abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:01:42 #101
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161736430
KoM kennende zal de curator de verpanding afwijzen. Denk aan de wijnboer.
Zelfs als de deal nu wordt gesloten zoals benoemd en er komt later toch een curator aan te pas is het nog te hopen de die accoord gaat het niet ziet als palianeus handelen.

Ik zou dus zeggen, snel akkoord gaan. 25k ophalen en snel verdelen onder de investeerders zodat het geld niet meer terug te halen is.
Te lang aarzelen? Dan gaat waarschijnlijk de curator er mee aan de haal.
Tot nooit .......
pi_161736480
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:37 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik denk dat dat een van de voorwaardes is waaronder hij bereid is 25k voor de inventaris te betalen. Er staat niet voor niets tegen finale kwijting. Je kan ook van de HA gebruik proberen te maken, maar ik ben bang dat de inventaris dan veel minder opbrengt dan de huidige 25k.

IK ga in elk geval akkoord. Ik ben voor een snelle afschrijving tegen een acceptabel verlies. Met heel veel trekken kan je misschien die laatste euro's krijgen met het risico dat je niets krijgt. En als de curator langs komt is het zelfs nog de grote vraag of die verpanding blijft staan (het blijft KoM he).
De huidige eigenaar betaald niet de 25k. Dat doet de organisatie. De huidige eigenaar betaald in het voorstel van KoM niets.
Ik zeg dus ook niet dat ze moeten proberen 31K bij de huidige eigenaar te gaan halen. Maar waarom niet een deel? 25K door de organisatie die weer verder kan met een nieuwe ondernemer. En het restant van 6K door de huidige eigenaar. Puur ook om een signaal af te geven.
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:04:26 #103
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161736517
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:55 schreef ZeKraut het volgende:
Gaat mij om signaalfunctie, nu komt de ondernemer, die toch echt zelf de brokken heeft gemaakt, er voor 31K plus rente onderuit.
En signaalfunctie kan je geven als je zelf stevig in de schoenen staat. Als de verpanding spijkerhard is dichtgetimmerd en je zeker weet dat die meer dan 25k waard is als hij wordt verkocht.
Nu zit je met een inventaris waarvan je de waarde niet zeker weet en waar je al helemaal niet van weet of je die ook daadwerkelijk aan jou verpand is.
Tot nooit .......
pi_161736519
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:01 schreef Speekselklier het volgende:
Zelfs als de deal nu wordt gesloten zoals benoemd en er komt later toch een curator aan te pas is het nog te hopen de die accoord gaat het niet ziet als palianeus handelen.

Ik zou dus zeggen, snel akkoord gaan. 25k ophalen en snel verdelen onder de investeerders zodat het geld niet meer terug te halen is.
Daar zal het wel op neer gaan komen. De tijd werkt hier niet in het voordeel van de inversteerders !
pi_161736583
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:01 schreef Speekselklier het volgende:

Ik vraag mij af of er een curator aan te pas komt. Er staat dat de eigenaar heeft besloten per 1 juni te stoppen. Blijkbaar is daar al het een en ander voor geregeld. En is het niet zo dat hij vandaag of morgen failliet verklaard zal worden.
pi_161736635
Ik vind het maar raar.. Ik ben totaal niet juridisch onderlegd, maar mijn onderbuik heeft nogal problemen met wat er wordt voorgesteld. Even mijn idee ervan.. (in een spoiler voor de zekerheid..)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand die er een licht op kan schijnen of ik gelijk heb of waar mijn redenering de mist in gaat?
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:07:57 #107
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161736651
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:06 schreef didi80 het volgende:

[..]

Ik vraag mij af of er een curator aan te pas komt. Er staat dat de eigenaar heeft besloten per 1 juni te stoppen. Blijkbaar is daar al het een en ander voor geregeld. En is het niet zo dat hij vandaag of morgen failliet verklaard zal worden.
Als hij deals kan maken en er heelhuids uitkomt zal hij stoppen per 1 juni. Als hij merkt dat hij blijft zitten met een restschuld van 31k en wat van andere schuldeisers stapt misschien wel morgen naar de rechtbank.
Tot nooit .......
pi_161736695
@didi, Precies, jezelf in een tijdklem laten zetten is onzinnig. Dat de funders in 3 dagen, op basis van de nu geboden informatie, zouden moeten beslissen noem ik overvaltactiek.
pi_161736757
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:06 schreef didi80 het volgende:
Ben nog wel benieuwd hoe die andere 50k schuld die hij gemaakt heeft aangezuiverd wordt?
pi_161736784
die schuld heeft hij misschien wel bij BD....
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:11:18 #111
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161736787
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:09 schreef ZeKraut het volgende:
@didi, Precies, jezelf in een tijdklem laten zetten is onzinnig. Dat de funders in 3 dagen, op basis van de nu geboden informatie, zouden moeten beslissen noem ik overvaltactiek.
Hoeveel tijd heb je nodig?
We hebben de man in 6 uur 50k geleend moeten we nu 3 dagen nadenken over he we met die ontbrekende 6k om gaan?
We zijn allemaal grote mannen en kunnen snel beslissen of we ze geld lenen.
Dan moet dit ook snel rond zijn toch?
Tot nooit .......
pi_161736827
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:11 schreef Speekselklier het volgende:

We zijn allemaal grote mannen....

pardon?? -O-
pi_161736844
Gaat mij niet om de tijd, of geld, maar om de informatie... Dit is geen zaken doen
pi_161736940
Als die verpanding niet goed is geregeld dan kan die andere schuldeiser het toch ook claimen? Er is dan immers sprake van paulianeus handelen en dan kan KoM of de crowd alles terugbetalen.
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:15:25 #115
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161736942
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:12 schreef didi80 het volgende:
pardon?? -O-
Of spelen grote mannen. *O* *O*
Tot nooit .......
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:16:24 #116
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161736976
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:15 schreef Baklapper het volgende:
Als die verpanding niet goed is geregeld dan kan die andere schuldeiser het toch ook claimen? Er is dan immers sprake paulianeus handelen en dan kan KoM of de crowd alles terugbetalen.
Daarom zeg ik ook. Snel afrekenen en verdelen onder alle uitleners in de crowd.
Dan mag de curator bij 200 man achter zijn geld aan.
Tot nooit .......
pi_161737010
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:15 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Of spelen grote mannen. *O* *O*
Want een vrouw mag niet met geld spelen? ;)
pi_161737027
Lijkt me verstandig dat een van de investeerders het voortouw neemt en een finale opstelling van alle schulden en eigendommen vraagt met de rugnummers erbij van zowel voor als na de regeling.
Alleen dan met het totaal overzicht kan je zien of het een goede regeling is voor iedereen.
Nu blijft het gissen of je niet ergens een oor aangenaaid wordt.

Als niemand zich geroepen voelt dan zou ik ook zeggen incasseren en de (kleine) wonden likken.
pi_161737289
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Lijkt me verstandig dat een van de investeerders het voortouw neemt en een finale opstelling van alle schulden en eigendommen vraagt met de rugnummers erbij van zowel voor als na de regeling.
Alleen dan met het totaal overzicht kan je zien of het een goede regeling is voor iedereen.
Nu blijft het gissen of je niet ergens een oor aangenaaid wordt.

Ik zelf ga er nog eens een nachtje over slapen. Morgen gebeurt er toch niets, dus ik geef mijzelf nog een dagje voordat ik antwoord. En wellicht dat er hier iemand nog een idee heeft wat voor mij de doorslag geeft.
  dinsdag 26 april 2016 @ 21:26:36 #120
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161737349
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:17 schreef didi80 het volgende:

[..]

Want een vrouw mag niet met geld spelen? ;)
Als haar man het goed vind, wie ben ik dan om het te verbieden O-) O-)
maar zo mag de man het weer alleen als zijn vrouw het goed vind..
Tot nooit .......
pi_161743837
Kent iemand toevallig een crowdfundingplatform met een vestiging in Limburg?
pi_161745849
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 21:26 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Als haar man het goed vind, wie ben ik dan om het te verbieden O-) O-)
maar zo mag de man het weer alleen als zijn vrouw het goed vind..
:)
pi_161750434
Ik ben mijzelf in ht informeren in platformen die in de OP genoemd worden. Zijn er aan te bevelen artikelen of boeken die ik kan lezen om mee know-how te krijgen?
Of saté?
  woensdag 27 april 2016 @ 13:11:20 #124
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161750980
Ik zou zeggen: lees de (300 berichten x100 draadjes) + 123 = 300123 posts even door over crowdfunding op Fok en je weet alles.

Wil je per se een boek, print ze dan uit.

Nee zonder dolle, welkom natuurlijk.
Lees de laatste 5 draadjes even door ter info en kijk eens wat er over projecten gezegd wordt.
Je kan de bijbehoorde projecten zelf dan lezen op het platform en kijken of je er ook zo over denkt.

Vooral meelezen en denken, daar leer je het meeste van.
Tot nooit .......
pi_161752493
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 13:11 schreef Speekselklier het volgende:
Ik zou zeggen: lees de (300 berichten x100 draadjes) + 123 = 300123 posts even door over crowdfunding op Fok en je weet alles.

Wil je per se een boek, print ze dan uit.

Nee zonder dolle, welkom natuurlijk.
Lees de laatste 5 draadjes even door ter info en kijk eens wat er over projecten gezegd wordt.
Je kan de bijbehoorde projecten zelf dan lezen op het platform en kijken of je er ook zo over denkt.

Vooral meelezen en denken, daar leer je het meeste van.
Nou niet overdrijven he, het zijn er 'maar' 30123.. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')