Dat is wel beredeneerd vanuit een erg deontologische invalshoek.quote:
Goed, het huidige economische systeem/verzorgingsstaat is niet houdbaar onder de huidige samenstelling van de bevolking, teveel ouderen icm economische krimp van de laatste jaren, daling koopkracht (+- 12 procent sinds de crisis 2008, bron cbs). Maar de gedachtegang dat het binnenhalen van jonge vluchtelingen dit gaat oplossen is compleet ridicuul. Veel jongeren helpen, maar dit kan alleen door veel te fokken onder de Nederlandse bevolking. Niet het binnen halen van kansloze onrendabele uit verre landen. (achterstand op taal/cultuur/opleiding/vermogenspositie etc.etc.)quote:Op vrijdag 27 mei 2016 01:22 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Somaliers zijn inderdaad nog erger. Veel Afrikanen zijn dat overigens, denk aan Nigerianen bijvoorbeeld.
Verder helemaal met je eens. Het is wachten tot dit een keer volledig uit de hand loopt met al die bevolkingsgroepen bij elkaar. Het rommelt nu al verschrikkelijk.
Ik snap ook niet waarom vluchtelingen uberhaupt een huis krijgen. Ik mag toch hopen dat de oorlog in Syrie zich binnen nu en een paar jaar oplost, en dat ze dan weer terug kunnen. Het opvangen opzich is niet zo heel erg vind ik, maar ik snap niet dat het zo geregeld wordt dat ze hier permanent blijven. Is de vergrijzing hier dan de reden voor?
hahaha kloptquote:Op vrijdag 27 mei 2016 01:17 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Die zijn er voor de mensen die wel hebben gewerkt maar alles wordt afgenomen. Straks kopen we een inboedel voor weinig waar we indirect eigenlijk al voor hebben betaald maar jaren lang gebruikt is door iemand die er geen reet voor heeft gedaan en een hekel aan de schenker heeft.
Nou in de woestijn in Syrië zaten ze ook op kistjes hoor.quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:09 schreef Ryan3 het volgende:
Moeten ze dan op een sinasappelkistje zitten? Wie A zegt moet ook B zeggen, lijkt me logisch. 10K is in feite nog weinig. Het stroomt allemaal weer terug naar de ondernemers en via hun voor een deel weer naar de staatskist.
Er zijn genoeg mensen die meer dan 10k uitgeven hoor. Lijkt erop dat de helft van FOk arme stakkers zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 02:18 schreef Eenskijken het volgende:
tering, 10k is echt teveel. Half nederland kan dat echt niet zomaar veroorloven voor inboedel. Dit is echt bizar.
Zweden?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 02:33 schreef Atak het volgende:
Dat geld (10k euro) kon in Ikea-cadeaubonnen gegeven worden. Dan weet je ook gelijk waar het geld naartoe gaat.
Eh. Nee.quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een matras van 100 euro is geen goed matras.
Maar kijk gewoon in je huis om je heen en tel dat op. Dan zit je echt heel snel aan de 10K. Ik ken mensen die een TV hebben die al duurder is! En denk aan al die kleine dingetjes, schaartjes, lijmpotjes, pollepel, tierelantijnen, kleedje hier, lampje daar. Al zijn dat allemaal maar dingen van 10 euro, je hebt er zo 1000 van liggen.
Technisch gezien Nederland maar IKEA betaalt nauwelijks belasting dus... naar verschillende offshore accounts zoals Nassau, Barbados en de Kaaimaneilanden. En uiteindelijk naar verschillende zwembadinstallateurs en Ferraridealers.quote:
Dat is maar net hoe veeleisend je bent.Ik heb uitsluitend via kringloop en marktplaats gekocht en was voor minder dan 1200¤ klaar.quote:[b
] het volgende:[/b]
knap als je voor 3.5k je huis volledig kan inrichten
Een reisje naar Nederland, 3500 euro opstrijken en weer terug.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 05:51 schreef FANN het volgende:
Ik vond het terugkeerpakket wel leuk gevonden![]()
http://www.nrc.nl/handels(...)-vertrekgeld-1593022
Heb je toch een leuk uitstapje gehad en nog geld toe ook en als je jaarinkomen 2.000 euro isquote:Op vrijdag 27 mei 2016 06:08 schreef Rica het volgende:
[..]
Een reisje naar Nederland, 3500 euro opstrijken en weer terug.
En het gek vinden dat ze blijven komen
https://www.rijksoverheid(...)huiskostenvergoedingquote:Op vrijdag 27 mei 2016 06:34 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vraag me af wat ze in Amsterdam krijgen. Voorheen was het 5000 bij een noodgedwongen verhuizing, dat vind ik al heel royaal.
Maar dat is toch als je verhuizen moet omdat je woning platgegooid of gerenoveerd wordt?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 06:36 schreef FANN het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)huiskostenvergoeding
ja klopt wel zo ongeveer
Klopt. Dat is vergoeding als je gedwongen moet verhuizen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 07:28 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Maar dat is toch als je verhuizen moet omdat je woning platgegooid of gerenoveerd wordt?
En wordt door de verhuurder betaald.
Nou ja dan is een vergoeding niet meer dan logisch vind ik.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 07:34 schreef Rica het volgende:
[..]
Klopt. Dat is vergoeding als je gedwongen moet verhuizen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |