Jammer dat die jongen dood is, maar het is vooral zijn eigen schuld. Je vergissen gebeurt per ongeluk, maar een deur inbeuken en mensen belagen gebeurt niet per ongeluk.quote:Pelicans-guard Bryce Dejean-Jones is op 23-jarige leeftijd neergeschoten in het appartement van zijn vriendin. Hij vergiste zich van verdieping en werd door de onderbuurman aanzien als een inbreker. Die aarzelde niet en schoot "de dief" dood.
Bryce Dejean-Jones speelt nog maar sinds dit seizoen in de NBA, bij de New Orleans Pelicans. Hij wierp zich aan de zijde van sterspeler Anthony Davis op tot een waardevolle speler, maar miste een groot deel van het seizoen door een blessure.
Zijn overlijden komt als een zware klap voor zijn team en de hele NBA. Vooral de manier waarop hij het leven liet, laat een extra pijnlijke smaak na.
Dejean-Jones bezocht gisteravond voor het eerst het appartement van zijn vriendin in Dallas. Na een wandeling keerde hij alleen terug naar de flat. Dejean-Jones dacht dat zijn vriendin op de derde verdieping woonde, maar klopte aan bij haar onderbuurman.
Toen die weigerde open te doen, begon Dejean-Jones te vrezen dat zijn vriendin hem opzettelijk had buitengesloten. Hij beukte de deur in en baande zich een weg naar de slaapkamer.
De onderbuurman was nu helemaal zeker dat er een inbreker in zijn appartement was. Hij greep naar zijn pistool en schoot de indringer dood.
Bron: http://sporza.be/cm/sporza/zaal/basketbal/1.2668686
Dikgedrukte is speculatie (de persoon in kwestie is dood dus dat kunnen we helemaal niet weten), zie het 'opzettelijk' ook niet terug in andere engelstalige artikelen.quote:Toen die weigerde open te doen, begon Dejean-Jones te vrezen dat zijn vriendin hem opzettelijk had buitengesloten. Hij beukte de deur in en baande zich een weg naar de slaapkamer.
Héél erg handig heeft mener Dejean-Jones het nu ook niet bepaald aangepakt.quote:Op zondag 29 mei 2016 16:35 schreef Rekkie het volgende:
De rechtvaardigingen hier om iemand dood te mogen schieten, triest zooitje.
Op een zeker moment heeft iemand een zodanige opeenvolging van ronduit domme beslissingen gemaakt, dat we kunnen stellen dat zo'n persoon zelf (mede-)schuldig is aan zijn lot. Hij had niet dood gehoeven, maar hij had de gevolgen heel makkelijk kunnen ontwijken door een stel alleszins redelijke beslissingen te maken.quote:Op zondag 29 mei 2016 16:39 schreef Kijkertje het volgende:
Deur inbeuken is helemaal fout, maar daar staat geen doodstraf op. Typisch voorbeeld dit van de ongewenste gevolgen van de Amerikaanse wapenwet.
sinds wanneer staan professionele sporters bekend om hun verstand?quote:Op zondag 29 mei 2016 16:43 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Héél erg handig heeft mener Dejean-Jones het nu ook niet bepaald aangepakt.
Zeker met de geldende wapenwetgeving in de VS in het achterhoofd.
Zo zou ik zelf zijn gaan bellen ipv de deur in te beuken.
Maar ik ben dan ook geen alfa.![]()
True, maarrrr... had de schutter dan ook niet de alleszins redelijke beslissing kunnen nemen om de overtreder eerst tot stoppen te dwingen en niet gelijk te schieten? Tenslotte heeft hij het geweer in handen.quote:Op zondag 29 mei 2016 16:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Op een zeker moment heeft iemand een zodanige opeenvolging van ronduit domme beslissingen gemaakt, dat we kunnen stellen dat zo'n persoon zelf (mede-)schuldig is aan zijn lot. Hij had niet dood gehoeven, maar hij had de gevolgen heel makkelijk kunnen ontwijken door een stel alleszins redelijke beslissingen te maken.
Er komt een boze neger van twee meter je slaapkamer binnenstormen en jij zou waarschuwen ja? Blijven knallen tot je magazijn leeg is lijkt me de enige redelijke oplossing.quote:Op zondag 29 mei 2016 16:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
True, maarrrr... had de schutter dan ook niet de alleszins redelijke beslissing kunnen nemen om de overtreder eerst tot stoppen te dwingen en niet gelijk te schieten? Tenslotte heeft hij het geweer in handen.
en hieerrr het resultaat van het framende taalgebruik uit het artikel.. het is een agressieve neger die terecht is neergeknald.quote:Op zondag 29 mei 2016 16:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
Er komt een boze neger van twee meter je slaapkamer binnenstormen en jij zou waarschuwen ja? Blijven knallen tot je magazijn leeg is lijkt me de enige redelijke oplossing.
Op het moment dat iemand je deur inbeukt en je in je badkamer in een hoekje drijft, zijn de meeste mensen niet meer super in staat om helder na te denken. Ik wil niet beweren dat de schutter volkomen correct heeft gehandeld, maar gezien de omstandigheden is zijn handelen te verklaren zonder kwade opzet te veronderstellen.quote:Op zondag 29 mei 2016 16:52 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
True, maarrrr... had de schutter dan ook niet de alleszins redelijke beslissing kunnen nemen om de overtreder eerst tot stoppen te dwingen en niet gelijk te schieten? Tenslotte heeft hij het geweer in handen.
waar staat datquote:Op zondag 29 mei 2016 16:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Op het moment dat iemand je deur inbeukt en je in je badkamer in een hoekje drijft
Waar komt dat hoekje in de badkamer nou weer vandaanquote:Op zondag 29 mei 2016 16:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Op het moment dat iemand je deur inbeukt en je in je badkamer in een hoekje drijft, zijn de meeste mensen niet meer super in staat om helder na te denken. Ik wil niet beweren dat de schutter volkomen correct heeft gehandeld, maar gezien de omstandigheden is zijn handelen te verklaren zonder kwade opzet te veronderstellen.
Ja hoi, hij kwam dóór de deur binnenvallen. Daar is weinig framing meer voor nodig.quote:Op zondag 29 mei 2016 16:56 schreef Casiotone het volgende:
[..]
en hieerrr het resultaat van het framende taalgebruik uit het artikel.. het is een agressieve neger die terecht is neergeknald.
Er staat slaapkamer. Dit is ook nog eens in de nacht gebeurd. Grote jongen als jij daar in je boxershort met een ghettoneger gaat staan overleggen of hij toch alsjeblieft even ergens anders wil gaan kijken.quote:
Andere artikelen vertellen dat de schutter heeft verklaard dat hij heeft geroepen naar het slachtoffer maar hij geen reactie kreeg.quote:Op zondag 29 mei 2016 16:59 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waar komt dat hoekje in de badkamer nou weer vandaanHet lijkt mij dat als de jongen tijd had gekregen om te ontdekken dat hij in het verkeerde huis was, er totaal geen dreiging meer was?
Helemaal mee eens. Boohoo.quote:Op zondag 29 mei 2016 15:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jammer dat die jongen dood is, maar het is vooral zijn eigen schuld. Je vergissen gebeurt per ongeluk, maar een deur inbeuken en mensen belagen gebeurt niet per ongeluk.
En dus speculeren we er maar weer lustig op los, ieder vanuit zijn eigen standpuntquote:Op zondag 29 mei 2016 17:02 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Andere artikelen vertellen dat de schutter heeft verklaard dat hij heeft geroepen naar het slachtoffer maar hij geen reactie kreeg.
is een onduidelijk verhaal maar dat is niet zo gek als 1 van de hoofdrolspelers niets meer kan vertellen
De deur ging vanzelf open?quote:Op zondag 29 mei 2016 16:56 schreef Casiotone het volgende:
[..]
en hieerrr het resultaat van het framende taalgebruik uit het artikel.. het is een agressieve neger die terecht is neergeknald.
Er staat dat hij zich een weg baande naar de badkamer. Ik neem aan dat de bewoner daarheen gevlucht is.quote:Op zondag 29 mei 2016 16:59 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waar komt dat hoekje in de badkamer nou weer vandaanHet lijkt mij dat als de jongen tijd had gekregen om te ontdekken dat hij in het verkeerde huis was, er totaal geen dreiging meer was?
Die jongen heeft het zo vriendelijk gevraagd dat de deur niet anders kon dan gehoorzamen. Geen agressie te bespeuren.quote:
Als ie niet helemaal zat/high was had ie gewoon de politie kunnen bellen, want dat wijf heeft in ieder geval ZEKER niet gereageerd en een normaal mens gaat er dan vanuit dat er iets mis kan zijn.quote:Op zondag 29 mei 2016 17:05 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En dus speculeren we er maar weer lustig op los, ieder vanuit zijn eigen standpunt
slaapkamer en er staat niets over een hoekje.quote:Op zondag 29 mei 2016 17:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er staat dat hij zich een weg baande naar de badkamer. Ik neem aan dat de bewoner daarheen gevlucht is.
Het was de slaapkamer en ik lees in het artikel nergens dat de bewoner dat gezegd heeft?quote:Op zondag 29 mei 2016 17:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Er staat dat hij zich een weg baande naar de badkamer. Ik neem aan dat de bewoner daarheen gevlucht is.
En die jongen heeft meer dan genoeg tijd gehad om te ontdekken dat hij in het verkeerde huis was, bijvoorbeeld toen hij voor de deur stond en de bewoner zei dat hij bij het verkeerde huis was...
Sorry, slaapkamer dan.quote:Op zondag 29 mei 2016 17:09 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het was de slaapkamer en ik lees in het artikel nergens dat de bewoner dat gezegd heeft?
Geen idee. Misschien was de bewoner zo bang dat hij helemaal niks gezegd heeft en al vast op zoek ging naar zijn pistool in zijn slaapkamer. (=ook speculatiequote:Op zondag 29 mei 2016 17:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Sorry, slaapkamer dan.
Wat zou je anders zeggen als er iemand aan je voordeur staat te beuken dat zijn vriendin hem moet binnenlaten?
quote:Op zondag 29 mei 2016 17:30 schreef Falco het volgende:
Jongens, het doodschieten van iemand staat toch niet in verhouding met het inbeuken van een deur?
Wat moet je anders? Ik ga geen risico nemen om ff lekker alles in context te plaatsen en vragen wat een man komt doen nadat hij mijn deur heeft ingetrap. Ik pop die nigga met mn AK no riskquote:Op zondag 29 mei 2016 17:30 schreef Falco het volgende:
Jongens, het doodschieten van iemand staat toch niet in verhouding met het inbeuken van een deur?
quote:
Vraag is dan hoe laat hij aanbelde en wat de leeftijd van de buurman is. Ik ken genoeg oudere mensen die 's avonds echt niet meer de deur openen voor iedereen.quote:Op zondag 29 mei 2016 17:28 schreef Daarnaast het volgende:
Ligt het aan mij of klopt de eerste alinea niet helemaal?
Ontopic:
Was er dan geen enkele communicatie tussen de basketballer en de schutter voordat de basketballer binnen was? Je zou verwachten dat ze door de deur heen met elkaar konden praten en het zo oplossen? Een ander vraag is waarom de buurman niet opendeed. Als iemand aanbelt dat doe je toch gewoon open? Was het een slechte buurt ofzo?
Volgens de politie heeft de schutter wat geroepen naar de basketballer, maar kreeg hij geen reactie. Verdere communicatie lijkt er niet te zijn geweest.quote:Op zondag 29 mei 2016 17:28 schreef Daarnaast het volgende:
Ligt het aan mij of klopt de eerste alinea niet helemaal?
Ontopic:
Was er dan geen enkele communicatie tussen de basketballer en de schutter voordat de basketballer binnen was? Je zou verwachten dat ze door de deur heen met elkaar konden praten en het zo oplossen? Een ander vraag is waarom de buurman niet opendeed. Als iemand aanbelt dat doe je toch gewoon open? Was het een slechte buurt ofzo?
Het was nacht volgens Amerikaanse bronnen. Als ik in mijn bed lig doe ik ook echt de deur niet meer open.quote:Op zondag 29 mei 2016 17:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Vraag is dan hoe laat hij aanbelde en wat de leeftijd van de buurman is. Ik ken genoeg oudere mensen die 's avonds echt niet meer de deur openen voor iedereen.
quote:Officers arrived at the scene of the shooting at about 3:20 a.m
Als mijn deur om drie uur 's nachts wordt ingebeukt grijp ik ook als eerst naar mijn Stgw 90.quote:Op zondag 29 mei 2016 17:43 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het was nacht volgens Amerikaanse bronnen. Als ik in mijn bed lig doe ik ook echt de deur niet meer open.
[..]
Hoeft niet. Als je zeker weet dat je het juiste appartement te pakken hebt, ligt je focus niet op de inrichting, zeker niet als je net een deur hebt ingebeukt.quote:Op zondag 29 mei 2016 17:40 schreef Leandra het volgende:
Je beukt een deur in en baant je een weg naar de slaapkamer en ziet niet dat het er anders uitziet?
Dan ben je al behoorlijk verblind door woede.
Maar goed, als hij reden had om aan te nemen dat zijn vriendin hem buitengesloten had, dan zal hij die wandeling ook niet zonder reden gemaakt hebben.
Vreemd tijdstip om een wandeling te maken.quote:Op zondag 29 mei 2016 17:43 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het was nacht volgens Amerikaanse bronnen. Als ik in mijn bed lig doe ik ook echt de deur niet meer open.
[..]
Die wandeling hebben ze bij Sporza verzonnen. Net als "terugkeren" trouwens, ook nergens terug te vinden in andere bronnen.quote:Op zondag 29 mei 2016 18:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Vreemd tijdstip om een wandeling te maken.
Geen onverwachte nachtwandelingen maken naar je chi-meid.quote:Op zondag 29 mei 2016 18:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Vreemd tijdstip om een wandeling te maken.
Wat heeft hij exact geroepen vraag ik me af. Het verhaal zoals in de OP staat klinkt in ieder geval beetje ongeloofwaardig.quote:Op zondag 29 mei 2016 17:41 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens de politie heeft de schutter wat geroepen naar de basketballer, maar kreeg hij geen reactie. Verdere communicatie lijkt er niet te zijn geweest.
Dat komt letterlijk uit onderstaande verklaring die Scott Nichols, agent van de basketballer, aan CNN gaf:quote:Op zondag 29 mei 2016 18:14 schreef Nobu het volgende:
[..]
Net als "terugkeren" trouwens, ook nergens terug te vinden in andere bronnen.
quote:Nichols told CNN in a statement that the NBA player was in Dallas to visit his girlfriend for his daughter’s first birthday. He said Dejean-Jones was visiting her new apartment for the first time and, when he came back to the apartment later that night, he went to the unit directly below hers.
Waarom zou zijn onderbuurman hem in het appartement van zijn vriendin doodschietenquote:Op zondag 29 mei 2016 15:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
quote:
Pelicans-guard Bryce Dejean-Jones is op 23-jarige leeftijd neergeschoten in het appartement van zijn vriendin. Hij vergiste zich van verdieping en werd door de onderbuurman aanzien als een inbreker. Die aarzelde niet en schoot "de dief" dood.
Klopt. Een blanke zou natuurlijk de deur geforceerd hebben omdat hij zich zorgen maakte om zijn vriendin. Om de een of andere reden moet het de schuld van de neger zijn, een ongelukkige samenloop van omstandigheden in een klimaat van angst en wapenbezit die zowel een buurman, een buurvrouw als haar vriend tot ongewild slachtoffer heeft kan niet.quote:Op zondag 29 mei 2016 16:42 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Dikgedrukte is speculatie (de persoon in kwestie is dood dus dat kunnen we helemaal niet weten), zie het 'opzettelijk' ook niet terug in andere engelstalige artikelen.
Maar het schept natuurlijk wel weer lekker het beeld van de agressieve neger die terecht is neergeknald
Ook nog kans dat als de indringer die man "in de slaapkamer van zijn vriendin" treft, dat die bewoner zelf het loodje had gelegd. De indringer had zich al vergist, dus niet heel ondenkbaar dat de indringer bij het zien van de man niet meteen denk 'Oh, dan zal ik wel in de verkeerde woning zijn'.quote:Op zondag 29 mei 2016 17:01 schreef Nobu het volgende:
[..]
Er staat slaapkamer. Dit is ook nog eens in de nacht gebeurd. Grote jongen als jij daar in je boxershort met een ghettoneger gaat staan overleggen of hij toch alsjeblieft even ergens anders wil gaan kijken.
Ach kom op zeg. Als je midden in de nacht dwars door de voordeur komt nadat je eerder ruzie gemaakt hebt met je vriendin heb je ook als blanke de schijn wel een beetje tegen.quote:Op zondag 29 mei 2016 20:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt. Een blanke zou natuurlijk de deur geforceerd hebben omdat hij zich zorgen maakte om zijn vriendin.
Weltschmerz zal wel in een tokkie buurt wonen dat hij denkt dat de normale manier om een deur te openen is door deze midden in de nacht in te trappen.quote:Op zondag 29 mei 2016 20:07 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ach kom op zeg. Als je midden in de nacht dwars door de voordeur komt nadat je eerder ruzie gemaakt hebt met je vriendin heb je ook als blanke de schijn wel een beetje tegen.
In Texas mag je tegenwoordig zelfs buiten je eigen huis op mensen schieten.quote:Op zondag 29 mei 2016 20:14 schreef Physsic het volgende:
Is de onderbuurman opgepakt, of mag je daar gewoon indringers beschieten?
Ik begreep uit de nieuwsberichten dat het in ieder geval de moeder van zijn dochter is en dat de verjaardag van de dochter de reden was dat hij naar Dallas was gekomen.quote:Op zondag 29 mei 2016 20:07 schreef Nobu het volgende:
[..]
Vriendin volgens de manager van Dejean-Jones trouwens, "an estranged acquaintance" volgens anderen.
ah dus "boze" neger word niet "binnen" gelaten en beukt de deur in.quote:Op zondag 29 mei 2016 20:45 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik begreep uit de nieuwsberichten dat het in ieder geval de moeder van zijn dochter is en dat de verjaardag van de dochter de reden was dat hij naar Dallas was gekomen.
Dat hij voor het eerst in dit appartement kwam, zou er op kunnen duiden dat het inmiddels zijn ex was.
ja daarom beuk je ook een deur in .....quote:Op zondag 29 mei 2016 20:55 schreef Kansenjongere het volgende:
Nu je zelf ook hebt ontdekt dat je vorige reacties kant noch wal raakten, speculeer je vrolijk in een andere richting verder, flibber?
mwah, wapens zijn daar vrij te krijgen. Dat iedereen bij de supermarkt zo'n ding kan halen is een ander iets.quote:Op zondag 29 mei 2016 21:17 schreef hpeopjes het volgende:
Tragisch.
Wel een beetje raar om die deur zomaar open te beuken, maar misschien was hij wel in paniek en/of onder invloed.
Ook een beetje raar om een gun binnen handbereik naast je bed te hebben en die zonder vragen te stellen te gebruiken. Maar dat schijnt in de VS heel normaal te zijn.
Ik zou, denk ik, geen gun naast m'n bed hebben.quote:Op zondag 29 mei 2016 21:19 schreef flibber het volgende:
[..]
mwah, wapens zijn daar vrij te krijgen. Dat iedereen bij de supermarkt zo'n ding kan halen is een ander iets.
En als je slaapt is een pistool in je nachtkastje wel de aangewezen plek waarbij je bovendien een inbreker in de usa mag doden.
maar jij zou een gezellig gesprek beginnen als een grote neger je deur forceert en binnen komt?
Dat is het ook, en de slaapkamer is dan ook de meest logische plek, als je tenminste geen klein grut door het huis rond hebt rennen, in dat geval kan je het beter in een kluis leggen.quote:Op zondag 29 mei 2016 21:17 schreef hpeopjes het volgende:
Tragisch.
Wel een beetje raar om die deur zomaar open te beuken, maar misschien was hij wel in paniek en/of onder invloed.
Ook een beetje raar om een gun binnen handbereik naast je bed te hebben en die zonder vragen te stellen te gebruiken. Maar dat schijnt in de VS heel normaal te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |