Een eigen gratis woning vind ik ook al overdreven. Die lui krijgen allerlei privileges waar normale burgers hard voor moeten werken, en vervolgens ook nog eens voor anderen moeten ophoesten.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 08:47 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wat een gelul, dat kan makkelijk met kringloop en IKEA materiaal. Vind 10k echt zwaar overdreven.
gisteren op journaal.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 08:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een eigen gratis woning vind ik ook al overdreven. Die lui krijgen allerlei privileges waar normale burgers hard voor moeten werken, en vervolgens ook nog eens voor anderen moeten ophoesten.
Nou, arme huishoudens worden de hele tijd geboost, alleen zijn ze dat in hun budget gaan verwerken, waardoor het niet opvalt. Huurtoeslag, Zorgtoeslag, Kinderbijslag, Kindgebonden budget, vervangingsbudget witgoed, vervangingsbudget bruingoed, sportfondsen voor kinderen, korting op gemeentelijke belastingen, gesubsidieerde passen van de gemeente voor het zwembad, de bibliotheek, de uitkering die er veelal genoten wordt, gesubsidieerd openbaar vervoer etc. etc.quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:16 schreef Rica het volgende:
veel arme Nederlandse huishoudens die nooit van zijn leven eens zo'n boost krijgen.
Ja, met het verschil dat meubels in Eritrea geen 10.000 euro kostenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 08:56 schreef Braindead2000 het volgende:
Gemiddeld jaarsalaris in Eritrea: $268
10.000 Euro is dus voor een Eritreeër hetzelfde als 1 miljoen euro voor ons is.
Dat zeg jij als waarachtig Nederlander?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 08:56 schreef Braindead2000 het volgende:
Gemiddeld jaarsalaris in Eritrea: $268
10.000 Euro is dus voor een Eritreeër hetzelfde als 1 miljoen euro voor ons is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 09:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat zeg jij als waarachtig Nederlander?
Geen Ipad, Playstation en Netflix-abonnement? Dat valt me tegen van je.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 09:26 schreef KoosVogels het volgende:
10k lijkt mij wat aan de hoge kant. Met 3,5k kun je je toko prima vullen met kringlooprommel.
Omdat het mij opvalt hoe jij Nederland het liefste ziet.quote:
Met je uitkering kun je prima een Netflix-abo nemen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 09:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Geen Ipad, Playstation en Netflix-abonnement? Dat valt me tegen van je.
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 06:19 schreef Toefjes het volgende:
Met 10K kun je een hele kringloopwinkel opkopen. Misschien wel meerdere.
Dit, mensen kunnen tegenwoordig niet met geld omgaan, alles moet design zijnquote:Op donderdag 26 mei 2016 23:11 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik heb het met 1000 gedaan
Ik ga nu weer verhuizen en kost me ongeveer 500
Als je niet meer hebt kun je ook niet meer uitgeven
Participatiemaatschappij, zet ze dan ook maar op de urgentielijst en geef ze voorrang om papier te gaan prikken of doosjes te gaan zitten vouwen voor hun uitkering.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 08:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gewoon laten werken voor hun spullen dat volk.
Design ja.. En dan hebben ze nog van die pershout, geplastificeerde rommel die na x aantal keer verplaatsen uit elkaar valt. Beter halen die lui gewoon spullen bij de kringloop.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 09:54 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dit, mensen kunnen tegenwoordig niet met geld omgaan, alles moet design zijn
Precies, je zou met 10k een franchise kunnen beginnen aan kringloopwinkels.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 06:19 schreef Toefjes het volgende:
Met 10K kun je een hele kringloopwinkel opkopen. Misschien wel meerdere.
Of de 10k overmaken naar 't thuisland en er daar een nieuw huis van bouwen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:08 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Precies, je zou met 10k een franchise kunnen beginnen aan kringloopwinkels.
Maar waarom niet als lening dan?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 08:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik vind het ook veel te veel, die 10.000 Euro.
Niets mis met kringloopwinkels.
Dat ze een budget krijgen om een woning in te richten vind ik overigens niet zo'n probleem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |