abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162545541
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 17:34 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Mail Sylvana misschien dat DENK er kamervragen over kan stellen. ;)
DENK mag de tering krijgen.

SGP _O_
pi_162546758
Het is toch wel veel kennelijk, I stand corrected.
Gemiddeld is het rond de 3500 ¤.
I´m back.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 19:00:25 #153
3542 Gia
User under construction
pi_162547986
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 15:14 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens.

Maar ik heb 21 jaar geleden ondervonden dat er in mijn geval dan toch wel onderscheid werd gemaakt op etnische afkomst (dat is niet het geval als het gaat om asielzoekers of ex-gedetineerden).

Ik verliet een Blijfhuis na een jaar, en kreeg geen herinrichtingskosten. Anderen in diezelfde positie kregen dit wel, mits ze van buitenlandse afkomst waren,
Misschien omdat jij hier familie hebt waar je op terug zou kunnen vallen, en asielzoekers hebben dat niet.
Ex-gedetineerden dan weer wel.

In elk geval schijnen dergelijke regelingen hier in Helmond over het algemeen als lening te bestaan:
quote:
Gezin
2 personen (echtpaar of ouder met kind) ¤ 4.927,00
per extra kind ¤ 743,00
Maximum totaalbedrag per gezin ¤ 7.152,00

Standpunt richtprijzen

Het college stelt zich op het standpunt dat de richtprijzen zijn gebaseerd op een representatieve maatstaf: het Nibud. Dit betekent dat belanghebbende moet aantonen, dan wel aannemelijk moet maken dat de hoogte van de bijzondere bijstand niet toereikend is voor de aanschaf van de noodzakelijke gebruiksgoederen (CRvB 07-06-2011, nrs. 09/3547 WWB e.a. en CRvB 3-10-2009, nr. 08/7374 WWB). Dit standpunt geldt ook ten aanzien van de forfaitaire totaalbedragen voor een volledige woninginrichting die zijn afgestemd op de gezinsgrootte (CRvB 29-10-2002, nrs. 00/1545 NABW e.a.).
Wordt de noodzaak van de meerkosten ten opzichte van de richtprijzen niet door belanghebbende
aangetoond, dan is het college niet gehouden een hogere vergoeding te verstrekken dan de vergoeding conform de richtprijzen (zie CRvB 19-05-2005, nr. 03/5291 NABW). Zie over het gebruik van richtprijzenverder B7.2.6.2.

Het college kan de richtprijzen jaarlijks indexeren volgens de Nibudnormen. Standpunt afwijken van richtprijzen Het college kan de hoogte van de bijzondere bijstand ook vaststellen op basis van een aanbod op Markplaats of de Kringloop. Wel moet in die gevallen duidelijk zijn dat het betreffende gebruiksgoed in ieder geval beschikbaar is voor een bepaalde prijs.

Vorm van de bijzondere bijstand voor gebruiksgoederen

Artikel 51 lid 1 WWB bepaalt een dwingende volgorde voor de vorm van de bijzondere bijstand voor duurzame gebruiksgoederen. Afhankelijk van de individuele omstandigheden van belanghebbende geldt:
1. Borgtocht, als alleen onder deze voorwaarde een lening wordt verstrekt voor de kosten.
2. Lening, als borgtocht niet mogelijk is.
3. Om niet, als bovengenoemde vormen niet aan de orde zijn.
Zie over bijstand in de vorm van een geldlening en borgtocht ook B9.2. Er wordt geen toepassing gegeven aan bijstand in de vorm van borgtocht, tenzij het gaat om schuldsanering.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 19:12:09 #154
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_162548337
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:11 schreef Atak het volgende:
Die vluchtelingen zijn wel belangrijk om straks de vergrijzing tegen te gaan. Maar zelfs met die toestroom van vluchtelingen zal de vergrijzing in Nederland niet gestopt worden. Over 20+ jaar zijn er gewoon te veel mensen bejaard en met pensioen en te weinig mensen die belasting betalen. Ik vraag me af hoe dat opgelost gaat worden.
Dan ga je er dus vanuit dat al die migranten (en hun meestal laag opgeleide kinderen) van nu tegen die tijd werk hebben. Maar wacht even gaan die migranten zelf ook niet met pensioen tegen die tijd? Waar ze trouwens niks aan bijgedragen hebben.

Word zo moe van dat vergrijzing smoesje en mensen die erin trappen. We hebben verdorrie een overbevolking waar je U tegen zegt en hoe lossen we dat op volgens de politici? Door nog meer volk te fokken, gaat vast goed komen in de toekomst!
pi_162548504
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:12 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Dan ga je er dus vanuit dat al die migranten (en hun meestal laag opgeleide kinderen) van nu tegen die tijd werk hebben. Maar wacht even gaan die migranten zelf ook niet met pensioen tegen die tijd? Waar ze trouwens niks aan bijgedragen hebben.

Word zo moe van dat vergrijzing smoesje en mensen die erin trappen. We hebben verdorrie een overbevolking waar je U tegen zegt en hoe lossen we dat op volgens de politici? Door nog meer volk te fokken, gaat vast goed komen in de toekomst!
Het vergrijzing smoesje is idd nonsens

http://www.nrc.nl/handels(...)n-vergrijzin-1531800
pi_162553999
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Misschien omdat jij hier familie hebt waar je op terug zou kunnen vallen, en asielzoekers hebben dat niet.
Ex-gedetineerden dan weer wel.

In elk geval schijnen dergelijke regelingen hier in Helmond over het algemeen als lening te bestaan:

[..]

Wat fijn Gia, dat jij dat zomaar even voor een ander kunt bepalen.... of ze wel of niet familie hebben.
pi_162708863
Ik herinner met dat in ons dorp ooit (ca 20 jaar geleden) een vluchtelingengezin kwam, waarbij voor de inboedel een beroep werd gedaan op de dorpsbewoners om goede spullen te brengen. In no time was de inrichting voor elkaar, en.. het mes snijdt aan twee kanten.

Je kreeg ook meteen sociaal contact tussen het gezin en de autochtonenbevolking.
Het geeft namelijk een band als je samen een bankstel sjouwt.
Een stukje arbeidsparticipatie van jewelste.
Dus dat voorkomt weer die nare haatreacties van mensen, omdat men elkaar niet kent.

Dus: Waarom niet bij een AZC of in een leegstaand pand (zijn er zat van) een hal reserveren voor spullen (mits: geen rommel) die autochtonen over hebben? Ik durf te wedden dat iedereen in een mum van tijd voorzien is van prima stoelen en tafels.
En bovendien: een groot deel van de mensen zal weer terug moeten. Dan zou het zonde zijn dat al die nieuw gekochte Jan de Bouvrie design banken alsnog naar de kringloop gaan.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_162708878
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:11 schreef Atak het volgende:
Die vluchtelingen zijn wel belangrijk om straks de vergrijzing tegen te gaan. Maar zelfs met die toestroom van vluchtelingen zal de vergrijzing in Nederland niet gestopt worden. Over 20+ jaar zijn er gewoon te veel mensen bejaard en met pensioen en te weinig mensen die belasting betalen. Ik vraag me af hoe dat opgelost gaat worden.

Nou. In ieder geval niet door mensen van buiten hier te halen.
Met een heel andere culturele achtergrond.
Een heel groot deel zit in de bijstand, dus die vormen de concurrente met degene die na 50 jaar arbeid nog een beetje AOW wil "genieten".
  vrijdag 3 juni 2016 @ 07:59:19 #159
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162708926
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 07:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Nou. In ieder geval niet door mensen van buiten hier te halen.
Met een heel andere culturele achtergrond.
Een heel groot deel zit in de bijstand, dus die vormen de concurrente met degene die na 50 jaar arbeid nog een beetje AOW wil "genieten".

leuk die relatieve cijfers, heb je ze ook in absolute vorm?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_162708960
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 07:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:

En bovendien: een groot deel van de mensen zal weer terug moeten. Dan zou het zonde zijn dat al die nieuw gekochte Jan de Bouvrie design banken alsnog naar de kringloop gaan.
Nee, dat is juist het punt. We vangen niet zozeer vluchtelingen op, we gebruiken de noodsituatie voor arbeidsmigratie en dus naturalisatie. Ook al is het over 2 jaar pais en vree in Syrie, die mensen gaan niet meer terug, de wederopbouw mogen anderen doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 08:19:27 #161
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_162709026
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 07:59 schreef Re het volgende:

[..]

leuk die relatieve cijfers, heb je ze ook in absolute vorm?
Juist relatief is waar je naar moet kijken.
Fade to Black
  vrijdag 3 juni 2016 @ 08:20:49 #162
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162709034
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 08:19 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Juist relatief is waar je naar moet kijken.
neuh, dat heeft alleen zin als je naar veranderingen wil kijken, hoeveel % heeft na 1 jaar een baan etc.

het zegt wel iets maar niet alles aangezien we graag er een bedrag aan hangen enzo
pi_162709226
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 08:20 schreef Re het volgende:

[..]

neuh, dat heeft alleen zin als je naar veranderingen wil kijken, hoeveel % heeft na 1 jaar een baan etc.

het zegt wel iets maar niet alles aangezien we graag er een bedrag aan hangen enzo
Marokkanen lopen hier al aardig wat jaren rond. En het bijstandspercentage is nog steeds hoog. Ik zie niet aankomen dat dat onder Somaliërs veel anders is na een aantal jaren.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 10:27:12 #164
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162710443
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 08:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Marokkanen lopen hier al aardig wat jaren rond. En het bijstandspercentage is nog steeds hoog. Ik zie niet aankomen dat dat onder Somaliërs veel anders is na een aantal jaren.
ja, maar dan nog geven de absolute cijfers in dit geval meer betekenis aan het kostenplaatje, ik heb daar verder geen mening over, wil ze alleen zien
pi_162710649
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:27 schreef Re het volgende:

[..]

ja, maar dan nog geven de absolute cijfers in dit geval meer betekenis aan het kostenplaatje, ik heb daar verder geen mening over, wil ze alleen zien
Natuurlijk geven absolute cijfers meer info over de absolute kosten.
Deze relatieve kosten geven wel aan dat "een Marokkaan" moeilijk aan werk kan komen. Waarmee ik nog niet wil zeggen dat het de schuld is van "de Marokkaan" of van de discriminerende werkgevers.
Het geeft echter wel reden tot terughoudendheid bij het binnenhalen van meer mensen vanuit andere (veelal islamitische) culturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')