abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162485891

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2015) werd in Nederland 128 miljoen euro opgehaald, twee keer zoveel als het jaar ervoor. Er zijn ruim 3500 projecten gefinancierd. Het geld ging naar maatschappelijke projecten (1247), ondernemingen (1208) en creatieve projecten (856). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd)
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendahand, opkomende economieën met rentes van 3 en 4% (bruto rente = netto rente)
Funding Circle (FNC voorheen Zencap), kredieten voor het MKB tot 250K (bruto rente -1,0% = netto rente)
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, dé marktplaats] voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Nominale en effectieve rente bij annuïtaire lening. :
Sommige Platformen geven het nominale (GvE) en andere het effectieve rente percentage (KOM, AGD, FNC,......) op. In de effectieve rente wordt niet 1x per jaar de volledige rente vergoed maar elke maand 1/12. Bij gelijk rentepercentage krijg je bij effectieve rente meer dan bij nominaal voor je investering per jaar.
Precies omrekenen:
http://www.berekenhet.nl/berekenen/nominale-rente.html
http://www.berekenhet.nl/berekenen/effectieve-rente.html

Crowdfundingplatformen aandelen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
Kickstarter, daar is een ander topic voor

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf), fundingcircle (fnc) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "fnc" en/of "agd" naar subscribe@crowdfundmailer.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "fnc" en/of "agd" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl .
Krijg je liever een melding via telegram,ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Projecten met problemen:
SPOILER
Statistieken
SPOILER
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_162486070
Crowdfunding day: komen er nog concrete verbeterpunten door platforms (bijv. informatie verstrekking in het algemeen, transparantie over nieuwe financieringen & defauls in het bijzonder), of doen we allemaal een plas en blijft het zoals het was?
pi_162487265
Omdat ik een tijdje niet zo actief ben geweest heb ik de hele hype van p2p-lending platforms met buyback garantie gemist zoals o.a. Twino en Mintos. Rendement zonder risico bestaat natuurlijk niet.

Ik kwam zojuist wel een interessant forum tegen waar dit onderwerp ook besproken werd: http://p2pindependentforu(...)-model-platform-risk

En deze site: http://moneyisyourfriend.(...)ns-how-does-it-work/

Mijns inziens moet je de leningen zien als een lening aan het p2p-platform, en niet aan de individu. Het risico wat je loopt is het platform risico; als zij er aan gaan heb je alleen nog de p2p-lening over (waarvan de rente waarschijnlijk hoger ligt want de buybackgarantie moet toch ergens van gefinancieerd worden). Het voordeel van het systeem is natuurlijk wel dat ze er zelf bij gebaat zijn om een goede screening te houden en er alles aan te doen dat iedereen netjes terugbetaald.

Ik denk eigenlijk dat er op de Nederlandse CF-markt ook wel ruimte is voor een platform die experimenteert met zo'n soort systeem.

De meeste CF investeerders behalen een rendement wat na defaults boven de 6% ligt. Er van uitgaande dat er minder defaults optreden zou je als CF-platform nog prima winst kunnen maken wanneer je leningen aanbied met een rendement van 6% en een terugkoop garantie omdat de incentives voor een soort gelijk platform heel anders liggen. Zelf moet het platform aan de lener natuurlijk een rente vragen van 8% omdat de defaults gedekt moeten worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mynheer007 op 25-05-2016 13:20:43 ]
pi_162487651
In weze doet Lendahand iets soortgelijks, alleen spreiden zij het nog over meerdere tussenpersonen wat het risico verder omlaag brengt.
  woensdag 25 mei 2016 @ 13:35:34 #5
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_162488022
Nieuwe actie van Lendahand. Beetje zuinigjes dit keer. Maak kans op... De andere kant: het is niet alleen voor nieuwkomers.
pi_162488126
Ik hoop dat het echt goed gaat met het bedrijf en dat het niet een wanhoopspoging is zoals we vaker gezien hebben.

quote:
Geachte meneer X,

U heeft in het verleden geïnvesteerd in Multi Care Systems en Noizezz (project 5075, 5731 of 9770). Dit bedrijf is mede door uw investering zeer succesvol en blijft zich ontwikkelen. Vandaag zal het 4e project voor dit bedrijf op onze website gepubliceerd worden. Deze lening wordt aangevraagd voor de overname van twee werkmaatschappijen die bij zullen dragen aan de verdere (internationale) groei van Multi Care Systems en Noizezz. Ondernemer Haske Eshuis wil u bij deze graag vooraf informeren over deze nieuwe investeringsmogelijkheid. Houd de website en uw social media vandaag dus in de gaten!
Met vriendelijke groet,

Klantenservice Geldvoorelkaar.nl
pi_162488243
Wel netjes dat ze nu eens communiceren over het toevoegen/uitgeven van een nieuw traject.
  woensdag 25 mei 2016 @ 13:44:32 #8
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162488253
Tot nooit .......
pi_162488396
Inderdaad netjes, maar ik laat hem bij voorbaat toch gaan want het is wel een enorm bedrag bij elkaar.
pi_162488493
Ik zit ook in 9770, maar geen email gezien :(
pi_162488665
Dec2013 6ton gefund, nu ca 2ton afgelost
Apr2015 5ton gefund, nu ca. 1ton afgelost
Totaal openstaand: 8ton per heden.
Ben voorstander van groei in beheersbare stappen, niet alles op de pof, dus ga niet nog een keer deelnemen.

Ik zit in 9770 en heb ook (nog) geen bericht van GVE gekregen, willekeur!
pi_162488690
Ik zeg niets meer
pi_162488891
hij komt nu net binnen... als ik zie dat 9770 geclassificeerd was als een 5, en deze nieuwe nu als een 4, zit er dus wel degelijk een goede vooruitgang in dit bedrijf...
pi_162488956
Ja, behalve dan dat ze met een 3 zijn begonnen.
pi_162489003
gelijk ook maar een procentje lager dan de eerdere 3 tranches :)
nu 8% ipv 9%

als ik hier al in zou stappen dan toch tegen minimaal dezelfde 9%.
pi_162489057
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:15 schreef najra1990 het volgende:
hij komt nu net binnen... als ik zie dat 9770 geclassificeerd was als een 5, en deze nieuwe nu als een 4, zit er dus wel degelijk een goede vooruitgang in dit bedrijf...
Ja, ik hoop het. En de winst cijfers zien er op zich ook wel oké uit. Maar blijft het net als anderen een te groot bedrag bij elkaar vinden, en bedrijfsgroei moet je zelf ook gedeeltelijk kunnen financieren.

Maar ik hoop uiteraard dat de investering er komt als geldgever in tranche 1 (maar niet door mij).
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:23:10 #17
132191 -jos-
Money=Power
pi_162489081
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:02 schreef marathon2000 het volgende:
Ik zit in 9770 en heb ook (nog) geen bericht van GVE gekregen, willekeur!
Ik ook. Toen was het nog 9%, deze laat ik dus sowieso schieten. Ga ook niet 2x in hetzelfde bedrijf investeren.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_162489516
Ik stap toch in. 8% is voldoende voor mij wat dit bedrijf betreft. Enige twijfelpuntje is dat ze eerder dachten in 2016 al 8 miljoen omzet te halen maar die ambitie is bijgesteld naar 2017 in deze pitch (en lijkt me ook dan erg ambitieus). Maar aangezien er wel reeds een positieve cashflow is en winst gedraaid wordt neem ik dit risico toch.
pi_162489961
Het lijkt best goed te gaan met jaarlijks omzetgroei van meer dan 20% de afgelopen jaren.
En als ze die nieuwe tak van sport kunnen doorzetten, verdubbeld hun winst.

Gewoon nog even zo doorgaan, die DGA is 61jaar, dus over 2a3 jaar de toko laten overnemen door een investeringsmaatschappij zodat hij met pensioen kan en de crowd versneld kan worden afgelost ;)
pi_162492016
In een geval als dit zou ik willen kunnen uitsluiten dat de over te nemen vennootschappen al gelieerd blijken aan de overnemende partij, en feitelijk geen echte concurrenten zijn maar verre vrienden/familie. Ik mag dan achterdochtig zijn, maar ik heb te weinig info om het te beoordelen. Ik zit in een eerder project overigens, dus van mij mag hij volkomen! Graag zelfs ;)
pi_162492277
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:56 schreef marathon2000 het volgende:
Het lijkt best goed te gaan met jaarlijks omzetgroei van meer dan 20% de afgelopen jaren.
En als ze die nieuwe tak van sport kunnen doorzetten, verdubbeld hun winst.

Gewoon nog even zo doorgaan, die DGA is 61jaar, dus over 2a3 jaar de toko laten overnemen door een investeringsmaatschappij zodat hij met pensioen kan en de crowd versneld kan worden afgelost ;)
Die drie eerdere projecten waren denk ik risicovoller dan de vierde. Kijkend naar de cijfers hebben ze (een groot deel van) de belofte waargemaakt....en overdrijven hoort er nu eenmaal bij :)
Ik ga toch maar eens meedoen denk ik, voor mij wordt dat dan de eerste.
Pecunia non olet
pi_162492359
Ik zit ook in 9770. Dit is één van de projecten die ik achteraf gezien niet opnieuw zou funden.
pi_162492446
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:00 schreef Mynheer007 het volgende:
Omdat ik een tijdje niet zo actief ben geweest heb ik de hele hype van p2p-lending platforms met buyback garantie gemist zoals o.a. Twino en Mintos. Rendement zonder risico bestaat natuurlijk niet.

Ik kwam zojuist wel een interessant forum tegen waar dit onderwerp ook besproken werd: http://p2pindependentforu(...)-model-platform-risk

En deze site: http://moneyisyourfriend.(...)ns-how-does-it-work/

Mijns inziens moet je de leningen zien als een lening aan het p2p-platform, en niet aan de individu. Het risico wat je loopt is het platform risico; als zij er aan gaan heb je alleen nog de p2p-lening over (waarvan de rente waarschijnlijk hoger ligt want de buybackgarantie moet toch ergens van gefinancieerd worden). Het voordeel van het systeem is natuurlijk wel dat ze er zelf bij gebaat zijn om een goede screening te houden en er alles aan te doen dat iedereen netjes terugbetaald.

Ik denk eigenlijk dat er op de Nederlandse CF-markt ook wel ruimte is voor een platform die experimenteert met zo'n soort systeem.

De meeste CF investeerders behalen een rendement wat na defaults boven de 6% ligt. Er van uitgaande dat er minder defaults optreden zou je als CF-platform nog prima winst kunnen maken wanneer je leningen aanbied met een rendement van 6% en een terugkoop garantie omdat de incentives voor een soort gelijk platform heel anders liggen. Zelf moet het platform aan de lener natuurlijk een rente vragen van 8% omdat de defaults gedekt moeten worden.
Op deze sites kwam ik nog een link tegen naar:
http://resilientman.com/p2p-buy-back-guarantee-schemes/
Hier word er nog wat dieper in gegaan op de platform risks.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_162492519
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:44 schreef Baklapper het volgende:
Ik zit ook in 9770. Dit is één van de projecten die ik achteraf gezien niet opnieuw zou funden.
Wat zijn daarvan de belangrijkste overwegingen?
Pecunia non olet
pi_162492782
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:41 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die drie eerdere projecten waren denk ik risicovoller dan de vierde. Kijkend naar de cijfers hebben ze (een groot deel van) de belofte waargemaakt....en overdrijven hoort er nu eenmaal bij :)
Ik ga toch maar eens meedoen denk ik, voor mij wordt dat dan de eerste.
Ik was terughoudend, maar heb het eens goed doorgelezen. Ik denk dat ik hem ook mee neem.

Eindelijk ook eens wat cijfers bij GvE (waarschijnlijk initiatief vanuit het project zelf, maar het zou vaker mogen).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_162493045
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:53 schreef obligataire het volgende:

[..]

Wat zijn daarvan de belangrijkste overwegingen?
Jaarverslag. Negatief eigen vermogen.

Amateuristische webshop waarbij de plaatjes het niet doen (kan inmiddels veranderd zijn).

[ Bericht 2% gewijzigd door Baklapper op 25-05-2016 17:38:46 ]
pi_162493599
In welk jaarverslag?

In de nieuwe pitch geven ze aan dat ze een EV:
Eigen vermogen + voorzieningen in 2015 van 505k hebben.

De webshop is wat over te zeggen inderdaad.
― Edward Snowden
pi_162494048
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 17:44 schreef ITrade het volgende:
In welk jaarverslag?

In de nieuwe pitch geven ze aan dat ze een EV:
Eigen vermogen + voorzieningen in 2015 van 505k hebben.

De webshop is wat over te zeggen inderdaad.
Ze zeggen niet voor niets eigen vermogen + voorziening. Weet niet precies van welk jaar. Zal straks nog even opzoeken.

EV:

2013: -148.919
2014: 5.798
2015: 180.214

Voorzieningen:

2013: 244.825
2014: 244.825
2015: 326.949

[ Bericht 8% gewijzigd door Baklapper op 25-05-2016 18:45:49 ]
pi_162495365
http://fd.nl/opinie/11528(...)van-al-die-start-ups

Interessant om te weten dat de meeste start-ups het iig niet redden.
Wellicht handig voor de investeringsstrategie
pi_162496074
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:08 schreef Baklapper het volgende:

[..]

Ze zeggen niet voor niets eigen vermogen + voorziening. Weet niet precies van welk jaar. Zal straks nog even opzoeken.

EV:

2013: -148.919
2014: 5.798
2015: 180.214

Voorzieningen:

2013: 244.825
2014: 244.825
2015: 326.949
Dankjewel, hoe zit het precies met de voorzieningen bij een BV? Kan ik die echt als eigen vermogen tellen of zou ik daar toch voorzichtig mee moeten zijn?
― Edward Snowden
pi_162496515
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:36 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dankjewel, hoe zit het precies met de voorzieningen bij een BV? Kan ik die echt als eigen vermogen tellen of zou ik daar toch voorzichtig mee moeten zijn?
Voorzieningen worden officieel tot het vreemde vermogen gerekend. Het zijn bedragen die worden gereserveerd in verband met toekomstige uitgaven of claims van derden, of pensioen directie bijvoorbeeld. Er bestaat nog geen daadwerkelijke verplichting tot betaling. Dat is de reden dat ze soms meegeteld worden bij het garantievermogen, en voor het berekenen van de solvabiliteit. Zeker in een situatie als hier, valt daar wat voor te zeggen.
Pecunia non olet
pi_162496945
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:08 schreef impact9 het volgende:
http://fd.nl/opinie/11528(...)van-al-die-start-ups

Interessant om te weten dat de meeste start-ups het iig niet redden.
Wellicht handig voor de investeringsstrategie
Leg die wetenschap nu eens naast het project van de MyTripBooker :) Mensen die de reiswereld opnieuw gaan uitvinden, maar dan wel vanuit een solide financiële basis.
Wel doen of niet doen?
Pecunia non olet
pi_162497577
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:54 schreef obligataire het volgende:

[..]

Voorzieningen worden officieel tot het vreemde vermogen gerekend. Het zijn bedragen die worden gereserveerd in verband met toekomstige uitgaven of claims van derden, of pensioen directie bijvoorbeeld. Er bestaat nog geen daadwerkelijke verplichting tot betaling. Dat is de reden dat ze soms meegeteld worden bij het garantievermogen, en voor het berekenen van de solvabiliteit. Zeker in een situatie als hier, valt daar wat voor te zeggen.
Vind jij de solvabiliteit (inclusief pensioenvoorziening voor het gemak) van zo'n project oké of niet?
Ik weet niet precies wat een goede percentage tot waar een crowdfunding verantwoord gefinancierd word.
― Edward Snowden
pi_162497952
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:27 schreef ITrade het volgende:

[..]

Vind jij de solvabiliteit (inclusief pensioenvoorziening voor het gemak) van zo'n project oké of niet?
Ik weet niet precies wat een goede percentage tot waar een crowdfunding verantwoord gefinancierd word.
In dit geval vind ik hem zeer matig, die 17%. En na de overname daalt hij zelfs naar 14%.
Maar solvabiliteit is niet het enige waar je naar kijkt. De rentabiliteit is goed. Liquiditeit is ook belangrijk maar daar zijn geen gegevens van voorhanden.

Persoonlijk spreekt de ontwikkeling die ze hebben doorgemaakt me erg aan. Woorden maar ook daden. Het overnameproject lijkt me weloverwogen. Draagt bij aan de cashflow en sluit mooi aan bij de bedrijfsactiviteit.

Er is veel schuld, correct, maar het verbaast me een beetje dat er meestal niets over gezegd wordt als men met een omzet van 1,5 ton een halve ton leent, maar wel als men met een omzet van 3 miljoen een miljoen leent :) (fictieve getallen).

Ik doe zelf met een bescheiden bedrag mee (laagste bedrag).

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 25-05-2016 20:47:14 ]
Pecunia non olet
pi_162498936
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:07 schreef Gijsbertus het volgende:
c

[..]

[..]

vanuit kennissenkring begrepen dat er nog 1 bij collin is omgevallen..
Heb hier nu geen pitch van....

SPOILER
Dank! Deze shoarma bakker is dan de ander die bij de advocaat ligt naast de riemenboer. Nu weten we alleen nog niet welke projecten 9 maande uitstel hebben van hun aflossings-verplichting.
pi_162499254
Ik ben ook benieuwd. Het is heel interessant te weten of er een duidelijke relatie is tussen deze gevallen en de collin-score.......
Pecunia non olet
pi_162499402
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 21:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank! Deze shoarma bakker is dan de ander die bij de advocaat ligt naast de riemenboer. Nu weten we alleen nog niet welke projecten 9 maande uitstel hebben van hun aflossings-verplichting.
Kijk net even de pitch terug. De shoarma bakker er denk ik een van de 9 maanden aflossings uitstel. In de pitch staat hij nu namelijk op 57 maanden. (48+9). Zal dus vermoedelijk ook wel een advocaten verhaal worden.
pi_162499439
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 21:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Volgens mij dezelfde coach als cowboysbelt
pi_162500386
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 21:17 schreef obligataire het volgende:
Ik ben ook benieuwd. Het is heel interessant te weten of er een duidelijke relatie is tussen deze gevallen en de collin-score.......
Deze had D&B verhoogd risico en voldoende in overal collin score. Was wel een met een pitch met hoog BLA BLA gehalte. En zoals Rockefeller opmerkt zelfde CF coach als de riemenboer.
Geen zekerheden en geen hoofdelijke aansprakelijkheid als ik het goed gezien heb. Wel veel B.V. s

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-05-2016 21:59:25 ]
pi_162505993
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 15:25 schreef djh77 het volgende:
[ afbeelding ]
Ach, met de juridische kennis die KOM bij het verpanden en in de reacties regelmatig laat zien is er vast een loophole in die clausule te vinden. ;)

Even zonder dollen.. Zou je dat ooit van plan zijn dan denk je? Als ik naar mijn bedragen per project kijk, dan aanneem dat er al wat terug betaald is en er vervolgens ook nog een voorstel komt waarbij het grootste deel van het openstaande bedrag terug betaald wordt denk ik dat wat er dan nog open staat niet de moeite waard is om individueel een incassotraject voor te starten...

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 15:54 schreef obligataire het volgende:

[..]

Misschien is daar nog enige ruimte voor onderhandeling. Al zou je uit de houding van KOM kunnen afleiden dat dit niet het geval is. Voor veel mensen is 4K een heleboel geld. Ik kan me voorstellen dat ze al een uiterste inspanning vanuit de familie gedaan hebben. KOM zit er uiteindelijk heel dicht op. Hun toonzetting in die mail roept weerstanden op. Misschien moeten ze daar eens aan gaan werken..... Als wat ik vermoed klopt, en je zou dat netjes en wat meer gedetailleerd presenteren richting investeerders, zouden de reacties misschien al heel anders zijn.
Natuurlijk is voor veel mensen 4K een heleboel geld, maar je geeft zelf al het probleem aan dit wordt gewoon verschrikkelijk gecommuniceerd door KOM.

'Ik veronderstel..' Dat is precies het probleem, dat je moet veronderstellen. KOM kan dit best wel wat handiger communiceren en dat hoeft niet eens extreem uitgebreid. Een zin in de aard van: 'KOM ziet het als een goede oplossing aangezien persoon X zelf geen vermogen meer heeft en geen uitzicht heeft op het verkrijgen van een baan op korte termijn. Het aflossingsvoorstel is er gekomen door middel van steun vanuit de familie van ondernemer.' Het probleem zou dan al opgelost zijn. Nu lees ik 10/13K, dan denk ik 3k is niet veel om nog te claimen op een of andere manier. Kwestie van wat transparantie... Omdat KOM haar fees al gehad heeft zit vanuit kosten/baten voor KOM de incentive om het zo snel mogelijk af te ronden. Ik ga er vanuit dat KOM daar wel correct mee om gaat en het beste voor de investeerder probeert te bereiken ipv het beste vanuit de kostenstructuur van KOM gedacht, maar toch zijn dat de dingen die ik voor de zekerheid graag bevestigd zie.
pi_162508668
Is de site van FNC bij meer mensen down? Na inloggen en doorklikken naar dashboard krijg ik sinds een 403 forbidden error
pi_162508921
FNC hier goed
pi_162509665
Nieuwe @IVM: horloge boer, A+, 48mnd, 7.5%, 100.000EURO
Eens even rustig doorlezen
pi_162509805
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 09:21 schreef jsuijker het volgende:
Is de site van FNC bij meer mensen down? Na inloggen en doorklikken naar dashboard krijg ik sinds een 403 forbidden error
Klopt, FNC geeft de laatste twee weken wel vaker problemen :(
pi_162509882
Nieuwe horlogeman op IVM lijkt me wel wat.
De incentive spreekt mij erg aan.
Even goed doornemen.
pi_162509954
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 10:12 schreef marathon2000 het volgende:
Nieuwe @IVM: horloge boer, A+, 48mnd, 7.5%, 100.000EURO
Eens even rustig doorlezen
Genoeg gegevens om te lezen in ieder geval.

Toch wel een beetje terughoudend vanwege de 75k verlies van het afgelopen jaar. Plus veel vreemd vermogen in de BV.
― Edward Snowden
pi_162510029
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 10:23 schreef bleyenburg het volgende:
Nieuwe horlogeman op IVM lijkt me wel wat.
De incentive spreekt mij erg aan.
Even goed doornemen.
We hebben een nieuwe beoordelaar voor dit project. Sijmen Visser heeft dit niet gedaan. Even goed checken of we de conclusies kunnen volgen.

Aflossingscapaciteit is precies 2,5. Wanneer dit 0,1 lager was zou het een B+ project zijn ipv een A+. Op een randje een A+ project dus.
pi_162510036
Die A+ is wel erg florisant bij de horloge boys.
De gerealiseerde resultaten:
'13 -43K
'14 -1K
'15 -75K
Daar is al aardig wat geld in rook opgegaan.

Uitstaande schulden zijn 150K +70K + 30K = 250K.

De vaste kosten zullen niet teruglopen, dus wanneer de prognose niet gehaald wordt of resultaten hetzelfde blijven, dan is het einde verhaal. Kijken jullie anders naar die cijfers?

Het pluspunt is dat er geen prive schulden zijn en beide zijn hoofdelijk aansprakelijk. Als het na een jaar fout gaat kunnen ze ieder wellicht privé verder betalen :)
  donderdag 26 mei 2016 @ 10:32:03 #49
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162510058
IVM oogt als een degelijk project.
Wel 7 pagina's informatie in de 2-pager.

Maar......

Twee directeuren met elk een eigen holding die aandeelhouder is van de holding die eigenaar is van de BV.

Ik pas om die structuur, als het mis gaat weet ik niet waar ik een baksteen door de ruit moet gooien.
Tot nooit .......
pi_162510060
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 10:31 schreef CRWD het volgende:

Het pluspunt is dat er geen prive schulden zijn en beide zijn hoofdelijk aansprakelijk. Als het na een jaar fout gaat kunnen ze ieder wellicht privé verder betalen :)
Zag ik ook. Het lijken 2 slimme jongens met goed opleidingen. Hoofdelijke aansprakelijkheid is interessant.
pi_162510160
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 10:31 schreef CRWD het volgende:
Die A+ is wel erg florisant bij de horloge boys.
De gerealiseerde resultaten:
'13 -43K
'14 -1K
'15 -75K
Daar is al aardig wat geld in rook opgegaan.

Uitstaande schulden zijn 150K +70K + 30K = 250K.

De vaste kosten zullen niet teruglopen, dus wanneer de prognose niet gehaald wordt of resultaten hetzelfde blijven, dan is het einde verhaal. Kijken jullie anders naar die cijfers?

Als ze omvallen betwijfel ik of er genoeg te halen valt. De 250k + de 100k van deze funding maakt toch een schuld van 175k p.p.

Ik denk dat weinig mensen dat zomaar op de plank hebben liggen.

De verkopen moeten goed aantrekken wil dit een financieel gezond bedrijf worden. Een plus van 25% in een kwartaal zegt mij daarbij niets want dat is eenvoudig te realiseren door wat verkoop naar voor of achter te halen vanuit 2015Q4 of 2016Q2.
pi_162510179
Horlogeboer heeft negatief eigen vermogen van ruim een ton ultimo 2015. Blijkbaar lukt het in NL niet meer om de omzet te laten groeien. In de prognose wordt de bruto marge om onduidelijke reden verhoogd. Probleem bij dit soort bedrijven is de liquiditeit. Werkkapitaal zit vast in voorraad. Gelet op negateve eigen vermogen, verliezen afgelopen jaren en de krappe liquiditeit pas ik.
pi_162510268
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:08 schreef obligataire het volgende:

[..]

Leg die wetenschap nu eens naast het project van de MyTripBooker :) Mensen die de reiswereld opnieuw gaan uitvinden, maar dan wel vanuit een solide financiële basis.
Wel doen of niet doen?
Ik pas daarvoor iig;)

Mbt tot Fromanteel twijfel ik erg.
De incentive in de vorm van een mooi horloge trekt mij erg aan, aan de andere kant wil ik mij daar niet teveel door willen laten verleiden en objectief kijken naar het project waarbij ik dezelfde meningen deel als de meeste.
Negatief EV + draaien van verlies vs 2 MsC afgestudeerden die HA zijn en jong genoeg om die centen wellicht achteraf nog bij elkaar te werken. Daarbij zijn ze (denk ik) niet voor alle schulden HA in prive.

Creditsafe scores zijn 51 en 52. Dat is redelijk.
Persoonlijke holdings heb ik nog niet gevonden
pi_162510310
Het is natuurlijk de vraag voor welke schulden ze nog meer hoofdelijke aansprakelijk zijn. Dat wordt eigenlijk nooit gemeld. Wellicht een mooie toevoeging voor de platformen.

Even een expansie naar het buitenland is niet zo eenvoudig. In mijn ogen allemaal veel te risicovol.

Overigens is een Holdingstructuur niet zo gek, dat heb ik zelf ook. Dat hoeft niet te duiden op scam praktijken :)
  donderdag 26 mei 2016 @ 10:51:12 #55
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162510425
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 10:45 schreef CRWD het volgende:
Overigens is een Holdingstructuur niet zo gek, dat heb ik zelf ook. Dat hoeft niet te duiden op scam praktijken
Een holdingstructuur is op zich niet verkeerd om persoonlijn vermogen veilig te stellen.
En het hoeft inderdaad geen scam te zijn. Maar het is voor mij wel een rede om niet mee te doen.
Tot nooit .......
pi_162510454
Ik vind het niet "des IVM's".
Het móest wel een A+ worden om de afloscapaciteit niet verder onder druk te zetten :)
pi_162510689
In veel pitches wordt snelheid gegeven als motivatie voor de keuze voor crowdfunding. Als ik echter zie hoeveel aanvragen erop de site van collincrowdfund staan die vergaand in behandeling zijn denk ik dat dat argument niet klopt. Sommige projecten staan volgens mij al een paar maanden op die status en ik denk dat een krediet bij de bank dan sneller is.
pi_162510967
Sommige projecten duren dusdanig lang (maanden) om af te ronden dat ik in mijn Eigen spreadsheet al rente kosten inrekenen voor de tijd dat het geld niet op mijn rekening staat maar blijkbaar bij een of ander platform zonder dat het bij de lener ligt (en dus rente over krijg)

Tikt natuurlijk niet echt aan ad 1%, maar de doorlooptijd is af en toe echt hopeloos
pi_162510988
Ik heb er over nagedacht en, hoewel ik de incentive érg verleidelijk vind, ga ik de horlogeman niet doen.
Te veel risico voor te weinig rendement.
Schuldpositie bevalt me niet.
pi_162511581
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 00:41 schreef MT10 het volgende:

[..]
[..]Een zin in de aard van: 'KOM ziet het als een goede oplossing aangezien persoon X zelf geen vermogen meer heeft en geen uitzicht heeft op het verkrijgen van een baan op korte termijn. Het aflossingsvoorstel is er gekomen door middel van steun vanuit de familie van ondernemer.'
Dat zou ik een hele goede tekst gevonden hebben. Zó creëer je draagvlak voor een oplossing.
Pecunia non olet
pi_162511704
Grappig dat een bedrijf dat opeens heel wat anders met het opgehaalde geld is gaan doen, een belangrijke prijs wint:

FajaLobi winnaar Dutch Crowdfunding Awards 2016
Op 25 mei jongsleden zijn op Crowdfunding Day in Amsterdam de Dutch Crowdfundig Awards uitgereikt. De hoofdprijs (publieksprijs) ging naar het Kapitaal Op Maat project FajaLobi. De crowd stemde massaal op het crowdfunding project van FajaLobi. Vishay Laigsingh nam vol trots namens zijn familie de prijs, uit handen van Philip Bueters (Sprout), in ontvangst. Van harte gefeliciteerd!
pi_162511762
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:14 schreef bleyenburg het volgende:
Ik heb er over nagedacht en, hoewel ik de incentive érg verleidelijk vind, ga ik de horlogeman niet doen.
Ik sluit mij hierbij aan.
Daar komt nog bij dat de uitbreiding naar Duitsland en België nog meer risico betekenen en dat zie ik in de rentevergoeding niet terug. Daarnaast zie ik de Rabobank zitten met haar kredietfaciliteit van 150k (daar gaan de eventuele zekerheden) waarbij je ook nog eens het risico loopt dat ze hem intrekken. Een mooie incentive die mij zeker aanspreekt maar er staat mij ook teveel risico tegenover. Jammer
pi_162511992
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:14 schreef bleyenburg het volgende:
Mij bevalt het ook niet. Zowel EV als resultaten.
Dat kon nog wel eens een heel duur horloge blijken te zijn. _O-
Pecunia non olet
pi_162512010
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik sluit mij hierbij aan.
Daar komt nog bij dat de uitbreiding naar Duitsland en België nog meer risico betekenen en dat zie ik in de rentevergoeding niet terug. Daarnaast zie ik de Rabobank zitten met haar kredietfaciliteit van 150k (daar gaan de eventuele zekerheden) waarbij je ook nog eens het risico loopt dat ze hem intrekken. Een mooie incentive die mij zeker aanspreekt maar er staat mij ook teveel risico tegenover. Jammer
Als ik het goed zie is het "mis" gegaan nadat men over is gegaan van de VOF naar BV structuur. Zou er te veel prive geld uitgehaald worden met 2 maal de verplichte management fee ?
pi_162512036
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:36 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat zou ik een hele goede tekst gevonden hebben. Zó creëer je draagvlak voor een oplossing.
Be careful what you wish for. Ze zetten deze zin zó standaard onder ieder afwikkelvoorstel :P

Ik vind een dergelijk voorstel ook niet zomaar acceptabel, hoezo geen werk?? Opmerkelijk toch, dat veel defaults eindigen zónder werk en inkomen, in bijstand, schuldsanering oid. En het wáren toch zulke goede ondernemers volgens de pitches...

[ Bericht 0% gewijzigd door ZeKraut op 26-05-2016 12:08:49 ]
pi_162512152
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:42 schreef djh77 het volgende:
Grappig dat een bedrijf dat opeens heel wat anders met het opgehaalde geld is gaan doen, een belangrijke prijs wint:

Op 25 mei jongsleden zijn op Crowdfunding Day in Amsterdam de Dutch Crowdfundig Awards uitgereikt. De hoofdprijs (publieksprijs) ging naar het Kapitaal Op Maat project FajaLobi. De crowd stemde massaal op het crowdfunding project van FajaLobi. Vishay Laigsingh nam vol trots namens zijn familie de prijs, uit handen van Philip Bueters (Sprout), in ontvangst. Van harte gefeliciteerd!
Hij nam de prijs met veel flair in ontvangst. Hij komt goed over en het is natuurlijk fantastisch als je 450K volgers hebt op facebook.
Jammer dat er met de project pitches en vervolg zo'n gedoe was.
pi_162512251
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:13 schreef namliam het volgende:
Sommige projecten duren dusdanig lang (maanden) om af te ronden dat ik in mijn Eigen spreadsheet al rente kosten inrekenen voor de tijd dat het geld niet op mijn rekening staat maar blijkbaar bij een of ander platform zonder dat het bij de lener ligt (en dus rente over krijg)

Tikt natuurlijk niet echt aan ad 1%, maar de doorlooptijd is af en toe echt hopeloos
Die 1% tikt wellicht niet zo hard aan, het rendement op je belegging kan wel degelijk snel dalen wanneer de eerste uitbetaling op zich laat wachten nadat je het bedrag al gestort hebt.

In onderstaande tabel heb ik afhankelijk van de looptijd van het project en het aantal maanden vertraging van de eerste uitbetaling, het effect op het rendement berekend. (Betreft een project met een aangeboden rendement van 7% en annuitaire, maandelijkse aflossing)

pi_162512424
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:54 schreef obligataire het volgende:

[..]

Mij bevalt het ook niet. Zowel EV als resultaten.
Dat kon nog wel eens een heel duur horloge blijken te zijn. _O-
Incentive is wel populair. 20 investeerders: 39K ingelegd. Dat zijn waarschijnlijk al 19 horloges
pi_162512542
Voor de geinteresseerde:

Hierbij meer informatie over de leningen:
- lening familie, niet hoofdelijk aansprakelijk 70k, achtergsteld en aflossingsvrij
- lening derden 30k wel hoofdelijk aansprakelijk
- krediet bij de bank (onze prive holdings aansprakelijk voor 50k per holding en prive zijn we hoofdelijk 25k per persoon)
- 100k converteerbare lening, geen hoofdelijke aansprakelijkheid, aflossing bij niet converteren vanaf 2020
pi_162512579
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:13 schreef impact9 het volgende:
Voor de geinteresseerde:

Hierbij meer informatie over de leningen:
- lening familie, niet hoofdelijk aansprakelijk 70k, achtergsteld en aflossingsvrij
- lening derden 30k wel hoofdelijk aansprakelijk
- krediet bij de bank (onze prive holdings aansprakelijk voor 50k per holding en prive zijn we hoofdelijk 25k per persoon)
- 100k converteerbare lening, geen hoofdelijke aansprakelijkheid, aflossing bij niet converteren vanaf 2020
Prive dus voor 180K hoofdelijk aansprakelijk: 90K p.p.
pi_162512596
Een horloge waar hoge marges op gemaakt worden, is niet een incentive waar ik persoonlijk warm van wordt. Sowieso denk ik dat de markt voor dit soort horloges lastig is. Een marketing verhaal over een Amsterdams merk verkoopt in Nederland misschien nog wel, maar of dat in het buitenland ook gaat werken betwijfel ik.

Ergens gun ik het ze wel, maar rationeel gezien lijkt het me beter om deze over te slaan.

(en dat was één van mijn goede voornemens: rationeel kijken, spreiden over meer projecten en meer platforms)
pi_162512623
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:14 schreef djh77 het volgende:

[..]

Prive dus voor 180K hoofdelijk aansprakelijk: 90K p.p.
Idd, komt nu dus nog 100k bij..
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de privé situatie van de heren, of die HA in prive nou daadwerkelijk wat voorstelt
  donderdag 26 mei 2016 @ 12:15:49 #73
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_162512627
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:09 schreef djh77 het volgende:

[..]

Incentive is wel populair. 20 investeerders: 39K ingelegd. Dat zijn waarschijnlijk al 19 horloges
Valt mee, of ze moeten verhoogd hebben. bij 16400 waren er nog "maar" 17 investeerders.
pi_162512669
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:15 schreef impact9 het volgende:

[..]

Idd, komt nu dus nog 100k bij..
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de privé situatie van de heren, of die HA in prive nou daadwerkelijk wat voorstelt
Volgens mij was dit al incl. de 100K (30+50+100) voor prive. Holdings zijn voor 100K aansprakelijk. Prive huren beide, niet getrouwd.
  donderdag 26 mei 2016 @ 12:17:29 #75
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_162512675
Die klokkies zullen over een paar maanden wel op marktplaats staan. Blijkt een incentive van ¤379 ineens nog maar ¤150 te doen. Toch balen wanneer je denkt bijna 20% te pakken aan extra rendement terwijl het je wellicht maar 10% oplevert.
pi_162512742
Als je het horloge waardeert op E 250,- moeten de aflossingen 36 maanden blijven doorlopen om quitte te spelen.
pi_162512997
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:42 schreef djh77 het volgende:

Ja, en het is wel de publieksprijs dus dat geeft wel aan dat ze een grote groep enthousiaste gebruikers hebben.
Je hebt helemaal gelijk overigens dat ze iets anders met het geld gedaan hebben maar naar wat ik begrepen heb is dat de heren KoM wel geïnformeerd hebben alleen dat KoM dit helaas niet met de investeerders gedeeld heeft. Al met al niet netjes allemaal.
Als het succes overigens afhankelijk is van de babbel van de heren dan gaat het wel goedkomen zoals NRDZ ook al aangaf. De heren staan wat dat betreft zeker hun mannetje. Maar ja, praatjes vullen geen gaatjes dus de tijd gaat het leren. Ik heb er een redelijk gevoel bij.
Overigens heb ik begrepen dat er op termijn nog een nieuwe financiering aanvraag in de pijplijn zit. Voor een nieuwe roti machine misschien :X ?
  donderdag 26 mei 2016 @ 12:41:36 #78
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162513233
ppublieksprijs? wie hebben er gestemd dan?
investeerders of gewoon voorbijgangers?
Tot nooit .......
pi_162513434
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:41 schreef Speekselklier het volgende:
ppublieksprijs? wie hebben er gestemd dan?
investeerders of gewoon voorbijgangers?
http://www.sprout.nl/lijsten/dutch-crowdfunding-awards-2016
Ze hebben gewoon hun achterban o.a. via facebook enthousiast weten te krijgen. Dat hebben ze goed gedaan want ze hebben met een overweldigende meerderheid gewonnen.
pi_162515993
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 10:36 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Als ze omvallen betwijfel ik of er genoeg te halen valt. De 250k + de 100k van deze funding maakt toch een schuld van 175k p.p.
Ik denk dat weinig mensen dat zomaar op de plank hebben liggen.
Als het echt fout gaat, en misschien denk ik dan wat te ver, maar wat weerhoudt zo iemand er dan van om het eerste vliegtuig terug naar Brazilië te pakken en in een favela onder te duiken........
Pecunia non olet
  donderdag 26 mei 2016 @ 14:43:21 #81
449348 Fundvlees
Gepekeld maar ongezouten
pi_162516231
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 14:32 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als het echt fout gaat, en misschien denk ik dan wat te ver, maar wat weerhoudt zo iemand er dan van om het eerste vliegtuig terug naar Brazilië te pakken en in een favela onder te duiken........
Liever hier in de schuldsanering dan daar in een favela volgens mij :P

Je bent een rund als je met funden stunt
pi_162516445
Mensen die hier in de spareribs Groningen zitten bij GVE?
pi_162516484
quote:

[..]

Ja, het is dan toch de weg van de minste weerstand. Als ik zelf in zo'n situatie in het buitenland terecht zou komen dan is het ook wel heel verleidelijk om het vliegtuig terug te pakken. En je hoeft dan echt niet onder te duiken, want de eisers komen je toch niet achterna (of je moet van de mafia geld geleend hebben.
pi_162516503
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 14:51 schreef WeCanDoIt het volgende:
Nee ik zit niet in dat project:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14366
pi_162516550
quote:

[..]

Toch gaat hij, zeker voor IvM begrippen, als een speer. Hij zit al op 60%. Ook onze vriend Verhaar is er mee bezig begrijp ik uit de v&a. Zo zie je maar weer wat een goede incentive kan doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Horsemen op 26-05-2016 15:04:38 ]
pi_162516687
"26-05-2016 11:57 Anonieme vraagsteller"

"Beste heer Hakker, ...."

_O-
pi_162516739
quote:
Yup, nu al in de problemen? >:)
pi_162516768
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2016 14:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Toch gaat hij, zeker voor IvM begrippen, als een speer. Hij zit al op 60%. Ook onze vriend Verhaar is er mee bezig begrijp ik uit de v&a.
Wij Nederlanders houden toch van 'gratis' spullen.

Ik vind het jammer dat niet meer bedrijven leuke incentives bieden. Zelf heb ik bijvoorbeeld een keer 100 euro geïnvesteerd in een kapper, waarbij ik 8 procent rendement kreeg en een keer gratis kon komen knippen. Voor zo'n ondernemer is een cf-campagne de ideale manier om reclame te maken en ambassadeurs voor de zaak te krijgen. Ik denk dat er op dit terrein voor heel veel zaken nog een wereld te winnen is.
pi_162517061
Een kapper weet dat jij over x weken opnieuw naar de kapper moet, die heeft natuurlijk veel meer belang bij betrokken ambassadeurs uit zijn omgeving dan een horlogefabrikant.

Maar ik ben het met je eens dat daar voor veel zaken nog veel te winnen is. Bij HCN zit ik in La Cubanita en Bregje, bij vestigingen bij mij in de buurt, juist bij dat soort zaken zou het leuk zijn om een kleine incentive aan te bieden.
pi_162517231
De Q&A bij de horlogeman maakt dat ik bij mijn beslissing blijf.

Q1/16 t.o.v. Q1/15 laat stijging omzet zien. verlies verdiept.
Het komt mij voor als een vlucht naar voren.

Niet dat ik hier mordicus tegen ben, of risico-avers, maar niet tegen dit rente percentage.
In mijn optiek zou dit eerder 10% behoren te zijn.
pi_162517463
quote:
12s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:17 schreef escortmk2 het volgende:
Een kapper weet dat jij over x weken opnieuw naar de kapper moet, die heeft natuurlijk veel meer belang bij betrokken ambassadeurs uit zijn omgeving dan een horlogefabrikant.

Maar ik ben het met je eens dat daar voor veel zaken nog veel te winnen is. Bij HCN zit ik in La Cubanita en Bregje, bij vestigingen bij mij in de buurt, juist bij dat soort zaken zou het leuk zijn om een kleine incentive aan te bieden.
Wat zijn de kosten nu helemaal om een drie gangen menu aan te bieden? Je heb dan wel je investeerders een keer binnen die hiermee enthousiaste ambassadeurs worden. Als je dan ziet hoeveel (zeker ook bij Cubanita) reclame kosten er gemaakt worden. Een gemiste kans.
pi_162517618
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:24 schreef bleyenburg het volgende:Het komt mij voor als een vlucht naar voren.
Niet dat ik hier mordicus tegen ben, of risico-avers, maar niet tegen dit rente percentage.
Er is niets op tegen om een hekel te hebben aan 'vlucht naar voren' of om risico-avers te zijn.
Sterker nog deze karaktertrekken zijn je beste bondgenoten in crowdfundingland. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 26-05-2016 15:47:37 ]
Pecunia non olet
pi_162517666
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat zijn de kosten nu helemaal om een drie gangen menu aan te bieden? Je heb dan wel je investeerders een keer binnen die hiermee enthousiaste ambassadeurs worden. Als je dan ziet hoeveel (zeker ook bij Cubanita) reclame kosten er gemaakt worden. Een gemiste kans.
Stel dat een drie gangen menu 25 euro kost en er een marge van 70% op zit. Dan kost het je als ondernemer slechts 7.50 om iemand gratis bij je te laten eten. Maar als die persoon wat bijgerechten besteld en voor 10 euro drinkt dan speel je al weer quitte. EN dan heb je gewoon een soort van gratis marketing.

PS: en je kunt waarschijnlijk een financiering krijgen tegen een lagere rente..
pi_162517676
@Horsemen: We zijn het eens, een gemiste kans.
En er zijn natuurlijk ook allerlei "goedkopere" varianten mogelijk (Eten diner en laten betalen voor de drank, tweede menu gratis, eenmalig 50% korting, je kunt zo gul of krenterig zijn als je wilt)

(aan de andere kant, de Cubanita bij mij in de buurt zit altijd stampensvol, kennelijk schatten ze in dat het niet nodig is...)
pi_162517805
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:43 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Stel dat een drie gangen menu 25 euro kost en er een marge van 70% op zit. Dan kost het je als ondernemer slechts 7.50 om iemand gratis bij je te laten eten. Maar als die persoon wat bijgerechten besteld en voor 10 euro drinkt dan speel je al weer quitte. EN dan heb je gewoon een soort van gratis marketing.

PS: en je kunt waarschijnlijk een financiering krijgen tegen een lagere rente..
Niet helemaal. Wel eens gehoord van Opportunity Costs?
pi_162517872
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:49 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Niet helemaal. Wel eens gehoord van Opportunity Costs?
Ja, maar de meeste horeca-zaken zitten driekwart leeg en hoeven zich daar geen zorgen over te maken.
pi_162517921
Ik heb IVM maar eens gevraagd naar de rating in de Q&A.
Ik heb de toelichting gelezen en ik begrijp niet hoe ze tot A+ zijn gekomen.
pi_162518010
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:55 schreef bleyenburg het volgende:
Ik heb IVM maar eens gevraagd naar de rating in de Q&A.
Ik heb de toelichting gelezen en ik begrijp niet hoe ze tot A+ zijn gekomen.
Het komt puur door de aflossingscapaciteit. Deze komt precies op 2,5 uit en telt voor 50% mee in de rating. Bij een aflossingscapaciteit van 2,4 is de rating gelijk een B+ (2 klassen lager). Ik denk dat we beter vanuit kunnen gaan dat het een B+ rating is dan een A+. Ik vind het totaal niet logisch om dit bedrijf de meest gunstige rating mee te geven. Misschien toch door een nieuwe beoordelaar?

Ik verwacht dat IVM dit nu niet meer gaat aanpassen. De incentive zorgt ervoor dat er toch veel belangstelling is. Hij zit al voor 60% vol.
pi_162518668
quote:
Het komt puur door de aflossingscapaciteit.
Laat die aflossingscapaciteit nu gebaseerd zijn op drijfzand. Hij groeit dit jaar volgens de prognose met bijna 50%. In het eerste kwartaal 25% groei, dus dat moet hij in latere kwartalen goed maken. Dat betekent dat hij bijna de omzetverdubbelaar uit zijn mouw trekt.
pi_162518735
quote:
Ik sta op het punt om de betaling te doen, iets aan de hand? :P
pi_162518881
ben net gebeld door IVM.
Ik heb bezwaren tegen hoe de rating tot stand gekomen is.
IVM verdedigt zijn zaak met verve en heeft argumenten.
Ik blijf het er niet mee eens, en investeer dus niet.
Mijn punt is dat het risico veel hoger is dan de rating uitdrukt en dat het rentepercentage dus niet navenant is.

De discussie gaat vooral over hoe de rating tot stand is gekomen en de toekenning van punten bij de niet financiële criteria
pi_162519015
en dan nog iets.... 11fte's en een omzet van minder dan 900K.

???
pi_162519635
quote:
Waarom wil je dit weten?
pi_162519659
@ djh77: Ik ben het met je eens.
Het komt mij voor dat ze naar de A+ rating "toegestuurd" hebben
pi_162519806
mail van IVM: De steigerbouwert draait weer :)
pi_162519935
Wat vinden jullie van de Oplaadkameraat op Symbid?
Iets wat je zou gebruiken? Als ik zoiets regelmatig nodig zou hebben zou ik denk ik eerder een power pack kopen. Minder kans dat ik de mobiel vergeet in het kluisje en je kan hem gelijk gebruiken.
pi_162520016
Lekker ook voor de onderhandelingen in de toekomst voor Fromanteel, marges staan nu open en bloot:/
pi_162520079
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:59 schreef Benger het volgende:
Wat vinden jullie van de Oplaadkameraat op Symbid?
Iets wat je zou gebruiken? Als ik zoiets regelmatig nodig zou hebben zou ik denk ik eerder een power pack kopen. Minder kans dat ik de mobiel vergeet in het kluisje en je kan hem gelijk gebruiken.
Ik zou het niet zo snel gebruiken.
Ze hebben in juni vorig jaar @CCF 250k gefund
http://www.crowdfundmarkt.nl/crowdfundingproject/oplaadkameraad/
pi_162520157
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14561
Naam: Slagerij Boelhouder
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 55.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,06

Gunfactor is niets mis mee, maar heb toch twijfel.
pi_162520318
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 17:09 schreef crowdiefunder het volgende:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14561
Naam: Slagerij Boelhouder
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 55.000 euro
Rente: 8,0%
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,06

Gunfactor is niets mis mee, maar heb toch twijfel.
5k inbrengen is wat mager, heeft de zekerheid van het woonhuis 'materiele waarde' (vrij naar CCF)?
Een slager kan pracht incentives aanbieden, ik heb 'm gemist?!
pi_162520404
De duizendjes vliegen je weer om de oren bij de slager :) Ja een incentive zou zeker mooi zijn, gemiste kans. Ik had meegedaan bij een hogere eigen inbreng en lagere lening, maar hoef me geen zorgen te maken zo te zien, hij is zo wel vol.
pi_162520476
Ik doe ook mee met een klein bedrag. De oude eigenaar heeft het immers ook 46 jaar uitgehouden op die locatie met een "magere" omzet.
pi_162520514
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 17:17 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

5k inbrengen is wat mager, heeft de zekerheid van het woonhuis 'materiele waarde' (vrij naar CCF)?
Een slager kan pracht incentives aanbieden, ik heb 'm gemist?!
Dat heeft zo een lening niet nodig. Komt toch binnen 10 minuten vol.
Ik heb hem trouwens ook mee gepakt. Slagerij is hard werken maar dan is er denk ik wel een goed belegde boterham mee te verdienen.

Heb ook het horloge bedrijfje mee gepakt (inclusief horloge :). Mooie score, lage graydon en een mooie vergoeding. Deze pitch had bij GvE ook binnen paar minuten vol gezeten. helemaal omdat GvE geen financiele gegevens afgeven.
pi_162520539
Misschien rare vraag, maar huurt hij het pand? Of is het eigendom? Lijkt me niet dat het in de overnameprijs zit.
pi_162520603
Logische conclusie is dus huren;)
pi_162520664
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 17:30 schreef impact9 het volgende:
Logische conclusie is dus huren;)
Dat zal wel ja, dat zit natuurlijk ook in het verschil tussen omzet*marge en de winst. Ik blijf toch beetje huiverig, maar gun jullie natuurlijk een lekker biefstukje van de rente op deze lening :)
  donderdag 26 mei 2016 @ 20:04:24 #117
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162523838
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 17:25 schreef impact9 het volgende:
Ik doe ook mee met een klein bedrag. De oude eigenaar heeft het immers ook 46 jaar uitgehouden op die locatie met een "magere" omzet.
Dat een oude eigenaar het 46 volhoud met een magere omzet zegt mij niet altijd alles.

Oudere mensen hebben vaak veel minder nodig om rond te komen en mogelijk is het pand in eigendom van de oude eigenaar. Als de oude eigenaar het pand al vrij heeft kan hij snel met 1000 euro minder winst rondkomen.

In dit geval lijkt het wel of de lener er goed over nagedacht heeft overigens.
Tot nooit .......
pi_162525357
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:04 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat een oude eigenaar het 46 volhoud met een magere omzet zegt mij niet altijd alles.

Oudere mensen hebben vaak veel minder nodig om rond te komen en mogelijk is het pand in eigendom van de oude eigenaar. Als de oude eigenaar het pand al vrij heeft kan hij snel met 1000 euro minder winst rondkomen.

In dit geval lijkt het wel of de lener er goed over nagedacht heeft overigens.
Zaken als een werkende vrouw en al 20 jaar slager oid werken ook mee!
pi_162527361
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:55 schreef bleyenburg het volgende:
mail van IVM: De steigerbouwert draait weer :)
Ik zag het ja. Heel blij mee, vooral ook voor de man zelf. Als eigen ondernemer wil je niet zo in het gedrang komen.
Overigens blijf ik erbij: kudo's voor de afwikkeling en berichtgeving vanuit IVM. Regelmatige updates e.d., heel chic (of: zoals het hoort).
Schip ahoy!
pi_162528950
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:04 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik zag het ja. Heel blij mee, vooral ook voor de man zelf. Als eigen ondernemer wil je niet zo in het gedrang komen.
Overigens blijf ik erbij: kudo's voor de afwikkeling en berichtgeving vanuit IVM. Regelmatige updates e.d., heel chic (of: zoals het hoort).
helemaal mee eens!
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_162529053
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:59 schreef komrad het volgende:

[..]

helemaal mee eens!
Wilde het zelfde zeggen maar je bent me voor.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 00:12:20 #122
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162530570
Voor wie niet slapen wil, kan of mag.
RTLZ: zdoc Crowdfunding revolutie.
Tot nooit .......
pi_162532903
Nieuwsbericht op de site van GvE:

quote:
Aangepaste Algemene Voorwaarden
26-5-2016 15:15:58
Per 26 mei 2015 zijn de Algemene Voorwaarden aangepast. De reden van aanpassing van de Algemene Voorwaarden is de introductie van nieuwe producten: de Aflossingsvrije lening en de Groeilening (lening met uitgestelde aflossing). Over deze producten publiceren wij op korte termijn meer informatie. De wijzigingen betreffen artikelen 1.11; 8.1, 9.3; 13.2 en 13.6.
pi_162533021
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:04 schreef Ernie58 het volgende:
Nieuwsbericht op de site van GvE:

[..]

Vanuit het oogpunt van de geldlener lijkt mij dit een mooie aanvulling. Met een annuitaire lening moet je zo snel het geld terugbetalen dat er van groei niets komt.

Vanuit het oogpunt van de investeerder lijkt mij dit ook nog geen eens verkeerd; je rendement is een stuk groter omdat de hele som geld langer blijft uitstaan. Het risico is natuurlijk wel wat groter maar ik denk dat de som ook voor de investeerders netto positief uitvalt. Je zit alleen langer met een stuk onzekerheid.

Van GvE snap ik dit wel want op deze manier zijn er veel meer bedrijven geïnteresseerd in een lening via hun platform en ze hebben toch te maken met een te kort aan geldleners.
pi_162533227
Ben benieuwd naar de details inzake de nieuwe leningsvormen bij GVE
pi_162533405
Volgens mijn dashboard op FNC heb ik nu geen te verwachten ontvangen betalingen meer.
????
Ze zijn daar bezig met de website maar soepeltjes gaat het allemaal niet.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:53:28 #127
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_162533666
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:38 schreef bleyenburg het volgende:
Volgens mijn dashboard op FNC heb ik nu geen te verwachten ontvangen betalingen meer.
????
Ze zijn daar bezig met de website maar soepeltjes gaat het allemaal niet.
Misschien doen ze dat ook wel omdat die verwachtingen toch nooit uitkomen :N
pi_162533693
het is andersom: betalingen komen wel binnen maar verwerking in dashboard werkt niet
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:57:48 #129
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_162533754
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:54 schreef bleyenburg het volgende:
het is andersom: betalingen komen wel binnen maar verwerking in dashboard werkt niet
De betalingen komen wel binnen, ja, bij FNC, maar hun verwachting wanneer ze het uitkeren aan de uitlener komt nooit uit. Of een dag eerder (is niet zo erg :) ), maar meestal een of meer dagen later.
pi_162533875
Ik begin wel serieus te balen van dat paviljoen project (FNC).
Op 6 mei geld bij mij afgeschreven. Tot op heden taal noch teken.
Ben erg benieuwd hoe ze het met de rente over deze maand gaan doen.
pi_162533892
Bij mij zijn al mijn 15 investeringen via FNC met 12 dagen vertraagd... best wel wonderlijk dat opeens ALLE projecten exact dezelfde vertraging hebben. Volgens mij gaat die nieuwe site van hun idd nog niet zo heel lekker :P
pi_162533968
Bij mij idd ook.
:(
pi_162533987
Dat is elke maand zo, de betaling moet de 15e van de maand binnen zijn bij hun maar vervolgens verwerken ze dat met een enorme vertraging in hun systeem waardoor je na >10 dagen die melding te zien krijgt. Is verder geen probleem, geld krijg je meestal rond 25-28ste van de maand en begin van de maand erop werken ze het systeem bij zodat alles netjes geregistreerd is (behalve de projecten die niet betalen).
pi_162534065
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:13 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]Vanuit het oogpunt van de investeerder lijkt mij dit ook nog geen eens verkeerd; je rendement is een stuk groter omdat de hele som geld langer blijft uitstaan. Het risico is natuurlijk wel wat groter maar ik denk dat de som ook voor de investeerders netto positief uitvalt. Je zit alleen langer met een stuk onzekerheid.
Voor mij persoonlijk is dit onbespreekbaar. Nu levert een project dat binnen 12 maanden klapt, tenminste nog iets op.

Het argument van het rendement klopt overigens niet want je houdt geen rekening met de herinvestering van terugontvangen geld.
Pecunia non olet
pi_162534389
Lijkt mij dat de rentevergoeding hoger wordt op aflossinsvrij en aflossingsuitgesteld.
pi_162534453
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:14 schreef obligataire het volgende:

[..]Vanuit het oogpunt van de investeerder lijkt mij dit ook nog geen eens verkeerd; je rendement is een stuk groter omdat de hele som geld langer blijft uitstaan. Het risico is natuurlijk wel wat groter maar ik denk dat de som ook voor de investeerders netto positief uitvalt. Je zit alleen langer met een stuk onzekerheid.
Voor mij persoonlijk is dit onbespreekbaar. Nu levert een project dat binnen 12 maanden klapt, tenminste nog iets op.

Het argument van het rendement klopt overigens niet want je houdt geen rekening met de herinvestering van terugontvangen geld.
Dat klopt, bij een project dat klapt is een annuitaire lening gunstiger. Echter moet je veel meer projecten aanhouden om je totale vermogen geïnvesteerd te houden en moet je dus vaker een risico nemen.

Stel je wilt 10k investeren voor een periode van 5 jaar, dan kun je dat bijvoorbeeld in 20 annuitaire leningen stoppen of in 20 'normale' leningen. Bij de annuitaire lening moet je na 2,5 jaar opzoek naar 10 nieuwe projecten om het weer te beleggen. En na 3,75 jaar moet je weer op zoek naar 5 nieuwe leningen.

Met de annuitaire leningen loop je dus weliswaar een kleiner verlies wanneer een project omvalt doordat er al een gedeelte afbetaald is, maar zit je wel in veel meer projecten (in dit voorbeeld 35 tegen 20) .

Welke constructie gunstiger is hangt er dan vanaf in welke maand je projecten omvallen. Stel dat de projecten die omvallen in de laatste paar maanden van de looptijd omvallen, dan is annuitair voordeliger.

Echter is de situatie zo dat het grootste gedeelte van de projecten die defaulten dat doen voordat de helft van de looptijd verstreken is (28/32 volgens de openingspost). Je zou dus kunnen concluderen dat je bij investeren in een annuitaire lening een risico neemt voor zo goed als de hele som maar slechts rente krijgt over de helft van de som.

Daarom denk ik dat een 'normale' lening voordeliger is want je loopt daarbij risico over de hele som maar je krijgt ook je rendement over de hele som geld.

Toevoeging: GvE moet echter wel anders omgaan met de berekening van de afloscapaciteit want ze moeten wel aannemelijk kunnen maken dat een bedrijf aan het einde van de looptijd genoeg geld op de plank heeft liggen

[ Bericht 4% gewijzigd door Mynheer007 op 27-05-2016 10:42:48 ]
pi_162534482
Met de nwe aflossingsvormen van GvE kunnen leningen die anders niet door de screening zouden komen alsnog worden geplaatst. Goed voor het businessmodel van GvE. Andere platforms zullen volgen verwacht ik. Risico voor investeerders is in de nieuwe vormen vermoedelijk een stuk groter. Ben benieuwd of dat ook tot uitdrukking komt in de rentevergoeding
pi_162534503
exact dat justme7005.
rentevergoeding zal echt hoger moeten komen te liggen
pi_162534542
Eerlijk gezegd verwacht ik dat de rente op de annuitaire leningen zal dalen en dat 6%heel gangbaar gaat worden en de rente op de nieuwe leningsvormen rond de 8%komt.
pi_162534615
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:41 schreef Justme7005 het volgende:
Eerlijk gezegd verwacht ik dat de rente op de annuitaire leningen zal dalen en dat 6%heel gangbaar gaat worden en de rente op de nieuwe leningsvormen rond de 8%komt.
gezien het geld dat overal vandaan komt zou dat best reëel kunnen zijn. Er zijn weinig projecten waar ik voor 6% in wil stappen :)
pi_162534638
Vervolgens interessant om te gaan zien hoe ze de fee in gaan regelen.
Pluspunt zou kunnen zijn dat het platform meer gecomitteerd wordt aan finale aflossing.
pi_162534736
quote:
Dat verwacht ik ook. Kijk ook maar naar Collin, daar zie je ook dat de geboden rentepercentages zakken.
pi_162534929
Een nieuwe op Collin:
ISC
Werkkapitaal & aanschaf matrijzen
¤250.000
| 7,5% rente | 36 maanden |
pi_162535224
Helaas net te laat voor ISC:(
pi_162535234
Ben zo "dom" geweest om eerst de pitch te lezen, toen ik klaar was was tie vol....

Is wel een aardig project, had wel mee willen doen...
pi_162537697
quote:
Ik verwacht dat het verschil marginaal zal zijn. De huidige praktijk als men niet direct voldoende cash flow genereert om de eerste maanden af te lossen, is dat men een iets hogere lening af sluit.
pi_162537753
Probeerde mee te doen bij colin maar je komt er gewoon niet doorheen, toen ik eindelijk kon betalen zat hij al vol.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 13:10:29 #148
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_162538075
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:45 schreef komrad het volgende:

[..]

gezien het geld dat overal vandaan komt zou dat best reëel kunnen zijn. Er zijn weinig projecten waar ik voor 6% in wil stappen :)
Ik in geen enkel project meer dat is echt te laag.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_162538305
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:10 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik in geen enkel project meer dat is echt te laag.
Ik denk met heimwee terug aan de tijd dat er 10% rente betaald werd voor risico-2 lening.

Degenen die vroeg begonnen zijn met crowdfunding hebben nog een paar goede deals kunnen sluiten. Tegenwoordig is het aanbod aan geld zo groot dat het steeds minder aantrekkelijk wordt om te investeren. Daarom wijk ik nu uit naar de p2p en aandelenmarkt want daar kunnen nog wel goede rendementen behaald worden.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 13:23:34 #150
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_162538423
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:18 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik denk met heimwee terug aan de tijd dat er 10% rente betaald werd voor risico-2 lening.

Degenen die vroeg begonnen zijn met crowdfunding hebben nog een paar goede deals kunnen sluiten. Tegenwoordig is het aanbod aan geld zo groot dat het steeds minder aantrekkelijk wordt om te investeren. Daarom wijk ik nu uit naar de p2p en aandelenmarkt want daar kunnen nog wel goede rendementen behaald worden.
Yep ik ook maar dan voornamelijk naar de aandelen en dan het liefst wat mooie dividend aandelen.
pi_162538485
Als we het over heimwee naar aandelen gaan hebben....Ispat (later Mittal, nu Arcelor) en Corus.
Dát waren nog eens tijden :)
pi_162539530
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:26 schreef bleyenburg het volgende:
Als we het over heimwee naar aandelen gaan hebben....Ispat (later Mittal, nu Arcelor) en Corus.
Dát waren nog eens tijden :)
Misschien toch nog een keer met andere ogen kijken naar Aygodutch (8,5%)?: https://www.aygodutch.com(...)ocent-rente-geboden/
pi_162539940
Ik ben best bereid daar 2K in te stoppen, maar Harm moet echt eerst ff het lopende akkefietje oplossen.
pi_162539978
Die ATV Europe op Aygodutch is echt wel prima hoor.
Alleen, zoals al meerdere malen door NRDZ gesteld: Op dit moment lijkt een project van 100K te hoog gegrepen voor AGD
pi_162539989
Ik heb wat geld op Mintos gezet en de auto-invest geactiveerd. Er zijn echter maar weinig leningen beschikbaar met een korte looptijd en gunstige LTV. Sterker nog, de meeste korte leningen hebben niet eens een LTV geregistreerd. Hoe doen jullie dit?

Hoe waardevol is het cherry-picken met auto-invest als je toch alleen projecten met buy-backgarantie doet?
pi_162540534
nieuwe op GVE
pi_162540687
Hoog risico (D) en maar 8%.
Nee dus. Deze doe ik niet.
Dit hoort gewoon 10% te zijn.

Nou ja, die borg maakt het dan een ietsje minder slecht....
pi_162540769
Hoe meer ik erover nadenk....
8%
Hoog risico.
Starter
Borg voor 20%
Dus 48 maanden ongedekt door de borg.
Fee = 1,5%

Hele dikke NEE
  vrijdag 27 mei 2016 @ 15:02:47 #159
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_162540822
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 14:32 schreef bleyenburg het volgende:
Die ATV Europe op Aygodutch is echt wel prima hoor.
Alleen, zoals al meerdere malen door NRDZ gesteld: Op dit moment lijkt een project van 100K te hoog gegrepen voor AGD
Ik snap dat niet helemaal. Waarom zou het voor AGD te hoog gegrepen zijn? En waarom lukt het bij all4funding wel?
Als ze alleen maar projecten aanbieden van 20K, dan snap ik nog niet waarom het huidige project blijft hangen op 14.
Goed, het is een starter. De hockeystick heeft goed dienst gedaan. Of er een markt voor is, weet ik niet. Toch heb ik er wel op ingeschreven. Ik heb wel wat vertrouwen in Harm en z'n kornuiten.
pi_162540829
Nog geen ervaring met de feitelijke bedrijfsactiviteit, startende ondernemer, stevige licence fee... Mij niet gezien....
pi_162541031
@ crowd-fundi: Waarom te hoog gegrepen kunnen we nog over discussiëren.
Dat het nu te hoog gegrepen is, lijkt een vaststaand feit
pi_162541101
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 15:00 schreef bleyenburg het volgende:
Hoe meer ik erover nadenk....
8%
Hoog risico.
Starter
Borg voor 20%
Dus 48 maanden ongedekt door de borg.
Fee = 1,5%

Hele dikke NEE
Helemaal mee eens.

Uit het niets en zonder ervaring even ruim 200k omzet genereren...ik snap niet dat GvE zulke cijfers slikt als zoete koek.
pi_162541108
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 15:11 schreef bleyenburg het volgende:
@ crowd-fundi: Waarom te hoog gegrepen kunnen we nog over discussiëren.
Dat het nu te hoog gegrepen is, lijkt een vaststaand feit
Ze hebben er toch twee van 100K gedaan?! Ik denk dat de crowd dit project niet ziet zitten
pi_162541435
Daar zit het 'm niet in Rockenfeller.
Er zijn heul veul gekkere en kwalitatief mindere en grotere projecten bij anderen in no-time wél volgelopen in die tussentijd
  vrijdag 27 mei 2016 @ 15:26:18 #165
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_162541513
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 15:14 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ze hebben er toch twee van 100K gedaan?! Ik denk dat de crowd dit project niet ziet zitten
Dat is het. De crowd beslist uiteindelijk. Blijkbaar pikken Harm en co niet de krenten uit de crowdfundingpap.
Dit is inderdaad het tweede project dat gaat sneuvelen. De spachtelputzboer was de vorige.
pi_162541538
De top 10 van week 21 (aardige bedragen gefund):
pi_162541597
Het zit 'm bij AGD niet in de projecten.
Het zit 'm in het gebrek aan crowd
pi_162542068
Horloges zitten bijna vol.
Jammer voor degene die het laatste zetje geeft....Geen horloge voor hem of haar (want <¤2000,00)
;)
pi_162544221
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 15:49 schreef bleyenburg het volgende:
Jammer voor degene die het laatste zetje geeft....Geen horloge voor hem of haar (want <¤2000,00)
;)
Ik denk een terugtrekker want nu nog 3k.
pi_162544265
Aan de betalingen van FNC te zien is het weer huilen met de pet op qua terugbetalingen (mis er stuk of 3 denk ik, lastig te zien met verzamelbedragen). Volgende week eens zien welke ik mis.
pi_162544540
jij ziet tenminste nog betalingen van FNC.
Ik niksie :(
pi_162544558
jij nog een klokkie, Horsemen? ;)
pi_162544650
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 17:04 schreef bleyenburg het volgende:
jij nog een klokkie, Horsemen? ;)
Leuke incentive maar een klokkie van 2000 euro is leuk maar dan wil ik een ander model 😉
pi_162544686
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14165

Naam: Aanschaf beleggingspand Amsterdam
Leendoel: Woning
Bedrag: 250.000 euro
Rente: 5,0%
Looptijd: 120 maanden
Classificatie: 2

Pff, 10 jaar, 5% en geen 1e hypotheekrecht. Ik pas.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 17:40:53 #175
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_162545558
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 17:04 schreef bleyenburg het volgende:
jij ziet tenminste nog betalingen van FNC.
Ik niksie :(
Ik heb ze allemaal binnen. Tenminste: het totaalbedrag klopt met wat ik had berekend.
pi_162546178
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 17:08 schreef Horsemen het volgende:

Ja als er hypotheek op kon was het wel een procent op 3 bij de nibc :)
pi_162546743
Mosterd naar de maaltijd, maar wat vonden jullie van de steigerbouwer op GVE? Niet te verwarren met die van IVM ;)
pi_162547093
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:02 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ja als er hypotheek op kon was het wel een procent op 3 bij de nibc :)
Blijkbaar niet altijd. In december nog via KoM een lening gedaan voor 7%, 8 jaar looptijd met 1e hypotheek recht :7
pi_162547345
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 15:30 schreef bleyenburg het volgende:
Het zit 'm bij AGD niet in de projecten.
Het zit 'm in het gebrek aan crowd
Ik denk dat dit inderdaad klopt. Ik snap niet dat op allerlei platformen discutabele projecten vlot vollopen, maar dat bij AGD redelijke projecten niet vollopen. Blijkbaar bereiken ze de investeerder niet, want elders blijkt die investeerder makkelijk in zulke projecten te stappen.
pi_162547718
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:19 schreef Incitatus3 het volgende:
Mosterd naar de maaltijd, maar wat vonden jullie van de steigerbouwer op GVE? Niet te verwarren met die van IVM ;)
Ik wilde hem voor een bedragje meenemen maar kreeg geen bevestigingsmail en toen ik nogmaals keek zat ie vol. 35 jaar in branche; degelijke omzet; geen hockeystick prognose; positieve solvabiliteit & hoofdelijkheid onderneming daar bovenop
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_162548191
Same here. Ik had graag meegedaan, maar ook geen mail, maar dat realiseerde ik me te laat.
pi_162551958
quote:
;)
Jammer voor iedereen die meedoet.....Ik zie er nog steeds geen enkel perspectief in.
Pecunia non olet
pi_162552048
quote:
;)
Jammer voor iedereen die meedoet.....Ik zie er nog steeds geen enkel perspectief in. Constant maar die focus op omzet maar winst ho maar 🤔
Pecunia non olet
pi_162552812
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:28 schreef obligataire het volgende:

[..]

Jammer voor iedereen die meedoet.....Ik zie er nog steeds geen enkel perspectief in. Constant maar die focus op omzet maar winst ho maar 🤔
Geheel mee eens. Bedrijf focust op omzet in plaats van winst en de investeerders op het horloge in plaats van rendement ..................

(een heel klein beetje ietsie pietsie denk ik gewoon dat het een verliesfinanciering is gekleed in het mooie jasje van uitbreiding naar het buitenland)
pi_162553356
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:28 schreef obligataire het volgende:

[..]

Amazon en uber doen het ook niet verkeerd. En die hebben geloof ik ook nog nooit winst gemaakt.
pi_162553423
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:09 schreef Murene het volgende:

[..]

Amazon en uber doen het ook niet verkeerd. En die hebben geloof ik ook nog nooit winst gemaakt.
Amazon in 2015 maar 600 miljoen netto winst *)
pi_162553514
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:11 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Dan heb ik niks gezegd ;)
pi_162553551
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:11 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

En dit was nog "onverwachte" winst, wacht tot ze gaan focussen op winst ipv omzet 8-)
― Edward Snowden
pi_162554503
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:09 schreef Murene het volgende:

[..]

Klopt helemaal, maar het probleem is echter dat dit bedrijf binnen een jaar winstgevend moet zijn om aan zijn aflossingsverplichtingen te kunnen voldoen en niet een lange termijnstrategie zoals Uber kan volgen.
pi_162555196
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 22:43 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Klopt helemaal, maar het probleem is echter dat dit bedrijf binnen een jaar winstgevend moet zijn om aan zijn aflossingsverplichtingen te kunnen voldoen en niet een lange termijnstrategie zoals Uber kan volgen.
Als het vierde kwartaal onverhoopt zou tegenvallen dan hebben ze een zwaar probleem. Beetje Wiebke in het groot😏
Pecunia non olet
  zaterdag 28 mei 2016 @ 14:43:50 #191
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_162564707
even een korte update inzake de p2p loans:

- Twino: > 12% personal loan, max 3 maanden op alle landen
>10% rente louter Georgie. (wellicht eens op 10% het betaalgedrag van andere landen bekijken.)
- Mintos: 12% buyback loan, LTV <70% en max 24 maanden op current (1e auto invest)
12% buyback loan, LTV <99% en max 24 maanden op current (2e auto invest; op restant + full amortization; annuiteit)
veel sucered car loans met name uit litouwen.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen.. Bij mintos kreeg ik met mij 1e auto invest maar 5 projecten in de filter.
pi_162564784
Wat vinden jullie van het auto project op GvE? Het is een starter dus risico vol maar voordeel is dat er 20% borg is over de hele looptijd.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 14:51:48 #193
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_162564925
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 14:46 schreef komrad het volgende:
Wat vinden jullie van het auto project op GvE? Het is een starter dus risico vol maar voordeel is dat er 20% borg is over de hele looptijd.
Was die borg niet voor maar een jaar?

En idd een starter maar heb wel het idee dat hij goed in die scene zit dat is wel wat waard natuurlijk. Ik doe hem verder niet want zit aan mn limiet.
pi_162565062
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 14:51 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Was die borg niet voor maar een jaar?

En idd een starter maar heb wel het idee dat hij goed in die scene zit dat is wel wat waard natuurlijk. Ik doe hem verder niet want zit aan mn limiet.
De borgstelling door zijn vader J.S.J. Vastenhout geldt voor 12 maandtermijnen gedurende de volledige looptijd van 60 maanden.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 15:18:48 #195
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_162565611
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 14:58 schreef komrad het volgende:

[..]

De borgstelling door zijn vader J.S.J. Vastenhout geldt voor 12 maandtermijnen gedurende de volledige looptijd van 60 maanden.
Excuses dat is idd wat anders ja.
pi_162567802
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 16:53 schreef crowdiefunder het volgende:
Aan de betalingen van FNC te zien is het weer huilen met de pet op qua terugbetalingen (mis er stuk of 3 denk ik, lastig te zien met verzamelbedragen). Volgende week eens zien welke ik mis.
Typisch dat ze wel een betaling kunnen verrichten maar niet meteen even een specificatie online kunnen zetten.....
Pecunia non olet
  zondag 29 mei 2016 @ 12:39:55 #197
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_162587957
peterverhaar twitterde op zondag 29-05-2016 om 12:33:55 ik raad iedereen zeer dringend af #crowdlending via @FundingCircleNL te doen! reageer retweet
pi_162588187
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:39 schreef xzaz het volgende:
peterverhaar twitterde op zondag 29-05-2016 om 12:33:55 ik raad iedereen zeer dringend af #crowdlending via @FundingCircleNL te doen! reageer retweet
Ik ben het een keer met hem eens! :)
  zondag 29 mei 2016 @ 13:46:36 #199
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162589605
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:48 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ja en zijn onderbouwing is ook echt heel goed.
Duidelijk een man waar je veel van leert.
Tot nooit .......
pi_162589755
Volgens een andere tweet heeft het met administratieve chaos te maken. Ik moet zeggen: als ik op de site kijk snap ik waarom, maar tot nu toe krijg ik over het algemeen op tijd betaald. Morgen verloopt weer een betaaltermijn - ik ben benieuwd. Als de betalingen blijven doorlopen, ga ik gewoon weer investeren.
pi_162589819
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:46 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ja en zijn onderbouwing is ook echt heel goed.
Duidelijk een man waar je veel van leert.
Helemaal eens, je hebt er niets aan. Toevallig zijn hierboven een aantal dingen besproken.
  zondag 29 mei 2016 @ 13:58:48 #202
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162589993
Ik ben trouwens vergeten om de oude algemene voorwaarden van KoM uit te printen.
Heeft iemand die nog voor mij??
Tot nooit .......
pi_162590033
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:51 schreef Benger het volgende:
Volgens een andere tweet heeft het met administratieve chaos te maken. Ik moet zeggen: als ik op de site kijk snap ik waarom, maar tot nu toe krijg ik over het algemeen op tijd betaald. Morgen verloopt weer een betaaltermijn - ik ben benieuwd. Als de betalingen blijven doorlopen, ga ik gewoon weer investeren.
Hier vrijdag de meeste betalingen al ontvangen. Betalingsoverzicht staat alleen nog niet op de site.
pi_162590202
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:48 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ik heb de discussie blijkbaar gemist. Wat is er aan de hand met Fundingcircle?
pi_162590272
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 14:00 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hier vrijdag de meeste betalingen al ontvangen. Betalingsoverzicht staat alleen nog niet op de site.
Ik heb er slechts 1 ontvangen. Volgens de site zijn alle betalingen bij mij 14 dagen vertraagd.
pi_162590502
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 14:05 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb de discussie blijkbaar gemist. Wat is er aan de hand met Fundingcircle?
Mijn punten:
- Laat bijwerken overzichten
- Lange responsetijd op e-mail
- Software zit niet goed in elkaar, bijvoorbeeld dat alles op 14 dagen vertraagd staat en bedrijven standaard 10 medewerkers hebben/hadden. Heb ik in oktober/november ofzo al over gebeld, ja we gaan het zo snel mogelijk oplossen :)

Verder ben ik zeer benieuwd hoe ze om zullen gaan met projecten in de problemen, het lijkt erop dat de manege die bij thedutchdeal staat (niet dat ie daar vol komt zo te zien) ook deze maand niet heeft betaald als ik naar het bedrag kijk wat is overgemaakt door FC.
  zondag 29 mei 2016 @ 14:36:08 #207
456121 mrboulanger
Mr. Bakker ;-)
pi_162591232
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 14:43 schreef Gijsbertus het volgende:
even een korte update inzake de p2p loans:

- Twino: > 12% personal loan, max 3 maanden op alle landen
>10% rente louter Georgie. (wellicht eens op 10% het betaalgedrag van andere landen bekijken.)
- Mintos: 12% buyback loan, LTV <70% en max 24 maanden op current (1e auto invest)
12% buyback loan, LTV <99% en max 24 maanden op current (2e auto invest; op restant + full amortization; annuiteit)
veel sucered car loans met name uit litouwen.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen.. Bij mintos kreeg ik met mij 1e auto invest maar 5 projecten in de filter.
Hier ook mijn eerste auto-invest aangezet bij Mintos en Twino. Die even afwachten en bekijken wat het oplevert. Zover ik lees gaat jouw voorkeur meer uit naar het Twino platform?
  zondag 29 mei 2016 @ 18:16:35 #208
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_162597595
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 14:36 schreef mrboulanger het volgende:

[..]

Hier ook mijn eerste auto-invest aangezet bij Mintos en Twino. Die even afwachten en bekijken wat het oplevert. Zover ik lees gaat jouw voorkeur meer uit naar het Twino platform?
op zich geen voorkeur. Bij twino is wel alles buyback, dat is wel een voordeel.
Mintos heeft meer type leningen. Hier heb ik de wat langere looptijd leningen met een betere LTV.
Samengevat, Twino kortlopend (1 maand), mintos langlopend (tot max 24 mnd)
  maandag 30 mei 2016 @ 02:39:30 #209
456121 mrboulanger
Mr. Bakker ;-)
pi_162611483
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 18:16 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

op zich geen voorkeur. Bij twino is wel alles buyback, dat is wel een voordeel.
Mintos heeft meer type leningen. Hier heb ik de wat langere looptijd leningen met een betere LTV.
Samengevat, Twino kortlopend (1 maand), mintos langlopend (tot max 24 mnd)
Op welke rente percentage heb jij jouw auto invest ingesteld staat bij Mintos? Ik zie momenteel weinig lening met een rente boven de 12,7% of ik kijk verkeerd :)

EDIT: Ik kijk verkeerd, stond nog een filter aan.

[ Bericht 2% gewijzigd door mrboulanger op 30-05-2016 02:46:48 ]
pi_162614365
Nieuwe @ kom
Holding prima op zich, werkmaatschappijen zijn drama
pi_162614369
Goedemorgen, Collin tijd:
J.P.L. van Assche
Werkkapitaal
¤ 150.000
6,5% rente | 60 maanden
pi_162614395
Nieuwe week nieuwe kansen

Project: J.P.L. van Assche
Bedrag: ¤ 150.000,-
Rente: 6,5%
D&B: Laag risico
CC Score: Goed
pi_162614606
Een bedrijf dat al 16 jaar in zijn eigen bestuur valt zou toch inmiddels wel een paar ton reserve mogen hebben om dit soort (n.m.m.) te verwachten schommelingen op te vangen?
pi_162614612
Co financiering met Rabobank, waarbij Rabo rente en aflossingsverplichtingen zal verlagen.
Rabo heeft het niet aan de geef-klieren, dan ontstaat bij mij het vermoeden dat zaken wat minder lekker lopen. Over solvabiliteit in de tuinbouw kan je altijd discussiëren, vaak afhankelijk van (getaxeerde) grondwaarden.

Ondanks dat ik tuinbouw een warm hart toedraag, laat ik hem lopen.
pi_162614781
Funding Circle is bijgewerkt, uiteraard is de manage die ook op thedutchdeal staat ook deze maand in gebreke gebleven (vorige maand is ook nog niet voldaan).

Verder is nog niet betaald:
SPOILER
pi_162614873
@crowdiefunder: Mag ik vragen wat je bedoelt met "bijgewerkt"? (FNC)

Is ook je dashboard weer op orde en correspondeert dat ook met je ontvangen betalingen?
  maandag 30 mei 2016 @ 11:28:51 #217
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_162614909
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:00 schreef impact9 het volgende:
Nieuwe @ kom
Holding prima op zich, werkmaatschappijen zijn drama
Had in 2014 een vijfjarige lening van 111K bij GVE, ook vanwege overname.
Eerste wat opvalt: het Agiumrapport.
Totale risicoclassificatie: gemiddeld. Bandbreedte rente: 6,5 - 7,5.
Advies rentepercentage: 8.
pi_162614955
Zou die eerst bij GVE geweest zijn en daar geweigerd, denk ik dan.....
pi_162614991
De zekerheden zijn me niet geheel duidelijk. Heeft GvE nu de zekerheden vanuit de holding en is de ondernemer voor deze lening alleen hoofdelijk aansprakelijk (net als lening bij GvE)?

GvE lening was trouwens 10%. Zijn percentages die ik nog niet langs heb zien komen.
  maandag 30 mei 2016 @ 11:32:15 #220
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_162614995
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:27 schreef bleyenburg het volgende:

Is ook je dashboard weer op orde en correspondeert dat ook met je ontvangen betalingen?
Ik ben dan wel geen crowdiefunder, maar toch. Dashboard is niet bijgewerkt. Tabblad "betalingen" wel.
  maandag 30 mei 2016 @ 11:32:17 #221
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162614997
Lees ik het nou goed?
1.700.000 kilo appelen per jaar
10% (170.000 kilo) wordt jaarlijks in de boerderijwinkel verkocht.
uitgaande van 365 dagen per jaar zou dat bijna 500kilo per dag zijn, dag in dag uit.
dat is geen winkeltje meer.
Tot nooit .......
pi_162615003
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:27 schreef bleyenburg het volgende:

Ja het dashboard (betalingen en projectenoverzicht) is bijgewerkt en komt overeen met de betalingen.
pi_162615061
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:32 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ja het dashboard (betalingen en projectenoverzicht) is bijgewerkt en komt overeen met de betalingen.
Nou... Dashboard is van slag volgens mij:
Vertraging (tot 30 dagen): ¤ 1.621,72

Dit kan niet kloppen
pi_162615168
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:34 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nou... Dashboard is van slag volgens mij:
Vertraging (tot 30 dagen): ¤ 1.621,72

Dit kan niet kloppen
Je hebt gelijk, die klopt niet :) Als je kijkt bij investeringen en betalingen klopt het wel. Er is altijd wel wat van slag in hun software overigens :)
  maandag 30 mei 2016 @ 11:45:03 #225
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162615324
Weer een assurantieportefeuille in de verkoop.

Zou dat zijn omdat deze portefeuilles minder interessant zijn met in combinatie met het provisieverbod? Was laatst een stuk over in kassa (vanaf 3:09). Slapende verzekeringen leveren niets meer op maar moeten wel onderhouden worden.
Tot nooit .......
pi_162615328
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:39 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, die klopt niet :) Als je kijkt bij investeringen en betalingen klopt het wel. Er is altijd wel wat van slag in hun software overigens :)
Het kopje investeringen is bij mij niet in orde. Er staat een project bij dat nog niet actief is maar waarbij het openstaande bedrag kleiner is dan het geinvesteerde bedrag.
pi_162615417
Hotelkamerveiling (GvE) heeft zijn rente verhoogd. Liep niet snel genoeg.

geldvoorelkaar twitterde op maandag 30-05-2016 om 11:36:41 Update project Hotelkamerveiling.nl. Win een verblijf in Barcelona + rente van 6% &gt; 6,7%. https://t.co/jPnIjWDQ7o https://t.co/tLEpFeDpJd reageer retweet
pi_162615483
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 17:08 schreef Horsemen het volgende:

Al was het 2e hypotheekrecht had ik er nog wel over na willen denken, maar helemaal geen bij een dergelijk lange looptijd, dan houdt het voor mij meteen op.

Het zou toch mogelijk moeten zijn om dit zo te regelen? De bank kan het, dus waarom kan de stichting dan niet op genomen worden als hypotheekhouder.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 30 mei 2016 @ 11:54:55 #229
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162615539
quote:
99s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:53 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Al was het 2e hypotheekrecht had ik er nog wel over na willen denken, maar helemaal geen bij een dergelijk lange looptijd, dan houdt het voor mij meteen op.

Het zou toch mogelijk moeten zijn om dit zo te regelen? De bank kan het, dus waarom kan de stichting dan niet op genomen worden als hypotheekhouder.
Dat is bij KoM en de kippenboer ook gelukt.
Tot nooit .......
pi_162615554
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:49 schreef djh77 het volgende:
Hotelkamerveiling (GvE) heeft zijn rente verhoogd. Liep niet snel genoeg.

geldvoorelkaar twitterde op maandag 30-05-2016 om 11:36:41 Update project Hotelkamerveiling.nl. Win een verblijf in Barcelona + rente van 6% &gt; 6,7%. https://t.co/jPnIjWDQ7o https://t.co/tLEpFeDpJd reageer retweet
Inkoop zit dat op hoogstens ¤ 100 (als ze een ***-hotel doen) - dat zouden ze elke investeerder nog cadeau kunnen doen. Ze betalen nog niet eens de toeristenbelasting, wat een schrapers!
pi_162615580
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:54 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat is bij KoM en de kippenboer ook gelukt.
Moest je daar niet een hoger bedrag betalen om in de hypotheek opgenomen te worden?
Ik vraag me af waarom het niet zou kunnen om het platform in de akte op te nemen.
pi_162615734
quote:
99s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:56 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Moest je daar niet een hoger bedrag betalen om in de hypotheek opgenomen te worden?
Ik vraag me af waarom het niet zou kunnen om het platform in de akte op te nemen.
Bij KoM staat de stichting zekerheden nu wel in de akte.
SPOILER
Bij de poelier waren ze nog niet zover. Bij GvE werken ze m.i. nooit met dit soort zekerheden (alleen hoofdelijke aansprakelijkheid of borgstelling).

[ Bericht 7% gewijzigd door djh77 op 30-05-2016 12:13:11 ]
pi_162615831
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:02 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bij KoM staat de stichting zekerheden nu wel in de akte. Bij de poelier waren ze nog niet zover. Bij GvE werken ze m.i. nooit met dit soort zekerheden (alleen hoofdelijke aansprakelijkheid of borgstelling).
Goeie ontwikkeling bij KOM dan wat dit betreft.

Ik ga GVE maar eens mailen en vragen waarom dit niet bij dit project gedaan wordt.
pi_162617496
quote:
Het kopje investeringen is bij mij niet in orde. Er staat een project bij dat nog niet actief is maar waarbij het openstaande bedrag kleiner is dan het geinvesteerde bedrag.
Bij mij staat er bovenaan de investeringen-pagina het volgende:
"Wij delen u mee dat de uitbetalingen aan onze investeerders voor de maand mei lichte vertraging kunnen oplopen. Wij hopen al deze betalingsinstructies tegen 31 mei verwerkt te hebben, en uw Dashboard opnieuw up to date te hebben gebracht. Hartelijk dank voor uw begrip en geduld."
pi_162617580
Dank voor mijn begrip en geduld????
Ik heb er geen begrip voor, en mijn geduld is ook op
pi_162618205
quote:
99s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:05 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Goeie ontwikkeling bij KOM dan wat dit betreft.

Ik ga GVE maar eens mailen en vragen waarom dit niet bij dit project gedaan wordt.
Prima plan!
Ik ben er persoonlijk even een beetje klaar mee om GvE aanpassingen of nieuwe ideeën voor te leggen. In tegenstelling tot KoM en Collin staan de heren van GvE momenteel nauwelijks open voor aanpassingen of wijzigingen. En dat terwijl je de positieve uitwerking hiervan bij met name Collin zo duidelijk terugziet in het aantal projecten en hoe snel ze vollopen.
pi_162620492
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:41 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Prima plan!
Ik ben er persoonlijk even een beetje klaar mee om GvE aanpassingen of nieuwe ideeën voor te leggen. In tegenstelling tot KoM en Collin staan de heren van GvE momenteel nauwelijks open voor aanpassingen of wijzigingen. En dat terwijl je de positieve uitwerking hiervan bij met name Collin zo duidelijk terugziet in het aantal projecten en hoe snel ze vollopen.
Sinds Q4 2015 is CCF ook groter dan GvE. Althans, ze zetten aanzienlijk meer geld uit.
pi_162620750
In de Q&A op KOM bij de verzekeringsportefeuille wordt een interessante draai gegeven aan het waarom dit keer niet bij GVE maar bij KOM.
:)
stroperig en traag is een leuke interpretatie.
Ik vraag me af of mijn interpretatie , na bestudering case, hetzelfde zou zijn
;)
pi_162620839
Maar goed, er is dus wel duidelijk nu dat de Heer Hofman ook (eerder?) bij GVE is geweest met het huidige project.
  maandag 30 mei 2016 @ 18:06:39 #240
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162624016
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:39 schreef bleyenburg het volgende:
In de Q&A op KOM bij de verzekeringsportefeuille wordt een interessante draai gegeven aan het waarom dit keer niet bij GVE maar bij KOM.
:)
stroperig en traag is een leuke interpretatie.
Ik vraag me af of mijn interpretatie , na bestudering case, hetzelfde zou zijn
;)
Of is juist het bustuderen van de cae het stroperige.
Word bij KoM de case niet bestudeerd..
Tot nooit .......
  maandag 30 mei 2016 @ 21:57:12 #241
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_162631180
Ik heb zeker al te lang niets meer van me laten horen...
Of hebben jullie ook deze mail van GVE gehad?
Er staan volgens mij geen zaken in die een spoiler noodzakelijk maken. Vandaar alleen maar een quote.

quote:
Geachte meneer,

Geldvoorelkaar.nl werkt continu aan een gevarieerd aanbod van crowdfundingprojecten.

Wij maken u daarom graag attent op het huidige aanbod van projecten (d.d. 30 mei), dat zowel bestaat uit annuïtaire leningen met verschillende risicoclassificaties als een converteerbare lening.

In het onderstaande treft u de actuele (openstaande) crowdfundingprojecten aan:

Hotelkamerveiling.nl - Risicoclassificatie 3 - Rente 6,7%
Protech Monte-Carlo Brugge - Risicoclassificatie 5s - Rente 8%
Aanschaf beleggingspand Amsterdam - Risicoclassificatie 2 - Rente 5%
OrgaNext Research - Converteerbare lening - Risicoclass 6 - Rente 8%
Daarnaast zullen de komende dagen diverse nieuwe crowdfundingprojecten gepubliceerd worden.

Direct op de hoogte gesteld worden van nieuwe projecten? Maak gebruik van onze Whatsapp Service. Kijk hier voor meer informatie.
Mocht u naar aanleiding van het bovenstaande vragen of opmerkingen hebben dan kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen. Wij helpen u graag verder!

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Geldvoorelkaar.nl
pi_162631319
Ik heb vandaag precies dezelfde mail gehad van GvE en een kennis van mij had hem ook gehad.
pi_162632215
Heb meer dan 30 projecten bij gve uitstaan en de laatste half jaar niet meer geinvesteerd bij hun, geen mail gehad...
pi_162632340
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:57 schreef crowd-fundi het volgende:
Of hebben jullie ook deze mail van GVE gehad?[..]
Tsja van onbetwiste koploper, nu links en rechts ingehaald.........
Pecunia non olet
pi_162632386
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:23 schreef crowdiefunder het volgende:
Funding Circle is bijgewerkt, uiteraard is de manage die ook op thedutchdeal staat ook deze maand in gebreke gebleven (vorige maand is ook nog niet voldaan).

Verder is nog niet betaald:
SPOILER
Maar de boekhouder heeft voor het eerst in maanden weer eens op tijd betaald...... :)
Daarentegen blijft ons Oostenrijkse drankje nu voor de 2e keer wat achter. Het ligt overigens wel bij de Appie in de schappen zag ik ;)
Pecunia non olet
pi_162634900
Hebben jullie dit project:
SPOILER
deze maand ook uitbetaald gekregen?
pi_162637507
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:57 schreef crowd-fundi het volgende:
Of hebben jullie ook deze mail van GVE gehad?
Er staan volgens mij geen zaken in die een spoiler noodzakelijk maken. Vandaar alleen maar een quote.

[..]

Ik heb denk ik al zo'n 2 jaar niet meer geïnvesteerd en heb deze mail ook ontvangen. Maar van mijn kant gaat er geen geld meer naar GvE.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 08:48:12 #248
134783 papernote
Een echte.
pi_162637572
Ik heb een meningsverschil met KoM over de afhandeling van B&D Arnhem. Graag jullie mening hierover:

SPOILER
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_162637913
Mijn interpretatie: Franchise organisatie betaalt 25K voor de inventaris aan de investeerders. De franchiseorganisatie moet er zelf voor zorgen dat zij de inventaris weer doorverkoopt aan een nieuwe ondernemer (en kan zelf besluiten tegen welke prijs).
pi_162637960
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 08:48 schreef papernote het volgende:
Ik heb een meningsverschil met KoM over de afhandeling van B&D Arnhem. Graag jullie mening hierover:

SPOILER
Ik denk dat je gelijk hebt
  dinsdag 31 mei 2016 @ 09:56:19 #251
134783 papernote
Een echte.
pi_162638540
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 09:52 schreef Justme7005 het volgende:
Lokquote
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:25 schreef didi80 het volgende:
Lokquote
Lokquotes. Wat denken jullie hier van? Uit eerdere reacties begreep ik dat jullie ook hierin geïnvesteerd hadden.

Wellicht kunnen jullie ook naar KoM mailen hierover? Want Peter-Paul scheept me af door te zeggen dat ik de enige ben die deze interpretatie heeft ("Overigens heeft geen enkele andere investeerder uit dit project het geïnterpreteerd zoals u dat deed.")
pi_162638610
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:56 schreef papernote het volgende:

[..]

[..]

Lokquotes. Wat denken jullie hier van? Uit eerdere reacties begreep ik dat jullie ook hierin geïnvesteerd hadden.

Wellicht kunnen jullie ook naar KoM mailen hierover? Want Peter-Paul scheept me af door te zeggen dat ik de enige ben die deze interpretatie heeft ("Overigens heeft geen enkele andere investeerder uit dit project het geïnterpreteerd zoals u dat deed.")
De verdeel en heers politiek van KOM!
pi_162638614
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 08:48 schreef papernote het volgende:

SPOILER
Jij zit aan de juiste kant, ik zou KOM vragen aan te geven waar in de mail van 23 april blijkt dat er eventueel een minder bedrag dan 25k uit zou kunnen komen.
pi_162638744
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:00 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Jij zit aan de juiste kant, ik zou KOM vragen aan te geven waar in de mail van 23 april blijkt dat er eventueel een minder bedrag dan 25k uit zou kunnen komen.
Volgens mij geeft KoM nu aan dat de hele deal van de baan is als een nieuwe ondernemer niet de 25K wil betalen voor de inventaris. Alles zal dan verhaald moeten worden op de oude ondernemer. Deze mogelijkheid lees ik helemaal niet terug in de mail van 23 april.
pi_162638784
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:54 schreef najra1990 het volgende:
Hebben jullie dit project:
SPOILER
deze maand ook uitbetaald gekregen?
Keurig op 30-05-2016 ontvangen! Dat scheelt in ieder geval weer een termijn in de pijn. Ben benieuwd naar de volgende maand. Ik zal maar geen eventueel slapende honden wakker maken. :)
pi_162638797
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:56 schreef papernote het volgende:

[..]

[..]

Dit kan je trouwens ook omdraaien, geen enkelen andere investeerder heeft het idee dat er minder dan 25k binnen gehaald gaat worden. Omdat de garantie door B_D is gegevens
pi_162639613
Nieuw op Collin:
Van Wijk Uitvaartkisten
Uitbreidingsfinanciering
¤200.000
| 6,5% rente | 48 maanden | Investeerders: 31 | Reacties: 0

Dood blijven we gaan en door de vergrijzing gaan er steeds meer, dus ik heb geïnvesteerd. Ik hoop dat ik de incentive niet snel nodig heb. :)
pi_162639732
hoe ga je klagen als die incentive niet gegeven wordt? ;)
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:12:01 #259
332574 µ
alt-m
pi_162639778
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw op Collin:
Van Wijk Uitvaartkisten
Uitbreidingsfinanciering
¤200.000
| 6,5% rente | 48 maanden | Investeerders: 31 | Reacties: 0

Dood blijven we gaan en door de vergrijzing gaan er steeds meer, dus ik heb geïnvesteerd. Ik hoop dat ik de incentive niet snel nodig heb. :)
Van de site zelf? Hoe ben je er zo snel bij? ;)
జ్ఞ‌ా
pi_162639898
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:12 schreef µ het volgende:

[..]

Van de site zelf? Hoe ben je er zo snel bij? ;)
Eind van de maand, Was de admin. aan het bijwerken dus van de site. Moet hem zo nog wel even goed doorlezen maar op het eerste gezicht goede scores en 3 entiteiten hoofdelijk aansprakelijk door VOF constructie. Dus ik denk dat het goed zit. Hoor zo ook nog graag mening Obli.. over deze Collin. De rente is trouwens wel erg laag voor een CF lening met risico!
pi_162639971
Waardeloze schijtsite van Collin, ben je een paar minuten te laat, kom je er niet eens meer op. :(
Pecunia non olet
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:23:56 #262
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_162640047
wilde ook meedoen.. Stond nog 16k vrij open.. maar helaas werkt de site niet echt mee..
Nu is er geen ruimte meer..
Was verder ook geen pareltje. 6,5% rente is eigenlijk onder mijn criterium.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:43:12 #263
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162640510
Ik ging ook uit de deal van 25k bij DB vast stond. Dit heb ik KoM ook gemailt. Lekker zaken doen zo, inventaris voor een lage prijs kopen onder voorbehoud dat hij het kan doorstoten. Lekker risicoloos een paar knaken verdienen. Onder die voorwaarde had ik 30k voor de inventaris willen betalen.

Als ik deze deal had geweten had ik gezegd dat de boel maar moest klappen.
Tot nooit .......
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:52:07 #264
134783 papernote
Een echte.
pi_162640738
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 11:43 schreef Speekselklier het volgende:
Ik ging ook uit de deal van 25k bij DB vast stond. Dit heb ik KoM ook gemailt. Lekker zaken doen zo, inventaris voor een lage prijs kopen onder voorbehoud dat hij het kan doorstoten. Lekker risicoloos een paar knaken verdienen. Onder die voorwaarde had ik 30k voor de inventaris willen betalen.

Als ik deze deal had geweten had ik gezegd dat de boel maar moest klappen.
Jij hebt KoM dus ook een bericht gestuurd dat de zaken nu anders lopen dan ze waren voorgesteld op 23 mei? Dus dat je dacht dat die 25k¤ vast stond?

Want dan zijn we dus al samen en klopt het statement "geen enkele andere investeerder uit dit project" al niet meer. Mag ik vragen wanneer je dit hebt gestuurd? Dan ga ik KoM hier mee confronteren.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 11:57:36 #265
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162640870
Sorry, ik bedoelde dat ik KOM nu een
mail heb gestuurd, n.a.v. jouw verzoek.

Ik mail KOM niet meer voor zulke d7ngen. Ik krijg toch nooit antwoord.
Tot nooit .......
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:02:03 #266
134783 papernote
Een echte.
pi_162640950
KoM is inderdaad goed in het negeren van mails, maar ik blijf volharden. Uiteindelijk reageren ze wel. Duidelijke communicatie is helaas niet hun sterkste punt.

Fijn dat je ook een bericht hebt gestuurd, hopelijk kunnen andere investeerders in B&D Arnhem dat ook doen.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:03:18 #267
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162640971
Overigens ben ik akkoord gegaan met een deal van 25k. Voor een lager bedrag moet ik alsnog toestemming geven neem ik aan. En met 24.999.99 ga ik in elk geval NIET akkoord. Ik heronderhandel dus niet, want er was al een deal.
Tot nooit .......
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:14:14 #268
134783 papernote
Een echte.
pi_162641177
SPOILER
pi_162641571
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:03 schreef Speekselklier het volgende:
Overigens ben ik akkoord gegaan met een deal van 25k. Voor een lager bedrag moet ik alsnog toestemming geven neem ik aan. En met 24.999.99 ga ik in elk geval NIET akkoord. Ik heronderhandel dus niet, want er was al een deal.
Volgens mij moeten de investeerders volhouden dat er reeds sprake is van een deal. B&D betaalt 25K. Een ruime meerderheid van de investeerders heeft reeds ingestemd. Er is m.i. geen reden om de deal terug te trekken.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:39:00 #270
134783 papernote
Een echte.
pi_162641645
Het is heel moeilijk, omdat KoM in de controlerende positie zit. Ik kan niet in contact komen met andere investeerders, want velen zijn anoniem (hopelijk heb ik hier op FOK! succes).
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:52:32 #271
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162641988
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:39 schreef papernote het volgende:
Het is heel moeilijk, omdat KoM in de controlerende positie zit. Ik kan niet in contact komen met andere investeerders, want velen zijn anoniem (hopelijk heb ik hier op FOK! succes).
Er is al een verening voor crowdfunding platforms.
Nu wordt door de platforms trots geroepen dat ze lid zijn, maar wat is ons belang daar in?
Wordt het niet eens tijd om een vereniging voor investeerders op te richten?
Tot nooit .......
pi_162642380
Met de mail van 26 april heb jij een deal Papernote.
Dat B&D bij KOM terugtrekt, doet hier niets aan af.
KOM moet B&D aanspreken.
Indien dat niet lukt: pech voor KOM.
Jullie hebben een deal en KOM moet leveren.
pi_162642397
nog iemand hier die de FNC betalingen van deze maand nog niet heeft gehad?
Ik (nog) niet.
pi_162642463
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 13:08 schreef bleyenburg het volgende:
Met de mail van 26 april heb jij een deal Papernote.
Dat B&D bij KOM terugtrekt, doet hier niets aan af.
KOM moet B&D aanspreken.
Indien dat niet lukt: pech voor KOM.
Jullie hebben een deal en KOM moet leveren.
Het kan natuurlijk ook dat KOM het verkeerd verwoord heeft en dat mail 2 de bedoeling is.

Maar dan zal je m.i. de stemming terug moeten draaien en opnieuw moeten stemmen. Want door de verkeerde verwoording hebben mensen misschien wel verkeerd gestemd. Stel dat de nieuwe eigenaar de inventaris niet eens wil, of er een schijntje voor gaat betalen....
  dinsdag 31 mei 2016 @ 13:12:24 #275
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162642483
ik heb nog geen fnc betaling. 14 dagen vertraagd zegt mijn dashboard.
Tot nooit .......
  dinsdag 31 mei 2016 @ 13:16:45 #276
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162642578
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 13:11 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook dat KOM het verkeerd verwoord heeft en dat mail 2 de bedoeling is.

Maar dan zal je m.i. de stemming terug moeten draaien en opnieuw moeten stemmen. Want door de verkeerde verwoording hebben mensen misschien wel verkeerd gestemd. Stel dat de nieuwe eigenaar de inventaris niet eens wil, of er een schijntje voor gaat betalen....
Dit staat er in de mail, wat is daar onduidelijk aan?
quote:
B&D heeft tevens de verpanding van de inventaris aan de KOM investeerders aanvaard, en zal hiervoor ¤25.000 betalen tegen finale kwijting. Het voorstel dat op dit moment op tafel ligt is dat B&D ¤25.000 betaalt aan KOM voor de inventaris en dat dit bedrag naar rato wordt uitgekeerd aan de investeerders via KOM.
Werk je bij KOM of zo? Dit een typisch KOM antwoord. Je we schreven het wel zo, maar je moet het zo niet lezen. We bedoelen het anders. (precies de rede waarom ik niet meer met KOM mail.)

Volgende keer als KOM met een soortgelijk voorstel komt is voor mij is antwoord duidelijk. Ik wil de onderliggende stukken inzien waarop het verzoek is gebaseerd. Ik neem aan dat er een mailwisseling met afspraken heeft plaatsgevonden tussen KOM en BD. Op basis van die mailwisseling ga kan ik dan akkoord gaan.

Overigens hoor ik van de wijnboer ook weinig meer, zou KOM intussen niet bezig moeten zijn om de HA uit te winnen? De man heeft al lang een baan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Speekselklier op 31-05-2016 13:23:23 ]
Tot nooit .......
pi_162642612
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 13:12 schreef Speekselklier het volgende:
ik heb nog geen fnc betaling. 14 dagen vertraagd zegt mijn dashboard.
Bij mij klopt er ook weinig van. Afijn men heeft aangegeven dat men ermee bezig is. Als het over een week of twee nog niet goed is denk ik dat we massaal aan de bel moeten trekken.
pi_162642810
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 13:16 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dit staat er in de mail, wat is daar onduidelijk aan?

[..]

Werk je bij KOM of zo? Dit een typisch KOM antwoord. Je we schreven het wel zo, maar je moet het zo niet lezen. We bedoelen het anders. (precies de rede waarom ik niet meer met KOM mail.)

Volgende keer als KOM met een soortgelijk voorstel komt is voor mij is antwoord duidelijk. Ik wil de onderliggende stukken inzien waarop het verzoek is gebaseerd. Ik neem aan dat er een mailwisseling met afspraken heeft plaatsgevonden tussen KOM en BD. Op basis van die mailwisseling ga kan ik dan akkoord gaan.
Anders lees je ook even mijn andere reacties van vandaag ^O^

Het KAN dat in mail 1 de best deal staat en dat de BEDOELING was dat er nog over onderhandeld zou worden, maar (zoals ik ook eerder vandaag zei) het staat niet in die eerste mail.

MOCHT het bovenstaande het wel geval zijn, dan is de stemronde voor niets geweest. Omdat mensen met incomplete/positiefverbloemde informatie hun stem hebben gegeven.

Ik snap dat het wat dichtbij komt en je er wat emotioneel onder bent, KOM speelt hier wederom een vies spelletje of ze zijn echt incapabel.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 13:28:47 #279
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_162642850
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 13:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Bij mij klopt er ook weinig van. Afijn men heeft aangegeven dat men ermee bezig is. Als het over een week of twee nog niet goed is denk ik dat we massaal aan de bel moeten trekken.
Zit ik dit keer eens aan de goeie kant. Op 27 mei was het volledige bedrag bijgeschreven. Bij het dashboard snap ik niks meer van het gegoochel met cijfers of juist het ontbreken daarvan.
Gelukkig staan er bij de tab "investeringen" intussen allemaal groene bolletjes met de mededeling "uitbetaald" of "volbracht".
  dinsdag 31 mei 2016 @ 13:34:11 #280
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162642966
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 13:27 schreef CaLeX het volgende:
Ik snap dat het wat dichtbij komt en je er wat emotioneel onder bent, KOM speelt hier wederom een vies spelletje of ze zijn echt incapabel.
Met werk je bij KoM bedoel ik dat ze je wel graag zouden willen aannemen. Ze zaten nog te dubben hoe ze dit moest rechtbreien en jij hebt ze de oplossing gegeven.

Ben niet emotioneel hoor. Ik ben alleen van het principe dat een afspraak een afspraak is en dat dat bij KOM wel heel vaak anders is. Ik ben er intussen wel achter dat KOM gewoon incapabel is.
Ze hebben geen enkele wettelijke kennis (zie verpandingen), geen enkele financiele kennis (zie de gemiddelde pich) en zijn ook niet in staat om een fatsoenlijke mail te sturen.
Tot nooit .......
pi_162642974
Bij mij is er eentje uitbetaald en staan er 11 op "Vertraagd 16 dagen"...
  dinsdag 31 mei 2016 @ 13:36:23 #282
134783 papernote
Een echte.
pi_162643009
Ik heb gevraagd om inzage in alle communicatie tussen KoM en B&D. Ben benieuwd...
pi_162643033
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 13:09 schreef bleyenburg het volgende:
nog iemand hier die de FNC betalingen van deze maand nog niet heeft gehad?
Ik (nog) niet.
Ik ook nog niet.
pi_162643040
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 13:34 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ben niet emotioneel hoor. Ik ben alleen van het principe dat een afspraak een afspraak is en dat dat bij KOM wel heel vaak anders is. Ik ben er intussen wel achter dat KOM gewoon incapabel is.
0 projecten lopen bij KOM en ik deel die laatste mening al.

Hoe zou KOM reageren als je op social media/de mailer hier/misschien nog andere methode's de investeerders bij elkaar probeert te krijgen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 13:34 schreef Speekselklier het volgende:
Met werk je bij KoM bedoel ik dat ze je wel graag zouden willen aannemen. Ze zaten nog te dubben hoe ze dit moest rechtbreien en jij hebt ze de oplossing gegeven.
Graag gedaan, het is een veel betere oplossing dan ze eerst van plan waren "je bent de enige met een klacht, doe niet zo raar"
  dinsdag 31 mei 2016 @ 13:45:08 #285
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162643215
quote:
99s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 13:37 schreef CaLeX het volgende:
Hoe zou KOM reageren als je op social media/de mailer hier/misschien nog andere methode's de investeerders bij elkaar probeert te krijgen?
Volgens artikel 7.7 van de algemene voorwaarden zou dat geen enkel probleem mogen zijn.

quote:
0s.gif In de algemene voorwaarden brabbelde Kapitaal op Maat het volgende:
7.7. Het al dan niet voortbestaan van Kapitaal Op Maat tast de contractuele relatie(s) tussen
Ondernemer en de Investeerders niet aan. Deze blijft ongewijzigd in stand en van kracht.
We hebben als individu een contractuele relatie met de ondernemer.
En binnen die relatie mag ik dan toch mijn eigen stappen zetten?

Dat zal ik ook volgende keer in een verzoek van KOM erbij zetten.
"Ik ben NIET akkoord en als KoM toch akkoord gaat dan zal ik mijn eigen stappen zetten richting de ondernemer."

[ Bericht 24% gewijzigd door Speekselklier op 31-05-2016 13:53:11 ]
Tot nooit .......
pi_162643407
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:52 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Er is al een verening voor crowdfunding platforms.
Nu wordt door de platforms trots geroepen dat ze lid zijn, maar wat is ons belang daar in?
Wordt het niet eens tijd om een vereniging voor investeerders op te richten?
Ik wil wel meedoen. Wat mij betreft richten we per direct een vereniging op. Eventueel wil ik ook wel contributie betalen voor een vereniging met rechtspersoonlijkheid, of zitting nemen in het bestuur.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 13:53:11 #287
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_162643412
ik heb zelf alles binnen van de FNC.
Er zijn nog 2 projecten in behandeling. Allebei nu wel geïncasseerd, maar wat duurt dat lang zeg...
Hopelijk komen die volgende maand bij de (uit)betaling..
  dinsdag 31 mei 2016 @ 13:54:21 #288
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162643443
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 13:52 schreef Benger het volgende:
Ik wil wel meedoen. Wat mij betreft richten we per direct een vereniging op. Eventueel wil ik ook wel contributie betalen voor een vereniging met rechtspersoonlijkheid, of zitting nemen in het bestuur.
Dan kunnen we ook onze eigen AlgemeneVoorwaarden opstellen en daar mee naar de verschillende platformen gaan.
Tot nooit .......
pi_162643597
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 13:54 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dan kunnen we ook onze eigen AlgemeneVoorwaarden opstellen en daar mee naar de verschillende platformen gaan.
Ik vrees dat die platformen daar niet in gaan trappen. Maar we kunnen wel aanschuiven voor overleg als zij hun voorwaarden gaan wijzigen. Of zelf met richtlijnen komen waar crowdfundingplatforms aan zouden moeten voldoen. En een top10 van platforms publiceren obv hun klantgerichtheid (doet het altijd leuk in de media en platforms die bovenaan staan gaan daar dan weer mee pronken).
  dinsdag 31 mei 2016 @ 14:04:50 #290
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162643688
En we kunnen als verening zelf besluiten om achter een default aan te gaan als ons de afhandeling van het platform niet bevalt.

Ik doe mee!
Geen kennis van het opzetten van een vereniging dus de juridische kant laat ik graag aan anderen over. Maar wil zeker mijn steentje bijdragen.
Tot nooit .......
pi_162643835
@NRDZ: Ik ga echt niet nóg 2 weken op mijn geld wachten bij FNC.
ook project waar ik op 05 mei heb betaald is nog niet van start.

Ik ga mijn machtiging tbv FNC intrekken.

Onbegrijpelijk dat de een wel de termijnen binnen heeft en een ander niet.
pi_162643952
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:12 schreef bleyenburg het volgende:

De gewijzigde planning was dat vandaag alle betalingen geregeld zouden worden. Ze zijn een dag later dan de oorspronkelijke planning (30 mei), dus zo'n drama is het nog niet. Ik wacht het geduldig af.
Dat project wat maar niet los wil komen is inderdaad wel een vreemde zaak. Een update zou hier echt wel op zijn plaats zijn. Ik zit er ook in en overweeg om ook een mail te sturen met de dreiging mijn bijdrage in te trekken als ze niet gauw een update sturen. Ik heb bij Investormatch ook eens een vertraging gehad: kreeg ik regelmatig updates en met terugwerkende kracht rente vergoed.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 14:17:55 #293
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162643959
quote:
Ik ga nog even van het goede uit en dat de mensen die NIET betaald hebben gekregen in andere projecten zitten de dan wel WEL betaalde projecten.
Tot nooit .......
  dinsdag 31 mei 2016 @ 14:20:15 #294
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162643995
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:17 schreef Benger het volgende:
Ze zijn een dag later dan de oorspronkelijke planning (30 mei)
De oorspronkelijk planning in mijn dashboard was 26 mei.
Maar ik wacht netjes af.
Tot nooit .......
pi_162644394
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:04 schreef Speekselklier het volgende:
En we kunnen als verening zelf besluiten om achter een default aan te gaan als ons de afhandeling van het platform niet bevalt.

Ik doe mee!
Geen kennis van het opzetten van een vereniging dus de juridische kant laat ik graag aan anderen over. Maar wil zeker mijn steentje bijdragen.
De eerste keus is: willen we:
- een informele vereniging (zonder enige juridische status)
- een formele vereniging (alleen ingeschreven bij de KvK, geen notarieel vastgelegde statuten)
- een vereniging met rechtspersoonlijkheid (KvK inschrijving+notariële akte)
Ik zou zelf alleen voor een inschrijving bij de KvK gaan. Dat kunnen we in principe snel regelen. Formulier invullen en opsturen naar de KvK. Dan kunnen we later nog statuten deponeren bij de KvK (dan blijft het een formele vereniging, maar liggen de regels wel vast), of zelfs bij een notaris langs gaan. Als jij bestuurslid twee wilt zijn hebben we voldoende. Ik mail je straks wel wat contactgegevens en andere info.
pi_162644606
quote:

Ik begrijp je wel. Ik praat ook niet recht wat krom is en zo iets had niet voor mogen voorkomen. Software moet je eerst door en door testen voordat je een verandering in gebruik neemt. Zeker software met een interface naar je klant.

De praktijk is alleen nu anders en er zijn fouten in de reeds geinstalende software van het dashboard, en alles wat daar mee samen hangt. Dat los je meestal niet een twee drie op. Natuurlijk kan en mag dat niet maar je zit nu met de situatie, Ik ga ervan uit dat men het in ieder geval met een week of 2 opgelost moet hebben zodat het met de volgende betalingsreeks recht getrokken kan zijn.

Zo niet dan heeft men een super probleem! Denk dat het dan AFM werk wordt i.v.m wanprestatie.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 14:56:09 #297
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162644698
Ze hee, ik opper twee uur geleden iets en nu word ik al gevraagd als bestuurslid nr2.

Jij hebt er blijkbaar meer verstand van dan ik maar enige juridische status lijkt me wel van belang.
Welke we dan van de twee kiezen zal afhankelijk zijn van wat we allemaal willen doen.

De belangrijkste vraag, of ik bestuurslid wil worden, vind ik nogal wat.
Ik weet daar de consequenties niet van en ik weer niet of de andere die hier meelezen uberhaupt een vereniging willen. (die zijn een bietje stil). Ik zeg in elk geval niet direct nee. Maar ik kan me ook voorstellen dat er andere mensen op het forum zitten die geschikter zijn.
Tot nooit .......
pi_162644723
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:41 schreef Benger het volgende:

[..]

De eerste keus is: willen we:
- een informele vereniging (zonder enige juridische status)
- een formele vereniging (alleen ingeschreven bij de KvK, geen notarieel vastgelegde statuten)
- een vereniging met rechtspersoonlijkheid (KvK inschrijving+notariële akte)
Ik zou zelf alleen voor een inschrijving bij de KvK gaan. Dat kunnen we in principe snel regelen. Formulier invullen en opsturen naar de KvK. Dan kunnen we later nog statuten deponeren bij de KvK (dan blijft het een formele vereniging, maar liggen de regels wel vast), of zelfs bij een notaris langs gaan. Als jij bestuurslid twee wilt zijn hebben we voldoende. Ik mail je straks wel wat contactgegevens en andere info.
Ik heb hier ook wel eens over nagedacht. Ik denk dat als je het doet dat je het goed en professioneel moet doen. Dus volgens optie 3. - een vereniging met rechtspersoonlijkheid (KvK inschrijving+notariële akte). daarnaast moet je er voor zorgen dat het bestuur inclusief voorzitter/pennigmeester niet persoonlijk (financieel) aangesproken kan worden voor hun daden in opdracht van de vereniging. Zeker als je je met financielle zaken en belangen behartiging gaat bemoeien naar de platformen toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 31-05-2016 15:04:00 ]
  dinsdag 31 mei 2016 @ 14:59:48 #299
134783 papernote
Een echte.
pi_162644765
Investeerders bij GVE vormen al een informele vereniging per project. Bij KoM kan ik niet vinden hoe dat zit. Punt blijft dat het lastig is om contact te krijgen met mede-investeerders in hetzelfde project.

Een belangenvereniging voor investeerders is wel een goed plan.
pi_162644979
Als er een stichting komt, is het zaak om een aantal leden te werven tbv draagvlak en de kosten (notaris, akte voor oprichting 350, kvk inschrijving+uittreksel 50EU, via willekeurige site: http://www.tinekegrootnotaris.nl/kosten-oprichten-vereniging ).

Ik wil ook wel lid worden, met 20 man zijn de initiele kosten met 20EU/pp gedekt, daarbij heb je wat werkkapitaal nodig, dus 30EU inschrijvingskosten en daarna een jaartarief tot wederopzegging?

Dus de inventarisatie:
Wie willen er lid worden van een belangenvereniging voor crowd-investeerders?
Wie willen er bestuurslid worden?
pi_162644989
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 14:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb hier ook wel eens over nagedacht. Ik denk dat als je het doet dat je het goed en professioneel moet doen. Dus volgens optie 3. - een vereniging met rechtspersoonlijkheid (KvK inschrijving+notariële akte). daarnaast moet je er voor zorgen dat het bestuur inclusief voorzitter/pennigmeester niet persoonlijk aangesproken kan worden zeker als je je met financielle zaken en belangen behartiging gaat bemoeien naar de platformen toe.
Bij een vereniging met rechtspersoonlijkheid kan het bestuur niet persoonlijk aangesproken worden. Ik ben het met je eens dat een vereniging met rechtspersoonlijkheid dus de voorkeur heeft als je je met juridische zaken wil gaan bemoeien. Maar statuten opstellen en door de (aspirant) leden goedgekeurd krijgen duurt een tijdje. Dus dat zou ik pas doen als de vereniging al opgericht is. Een notaris kost ook geld, dus dan moet je geld bij elkaar leggen, of het Ministerie lief aankijken (Crowdfunding Nederland is mede mogelijk gemaakt door het Ministerie van Economische Zaken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')