Ik vind dit ook niet juist, help dan die mensen met bonnen voor de kringloop of aan ikea/tweedehands materiaal oid. Maar niet cash geld.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat een idioten ook bij die gemeente. Realiseren ze zich wel wat een signaal dit afgeeft naar de mensen die gewoon moeten werken voor hun geld en de eindjes niet aan elkaar weten te knopen? Daarbij krijgen die schooiers in Afrika en het MO dit soort berichten ook te horen en dat zorgt ervoor dat ze ook deze kant op willen komen.
Dat vat het wel een beetje samen. Welke debiel heeft in godsnaam bedacht dat dit een reëel bedrag is voor de noodzakelijke inrichting van een huis?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:20 schreef destrovel het volgende:
...
Iedereen heeft recht op een fatsoenlijke woning, maar dit is echt van de zotte
Ik heb natuurlijk wel de basis spullen maar moet voor die 500 euro nog 2 slaapkamers vloerbedekking en voor de ramen. Ach ik red het wel heb geen schulden tenminstequote:Op vrijdag 27 mei 2016 09:54 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dit, mensen kunnen tegenwoordig niet met geld omgaan, alles moet design zijn
Gezin met 6 personen krijgen 12.500quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:20 schreef naiipajiiau het volgende:
"Voor een gezin met twee kinderen" zegt dit nu dat gezinnen met meer kinderen nog meer krijgen???
Ik denk dat 2 kinderen weinig is in die cultuur.
2500 pp zou dit zijnquote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:20 schreef naiipajiiau het volgende:
"Voor een gezin met twee kinderen" zegt dit nu dat gezinnen met meer kinderen nog meer krijgen???
Ik denk dat 2 kinderen weinig is in die cultuur.
Dit zijn afgestudeerde hoogopgeleiden met al enkele jaren werkervaring. Die gaan toch niet tussen dat net afgestudeerde WO tuig van autochtone komaf zitten.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 08:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Vergelijk dat met afstuderen, net boven de sociale huur-grens verdienen, voor 800 euro per maand 60 m2 krijgen en nog geen spaargeld hebben waardoor je je huis met tweedehands en/of IKEA-shizzle inricht voor 1500 euro. Realiteit voor 95% van afgestudeerd NL. Geen idee waarom vluchtelingen een hogere levensstandaard verdienen.
Apothekers uit Aleppo,chirurgen uit Eritrea etc.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:23 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Dit zijn afgestudeerde hoogopgeleiden met al enkele jaren werkervaring. Die gaan toch niet tussen dat net afgestudeerde WO tuig van autochtone komaf zitten.
Er zijn er veel die niet eens kunnen lezen..quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:26 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Apothekers uit Aleppo,chirurgen uit Eritrea etc.
De gemeente de woning zelf inrichten. Ik ben er op tegen dat die mensen zelf 10k in handen krijgen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:34 schreef Nerdslayer het volgende:
Ja, hoe moet je het anders doen? "Hier is een huis, zit maar op de kale vloer en veel succes"
Daarnaast wordt die 10k (wat maar in een paar plekken is) uitgegeven bij winkels dus het komt sowieso weer in de economie en een deel ervan komt weer terug als belasting.
Dat moet dan waarschijnlijk via een openbare aanbesteding, dat is ook enorm duur.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:35 schreef maryen65 het volgende:
[..]
De gemeente de woning zelf inrichten. Ik ben er op tegen dat die mensen zelf 10k in handen krijgen.
dan wil ik graag een miljoen hebben en ik beloof dat ik het binnen een jaartje allemaal uit geef.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:34 schreef Nerdslayer het volgende:
Ja, hoe moet je het anders doen? "Hier is een huis, zit maar op de kale vloer en veel succes"
Daarnaast wordt die 10k (wat maar in een paar plekken is) uitgegeven bij winkels dus het komt sowieso weer in de economie en een deel ervan komt weer terug als belasting.
Ik snap je punt en dat lijkt me ook beter maar als de gemeente het regelt krijg je nog extra kosten.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:43 schreef flibber het volgende:
[..]
dan wil ik graag een miljoen hebben en ik beloof dat ik het binnen een jaartje allemaal uit geef.
dus het komt sowieso weer in de economie....
bij de overheid werken sowieso mensen die in het bedrijfsleven geen kans maken omdat ze te dom en te lui zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:44 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Ik snap je punt en dat lijkt me ook beter maar als de gemeente het regelt krijg je nog extra kosten.
tja nederlanders zijn te braaf.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:52 schreef BarryOSeven het volgende:
En als ze dan nog toch graag die 25K plasma willen dan hoeven ze alleen even bij de mediamarkt naar binnen te lopen en dat ding de winkel uit te jatten.
COA compenseert de diefstal.
Maar goed we zijn er nog niet, dit is natuurlijk een mooi lokkertje voor de rest van Afrika.
Ben blij dat ik hier niet gebonden ben qua hypotheek. Heb nog wel een studieschuld maar het belang om die af te gaan betalen zie ik niet meer. Ze zoeken het maar uit.
Toen ik 5 jaar geleden een project draaide op Curacao als hardwerkende werd ik al gek aangekeken:quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:56 schreef flibber het volgende:
[..]
tja nederlanders zijn te braaf.
eigenlijk zou je collectief je studieschuld niet meer moeten betalen of geen belasting meer.
als je dat doet moet je wel naar een land zonder uitleveringsverdrag en niet meer in NL je familie/vrienden bezoeken
Nou ik woon praktisch naast een AZC en ze lopen hier wel allemaal in dure merkkleding en inderdaad een iPhone 6.quote:
Het zijn niet de profiteurs die het systeem in stand houden.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:09 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou ik woon praktisch naast een AZC en ze lopen hier wel allemaal in dure merkkleding en inderdaad een iPhone 6.
Heb daar nooit moeilijk over gedaan omdat ik dat al wat jaartjes niet meer hoef (merkkleding) maar nu begint het wel zuur te zijn.
Maar goed laten we ons geld terughalen, iemand nog een louche familielid die nog wel een inboedel voor 10k kan leveren maar na betaling een kratje voor de deur zet?
We moeten deze lui gewoon finaal lichten, zowel zakelijk als prive. Een gratis-geld pas? Dan zijn je boodschappen ineens 10x zo duur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |