krijgt vooral aandacht door racisme kaart trekken en dat hij weer wordt uitgenodigd door pauw danwel dwddquote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:06 schreef deadprez het volgende:
[..]
Typhoon krijgt genoeg aandacht hoor, die heeft zo'n actie niet nodig. Maar goed, hier gaan we gewoon echt niet uitkomen.
Ah, op die manier. Kan wel, ik volg hem en zijn uitspraken nietquote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:07 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
participeren wel. Maar staat altijd vooraan te pas en te onpas te roepen dat de zwarte bevolking gediscrimineerd wordt. Soms zegt hij dat terecht, meestal niet.
Hij is ook muzikant hè. Hell, zelfs m'n moeder heeft een cd van de beste man.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:08 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
krijgt vooral aandacht door racisme kaart trekken en dat hij weer wordt uitgenodigd door pauw danwel dwdd
dat weet ik. Weet niet over wie het meer zegt je moeder of typhoon.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:09 schreef deadprez het volgende:
[..]
Hij is ook muzikant hè. Hell, zelfs m'n moeder heeft een cd van de beste man.
Tja, hij heeft dan ook een voorbeeldfunctie en kan optreden als de stem van de zwarte medemens die minder goed gehoord kan worden. In die zin is hij een beetje zoals Geert Wilders is voor onze Henk en Ingrid die hij een publieke stem geeft.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:07 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
participeren wel. Maar staat altijd vooraan te pas en te onpas te roepen dat de zwarte bevolking gediscrimineerd wordt. Soms zegt hij dat terecht, meestal niet.
Heb je er weleens over nagedacht dat het voor jou als -neem ik maar even aan- blanke vrouw ook een stuk moeilijker is om dat soort zaken te beoordelen?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:07 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
dat weet ik zeker. Maar ze kruipen mij te snel in de slachtoffer rol. Beetje rug rechten kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:11 schreef deadprez het volgende:
[..]
Heb je er weleens over nagedacht dat het voor jou als -neem ik maar even aan- blanke vrouw ook een stuk moeilijker is om dat soort zaken te beoordelen?
Pff manquote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:14 schreef deadprez het volgende: collectieve geschiedenis van racisme en ongelijkheid te hebben.
Probeer je wat meer in te leven en niet zo snel te oordelen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:13 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
dat weet ik zeker. Maar ze kruipen mij te snel in de slachtoffer rol. Beetje rug rechten kan geen kwaad.
Hanze Hogeschool 2.0quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:23 schreef dcadapter het volgende:
Racial profiling gebeurt veel in Nederland. Blanken valt het nooit zo op, ik ben ervaringsdeskundige.
Als jonge consultant rolde ik in een net pak in een recente zwarte Audi A4 V6 rond. Met grote velgen, want hey, je bent jong en je wil wat, het is flink bijtellen maar kan er vanaf.
Ik heb geen strafblad (laatste aanvaring met de wet was bureau HALT), maar werd zó vaak staande gehouden, en er kwamen zelfs denigrerende vragen als "hoe kom je aan deze auto?" (je ziet verdomme toch Leaseplan op de papieren of niet dan?) en "waar gaat dat heen?" (maandagochtend zeven uur? What about arbeid?), en "mogen we even in je kofferbak kijken?" (nee, dank je) uit.
Eens in de week was wel gemiddeld, terwijl er nooit wat te vinden viel. Vreemd, niet?
Behalve tijd en frustratie kost dat je niks, zou je denken. Ik voel me echter ook altijd ongemakkelijk als ik een politieauto in de buurt zie. Wéér papieren pakken, weer ja en amen zeggen, bah. Waar mensen die dit niet ervaren ook altijd overheen stappen is dat dit een self-fulfilling prophecy wordt. Ik ken genoeg blanke consultants die weleens een pakje pep in het dashboardkastje hebben, en als blanke kan je dat gewoon maken want de pakkans is veel kleiner.
Hoe meer dit gebeurt, hoe verder de cijfers uit elkaar gaan lopen en hoe kleiner de kans dat iemand uit een achterstandswijk ondanks of misschien wel dankzij een paar misstapjes een nette carriere opzet.
Daarnaast: In mijn prijsklasse is Audi blijkbaar het populairst onder de paupers. Ik mijd het merk dus als de pest, om dit onnodige verschijnsel te voorkomen. Het recht om een auto te kopen omdat ik m wil wordt me eigenlijk dus ontnomen. En dat is onzin, want ik betaal meer belasting dan de gemiddelde Nederlander.
Ik als niet-blanke boy stoor met niet zozeer aan de geschiedenis want niemand die daar schuld aan had leeft nog, maar juist aan schofferend taalgebruik wat over het internet en soms ook irl rondzwerft. Nu heb ik het geluk dat ik onder de wat slimmere mensen ben waardoor racisme gereduceerd is tot flauwe niet kwaad bedoelde kutgrappen, maar ik heb dus ook op lager onderwijs gezeten en in racistische buurten gewoond wat gewoon pure aids was. Ik denk dat veel mensen in nederland niet beseffen hoe vertyfd sommige specifieken plaatsen zijn voor een kleurling.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:14 schreef deadprez het volgende:
Het is eigenlijk zoals de 'niggerguy'-aflevering van South Park, With Apologies to Jesse Jackson.
Ik als blanke boi kan me in proberen te leven maar ik zal nooit precies kunnen bevatten hoe het is om zo'n collectieve geschiedenis van racisme en ongelijkheid te hebben. Redelijk recent ook nog.
Dat komt ook omdat veel blanken niet in zulke patsmobielen rond rijden, het zijn juist de patsmobielen die gecontroleerd worden. Als typhoon gewoon in een Toyota aygo zou rijden dan wordt hij ook niet gecontroleerd.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:40 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee hoor. Althans, absoluut niet in dezelfde mate.
In een bepaalde doelgroep. Ik had er nog nooit van gehoord.quote:
Als mensen een bijstandsuitkering hebben en auto's rijden die ze nooit kunnen betalen is het niet meer dan terecht dat men aangehouden wordt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 08:13 schreef smeerpijp. het volgende:
Het is ridicuul dat mensen worden aangehouden en gevraagd wordt hoe ze een bepaalde auto hebben betaald....fuck off
tijd om blij te zijn dat dat voorbij is en er nu gelijke rechten zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:14 schreef deadprez het volgende:
Het is eigenlijk zoals de 'niggerguy'-aflevering van South Park, With Apologies to Jesse Jackson.
Ik als blanke boi kan me in proberen te leven maar ik zal nooit precies kunnen bevatten hoe het is om zo'n collectieve geschiedenis van racisme en ongelijkheid te hebben. Redelijk recent ook nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |