Ik ben ook een mens en ik kan prima leven met een kinderfeest waar een folklore figuur zwart of bruin wordt geschminkt. Ik ken genoeg Afrikaanse rituele feesten waar men zich juist wit schminkt. Ik voel me daar allerminst door aangesproken, laat staan dat ik enig verband leg met racisme.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben mens, ik kan prima zonder Zwarte Piet.
[..]
Nog niet nee, wat niet is kan nog komen.
[..]
Ze wilde het ook fatsoenlijk doen, als sinds de jaren '80, alleen luisterde niemand en werd het de kop in gedrukt, de pro-pieten zijn nogal stoïcijns hierin.
Nu krijgen ze tenminste aandacht en luisteren meer mensen.
Overigens ben ik nooit racist genoemd,
Rare vergelijking.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:52 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Verandering is niet slecht, en je kan best wel naar een minderheid kijken, mits het reëel is. Echter, nu dat wij homo huwelijken toestaan. Wil dat niet zeggen dat we hetero huwelijken moeten afschaffen om te laten zien hoe erg we homo's en lesbiennes in onze samenleving accepteren.
Als ze sinterklaas zonder zwarte piet willen vieren dan is dat hun goed recht en moeten ze dat zelf weten. Maar waarom moeten ze hun wil opdringen aan anderen?
Je hebt een hele sterke mening en je spreekt mij tegen en je loopt klem omdat je geen antwoorden hebt. En nu loop je te doen alsof ik je klemzet.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
WTF, wat jij niet begrijpt is dat heel dat schildknaap gedoe, niet mijn mening is!
Jij wil om de een of andere reden dat dat mijn mening is (omdat je mij dan zogenaamd klem zou kunnen zetten), maar dat is het niet.....
Je trekt de vergelijking in het absurde.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:19 schreef indiaantje89 het volgende:
Ja vond ik ook, maar ik kwam ook niet met dat voorbeeld.
Kun je nagaan hoe absurd de realiteit is van heel deze discussiequote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:34 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Je trekt de vergelijking in het absurde.
Waar spreek ik jou tegen? En ik heb helemaal geen sterke mening over die schildknapen, die schildknapen boeien mij allerminst.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:34 schreef Atak het volgende:
[..]
Je hebt een hele sterke mening en je spreekt mij tegen en je loopt klem omdat je geen antwoorden hebt. En nu loop je te doen alsof ik je klemzet.Je bent niet echt een sterke debater. Als je zo'n sterke mening hebt dan moet je ook stevig in je schoenen staan en niet je verschuilen achter het ik-ben-een-dom-meisje-imago.
Het doel is 'net zo lang stampvoeten totdat ze hun zin krijgen'.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 13:49 schreef Strani het volgende:
Het feit dat niemand reageert op mijn vraag over hoe de Pro-Pieten dit hele debat denken te gaan winnen, zegt genoeg over deze situatie. Het is gewoon een hoop geroep zonder realistisch doel.
Ik denk het ook, en het geeft de term 'kinderfeest' een hele andere betekenis, die weinig met echte kinderen te maken heeft.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Het doel is 'net zo lang stampvoeten totdat ze hun zin krijgen'.
Dat is alles.
Ik koppel Zwarte Piet niet aan een ras, Zwarte Piet is gewoon Zwarte Piet.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 14:52 schreef Montagui het volgende:
Uit de afgelopen paar pagina's blijkt maar weer eens eens te meer dat de interpretatie van Zwarte Piet puur persoonlijk is. De een ziet er eens schildknaap in, de ander een lijfwacht, weer een ander een slaaf e/o neger, dan weer een Moor. De een ziet er discriminatie of zelfs racisme in, voor de ander gewoon een onschuldig sprookjesfiguur.
Zij welquote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik koppel Zwarte Piet niet aan een ras, Zwarte Piet is gewoon Zwarte Piet.
Komt doordat het een stel domme idioten is.. jammer dat een stel halve garen een kinderfeest om zeep helpenquote:
Ik snap nog steeds niet wat er om zeep wordt geholpen als er een klein onderdeel van het feest wordt veranderd om het geheel inclusiever te maken.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Komt doordat het een stel domme idioten is.. jammer dat een stel halve garen een kinderfeest om zeep helpen
Sinterklaas ziet eruit als een pedo.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kan ik mij enigszins voorstellen dat mensen Zwarte Piet zien als een slaaf, maar blijkbaar is dat voor vele te vergezocht en ziet hij er zo uit wegens de schoorsteen.
Inclusief witte en aziatische slaven. Ja! (Waarom zijn die eigenlijk in de ban gedaan?)quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:44 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet wat er om zeep wordt geholpen als er een klein onderdeel van het feest wordt veranderd om het geheel inclusiever te maken.
Het zou racistisch zijn die te weren.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:52 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Maar dan: ook inclusief zwarte slaven? Of toch liever exclusief?
Dit soort praat werkt inderdaad altijd erg positief in een dergelijke discussiequote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Komt doordat het een stel domme idioten is.. jammer dat een stel halve garen een kinderfeest om zeep helpen
Een feest is toch niet gelijk om zeep geholpen als er meer verschillende kleur pieten zijn?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja maar, een andere huidskleur, dan is heel het feest toch gewoon verpest, snap dat dan.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:44 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet wat er om zeep wordt geholpen als er een klein onderdeel van het feest wordt veranderd om het geheel inclusiever te maken.
Het geheel is al "inclusief". Iedereen is welkom.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:44 schreef Stranger het volgende:
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 11:41 schreef snakelady het volgende:
Arie Boomsma, Arnon Grunberg, Femke Halsema, Isa Hoes, Patrick Kluivert, Paul de Leeuw, Halina Reijn, Humberto Tan en Sylvana Simons.
Mwa, discussie heeft geen enkele zin als je niet openstaat voor argumenten van de andere partij. En ik sta niet open voor andersdenkenden, net als de meesten van de anti-pietenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dit soort praat werkt inderdaad altijd erg positief in een dergelijke discussie
Preciesquote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:07 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Het geheel is al "inclusief". Iedereen is welkom.
Verder is de beschuldiging dat Zwarte Piet racistisch zou zijn, daar gaat de hele discussie over. Zwarte Piet aanpassen is dus "toegeven" (voor gebrek aan beter woord) dat een Nederlands kinderfeest racistisch zou zijn.
Aangezien ik niet van mening ben dat Zwarte Piet racistisch is, vind ik deze beschuldiging geen goede reden Zwarte Piet aan te passen.
Wat is er mis met: "Ik vind Zwarte Piet niet racistisch, maar ik erken dat jullie het wel vinden. Daarom accepteer ik dat Zwarte Piet wordt aangepast; ik heb daar geen last van en het doet jullie een plezier."?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:07 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Het geheel is al "inclusief". Iedereen is welkom.
Verder is de beschuldiging dat Zwarte Piet racistisch zou zijn, daar gaat de hele discussie over. Zwarte Piet aanpassen is dus "toegeven" (voor gebrek aan beter woord) dat een Nederlands kinderfeest racistisch zou zijn.
Aangezien ik niet van mening ben dat Zwarte Piet racistisch is, vind ik deze beschuldiging geen goede reden Zwarte Piet aan te passen. Misschien, als het debat op een andere manier gevoerd was, zou ik wel instemmen met het aanpassen van Zwarte Piet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |