DENK mag de tering krijgen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:34 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Mail Sylvana misschien dat DENK er kamervragen over kan stellen.
Misschien omdat jij hier familie hebt waar je op terug zou kunnen vallen, en asielzoekers hebben dat niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:14 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens.
Maar ik heb 21 jaar geleden ondervonden dat er in mijn geval dan toch wel onderscheid werd gemaakt op etnische afkomst (dat is niet het geval als het gaat om asielzoekers of ex-gedetineerden).
Ik verliet een Blijfhuis na een jaar, en kreeg geen herinrichtingskosten. Anderen in diezelfde positie kregen dit wel, mits ze van buitenlandse afkomst waren,
quote:Gezin
2 personen (echtpaar of ouder met kind) ¤ 4.927,00
per extra kind ¤ 743,00
Maximum totaalbedrag per gezin ¤ 7.152,00
Standpunt richtprijzen
Het college stelt zich op het standpunt dat de richtprijzen zijn gebaseerd op een representatieve maatstaf: het Nibud. Dit betekent dat belanghebbende moet aantonen, dan wel aannemelijk moet maken dat de hoogte van de bijzondere bijstand niet toereikend is voor de aanschaf van de noodzakelijke gebruiksgoederen (CRvB 07-06-2011, nrs. 09/3547 WWB e.a. en CRvB 3-10-2009, nr. 08/7374 WWB). Dit standpunt geldt ook ten aanzien van de forfaitaire totaalbedragen voor een volledige woninginrichting die zijn afgestemd op de gezinsgrootte (CRvB 29-10-2002, nrs. 00/1545 NABW e.a.).
Wordt de noodzaak van de meerkosten ten opzichte van de richtprijzen niet door belanghebbende
aangetoond, dan is het college niet gehouden een hogere vergoeding te verstrekken dan de vergoeding conform de richtprijzen (zie CRvB 19-05-2005, nr. 03/5291 NABW). Zie over het gebruik van richtprijzenverder B7.2.6.2.
Het college kan de richtprijzen jaarlijks indexeren volgens de Nibudnormen. Standpunt afwijken van richtprijzen Het college kan de hoogte van de bijzondere bijstand ook vaststellen op basis van een aanbod op Markplaats of de Kringloop. Wel moet in die gevallen duidelijk zijn dat het betreffende gebruiksgoed in ieder geval beschikbaar is voor een bepaalde prijs.
Vorm van de bijzondere bijstand voor gebruiksgoederen
Artikel 51 lid 1 WWB bepaalt een dwingende volgorde voor de vorm van de bijzondere bijstand voor duurzame gebruiksgoederen. Afhankelijk van de individuele omstandigheden van belanghebbende geldt:
1. Borgtocht, als alleen onder deze voorwaarde een lening wordt verstrekt voor de kosten.
2. Lening, als borgtocht niet mogelijk is.
3. Om niet, als bovengenoemde vormen niet aan de orde zijn.
Zie over bijstand in de vorm van een geldlening en borgtocht ook B9.2. Er wordt geen toepassing gegeven aan bijstand in de vorm van borgtocht, tenzij het gaat om schuldsanering.
Dan ga je er dus vanuit dat al die migranten (en hun meestal laag opgeleide kinderen) van nu tegen die tijd werk hebben. Maar wacht even gaan die migranten zelf ook niet met pensioen tegen die tijd? Waar ze trouwens niks aan bijgedragen hebben.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:11 schreef Atak het volgende:
Die vluchtelingen zijn wel belangrijk om straks de vergrijzing tegen te gaan. Maar zelfs met die toestroom van vluchtelingen zal de vergrijzing in Nederland niet gestopt worden. Over 20+ jaar zijn er gewoon te veel mensen bejaard en met pensioen en te weinig mensen die belasting betalen. Ik vraag me af hoe dat opgelost gaat worden.
Het vergrijzing smoesje is idd nonsensquote:Op vrijdag 27 mei 2016 19:12 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Dan ga je er dus vanuit dat al die migranten (en hun meestal laag opgeleide kinderen) van nu tegen die tijd werk hebben. Maar wacht even gaan die migranten zelf ook niet met pensioen tegen die tijd? Waar ze trouwens niks aan bijgedragen hebben.
Word zo moe van dat vergrijzing smoesje en mensen die erin trappen. We hebben verdorrie een overbevolking waar je U tegen zegt en hoe lossen we dat op volgens de politici? Door nog meer volk te fokken, gaat vast goed komen in de toekomst!
Wat fijn Gia, dat jij dat zomaar even voor een ander kunt bepalen.... of ze wel of niet familie hebben.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 19:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien omdat jij hier familie hebt waar je op terug zou kunnen vallen, en asielzoekers hebben dat niet.
Ex-gedetineerden dan weer wel.
In elk geval schijnen dergelijke regelingen hier in Helmond over het algemeen als lening te bestaan:
[..]
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:11 schreef Atak het volgende:
Die vluchtelingen zijn wel belangrijk om straks de vergrijzing tegen te gaan. Maar zelfs met die toestroom van vluchtelingen zal de vergrijzing in Nederland niet gestopt worden. Over 20+ jaar zijn er gewoon te veel mensen bejaard en met pensioen en te weinig mensen die belasting betalen. Ik vraag me af hoe dat opgelost gaat worden.
leuk die relatieve cijfers, heb je ze ook in absolute vorm?quote:Op vrijdag 3 juni 2016 07:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nou. In ieder geval niet door mensen van buiten hier te halen.
Met een heel andere culturele achtergrond.
Een heel groot deel zit in de bijstand, dus die vormen de concurrente met degene die na 50 jaar arbeid nog een beetje AOW wil "genieten".
Nee, dat is juist het punt. We vangen niet zozeer vluchtelingen op, we gebruiken de noodsituatie voor arbeidsmigratie en dus naturalisatie. Ook al is het over 2 jaar pais en vree in Syrie, die mensen gaan niet meer terug, de wederopbouw mogen anderen doen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 07:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
En bovendien: een groot deel van de mensen zal weer terug moeten. Dan zou het zonde zijn dat al die nieuw gekochte Jan de Bouvrie design banken alsnog naar de kringloop gaan.
Juist relatief is waar je naar moet kijken.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 07:59 schreef Re het volgende:
[..]
leuk die relatieve cijfers, heb je ze ook in absolute vorm?
neuh, dat heeft alleen zin als je naar veranderingen wil kijken, hoeveel % heeft na 1 jaar een baan etc.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 08:19 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Juist relatief is waar je naar moet kijken.
Marokkanen lopen hier al aardig wat jaren rond. En het bijstandspercentage is nog steeds hoog. Ik zie niet aankomen dat dat onder Somaliërs veel anders is na een aantal jaren.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 08:20 schreef Re het volgende:
[..]
neuh, dat heeft alleen zin als je naar veranderingen wil kijken, hoeveel % heeft na 1 jaar een baan etc.
het zegt wel iets maar niet alles aangezien we graag er een bedrag aan hangen enzo
ja, maar dan nog geven de absolute cijfers in dit geval meer betekenis aan het kostenplaatje, ik heb daar verder geen mening over, wil ze alleen zienquote:Op vrijdag 3 juni 2016 08:45 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Marokkanen lopen hier al aardig wat jaren rond. En het bijstandspercentage is nog steeds hoog. Ik zie niet aankomen dat dat onder Somaliërs veel anders is na een aantal jaren.
Natuurlijk geven absolute cijfers meer info over de absolute kosten.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 10:27 schreef Re het volgende:
[..]
ja, maar dan nog geven de absolute cijfers in dit geval meer betekenis aan het kostenplaatje, ik heb daar verder geen mening over, wil ze alleen zien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |