abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162700276
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 19:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Zoals ik al zei maar niemand van het anti-pieten kamp hier serieus nam: De anti-pieten gaan net zolang door totdat het sinterklaasfeest en het figuur Piet dood is. Iedereen die anti-piet is, wordt actief gebruikt om Sinterklaas de nek om te draaien.

Hoeveel meer bewijs wil men hebben voordat men het door heeft?
Ze worden extremer, omdat ze vastlopen, de meeste mensen zijn het wel zat. Schooltjes die links zijn hebben afstand genomen van Piet en in de provincie is het grootste gedeelte vóór Zwarte Piet.

De stellingen zijn ingenomen, de moeheid is ingetreden. Dan ligt voor de mensen waarvoor het niet hard genoeg gaat radicalisatie op de loer.
  donderdag 2 juni 2016 @ 19:59:43 #92
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162700378
Feest voor iedereen of niemand en dat met witte, zwarte mensen en de gedachte achter ZP.. Die gasten zijn echt de weg kwijt.
Wist helemaal niet dat dat een gedachtegang kon zijn eigenlijk? Volgens mij heeft die gast een aangeleerd minderwaardigheidscomplex of is zelf een racist to the bone.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 19:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat staat daarboven? Je bent erg vaag.
zet die quote eens in een posting
Lezen zou ik zeggen met je blinde vraagstelling. De enige hier die zijn ogen dicht heeft ben jij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 2 juni 2016 @ 20:02:34 #93
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162700432
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 19:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik ben wel serieus. Jij schijnt iets ontdekt te hebben, je bent opgetogen, maar waarom eigenlijk ?
Zet die tekst gewoon in een posting.
Als je echt serieus was, had je wel wat anders geschreven. Je 4de jaar al he dat mensen je wijzen op je kronkel.
1947-2016
pi_162700526
Zeg...gaat het om deze tekst van een NOS-journalist ?
quote:
Een andere actiegroep denkt dat het punt is bereikt dat het land een keuze moet maken of Sinterklaas een echt kinderfeest wordt of dat het een feest wordt voor niemand.
http://nos.nl/artikel/210(...)dere-acties-aan.html

Het zijn de woorden van een journalist , niet wat iemand van die actiegroep letterlijk zei.
En dan concludeert iemand dat alle antipieten het sinterklaasfeest willen afschaffen....
Dat is bezopen.
Ik ben antipiet en ik wil hooguit dat gedoe in mijn persoonlijk leven afschaffen.
Wie wilt vieren, gaat zijn gang, toch.
pi_162700571
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 20:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als je echt serieus was, had je wel wat anders geschreven. Je 4de jaar al he dat mensen je wijzen op je kronkel.
joh begin je weer met persoonlijke aanvallen..... reageer op de inhoud en ga niet trollen.
ik vroeg om uitleg , waarom iemand denkt dat antipieten het sinterklaasfeest op zich willen afschaffen... De bron hiervoor heb ik maar zelf opgezocht
pi_162700601
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 20:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het zijn de woorden van een journalist , niet wat iemand van die actiegroep letterlijk zei.
En dan concludeert iemand dat alle antipieten het sinterklaasfeest willen afschaffen....
Dat is bezopen.
Ik ben antipiet en ik wil hooguit dat gedoe in mijn persoonlijk leven afschaffen.
:')
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_162700792
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 18:11 schreef TLC het volgende:
oh mijn hemel, nu raakt de poep echt het plafond, Quincy, Sylvana, Erik en co gaan de wapens oppakken :

We krijgen een zwartepietenburgeroorlog !!!

o|O o|O
Is dat de burgeroorlog waar Karkens het over had ?
pi_162701133
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 18:11 schreef TLC het volgende:
oh mijn hemel, nu raakt de poep echt het plafond, Quincy, Sylvana, Erik en co gaan de wapens oppakken :

We krijgen een zwartepietenburgeroorlog !!!

o|O o|O
Nooit toegeven aan terreur.

In het artikel komt het er dus op neer, dat wie niet luisteren wil maar moet voelen.
Dat belooft wat komende 5 december.
  Moderator donderdag 2 juni 2016 @ 20:53:14 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162701497
zal wel weer niets gebeuren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_162706023
De rechtszaak tegen Jerry Afriyie van 2 juni wordt uitgesteld en meteen komt het groepje anti-Pieten bij elkaar om elkaar op te jutten.

http://www.doorbraak.eu/2(...)-strijd-zwarte-piet/

Met als gevolg de uitspraken van Jerry Afriyie en Mitchell Esajas bij het NPO radio programma Nieuws en Co van 2 juni 2016.

http://www.nporadio1.nl/gemist (helaas niet de skills het even in een apart bestandje te zetten)

Het item vanaf 1:43:37 tot 1:52:20

Te gast zijn dus Afriyie en Esajas. Afriyie is degene met de uitspraak 'dat het land een keuze moet maken of Sinterklaas een echt kinderfeest wordt of dat het een feest wordt voor niemand'. Esajas is degene die spreekt over acties met als leus 'Genoeg is genoeg' en spreekt over het organiseren van chaos tijdens de intocht en dat de tijd van vreedzame actie voorbij is.

Jawel mensen, de campagne wordt grimmiger. Zwarte Piet moet kapot.

En waarom? Omdat er enerzijds een groepje anti-Pieten rondloopt met Amerikaanse 'Blackface' projecties in hun kop die geen enkele zwarte schmink traditie dulden, en anderzijds daarachter enkele spindocters (zoals een Sandew Hira) die uiteindelijk uit zijn op herstelbetalingen.

Ongelofelijk dat er nog steeds (met name linkse) mensen zijn die er intrappen....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 2 juni 2016 @ 23:38:40 #101
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162706335
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 20:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

joh begin je weer met persoonlijke aanvallen..... reageer op de inhoud en ga niet trollen.
ik vroeg om uitleg , waarom iemand denkt dat antipieten het sinterklaasfeest op zich willen afschaffen... De bron hiervoor heb ik maar zelf opgezocht
Reageer op inhoud en niet trollen naar jou? Pak even een spiegeltje.
Misschien dat je ook wat vaker wat zelf moet gaan opzoeken. Misschien dat je dan ook wat dimt in je belachelijke toontje en ziet waarom je standpunt achterlijk is.
1947-2016
pi_162706363
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:27 schreef Montagui het volgende:
De rechtszaak tegen Jerry Afriyie van 2 juni wordt uitgesteld en meteen komt het groepje anti-Pieten bij elkaar om elkaar op te jutten.

Met als gevolg de uitspraken van Jerry Afriyie en Mitchell Esajas bij het NPO radio programma Nieuws en Co van 2 juni 2016.

http://www.nporadio1.nl/gemist (helaas niet de skills het even in een apart bestandje te zetten)

Te gast zijn dus Afriyie en Esajas. Afriyie is degene met de uitspraak 'dat het land een keuze moet maken of Sinterklaas een echt kinderfeest wordt of dat het een feest wordt voor niemand'. Esajas is degene die spreekt over acties met als leus 'Genoeg is genoeg' en spreekt over het organiseren van chaos tijdens de intocht en dat de tijd van vreedzame actie voorbij is.

En waarom? Omdat er enerzijds een groepje anti-Pieten rondloopt met Amerikaanse 'Blackface' projecties in hun kop die geen enkele zwarte schmink traditie dulden, en anderzijds daarachter enkele spindocters (zoals een Sandew Hira) die uiteindelijk uit zijn op herstelbetalingen.

Ongelofelijk dat er nog steeds (met name linkse) mensen zijn die er intrappen....
Een terechte observatie negeren omdat de boodschappers zijn doorgeslagen getuigt van een bekrompen en opportunistische houding.
  donderdag 2 juni 2016 @ 23:43:11 #103
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162706463
Hihi. 'Negeren'.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 2 juni 2016 @ 23:45:15 #104
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_162706533
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 20:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is bezopen.
Je was erbij toen de uitspraak door het anti-pietenfiguur gedaan werd, om vervolgens door een journalist te worden verdraaid ?
pi_162706570
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:43 schreef Morendo het volgende:
Hihi. 'Negeren'.
Als je geen weerwoord hebt gelieve niet te reageren,
  donderdag 2 juni 2016 @ 23:50:03 #106
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162706687
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:46 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Als je geen weerwoord hebt gelieve niet te reageren,
Bepaal ik zelf wel, oink, oink.
pi_162706836
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:50 schreef Morendo het volgende:
Bepaal ik zelf wel, oink, oink.
Zelfbeschikking zou ik nou niet echt als argument aanvoeren om jezelf voor lul te zetten.
pi_162706845
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:27 schreef Montagui het volgende:

Dat groepje van anti-pieten zou heel makkelijk onschadelijk gemaakt kunnen worden. Laat ze maar in de val lopen, verbied protesten bij een intocht. En arresteer ze als ze toch in de buurt van kinderen demonstreren.

Lijkt me publicitair een goede zaak, denk dat iedereen het er wel mee eens is dat je niet tussen de kinderen moet demonstreren.

Die Afriyie is trouwens nog helemaal niet zo lang Nederlander, het leek er eerst op dat hij geen verblijfsvergunning zou krijgen omdat hij gepakt was als drugsrunner. Hij werkte tevens als bodyguard van Anouk. Denk niet dat hij die zielige jongen is die hij in dat proces speelt (een proces waar ik in de mainstreammedia ook niets van gehoord heb). In de media krijgen de anti-pieten een heel mooi podium. Terwijl het bestaat uit een groepje marginalen. Dat mag ook wel eens uitgelicht worden.
  Moderator donderdag 2 juni 2016 @ 23:58:54 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162706922
nou ik houd er niet zo van om protesten te verbieden maar je kunt het 1 wel van het ander scheiden natuurlijk

als ze dan toch naar de intocht trekken met hun lelijke tshirts kun je ze altijd nog oppakken net als afgelopen seizoen ... prima opgelost
pi_162708128
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:45 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Je was erbij toen de uitspraak door het anti-pietenfiguur gedaan werd, om vervolgens door een journalist te worden verdraaid ?
Je kunt zo aan het artikel zien dat het geen letterlijk citaat is van iemand .
Dan is het al uitkijken met je oordelen.
Plus je kunt nergens van concluderen dat iemand zoiets zei van " we willen sinterklaas afschaffen" . Daar reageerde ik op.

En inderdaad .... ik heb het zelf gehoord wat er wel werd gezegd via uitzending gemist van NPO Radio 1. Dat was de bron van het nos-artikel .
En niemand zei : we willen sinterklaas afschaffen. Wie dat denkt nav het nosartikel is een beetje te veel met de eigen vooroordelen bezig.
Ik hoorde wel andere dingen zoals andere acties, georganiseerde chaos. Tjaaa dat is heel dom zo. Een rel forceren bij een sint-tv-optocht is antireclame voor hun zaak.
pi_162708161
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:58 schreef sp3c het volgende:
nou ik houd er niet zo van om protesten te verbieden maar je kunt het 1 wel van het ander scheiden natuurlijk

als ze dan toch naar de intocht trekken met hun lelijke tshirts kun je ze altijd nog oppakken net als afgelopen seizoen ... prima opgelost
Nederland heeft geen modepolitie , hoor. Men mag met lelijke t-shirts naar een optocht kijken.
Kernwaarden, democratie enzo
Een burgemeester kan een demonstratie verbieden als hij denkt dat het snel kan ontsporen.
Als men van te voren met een vaag maar dreigend plan komt van "georganiseerde chaos" .... tjaa dan moet de burgemeester het wel verbieden.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 01:18:56 #112
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162708170
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:55 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Zelfbeschikking zou ik nou niet echt als argument aanvoeren om jezelf voor lul te zetten.
Waarom zo onvriendelijk oink, oink, je vecht toch het goede gevecht?
  Moderator vrijdag 3 juni 2016 @ 04:39:39 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162708533
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 01:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nederland heeft geen modepolitie , hoor. Men mag met lelijke t-shirts naar een optocht kijken.
Kernwaarden, democratie enzo
ja want dat was het punt hier natuurlijk .. :')

quote:
Een burgemeester kan een demonstratie verbieden als hij denkt dat het snel kan ontsporen.
Als men van te voren met een vaag maar dreigend plan komt van "georganiseerde chaos" .... tjaa dan moet de burgemeester het wel verbieden.
hij moet helemaal niets

deze mensen hebben gewoon recht op hun mening en hun georganiseerde chaos, laat hem maar een trapveldje aanwijzen voor ze en er een platte pet naar toe sturen om een oogje in het zijl te houden, dan heeft iedereen zijn zin gekregen

kernwaarden, democratie enzo ...
pi_162708588
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 04:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

.
[..]

deze mensen hebben gewoon recht op hun mening en hun georganiseerde chaos, laat hem maar een trapveldje aanwijzen voor ze en er een platte pet naar toe sturen om een oogje in het zijl te houden, dan heeft iedereen zijn zin gekregen

kernwaarden, democratie enzo ...
De mening is gespuwd, de rechter heeft hierover een uitspraak gedaan. Als je dan toch doorgaat met ieder jaar een kinderfeest te verzieken dan lijkt me een preventieve opsluiting voor dit soort relschoppers de beste oplossing.
pi_162709027
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 01:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je kunt zo aan het artikel zien dat het geen letterlijk citaat is van iemand .
Dan is het al uitkijken met je oordelen.
Plus je kunt nergens van concluderen dat iemand zoiets zei van " we willen sinterklaas afschaffen" . Daar reageerde ik op.

En inderdaad .... ik heb het zelf gehoord wat er wel werd gezegd via uitzending gemist van NPO Radio 1. Dat was de bron van het nos-artikel .
En niemand zei : we willen sinterklaas afschaffen. Wie dat denkt nav het nosartikel is een beetje te veel met de eigen vooroordelen bezig.
Ik hoorde wel andere dingen zoals andere acties, georganiseerde chaos. Tjaaa dat is heel dom zo. Een rel forceren bij een sint-tv-optocht is antireclame voor hun zaak.
Nouwwwww..... wat Jerry Afriyie zei komt toch aardig in de buurt, dat was meer van 'als het niet op onze manier gebeurd (dus zonder zwarte Zwarte Piet) dan maar helemaal niet'.

Dus wat gaan hij en zijn kompanen dan doen om het helemaal niet te laten vieren in het geval Sinterklaas gewoon met zwart Zwarte Pieten wordt gevierd?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator vrijdag 3 juni 2016 @ 09:07:16 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_162709435
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 05:56 schreef Elzies het volgende:

[..]

De mening is gespuwd, de rechter heeft hierover een uitspraak gedaan. Als je dan toch doorgaat met ieder jaar een kinderfeest te verzieken dan lijkt me een preventieve opsluiting voor dit soort relschoppers de beste oplossing.
zou je ze groot plezier mee doen, gelukkig leven we niet in zo een land w/

gewoon de twee groepen beter scheiden en verder geen aandacht aan geven
  vrijdag 3 juni 2016 @ 09:30:17 #117
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162709737
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat groepje van anti-pieten zou heel makkelijk onschadelijk gemaakt kunnen worden. Laat ze maar in de val lopen, verbied protesten bij een intocht. En arresteer ze als ze toch in de buurt van kinderen demonstreren.

Lijkt me publicitair een goede zaak, denk dat iedereen het er wel mee eens is dat je niet tussen de kinderen moet demonstreren.

Dat zou weer uitlokking kunnen zijn naar de zeurpieten om wederom de racismekaart te trekken.
Laat ze het 1x doen. 1x de intocht verpesten met 'niet zo vreedzaam protest'. Laat ze het maar doen. Denk dat het de grootste fout is die ze kunnen maken en ze direct alle gratie verloren hebben bij iedereen.
Laat ze hun ware aard maar zien.
quote:
Die Afriyie is trouwens nog helemaal niet zo lang Nederlander, het leek er eerst op dat hij geen verblijfsvergunning zou krijgen omdat hij gepakt was als drugsrunner. Hij werkte tevens als bodyguard van Anouk. Denk niet dat hij die zielige jongen is die hij in dat proces speelt (een proces waar ik in de mainstreammedia ook niets van gehoord heb). In de media krijgen de anti-pieten een heel mooi podium. Terwijl het bestaat uit een groepje marginalen. Dat mag ook wel eens uitgelicht worden.
Valt me nog mee dat anouk die brief niet getekend heeft trouwens...
Wat was het ook alweer van rtl4? 2 jaar achter elkaar iets van 15% die het of niets kan schelen of vind dat piet veranderd dient te worden...
En die vinden dus dat 85% zich moet aanpassen naar hun maatstaven :N
1947-2016
  vrijdag 3 juni 2016 @ 10:05:01 #118
3542 Gia
User under construction
pi_162710187
Nog zo'n anderhalve maand en het is weer Suikerfeest. Een feest waaraan iedereen mee mag doen, maar suikerpatiëntjes niet aan mee kunnen doen. Het moet maar eens afgelopen zijn met al die zoetigheid met Suikerfeest, dit is veel te confronterend voor al die Suikerpatiëntjes.
Mijn voorstel is dus: Voortaan alleen maar rauwkost met Suikerfeest of helemaal geen Suikerfeest.

Dit om aan te tonen hoe belachelijk de eisen van de antipieten zijn.
Ik heb niks tegen Suikerfeest.
pi_162710246
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:05 schreef Gia het volgende:
Nog zo'n anderhalve maand en het is weer Suikerfeest. Een feest waaraan iedereen mee mag doen, maar suikerpatiëntjes niet aan mee kunnen doen. Het moet maar eens afgelopen zijn met al die zoetigheid met Suikerfeest, dit is veel te confronterend voor al die Suikerpatiëntjes.
Mijn voorstel is dus: Voortaan alleen maar rauwkost met Suikerfeest of helemaal geen Suikerfeest.

Geweldige vondst weer, Gia. Chapeau.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_162710303
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:05 schreef Gia het volgende:

Constructieve, goed doordachte bijdrage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')