Ik vind het echt heel moeilijk. Het is misschien tot op bepaalde hoogte ook een noodzakelijk kwaad, zoals discriminatie op kledingstijl dat in principe ook is. Maar niemand kiest zijn huidskleur en toch ondervinden heel veel mensen er nadelen van en eigenlijk is dat ook niet wenselijk. Maar het alternatief maakt de maatschappij een heel stuk moeilijker werkbaar.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:30 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Precies, er moet wel een element van ongeoorloofde benadeling inzitten. Voor het topic is het in zoverre relevant, omdat je je kunt afvragen of het onderscheid in dit geval ongeoorloofd is, iets waar ik zelf niet ondubbelzinnig ja op zou antwoorden.
Het is inderdaad een dilemma, aan de ene kant wil je goedwillende mensen niet lastigvallen op basis van hun huidskleur, maar het is ook niet efficiënt om iedereen aan te houden, tot aan iedere bejaarde aan toe. Er zal bewust of onbewust onderscheid worden gemaakt op basis van ervaring, en mogelijk bij sommigen ook op basis van racisme.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:39 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik vind het echt heel moeilijk. Het is misschien tot op bepaalde hoogte ook een noodzakelijk kwaad, zoals discriminatie op kledingstijl dat in principe ook is. Maar niemand kiest zijn huidskleur en toch ondervinden heel veel mensen er nadelen van en eigenlijk is dat ook niet wenselijk. Maar het alternatief maakt de maatschappij een heel stuk moeilijker werkbaar.
echt fucking ingewikkeld dit, maar er is natuurlijk ook niet voor niets enorm veel discussie omtrent racial profiling.
Maar dan moet je dus als Surinamer maar rekening mee gaan houden hoe je jezelf aankleedt? Jij snapt gewoon niet dat elke negatieve selectie of uitsluiting van iets op basis van ras racisme is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:33 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
Nee dan snap jij het niet. Niet elke Surinamer moet dan staande worden gehouden. Het gaat om een zeker profiel en niet elke Surinamer in Nederland.
Ja maar een blanke kamper van 23 in een dure auto is ook al weer iets heel anders dan een zwarte man van 23 in een dure auto.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:44 schreef epicbeardman het volgende:
Alsof een blanke kamper van 23 niet wordt gecontroleerd als hij in een BMW M6 2016 rijdt..
Tis alleen zo dat die kamper niet aan de racisme kaart trekt en aandacht wil via de media.
Nee dat hoeft niet. Maar als je als 23 jarige Surinamer in een dikke auto rijdt kan het natuurlijk zijn dat je wordt aangehouden. Net zoals bijeen 23 jarige blanke. Alleen wordt de donkere sneller aangehouden op basis van resultaten uit het verleden. Maar zo gaan heel veel zaken gebaseerd op statistiek.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:41 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Maar dan moet je dus als Surinamer maar rekening mee gaan houden hoe je jezelf aankleedt? Jij snapt gewoon niet dat elke negatieve selectie of uitsluiting van iets op basis van ras racisme is.
Maar dan is de racismekaart toch niet onterecht? Er zou dan alleen niet direct een oplossing voor zijn en het is dus een noodzakelijk kwaad.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:48 schreef Zweetteef het volgende:
Alleen wordt de donkere sneller aangehouden op basis van resultaten op het verleden. Maar zo gaan heel veel zaken gebaseerd op statistiek.
waarom is dat anders?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:46 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja maar een blanke kamper van 23 in een dure auto is ook al weer iets heel anders dan een zwarte man van 23 in een dure auto.
Het is een extra criterium. Een blanke kamper van 23 zou je dan eerder moeten vergelijken met een zwarte man in "straatkleding" van 23.quote:
dan is de racisme kaart zeker onterecht. Het heeft niks met racisme te maken. Het konden net zo goed blanken zijn maar dat blijkt niet uit de statistiek.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:49 schreef deadprez het volgende:
[..]
Maar dan is de racismekaart toch niet onterecht? Er zou dan alleen niet direct een oplossing voor zijn en het is dus een noodzakelijk kwaad.
Maar onschuldige mensen ondervinden er wel nadelen van, door hun huidskleur.
Zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:51 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
dan is de racisme kaart zeker onterecht. Het heeft niks met racisme te maken. Het konden net zo goed blanken zijn maar dat blijkt niet uit de statistiek.
Maar goed dat vind je dus akkerman maar prima. Dan voldoe je gewoon aan de beschrijving van racisme. Het is pas geen racisme zodra er niet op huidskleur geselecteerd wordt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:48 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
Nee dat hoeft niet. Maar als je als 23 jarige Surinamer in een dikke auto rijdt kan het natuurlijk zijn dat je wordt aangehouden. Net zoals bijeen 23 jarige blanke. Alleen wordt de donkere sneller aangehouden op basis van resultaten uit het verleden. Maar zo gaan heel veel zaken gebaseerd op statistiek.
dat is jou mening. Ik vind dat de donkere medemens de pas en te onpas tegenwoordig de racisme kaart trekt. Ze willen maar zielig gevonden worden. Als ze nou eens gewoon participeren is er niks aan de hand en verdwijnt het besef van kleur.quote:
Dat vind jij. Je kunt niet voor iemand anders bepalen wat hij/zij als racistisch ervaart. En je laatste zin zrgt veel over jou.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:54 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
dat is jou mening. Ik vind dat de donkere medemens de pas en te onpas tegenwoordig de racisme kaart trekt. Ze willen maar zielig gevonden worden. Als ze nou eens gewoon participeren is er niks aan de hand en verdwijnt het besef van kleur.
Oké, dit heeft geen zin. Je doet geen enkele moeite om je in te leven in de standpunten van anderen, want dat is hun mening.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:54 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
dat is jou mening. Ik vind dat de donkere medemens de pas en te onpas tegenwoordig de racisme kaart trekt. Ze willen maar zielig gevonden worden. Als ze nou eens gewoon participeren is er niks aan de hand en verdwijnt het besef van kleur.
dat zegt veel over de mislukking van de multiculturele samenleving, maar dat is een andere discussie.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:57 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Dat vind jij. Je kunt niet voor iemand anders bepalen wat hij/zij als racistisch ervaart. En je laatste zin zrgt veel over jou.
Dan is de enige conclusie die men kan trekken dat racisme niet altijd verkeerd is. In dit geval is racisme gewoon goed en terecht.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:29 schreef deadprez het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar racial profiling is wel degelijk racisme.
Nee, dat doet het niet. Je kunt ook niet echt spreken van een "mislukte" samenleving. En dat is inderdaad een andere discussie.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:59 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
dat zegt veel over de mislukking van de multiculturele samenleving, maar dat is een andere discussie.
Nee daar ben ik het niet mee eens. Het is verkeerd, racisme is nooit goed. Maar het is wellicht tot op bepaalde hoogte in dit soort gevallen gewoonweg niet te voorkomen. Net als dus bijvoorbeeld de discriminatie op kledingstijl die al een paar keer aangehaald is. Of leeftijd.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:00 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Dan is de enige conclusie die men kan trekken dat racisme niet altijd verkeerd is. In dit geval is racisme gewoon goed en terecht.
Dat doet de persoon in kwestie toch ook?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:54 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
Nee het feit dat je dat roept terwijl je juist een voorbeeld geeft van een Surinamer die hard werkt en een milieuvriendelijke auto rijdt. Denk dat hij meer participeert dan menig blanke Nederlander.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:59 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
dat zegt veel over de mislukking van de multiculturele samenleving, maar dat is een andere discussie.
racisme is niet goed nee, daar ben ik het mee eens. Maar ik vind dit ook geen racisme meer een schreeuw om aandacht van typhoon.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:03 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee daar ben ik het niet mee eens. Het is verkeerd, racisme is nooit goed. Maar het is wellicht tot op bepaalde hoogte in dit soort gevallen gewoonweg niet te voorkomen. Net als dus bijvoorbeeld de discriminatie op kledingstijl die al een paar keer aangehaald is. Of leeftijd.
Typhoon krijgt genoeg aandacht hoor, die heeft zo'n actie niet nodig. Maar goed, hier gaan we gewoon echt niet uitkomen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:05 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
racisme is niet goed nee, daar ben ik het mee eens. Maar ik vind dit ook geen racisme meer een schreeuw om aandacht van typhoon.
participeren wel. Maar staat altijd vooraan te pas en te onpas te roepen dat de zwarte bevolking gediscrimineerd wordt. Soms zegt hij dat terecht, meestal niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:03 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Dat doet de persoon in kwestie toch ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |