naar doelen. In allebei de gevallen doe je een gok naar waarom iemand iets doet.
Ten tweede: dat is op geen enkele manier een weerlegging van mijn argumenten.
Wil je wederom een inhoudelijke discussie gaan hebben over de validiteit van argumenten van de pro versus de anti's ? Want ik weet dat je allang op de hand van de anti's bent en dus geen waarde hecht aan de argumenten van de pro's.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat zou daar kwetsend aan kunnen zijn?
Ga nou eens in op mijn argumenten in plaats van zeuren over de betekenis van een woord.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gissen naar beweegredenen is dus niet hetzelfde als gissen naar doelen.
Quinsy zal wel tegen Zwarte Piet zijn omdat hij vroeger nooit cadeautjes kreeg. Dat is gissen naar de beweegreden.
Quinsy wil Zwarte Piet kapot hebben (wat hij zelf in een interview heeft gezegd, een kleurenpiet is niet goed genoeg) is gissen naar zijn doel.
Als je dat allemaal al weet, dan moet je dat niet doen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:49 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Wil je wederom een inhoudelijke discussie gaan hebben over de validiteit van argumenten van de pro versus de anti's ? Want ik weet dat je allang op de hand van de anti's bent en dus geen waarde hecht aan de argumenten van de pro's.
Je vergeet dat je niet om het sinterklaasfeest heen kan, zeker niet als je kinderen hebt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:34 schreef Lunatiek het volgende:
Het argument dat iedereen mee moet kunnen vieren raakt kant noch wal. Wie mee wil vieren doet dat al en de rest komt nooit op gratis, niet-racistsche volksfeesten in Nederland. Die gaan echt nooit meesinterklazen, piet of niet.
En dat wordt dus niet geaccepteerd. Dat is deel van het probleem.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:36 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Vier het feestje lekker op je eigen manier.
De zeurpieten kiezen ervoor beledigd te zijn en eisen dat ongeveer 90 procent van de Nederlanders zich moet aanpassen aan hen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nou ja, jij eist dat ze maar accepteren dat de kwetsende Zwarte Piet blijft bestaan.
Discussieren met dit soort zelfverzonnen percentages schiet niet echt op.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:31 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
De zeurpieten kiezen ervoor beledigd te zijn en eisen dat ongeveer 90 procent van de Nederlanders zich moet aanpassen aan hen.
Discussieren zonder feitenkennis ook nietquote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Discussieren met dit soort zelfverzonnen percentages schiet niet echt op.
overgrote meerderheid dus...quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:40 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Discussieren zonder feitenkennis ook niet. Was overigens geen 90 procent, maar 83 procent.
http://regio.eenvandaag.n(...)_piet_niet_aanpassen
Zo zo, 9 oktober 2014. Daar blaas je me even weg.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:40 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Discussieren zonder feitenkennis ook niet. Was overigens geen 90 procent, maar 83 procent.
http://regio.eenvandaag.n(...)_piet_niet_aanpassen
Ik denk dat nog steeds een grote meerderheid zo denkt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zo zo, 9 oktober 2014. Daar blaas je me even weg.
Had het van een paar jaar eerder opgezocht. Was het percentage nog hoger.
Natuurlijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat nog steeds een grote meerderheid zo denkt.
Ik denk dat er een grote groep is die het worst zal wezen hoe een fictief figuur aangekleed wordt. En de vraagstelling is belangrijk:quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat nog steeds een grote meerderheid zo denkt.
maar nog geen enkele reden dus om het te veranderen, want je geeft toe aan het hele kleine groepje die het misschien serieus wil veranderen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat er een grote groep is die het worst zal wezen hoe een fictief figuur aangekleed wordt. En de vraagstelling is belangrijk:
Moet zwarte Piet van kleur veranderen? Ik zou "nee" beantwoorden
Heeft u er bezwaar tegen als Piet enkele aanpassingen zou ondergaan? Ook helemaal prima.
Zo kan ik door een iets andere vraagstelling prima misbruikt worden door beide kampen om het gelijk te claimen. En veel mensen die geen St. Klaas vieren met mij.
Klopt als een zwerende vinger. Ik zei het al eerder, de discussie is zo vergald en er worden zoveel randzaken er bij de haren bij getrokken dat we het beter over een jaar of wat opnieuw kunnen proberen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat er een grote groep is die het worst zal wezen hoe een fictief figuur aangekleed wordt. En de vraagstelling is belangrijk:
Moet zwarte Piet van kleur veranderen? Ik zou "nee" beantwoorden
Heeft u er bezwaar tegen als Piet enkele aanpassingen zou ondergaan? Ook helemaal prima.
Zo kan ik door een iets andere vraagstelling prima misbruikt worden door beide kampen om het gelijk te claimen. En veel mensen die geen St. Klaas vieren met mij.
Ik kan maar lastig sympathie opbrengen voor de schreeuwende partijen. De voor- en tegenstanders dus voor alle duidelijkheid. Een goed voorbeeld voor de niet stampvoetende kleuters is dit allemaal niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt als een zwerende vinger. Ik zei het al eerder, de discussie is zo vergald en er worden zoveel randzaken er bij de haren bij getrokken dat we het beter over een jaar of wat opnieuw kunnen proberen.
Het zijn nu meer groepjes peuters die stampvoetend hun gelijk willen krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |