abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162650916
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je kunt op z'n minst erkennen dat hun die mening is toegedaan.
Wat maakt dat uit?

quote:
Zou jij op welke manier dan ook gekwetst worden door het aanpassen van Zwarte Piet?
Ik kan daar niet door gekwetst worden.
Conscience do cost.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:26:51 #152
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162650920
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je vindt fok een reeële afspiegeling van de normen en waarden van de maatschappij waarin we leven?
Nee, men is hier veel onbeleefder en directer dan IRL. En zelfs hier wordt er in zekere mate voorkomen dat mensen elkaar nodeloos beledigen.
pi_162650930
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:19 schreef sp3c het volgende:
de middenweg is vrij eenvoudig hier

laat iedereen lekker voor zichzelf bepalen hoe Piet eruit moet zien, als Sultana en co het liever helemaal zonder Piet vieren of uberhaupt helemaal niet is dat ook prima
En dat is hoe het nu ook al kan gaan.
Ben je het niet eens met de huidige sinterklaasviering? Dan vraag je een vergunning aan en organiseer je eigen feest.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:28:05 #154
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162650953
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit?
Als je niet op z'n minst kunt erkennen dat anderen een andere mening hebben, ben je geen dialoog maar een monoloog aan het houden.
quote:
[..]

Ik kan daar niet door gekwetst worden.
Nou, wat let je dan?
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 19:28:29 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162650960
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:27 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

En dat is hoe het nu ook al kan gaan.
Ben je het niet eens met de huidige sinterklaasviering? Dan vraag je een vergunning aan en organiseer je eigen feest.
naja als je dat nu doet met gekleurde pieten wordt je bedreigd door allerlei malloten

denk dat we dat stadium een beetje voorbij zijn atm, iemand zal in moeten binden en niemand is dat van plan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_162650972
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, men is hier veel onbeleefder en directer dan IRL. En zelfs hier wordt er in zekere mate voorkomen dat mensen elkaar nodeloos beledigen.
Mwoah, je kan hier prima mensen voor rotte vis uitmaken via PM of DM. Daarnaast nogal off-topic aangezien het ging om de morele plicht die men zou hebben om andere mensen hun meningen te respecteren.
pi_162650979
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ten eerste ben je nu aan het gissen naar hun beweegredenen. Ten tweede is hun klacht niet onterecht omdat ze een slechte oplossing hebben. Ten derde is 'ze kunnen het niet accepteren' geen argument.
Zwarte Piet moet weg, dat is hun doel. Niet hun beweegreden.

Hun klacht is slecht omdat het nergens op slaat. Omdat Zwarte Piet geen racistisch figuur is.

Daarbij heb ik nooit beweerd dat het een argument is dat ze het niet kunnen accepteren, het is een constatering.
pi_162650986
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

naja als je dat nu doet met gekleurde pieten wordt je bedreigd door allerlei malloten

denk dat we dat stadium een beetje voorbij zijn atm, iemand zal in moeten binden en niemand is dat van plan
Dan treed je hard op tegen die bedreigingen.
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 19:30:16 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162651011
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dan treed je hard op tegen die bedreigingen.
het zou een keer leuk zijn als er hard op werd getreden in Nederland tegen wat dan ook maar ook dat is een gepasseerd schip inmiddels _O-
pi_162651022
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je niet op z'n minst kunt erkennen dat anderen een andere mening hebben, ben je geen dialoog maar een monoloog aan het houden.
Waar precies ontken ik dat andere mensen een andere mening hebben?

quote:
Nou, wat let je dan?
Mij let niets. Er zijn blijkbaar een hoop mensen die wel liever zwarte piet behouden. Vandaar dat de enige rationele oplossing is dat iedereen lekker zelf beslist :)
Conscience do cost.
pi_162651025
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ik vraag het me af, er zijn ook mariniers aanwezig bij de traditionele intocht. Zo ver is het sowieso al uit de hand gelopen.
pi_162651037
BNers eisen het einde van Zwarte piet, maar wat vind de Nederlander daar van, wordt de Nederlander nog wel naar zijn mening gevraagd?
  Moderator dinsdag 31 mei 2016 @ 19:31:32 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162651047
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vraag het me af, er zijn ook mariniers aanwezig bij de traditionele intocht. Zo ver is het sowieso al uit de hand gelopen.
nee natuurlijk niet :')
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:31:40 #164
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162651052
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Mwoah, je kan hier prima mensen voor rotte vis uitmaken via PM of DM. Daarnaast nogal off-topic aangezien het ging om de morele plicht die men zou hebben om andere mensen hun meningen te respecteren.
Nee, het ging om de morele plicht om anderen niet nodeloos te kwetsen. :D
pi_162651094
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, het ging om de morele plicht om anderen niet nodeloos te kwetsen. :D
En dat begint door elkaars mening te respecteren, de ander geen dwang op te leggen of te beledigen.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:33:15 #166
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162651101
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zwarte Piet moet weg, dat is hun doel. Niet hun beweegreden.
Nu doe je het weer. En je laat even zien dat je niet weet wat 'beweegreden' betekent.
quote:
Hun klacht is slecht omdat het nergens op slaat. Omdat Zwarte Piet geen racistisch figuur is.
Dat is jouw mening.
quote:
Daarbij heb ik nooit beweerd dat het een argument is dat ze het niet kunnen accepteren, het is een constatering.
En jij kunt niet accepteren dat Zwarte Piet gaat veranderen. Dat is geen argument, maar een constatering.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:34:48 #167
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_162651146
Het argument dat iedereen mee moet kunnen vieren raakt kant noch wal. Wie mee wil vieren doet dat al en de rest komt nooit op gratis, niet-racistsche volksfeesten in Nederland. Die gaan echt nooit meesinterklazen, piet of niet.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:35:27 #168
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162651156
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:30 schreef ems. het volgende:

[..]

Waar precies ontken ik dat andere mensen een andere mening hebben?
Je zei dat het niets uitmaakt of je mening van een ander erkent.
quote:
[..]

Mij let niets. Er zijn blijkbaar een hoop mensen die wel liever zwarte piet behouden. Vandaar dat de enige rationele oplossing is dat iedereen lekker zelf beslist :)
Uiteraard moet iedereen lekker zelf beslissen. Dat is dan ook niet de vraag. De vraag is: wat zou de meest logische beslissing zijn die iedereen lekker zelf maakt?
pi_162651185
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

[..]

Uiteraard moet iedereen lekker zelf beslissen. Dat is dan ook niet de vraag. De vraag is: wat zou de meest logische beslissing zijn die iedereen lekker zelf maakt?
Vier het feestje lekker op je eigen manier.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:36:48 #170
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162651196
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:32 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

En dat begint door elkaars mening te respecteren, de ander geen dwang op te leggen of te beledigen.
En nu zijn er mensen die zich beledigd voelen omdat ze menen dat Zwarte Piet kwetsend is. Maar als ze dat durven te zeggen, wordt hun mening niet gerespecteerd, worden ze gedwongen zich koest te houden en als kers op de taart worden ze uitgebreid beledigd.

Wat nu?
pi_162651202
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nu doe je het weer. En je laat even zien dat je niet weet wat 'beweegreden' betekent.
Jij snapt niet wat beweegreden betekent. Een beweegreden is een motief. Waarom je iets doet. Dat Zwarte Piet weg moet is geen beweegreden, dat is een doel.

quote:
En jij kunt niet accepteren dat Zwarte Piet gaat veranderen. Dat is geen argument, maar een constatering.
Piet zal veranderen, o.a. op tv bij het Sinterklaasjournaal. De mensen thuis echter, die vieren het feest met Zwarte Piet. Zwarte Piet zal de komende tijd blijven bestaan. En daar kunnen mensen niet tegen. Vandaar de gang naar de rechter en die hele black-panther-achtige stroming.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:37:42 #172
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162651223
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:36 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Vier het feestje lekker op je eigen manier.
Maar wat is die eigen manier? Beter gezegd: wat zou de meest redelijke eigen manier zijn? De huidige manier of een iets aangepaste manier die anderen niet kwetst?
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:38:54 #173
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_162651252
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij snapt niet wat beweegreden betekent. Een beweegreden is een motief. Waarom je iets doet. Dat Zwarte Piet weg moet is geen beweegreden, dat is een doel.
Een doel is iets waarom je iets doet. :D
quote:
[..]

Piet zal veranderen, o.a. op tv bij het Sinterklaasjournaal. De mensen thuis echter, die vieren het feest met Zwarte Piet. Zwarte Piet zal de komende tijd blijven bestaan. En daar kunnen mensen niet tegen. Vandaar de gang naar de rechter en die hele black-panther-achtige stroming.
Er zijn ook mensen die er niet tegen kunnen dat Zwarte Piet o.a. op tv verandert. So what?
pi_162651319
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:34 schreef Lunatiek het volgende:
Het argument dat iedereen mee moet kunnen vieren raakt kant noch wal. Wie mee wil vieren doet dat al en de rest komt nooit op gratis, niet-racistsche volksfeesten in Nederland. Die gaan echt nooit meesinterklazen, piet of niet.
Dat is maar een klein deeltje van het verhaal. Sinterklaas is niet alleen maar een intocht, maar wordt ook gevierd op school, domineert supermarkten en winkels/winkelstraten, het gaat om de sinterklaasliedjes, de chocolade popjes van negers met rode lippen en gouden oorbellen die overal rondgedeeld worden enzovoort.

En het gaat er niet om dat het feest racistisch zou zijn, of dat de mensen die het vieren racistisch zouden zijn, maar dat men voor een zogenaamd onschuldig kinderfeest terugvalt op racistische stereotypen. Zo moeilijk is het niet om die wat af te zwakken om het aan te passen aan 2016.
pi_162651322
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat zei ik niet. Ik vroeg wat dat precies uitmaakte. Daarnaast kon je in mijn eerdere reacties al lezen dat ik vond dat iedereen zelf moest beslissen hoe ze invulling geven aan de piet dus je zou juist kunnen zeggen dat ik alle meningen erken.
quote:
Dat lijkt me een zeer oninteressante vraag die hoogstens wat subjectieve antwoorden zal binnenslepen. Net als de vraag of zwarte piet racistisch is, dus.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')