Wat maakt dat uit?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je kunt op z'n minst erkennen dat hun die mening is toegedaan.
Ik kan daar niet door gekwetst worden.quote:Zou jij op welke manier dan ook gekwetst worden door het aanpassen van Zwarte Piet?
Nee, men is hier veel onbeleefder en directer dan IRL. En zelfs hier wordt er in zekere mate voorkomen dat mensen elkaar nodeloos beledigen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Je vindt fok een reeële afspiegeling van de normen en waarden van de maatschappij waarin we leven?
En dat is hoe het nu ook al kan gaan.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:19 schreef sp3c het volgende:
de middenweg is vrij eenvoudig hier
laat iedereen lekker voor zichzelf bepalen hoe Piet eruit moet zien, als Sultana en co het liever helemaal zonder Piet vieren of uberhaupt helemaal niet is dat ook prima
Als je niet op z'n minst kunt erkennen dat anderen een andere mening hebben, ben je geen dialoog maar een monoloog aan het houden.quote:
Nou, wat let je dan?quote:[..]
Ik kan daar niet door gekwetst worden.
naja als je dat nu doet met gekleurde pieten wordt je bedreigd door allerlei mallotenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
En dat is hoe het nu ook al kan gaan.
Ben je het niet eens met de huidige sinterklaasviering? Dan vraag je een vergunning aan en organiseer je eigen feest.
Mwoah, je kan hier prima mensen voor rotte vis uitmaken via PM of DM. Daarnaast nogal off-topic aangezien het ging om de morele plicht die men zou hebben om andere mensen hun meningen te respecteren.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, men is hier veel onbeleefder en directer dan IRL. En zelfs hier wordt er in zekere mate voorkomen dat mensen elkaar nodeloos beledigen.
Zwarte Piet moet weg, dat is hun doel. Niet hun beweegreden.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ten eerste ben je nu aan het gissen naar hun beweegredenen. Ten tweede is hun klacht niet onterecht omdat ze een slechte oplossing hebben. Ten derde is 'ze kunnen het niet accepteren' geen argument.
Dan treed je hard op tegen die bedreigingen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
naja als je dat nu doet met gekleurde pieten wordt je bedreigd door allerlei malloten
denk dat we dat stadium een beetje voorbij zijn atm, iemand zal in moeten binden en niemand is dat van plan
het zou een keer leuk zijn als er hard op werd getreden in Nederland tegen wat dan ook maar ook dat is een gepasseerd schip inmiddelsquote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dan treed je hard op tegen die bedreigingen.
Waar precies ontken ik dat andere mensen een andere mening hebben?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je niet op z'n minst kunt erkennen dat anderen een andere mening hebben, ben je geen dialoog maar een monoloog aan het houden.
Mij let niets. Er zijn blijkbaar een hoop mensen die wel liever zwarte piet behouden. Vandaar dat de enige rationele oplossing is dat iedereen lekker zelf beslistquote:Nou, wat let je dan?
Ik vraag het me af, er zijn ook mariniers aanwezig bij de traditionele intocht. Zo ver is het sowieso al uit de hand gelopen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
naja als je dat nu doet met gekleurde pieten wordt je bedreigd door allerlei malloten
denk dat we dat stadium een beetje voorbij zijn atm, iemand zal in moeten binden en niemand is dat van plan
nee natuurlijk nietquote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vraag het me af, er zijn ook mariniers aanwezig bij de traditionele intocht. Zo ver is het sowieso al uit de hand gelopen.
Nee, het ging om de morele plicht om anderen niet nodeloos te kwetsen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Mwoah, je kan hier prima mensen voor rotte vis uitmaken via PM of DM. Daarnaast nogal off-topic aangezien het ging om de morele plicht die men zou hebben om andere mensen hun meningen te respecteren.
En dat begint door elkaars mening te respecteren, de ander geen dwang op te leggen of te beledigen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, het ging om de morele plicht om anderen niet nodeloos te kwetsen.
Nu doe je het weer. En je laat even zien dat je niet weet wat 'beweegreden' betekent.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zwarte Piet moet weg, dat is hun doel. Niet hun beweegreden.
Dat is jouw mening.quote:Hun klacht is slecht omdat het nergens op slaat. Omdat Zwarte Piet geen racistisch figuur is.
En jij kunt niet accepteren dat Zwarte Piet gaat veranderen. Dat is geen argument, maar een constatering.quote:Daarbij heb ik nooit beweerd dat het een argument is dat ze het niet kunnen accepteren, het is een constatering.
Je zei dat het niets uitmaakt of je mening van een ander erkent.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:30 schreef ems. het volgende:
[..]
Waar precies ontken ik dat andere mensen een andere mening hebben?
Uiteraard moet iedereen lekker zelf beslissen. Dat is dan ook niet de vraag. De vraag is: wat zou de meest logische beslissing zijn die iedereen lekker zelf maakt?quote:[..]
Mij let niets. Er zijn blijkbaar een hoop mensen die wel liever zwarte piet behouden. Vandaar dat de enige rationele oplossing is dat iedereen lekker zelf beslist
Vier het feestje lekker op je eigen manier.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je zei dat het niets uitmaakt of je mening van een ander erkent.
[..]
Uiteraard moet iedereen lekker zelf beslissen. Dat is dan ook niet de vraag. De vraag is: wat zou de meest logische beslissing zijn die iedereen lekker zelf maakt?
En nu zijn er mensen die zich beledigd voelen omdat ze menen dat Zwarte Piet kwetsend is. Maar als ze dat durven te zeggen, wordt hun mening niet gerespecteerd, worden ze gedwongen zich koest te houden en als kers op de taart worden ze uitgebreid beledigd.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:32 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
En dat begint door elkaars mening te respecteren, de ander geen dwang op te leggen of te beledigen.
Jij snapt niet wat beweegreden betekent. Een beweegreden is een motief. Waarom je iets doet. Dat Zwarte Piet weg moet is geen beweegreden, dat is een doel.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nu doe je het weer. En je laat even zien dat je niet weet wat 'beweegreden' betekent.
Piet zal veranderen, o.a. op tv bij het Sinterklaasjournaal. De mensen thuis echter, die vieren het feest met Zwarte Piet. Zwarte Piet zal de komende tijd blijven bestaan. En daar kunnen mensen niet tegen. Vandaar de gang naar de rechter en die hele black-panther-achtige stroming.quote:En jij kunt niet accepteren dat Zwarte Piet gaat veranderen. Dat is geen argument, maar een constatering.
Maar wat is die eigen manier? Beter gezegd: wat zou de meest redelijke eigen manier zijn? De huidige manier of een iets aangepaste manier die anderen niet kwetst?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:36 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Vier het feestje lekker op je eigen manier.
Een doel is iets waarom je iets doet.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij snapt niet wat beweegreden betekent. Een beweegreden is een motief. Waarom je iets doet. Dat Zwarte Piet weg moet is geen beweegreden, dat is een doel.
Er zijn ook mensen die er niet tegen kunnen dat Zwarte Piet o.a. op tv verandert. So what?quote:[..]
Piet zal veranderen, o.a. op tv bij het Sinterklaasjournaal. De mensen thuis echter, die vieren het feest met Zwarte Piet. Zwarte Piet zal de komende tijd blijven bestaan. En daar kunnen mensen niet tegen. Vandaar de gang naar de rechter en die hele black-panther-achtige stroming.
Dat is maar een klein deeltje van het verhaal. Sinterklaas is niet alleen maar een intocht, maar wordt ook gevierd op school, domineert supermarkten en winkels/winkelstraten, het gaat om de sinterklaasliedjes, de chocolade popjes van negers met rode lippen en gouden oorbellen die overal rondgedeeld worden enzovoort.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:34 schreef Lunatiek het volgende:
Het argument dat iedereen mee moet kunnen vieren raakt kant noch wal. Wie mee wil vieren doet dat al en de rest komt nooit op gratis, niet-racistsche volksfeesten in Nederland. Die gaan echt nooit meesinterklazen, piet of niet.
Dat zei ik niet. Ik vroeg wat dat precies uitmaakte. Daarnaast kon je in mijn eerdere reacties al lezen dat ik vond dat iedereen zelf moest beslissen hoe ze invulling geven aan de piet dus je zou juist kunnen zeggen dat ik alle meningen erken.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je zei dat het niets uitmaakt of je mening van een ander erkent.
Dat lijkt me een zeer oninteressante vraag die hoogstens wat subjectieve antwoorden zal binnenslepen. Net als de vraag of zwarte piet racistisch is, dus.quote:Uiteraard moet iedereen lekker zelf beslissen. Dat is dan ook niet de vraag. De vraag is: wat zou de meest logische beslissing zijn die iedereen lekker zelf maakt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |