abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:43:41 #1
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162561996
Tv-makers: Sinterklaasjournaal moet piet aanpassen

Ruim 100 schrijvers, acteurs en televisiemakers hebben in een open brief aan de NTR gevraagd of de omroep het uiterlijk van Zwarte Piet in het Sinterklaasjournaal wil veranderen. Volgens de briefschrijvers is Zwarte Piet in zijn huidige vorm een karikatuur die racisme uitdraagt.

Ruim honderd televisiemakers, acteurs, schrijvers en andere prominenten hebben in een open brief aan de NTR gevraagd of de omroep het uiterlijk van Zwarte Piet in het Sinterklaasjournaal wil veranderen: “Beste NTR: maak Sinterklaas weer speciaal voor iedereen!” Volgens de briefschrijvers is Zwarte Piet in zijn huidige vorm een karikatuur die racisme uitdraagt.

Onder de briefschrijvers zitten vele bekende namen als Arie Boomsma, Arnon Grunberg, Femke Halsema, Isa Hoes, Patrick Kluivert, Paul de Leeuw, Halina Reijn, Humberto Tan en Sylvana Simons.

De NTR verkondigt al een paar jaar het standpunt dat de pieten in het populaire tv-programma, dat in de aanloop van het Sinterklaasfeest wordt uitgezonden, niet van uiterlijk zullen veranderen, zolang de meerderheid van Nederland dit niet wil. Volgens de NTR is het niet zijn taak om een standpunt in de discussie hierover in te nemen. Een minderheid neemt aanstoot aan Zwarte Piet als uiting van racisme. Sinds een jaar of vier zijn er rond Sinterklaas demonstraties tegen Zwarte Piet.

Het Sinterklaasjournaal van de NTR speelt in dit debat een belangrijke rol: dit
programma brengt immers de enige echte Sinterklaas in de huiskamers van Nederland. [...] De NTR lijkt niet in te zien dat ze juist wél een standpunt inneemt met het handhaven van een Zwarte Piet in zijn huidige vorm- ondanks de gefundeerde kritiek en roep om verandering. [...] Nu onttrekt de NTR zich aan haar verantwoordelijkheid als taakomroep en als spil in de Sinterklaasviering op een moment dat morele stellingname gevraagd wordt.

De brief komt daags na het vertrek van acteurs Erik van Muiswinkel en Jochem Myjer, die respectievelijk Hoofdpiet en Pietje Paniek speelden. Van Muiswinkel liet weten dat de discussie rond Zwarte Piet de reden was. Hij vertelde vrijdag in de Volkskrant dat hij had voorgesteld om te vertrekken, om plaats te maken voor een Hoofdpiet met “een nieuw uiterlijk”. Volgens hem had de NTR hierop niet gereageerd. Eerder al sprak presentatrice Dieuwertje Blok zich uit tegen Zwarte Piet in zijn hudige vorm.

De leiding van de NTR wil er even goed over nadenken en maandag reageren.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-moet-piet-aanpassen

https://twitter.com/erikvmuiswinkel/status/736296967064694785
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:43:52 #2
440653 BarryOSeven
pi_162561999
zaterdag 28 mei 2016 @ 12:41 • 300
BarryOSeven
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:22 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Wat bedoel je met het laatste? Het heeft geen zin om het te ontkennen: de hele zwarte piet discussie en alles eromheen heeft er gewoon voor gezorgd dat er een verandering gaande is. Binnen nu en een aantal jaar heb je gewoon gekleurde pieten. Kijk maar naar de media, wat er gaande is bij het Sinterklaasjournaal, er zijn steeds meer mensen tegen, etc.

Maar ik denk ook niet dat het slecht is dat er zaken veranderen. Hoort erbij toch?
we moeten er voor waken dat het straks niet eissen eissen eissen wordt

Nu is het zwarte piet, straks vrijheid van menjngsuiting en bedenk het

Ik denk dat het eerder voortkomt uit de angst om de regie in eigen land te verliezen dan dat het specifiek om zwarte piet gaat bij de autochtonen

En zeg nou zelf: het gaat maar door, een marokkaan met een slecht cv wordt niet aangenomen omdat racisme

We hebben ern ondankbare dominante racistische cultuur geimporteerd die bezig is om de autochtoon verbannen te krijgen

Als dit natuurlijk op haar beloop was gelaten was zp over 10 jaar vanzelf weg. Nu gaat het knallen

Zp is het topje van de ijsberg van een onderliggend veel groter probleem hierboven bedchreven
pi_162562000
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh.
Jawel, je krijgt in de grote steden in rap tempo majority-minority samenlevingen. Dwz zeggen dat de oorspronkelijke bevolking een minderheid vormt. Dit voorspelt bijna wel dat gebruiken samenhangend met de oorspronkelijke bewoners iig niet meer de norm zullen zijn. Wanneer? Pakweg 10 jaar met ongewijzigd beleid.
I´m back.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:44:31 #4
440653 BarryOSeven
pi_162562008
Nogmaal kopie uit vorige deel met spelfouten maar zit op mobiel en ben te motorisch gestoord deze te kunnen oplossen
pi_162562011
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jawel, je krijgt in de grote steden in rap tempo majority-minority samenlevingen. Dwz zeggen dat de oorspronkelijke bevolking een minderheid vormt. Dit voorspelt bijna wel dat gebruiken samenhangend met de oorspronkelijke bewoners iig niet meer de norm zullen zijn. Wanneer pakweg 10 jaar met ongewijzigd beleid.
Neuh.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_162562034
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:58 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Inderdaad, het ligt overigens ook natuurlijk aan de ouders van de kinderen die het zo maken.

Zo ben ik zelf bruin, maar hebben mijn ouders NOOIT gezeikt over zwarte piet, heck.. we vierden het elk jaar met plezier... maar daar tegenover ons was een familie waar wij bevriend mee waren die echt volledig anti zwarte piet waren en hun kinderen mochten het nooit vieren, en guess what.. zij huilen ook elk jaar racisme wanneer het weer zo ver is.

Maar tijdens dat zij jong waren wilden ze altijd al mee doen, maar werden ze verplicht thuis gehouden door hun ouders. :')

Ik heb zoiets van zolang de overgrote meederheid van de donkere/bruine mensen zich niet voelt aangevallen moet het toch echt aan de minderheid liggen en moeten zij zelf maar met hun complex zien te dealen.

p.s nu moet ik helaas wel in zwart en wit termen praten (dat haat ik), maar echt... die blanke gutmenschen die doen alsof ze weten hoe ik mij zou moeten voelen of dat ik het niet begrijp daar kots ik van.. dat geld eveneens ook voor donkere mensen die zeggen dat ik ben gehersenspoeld door de blanke overheerser... fuck outta here.
In die zin is het goede nieuws dat er zowel veel blanken tegen ZP in deze vorm zijn, en veel zwarten voor het behoud van ZP in deze vorm. Het is gelukkig iets waar je als individu anders over kan denken, ongeacht de eigen huidskleur.

Ik vind dat er heel wat geimporteerd racisme bij zit, veel cultureel imperialisme van een notabene wat achterlijke cultuur als de Amerikaanse. Blackface bestaat hier niet, dat is een Amerikaans concept. Net zoals muziek ineens zwart of blank wit schijnt te zijn, terwijl oren volgens mij slechts klankkleur kunnen onderscheiden. Waar ik het grootste probleem mee heb is het clubje fanatiekelingen dat met alle macht onze traditie wil dicteren met zoveel mogelijk blackface elementen om duidelijk te maken dat onze traditie die van blank Nederland is, en dat 'we' daar liever geen zwarten bij hebben. Die rotten maar op naar hun eigen land.

Maar de wereld wordt steeds internationaler, beeldcultuur gaat de grenzen over, niet eens gehinderd door taal. Ik zie niet in wat nou het probleem is met er weer een feest voor alle kinderen en iedereen van te maken door bijvoorbeeld het accent te verschuiven naar roetzwart en het schoorsteenverhaal, zodat de zwarten met de wat langere tenen zich er ook op hun gemak bij voelen. Want laten we eerlijk zijn, zo extreem lang zijn die tenen nou ook weer niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162562040
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh.
Ja, dan niet O, grote, wijsgeer. Maar ik denk dus van wel, onderbouwd. Lees je eens in over superdiversiteit anders.
I´m back.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:47:09 #8
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162562056
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:43 schreef BarryOSeven het volgende:
zaterdag 28 mei 2016 @ 12:41 • 300
BarryOSeven
Zp is het topje van de ijsberg van een onderliggend veel groter probleem hierboven bedchreven
Sinterklaas is het enige niet-religieuze/atheistische feestje dat we hebben. Daarom.
pi_162562075
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dan niet O, grote, wijsgeer. Maar ik denk dus van wel, onderbouwd. Lees je eens in over superdiversiteit anders.
Jaja, jij ziet het grote allochtone gevaar. Al die enge buitenlanders komen hierheen en pakken dan onze kerstboom af.

Tuurlijk Ryan.
pi_162562125
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jaja, jij ziet het grote allochtone gevaar. Al die enge buitenlanders komen hierheen en pakken dan onze kerstboom af.

Tuurlijk Ryan.
Nee, dat heeft niets met het grote allochtone gevaar te maken. Nogmaals we zijn op weg om van de grote steden zogenaamde majority-minority samenlevingen te maken. Dit worden lappendekentjes van verschillende minderheidsculturen met ieder de eigen gebruiken. Aangezien we in NL niet, net zoals in de VS, een stevig verankerde NLse cultuur hebben en in die grote steden de NLse cultuur van autochtonen ook niet meer leidend zal zijn, zullen ook gebruiken als het kerstfeest verdwijnen c.q. veranderen in die majority-minority micro-samenlevingen.
I´m back.
pi_162562153
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:47 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Sinterklaas is het enige niet-religieuze/atheistische feestje dat we hebben. Daarom.
Het feest verandert niet als pieten een andere kleur krijgen, hoor.

Ik zie er zelf geen diepere zaken in. De verandering is in mijn ogen logisch: zwarte poet roept afkeer op. En dat bij steeds meer mensen. Ongeacht de huidskleur. Het is geen kleine groep (meer). Het is iets wat geleidelijk gaat hoor, die verandering, denk ik. Maar ik denk dat mensen niet bang hoeven te zijn dat er nog meer zaken veranderd gaan worden of dat het iets is wat maar het topje van de ijsberg is. Dit is zoals het is.
pi_162562157
Gelukkig hebben we de foto's nog. En de filmpjes.
pi_162562159
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, dat heeft niets met het grote allochtone gevaar te maken. Nogmaals we zijn op weg om van de grote steden zogenaamde majority-minority samenlevingen te maken. Dit worden lappendekentjes van verschillende minderheidsculturen met ieder de eigen gebruiken. Aangezien we in NL niet, net zoals in de VS, een stevig verankerde NLse cultuur hebben, zullen ook gebruiken als het kerstfeest verdwijnen c.q. veranderen in die majority-minority micro-samenlevingen.
En als in grote steden straks een allochtone meerderheid is, mag ik hier op de Veluwe geen kerstboom meer in m'n huis zetten?
pi_162562170
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En als in grote steden straks een allochtone meerderheid is, mag ik hier op de Veluwe geen kerstboom meer in m'n huis zetten?
Lees jij wel wat er staat?
I´m back.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:55:48 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162562217
quote:

[..]

Nee, dat heeft niets met het grote allochtone gevaar te maken. Nogmaals we zijn op weg om van de grote steden zogenaamde majority-minority samenlevingen te maken. Dit worden lappendekentjes van verschillende minderheidsculturen met ieder de eigen gebruiken. Aangezien we in NL niet, net zoals in de VS, een stevig verankerde NLse cultuur hebben en in die grote steden de NLse cultuur van autochtonen ook niet meer leidend zal zijn, zullen ook gebruiken als het kerstfeest verdwijnen c.q. veranderen in die majority-minority micro-samenlevingen.
zolang de meeste autochtonen bewust kinderloos willen zijn - want carriere - doe je er niets tegen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:56:44 #16
440653 BarryOSeven
pi_162562234
quote:

[..]

carnaval gaat er ook wel aan en verkoop van alcohol
pi_162562238
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lees jij wel wat er staat?
Ik lees wat op los zand gebaseerde voorspellingen.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:58:05 #18
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162562249
quote:

[..]

Sinterklaas niet religieus?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_162562253
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:56 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Hahaha. :P
pi_162562276
BN'ers :D _O-
SOONY
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:59:40 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_162562281
Plaats je ook even de context rond die tweet van van Muiswinkel? Het is niet alsof hij lukraak begint te schelden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 13:01:16 #22
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162562310
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jawel, je krijgt in de grote steden in rap tempo majority-minority samenlevingen. Dwz zeggen dat de oorspronkelijke bevolking een minderheid vormt. Dit voorspelt bijna wel dat gebruiken samenhangend met de oorspronkelijke bewoners iig niet meer de norm zullen zijn. Wanneer? Pakweg 10 jaar met ongewijzigd beleid.
En wat is daar mis mee?
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_162562314
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

zolang de meeste autochtonen bewust kinderloos willen zijn - want carriere - doe je er niets tegen.
Hier doe je ook weinig tegen, denk ik. Dit proces is al volop aan de gang in alle grote steden van West-Europa. Sociale wetenschappers zijn al vanaf 2007, toen de theorie van de superdiversiteit werd voorgesteld, aan het nadenken over wat de impact ervan zal zijn. Dat is nog onduidelijk.
Heel andere theorie dan bijv. die Gutmensch in deel 1 propageerde; dat over enkele eeuwen er geen "rassen" meer bestaan, want alles is dan vermengd tot dezelfde lichtbruine tint. Dat is historicisme en dus een theorie die per definitie niet valt te falsifiëren (niemand die over 2 eeuwen even kan kijken of de theorie klopt idd), derhalve een heel wankele bestaansgrond kent, eigenlijk meer pseudo-wetenschap is.
I´m back.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 13:01:30 #24
452947 frietenstamp
pi_162562315
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:52 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

zwarte poet roept afkeer op. En dat bij steeds meer mensen. Ongeacht de huidskleur. Het is geen kleine groep (meer).
Het is een kleine groepje niet-ingelezen labiel linksvolk met pathologische identiteitsproblematiek. De oplossing is onderwijs en geestelijke gezondheidszorg.
pi_162562334
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:01 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee?
Niets, dat zag ik toch niet. Het is een beschrijving van de bestaande situatie al, wat precies de gevolgen zijn op ieder vlak is nog onduidelijk.
I´m back.
pi_162562341
quote:

[..]

Zelfs als dat al op de lange termijn (die van tientallen jaren) het geval zou zijn, wat is er op tegen?
pi_162562356
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zelfs als dat al op de lange termijn (die van tientallen jaren) het geval zou zijn, wat is er op tegen?
Nogmaals niets. Zie boven.
I´m back.
pi_162562371
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:01 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Het is een kleine groepje niet-ingelezen labiel linksvolk met pathologische identiteitsproblematiek. De oplossing is onderwijs en geestelijke gezondheidszorg.
Nogmaals: ik begrijp de frustratie en angst niet.
pi_162562372
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:56 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dat kun je natuurlijk niet uitsluiten, maar dat zien we tegen die tijd wel.

Zwarte Piet wordt niet meer of minder racistisch van de angst dat na Zwarte Piet ook het carneval eraan gaan.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 13:04:22 #30
452947 frietenstamp
pi_162562385
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niets.

In het lapje "Holland" zal dus ook gewoon ZP zijn.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 13:04:41 #31
440653 BarryOSeven
pi_162562394
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:59 schreef Dagonet het volgende:
Plaats je ook even de context rond die tweet van van Muiswinkel? Het is niet alsof hij lukraak begint te schelden.
geen aandacht voor dat tokkievolk
pi_162562405
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nogmaals niets. Zie boven.
Dat is ook de reden dat het langzaam verdwijnen van Zwarte Piet een logisch gevolg daarvan is. En ik snap niet waarom je op natuurlijke veranderingen iets tegen zou hebben. Het is vrij zinloos in ieder geval.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 13:07:08 #33
440653 BarryOSeven
pi_162562440
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:03 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Dat kun je natuurlijk niet uitsluiten, maar dat zien we tegen die tijd wel.

Zwarte Piet wordt niet meer of minder racistisch van de angst dat na Zwarte Piet ook het carneval eraan gaan.
Vind er niets racistisch aan. Racisme start wanneer er een waardeoordeel aan de discriminatie gehangen wordt.

Piet is gewoon een awesome vent en toevallig een neger.

Hier moeilijk over doen is eerder racistisch
pi_162562450
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat het langzaam verdwijnen van Zwarte Piet een logisch gevolg daarvan is. En ik snap niet waarom je op natuurlijke veranderingen iets tegen zou hebben. Het is vrij zinloos in ieder geval.
Klopt, maar ook het kerstfeest op den duur dus, daarop haakte ik in vanuit die theorie over superdiversiteit.
Overigens het is an sich geen goed argument hè. Als zich iets natuurlijk ontstaat of gevormd wordt dan wel iets gezien wordt als zijnde van de natuur, kun je er altijd nog wel wat aan doen, mocht je dat willen. Mensen doen niets ander dan tegennatuurlijke dingen.
I´m back.
pi_162562451
quote:

[..]

Maar dit is geen natuurlijk verloop, het slijten van traditie. Dit is nou bij uitstek gepolariseerd door een paar personen die er met gestrekt been ingingen.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 13:10:26 #36
452947 frietenstamp
pi_162562488
quote:

[..]

Je kunt de autochtonen wel uit je eigen verpauperende stadsdeel verjagen maar hun folklore niet uit de autochtonen.
pi_162562523
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Klopt. Massa-immigratie is onlosmakelijk verbonden met de rat race en de race to the bottom, iedereen harder en harder werken, twee volledige banen per gezin en het dan nog niet heel breed hebben want het grootste deel gaat naar de bezittende klasse belastingvluchters. De staatschuld zit daar ook nog eens tussendoor en op deze manier komt dat derde kind er niet, als er al kinderen komen. Als een derde kind normaal zou zijn is die immigratie helemaal nergens voor nodig.

De Fransen zijn nu aan het vechten om hun balans tussen werken en familieleven te behouden, en dat is dan een balans voor slechts 2 kinderen. Hier zijn de mensen die het meest tegen immigratie zijn de mensen die sociaal-economisch gezien stemmen voor de doctrine van als maar meer en harder werken voor andermans vermogensaanwas met immigratie als noodzakelijk gevolg. Gewoon omdat ze dom zijn.
pi_162562555
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:07 schreef BarryOSeven het volgende:
Vind er niets racistisch aan. Racisme start wanneer er een waardeoordeel aan de discriminatie gehangen wordt.

pi_162562575
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:07 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Maar dit is geen natuurlijk verloop, het slijten van traditie. Dit is nou bij uitstek gepolariseerd door een paar personen die er met gestrekt been ingingen.
Die paar personen hebben niet zoveel invloed als men suggereert.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 13:16:29 #40
452947 frietenstamp
pi_162562623
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:07 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wat dat aangaat verbaasde het mij dat Sylvana spiritueel beweert te zijn. Als men ergens bekend is met fenomenen als projectie en de noodzaak van het omkeren van gedachten dan is het wel in de softe hoek. Maar zelf daadwerkelijk deze inzichten toepassen blijkt dan toch nog een stap te ver. Grappig.
pi_162562662
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt. Massa-immigratie is onlosmakelijk verbonden met de rat race en de race to the bottom, iedereen harder en harder werken, twee volledige banen per gezin en het dan nog niet heel breed hebben want het grootste deel gaat naar de bezittende klasse belastingvluchters. De staatschuld zit daar ook nog eens tussendoor en op deze manier komt dat derde kind er niet, als er al kinderen komen. Als een derde kind normaal zou zijn is die immigratie helemaal nergens voor nodig.

De Fransen zijn nu aan het vechten om hun balans tussen werken en familieleven te behouden, en dat is dan een balans voor slechts 2 kinderen. Hier zijn de mensen die het meest tegen immigratie zijn de mensen die sociaal-economisch gezien stemmen voor de doctrine van als maar meer en harder werken voor andermans vermogensaanwas met immigratie als noodzakelijk gevolg. Gewoon omdat ze dom zijn.
En wat doet links nu? Volgens mij gaan ze zich steeds meer met identiteitspolitiek bezig houden.
I´m back.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 13:19:23 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162562686
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En wat doet links nu? Volgens mij gaan ze zich steeds meer met identiteitspolitiek bezig houden.
Vanwaar die focus steeds op links? Blijft verbazingwekkend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_162562695
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vanwaar die focus steeds op links? Blijft verbazingwekkend.
Misschien omdat ik zelf links ben?
I´m back.
pi_162562699
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ze al twee decennia doen, tegen de stroom oproeien om de scherpe kantjes er vanaf te proberen te halen.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 13:20:17 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162562707
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Misschien omdat ik zelf links ben?
En wat verwijt je links nu precies?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_162562709
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En wat verwijt je links nu precies?
Inhoudsloosheid.
I´m back.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 13:20:57 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162562716
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Inhoudsloosheid.
Dat vind je bij rechts wel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_162562717
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:01 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dat is geen oplossing; dat is dweilen met de kraan open.

Iedereen die hier nieuw binnenkomt, als tourist of als blijvertje, wordt er opnieuw mee geconfronteerd en ziet dan echt niet iemand die zwart is van de schoorsteen, maar een racistische persiflage op een neger.

Als we mensen eerst moeten onderwijzen om te "zien" dat hij zwart is van de schoorsteen, dan is het uiterlijk van zichzelf mogelijk toch een ietsiepietsie problematisch. Daar valt gewoon niet tegenop te onderwijzen; dan wordt het feest ieder jaar opnieuw ontsierd door protesten en scheldpartijen. En dat terwijl het nergens voor nodig is, omdat het uiterlijk van Piet niet essentieel is voor het feest en er bovendien niet eens grote uiterlijke veranderingen nodig zijn om de schijn van racisme op te heffen
pi_162562763
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat vind je bij rechts wel?
Ik ben niet rechts.
Rechtsen zijn rattenvangertjes imho.
Maar het enige dat links er tegenover stelt is hersenloos roepen dat iedereen een tokkie, nazi, fascist etc. is. Zonder zich af te vragen waarom links aan het leeglopen is.
I´m back.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 13:25:44 #50
452947 frietenstamp
pi_162562809
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:20 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Dat is geen oplossing; dat is dweilen met de kraan open.

Iedereen die hier nieuw binnenkomt, als tourist of als blijvertje, wordt er opnieuw mee geconfronteerd en ziet dan echt niet iemand die zwart is van de schoorsteen, maar een racistische persiflage op een neger.

Als we mensen eerst moeten onderwijzen om te "zien" dat hij zwart is van de schoorsteen, dan is het uiterlijk van zichzelf mogelijk toch een ietsiepietsie problematisch. Daar valt gewoon niet tegenop te onderwijzen; dan wordt het feest ieder jaar opnieuw ontsierd door protesten en scheldpartijen. En dat terwijl het nergens voor nodig is, omdat het uiterlijk van Piet niet essentieel is voor het feest en er bovendien niet eens grote uiterlijke veranderingen nodig zijn om de schijn van racisme op te heffen
En nou deze logica ook nog even toepassen op alle buitenlandse folklore en gewoonten die hier ONZE normen en waarden kwetsend over straat gaat.

Hypocriet gelul.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 13:26:16 #51
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_162562827
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben niet rechts.
Maar het enige dat links er tegenover stelt is hersenloos roepen dat iedereen een tokkie, nazi, fascist etc. is. Zonder zich af te vragen waarom links aan het leeglopen is.
Omdat de (a)sociale media aanzetten tot hersenloos gedrag. Gewoon meeblaten met de hardste schreeuwers als Wilders en Geenstijl zonder ook maar een moment zelf na te denken.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  zaterdag 28 mei 2016 @ 13:26:21 #52
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162562828
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben niet rechts.
Waarschijnlijk omdat iets roepen over zwarte piet en buitenlanders beter scoort dan inlezen in de politiek die rechts er door heen heeft gejast en waar juist de laagste klassen het meest mee te maken hebben en krijgen.

Trouwens, wat dat hersenloos roepen betreft: lees je dit forum nog wel eens regelmatig? De termen kutmarokkanen, landverrader, policor, Gutmensch... nee, dat zijn intellectuele uitingen van een ingelezen geest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 28 mei 2016 @ 13:28:14 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_162562868
Mocht men de ware aard van de politiek die PvdA/VVD heeft ingezet inzien wordt de SP makkelijk de grootste.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_162562954
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat iets roepen over zwarte piet en buitenlanders beter scoort dan inlezen in de politiek die rechts er door heen heeft gejast en waar juist de laagste klassen het meest mee te maken hebben en krijgen.

Trouwens, wat dat hersenloos roepen betreft: lees je dit forum nog wel eens regelmatig? De termen kutmarokkanen, landverrader, policor, Gutmensch... nee, dat zijn intellectuele uitingen van een ingelezen geest.
Jij wil niet weten hoe vaak ik bedekt of pseudo-bedekt word uitgemaakt voor PVV'er, terwijl ik als linksje wel probeer te doorgronden waarom links leegloopt. Kijk naar de topics die ik af en toe in POL open. Ik begrijp bijvoorbeeld nog steeds niet waarom links doelbewust haar seculiere achtergrond gewoon prijs geeft. Dat is al één reden waarom links leegloopt hoor. Het ontbreken daarbij van een sociaaleconomische analyse is echt stuitend, hetgeen mede leidt tot situaties op de arbeidsmarkt die nu ja bijna 19de eeuws zijn. Maar links vindt alles best. PvdA-wethouders die mensen met behoud van uitkering aan het werk zetten (zonder perspectief), waardoor tegelijkertijd mensen die deze banen betaald uitvoerden, ontslagen worden en dan een juich-artikeltje in de krant zetten? Enfin, zo maar een voorbeeld.
I´m back.
pi_162562966
100 BN'ers......
Schrijf dan gewoon 100 bekende mensen.
Patrick Kluivert, Sylvana Simons, Halina Reijn, Humberto Tan enz enz, sorry hoor, maar de meerderheid van de ondertekenaars zijn misschien bekende mensen, maar bekende nederlanders gaat wat ver, hoeveel van hen hebben er een dubbele nationaliteit?

Misschien moeten we inderdaad stoppen met schimken van mensen, zie er genoeg in de lijst van 100 die zo piet kunnen spelen, zeggen we tegen de kinderen dat sinterklaas ieder jaar uit Spanje komt, maar dat zijn knechten hier blijven.
pi_162562998
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:25 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

En nou deze logica ook nog even toepassen op alle buitenlandse folklore en gewoonten die hier ONZE normen en waarden kwetsend over straat gaat.

Hypocriet gelul.
Moeilijk te zeggen of ik ook daar tegen ben zonder voorbeelden.
pi_162563092
En...de culturele genocide woekert voort
pi_162563182
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:33 schreef klipper het volgende:
100 BN'ers......
Schrijf dan gewoon 100 bekende mensen.
Patrick Kluivert, Sylvana Simons, Halina Reijn, Humberto Tan enz enz, sorry hoor, maar de meerderheid van de ondertekenaars zijn misschien bekende mensen, maar bekende nederlanders gaat wat ver, hoeveel van hen hebben er een dubbele nationaliteit?

Misschien moeten we inderdaad stoppen met schimken van mensen, zie er genoeg in de lijst van 100 die zo piet kunnen spelen, zeggen we tegen de kinderen dat sinterklaas ieder jaar uit Spanje komt, maar dat zijn knechten hier blijven.
:')
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 28 mei 2016 @ 13:47:28 #59
440653 BarryOSeven
pi_162563213
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:26 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Omdat de (a)sociale media aanzetten tot hersenloos gedrag. Gewoon meeblaten met de hardste schreeuwers als Wilders en Geenstijl zonder ook maar een moment zelf na te denken.
al eens in je opgekomen dat het voort kan komen uit een verschil van inzicht? Dat heeft met intellect niets van doen.

Sterker nog het gedrag van links begint geesteszieke symptomen te vertonen. Totaal het besef met de realiteit kwijt.

Alleen het zelfbenoemde intellectuele monopolie stond nog omdat ze het maar zelf blijven volhouden naar na die tweet van van muiswinkel staat ook dat gelijk aan de tokkie.

Rest de geeftesziekte van links.

Trouwens als ik fam tokkie was zou ik Rutte aanklagen voor smaad, just a tip. Who's stupid now?
pi_162564803
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:59 schreef Dagonet het volgende:
Nou, jawel. Dat is juist het hele punt. Hij begon te kankeren tegen iemand die nuance voorstaat omdat hij dacht met een tegenstander te maken te hebben.

Daarom is Erik de grootste pleurismongool van allemaal, bijna erger dan Quinsy.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')