SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Trekt over Leiden dus hoax.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 00:07 schreef Houtenbeen het volgende:
Niet te letterlijk nemen
[ afbeelding ]
Zeker ook aan de oude wetering om mij jaloers te maken?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:01 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Sinds ik ook al heul lang in Oude Wetering woon :-P
Haha dat net niet, manlief heeft wel z'n bedrijf zo goed als aan de oude weteringquote:Op zaterdag 28 mei 2016 00:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zeker ook aan de oude wetering om mij jaloers te maken?
Dat staat al vast ja?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 08:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Den Haag krijgt niks
Helemaal niets, helemaal niets, helemaal niets in Den Haag![]()
Ik ookquote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik hoop voor 1 keer dat er geen onweer komt. Heb competitietennis vanmiddag.
Dat is dan wel minder ja.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Eigenlijk waar estofex ook mee komt, significante kans op flinke hagel. En die CAPE die opeens zo hoog lijkt uit te vallen morgen is iets om in de gaten te houden.quote:Vanmiddag CAPE-waarden landinwaarts 1000-1800 J/kg zonder noemenswaardige CIN. De 0-6 km windschering bedraagt dan orde 30-35 kn, dus georganiseerd onweer in de vorm van multicellen lijkt waarschijnlijk. Op 700 hPa is de wind 5-15 kn, waterinhoud bedraagt 28-35 mm, dus lokaal kunnen grote neerslaghoeveelheden voorkomen. CAPE*SHEAR/1000 was in de vorige run regionaal orde 40-45 (zeer lokaal 45-50), deze nieuwe run komt uit op regionaal 50-60. Hagel > 2 cm is zeker mogelijk. Zondag berekent de nieuwe run veel meer CAPE dan de vorige run i.c.m. grote waterinhoud. Dit kan wederom voor grote neerslagsommen zorgen. Een MCS is met deze sterke forcering ook mogelijk. Hirlam berekent 24-uurssommen van 20-40 mm boven het midden van het land, EC heeft deze sommen juist meer boven het zuiden van het land, lokaal 40+ mm.
Doet met onweer je tennisracket het niet dan?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 09:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
moet allemaal nog ontstaan he.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 10:38 schreef Drugshond het volgende:
Ik geloof er niet in.
http://nl.sat24.com/nl/eu/km
Dat gaat allemaal onder Nederland door.
Waar woon jij?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:53 schreef tralalala het volgende:
Nu al de ene klap na de andere, maar volgens mij groeit hij richting het noorden, ik wil eigenlijk een flinke plensbui hier. Wordt mijn auto ook weer eens schoon.
http://www.estofex.org/quote:Op zaterdag 28 mei 2016 13:01 schreef marcel-o het volgende:
[ afbeelding ]
waar haal je deze radarbeelden vandaan?
duhquote:Op zaterdag 28 mei 2016 13:22 schreef bondage het volgende:
[..]
http://www.estofex.org/
Zijn overigens geen radarbeelden maar voorspelling.
Had je maar duidelijker moeten zijnquote:Op zaterdag 28 mei 2016 13:23 schreef marcel-o het volgende:
[..]
duh
daar is mn plaatje van![]()
zit hier al wel wat langer dan vandaag
Blijkbaar heb je ze zelf al gevondenquote:duidelijker :
zijn hier radar beelden van te vinden?
op lightningmaps zie je t daar wel flink bliksemen
Ja, vies benauwd. Net even in de tuin aan het werk geweest, had zweet op de rug staanquote:Op zaterdag 28 mei 2016 13:59 schreef Lonaa het volgende:
Enschede heeft wel serieuze afkoeling nodig. Benauwd dit dat.
Al een paar dagen ook, begin er wel genoeg van te krijgen. Inmiddels maakt het ook weinig uit of ik ramen dicht of open doe. Matig.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 14:00 schreef bondage het volgende:
[..]
Ja, vies benauwd. Net even in de tuin aan het werk geweest, had zweet op de rug staan
Yepquote:Op zaterdag 28 mei 2016 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Boven Frankrijk begint het behoorlijk te ontploffen
ik vind het heerlijk!quote:Op zaterdag 28 mei 2016 14:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Al een paar dagen ook, begin er wel genoeg van te krijgen. Inmiddels maakt het ook weinig uit of ik ramen dicht of open doe. Matig.
Nog een FOK!ker uit Assenquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
Het regent ineens in Assen
Hoor ook wat gerommel in de verte.
Dan loopt er iemand uit Breda in de stadquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:50 schreef Jorian29 het volgende:
Overal rond Apeldoorn buien, behalve in Apeldoorn zelf.
Vanavond maar weer de planten water geven.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:59 schreef Silven het volgende:
Gaat er nog wat gebeuren ofzo? Is al de hele dag lekker weer (Roosendaal). Had gehoopt op regen/onweer/storm maar dat lijkt uit te blijven voorlopig...
We hebben een paar druppels gehad rond half 3. De rest ging er aan beide kanten omheen...quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:50 schreef Jorian29 het volgende:
Overal rond Apeldoorn buien, behalve in Apeldoorn zelf.
Niet alleen boven Frankrijk, ook boven Flevolandquote:
En Nürburgquote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet alleen boven Frankrijk, ook boven Flevoland
quote:
In mijn darmen borrelt hert ookquote:
De trigger zit nog boven Belgiëquote:Op zaterdag 28 mei 2016 17:30 schreef Stephan5 het volgende:
Ik besloot om naar de polder te gaan om vanuit daar ( Haarlemmerliede) eens zien of er buien gingen ontstaan. Iedere wolk die het probeerde zakte als een plumpudding in elkaar. Volkomen kansloos dus vandaag, en nu zijn alle wolken vrijwel verdwenen.
Vandaag is vrijwel verloren. Het is al half 6 en de treksnelheid is niet bepaald hoog... maar goed, hopelijk gebeurd er nog wat, maar had vandaag op grotere schaal buien verwacht.quote:
Het zou ook niet vandaag gebeuren.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 17:32 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Vandaag is vrijwel verloren. Het is al half 6 en de treksnelheid is niet bepaald hoog... maar goed, hopelijk gebeurd er nog wat, maar had vandaag op grotere schaal buien verwacht.
Het afvoerputje van Drenthe verzuiptquote:
Omg iddquote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:36 schreef zakjapannertje het volgende:
Boven Zoetermeer onweer nu bezig. Wel vanuit het niets.
Bizar plaatselijk dan, hier in Berkel nog geen druppel. Eén klap en dat was het...quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:39 schreef Greys het volgende:
Bleiswijk vanuit het niets hagel en allejezus harde onweersklappen.
Gaat richting het zuidenquote:
Nu begint het hier ook te druppelen....quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:47 schreef soapie het volgende:
[..]
Bizar plaatselijk dan, hier in Berkel nog geen druppel. Eén klap en dat was het...
Hier geen neerslag. Wel nog steeds voortdurend onweer op de achtergrond. En echt donker hier is het ook nietquote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:39 schreef Greys het volgende:
Bleiswijk vanuit het niets hagel en allejezus harde onweersklappen.
Het regent ondertussen in Bleiswijk nog steedsquote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:47 schreef soapie het volgende:
[..]
Bizar plaatselijk dan, hier in Berkel nog geen druppel. Eén klap en dat was het...
Er is het één en ander aan het ontstaan zie ik op buienradar. Wie weet, misschien komt er nog meerquote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:53 schreef Djeez het volgende:
Wat een faalactie, die code geel. Echt vijf minuutjes gespetter en gerommel gehad
Dat is toch al meer dan wij hebben gehad. Twente nog helemaal niets. Vanmiddag maar liefst 5 minuten een minuscuul een beetje neerslag. Het voelde als het gespetter van een fontein, als de druppeltjes jouw kant op waaien.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:53 schreef Djeez het volgende:
Wat een faalactie, die code geel. Echt vijf minuutjes gespetter en gerommel gehad
Hier was het een buitje, meer niet....quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Het regent ondertussen in Bleiswijk nog steedsHard, ook.
Terwijl de zon schijnt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |