Word prima onderzoek naar gedaan hoorquote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar wordt geen onderzoek naar gedaan. Heel bewust. Maar de uitkeringen, subsidies, zorgkosten, onderwijskosten (allemaal speciale aanpassingen/leraren), toegenomen criminaliteit dus politie, inburgering, ambtenaren, psychologische begeleiding, overlast etc etc, zijn opgeteld gewoon heel erg hoog. Terwijl er in praktisch alle gevallen nooit iets terug komt.
Maar ik maak me geen zorgen over het geld, zozeer. Ik maak me eerder zorgen over de ontwrichting van de Nederlandse maatschappij. Die kosten zijn niet in geld uit te drukken.
Goed punt, culturele verschillen, ze komen uit zo'n macho cultuur waarin het belangrijker is dat de vader des huizes een Duitse wagen uit 1995 rijdt i.p.v de kinderen fatsoenlijke studiemateriaal krijgtquote:Op donderdag 26 mei 2016 23:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb Syriėrs als buren. En ik heb dus gezien wat er allemaal in het huis gegaan is. Gewoon goedkoop spul. Goedkoop laminaat, goedkope bank (zo'n lelijke leren witte), flatscreen etc.
Mijn buurvrouw heeft nog aangeboden of ze haar bank wilden hebben. Hebben ze geweigerd. Ik dat ze vanuit hun cultuur oom geven om status. Een Nederlander is blij met een fiets, terwijl ze in veel culturen een mooie auto willen. Denk dat tweedehands ook te min (vies) is.
Maar wel nektasje hohoquote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:01 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Goed punt, culturele verschillen, ze komen uit zo'n macho cultuur waarin het belangrijker is dat de vader des huizes een Duitse wagen uit 1995 rijdt i.p.v de kinderen fatsoenlijke studiemateriaal krijgt
Als je alles nieuw gaat kopen niet. Tweede of derdehands moet wel lukken.quote:Op donderdag 26 mei 2016 22:57 schreef CarltonBanks het volgende:
knap als je voor 3.5k je huis volledig kan inrichten
Ik zeg niet dat 10K niet veel is. Ik zeg dat als je een huis voor 10K moet inrichten, je weinig overbodige luxe kunt veroorloven.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het gaat om de perceptie. Als je werkt voor een klein loon, net de eindjes aan elkaar kan knopen. Dat is het zeer frustrerend als een nieuwkomer een bedrag van 10k krijgt.
Jij hebt waarschijnlijk een goede baan met goed salaris. Dan is 10k niet zoveel.
En dat voor mensen die, in mijn ogen, niet eens echt zielig zijn. Ze hebben ook duizenden euro's betaald om hier te komen. De echt arme mensen op deze wereld hebben nog geen 5 euro om aan hun kont te krabben.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar wordt geen onderzoek naar gedaan. Heel bewust. Maar de uitkeringen, subsidies, zorgkosten, onderwijskosten (allemaal speciale aanpassingen/leraren), toegenomen criminaliteit dus politie, inburgering, ambtenaren, psychologische begeleiding, overlast etc etc, zijn opgeteld gewoon heel erg hoog. Terwijl er in praktisch alle gevallen nooit iets terug komt.
Maar ik maak me geen zorgen over het geld, zozeer. Ik maak me eerder zorgen over de ontwrichting van de Nederlandse maatschappij. Die kosten zijn niet in geld uit te drukken.
sorry hoor, als je slim inkoopt kun je zelfs voordat bedrag een goede inboedel plus nieuwe keuken veroorloven. Dit bedrag is echt belachelijk.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat 10K niet veel is. Ik zeg dat als je een huis voor 10K moet inrichten, je weinig overbodige luxe kunt veroorloven.
Dan toch liever die niet-zielige mensen heir dan de allerzieligsten.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dat voor mensen die, in mijn ogen, niet eens echt zielig zijn. Ze hebben ook duizenden euro's betaald om hier te komen. De echt arme mensen op deze wereld hebben nog geen 5 euro om aan hun kont te krabben.
Die overbodige luxe lijkt me dan ook echt overbodig voor die mensen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat 10K niet veel is. Ik zeg dat als je een huis voor 10K moet inrichten, je weinig overbodige luxe kunt veroorloven.
Die kunnen ze dus voor die 10K ook echt niet aanschaffen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:04 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Die overbodige luxe lijkt me dan ook echt overbodig voor die mensen.
Kennelijk.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan toch liever die niet-zielige mensen heir dan de allerzieligsten.
Zeg dat maar tegen alle starters die het voor minder dan 1000 euro moeten regelen. En ook geen gesubsidieerd huis krijgen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt, de onrust in het midden oosten is echt een zegen, anders hadden we in het westen echt een tekort gehad aan goede artsen en chirurgen binnen nu en 10 jaar. Gelukkig is dat probleem nu verholpen met allemaal nieuwe productieve leute die de onrendabele Nederlandse Tokkies gaan onderhouden.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:00 schreef Geerd het volgende:
[..]
Verdient zich allemaal terug allemaal dokters !!!
Makkelijk. 10k is echt veel geld, alleen je moet dan niet allemaal nieuwe spullen willen hebben. Oud beeldbuistv'tje kost nog geen 10euro bijvoorbeeld. Als je een beetje tweedehands gaat kijken, is 10k veel geld.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die kunnen ze dus voor die 10K ook echt niet aanschaffen.
Ik denk dat veel asielzoekers geld overhouden.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die kunnen ze dus voor die 10K ook echt niet aanschaffen.
Niemand hoeft nog op een beeldbuis te kijken. Ook uitkeringstrekkers krijgen gewoon flatscreens.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:08 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Makkelijk. 10k is echt veel geld, alleen je moet dan niet allemaal nieuwe spullen willen hebben. Oud beeldbuistv'tje kost nog geen 10euro bijvoorbeeld. Als je een beetje tweedehands gaat kijken, is 10k veel geld.
Zeker niet als je voorheen minder verdiende dan je huidige uitkering en dus makkelijk met dat bedrag kan leven.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kennelijk.
Sowieso is de volgorde verkeerd. Er zit geen psychologische gedachte achter.
Lijkt me weinig gunstig voor iemands motivatie om eerst een huis en uitkering te krijgen, een shoptegoed erbij, en dan voor 100-200 euro per maand meer, fulltime te gaan werken.
Als je mij 100k geeft ook.quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:09 schreef Ryan3 het volgende:
Moeten ze dan op een sinasappelkistje zitten? Wie A zegt moet ook B zeggen, lijkt me logisch. 10K is in feite nog weinig. Het stroomt allemaal weer terug naar de ondernemers en via hun voor een deel weer naar de staatskist.
Die vluchtelingen moeten blij zijn dat ze geen kogels en bommen om hun oren hebben vliegen. Daarbij moeten ze ook blij zijn dat ze hier zijn, in plaats van, zoals het volgens mij hoort, in een tentenkamp in Turkije. Ze gaan maar lekker op een beeldbuis kijken, pleur is opquote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niemand hoeft nog op een beeldbuis te kijken. Ook uitkeringstrekkers krijgen gewoon flatscreens.
Niet overal, denk ik. Dit is ook maar één gemeente. Wrs hebben ze er niet zoveel.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niemand hoeft nog op een beeldbuis te kijken. Ook uitkeringstrekkers krijgen gewoon flatscreens.
Is het zo gek om nog een oud beeldbuisje te hebben? Kijk sowieso nauwelijks tv.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit is dan ook de reden waarom we ze hierheen lokken en niet in de regio helpen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:09 schreef Ryan3 het volgende:
Moeten ze dan op een sinasappelkistje zitten? Wie A zegt moet ook B zeggen, lijkt me logisch. 10K is in feite nog weinig. Het stroomt allemaal weer terug naar de ondernemers en via hun voor een deel weer naar de staatskist.
Ja, zit wel een industrie achter idd. Geef je dat daar uit, komt er niets van terug iig.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:11 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Dit is dan ook de reden waarom we ze hierheen lokken en niet in de regio helpen.
Denk dat ouderen die nog hebben. Een flatscreen past niet mooi in hun tv-meubel maar die zouden er ook wel eentje gratis willen denk ik.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Is het zo gek om nog een oud beeldbuisje te hebben? Kijk sowieso nauwelijks tv.
Plus dat toen ik op mezelf ging het moest doen van iets van 1500 spaargeldquote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het gaat om de perceptie. Als je werkt voor een klein loon, net de eindjes aan elkaar kan knopen. Dat is het zeer frustrerend als een nieuwkomer een bedrag van 10k krijgt.
Jij hebt waarschijnlijk een goede baan met goed salaris. Dan is 10k niet zoveel.
Klopt, maar zij zijn een beetje meerderwaardig, althans daarachter verschuilen ze zich, want ze zijn eigenlijk bang.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:12 schreef Charleville het volgende:
Ik kan max 50 per maand sparen, zo'n 10.000 euro zou ik nooit te zijn krijgen op mijn rekening in m'n leven, en dat terwijl ik werk en belasting betaal..
De verhoudingen zijn zo erg zoek, kan er eigenlijk wel om huilen, de meeste waarderen het niet eens, ik heb Somaliėrs als buren, zie die vrouwen altijd met kinderwagens langs lopen, en geen enkel lachje kan er vanaf, als je voor ze stopt, in de auto.. Ze kijken recht voor zich uit, ze geven echt geen fuck om iemand anders dan zichzelf, dringen voor bij kassas, hoe sociaal we in West Europa naar elkaar zijn, die vriendelijkheid zit er bij hun echt niet in.
Moet je nagaan dat er gezinnen zijn die voor 2.021¤ moeten rondkomen en voor alle subsidies net buiten de bood vallen en hierdoor misschien 2-3k per jaar max kunnen sparen.quote:Het modaal inkomen 2016 volgens het CPB is ¤ 36.500.
Per maand is dit bruto ¤ 2.808 en netto ongeveer ¤ 2.021.
met stappentellerquote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:15 schreef luxerobots het volgende:
Geeft Oisterwijk ook iPhones 6? Zou toch jammer zijn als een asielzoeker het met een LG of Huawei moet doen.
Gaat niet lukken hoor met een gezin 2-3K per jaar sparen, ook niet als je veel meer verdient.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:14 schreef RamboDirk het volgende:
10.000 euro
[..]
Moet je nagaan dat er gezinnen zijn die voor 2.021¤ moeten rondkomen en voor alle subsidies net buiten de bood vallen en hierdoor misschien 2-3k per jaar max kunnen sparen.
Maar Bashar mag voor zijn gezin even in zijn net verkregen huurwoning met alle subsidies erop en eraan plus bijstandsuitkering even voor 10k de inrichting verzorgen![]()
Hoe wil je onrust en een tweespan veroorzaken in de samenleving....solidariteit werkt voor ambtenaren blijkbaar maar één kant op....
Wat KoosVogels altijd zegt: hadden ze maar hun best moeten doen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:13 schreef Rica het volgende:
[..]
Plus dat toen ik op mezelf ging het moest doen van iets van 1500 spaargeldWas alles wat ik had. Dan ben je blij als je vloerbedekking, laminaat en iets voor de ramen kunt overnemen. Eerste meubeltjes zijn vaak afdankertjes van anderen of de goedkoopste die je kan vinden.
Maar ok, het gaat hier waarschijnlijk om gezinnen met kinderen, groot verschil en die wellicht geen contacten hebben. Geen kennis die zegt: O ik heb nog wel dit of dat voor je.
Als die in een kaal huis komen dan zijn het geen idioot hoge bedragen.
Alleen wel schrijnend tegenover de Nederlanders die op minimum moeten leven en nooit eens zo'n meevaller krijgen.
Daarom alleen al mot ik geen kinderen,quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat niet lukken hoor met een gezin 2-3K per jaar sparen, ook niet als je veel meer verdient.
Nog ergerquote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat niet lukken hoor met een gezin 2-3K per jaar sparen, ook niet als je veel meer verdient.
Precies dit gedrag is waarom er ook totaal geen draagvlak is voor die mensen. Maar ik hoop dat de politiek het gaat merken met de volgende verkiezingen. Alleen zo jammer dat werkelijk zo'n beetje alle partijen pro-vluchteling zijn, behalve de PVV. Die vind ik dan weer te extreem eigenlijk.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:12 schreef Charleville het volgende:
Ik kan max 50 per maand sparen, zo'n 10.000 euro zou ik nooit te zijn krijgen op mijn rekening in m'n leven, en dat terwijl ik werk en belasting betaal..
De verhoudingen zijn zo erg zoek, kan er eigenlijk wel om huilen, de meeste waarderen het niet eens, ik heb Somaliėrs als buren, zie die vrouwen altijd met kinderwagens langs lopen, en geen enkel lachje kan er vanaf, als je voor ze stopt, in de auto.. Ze kijken recht voor zich uit, ze geven echt geen fuck om iemand anders dan zichzelf, dringen voor bij kassas, hoe sociaal we in West Europa naar elkaar zijn, die vriendelijkheid zit er bij hun echt niet in.
.quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:09 schreef Ryan3 het volgende:
Arm zijn is een keuze. Of in ieder geval eigen schuld. Dat is zo'n beetje het mantra idd.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat KoosVogels altijd zegt: hadden ze maar hun best moeten doen.
Hoe hou je zulke ideeėn in stand? Ken je niemand die van een uitkering rond moet komen?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch wel Prius?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:25 schreef Geerd het volgende:
Jesse Klaver is al aan het proberen om er nog gratis auto's uit te slepen denk ik net voor het weekend
Precies, hier zit ik ook mee, ze zeggen soms dingen die totaal onrealistisch zijn, en daardoor worden ze door veel partijen niet eens meer serieus genomen, ik had liever een wat stabielere partij zoals de VVD gehad, maar dan met een zeer streng asielbeleid.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:22 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Precies dit gedrag is waarom er ook totaal geen draagvlak is voor die mensen. Maar ik hoop dat de politiek het gaat merken met de volgende verkiezingen. Alleen zo jammer dat werkelijk zo'n beetje alle partijen pro-vluchteling zijn, behalve de PVV. Die vind ik dan weer te extreem eigenlijk.
Is ook niet erg, maar blijkbaar is de gedachte/hersenkronkel dat het huidige systeem niet houdbaar zou zijn als we geen jonge aanwas van buitenaf halen omdat geboorte achterblijvenquote:
PVV is toch alleen anti-Islam? Of zijn ze nu ook anti-Christelijke vluchtelingen?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:22 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Alleen zo jammer dat werkelijk zo'n beetje alle partijen pro-vluchteling zijn, behalve de PVV. .
Bij zelfverklaarde kosmopolieten zoals KoosVogels, die godbetert niet eens universitair geschoold is en in een of ander kutdorp woont, kom je vaak wel een zekere hardvochtigheid tegen jegens mensen die het minder getroffen hebben.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:22 schreef Rica het volgende:
[..]
Arm zijn is een keuze. Of in ieder geval eigen schuld. Dat is zo'n beetje het mantra idd.
[..]
Hoe hou je zulke ideeėn in stand? Ken je niemand die van een uitkering rond moet komen?
Ze richten zich hoofdzakelijk tegen de Islam ja, maar volgens mij zijn ze sowieso anti-vluchteling. Kan me niet voorstellen dat de PVV staat te springen om christelijke Ethiopiers.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:28 schreef Rica het volgende:
[..]
PVV is toch alleen anti-Islam? Of zijn ze nu ook anti-Christelijke vluchtelingen?
Ik zie onze economie wel achteruit gaan. Een trend die sowieso al gaande is.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:28 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Is ook niet erg, maar blijkbaar is de gedachte/hersenkronkel dat het huidige systeem niet houdbaar zou zijn als we geen jonge aanwas van buitenaf halen omdat geboorte achterblijvenDe pensioenen moeten betaald worden door nieuwe jonge werknemers uit het verre buitenland die uiteraard direct een bijdrage zullen hebben
![]()
Over 100 jaar is er een hele generatie kinderlozen uitgestorven en heb je alleen nog maar kansloze import uit syrļe/ethopļe en somalļe over die zogenaamd de pensioen van de ouderen van morgen moeten gaan betalen en het vliegwiel van de economie gaande moet houden....right
Ja dat is ook altijd een mooie !!quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:28 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Is ook niet erg, maar blijkbaar is de gedachte/hersenkronkel dat het huidige systeem niet houdbaar zou zijn als we geen jonge aanwas van buitenaf halen omdat geboorte achterblijvenDe pensioenen moeten betaald worden door nieuwe jonge werknemers uit het verre buitenland die uiteraard direct een bijdrage zullen hebben
![]()
Over 100 jaar is er een hele generatie kinderlozen uitgestorven en heb je alleen nog maar kansloze import uit syrļe/ethopļe en somalļe over die zogenaamd de pensioen van de ouderen van morgen moeten gaan betalen en het vliegwiel van de economie gaande moet houden....right
Zo langzamerhand wordt het aantrekkelijk om op de CDA en Sybrand te gaan stemmenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:26 schreef Charleville het volgende:
[..]
Precies, hier zit ik ook mee, ze zeggen soms dingen die totaal onrealistisch zijn, en daardoor worden ze door veel partijen niet eens meer serieus genomen, ik had liever een wat stabielere partij zoals de VVD gehad, maar dan met een zeer streng asielbeleid.
Ja joh geef je ze een vingerkootje vreten ze je met huid en haar op.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:32 schreef praadje het volgende:
Van de week deze radiodocumentaire geluisterd;
http://www.2doc.nl/docume(...)st-van-Mohammed.html
Ken je deze documentaire?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:36 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja joh geef je ze een vingerkootje vreten ze je met huid en haar op.
Oisterwijk is harstikke rechts.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Mag allemaal wat kosten zo'n linkse hobby. Wel met bindend PvdA stemadvies natuurlijk.
Ja maar vul je dat zelf in of heb je dat Wilders echt horen zeggen?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:30 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Ze richten zich hoofdzakelijk tegen de Islam ja, maar volgens mij zijn ze sowieso anti-vluchteling. Kan me niet voorstellen dat de PVV staat te springen om christelijke Ethiopiers.
Wilders heeft wel gezegd 0 vluchtelingen te willen. Ook geen christelijke asielzoekers dus.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:40 schreef Rica het volgende:
[..]
Ja maar vul je dat zelf in of heb je dat Wilders echt horen zeggen?
Serieuze vraag. Ik hou niet bij wat voor cryptopraat hij allemaal uitkraamt. Mensen projecteren een hoop standpunten op de PVV want ze zijn vaak vaag.
Lijkt me wel van belang of Wilders wel of geen anti-Christ is. Groot nieuws zelfs.
Opzich is die trend niet heel erg, deze generatie moet een demografisch offer brengen om het land te "redden". Wanneer we over 75-100 jaar 1 op 1 lopen met de bevolkingsgroei qua sterfte en geboorte dan trekt dit vanzelf recht. Één kind gezinnen werken dan wel omdat er simpelweg een gelijkwaardige groep ouderen is om te onderhouden. Hiervoor zul je 2-3 generaties een stap terug moeten doen om vervolgens weer stappen voorruit te maken.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie onze economie wel achteruit gaan. Een trend die sowieso al gaande is.
Gemiddeld genomen zijn we de afgelopen jaren flink armer geworden. Dat merk je vooral aan diensten en voorzieningen die er niet meer zijn. Studenten moeten gaan lenen, eigen risico in de zorg, sociale huurwoningen zijn niet meer beschikbaar en we moeten steeds langer doorwerken.
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:40 schreef Rica het volgende:
[..]
Ja maar vul je dat zelf in of heb je dat Wilders echt horen zeggen?
Serieuze vraag. Ik hou niet bij wat voor cryptopraat hij allemaal uitkraamt. Mensen projecteren een hoop standpunten op de PVV want ze zijn vaak vaag.
Lijkt me wel van belang of Wilders wel of geen anti-Christ is. Groot nieuws zelfs.
Even gelezen waar het om gingquote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:44 schreef praadje het volgende:
[..]
Wat wil je dan zeggen met je posting? Want dat begrijp ik niet.
Hou het in gedachtenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:46 schreef praadje het volgende:
[..]
Oh ja, dat kan natuurlijk ook haha. Maar hij is echt de moeite waard om te beluisteren.
Ok, dat is dan nieuw voor mij. Ik dacht dat hij wilde scheiden op basis van geloof maar goed om te zien dat hij zijn joods-christelijke voorkeur aan de kant zet voor een meer rechtvaardig standpunt.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wilders heeft wel gezegd 0 vluchtelingen te willen. Ook geen christelijke asielzoekers dus.
Syriė is zo'n grote puinzooi, de meeste 'vluchtelingen' (vluchteling vind ik een vreemd begrip, want ook het normale leven gaat door in Syriė) zullen dus waarschijnlijk wel blijven. Ze zullen ook zoals andere migrantengroepen een hoger geboortecijfer hebben.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Opzich is die trend niet heel erg, deze generatie moet een demografisch offer brengen om het land te "redden". Wanneer we over 75-100 jaar 1 op 1 lopen met de bevolkingsgroei qua sterfte en geboorte dan trekt dit vanzelf recht. Één kind gezinnen werken dan wel omdat er simpelweg een gelijkwaardige groep ouderen is om te onderhouden. Hiervoor zul je 2-3 generaties een stap terug moeten doen om vervolgens weer stappen voorruit te maken.
Je lost dit niet op door zogenaamde groei en kansloze jonge aanwas qua demografie uit andere landen en culturen te halen. Simpelweg omdat ze de taal, cultuur en werk/omgangs ethiek niet kennen die wij hanteren, ook hun kinderen groeien op met de waarde en normen uit deze landen. Niet dat er een goed of fout is maar multiculturele samenlevingen werken niet in mijn optiek, de mens is nu eenmaal intolerant. Betekent niet dat je geen respect kunt opbrengen voor andere culturen om buiten de grenzen van je eigen land als wereld/mensheid samen verder te komen.
Ik moet er niet aan denken. Ik zou voor geen goud in een wijk gaan wonen waar veel buitenlanders wonen, maar straks ontkom je er niet meer aan.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Syriė is zo'n grote puinzooi, de meeste 'vluchtelingen' (vluchteling vind ik een vreemd begrip, want ook het normale leven gaat door in Syriė) zullen dus waarschijnlijk wel blijven. Ze zullen ook zoals andere migrantengroepen een hoger geboortecijfer hebben.
Kortom, het gaat allemaal nog multicultureler worden. Nu zijn de grote steden in meerderheid multicultureel, en dat zal, mede door de asielzoekers, doordringen tot de kleinere steden en dorpjes.
Van joods-christelijk moet in de grondwet naar grenzen dicht voor onze christelijke broeders.quote:
Bedank links hier daar maar voor !!! Lekker multiculti ja toch !!quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:50 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken. Ik zou voor geen goud in een wijk gaan wonen waar veel buitenlanders wonen, maar straks ontkom je er niet meer aan.
Is ook, wat vind je er zelf van?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Syriė is zo'n grote puinzooi, de meeste 'vluchtelingen' (vluchteling vind ik een vreemd begrip, want ook het normale leven gaat door in Syriė) zullen dus waarschijnlijk wel blijven. Ze zullen ook zoals andere migrantengroepen een hoger geboortecijfer hebben.
Kortom, het gaat allemaal nog multicultureler worden. Nu zijn de grote steden in meerderheid multicultureel, en dat zal, mede door de asielzoekers, doordringen tot de kleinere steden en dorpjes.
Dan wel idd geen grenzen meer niks, veel meer aanslagen etc maar dat maakt niet uit one big happy familie daar fappen die linksen opquote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:55 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Is ook, wat vind je er zelf van?
Het zal wellicht een beetje little America worden (als het gedeeltelijk al niet zo is, zie de grote steden/randstad) blanke wijken en zwarte/gekleurde ghetto's. En als we helemaal doorslaan wordt het net zoals in Zuid-Afrika, complete etnische groepen die langs elkaar heen leven. Het leuke is wel weer dat je straks kan kiezen waar je wilt gaan wonen op deze wereld omdat het overal min of meer dezelfde bagger zal zijn, wat dat betreft wel één wereld
Dat kabinet PvdA, SP en GroenLinks heeft de grenzen opengezet!!quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:54 schreef Geerd het volgende:
[..]
Bedank links hier daar maar voor !!! Lekker multiculti ja toch !!
Iig wel gezorgd dat er nog velen zullen volgenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:58 schreef Rica het volgende:
[..]
Dat kabinet PvdA, SP en GroenLinks heeft de grenzen opengezet!!
Een wijk met veel allochtonen is vaak een wijk met een lagere sociale onderklasse in de zin van veel werkloosheid, tijdelijk werk of minimum loon werk mensen. Dit had net zo goed een wijk met blanken kunnen zijn in dezelfde situatie bij wijze van spreken.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:50 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken. Ik zou voor geen goud in een wijk gaan wonen waar veel buitenlanders wonen, maar straks ontkom je er niet meer aan.
Eens. De hele zorgstaat gaat op zo'n manier naar de klote. Luie mensen die niet willen werken zul je altijd houden, maar er nog meer binnenhalen helpt zeker niet mee.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 01:02 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Een wijk met veel allochtonen is vaak een wijk met een lagere sociale onderklasse in de zin van veel werkloosheid, tijdelijk werk of minimum loon werk mensen. Dit had net zo goed een wijk met blanken kunnen zijn in dezelfde situatie bij wijze van spreken.
Echter helpt het natuurlijk niet om meer kansloze mensen te gaan binnenhalen die zo goed als geen kans hebben ooit rendabel te worden voor de samenleving. En een samenleving is helaas ook economie, buiten de culturele verschillen is het dus ook economisch niet verstandig.
En 10.000 euro shoptegoed is een verkeerd signaal en een slecht incentive om daadwerkelijk ooit moeite gaan doen om wel rendabel te gaan worden voor de Nederlandse samenleving. 10.000 euro zullen ze (de import leute) bijna niet of nooit nog gaan verdienen in hun minimumloon baantjes dus dan maar lekker uitkering trekken, wie geeft ze ongelijk? Daarmee geven ze direct een goed voorbeeld voor de nieuw geboren 2e generatie Syrische allochtonen kids
Ook voor iemand met een goed salaris is 10k gewoon een hoop geld.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nu moet ik wel zeggen dat ik de Syriėrs stukken hoger heb zitten dan bijvoorbeeld de Somaliėrs, puur en alleen gebaseerd op hun ondernemingsgeest en werk-ethiek.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 01:05 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Eens. De hele zorgstaat gaat op zo'n manier naar de klote. Luie mensen die niet willen werken zul je altijd houden, maar er nog meer binnenhalen helpt zeker niet mee.
Die zijn er voor de mensen die wel hebben gewerkt maar alles wordt afgenomen. Straks kopen we een inboedel voor weinig waar we indirect eigenlijk al voor hebben betaald maar jaren lang gebruikt is door iemand die er geen reet voor heeft gedaan en een hekel aan de schenker heeft.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 01:13 schreef MrSweets het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk kringlopen in NL of van die kwantum winkels ?
Als we 10k geven voor inboedels aan nieuwkomers, moeten die zaken dan niet sluiten.
Ze zeggen eigenlijk dat 10k het echte echte minimum is waarvoor je een degelijke inboedel kan kopen. Voor wie zijn die budget opties dan ?
Die mensen hebben dan ook al een inrchting. Vluchtelingen moeten vanaf scratch beginnen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:01 schreef Perrin het volgende:
Sinterklaas is vroeg (en gul) dit jaar.
Er zijn genoeg Nederlanders die zelf geen 10k hebben om stuk te slaan op een nieuwe inrichting..
Dus heb je 10k nodig.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 01:17 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die mensen hebben dan ook al een inrchting. Vluchtelingen moeten vanaf scratch beginnen.
En dan zijn er nog steeds mensen die dit allemaal goed proberen te pratenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 01:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dus heb je 10k nodig.
En ondertussen studenten alles tot op de laatste cent laten terugbetalendit land is ver heen.
Somaliers zijn inderdaad nog erger. Veel Afrikanen zijn dat overigens, denk aan Nigerianen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 01:16 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nu moet ik wel zeggen dat ik de Syriėrs stukken hoger heb zitten dan bijvoorbeeld de Somaliėrs, puur en alleen gebaseerd op hun ondernemingsgeest en werk-ethiek.
Desalniettemin blijf ik erbij dat een multiculturele samenleving niet werkt. Waarom in een samenleving gescheiden en op eilandjes leven als dit ook gewoon op cultureel en historisch bepaalde landsgrenzen niveau kan? Komt op hetzelfde neer. En daarmee heb je niet direct geen respect voor de cultuur van de ander, deze dien je ten alle tijde te respecteren dan wel te beoordelen op de situatie zoals deze is.
Waar "we" nu mee bezig zijn is het min of meer vervagen van landsgrenzen en binnen bestaande landen allerlei eilanden te creėren van verschillende culturele/etnische groepen.
Turken gaan naar hun Turkse supermarkt, Polen gaan naar een Poolse kroeg etc. etc. Maar ondertussen willen deze groepen allemaal wat te zeggen krijgen in de lokale politiek van het betreffende land (in dit geval rijke westerse landen, daar valt wat te halen) wat allerlei onnodige spanningen veroorzaakt en de lokale bevolking hun verworven vrijheden/rechten ondermijnt.
De "linkse" gedachte dat een multiculturele samenleving werkt is compleet achterhaalt.
Volgens mij vallen de opmerkingen hier onder ironie. Alleen Gutmensch die het oprecht goed probeert te praten.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 01:21 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
En dan zijn er nog steeds mensen die dit allemaal goed proberen te praten
En vervolgens voor 2K hun hele teringzooi bij een kringloopwinkel gaan halen zeker? Als je dan toch Sinterklaas wil spelen, dan vergoed je gewoon hetgeen dat ze kopen, zodat ze niet achteraf even 8K in hun zak kunnen steken.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 01:17 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die mensen hebben dan ook al een inrchting. Vluchtelingen moeten vanaf scratch beginnen.
Hoe groot denk je dat een sociale huurwoning is?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 01:17 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 01:27 schreef PSVCL het volgende:
Schadevergoeding voor de Europese/Amerikaans bommen die hun huizen,scholen ,ziekenhuizen et c hebben vernield.
Dan mag je eerder bij meneer Assad aankloppen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 01:27 schreef PSVCL het volgende:
Schadevergoeding voor de Europese/Amerikaans bommen die hun huizen,scholen ,ziekenhuizen et c hebben vernield.
Ik denk niet dat het zo werkt.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 01:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
En vervolgens voor 2K hun hele teringzooi bij een kringloopwinkel gaan halen zeker? Als je dan toch Sinterklaas wil spelen, dan vergoed je gewoon hetgeen dat ze kopen, zodat ze niet achteraf even 8K in hun zak kunnen steken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |