Denk dat ouderen die nog hebben. Een flatscreen past niet mooi in hun tv-meubel maar die zouden er ook wel eentje gratis willen denk ik.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Is het zo gek om nog een oud beeldbuisje te hebben? Kijk sowieso nauwelijks tv.
Plus dat toen ik op mezelf ging het moest doen van iets van 1500 spaargeldquote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het gaat om de perceptie. Als je werkt voor een klein loon, net de eindjes aan elkaar kan knopen. Dat is het zeer frustrerend als een nieuwkomer een bedrag van 10k krijgt.
Jij hebt waarschijnlijk een goede baan met goed salaris. Dan is 10k niet zoveel.
Klopt, maar zij zijn een beetje meerderwaardig, althans daarachter verschuilen ze zich, want ze zijn eigenlijk bang.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:12 schreef Charleville het volgende:
Ik kan max 50 per maand sparen, zo'n 10.000 euro zou ik nooit te zijn krijgen op mijn rekening in m'n leven, en dat terwijl ik werk en belasting betaal..
De verhoudingen zijn zo erg zoek, kan er eigenlijk wel om huilen, de meeste waarderen het niet eens, ik heb Somaliërs als buren, zie die vrouwen altijd met kinderwagens langs lopen, en geen enkel lachje kan er vanaf, als je voor ze stopt, in de auto.. Ze kijken recht voor zich uit, ze geven echt geen fuck om iemand anders dan zichzelf, dringen voor bij kassas, hoe sociaal we in West Europa naar elkaar zijn, die vriendelijkheid zit er bij hun echt niet in.
Moet je nagaan dat er gezinnen zijn die voor 2.021¤ moeten rondkomen en voor alle subsidies net buiten de bood vallen en hierdoor misschien 2-3k per jaar max kunnen sparen.quote:Het modaal inkomen 2016 volgens het CPB is ¤ 36.500.
Per maand is dit bruto ¤ 2.808 en netto ongeveer ¤ 2.021.
met stappentellerquote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:15 schreef luxerobots het volgende:
Geeft Oisterwijk ook iPhones 6? Zou toch jammer zijn als een asielzoeker het met een LG of Huawei moet doen.
Gaat niet lukken hoor met een gezin 2-3K per jaar sparen, ook niet als je veel meer verdient.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:14 schreef RamboDirk het volgende:
10.000 euro
[..]
Moet je nagaan dat er gezinnen zijn die voor 2.021¤ moeten rondkomen en voor alle subsidies net buiten de bood vallen en hierdoor misschien 2-3k per jaar max kunnen sparen.
Maar Bashar mag voor zijn gezin even in zijn net verkregen huurwoning met alle subsidies erop en eraan plus bijstandsuitkering even voor 10k de inrichting verzorgen![]()
Hoe wil je onrust en een tweespan veroorzaken in de samenleving....solidariteit werkt voor ambtenaren blijkbaar maar één kant op....
Wat KoosVogels altijd zegt: hadden ze maar hun best moeten doen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:13 schreef Rica het volgende:
[..]
Plus dat toen ik op mezelf ging het moest doen van iets van 1500 spaargeldWas alles wat ik had. Dan ben je blij als je vloerbedekking, laminaat en iets voor de ramen kunt overnemen. Eerste meubeltjes zijn vaak afdankertjes van anderen of de goedkoopste die je kan vinden.
Maar ok, het gaat hier waarschijnlijk om gezinnen met kinderen, groot verschil en die wellicht geen contacten hebben. Geen kennis die zegt: O ik heb nog wel dit of dat voor je.
Als die in een kaal huis komen dan zijn het geen idioot hoge bedragen.
Alleen wel schrijnend tegenover de Nederlanders die op minimum moeten leven en nooit eens zo'n meevaller krijgen.
Daarom alleen al mot ik geen kinderen,quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat niet lukken hoor met een gezin 2-3K per jaar sparen, ook niet als je veel meer verdient.
Nog ergerquote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat niet lukken hoor met een gezin 2-3K per jaar sparen, ook niet als je veel meer verdient.
Precies dit gedrag is waarom er ook totaal geen draagvlak is voor die mensen. Maar ik hoop dat de politiek het gaat merken met de volgende verkiezingen. Alleen zo jammer dat werkelijk zo'n beetje alle partijen pro-vluchteling zijn, behalve de PVV. Die vind ik dan weer te extreem eigenlijk.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:12 schreef Charleville het volgende:
Ik kan max 50 per maand sparen, zo'n 10.000 euro zou ik nooit te zijn krijgen op mijn rekening in m'n leven, en dat terwijl ik werk en belasting betaal..
De verhoudingen zijn zo erg zoek, kan er eigenlijk wel om huilen, de meeste waarderen het niet eens, ik heb Somaliërs als buren, zie die vrouwen altijd met kinderwagens langs lopen, en geen enkel lachje kan er vanaf, als je voor ze stopt, in de auto.. Ze kijken recht voor zich uit, ze geven echt geen fuck om iemand anders dan zichzelf, dringen voor bij kassas, hoe sociaal we in West Europa naar elkaar zijn, die vriendelijkheid zit er bij hun echt niet in.
.quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:09 schreef Ryan3 het volgende:
Moeten ze dan op een sinasappelkistje zitten? Wie A zegt moet ook B zeggen, lijkt me logisch. 10K is in feite nog weinig. Het stroomt allemaal weer terug naar de ondernemers en via hun voor een deel weer naar de staatskist.
Arm zijn is een keuze. Of in ieder geval eigen schuld. Dat is zo'n beetje het mantra idd.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat KoosVogels altijd zegt: hadden ze maar hun best moeten doen.
Hoe hou je zulke ideeën in stand? Ken je niemand die van een uitkering rond moet komen?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niemand hoeft nog op een beeldbuis te kijken. Ook uitkeringstrekkers krijgen gewoon flatscreens.
Toch wel Prius?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:25 schreef Geerd het volgende:
Jesse Klaver is al aan het proberen om er nog gratis auto's uit te slepen denk ik net voor het weekend
Precies, hier zit ik ook mee, ze zeggen soms dingen die totaal onrealistisch zijn, en daardoor worden ze door veel partijen niet eens meer serieus genomen, ik had liever een wat stabielere partij zoals de VVD gehad, maar dan met een zeer streng asielbeleid.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:22 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Precies dit gedrag is waarom er ook totaal geen draagvlak is voor die mensen. Maar ik hoop dat de politiek het gaat merken met de volgende verkiezingen. Alleen zo jammer dat werkelijk zo'n beetje alle partijen pro-vluchteling zijn, behalve de PVV. Die vind ik dan weer te extreem eigenlijk.
Is ook niet erg, maar blijkbaar is de gedachte/hersenkronkel dat het huidige systeem niet houdbaar zou zijn als we geen jonge aanwas van buitenaf halen omdat geboorte achterblijvenquote:
PVV is toch alleen anti-Islam? Of zijn ze nu ook anti-Christelijke vluchtelingen?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:22 schreef Anthony9219 het volgende:
[..]
Alleen zo jammer dat werkelijk zo'n beetje alle partijen pro-vluchteling zijn, behalve de PVV. .
Bij zelfverklaarde kosmopolieten zoals KoosVogels, die godbetert niet eens universitair geschoold is en in een of ander kutdorp woont, kom je vaak wel een zekere hardvochtigheid tegen jegens mensen die het minder getroffen hebben.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:22 schreef Rica het volgende:
[..]
Arm zijn is een keuze. Of in ieder geval eigen schuld. Dat is zo'n beetje het mantra idd.
[..]
Hoe hou je zulke ideeën in stand? Ken je niemand die van een uitkering rond moet komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |