Denk je dat Nederlanders dat probleem niet hebben? Maar die krijgen geen 10 ruggen in hun hand gedrukt. Die hebben de verkeerde religie of huidskleur en worden gezien als het (ongevoelige) meubilair van dit land waar je absoluut geen rekening mee hoeft te houden. Te gek voor woorden dat onze zogenaamde leiders onze ouderen, zorg, onderwijs e.d. afbreken met jarenlange bezuinigingen en nu miljarden over de balk gooien om de zo begeerde volksverhuizingen uit Midden Oosten te kunnen financieren.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:34 schreef Nerdslayer het volgende:
Ja, hoe moet je het anders doen? "Hier is een huis, zit maar op de kale vloer en veel succes"
De gemiddelde kansarme Nederlander kost ook zeker 30.000 euro per jaar aan uitkeringen, huisvesting, zorg, trajectbegeleiding, et cetera. In tien jaar tijd staat de teller voor hem ook op de miljoen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:18 schreef WhateverWhatever het volgende:
Hoeveel kansarme Nederlanders krijgen dan ook ff 10K? man man man
Klopt, maar wat denk je wat er gaat gebeuren met het geld wat ze krijgen? 1000 euro naar Marktplaats voor spullen de rest in hun zak, geef deze gasten spullen van de kringloop en geen cash geld, beetje oneerlijk tegenover andere mensen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
De gemiddelde kansarme Nederlander kost ook zeker 30.000 euro per jaar aan uitkeringen, huisvesting, zorg, trajectbegeleiding, et cetera. In tien jaar tijd staat de teller voor hem ook op de miljoen.
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:13 schreef Alektorophobia het volgende:
[..]
Denk je dat Nederlanders dat probleem niet hebben? Maar die krijgen geen 10 ruggen in hun hand gedrukt. Die hebben de verkeerde religie of huidskleur en worden gezien als het (ongevoelige) meubilair van dit land waar je absoluut geen rekening mee hoeft te houden. Te gek voor woorden dat onze zogenaamde leiders onze ouderen, zorg, onderwijs e.d. afbreken met jarenlange bezuinigingen en nu miljarden over de balk gooien om de zo begeerde volksverhuizingen uit Midden Oosten te kunnen financieren.
Alleen als ze minstens 1% buitenlands bloed hebbenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:18 schreef WhateverWhatever het volgende:
Het aantal opvangplekken en de hulpverlening iha wel:quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:50 schreef Tayu het volgende:
[..]
Blijfhuizen zijn altijd particuliere instellingen geweest, daar heeft geen enkele gemeente ooit aan meebetaald. Die zijn daarom ook niet wegbezuinigd.
Wel zo eerlijk toch, tijd dat de rollen eens omgedraaid worden. Jullie Nederlanders verdienen het om eens in echte zieke armoede te leven. Ik gun het jullie van harte.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:57 schreef Braindead2000 het volgende:
Vluchtelingen zijn de nieuwe Übermenschen. De rest mag creperen van die vieze landverraders in Den Haag.
Ik ben meer dan 50% rassenschandalig. Waar kan ik me aanmelden?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:42 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Alleen als ze minstens 1% buitenlands bloed hebben
30.000 per jaar. En na 10 jaar een miljoen?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
De gemiddelde kansarme Nederlander kost ook zeker 30.000 euro per jaar aan uitkeringen, huisvesting, zorg, trajectbegeleiding, et cetera. In tien jaar tijd staat de teller voor hem ook op de miljoen.
"Jullie Nederlanders", wat ben jijzelf dan (behalve hokjesdenker)?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:02 schreef Joezi het volgende:
[..]
Wel zo eerlijk toch, tijd dat de rollen eens omgedraaid worden. Jullie Nederlanders verdienen het om eens in echte zieke armoede te leven. Ik gun het jullie van harte.
Weet je hoeveel zorg je hebt voor 10.000 euro? 2 seconden. En dat allemaal omdat jullie Nederlanders niet voor je eigen familie wil zorgen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:02 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ik ben meer dan 50% rassenschandalig. Waar kan ik me aanmelden?
Nee even zonder gekheid, ik zal het maar herhalen: het is niet dat ik het de vluchtelingen niet gun, al is 10000 pleuro gewoon een belachelijk hoog bedrag. Het is in mijn ogen belachelijk dat deze middelen nu pas beschikbaar worden gemaakt. Blijkbaar kon betaalbaar wonen wél mogelijk gemaakt worden al die tijd, maar wordt er nu pas werk van gemaakt. Terwijl op de achtergrond de zorg en hulpverlening afgebroken wordt waar je bijstaat.
Blijfhuizen werden/worden altijd gefinancierd door Stichtingen. Deze Stichtingen komen tevens in aanmerking voor subsidies.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:00 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Het aantal opvangplekken en de hulpverlening iha wel:
http://www.kompaanendeboc(...)wenopvang-in-gevaar/
http://www.huiselijkgewel(...)ging-boven-het-hoofd
http://www.huiselijkgewel(...)rouwenopvang-moviera
http://www.opvang.nl/site(...)-de-forensische-zorg
https://twitter.com/stichtingzijweg/status/631539649148628993
http://www.gelderlander.n(...)-in-arnhem-1.3086578
http://internetbode.nl/be(...)ijnlijk-dicht-294316
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-en-ontworteld.dhtml
http://www.fondsslachtoff(...)et-dodelijke-afloop/
http://apeldoorn.nieuws.n(...)en-extra-bezuinigen/
http://www.opzij.nl/nl/ar(...)ling-extra-geld.html
Nederlander door paspoort.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
"Jullie Nederlanders", wat ben jijzelf dan (behalve hokjesdenker)?
Je bedoelt dus "Wij Nederlanders" ipv "Jullie Nederlanders"?quote:
Tasjes jatten.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:11 schreef Atak het volgende:
Die vluchtelingen zijn wel belangrijk om straks de vergrijzing tegen te gaan. Maar zelfs met die toestroom van vluchtelingen zal de vergrijzing in Nederland gestopt worden. Over 20+ jaar zijn er gewoon te veel mensen bejaard en met pensioen en te weinig mensen die belasting betalen. Ik vraag me af hoe dat opgelost gaat worden.
Het is inderdaad een behoorlijk bedrag maar wat ook net zo kwalijk is is dat ze het blijkbaar contant krijgen ipv dat er gewerkt wordt via declaraties. Is er een uberhaupt een nacontrole op de uitgaves? Straks gaan er honderden euro's op aan zaken zoals tabak.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:02 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ik ben meer dan 50% rassenschandalig. Waar kan ik me aanmelden?
Nee even zonder gekheid, ik zal het maar herhalen: het is niet dat ik het de vluchtelingen niet gun, al is 10000 pleuro gewoon een belachelijk hoog bedrag. Het is in mijn ogen belachelijk dat deze middelen nu pas beschikbaar worden gemaakt. Blijkbaar kon betaalbaar wonen wél mogelijk gemaakt worden al die tijd, maar wordt er nu pas werk van gemaakt. Terwijl op de achtergrond de zorg en hulpverlening afgebroken wordt waar je bijstaat.
Oh, een vieze wij-zij denker gespot.quote:
Dan moeten die lui wel mogen, kunnen en willen werken. En de arbeidsmarkt is nu al erg vervelend. Zeer veel werkzoekenden.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:11 schreef Atak het volgende:
Die vluchtelingen zijn wel belangrijk om straks de vergrijzing tegen te gaan. Maar zelfs met die toestroom van vluchtelingen zal de vergrijzing in Nederland gestopt worden. Over 20+ jaar zijn er gewoon te veel mensen bejaard en met pensioen en te weinig mensen die belasting betalen. Ik vraag me af hoe dat opgelost gaat worden.
Valt wel mee. Werkeloosheid is zeer laag in Nederland als je het met andere landen vergelijkt.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan moeten die lui wel mogen, kunnen en willen werken. En de arbeidsmarkt is nu al erg vervelend. Zeer veel werkzoekenden.
600.000 man werkloos and counting. Das niet weinig hoor.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:13 schreef Atak het volgende:
[..]
Valt wel mee. Werkeloosheid is zeer laag in Nederland als je het met andere landen vergelijkt.
Mooi toch. Kunnen ze niet meenemen op hun vlucht uit Eurabië. Moet allemaal achter gelaten worden.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:01 schreef BarryOSeven het volgende:
2K voor de inrichting van de kringloop
8K voor de overtocht van hun gezin
bedenk ik me net, we gaan nog veel meer kwijt raken.
Je zult maar een huis hebben gekocht of meedoen aan een pensioenplan.
Nog steeds veel lui die geen baan kunnen krijgen. Wat voor werk denk je dat ongekwalificeerde niet-Nederlands sprekende lui gaan krijgen?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:13 schreef Atak het volgende:
[..]
Valt wel mee. Werkeloosheid is zeer laag in Nederland als je het met andere landen vergelijkt.
Er zijn banen genoeg maar sommige mensen voelen zich te goed om bepaalde banen te nemen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
600.000 man werkloos and counting. Das niet weinig hoor.
Dan geven we de kansenmens een folder en betalen we ruimhartig gewoon nog een keer.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:12 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Het is inderdaad een behoorlijk bedrag maar wat ook net zo kwalijk is is dat ze het blijkbaar contant krijgen ipv dat er gewerkt wordt via declaraties. Is er een uberhaupt een nacontrole op de uitgaves? Straks gaan er honderden euro's op aan zaken zoals tabak.
Ah dat is het probleemquote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:14 schreef Atak het volgende:
[..]
Er zijn banen genoeg maar sommige mensen voelen zich te goed om bepaalde banen te nemen.
http://www.bd.nl/regio/ti(...)oisterwijk-1.6053355quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:18 schreef WhateverWhatever het volgende:
Lekker kromme zin trouwensquote:Met dat geld mogen zowel vluchtelingengezinnen uit Oisterwijk als de andere inwoners van de gemeente die kunnen aantonen dat ze geen geld hebben om hun inboedel te kopen. De bijzondere bijstand.
Ja, als je commercie, marketing of women studies gedaan hebt kan je geen banen vinden nee.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nog steeds veel lui die geen baan kunnen krijgen. Wat voor werk denk je dat ongekwalificeerde niet-Nederlands sprekende lui gaan krijgen?
Ze zijn economisch eerder nog jaren, zo niet decennia een blok aan ons been ipv een economische redding.
Ahh, dáárom solliciteren veel mensen zich een slag in de rondte de afgelopen paar jaar.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:14 schreef Atak het volgende:
[..]
Er zijn banen genoeg maar sommige mensen voelen zich te goed om bepaalde banen te nemen.
Of als je geen Nederlands spreekt en de helft van je leven in een andere cultuur hebt gewoond en nu als vluchteling in Nederland belandt?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:16 schreef Atak het volgende:
[..]
Ja, als je commercie, marketing of women studies gedaan hebt kan je geen banen vinden nee.
Die Syrisch zijn niet kieskeurig. Waarschijnlijk gaan zij de banen bekleden waar Nederlanders zich te goed voor voelen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of als je geen Nederlands spreekt en de helft van je leven in een andere cultuur hebt gewoond en nu als vluchteling in Nederland belandt?
Noem er eens wat?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:19 schreef Atak het volgende:
[..]
Die Syrisch zijn niet kieskeurig. Waarschijnlijk gaan zij de banen bekleden waar Nederlanders zich te goed voor voelen.
Wij als wij goed uit komt en jullie als jullie goed uit komt.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je bedoelt dus "Wij Nederlanders" ipv "Jullie Nederlanders"?
Geen idee, we hebben steeds minder werk voor ongeschoolden en laaggeschoolden in ons land.quote:
Dat klinkt leuk, maar in de praktijk is dat niet zo.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:16 schreef Stranger het volgende:
[..]
http://www.bd.nl/regio/ti(...)oisterwijk-1.6053355
[..]
Lekker kromme zin trouwens
Dat klopt. Mijn punt is dat door de vermindering in subsidies de zorg op dit punt schandalig is ingekrompen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:09 schreef Tayu het volgende:
[..]
Blijfhuizen werden/worden altijd gefinancierd door Stichtingen. Deze Stichtingen komen tevens in aanmerking voor subsidies.
Ik ga heel die lijst van links niet doorspitten, maar zo zit het ongeveer.
Nou gelukkig dan maar dat al die Syriërs zeer hoogopgeleid zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen idee, we hebben steeds minder werk voor ongeschoolden in ons land. Alle fabrieken zijn opgeheven en het eenvoudige werk naar het buitenland verplaatst. Mijnen zijn gesloten. Agrarisch werk in hoge mate geautomatiseerd.
Ik ben erg benieuwd op welke plekken jij denkt dat deze lui aan de slag zullen gaan.
Dat is heel erg jammer.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:23 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Dat klopt. Mijn punt is dat door de vermindering in subsidies de zorg op dit punt schandalig is ingekrompen.
Atak zegt zojuist dat ze het eenvoudige werk zullen gaan doen waar wij ons blijkbaar te goed voor voelen. (welk werk dat ook mag zijn)quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:23 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Nou gelukkig dan maar dat al die Syriërs zeer hoogopgeleid zijn.
Dokters staan in rijen van 15 opgesteld, zo hoopgevend.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:23 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Nou gelukkig dan maar dat al die Syriërs zeer hoogopgeleid zijn.
Er zijn veel plekken waar ze aan de slag kunnen. Ik ben geen expert maar het eerste wat bij mij opkomt is zorg. Er is al een tekort in die sector.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen idee, we hebben steeds minder werk voor ongeschoolden en laaggeschoolden in ons land.
Bijna alle fabrieken zijn opgeheven en het eenvoudige werk is zoveel mogelijk naar het buitenland verplaatst. Mijnen zijn gesloten. Agrarisch werk in hoge mate geautomatiseerd. De haven geautomatiseerd. Etc, etc.
Ik ben erg benieuwd op welke plekken jij denkt dat deze lui aan de slag zullen gaan.
Heel het systeem is verrot. Als je er logisch over nadenkt dan gaan we er pas weer op vooruit als alle welvaart over de EU (en misschien de rest van de wereld) herverdeeld is.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen idee, we hebben steeds minder werk voor ongeschoolden en laaggeschoolden in ons land.
Bijna alle fabrieken zijn opgeheven en het eenvoudige werk is zoveel mogelijk naar het buitenland verplaatst. Mijnen zijn gesloten. Agrarisch werk in hoge mate geautomatiseerd. De haven geautomatiseerd. Etc, etc.
Een tekort dat is ontstaan door ontslagen en wat wordt aangevuld door "vrijwilligers" met behoud van uitkering. Er is geen betaalde baan meer te vinden in de zorg.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:24 schreef Atak het volgende:
[..]
Er zijn veel plekken waar ze aan de slag kunnen. Ik ben geen expert maar het eerste wat bij mij opkomt is zorg. Er is al een tekort in die sector.
Maar je gaat de zorg ook niet in om rijk te worden.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:27 schreef Tayu het volgende:
[..]
Een tekort dat is ontstaan door ontslagen en wat wordt aangevuld door "vrijwilligers" met behoud van uitkering. Er is geen betaalde baan meer te vinden in de zorg.
De apotheker uit Aleppo gaat vakken vullen en achter de kassa van de Lidl, de chirurg uit Eritrea wordt stratenmaker en de tandarts uit Somalië gaat kamers schoonmaken in het verpleeghuis..quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:24 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dokters staan in rijen van 15 opgesteld, zo hoopgevend.
Je gaat ook niet werken om geen loon te ontvangen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:28 schreef Atak het volgende:
[..]
Maar je gaat de zorg ook niet in om rijk te worden.
In de zorg heb je juist zeer veel kwalificaties nodig en is er een enorm tekort aan banen. Het wemelt daar van de 0-uurs contracten. Tientallen sollicitanten per baan. Daar zitten ze helemaal niet te wachten op ongekwalificeerde lui, want de mensen met een opleiding komen al niet eens aan de bak nu.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:24 schreef Atak het volgende:
[..]
Er zijn veel plekken waar ze aan de slag kunnen. Ik ben geen expert maar het eerste wat bij mij opkomt is zorg. Er is al een tekort in die sector.
Ik geloof er niks van dat dit beleid ook voor de minima geld. Ze hanteren een eenmalige vergoeding voor de minima en dat is denk ik tot 500 euro. Echt geen 10kquote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:34 schreef StaceySinger het volgende:
PERSBERICHT :
Inrichtingskrediet gemeente Oisterwijk
27 mei 2016
Vandaag blijkt uit berichtgeving dat de hoogte van het inrichtingskrediet voor mensen die een beroep kunnen doen op bijzondere bijstand per gemeente flink verschilt. De gemeente Oisterwijk komt uit de vergelijking naar voren als gemeente met de hoogste vergoeding voor de inrichting van een woning.
Ruimhartig minimabeleid
De gemeente Oisterwijk staat een raadsbreed gesteund ruimhartig minimabeleid voor. Het college heeft op basis daarvan de vergoeding (¤ 7.373,00 voor een alleenstaande en ¤10.620,00 voor een gezin met twee kinderen) in 2013 vastgesteld aan de hand van Nibudnormen. Zoals aangegeven in de begroting van 2016 wordt het beleid geëvalueerd en is gestart met het proces voor herijking van het minimabeleid. Dit staat geagendeerd voor de gemeenteraad in oktober.
Participatie
In het beleid is tevens de keuze gemaakt om het inrichtingskrediet niet als lening te verstrekken. Ook deze keuze is terug te voeren op het ruimhartige minimabeleid en de bevordering van participatie van vergunninghouders.
https://oisterwijk.nl/nie(...)-oisterwijk-246.html
komt toch echt van de website van de gemeente hoorquote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:37 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van dat dit beleid ook voor de minima geld. Ze hanteren een eenmalige vergoeding voor de minima en dat is denk ik tot 500 euro. Echt geen 10k
In mijn gemeente is dat ¤ 210,- Dan kun je kosten voor een fiets, internet of sport declareren tot een maximum van ¤ 210, - per jaar.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:37 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van dat dit beleid ook voor de minima geld. Ze hanteren een eenmalige vergoeding voor de minima en dat is denk ik tot 500 euro. Echt geen 10k
Dat zal wel maar wil niet zeggen dat ik het geloofquote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
komt toch echt van de website van de gemeente hoor
[ afbeelding ]
https://oisterwijk.nl/nie(...)-oisterwijk-246.html
Boehoe, boze blanke man.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:57 schreef Braindead2000 het volgende:
Vluchtelingen zijn de nieuwe Übermenschen. De rest mag creperen van die vieze landverraders in Den Haag.
Ik ook.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:43 schreef rosalinde93 het volgende:
Ik gun het elke oorlogsvluchteling wel
Zucht.. zou inderdaad wel. Net als dat een gezin van 4 personen voor een paar knaken een heel huis kan inrichten en daarna het verschil tussen de 10k en die paar centen mag houden..quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:37 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat maar aanpassen. Om luiers van bejaarden te verschonen hoef je geen kwalificaties voor nodig.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
In de zorg heb je juist zeer veel kwalificaties nodig en is er een enorm tekort aan banen. Het wemelt daar van de 0-uurs contracten. Tientallen sollicitanten per baan. Daar zitten ze helemaal niet te wachten op ongekwalificeerde lui, want de mensen met een opleiding komen al niet eens aan de bak nu.
Liefquote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:43 schreef rosalinde93 het volgende:
Ze krijgen wel gewoon geld hoor. Maakt niet uit of het direct of indirect is.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:29 schreef Tayu het volgende:
[..]
Je gaat ook niet werken om geen loon te ontvangen.
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:47 schreef Atak het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat maar aanpassen. Om luiers van bejaarden te verschonen hoef je geen kwalificaties voor nodig.
Dat is niet waar.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:47 schreef Atak het volgende:
[..]
Ze krijgen wel gewoon geld hoor. Maakt niet uit of het direct of indirect is.
Dit ben ik dan wel weer met je eens.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:47 schreef Atak het volgende:
[..]
Ze krijgen wel gewoon geld hoor. Maakt niet uit of het direct of indirect is.
Ik ook. Snap sowieso niet dat mensen het nog over gelukszoekers hebben. Op het moment dat ze hierop aanspraak maken is de asielaanvraag al gewoon toegewezen, dus zouden ze wel een legitieme reden hebben gehad om te vluchten.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:43 schreef rosalinde93 het volgende:
Ik gun het mensen die het niet breed hebben, jongeren die krom moet liggen voor hun uitzet of überhaupt een huis kunnen krijgen, elke ouder persoon die wegrot in een verzorgingstehuis en ik gun het mensen die met pensioen gaan het ook, deze mensen hebben zich jaren de kolere voor ons gewerkt en bakken met belasting betaald, jaar in en jaar uit en waar gaat het geld naar toe? juist....quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:43 schreef rosalinde93 het volgende:
Beter dan niks.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:49 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
Als je een bijstandsuitkering hebt die gebaseerd is op 50% van het minimuminkomen en je wordt voor 100% te werk gesteld, zonder enig arbeidsrecht, dan is er wel iets mis.
Daar zijn anderen vervolgens weer de dupe van: de zorgebehoevenden die geen zorg meer krijgen.
Als Syriër wordt je sowieso niet teruggestuurd en krijg je bijna altijd een verblijfstatus (niet als ze bijv. kunnen achterhalen dat je een terrorist bent). Dat betekent een huurhuis en sociale voorzieningen in Nederland.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:51 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik ook. Snap sowieso niet dat mensen het nog over gelukszoekers hebben. Op het moment dat ze hierop aanspraak maken is de asielaanvraag al gewoon toegewezen, dus zouden ze wel een legitieme reden hebben gehad om te vluchten.
Kijk en dát zou anders moeten.!quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als Syriër wordt je sowieso niet teruggestuurd en krijg je bijna altijd een verblijfstatus (niet als ze bijv. kunnen achterhalen dat je een terrorist bent). Dat betekent een huurhuis en sociale voorzieningen in Nederland.
In delen van Syrië woedt een heftige oorlog, maar het is mijn ogen absoluut niet zo dat elke Syriër een vluchteling is.
Dat is sowieso het geval. Je krijgt eerst een tijdelijke verblijfsvergunning van vijf jaar, als in die vijf jaar het gebied waar je vandaan komt weer veilig wordt verklaard, moet je terug. Kan je inboedel weer terug naar de kringloop.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:10 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Kijk en dát zou anders moeten.!
Zodra het weer veilig is allemaal terug.
Al die Somalische, Irakese en Afghaanse vluchtelingen zijn immers ook weer teruggegaan. Gastarbeiders bleven hier ook maar tijdelijk.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:12 schreef Stranger het volgende:
[..]
Dat is sowieso het geval. Je krijgt eerst een tijdelijke verblijfsvergunning van vijf jaar, als in die vijf jaar het gebied waar je vandaan komt weer veilig wordt verklaard, moet je terug. Kan je inboedel weer terug naar de kringloop.
Geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:12 schreef Stranger het volgende:
[..]
Dat is sowieso het geval. Je krijgt eerst een tijdelijke verblijfsvergunning van vijf jaar, als in die vijf jaar het gebied waar je vandaan komt weer veilig wordt verklaard, moet je terug. Kan je inboedel weer terug naar de kringloop.
Mocht het CDA de grootste worden. Zie ik hier niets van terechtkomen, want internationale verdragen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:14 schreef wolkentoetje het volgende:
http://nos.nl/artikel/200(...)ntheemdenstatus.html
Buma: "Terug naar de kern. Geen juridische haarkloverij. Ontheemdenstatus. Je krijgt opvang en je gaat terug na het conflict".
Wij vangen je op omdat je vluchteling bent. Maar je bent Syriër, dus daar ligt je toekomst.
Sybrand Buma in het tv-programma Buitenhof
De CDA'er vindt dat je vluchtelingen niet moet beloven dat ze met een verblijfsvergunning voor de rest van hun leven in Nederland kunnen blijven. "Het moet veel duidelijker worden dat de opvang gericht is op terugkeer. Wij vangen je op omdat je vluchteling bent. Maar je bent Syriër, dus daar ligt je toekomst."
Dus maar zonder loon gaan werken. Zorgwerk is geen liefdadigheid.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:28 schreef Atak het volgende:
[..]
Maar je gaat de zorg ook niet in om rijk te worden.
Meneer heeft nul verstand van de zorg. Duidelijk.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:47 schreef Atak het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat maar aanpassen. Om luiers van bejaarden te verschonen hoef je geen kwalificaties voor nodig.
Ik ga zelf verhuizen. Denk jij dat ik 10k van de gemeente krijg? Nope. Krijg zelfs nog niet 1kquote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:47 schreef Stranger het volgende:
[..]
Zucht.. zou inderdaad wel. Net als dat een gezin van 4 personen voor een paar knaken een heel huis kan inrichten en daarna het verschil tussen de 10k en die paar centen mag houden..
Stel doemdenkers hier op dit forum zeg.
Ja kloptquote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Al die Somalische, Irakese en Afghaanse vluchtelingen zijn immers ook weer teruggegaan. Gastarbeiders bleven hier ook maar tijdelijk.
Nederland is meester in het terugsturen
O ja dat denk ik ook maar het idee an sich vind ik niet zo raar.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mocht het CDA de grootste worden. Zie ik hier niets van terechtkomen, want internationale verdragen.
Lol, je snapt niet echt hoe een land in elkaar zit. Dit geld krijgen ze van de Nederlanders.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:02 schreef Joezi het volgende:
[..]
Wel zo eerlijk toch, tijd dat de rollen eens omgedraaid worden. Jullie Nederlanders verdienen het om eens in echte zieke armoede te leven. Ik gun het jullie van harte.
Met z'n vieren, zonder inboedel, zonder inkomen en in de gemeente Oisterwijk?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:20 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik ga zelf verhuizen. Denk jij dat ik 10k van de gemeente krijg? Nope. Krijg zelfs nog niet 1k
Zonder inkomen?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:25 schreef Stranger het volgende:
[..]
Met z'n vieren, zonder inboedel, zonder inkomen en in de gemeente Oisterwijk?
Precies! Van de zotte dit...quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:22 schreef Gia het volgende:
Ik snap dat vluchtelingen een inboedel nodig hebben, maar om ze daar 10 000 euro voor te geven, vind ik van de zotte. Richt dan een woning zo goedkoop mogelijk in, met het hoognodige. Gezin met 2 kinderen? Een tweepersoons bed en 2 eenpersoonsbedden met 2 verschoningen. Een eethoek, een bankstel en een huiskamerkast. Wasmachine, tafelmodel koelkast met een kookplaat. Aan het plafond enkele peertjes. Verder wat linnengoed, serviesgoed en pannen.
Voor de rest kunnen ze sparen of gaan werken.
Dat zeg ik ook niet. Maar je moet het niet alleen voor het geld doen maar ook voor het vak.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dus maar zonder loon gaan werken. Zorgwerk is geen liefdadigheid.
Precies,genoeg mensen die niet meer hebben dan dat.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:22 schreef Gia het volgende:
Ik snap dat vluchtelingen een inboedel nodig hebben, maar om ze daar 10 000 euro voor te geven, vind ik van de zotte. Richt dan een woning zo goedkoop mogelijk in, met het hoognodige. Gezin met 2 kinderen? Een tweepersoons bed en 2 eenpersoonsbedden met 2 verschoningen. Een eethoek, een bankstel en een huiskamerkast. Wasmachine, tafelmodel koelkast met een kookplaat. Aan het plafond enkele peertjes. Verder wat linnengoed, serviesgoed en pannen.
Maar dit geldt dus ook voor mensen die terugkeren in de maatschappij na het uitzitten van een gevangenisstraf.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:26 schreef Loekie1 het volgende:
De vluchteling die hier in de straat woont zag ik in het begin met tassen vol nieuwe spullen maar ook met een volgens mij gloednieuwe fiets. Ik vraag me toch af waarom vluchtelingen geen tweedehandsfietsen kunnen krijgen.
Ik weet zeker dat bij de gemeente niet gedacht wordt aan de aanzuigende werking. Vertel dit in Afrika en eerst geloven ze je niet, daarna wil iedereen hiernaartoe.
Vertel dat even aan managers enzo. En winkeliers. En bedrijfsleiders...quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:33 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar je moet het niet alleen voor het geld doen maar ook voor het vak.
Mensen die de zorg in gaan doen het niet om rijk te worden. Er heerst daar een hele andere bedrijfscultuur dan in die commerciële sectoren. Als jij straks bejaard ben wil jij dan een jonge knaap om de vol gescheten luier een pinapparaat te voorschijn haalt zodat je eerst even aftikt? Die bedrijfscultuur kan je niet toepassen in de zorg.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel dat even aan managers enzo. En winkeliers. En bedrijfsleiders...
En die is nu dus juist wel toegepast in de zorg.. lees je even in of zo... wmo enzo.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:37 schreef Atak het volgende:
[..]
Mensen die de zorg in gaan doen het niet om rijk te worden. Er heerst daar een hele andere bedrijfscultuur dan in die commerciële sectoren. Als jij straks bejaard ben wil jij dat een jonge knaap om de vol gescheten luiers een pinapparaat te voorschijn haalt zodat je eerst even aftikt? Die bedrijfscultuur kan je niet toepassen in de zorg.
Heb je ooit het nieuws gevolgd in de afgelopen jaren?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:37 schreef Atak het volgende:
[..]
Mensen die de zorg in gaan doen het niet om rijk te worden. Er heerst daar een hele andere bedrijfscultuur dan in die commerciële sectoren. Als jij straks bejaard ben wil jij dan een jonge knaap om de vol gescheten luier een pinapparaat te voorschijn haalt zodat je eerst even aftikt? Die bedrijfscultuur kan je niet toepassen in de zorg.
Wat meneer Etto wil is heel iets anders. Echt een extreem ventje is het.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:39 schreef Tayu het volgende:
[..]
Heb je ooit het nieuws gevolgd in de afgelopen jaren?
Wat je van hem vindt, moet je tegen hem zeggen. Ik heb daar geen boodschap aan.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:41 schreef Atak het volgende:
[..]
Wat meneer Etto wil is heel iets anders. Echt een extreem ventje is het.
wat wil ikquote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:41 schreef Atak het volgende:
[..]
Wat meneer Etto wil is heel iets anders. Echt een extreem ventje is het.
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:37 schreef Atak het volgende:
[..]
Mensen die de zorg in gaan doen het niet om rijk te worden. Er heerst daar een hele andere bedrijfscultuur dan in die commerciële sectoren. Als jij straks bejaard ben wil jij dan een jonge knaap om de vol gescheten luier een pinapparaat te voorschijn haalt zodat je eerst even aftikt? Die bedrijfscultuur kan je niet toepassen in de zorg.
quote:Ziekenhuizen worden in het nieuwe zorgstelsel geacht winst te maken en zijn afhankelijk van de 'productie' die gedraaid wordt
Precies, vind ik ook, en er zijn genoeg kringloopwinkels die helemaal vol staan met van alles.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:22 schreef Gia het volgende:
Bron?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:07 schreef Tayu het volgende:
Het is zo verontrustend dat iedereen zich hier druk maakt over dit bedrag als het asielzoekers betreft, maar dat het niemand een ruk kan schelen dat ex-gedetineerden exact datzelfde bedrag krijgen voor herinrichting.
Het zijn gemeentelijke bepalingen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:10 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, stuur maar een link hier
Dat is toch ook niet raar? Mensen zonder middelen worden geholpen in dit land, dat is geen schande, dat is iets om trots op te zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:07 schreef Tayu het volgende:
Het is zo verontrustend dat iedereen zich hier druk maakt over dit bedrag als het asielzoekers betreft, maar dat het niemand een ruk kan schelen dat ex-gedetineerden exact datzelfde bedrag krijgen voor herinrichting.
Wie begint ermee? Verklaar je nader dan.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:10 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het zijn gemeentelijke bepalingen.
Doe het lekker zelf.
Dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:12 schreef Stranger het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet raar? Mensen zonder middelen worden geholpen in dit land, dat is geen schande, dat is iets om trots op te zijn.
Lijkt me juridisch aanvechtbaar?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:14 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens.
Maar ik heb 21 jaar geleden ondervonden dat er in mijn geval dan toch wel onderscheid werd gemaakt op etnische afkomst (dat is niet het geval als het gaat om asielzoekers of ex-gedetineerden).
Ik verliet een Blijfhuis na een jaar, en kreeg geen herinrichtingskosten. Anderen in diezelfde positie kregen dit wel, mits ze van buitenlandse afkomst waren,
Keiharde discriminatiequote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:16 schreef Tayu het volgende:
[..]
Nee, zo zijn de regels nu eenmaal. En nog steeds.
Dat vind ik dan schandalig. Maar het lijkt me sterk dat je alleen dankzij je huidskleur zoiets ontzegd wordt en al helemaal dat ze vanuit de gemeente aangeven dat het is omdat je niet van buitenlandse afkomst bent.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:14 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens.
Maar ik heb 21 jaar geleden ondervonden dat er in mijn geval dan toch wel onderscheid werd gemaakt op etnische afkomst (dat is niet het geval als het gaat om asielzoekers of ex-gedetineerden).
Ik verliet een Blijfhuis na een jaar, en kreeg geen herinrichtingskosten. Anderen in diezelfde positie kregen dit wel, mits ze van buitenlandse afkomst waren,
Schandalig.!quote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:14 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens.
Nee, niet vanwege huidskleur, vanwege etnische afkomst.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:18 schreef Stranger het volgende:
[..]
Dat vind ik dan schandalig. Maar het lijkt me sterk dat je alleen dankzij je huidskleur zoiets ontzegd wordt en al helemaal dat ze vanuit de gemeente aangeven dat het is omdat je niet van buitenlandse afkomst bent.
Maar jij hebt het meegemaakt, dus zou je op je woord moeten vetrouwen. Fijn dat je anderen het niet lijkt te misgunnen, ondanks je eigen ervaringen!
En het land waar zich dit in afspeelt?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:47 schreef Perrin het volgende:
Vluchtelingen uit Vechtistan, Dommistan en Ligië
Heb es gegoogled. Is meestal een lening. In elk geval voor de duurzame gebruiksgoederen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:10 schreef Tayu het volgende:
[..]
Het zijn gemeentelijke bepalingen.
Doe het lekker zelf.
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:47 schreef Perrin het volgende:
Theodor is een baas!quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:17 schreef Oud_student het volgende:
[..]![]()
Voor de mensen die het nog niet begrijpen wordt het ook voor 3 jarigen uitgelegd.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb es gegoogled. Is meestal een lening. In elk geval voor de duurzame gebruiksgoederen.
Kosten voor verhuizing, huur busje e.d. zijn vaak om niet.
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:17 schreef Oud_student het volgende:
[..]![]()
Voor de mensen die het nog niet begrijpen wordt het ook voor 3 jarigen uitgelegd.
Theodor is helemaal geen baas. Alleen 3-jarige trappen inderdaad in zulk soort columns.quote:
Je vergeet Ligië, daar komen er ook veel vandaanquote:
Waar zouden 3-jarigen precies in moeten trappen volgens jou? Je vindt dat deze column geen goede afspiegeling van de waarheid schetst?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:01 schreef richolio het volgende:
[..]
[..]
[..]
Theodor is helemaal geen baas. Alleen 3-jarige trappen inderdaad in zulk soort columns.
Nederland,en ook Duitsland,Zweden...quote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:53 schreef Tayu het volgende:
[..]
En het land waar zich dit in afspeelt?
Herodistan?
In dat simpele gelul. Zo makkelijk ligt het namelijk echt niet. Of vind jij van wel? Mijns inziens is deze column gewoon een beetje makkelijk scoren.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:15 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Waar zouden 3-jarigen precies in moeten trappen volgens jou?
Precies.quote:Je vindt dat deze column geen goede afspiegeling van de waarheid schetst?
Ik gok maar zo dat de mensen in Oisterwijk daar niet de kans voor krijgen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik hoop van ganser harte dat de hele raadszaal in Oisterwijk bij de volgende gemeenteraadsvergadering vol zit met boze inwoners. En dan niet het stenen gooiende tuig uit Geldermalsen, maar normale mensen die 1-voor-1 hun zegje mogen doen. Laat die vergadering maar de hele nacht duren, laat maar duidelijk worden wat een belachelijke bedragen en regelingen dit zijn.
Het zijn doorgaans geen normale mensen die zich blijkbaar zó afzetten tegen dergelijke ontwikkelingen dat ze er tegen gaan protesteren.. Ik word er een beetje verdrietig van.quote:
Mail Sylvana misschien dat DENK er kamervragen over kan stellen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:31 schreef vigen98 het volgende:
Ik ben een allochtoon waar is mijn 10k? Vieze racisten
Dat zou werken indien er ook daadwerkelijk wat met je mening zou worden gedaan.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik hoop van ganser harte dat de hele raadszaal in Oisterwijk bij de volgende gemeenteraadsvergadering vol zit met boze inwoners. En dan niet het stenen gooiende tuig uit Geldermalsen, maar normale mensen die 1-voor-1 hun zegje mogen doen. Laat die vergadering maar de hele nacht duren, laat maar duidelijk worden wat een belachelijke bedragen en regelingen dit zijn.
DENK mag de tering krijgen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:34 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Mail Sylvana misschien dat DENK er kamervragen over kan stellen.
Misschien omdat jij hier familie hebt waar je op terug zou kunnen vallen, en asielzoekers hebben dat niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:14 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens.
quote:Gezin
2 personen (echtpaar of ouder met kind) ¤ 4.927,00
per extra kind ¤ 743,00
Maximum totaalbedrag per gezin ¤ 7.152,00
Standpunt richtprijzen
Het college stelt zich op het standpunt dat de richtprijzen zijn gebaseerd op een representatieve maatstaf: het Nibud. Dit betekent dat belanghebbende moet aantonen, dan wel aannemelijk moet maken dat de hoogte van de bijzondere bijstand niet toereikend is voor de aanschaf van de noodzakelijke gebruiksgoederen (CRvB 07-06-2011, nrs. 09/3547 WWB e.a. en CRvB 3-10-2009, nr. 08/7374 WWB). Dit standpunt geldt ook ten aanzien van de forfaitaire totaalbedragen voor een volledige woninginrichting die zijn afgestemd op de gezinsgrootte (CRvB 29-10-2002, nrs. 00/1545 NABW e.a.).
Wordt de noodzaak van de meerkosten ten opzichte van de richtprijzen niet door belanghebbende
aangetoond, dan is het college niet gehouden een hogere vergoeding te verstrekken dan de vergoeding conform de richtprijzen (zie CRvB 19-05-2005, nr. 03/5291 NABW). Zie over het gebruik van richtprijzenverder B7.2.6.2.
Het college kan de richtprijzen jaarlijks indexeren volgens de Nibudnormen. Standpunt afwijken van richtprijzen Het college kan de hoogte van de bijzondere bijstand ook vaststellen op basis van een aanbod op Markplaats of de Kringloop. Wel moet in die gevallen duidelijk zijn dat het betreffende gebruiksgoed in ieder geval beschikbaar is voor een bepaalde prijs.
Vorm van de bijzondere bijstand voor gebruiksgoederen
Artikel 51 lid 1 WWB bepaalt een dwingende volgorde voor de vorm van de bijzondere bijstand voor duurzame gebruiksgoederen. Afhankelijk van de individuele omstandigheden van belanghebbende geldt:
1. Borgtocht, als alleen onder deze voorwaarde een lening wordt verstrekt voor de kosten.
2. Lening, als borgtocht niet mogelijk is.
3. Om niet, als bovengenoemde vormen niet aan de orde zijn.
Zie over bijstand in de vorm van een geldlening en borgtocht ook B9.2. Er wordt geen toepassing gegeven aan bijstand in de vorm van borgtocht, tenzij het gaat om schuldsanering.
Dan ga je er dus vanuit dat al die migranten (en hun meestal laag opgeleide kinderen) van nu tegen die tijd werk hebben. Maar wacht even gaan die migranten zelf ook niet met pensioen tegen die tijd? Waar ze trouwens niks aan bijgedragen hebben.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:11 schreef Atak het volgende:
Die vluchtelingen zijn wel belangrijk om straks de vergrijzing tegen te gaan. Maar zelfs met die toestroom van vluchtelingen zal de vergrijzing in Nederland niet gestopt worden. Over 20+ jaar zijn er gewoon te veel mensen bejaard en met pensioen en te weinig mensen die belasting betalen. Ik vraag me af hoe dat opgelost gaat worden.
Het vergrijzing smoesje is idd nonsensquote:Op vrijdag 27 mei 2016 19:12 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Dan ga je er dus vanuit dat al die migranten (en hun meestal laag opgeleide kinderen) van nu tegen die tijd werk hebben. Maar wacht even gaan die migranten zelf ook niet met pensioen tegen die tijd? Waar ze trouwens niks aan bijgedragen hebben.
Word zo moe van dat vergrijzing smoesje en mensen die erin trappen. We hebben verdorrie een overbevolking waar je U tegen zegt en hoe lossen we dat op volgens de politici? Door nog meer volk te fokken, gaat vast goed komen in de toekomst!
Wat fijn Gia, dat jij dat zomaar even voor een ander kunt bepalen.... of ze wel of niet familie hebben.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 19:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien omdat jij hier familie hebt waar je op terug zou kunnen vallen, en asielzoekers hebben dat niet.
Ex-gedetineerden dan weer wel.
In elk geval schijnen dergelijke regelingen hier in Helmond over het algemeen als lening te bestaan:
[..]
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:11 schreef Atak het volgende:
Die vluchtelingen zijn wel belangrijk om straks de vergrijzing tegen te gaan. Maar zelfs met die toestroom van vluchtelingen zal de vergrijzing in Nederland niet gestopt worden. Over 20+ jaar zijn er gewoon te veel mensen bejaard en met pensioen en te weinig mensen die belasting betalen. Ik vraag me af hoe dat opgelost gaat worden.
leuk die relatieve cijfers, heb je ze ook in absolute vorm?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 07:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nou. In ieder geval niet door mensen van buiten hier te halen.
Met een heel andere culturele achtergrond.
Een heel groot deel zit in de bijstand, dus die vormen de concurrente met degene die na 50 jaar arbeid nog een beetje AOW wil "genieten".
Nee, dat is juist het punt. We vangen niet zozeer vluchtelingen op, we gebruiken de noodsituatie voor arbeidsmigratie en dus naturalisatie. Ook al is het over 2 jaar pais en vree in Syrie, die mensen gaan niet meer terug, de wederopbouw mogen anderen doen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 07:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
En bovendien: een groot deel van de mensen zal weer terug moeten. Dan zou het zonde zijn dat al die nieuw gekochte Jan de Bouvrie design banken alsnog naar de kringloop gaan.
Juist relatief is waar je naar moet kijken.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 07:59 schreef Re het volgende:
[..]
leuk die relatieve cijfers, heb je ze ook in absolute vorm?
neuh, dat heeft alleen zin als je naar veranderingen wil kijken, hoeveel % heeft na 1 jaar een baan etc.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 08:19 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Juist relatief is waar je naar moet kijken.
Marokkanen lopen hier al aardig wat jaren rond. En het bijstandspercentage is nog steeds hoog. Ik zie niet aankomen dat dat onder Somaliërs veel anders is na een aantal jaren.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 08:20 schreef Re het volgende:
[..]
neuh, dat heeft alleen zin als je naar veranderingen wil kijken, hoeveel % heeft na 1 jaar een baan etc.
het zegt wel iets maar niet alles aangezien we graag er een bedrag aan hangen enzo
ja, maar dan nog geven de absolute cijfers in dit geval meer betekenis aan het kostenplaatje, ik heb daar verder geen mening over, wil ze alleen zienquote:Op vrijdag 3 juni 2016 08:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Marokkanen lopen hier al aardig wat jaren rond. En het bijstandspercentage is nog steeds hoog. Ik zie niet aankomen dat dat onder Somaliërs veel anders is na een aantal jaren.
Natuurlijk geven absolute cijfers meer info over de absolute kosten.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 10:27 schreef Re het volgende:
[..]
ja, maar dan nog geven de absolute cijfers in dit geval meer betekenis aan het kostenplaatje, ik heb daar verder geen mening over, wil ze alleen zien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |