abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 mei 2016 @ 10:29:35 #276
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_162534314
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat een idioten ook bij die gemeente. Realiseren ze zich wel wat een signaal dit afgeeft naar de mensen die gewoon moeten werken voor hun geld en de eindjes niet aan elkaar weten te knopen? Daarbij krijgen die schooiers in Afrika en het MO dit soort berichten ook te horen en dat zorgt ervoor dat ze ook deze kant op willen komen.
Ik vind dit ook niet juist, help dan die mensen met bonnen voor de kringloop of aan ikea/tweedehands materiaal oid. Maar niet cash geld.
pi_162534437
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:20 schreef destrovel het volgende:
...
Iedereen heeft recht op een fatsoenlijke woning, maar dit is echt van de zotte :')
Dat vat het wel een beetje samen. Welke debiel heeft in godsnaam bedacht dat dit een reëel bedrag is voor de noodzakelijke inrichting van een huis?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_162534835
DEN BOSCH - Vluchtelingen die een huis toegewezen krijgen ontvangen duizenden euro's shoptegoed voor de inrichting. In Oisterwijk loopt dat bedrag zelfs op tot 10.000 euro voor een gezin met twee kinderen.

De bedragen die de statushouders krijgen liggen in Noord Brabant tussen de 2.000 en 10.000 euro. In sommige gevallen is het bedrag een gift, in andere gemeenten moet het bedrag terugbetaald worden, blijkt uit onderzoek van het Brabants Dagblad.

Zo verwacht de gemeente Boekel de 3.500 euro die ze beschikbaar stellen om een huis in te richten uiteindelijk terug van de vluchtelingen. In andere plaatsen moet een deel van het geld terugbetaald worden.

De Groep Bontes/Van Klaveren heeft naar aanleiding van de berichtgeving vragen gesteld aan de staatssecretaris van Veiligheid en Justitie (Klaas Dijkhoff) en de minister van Binnenlandse Zaken (Ronald Plasterk).

http://www.telegraaf.nl/b(...)vluchtelingen__.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_162534883
Rellen in Oisterwijk, lama komen
pi_162535326
"Voor een gezin met twee kinderen" zegt dit nu dat gezinnen met meer kinderen nog meer krijgen???

Ik denk dat 2 kinderen weinig is in die cultuur.
pi_162535335
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:54 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dit, mensen kunnen tegenwoordig niet met geld omgaan, alles moet design zijn :'(
Ik heb natuurlijk wel de basis spullen maar moet voor die 500 euro nog 2 slaapkamers vloerbedekking en voor de ramen. Ach ik red het wel heb geen schulden tenminste :)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_162535349
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:20 schreef naiipajiiau het volgende:
"Voor een gezin met twee kinderen" zegt dit nu dat gezinnen met meer kinderen nog meer krijgen???

Gezin met 6 personen krijgen 12.500
pi_162535355
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:20 schreef naiipajiiau het volgende:

2500 pp zou dit zijn :D _O- dat zouden die mensen in hun hele leven nooit bij elkaar geschraapt krijgen. Hoe moeten ze hier mee om kunnen gaan :')
  vrijdag 27 mei 2016 @ 11:23:27 #284
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162535390
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 08:33 schreef TC03 het volgende:

[..]

Inderdaad zeg. Vergelijk dat met afstuderen, net boven de sociale huur-grens verdienen, voor 800 euro per maand 60 m2 krijgen en nog geen spaargeld hebben waardoor je je huis met tweedehands en/of IKEA-shizzle inricht voor 1500 euro. Realiteit voor 95% van afgestudeerd NL. Geen idee waarom vluchtelingen een hogere levensstandaard verdienen.
Dit zijn afgestudeerde hoogopgeleiden met al enkele jaren werkervaring. Die gaan toch niet tussen dat net afgestudeerde WO tuig van autochtone komaf zitten. :')
pi_162535453
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:23 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dit zijn afgestudeerde hoogopgeleiden met al enkele jaren werkervaring. Die gaan toch niet tussen dat net afgestudeerde WO tuig van autochtone komaf zitten. :')
Apothekers uit Aleppo,chirurgen uit Eritrea etc. :')
pi_162535508
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:26 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Apothekers uit Aleppo,chirurgen uit Eritrea etc. :')
Er zijn er veel die niet eens kunnen lezen..
pi_162535679
Ja, hoe moet je het anders doen? "Hier is een huis, zit maar op de kale vloer en veel succes"

Daarnaast wordt die 10k (wat maar in een paar plekken is) uitgegeven bij winkels dus het komt sowieso weer in de economie en een deel ervan komt weer terug als belasting.
pi_162535709
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:34 schreef Nerdslayer het volgende:
Ja, hoe moet je het anders doen? "Hier is een huis, zit maar op de kale vloer en veel succes"

Daarnaast wordt die 10k (wat maar in een paar plekken is) uitgegeven bij winkels dus het komt sowieso weer in de economie en een deel ervan komt weer terug als belasting.
De gemeente de woning zelf inrichten. Ik ben er op tegen dat die mensen zelf 10k in handen krijgen.
pi_162535765
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:35 schreef maryen65 het volgende:

[..]

De gemeente de woning zelf inrichten. Ik ben er op tegen dat die mensen zelf 10k in handen krijgen.
Dat moet dan waarschijnlijk via een openbare aanbesteding, dat is ook enorm duur.
pi_162535896
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:34 schreef Nerdslayer het volgende:

dan wil ik graag een miljoen hebben en ik beloof dat ik het binnen een jaartje allemaal uit geef.
dus het komt sowieso weer in de economie....
pi_162535915
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:43 schreef flibber het volgende:

[..]

dan wil ik graag een miljoen hebben en ik beloof dat ik het binnen een jaartje allemaal uit geef.
dus het komt sowieso weer in de economie....
Ik snap je punt en dat lijkt me ook beter maar als de gemeente het regelt krijg je nog extra kosten.
pi_162536008
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:44 schreef Nerdslayer het volgende:

[..]

Ik snap je punt en dat lijkt me ook beter maar als de gemeente het regelt krijg je nog extra kosten.
bij de overheid werken sowieso mensen die in het bedrijfsleven geen kans maken omdat ze te dom en te lui zijn.

Ik vind het sowieso al van de zotte dat alles maar geregeld word. van schoonmaken, voeren, woning en nu dus een fors bedrag voor een inrichting.

Dit heeft niet alleen een aanzuigende werking maar in een land waar niemand nog zit te wachten op gelukszoekers en waar er veel armoede is is het gewoon ronduit asociaal tegen eigen volk.
Als er een opstand uit breekt of een burgeroorlog is het gewoon de schuld van policor nederland.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 11:52:32 #293
440653 BarryOSeven
pi_162536100
En als ze dan nog toch graag die 25K plasma willen dan hoeven ze alleen even bij de mediamarkt naar binnen te lopen en dat ding de winkel uit te jatten.

COA compenseert de diefstal.

Maar goed we zijn er nog niet, dit is natuurlijk een mooi lokkertje voor de rest van Afrika.

Ben blij dat ik hier niet gebonden ben qua hypotheek. Heb nog wel een studieschuld maar het belang om die af te gaan betalen zie ik niet meer. Ze zoeken het maar uit.
pi_162536199
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:52 schreef BarryOSeven het volgende:
En als ze dan nog toch graag die 25K plasma willen dan hoeven ze alleen even bij de mediamarkt naar binnen te lopen en dat ding de winkel uit te jatten.

COA compenseert de diefstal.

Maar goed we zijn er nog niet, dit is natuurlijk een mooi lokkertje voor de rest van Afrika.

Ben blij dat ik hier niet gebonden ben qua hypotheek. Heb nog wel een studieschuld maar het belang om die af te gaan betalen zie ik niet meer. Ze zoeken het maar uit.
tja nederlanders zijn te braaf.
eigenlijk zou je collectief je studieschuld niet meer moeten betalen of geen belasting meer.

als je dat doet moet je wel naar een land zonder uitleveringsverdrag en niet meer in NL je familie/vrienden bezoeken :+
  vrijdag 27 mei 2016 @ 12:02:58 #295
440653 BarryOSeven
pi_162536318
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:56 schreef flibber het volgende:

[..]

tja nederlanders zijn te braaf.
eigenlijk zou je collectief je studieschuld niet meer moeten betalen of geen belasting meer.

als je dat doet moet je wel naar een land zonder uitleveringsverdrag en niet meer in NL je familie/vrienden bezoeken :+
Toen ik 5 jaar geleden een project draaide op Curacao als hardwerkende werd ik al gek aangekeken:

"Waarom blijf je niet hier? Je geeft door dat je bij een callcenter werkt en dat je 15 jaar lang niet genoeg verdient om af te betalen, verder zorg je dat je op een andere rekening gewoon je salaris ontvangt. Na 15 jaar ben je er vanaf"

We zijn compleet achterlijk hier. NL heb ik al opgegeven en houd er rekening mee dat ik ga emigreren binnen 5 jaar.

Berichten zoals dit en situaties zoals we hebben maken die binding alleen maar kleiner en zal er alles aan doen om als het even kan de zaken te frustreren met betrekking tot belastingdienst of zo.

Alleen al zou het puur gratis geld zijn die 10K dan zou het al belachelijk zijn. Als je net op jezelf gaat heb je genoeg aan een kooksetje en een bed. Het is dan in dat geval even niet anders.

Maar het is niet puur gratis geld, wij moeten dit ophoesten.

En dan zijn er ook nog altijd van die verraders die zeggen dat het maar een 10tje per man is en dat het wel kan. Hebben we onderhand niet door dat we met al onze projectjes van Griekenland tot dit tuig duizenden tientjes mogen inleveren?

Dit is alleen de inboedel he, op de AZC's wordt er voor ze gekookt (goor eten volgens henzelf) en schoongemaakt.

Ben hier echt wel pissig over, en dan heb ik gewoon een goed salaris. Ken genoeg mensen die blij zijn dat ze uberhaupt werk hebben omdat ze anders gewoon niet meer kunnen vreten. En vooral voor hen doet dit pijn.

En dan gek opkijken dat men het niet meer ziet zitten met dit tuig. Wat een mongolen besturen ons land zeg.
pi_162536366
Is de Miele daarbij inbegrepen?
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_162536396
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 12:04 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Is de Miele daarbij inbegrepen?
Ja, en een iPhone 6.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 12:09:05 #298
440653 BarryOSeven
pi_162536464
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 12:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, en een iPhone 6.
Nou ik woon praktisch naast een AZC en ze lopen hier wel allemaal in dure merkkleding en inderdaad een iPhone 6.

Heb daar nooit moeilijk over gedaan omdat ik dat al wat jaartjes niet meer hoef (merkkleding) maar nu begint het wel zuur te zijn.

Maar goed laten we ons geld terughalen, iemand nog een louche familielid die nog wel een inboedel voor 10k kan leveren maar na betaling een kratje voor de deur zet?

We moeten deze lui gewoon finaal lichten, zowel zakelijk als prive. Een gratis-geld pas? Dan zijn je boodschappen ineens 10x zo duur.
pi_162536503
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 12:09 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou ik woon praktisch naast een AZC en ze lopen hier wel allemaal in dure merkkleding en inderdaad een iPhone 6.

Heb daar nooit moeilijk over gedaan omdat ik dat al wat jaartjes niet meer hoef (merkkleding) maar nu begint het wel zuur te zijn.

Maar goed laten we ons geld terughalen, iemand nog een louche familielid die nog wel een inboedel voor 10k kan leveren maar na betaling een kratje voor de deur zet?

We moeten deze lui gewoon finaal lichten, zowel zakelijk als prive. Een gratis-geld pas? Dan zijn je boodschappen ineens 10x zo duur.
Het zijn niet de profiteurs die het systeem in stand houden.

Als het in mijn land kut is, en ik kan een huis + levensstandaard in een ander land krijgen. Dan weet ik het ook wel.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 12:12:08 #300
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_162536542
Belachelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')