abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162608238
Golf van woede om groepsverkrachting Brazilië

Opschudding in het Braziliaanse Rio de Janeiro: een 16-jarig meisje werd er slachtoffer van een groepsverkrachting, er is sprake van 33 daders. Twee van hen plaatsten daarna nog eens foto's en een veertig seconden durend filmpje van de wansmakelijke vertoning op Twitter.
Op de beelden is te zien hoe het slachtoffer stilaan weer bij bewustzijn lijkt te komen. ,,We hebben haar stevig geramd. Hahaha", schreef ene Michel er in zijn tweet bij. Een andere man -Juninho- pronkte dan weer met zijn gezicht naast haar geslachtsdeel. ,,Rio opent een nieuwe tunnel voor de sneltrein", luidde de bijhorende tekst.

Beide posts ontvingen meer dan 550 likes en een stortvloed aan reacties die de verwerpelijke daad goedkeuren. Met vuile taal 'vierden' ze de schade die aan haar vagina toegebracht was. De onderliggende toon? ,,Ze zal er wel zelf om gevraagd hebben."

Velen plegen zelfmoord
,,Onder zulke omstandigheden plegen heel wat vrouwen zelfmoord", stelt de feministische organisatie Think Olga. ,,Als die daders hen zomaar te kijk mogen zetten op sociale media, wat hebben ze dan nog te vrezen? Deze absurde schending van hun privacy is even verwerpelijk als de misdaad zelf. Elke muisklik maakt het gevoel duizenden keren erger."

De Twitteraccounts zijn intussen offline gehaald, maar de beelden blijven wel circuleren. Het Braziliaanse Openbaar Ministerie in Rio werd bestookt met meer dan achthonderd meldingen. ,,Gelieve alleen nog te bellen als u nieuwe informatie over de zaak hebt", luidt het advies.

De politie heeft voorlopig vier arrestatiebevelen uitgevaardigd. De 19-jarige vriend van het meisje wordt opgespoord, net als een 41-jarige man. De twee andere verdachten zijn diegenen die de beelden verspreid hebben.

Alleen
,,Ik ben zaterdag rond 1 uur 's nachts naar het huis van mijn vriend geweest", klinkt het in een verklaring die het slachtoffer bij de politie aflegde. ,,Ik weet nog dat ik alleen met hem was toen ik binnenstapte."

Toen ze weer wakker werd, bleek het al zondagochtend te zijn. Ze zat naakt in een andere woning, met 33 zwaarbewapende mannen naast haar. Ze trok uiteindelijk mannenkleren aan die ze in de kamer gevonden had en nam de taxi naar huis. Omdat ze zelf geen geld had, nam haar moeder de kosten voor haar rekening. Dinsdag werd ze op de hoogte gebracht van het vernederende filmpje dat rondging op internet.

Macho
Brazilië kampt al veel langer met een 'machocultuur' waarbij vrouwen als lustobject gebruikt worden. Uren voor de zaak in Brazilië losbarstte, had de minister van Onderwijs nog een gesprek met tv-ster Alexandre Frota. De acteur werd op de vingers getikt omdat hij meermaals had gezegd dat hij het helemaal niet erg vindt seks te hebben met een vrouw die er niet mee instemt.

Vorig jaar presteerde een Braziliaanse politicus het om tijdens een debat zijn vrouwelijke collega zwaar te schofferen. ,,Ik zou je zelfs niet verkrachten omdat je het niet verdient", klonk het. Jair Bolsonaro werd veroordeeld tot een geldboete, maar imagoschade leverde hem dat nauwelijks op. In een recente populariteitspoll scoort hij bijzonder goed bij rijke Brazilianen, ze vinden hem zelfs topkandidaat om in 2018 president te worden.

Dansfeestjes en drugs
Toen de zaak gisteren breed uitgesmeerd werd in de Braziliaanse pers kwam er op sociale media een sterke tegenreactie op gang. Heel wat mensen stelden zich vragen bij de origine van de daders en hoopten op een terugkeer van de doodstraf.

Journalisten gingen naar het ziekenhuis waar het meisje verblijft en lieten haar oma aan het woord. ,,Ik heb er spijt van dat ik die beelden gezien heb, de hele familie heeft moeten huilen. Het gaat niet goed met haar, ze is heel verward."

Ook verre familieleden mochten hun zegje doen. Daarbij kwamen onder meer haar aanwezigheid op dansfeestjes, mogelijk drugsgebruik en de relatie met haar vriend aan bod. ,,Zie je wel? Als ze thuisgebleven was, zou er niets gebeurd zijn", reageerden sommigen. Waarop Braziliaanse feministes zich dan weer in hun wiek geschoten voelden: zij deelden massaal artikels waarbij vrouwen aangevallen werden in hun eigen huis.

Olympische Spelen
Over minder dan drie maanden organiseert Rio de Olympische Spelen. Hoewel het aantal misdaden in Brazilië de afgelopen tien jaar sterk is afgenomen, is er de laatste maanden weer een toename te zien. Dit heeft onder meer te maken met bezuinigingen bij de politie, die hierdoor minder zichtbaar is op straat. Vooral in de sloppenwijken is sprake van een criminaliteitstoename.

Bron

Het gaat niet goed met Brazilië. Ooit een van de economische tijgers maar het is helemaal tot stilstand gekomen na de enorme Petrobas-schandaal. De vrouwen schijnen ook loslopend wild te zijn in bepaalde regio's / wijken. Gemiddeld genomen is elk 11 minuten een verkrachting in Brazilië.

[ Bericht 21% gewijzigd door Frutsel op 30-05-2016 11:08:35 (Geen ) ]
pi_162608515
Devolutie..
  zondag 29 mei 2016 @ 23:46:31 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_162609043
Brazilië is dan ook echt een shithole. Gaat feest worden met de Olympische spelen daar.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zondag 29 mei 2016 @ 23:47:48 #4
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162609087
Golf van woede? Wie liep de uitnodiging op de groeps-app mis?!
Die Lebenslust bringt dich um.
  zondag 29 mei 2016 @ 23:56:04 #5
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_162609357
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 23:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Brazilië is dan ook echt een shithole. Gaat feest worden met de Olympische spelen daar.
Het lijkt vaak of Brazilie kwa slechte latijns-Amerikaans reputatie een beetje de dans ontspringt, maar dat lijkt me niet terecht. Allemaal leuk en aardig, die samba en dat carnaval maar het lijkt, in elk geval van buitenaf, een grote puinhoop daar.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  maandag 30 mei 2016 @ 00:42:06 #6
117098 Hathor
Effe niet
pi_162610391
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 23:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Valt wel mee, overal staan gewapende agenten, tijdens het WK laatst is er ook niks gebeurd,
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 30 mei 2016 @ 00:47:58 #7
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162610514
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 00:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Valt wel mee, overal staan gewapende agenten, tijdens het WK laatst is er ook niks gebeurd,
Exact. Dat is het probleem niet. En de dagjesmensen zullen toch wel uit de favela's blijven.
  maandag 30 mei 2016 @ 00:49:57 #8
117098 Hathor
Effe niet
pi_162610550
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 00:47 schreef Morendo het volgende:

[..]

Exact. Dat is het probleem niet. En de dagjesmensen zullen toch wel uit de favela's blijven.
Het is inderdaad niet verstandig daar doorheen te gaan wandelen met je fotocameraatje.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 30 mei 2016 @ 07:39:52 #9
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_162612143
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 00:03 schreef George_Zina het volgende:
Misschien is het die mix. De Pardo-Brazilianen (40% van de Braziliaanse bevolking: 80 miljoen mensen) zijn echt een mix van Europeanen die eeuwenlang tussen de lakens hebben zitten stoeien met de inheemse bevolking. Dat heeft genetisch niet goed uitgepakt. Een nieuw 'ras' is daar uitgekomen. Als we gaan kijken naar wie de betere banen heeft in Brazil dan zijn het vooral de witte Brazilianen (44% van de Braziliaanse bevolking). De rest baggert maar wat aan.
Of de rest waar is weet ik niet, vetgedrukte klopt in elk geval wel.
En het land gaat kapot aan corruptie, en iedereen doet daar (ongewild) aan mee met hun "jeitinho Brasileiro" (The Brazilian way). Kortom, men is tegen corruptie mits het ze zelf uitkomt (Jeitinho Brasileiro).
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_162613954
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 00:47 schreef Morendo het volgende:

[..]

Er zijn toch wel georganiseerde dagtochten voor westerse toeristen om in die krottenwijken aapjes te gaan kijken en je zo tijdens je vakantie lekker sociaal betrokken te voelen bij het leed van de arme Braziliaan? In Zuid Afrika heb je die wel. Het bezoek aan dat land is toch echt niet compleet met een Facebook-status waarop je laat zien hoe ver je engagement gaat door in zo'n wijk een aantal verroeste colablikjes te kopen waar een raceauto van is gemaakt. Lekker betrokken, lekker GroenLinks!
pi_162614028
Je kunt als land ook maar veel beter miljarden spenderen aan nutteloze stadions en andere infrastructuur zodat je de FIFA World Cup en de Olympische Spelen kan organiseren. Dat staat - internationaal gezien - gewoon veel beter en levert voor the powers that be ook nog eens dikke duiten op.

Wat zeg je? Miljarden investeren in de positie van arme Brazilianen en het voorkomen van groepsverkrachtingen? Whahahaha, wat schiet je daar nou mee op? Daar komen Coca Cola en Heineken toch niet als sponsoren op af?

Bovendien, die stadions moeten ook gebouwd worden he! Weet je hoeveel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
banen dat oplevert?
pi_162614207
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 23:56 schreef Strani het volgende:

[..]

Het lijkt vaak of Brazilie kwa slechte latijns-Amerikaans reputatie een beetje de dans ontspringt, maar dat lijkt me niet terecht. Allemaal leuk en aardig, die samba en dat carnaval maar het lijkt, in elk geval van buitenaf, een grote puinhoop daar.
Er is een leuke site met foto's van vermoorde mensen (van gewurgde 12-jarige meisjes tot criminelen met een ingeslagen hoofd) en 95% is uit Brazilië.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_162614430
Schuld van Amerika.
Corporate translator
pi_162614446
quote:
6s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er zijn toch wel georganiseerde dagtochten voor westerse toeristen om in die krottenwijken aapjes te gaan kijken en je zo tijdens je vakantie lekker sociaal betrokken te voelen bij het leed van de arme Braziliaan? In Zuid Afrika heb je die wel. Het bezoek aan dat land is toch echt niet compleet met een Facebook-status waarop je laat zien hoe ver je engagement gaat door in zo'n wijk een aantal verroeste colablikjes te kopen waar een raceauto van is gemaakt. Lekker betrokken, lekker GroenLinks!
Die zijn er ook zodat de sociaal geëngageerde backpackertjes uit de grachtengordel zich even kunnen bekommeren om het leed wat zich daar elke dag voltrekt. En het is zo lekker puur, hè? Niet zoals al die tourist traps op de Copacabana.

En vervolgens de hele teringzooi daar weer vergeten zodra je 's avonds weer in je hostel bent en zit te zuipen met de andere backpackers en klagen over dat je geen bereik hebt om op Instagram je mooie foto's van kansloze derdewereldbewoners te plaatsen.

Als je een beetje inlevingsvermogen hebt, dan boycot je als toerist de OS. Dan ga je maar over 4 jaar, als het wel in een fatsoenlijk land wordt gehouden. Het argument dat het geld heus ook wel bij de arme bevolking terecht komt is gewoonweg niet waar.
pi_162614537
Weer zo'n land dat door de elite kaalgeplukt en leeggeroofd wordt.
pi_162614661
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:04 schreef HSG het volgende:
Schuld van Amerika.
Kun je daar ook iets specifieker over zijn?
pi_162614672
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:17 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Kun je daar ook iets specifieker over zijn?
Dat wil jij niet.
Corporate translator
pi_162615012
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:17 schreef HSG het volgende:

[..]

Dat wil jij niet.
Jawel hoor, ik ben best wel nieuwsgierig hoe je een verkrachting in Brazilië en Amerika aan elkaar weet te linken.
pi_162615141
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:04 schreef HSG het volgende:
Schuld van Amerika.
De woede of de verkrachting?
pi_162616006
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 00:03 schreef George_Zina het volgende:

Goed verhaal weer.

[ Bericht 35% gewijzigd door Frutsel op 30-05-2016 12:18:41 ]
  maandag 30 mei 2016 @ 12:37:53 #21
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_162616570
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:49 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Er is een leuke site met foto's van vermoorde mensen (van gewurgde 12-jarige meisjes tot criminelen met een ingeslagen hoofd) en 95% is uit Brazilië.
Criminaliteit op Liveleak bestaat voor 99% uit filmpjes uit Brazilie.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_162616690
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:37 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Criminaliteit op Liveleak bestaat voor 99% uit filmpjes uit Brazilie.
Niet echt. Meeste daar is shit uit de VS.
  maandag 30 mei 2016 @ 12:58:54 #23
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_162617021
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:10 schreef hpeopjes het volgende:
Het is niet altijd de schuld van de elite. Helaas is het gewoon zo dat in sommige landen ook de armere klasse totaal geen interesse heeft om dingen echt beter te maken. Vaak lappen ze dan ook zelf alle regels aan hun laars, doen net zo hard mee aan de corruptie (op kleinere schaal, natuurlijk) en doen er weinig aan om hun kinderen een betere toekomst te geven. Ik denk dat de schuld van de problemen van een land als Brazilie door de hele samenleving daar gedeeld moet worden.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_162617034
Tja, Brazilië. 90% van de vrouwen daar is feminist.
  maandag 30 mei 2016 @ 13:36:53 #25
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_162618124
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:10 schreef hpeopjes het volgende:
Dat zou zo maar kunnen, maar ik snap niet wat dit met de bizarre verkrachtingscultuur te maken heeft :?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_162618375
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:05 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die zijn er ook zodat de sociaal geëngageerde backpackertjes uit de grachtengordel zich even kunnen bekommeren om het leed wat zich daar elke dag voltrekt. En het is zo lekker puur, hè? Niet zoals al die tourist traps op de Copacabana.

En vervolgens de hele teringzooi daar weer vergeten zodra je 's avonds weer in je hostel bent en zit te zuipen met de andere backpackers en klagen over dat je geen bereik hebt om op Instagram je mooie foto's van kansloze derdewereldbewoners te plaatsen.

Als je een beetje inlevingsvermogen hebt, dan boycot je als toerist de OS. Dan ga je maar over 4 jaar, als het wel in een fatsoenlijk land wordt gehouden. Het argument dat het geld heus ook wel bij de arme bevolking terecht komt is gewoonweg niet waar.
Inderdaad, het meeste geld stroomt rechtstreeks naar de zakken van grote westerse infrabedrijven als BAM, Skanska en Vinci.
pi_162618848
Ik ben in aardig wat grote steden geweest (vind ik zelf), o.a. Bankok, Beijing, Casablanca. Maar nergens zo onveilig gevoeld als in Rio. Om een uur of twee wilde ik gaan pinnen kwam er een grote neger uit zijn auto aanzitten en met grote passen op me aflopen, ik wist niet hoe snel ik ervandoor moest hollen. Hoorde hem nadien nog flink schreeuwen in het Portugees. Wat een angstig moment was dat, en dat om 2 uur in de middag op 2 blokken van het Ipanema strand af.

Rio mooiste stad betreft ligging, maar de criminaliteit, pff.
Hey
pi_162618972
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:11 schreef Dakterras het volgende:
Ik ben in aardig wat grote steden geweest (vind ik zelf), o.a. Bankok, Beijing, Casablanca. Maar nergens zo onveilig gevoeld als in Rio. Om een uur of twee wilde ik gaan pinnen kwam er een grote neger uit zijn auto aanzitten en met grote passen op me aflopen, ik wist niet hoe snel ik ervandoor moest hollen. Hoorde hem nadien nog flink schreeuwen in het Portugees. Wat een angstig moment was dat, en dat om 2 uur in de middag op 2 blokken van het Ipanema strand af.

Die drie zijn dan ook betrekkelijk veilig. Iedere Zuid-Amerikaanse stad van die grootte is tig keer crimineler.
  maandag 30 mei 2016 @ 14:17:26 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162619017
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:59 schreef Infection het volgende:
Tja, Brazilië. 90% van de vrouwen daar is feminist.
dus maar goed dat dat stinkwijf door 33 mannen is verkracht, zullen we maar zeggen... dat verdienen 16-jarige feministen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_162619040
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:15 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Die drie zijn dan ook betrekkelijk veilig. Iedere Zuid-Amerikaanse stad van die grootte is tig keer crimineler.
Klopt, in Buenos Aires ook al de gekste figuren, zelfs in een plattelands stad als Montevideo aparte figuren op straat, echter wel als de zon het voor gezien hield.
Hey
pi_162619188
Mijn god, wat heb ik gelezen. :{
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_162619219
Wel goede manier van groepsbinding, lekker keihard doorpompen in het kanaal waar net tien van je beste bro hun lauwe papje hebben gedeponeerd, goede smering.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_162619326
Viel me trouwens ook op in Brazilië, onverzorgde mannen met een bierbuik en vrouwen met een perfect afgetraind lijf met dikke reet en siliconen tieten.
Hey
pi_162619708
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:24 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Wel goede manier van groepsbinding, lekker keihard doorpompen in het kanaal waar net tien van je beste bro hun lauwe papje hebben gedeponeerd, goede smering.
Sommige van hebben ongetwijfeld in de bajes al aan groepsbinding gedaan, letterlijk :r
Hey
pi_162619988
Een goede smaak in partnerkeuze heeft deze jongedame. Ongetwijfeld zo'n ondergetatoëerde criminele aap met een kort lontje, zo'n lekkere stoere bink.

Je ziet dat in Nederland ook steeds vaker. Op het oog normale, nette dames, voor wie een normale, nette heer niet spannend genoeg meer is, en die daarom voor de criminele bad boy gaan. Zo voorspelbaar, het loopt altijd verkeerd af, en dan is het huilen.
pi_162619999
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:58 schreef hpeopjes het volgende:
Een goede smaak in partnerkeuze heeft deze jongedame. Ongetwijfeld zo'n ondergetatoëerde criminele aap met een kort lontje, zo'n lekkere stoere bink.

Je ziet dat in Nederland ook steeds vaker. Op het oog normale, nette dames, voor wie een normale, nette heer niet spannend genoeg meer is, en die daarom voor de criminele bad boy gaan. Zo voorspelbaar, het loopt altijd verkeerd af, en dan is het huilen.
Ah meneer is afgewezen, zielig hoor.
pi_162620032
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:59 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Ah meneer is afgewezen, zielig hoor.
Is fantasie van veel dames om eens flink gedomineerd te worden door mannen (tuig). Heb zelf eens documentaires gekeken waar moordenaars de ene na de andere liefdesverklaring kregen van op het oog nette dames.
Hey
pi_162620178
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:00 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Is fantasie van veel dames om eens flink gedomineerd te worden door mannen (tuig). Heb zelf eens documentaires gekeken waar moordenaars de ene na de andere liefdesverklaring kregen van op het oog nette dames.
hoe is dit relevant voor een 16 jarig meisje dat verkracht is?
pi_162620189
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

Niet natuurlijk, maar ik ging offtopic, mijn fout.
Hey
pi_162620203
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:11 schreef Dakterras het volgende:

bedankt hans
pi_162620207
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:18 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Klopt, in Buenos Aires ook al de gekste figuren, zelfs in een plattelands stad als Montevideo aparte figuren op straat, echter wel als de zon het voor gezien hield.
bedankt hans
pi_162620216
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:28 schreef Dakterras het volgende:
Viel me trouwens ook op in Brazilië, onverzorgde mannen met een bierbuik en vrouwen met een perfect afgetraind lijf met dikke reet en siliconen tieten.
bedankt hans
pi_162620222
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:00 schreef Dakterras het volgende:

[..]

bedankt hans
pi_162620229
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:09 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Niet natuurlijk, maar ik ging offtopic, mijn fout.
je maakt wel veel fouten hans
pi_162620259
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dat is vast een hele lieve, leuke jongen geweest, die haar heeft gedeeld met z'n 32 beste vrienden!
  maandag 30 mei 2016 @ 15:15:47 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162620294
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:58 schreef hpeopjes het volgende:

ah, de kenner spreekt!
pi_162620371
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:13 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat is vast een hele lieve, leuke jongen geweest, die haar heeft gedeeld met z'n 32 beste vrienden!
oh en dat is dan haar eigen schuld want haar kristallen bol had dat moeten voorspellen?
pi_162620434
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:20 schreef computergirl het volgende:

[..]

oh en dat is dan haar eigen schuld want haar kristallen bol had dat moeten voorspellen?
Ja, want een verkrachting is natuurlijk altijd de schuld van de vrouw. Is het niet om de kleding die ze draagt, dan wel om haar slechte keuze in vriendjes of het feit dat ze toespelingen heeft gemaakt die door iemand zijn opgevat als "bind mij vast, nodig al je vrienden uit en woon me uit!".

Maar de man kan nooit de aanleiding zijn geweest. De verkrachter moet je natuurlijk benaderen met een soort goedbedoelde "Niet meer doen hè!" en daarna gewoon verder gaan met de schuld vooral bij het slachtoffer neerleggen.

:')

Je zou zeggen dat we een beschaafd land zijn waar mensen wonen die beestachtig onrecht gewoon als zodanig willen benoemen. Maar in het geval van verkrachting zijn mannen toch maar wat vaak van mening dat, hoewel je een vrouw niet mag verkrachten, dit toch ook zeker voor een deel aan de vrouw ligt. Die heeft er dan toch aanleiding toe gegeven, blijkbaar. Ik begrijp daar werkelijk niks van :') Het enige wat het doet, is de indruk wekken dat je een niet te respecteren ploert bent.
pi_162622051
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:20 schreef computergirl het volgende:

[..]

Nou, haar eigen schuld gaat wat ver. Maar ze had zichzelf veel ellende kunnen besparen door zich niet met mannen in te laten waarvan iedereen met minimaal één werkend oog en een klein beetje mensenkennis van een kilometer afstand al kan zien dat het foute boel is.

Maar ze moet het verder zelf weten hoor. Waarschijnlijk, als ze het overleeft, is d'r volgende vriendje weer zo'n "spannend" exemplaar. En begint de ellende opnieuw.
pi_162622230
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 16:35 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Nou, haar eigen schuld gaat wat ver. Maar ze had zichzelf veel ellende kunnen besparen door zich niet met mannen in te laten waarvan iedereen met minimaal één werkend oog en een klein beetje mensenkennis van een kilometer afstand al kan zien dat het foute boel is.

Maar ze moet het verder zelf weten hoor. Waarschijnlijk, als ze het overleeft, is d'r volgende vriendje weer zo'n "spannend" exemplaar. En begint de ellende opnieuw.
Ja, alleen getatoeëerde bad boys behandelen vrouwen slecht. ;( Heerlijk naïef ben je, he.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_162622840
quote:

[..]

hoe zie je dat dan ? Oogkleur, stand van de wenkbrauwen? Klein plassertje?
pi_162623026
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

hoe zie je dat dan ? Oogkleur, stand van de wenkbrauwen? Klein plassertje?
Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Iemand met een beetje mensenkennis ziet het gewoon, vaak zegt de houding al genoeg.
  maandag 30 mei 2016 @ 17:24:47 #53
37769 erodome
Zweefteef
pi_162623157
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:17 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Iemand met een beetje mensenkennis ziet het gewoon, vaak zegt de houding al genoeg.
In een land waar macho gedrag bij mannen de normaalste zaak van de wereld is?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_162623185
Geen "Moslims"/asielzoekers , geen nieuws.

Topic is dus niet interessant genoeg en kan verwijderd worden.
pi_162623340
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:24 schreef erodome het volgende:

[..]

In een land waar macho gedrag bij mannen de normaalste zaak van de wereld is?
"Macho gedrag" wordt dan misschien normaler gevonden in Brazilië dan in Nederland, dat wil nog helemaal niet zeggen dat alle Braziliaanse mannen agressief zijn t.o.v. vrouwen. De meesten zijn gewoon normale kerels met werk en een gezin, of met de wens om een gezin te hebben.

Wel is het zo dat "vreemdgaan" onder mannen in de Braziliaanse cultuur volkomen geaccepteerd is. Maar daar doen de dames met wie die mannen vreemdgaan maar al te graag aan mee. Zolang er vrouwen zijn die zich maar al te gemakkelijk daarvoor lenen, zal dat fenomeen blijven bestaan.
  maandag 30 mei 2016 @ 17:38:48 #56
37769 erodome
Zweefteef
pi_162623441
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:33 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

"Macho gedrag" wordt dan misschien normaler gevonden in Brazilië dan in Nederland, dat wil nog helemaal niet zeggen dat alle Braziliaanse mannen agressief zijn t.o.v. vrouwen. De meesten zijn gewoon normale kerels met werk en een gezin, of met de wens om een gezin te hebben.

Wel is het zo dat "vreemdgaan" onder mannen in de Braziliaanse cultuur volkomen geaccepteerd is. Maar daar doen de dames met wie die mannen vreemdgaan maar al te graag aan mee. Zolang er vrouwen zijn die zich maar al te gemakkelijk daarvoor lenen, zal dat fenomeen blijven bestaan.
Het gaat mij erom dat die "badboy" eruit vissen daar gewoon lastiger is door dat macho gedrag. Het gros van de mannen vertoont macho gedrag, alhoewel het gros van de mannen geen gore verkrachters zijn. Hoe moet je dat dan zo makkelijk inschatten zoals jij het zegt? Beetje de stoere man uithangen is daar doodnormaal. Daarnaast is het ook nog eens zo dat het helemaal geen wet van meden en perzen is dat iemand die zulke gruwelen pleegt ook een typische "badboy" is, ook mensen die maar al te netjes overkomen kunnen dit soort dingen doen en de typische "badboy" ook meestal geen mishandelaar/verkrachter is.

Het is victim blaming van de hoogste orde wat je hier flikt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_162623519
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:17 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

hoeveel mensenkennis verwacht je bij een meisje van 16?
Hoe zit het met die mensenkennis bij de vrouwen en meisjes die door onbekenden verkracht worden?
pi_162623551
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:33 schreef hpeopjes het volgende:

het fenomeen "vreemdgaan" bedoel je? Daar heb je idd twee mensen voor nodig, man en vrouw bij hetero's
pi_162623899
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:42 schreef computergirl het volgende:

[..]

hoeveel mensenkennis verwacht je bij een meisje van 16?
Nouja, toen ik een 16-jarige jongen was, had ik dat soort zaken al best wel door. Ik voelde instinctief aan met welke types ik me niet moest inlaten om niet in de problemen te komen.

En men beweert altijd dat "meisjes eerder volwassen zijn dan jongens" (ik heb daar zelf ernstige twijfels over, maar goed), dus dan neem ik aan dat een 16-jarig meisje ook niet helemaal van gisteren is.
quote:
Hoe zit het met die mensenkennis bij de vrouwen en meisjes die door onbekenden verkracht worden?
Daar valt in algemene zin weinig over te zeggen. En dat is offtopic, lijkt me.
pi_162623908
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 10:49 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Zou je de link eens willen dm men ?
pi_162624603
Hoeveel users zouden gezocht hebben naar het filmpje?
  maandag 30 mei 2016 @ 19:06:58 #62
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162625583
wellicht in een richting dat dit soort macrocultuur ook bij "bepaalde" bevolkingsgroepen erg hip is
pi_162625710
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat die "badboy" eruit vissen daar gewoon lastiger is door dat macho gedrag. Het gros van de mannen vertoont macho gedrag, alhoewel het gros van de mannen geen gore verkrachters zijn. Hoe moet je dat dan zo makkelijk inschatten zoals jij het zegt? Beetje de stoere man uithangen is daar doodnormaal. Daarnaast is het ook nog eens zo dat het helemaal geen wet van meden en perzen is dat iemand die zulke gruwelen pleegt ook een typische "badboy" is, ook mensen die maar al te netjes overkomen kunnen dit soort dingen doen en de typische "badboy" ook meestal geen mishandelaar/verkrachter is.

Het is victim blaming van de hoogste orde wat je hier flikt.
Inderdaad, dat vriendje van haar zag er misschien helemaal niet zo 'badboy' uit. Bovendien is ze gedrogeerd en niet bewust met die gasten meegegaan.
ROBODEMONS..................|:(
pi_162626493
quote:
3s.gif Op maandag 30 mei 2016 19:06 schreef Re het volgende:
wellicht in een richting dat dit soort macrocultuur ook bij "bepaalde" bevolkingsgroepen erg hip is
Macrocultuur? Machocultuur bedoel je, neem ik aan?

En wat bedoel je verder met je zin?
  maandag 30 mei 2016 @ 23:00:46 #65
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_162633415
In Brazilië wordt er al enigszins op de rem getrapt en sommige tv programma's beginnen openlijk te twijfelen aan het verhaal.

De feiten:
Het 16-jarige meisje ging na een avondje stappen op eigen intiatief mee naar het huis van een one-night-stand. In één van de meest beruchte favela's van de stad.
Volgens eigen zeggen werd ze de volgende dag wakker in een ander huis, wist zich niks meer te herinneren en zag zo'n 33 mannen met machinegeweren en pistolen om haar heen staan.
Die haar vervolgens rustig lieten vetrekken.
Op internet dook er een filmpje op, waar 2 jongens haar intieme delen betastten; twee jongens op de achtergrond keken toe.

De politie heeft geen sporen van gewelddadige cq ruwe penetratie op haar lichaam kunnen vinden. Het Openbaar Ministerie gaat uit van verkrachting. Zelfs al zou er geen sprake zijn van penetratie, volgens de braziliaanse wet is het betasten van de geslachtsdelen van een minderjarige automatisch verkrachting.
De politie gaat uit van 5 tot 10 daders.

Wat niet in het voordeel spreekt in de beeldvorming van het meisje: schijnbaar is ze op haar 13e moeder geworden en cirkelt er een vroegere foto van haar op internet met 3 jongens naakt in bed.

Dit alles is uiteraard geen enkel excuus voor verkrachting. Ik zal echter niet verbaasd zijn als het uiteindelijk heel anders zal blijken te zijn gegaan dan nu wordt beweerd.

Er zijn vandaag twee verdachten opgepakt; let's see.
zonnig Brasil
pi_162636915
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 17:26 schreef PSVCL het volgende:
Geen "Moslims"/asielzoekers , geen nieuws.

Topic is dus niet interessant genoeg en kan verwijderd worden.
De wereld van PSVCL bestaat alleen uit de Arabische Woestijn. Verder reikt de interesse niet. De problemen zijn enorm in Zuid-Amerika. Daar wordt enorm veel over geschreven. Dat zou je hebben geweten als je interesse verder reikte dan die Noord-Afrikaanse zandbak dat Marokko heet en niet eens 1% van de wereldoppervlakte beslaat. Als je alleen maar op marokko.nl rondhangt onder de naam izanovic en alles onder de zioncomplotten schaart, dan moet je wereld bizar klein zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trouwens, een mooie uitspraak van je op dat zandbakforum gisteren om 20.33. Daar laat je je ware aard zien. Hier ben je nog redelijk voorzichtig in de uitspraken. Viespeuk.

quote:
Er waren mensen die deze flikkers hebben betrapt terwijl ze bezig waren met hun gruweldaden ,.. dan verdienen ze gewoon de doodstraf.

De Profeet (salla Allaahoe alayhi wa Sallam) heeft gezegd: "Wie je de zonde van het volk van Loet (Lot) zie begaan, dood hen; zowel degene die het doet als degene bij wie het gedaan wordt (deze laatste persoon komt alleen in aanmerking voor deze straf als het met zijn toestemming, dus vrijwillig, gebeurde)." (Overgeleverd door al-Tirmidhi in zijn Soenan, 1376) .
http://forums.marokko.nl/(...)937122#post130937122

[ Bericht 9% gewijzigd door George_Zina op 31-05-2016 07:24:59 ]
pi_162636945
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 14:23 schreef Fascination het volgende:
Mijn god, wat heb ik gelezen. :{
Dit is een stukje cultuur van latino's en mestizo's. Een gemengd volk van Europeaans en inheems bloed. Het heeft niet goed uitgepakt: Mexico, Brazilië, El Salvador, Honduras. Ik weet dat het mij een ban gaat opleveren maar die inteelt tussen twee totaal verschillende volkeren heeft niet goed uitgepakt. Een best wel heetgebakerd etniciteit is daar uitgerold. Veel temperament en helaas ook hardcore criminaliteit. Ik sprak een man die daar een tijd heeft gewerkt, en die liep met een mobiel uit 1990 rond, want alles wat in de buurt van een moderne smartphone komt dan ben je je leven niet zeker op straat. De criminaliteit is gigantisch.

[ Bericht 1% gewijzigd door George_Zina op 31-05-2016 06:43:15 ]
pi_162639301
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 06:33 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Dit is een stukje cultuur van latino's en mestizo's. Een gemengd volk van Europeaans en inheems bloed. Het heeft niet goed uitgepakt: Mexico, Brazilië, El Salvador, Honduras. Ik weet dat het mij een ban gaat opleveren maar die inteelt tussen twee totaal verschillende volkeren heeft niet goed uitgepakt. Een best wel heetgebakerd etniciteit is daar uitgerold. Veel temperament en helaas ook hardcore criminaliteit. Ik sprak een man die daar een tijd heeft gewerkt, en die liep met een mobiel uit 1990 rond, want alles wat in de buurt van een moderne smartphone komt dan ben je je leven niet zeker op straat. De criminaliteit is gigantisch.
Dat is geen inteelt (juist niet) en Brazilianen zijn geen mestiezen.
pi_162639659
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:47 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Dat is geen inteelt (juist niet) en Brazilianen zijn geen mestiezen.
Hmm, goed punt. Peru is wel de dominante meerderheid native. Dus gewoon 'pure' afstammelingen van indianen en daar is het vrij rustig in vergelijking met Mexico, Colombia of poepgat Venezuela.

Een klassiek Peruaanse vrouw met haar kind. Overduidelijk Indianenachtergrond. Hoe komt het dat zij wel rustig, vriendelijk en relax in het leven staan in vergelijking met de mestizo's. Bizar weer man.

pi_162639673
quote:
9s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:34 schreef Kosmoproleet het volgende:
Hoeveel users zouden gezocht hebben naar het filmpje?
Hoeveel users hebben meegedaan?

:9~
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_162639758
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:06 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Hmm, goed punt. Peru is wel de dominante meerderheid native. Dus gewoon 'pure' afstammelingen van indianen en daar is het vrij rustig in vergelijking met Mexico, Colombia of poepgat Venezuela.

[ afbeelding ]
Mexico is afgezien van de drugscriminaliteit en die moorden in juarez ook rustig hoor.
pi_162640148
Deze nigger is een van de daders van de gruwelijke verkrachting van het jonge meisje. Gisteren gearresteerd in Rio. Niggapeaceinthehood###

pi_162640179
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:06 schreef George_Zina het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Een klassiek Peruaanse vrouw met haar kind. Overduidelijk Indianenachtergrond. Hoe komt het dat zij wel rustig, vriendelijk en relax in het leven staan in vergelijking met de mestizo's. Bizar weer man.

[ afbeelding ]
Indianen zijn niet zo vredelievend als je denkt en met name de oude Azteken zijn daar berucht om. De reden dat indianen zoals die op je foto niet zo crimineel zijn is omdat ze een traditioneel plattelandsleven leiden. Ik denk niet dat er veel verschil zit tussen criminaliteit van indianen en mestiezen in de steden.
pi_162640386
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:00 schreef qwerty_x het volgende:
In Brazilië wordt er al enigszins op de rem getrapt en sommige tv programma's beginnen openlijk te twijfelen aan het verhaal.

De feiten:
Het 16-jarige meisje ging na een avondje stappen op eigen intiatief mee naar het huis van een one-night-stand. In één van de meest beruchte favela's van de stad.
Volgens eigen zeggen werd ze de volgende dag wakker in een ander huis, wist zich niks meer te herinneren en zag zo'n 33 mannen met machinegeweren en pistolen om haar heen staan.
Die haar vervolgens rustig lieten vetrekken.
Op internet dook er een filmpje op, waar 2 jongens haar intieme delen betastten; twee jongens op de achtergrond keken toe.

De politie heeft geen sporen van gewelddadige cq ruwe penetratie op haar lichaam kunnen vinden. Het Openbaar Ministerie gaat uit van verkrachting. Zelfs al zou er geen sprake zijn van penetratie, volgens de braziliaanse wet is het betasten van de geslachtsdelen van een minderjarige automatisch verkrachting.
De politie gaat uit van 5 tot 10 daders.

Wat niet in het voordeel spreekt in de beeldvorming van het meisje: schijnbaar is ze op haar 13e moeder geworden en cirkelt er een vroegere foto van haar op internet met 3 jongens naakt in bed.

Dit alles is uiteraard geen enkel excuus voor verkrachting. Ik zal echter niet verbaasd zijn als het uiteindelijk heel anders zal blijken te zijn gegaan dan nu wordt beweerd.

Er zijn vandaag twee verdachten opgepakt; let's see.
Dat heb ik ook gehoord, schijnbaar was het ook een liefhebster van drugs als XTC en heeft ze zich al vaker aan een gangbang mee gedaan.
Maar ja nu staat er een filmpje op internet dus ik denk dat ze in paniek verkrachting heeft geroepen.
pi_162714216
Volgende keer maar toch moslims mee laten doen dan gaat het wat sbeller met de reacties.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 13:47:21 #76
37769 erodome
Zweefteef
pi_162714699
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:39 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gehoord, schijnbaar was het ook een liefhebster van drugs als XTC en heeft ze zich al vaker aan een gangbang mee gedaan.
Maar ja nu staat er een filmpje op internet dus ik denk dat ze in paniek verkrachting heeft geroepen.
Bebloed en bewusteloos...

Je weet dat iemand die van seks houdt ook verkracht kan worden?
Vind dit altijd zo'n smerige tactiek, slut shaming en victim blaming, bah
pi_162714904
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:00 schreef qwerty_x het volgende:
To be honest, dit klinkt wel erg over the top.

Echt... "ik ga naar een groepsverkrachting en ik neem mee: mijn machinegeweer" |:(
pi_162715235
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja ik weet het maar nadat ik de Braziliaanse berichten heb gevolgd ben ik gaan twijfelen aan haar verhaal.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 14:13:11 #79
198365 Morendo
The Real Deal
pi_162715666
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:31 schreef Stimorol- het volgende:
Volgende keer maar toch moslims mee laten doen dan gaat het wat sbeller met de reacties.
Ooh, wat zijn jullie toch zielig. Altijd maar het slachtoffer....
pi_162716180
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:13 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ooh, wat zijn jullie toch zielig. Altijd maar het slachtoffer....
Topics genoeg om mijn standpunt te onderbouwen :W
pi_162719527
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:52 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

To be honest, dit klinkt wel erg over the top.

Echt... "ik ga naar een groepsverkrachting en ik neem mee: mijn machinegeweer" |:(
het was in een favela.......
  vrijdag 3 juni 2016 @ 17:01:40 #82
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_162719827
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:28 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Topics genoeg om mijn standpunt te onderbouwen :W
:')
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
pi_162720540
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Ze was niet eens bebloed.
pi_162721513
quote:

[..]

:r
compact en kleverig.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 21:35:37 #85
37769 erodome
Zweefteef
pi_162725627
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 17:42 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Ze was niet eens bebloed.
Trouw spreekt van bebloed, nrc spreekt van gewond. Maar jij weet meer? Zo ja, deel het eens.
Bewusteloos spreken ze allemaal over. En het spijt me, maar een bewusteloos iemand te pakken nemen vind ik gewoon verkrachting.
pi_162725917
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 21:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Trouw spreekt van bebloed, nrc spreekt van gewond. Maar jij weet meer? Zo ja, deel het eens.
Bewusteloos spreken ze allemaal over. En het spijt me, maar een bewusteloos iemand te pakken nemen vind ik gewoon verkrachting.
Ik dacht dat het over het filmpje ging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')