krijgt vooral aandacht door racisme kaart trekken en dat hij weer wordt uitgenodigd door pauw danwel dwddquote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:06 schreef deadprez het volgende:
[..]
Typhoon krijgt genoeg aandacht hoor, die heeft zo'n actie niet nodig. Maar goed, hier gaan we gewoon echt niet uitkomen.
Ah, op die manier. Kan wel, ik volg hem en zijn uitspraken nietquote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:07 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
participeren wel. Maar staat altijd vooraan te pas en te onpas te roepen dat de zwarte bevolking gediscrimineerd wordt. Soms zegt hij dat terecht, meestal niet.
Hij is ook muzikant hè. Hell, zelfs m'n moeder heeft een cd van de beste man.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:08 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
krijgt vooral aandacht door racisme kaart trekken en dat hij weer wordt uitgenodigd door pauw danwel dwdd
dat weet ik. Weet niet over wie het meer zegt je moeder of typhoon.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:09 schreef deadprez het volgende:
[..]
Hij is ook muzikant hè. Hell, zelfs m'n moeder heeft een cd van de beste man.
Tja, hij heeft dan ook een voorbeeldfunctie en kan optreden als de stem van de zwarte medemens die minder goed gehoord kan worden. In die zin is hij een beetje zoals Geert Wilders is voor onze Henk en Ingrid die hij een publieke stem geeft.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:07 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
participeren wel. Maar staat altijd vooraan te pas en te onpas te roepen dat de zwarte bevolking gediscrimineerd wordt. Soms zegt hij dat terecht, meestal niet.
Heb je er weleens over nagedacht dat het voor jou als -neem ik maar even aan- blanke vrouw ook een stuk moeilijker is om dat soort zaken te beoordelen?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:07 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
dat weet ik zeker. Maar ze kruipen mij te snel in de slachtoffer rol. Beetje rug rechten kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:11 schreef deadprez het volgende:
[..]
Heb je er weleens over nagedacht dat het voor jou als -neem ik maar even aan- blanke vrouw ook een stuk moeilijker is om dat soort zaken te beoordelen?
Pff manquote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:14 schreef deadprez het volgende: collectieve geschiedenis van racisme en ongelijkheid te hebben.
Probeer je wat meer in te leven en niet zo snel te oordelen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:13 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
dat weet ik zeker. Maar ze kruipen mij te snel in de slachtoffer rol. Beetje rug rechten kan geen kwaad.
Hanze Hogeschool 2.0quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:23 schreef dcadapter het volgende:
Racial profiling gebeurt veel in Nederland. Blanken valt het nooit zo op, ik ben ervaringsdeskundige.
Als jonge consultant rolde ik in een net pak in een recente zwarte Audi A4 V6 rond. Met grote velgen, want hey, je bent jong en je wil wat, het is flink bijtellen maar kan er vanaf.
Ik heb geen strafblad (laatste aanvaring met de wet was bureau HALT), maar werd zó vaak staande gehouden, en er kwamen zelfs denigrerende vragen als "hoe kom je aan deze auto?" (je ziet verdomme toch Leaseplan op de papieren of niet dan?) en "waar gaat dat heen?" (maandagochtend zeven uur? What about arbeid?), en "mogen we even in je kofferbak kijken?" (nee, dank je) uit.
Eens in de week was wel gemiddeld, terwijl er nooit wat te vinden viel. Vreemd, niet?
Behalve tijd en frustratie kost dat je niks, zou je denken. Ik voel me echter ook altijd ongemakkelijk als ik een politieauto in de buurt zie. Wéér papieren pakken, weer ja en amen zeggen, bah. Waar mensen die dit niet ervaren ook altijd overheen stappen is dat dit een self-fulfilling prophecy wordt. Ik ken genoeg blanke consultants die weleens een pakje pep in het dashboardkastje hebben, en als blanke kan je dat gewoon maken want de pakkans is veel kleiner.
Hoe meer dit gebeurt, hoe verder de cijfers uit elkaar gaan lopen en hoe kleiner de kans dat iemand uit een achterstandswijk ondanks of misschien wel dankzij een paar misstapjes een nette carriere opzet.
Daarnaast: In mijn prijsklasse is Audi blijkbaar het populairst onder de paupers. Ik mijd het merk dus als de pest, om dit onnodige verschijnsel te voorkomen. Het recht om een auto te kopen omdat ik m wil wordt me eigenlijk dus ontnomen. En dat is onzin, want ik betaal meer belasting dan de gemiddelde Nederlander.
Ik als niet-blanke boy stoor met niet zozeer aan de geschiedenis want niemand die daar schuld aan had leeft nog, maar juist aan schofferend taalgebruik wat over het internet en soms ook irl rondzwerft. Nu heb ik het geluk dat ik onder de wat slimmere mensen ben waardoor racisme gereduceerd is tot flauwe niet kwaad bedoelde kutgrappen, maar ik heb dus ook op lager onderwijs gezeten en in racistische buurten gewoond wat gewoon pure aids was. Ik denk dat veel mensen in nederland niet beseffen hoe vertyfd sommige specifieken plaatsen zijn voor een kleurling.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:14 schreef deadprez het volgende:
Het is eigenlijk zoals de 'niggerguy'-aflevering van South Park, With Apologies to Jesse Jackson.
Ik als blanke boi kan me in proberen te leven maar ik zal nooit precies kunnen bevatten hoe het is om zo'n collectieve geschiedenis van racisme en ongelijkheid te hebben. Redelijk recent ook nog.
Dat komt ook omdat veel blanken niet in zulke patsmobielen rond rijden, het zijn juist de patsmobielen die gecontroleerd worden. Als typhoon gewoon in een Toyota aygo zou rijden dan wordt hij ook niet gecontroleerd.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:40 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee hoor. Althans, absoluut niet in dezelfde mate.
In een bepaalde doelgroep. Ik had er nog nooit van gehoord.quote:
Als mensen een bijstandsuitkering hebben en auto's rijden die ze nooit kunnen betalen is het niet meer dan terecht dat men aangehouden wordt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:13 schreef smeerpijp. het volgende:
Het is ridicuul dat mensen worden aangehouden en gevraagd wordt hoe ze een bepaalde auto hebben betaald....fuck off
tijd om blij te zijn dat dat voorbij is en er nu gelijke rechten zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:14 schreef deadprez het volgende:
Het is eigenlijk zoals de 'niggerguy'-aflevering van South Park, With Apologies to Jesse Jackson.
Ik als blanke boi kan me in proberen te leven maar ik zal nooit precies kunnen bevatten hoe het is om zo'n collectieve geschiedenis van racisme en ongelijkheid te hebben. Redelijk recent ook nog.
Nee, en ik betwijfel of er maar één simpele ziel is in NL die er z'n eigen geld aan heeft uitgegeven heeft. zo dom is immers niemand hoop ik?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:18 schreef Pharkus het volgende:
Zo'n outlandert is nou niet echt een patserbak.
Als je zusje wielen had dan was ze zelf een bus. Punt is dat het gewoon te belachelijk voor woorden is dat je kan worden aangehouden en vervolgens moet bewijzen hoe jij die auto hebt kunnen betalen. Ga een ander z'n tijd verzieken manquote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als mensen een bijstandsuitkering hebben en auto's rijden die ze nooit kunnen betalen is het niet meer dan terecht dat men aangehouden wordt.
Inderdaad, precies dat....quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Als je zusje wielen had dan was ze zelf een bus. Punt is dat het gewoon te belachelijk voor woorden is dat je kan worden aangehouden en vervolgens moet bewijzen hoe jij die auto hebt kunnen betalen. Ga een ander z'n tijd verzieken man
Wel typisch dat er bij elke patsercontrole enkele auto's in beslag genomen kunnen worden, en er vaak 10.000en euro's belasting achterstanden geeind kunnen worden. Dat is een stuk effectiever als bij de mensen langs gaan.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Als je zusje wielen had dan was ze zelf een bus. Punt is dat het gewoon te belachelijk voor woorden is dat je kan worden aangehouden en vervolgens moet bewijzen hoe jij die auto hebt kunnen betalen. Ga een ander z'n tijd verzieken man
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:38 schreef FlyDutchMan het volgende:
Er is in Nederland gelukkig nog een verschil tussen wat een stel racisten terecht vind en wat rechtmatig is. Een jongen staande houden (aanhouden is wat anders) omdat het een donkere jongen is in een dikke auto is gelukkig niet rechtmatig.
Ten eerste moet er namelijk een specifiek strafbaar feit zijn waarvoor iemand staande gehouden wordt. Dat was er in dit geval niet. Ten tweede moeten er gegronde redenen zijn om juist deze persoon te verdenken. Dat was er in dit geval ook niet.
De reden voor het staande houden was dus de combinatie van een dikke auto en zijn huidskleur. Dat is racisme. Daar noem jij zelf nog zijn jonge leeftijd bij. Nou, dat is leeftijdsdiscriminatie dus dat mag ook niet.
Overigens vraag ik me af hoeveel blanke mannen van 31 in een overhemd aangehouden worden, omdat de politie bij hun auto denkt dat ze wel wat op hun kerfstok zullen hebben. Ik denk dat zijn huidskleur een iets grotere invloed had dan zijn leeftijd.![]()
Het is sowieso belachelijk dat je uberhaupt zou moeten verklaren hoe je aan iets komt, tenzij er bijvoorbeeld duidelijke aanwijzingen zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:38 schreef FlyDutchMan het volgende:
Er is in Nederland gelukkig nog een verschil tussen wat een stel racisten terecht vind en wat rechtmatig is. Een jongen staande houden (aanhouden is wat anders) omdat het een donkere jongen is in een dikke auto is gelukkig niet rechtmatig.
Ten eerste moet er namelijk een specifiek strafbaar feit zijn waarvoor iemand staande gehouden wordt. Dat was er in dit geval niet. Ten tweede moeten er gegronde redenen zijn om juist deze persoon te verdenken. Dat was er in dit geval ook niet.
De reden voor het staande houden was dus de combinatie van een dikke auto en zijn huidskleur. Dat is racisme. Daar noem jij zelf nog zijn jonge leeftijd bij. Nou, dat is leeftijdsdiscriminatie dus dat mag ook niet.
Overigens vraag ik me af hoeveel blanke mannen van 31 in een overhemd aangehouden worden, omdat de politie bij hun auto denkt dat ze wel wat op hun kerfstok zullen hebben. Ik denk dat zijn huidskleur een iets grotere invloed had dan zijn leeftijd.![]()
Het zal allemaal wel maar daar verzin je maar iets voor waar dus niet 99% voor janlul staande wordt gehoudenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wel typisch dat er bij elke patsercontrole enkele auto's in beslag genomen kunnen worden, en er vaak 10.000en euro's belasting achterstanden geeind kunnen worden. Dat is een stuk effectiever als bij de mensen langs gaan.
Wat een onzin. Ik werd vroeger elke dag langs de kant gezet. Had met het type auto te maken en hoe ik er uit zag. Dat was zeker niet leuk en onterecht maar als dit gebeurt als ook de huiskleur meespeelt is dit niet ineens een halszaak omdat we er een woordje racisme aan weten te plakkenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:38 schreef FlyDutchMan het volgende:
De reden voor het staande houden was dus de combinatie van een dikke auto en zijn huidskleur. Dat is racisme. Daar noem jij zelf nog zijn jonge leeftijd bij. Nou dat is leeftijdsdiscriminatie, dus dat mag ook niet.
Overigens vraag ik me af hoeveel blanke mannen van 31 in een overhemd aangehouden worden, omdat de politie bij hun auto denkt dat ze wel wat op hun kerfstok zullen hebben. Ik denk dat zijn huidskleur een iets grotere invloed had dan zijn leeftijd.
Nou yesss....lekker betalen met z'n allen! Je opgelegde schulden omdat je toevallig op een bepaald stukje van de aardbol woont.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wel typisch dat er bij elke patsercontrole enkele auto's in beslag genomen kunnen worden, en er vaak 10.000en euro's belasting achterstanden geeind kunnen worden. Dat is een stuk effectiever als bij de mensen langs gaan.
Nou, dat is het ding. In Nederland hoeft dat helemaal niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:41 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
[..]
Het is sowieso belachelijk dat je uberhaupt zou moeten verklaren hoe je aan iets komt, tenzij er bijvoorbeeld duidelijke aanwijzingen zijn.
Eigenlijk is het nog van de zotte dat we deze vorm van afpersing (Belasting) allemaal maar dood normaal vinden. De opgelegde (financiële) afpers wetten van een groepje gasten die we "de regering" noemen
Aanhouding of staande houding daar zit de nuance in.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:46 schreef FlyDutchMan het volgende:
. En het probleem is dat in dit soort gevallen, waarbij de 'verdachte' niks misdaan heeft en dus niet kan worden aangehouden, er vrijwel nooit een officiële klacht ingediend wordt.
Een dikke auto is geen verdenkingsgrond. Er is niet eens een strafbaar feit waarvan je verdacht wordt. Hiervoor kan en moet je gewoon een klacht indienen. Discriminatie gebeurt niet enkel op huidskleur. Dit is geenszins een verdediging om ook (en laten we eerlijk zijn 'ook' is eigenlijk 'extra') op huidskleur te discrimineren.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik werd vroeger elke dag langs de kant gezet. Had met het type auto te maken en hoe ik er uit zag. Dat was zeker niet leuk en onterecht maar als dit gebeurt als ook de huiskleur meespeelt is dit niet ineens een halszaak omdat we er een woordje racisme aan weten te plakken
Ik heb al aangegeven dat daar een verschil in zit. Aanhouden kan alleen als je ergens mee/op betrapt wordt, maar staande houden mag ook niet zomaar. Daarvoor gelden de punten die ik noemde. Daar zit dus geen relevant nuance in nee.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Aanhouding of staande houding daar zit de nuance in.
Nou joh toen zo'n sukkel ook nog dingen van m'n wagen ging slopen heb ik daar over gedacht. Ik werd toen bedreigd dat ik wel voor iets opgepakt zou worden zodat ik nog veel meer gezeik zou hebben. Klopt natuurlijk voor geen kanten en het vormt je maar laat anderen nu niet net gaan doen als hierbij de huidkleur in betrokken is het van een kwalijker gehalte is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:50 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Een dikke auto is geen verdenkingsgrond. Er is niet eens een strafbaar feit waarvan je verdacht wordt. Hiervoor kan en moet je gewoon een klacht indienen. Discriminatie gebeurt niet enkel op huidskleur. Dit is geenszins een verdediging om ook (en laten we eerlijk zijn 'ook' is eigenlijk 'extra') op huidskleur te discrimineren.
Overigens moet je ook nog een onderscheid maken tussen willekeurig staande gehouden worden en controles (waar nog speciale vergunningen voor gegeven kunnen worden).
op basis van wat? Een agent kletst zich daar toch eenvoudig uit... "hij slingerde een beetje" et voila.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:50 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Een dikke auto is geen verdenkingsgrond. Er is niet eens een strafbaar feit waarvan je verdacht wordt. Hiervoor kan en moet je gewoon een klacht indienen.
Wat probeer jij nou precies? Mensen staande houden zonder verdenkingsgrond is niet toegestaan. Nooit. Ook niet als ze blank zijn, ook niet als hun kop je echt niet aanstaat. Het grappige, maar tegelijkertijd ongelooflijk trieste, is dat er altijd mensen als jij in zo'n topic zijn die aan de ene kant commentaar hebben, omdat mensen zichzelf zielig vinden en blablablabla, maar ondertussen spring je op iedere kans om in een blanke slachtofferrol te vervallen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:43 schreef the-eye het volgende:
Hier weinig gekleurde mensen maar natuurlijk ook groepen die binnen een profilering van de politie vallen. Afgelopen zaterdag een weg vol met auto's half op de weg geparkeerd, geen politie te zien. Ik kom in het centrum en wat staat daar een politie wagen voor een oud golfje met twee petjes. Zijn deze jongens net zo zielig als Typhoon of dat dan weer niet vanwege hun white privelege?
Werd jij ook op basis van 'etnisch profileren' aangehouden?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik werd vroeger elke dag langs de kant gezet. Had met het type auto te maken en hoe ik er uit zag. Dat was zeker niet leuk en onterecht maar als dit gebeurt als ook de huiskleur meespeelt is dit niet ineens een halszaak omdat we er een woordje racisme aan weten te plakken
Hier weinig gekleurde mensen maar natuurlijk ook groepen die binnen een profilering van de politie vallen. Afgelopen zaterdag een weg vol met auto's half op de weg geparkeerd, geen politie te zien. Ik kom in het centrum en wat staat daar een politie wagen voor een oud golfje met twee petjes. Zijn deze jongens net zo zielig als Typhoon of dat dan weer niet vanwege hun white privelege?
Op basis van discriminatie. Of een agent zich daar makkelijk uitkletst is een tweede, maar zolang niemand het doet kun je er zeker van zijn dat het nooit wordt aangepakt. Sowieso als er over één agent constant dit soort klachten binnenkomen, wordt er na een tijdje wel wat beter naar gekeken.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:58 schreef dcadapter het volgende:
[..]
op basis van wat? Een agent kletst zich daar toch eenvoudig uit... "hij slingerde een beetje" et voila.
Ik begin niet met een slachtofferrol dus nu moet je niet de boel om gaan draaien.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:00 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Wat probeer jij nou precies? Mensen staande houden zonder verdenkingsgrond is niet toegestaan. Nooit. Ook niet als ze blank zijn, ook niet als hun kop je echt niet aanstaat. Het grappige, maar tegelijkertijd ongelooflijk trieste is dat er altijd mensen als jij in zo'n topic zijn die aan de ene kant commentaar hebben, omdat mensen zichzelf zielig vinden en blablablabla, maar ondertussen spring je op iedere kans om in een blanke slachtofferrol te vervallen.
Mensen zonder gegronde reden staande houden, vanwege hoe ze eruit zien is discriminatie. Als het uiterlijke kenmerk dat je ertoe brengt de huidskleur is, heet dat racisme. Dat is hoe definities werken en dat is hoe de rechtspraak werkt. Jouw aanname dat discriminatie door agenten opeens opgeheven wordt door 'white privilege' is duiken in een slachtofferrol en het is bijzonder triest.
Ja, dat begin jij wel. Als typhoon wegens zijn huidskleur is aangehouden, is dat een racistisch motief. Dat is gewoon een feit. Discriminatie op huidskleur heet nog altijd racisme, dat was hier de reden. Jouw reactie: Blanke jongens worden ook staande gehouden om allerlei redenen, hoe zit dat dan hè? White privilege?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:03 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik begin niet met een slachtofferrol dus nu moet je niet de boel om gaan draaien.
Nee dat is ook m'n punt. Politie doet aan profilering. Dat is kut als je niets verkeerds doet maar het maakt het niet inééns heeeel erg als huidskleur daar mede een rol bij speelt. Over 10 jaar heeft Typhoon een kinderzitje achterin en door z'n leeftijd een andere uitstraling en liggen de kaarten een stuk anders. In zijn geval kent waarschijnlijk elke politieagent hem en heeft hij helemaal niets te klagen. Zet mij nu in een oude golf en ik zweer je dat ik mijn woonplaats nog niet uitkom.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:01 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Werd jij ook op basis van 'etnisch profileren' aangehouden?
Die agent dacht daar rijdt een neger die ga ik eens lekker pesten?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 09:08 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ja, dat begin jij wel. Als typhoon wegens zijn huidskleur is aangehouden, is dat een racistisch motief. Dat is gewoon een feit. Discriminatie op huidskleur heet nog altijd racisme, dat was hier de reden. Jouw reactie: Blanke jongens worden ook staande gehouden om allerlei redenen, hoe zit dat dan hè? White privilege?
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:28 schreef Zweetteef het volgende:
Nu wordt direct weer de racisme kaart getrokken door de donkere medemens zoals zij dit bij alles doen en niet eerst nadenken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |