abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2016 @ 18:47:41 #76
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_161732615
Lendahand vandaag voor 't eerst door de 100K op een dag en onderweg naar het eerste miljoen binnen een maand. Deze maand al 915K. De groei lijkt er aardig in te zitten.
pi_161732994
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:27 schreef aborren het volgende:
Vandaag maar eens een mailtje gestuurd naar GvE, over 2 defaults van 6 maanden terug, waarover geen enkele communicatie is...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of heb ik iets gemist, en weten de mede-CF-Fokkers iets wat ik gemist heb?
Zou ik mogen vragen welke classificatie er door GvE werd gehangen aan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?
pi_161733042
quote:
-Edit; spam verwijderd -
Zoals ik het nu zie moet ik inloggen, de gegevens van mijn projecten invoeren voor iets wat ik grofweg in exel heb gemaakt. En krijgen jullie mooi inzicht over het investeer gedrag van iedereen om leuk door te neuzen.

[ Bericht 46% gewijzigd door Leandra op 26-04-2016 19:27:10 ]
pi_161733212
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Inmiddels reactie gekregen op mijn mail aan Collin aangaande vervroegd aflossen en weer een retour mail gestuurd. (Zie spoiler.)
Gelukkig zijn er ook platformen die wel weten hoe je moet communiceren. Op 1 juli a.s. komt Collin dus met een mogelijk aangepaste regeling voor vervroegd aflossen. Hoe die er uit gaat zien weet men nog niet.
Zoals ik schijf ik laat me graag positief verrassen!!

SPOILER
Zoals een aantal malen is aangegeven op het Forum, fijn dat je het met ons deelt.

Ik denk dat zeker de mail van Collin sterk beargumenteerd is. Ik denk dat ze inmiddels bij Collin wel jouw naam hebben weten te koppelen met jij als forumlid op FOK, om die reden is het volgens mij dus ook opgepakt door de 'Algemeen directeur'.

Jeroen ter Huurne geeft aan de mogelijkheden te bekijken om het e.e.a. aan te passen, ik denk zelf persoonlijk dat we hier niet veel van moeten verwachten.
pi_161733289
@popolo Cat A = 1... Voor de geruststelling, er zijn defaults waar al fors meer dan een jaar taal noch teken van is vernomen...
pi_161733408
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:14 schreef ZeKraut het volgende:
@popolo Cat A = 1... Voor de geruststelling, er zijn defaults waar al fors meer dan een jaar taal noch teken van is vernomen...
Oej, ik zag al op Google dat het bedrijfje het heeft uitgehouden voor net geen 2,5 jaar. Wat was de looptijd van de lening?

Edit: heb 'm al terug gezien in het excel lijstje :P
pi_161733556
Het is idd wel vervelend om niks van defaults te horen. Alleen denk ik dat er dan ook niks te melden valt. Die gerechtelijke procedures nemen vaak veel tijd in beslag en om dan maar iedere maand een update te sturen met "geen nieuws" heeft dan ook niet veel toegevoegde waarde...
pi_161733598
Voor mij betekent een (tijdelijke) default gewoon afschrijven en als er ooit nog wat terugkomt dan is dat een "extraatje".
pi_161733986
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:25 schreef Mijnenveger het volgende:
Voor mij betekent een (tijdelijke) default gewoon afschrijven en als er ooit nog wat terugkomt dan is dat een "extraatje".
Ik denk niet dat je defaults per definitie als afgeschreven kan beschouwen. Vaak komt zo'n 'risico classificatie' ook tot stand door goede zekerheden zoals (KoM praktijken daargelaten) het pand of luxe inventaris.

Maargoed, volgensmij zijn er idd ook genoeg defaults waarbij je al kan stellen dat er weinig tot niks te halen valt.
pi_161734222
Het ZZP crematorium van Westerhout is geinstaleerd en in bedrijf genomen. Voor de liefhebber heeft men een open dag. :?
Zie bericht in spoiler.
SPOILER
pi_161734415
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 19:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Het ZZP crematorium van Westerhout is geinstaleerd en in bedrijf genomen. Voor de liefhebber heeft men een open dag. :?
Zie bericht in spoiler.
SPOILER
Ik moest ook even fronsen toen ik de mail las :)

Als ik er om de hoek had gewoond was ik wel even langsgegaan, maar ik ga niet naar de andere kant van het land ervoor rijden.
pi_161734707
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:00 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Ik moest ook even fronsen toen ik de mail las :)

Als ik er om de hoek had gewoond was ik wel even langsgegaan, maar ik ga niet naar de andere kant van het land ervoor rijden.
Zat hier nog een incentive bij? :7
pi_161734737
Update
SPOILER
Mail van KOM

SPOILER
Ik denk dat ik hier maar mee akkoord ga, met tegenzin.
pi_161734925
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:13 schreef iw84t het volgende:
Update
SPOILER
Mail van KOM

SPOILER
Ik denk dat ik hier maar mee akkoord ga, met tegenzin.
Op zich een mooi (eerste) voorstel. Wel vind ik het apart dat het de huidige eigenaar niet lukt, maar dat de organisatie er zeker van is dat het op die plek moet lukken. Ze zijn zelfs zo zeker van hun zaak dat ze er een flink bedrag voor willen betalen. Waarom lukt het nu dan niet, en waarom springen ze niet bij, bij de huidige eigenaar?

De huidige eigenaar is door dit voorstel wel van KoM af, terwijl hij voor hoofdelijke aansprakelijkheid heeft getekend. Waarom houden ze hem niet verantwoordelijk voor de laatste ¤ 6756,-?

Ik ben benieuwd naar andere meningen van de mensen hier.
pi_161735290
Jee, zie het voorstel net ook. Positief is het snelle doorpakken. Gat is bijna gedicht, maar vreemd genoeg niet helemaal. De betreffende ondernemer lijkt ertussenuit te glippen. M.i. verkeerd signaal, nadat hij het project wel heel rap in het honderd heeft laten lopen (en onnodig volgens BD). Geldlener hoeft dan zelf niet op de cf-blaren te zitten, maar dit mag door de uitleners gebeuren (zij het beperkt). Terugbetalen mag wat mij betreft 10 jaar duren. En waar ik flauw van word is dat telkens bij dit soort ‘afrekeningen’ renteinkomsten ineens worden meegerekend in de verrekening aflossing, en dat renteverliezen gewoon buiten beschouwing blijven. Ga niet akkoord.
pi_161735326
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:20 schreef didi80 het volgende:

[..]

Op zich een mooi (eerste) voorstel. Wel vind ik het apart dat het de huidige eigenaar niet lukt, maar dat de organisatie er zeker van is dat het op die plek moet lukken. Ze zijn zelfs zo zeker van hun zaak dat ze er een flink bedrag voor willen betalen. Waarom lukt het nu dan niet, en waarom springen ze niet bij, bij de huidige eigenaar?

De huidige eigenaar is door dit voorstel wel van KoM af, terwijl hij voor hoofdelijke aansprakelijkheid heeft getekend. Waarom houden ze hem niet verantwoordelijk voor de laatste ¤ 6756,-?

Ik ben benieuwd naar andere meningen van de mensen hier.
Misschien is de huidige ondernemer geen goede ondernemer.

Ik zal KOM de vraag stellen over de hoofdelijke aansprakelijkheid voor het restant.

Wat ik ook vreemd vind is dat KOM het weer heeft over dat naar rato van investering wordt beslist. Ten tijde van dit contract werd dit niet genoemd in de algemene voorwaarden. Het is wel logisch maar het moet wel benoemd worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door iw84t op 26-04-2016 20:39:58 ]
pi_161735440
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:32 schreef ZeKraut het volgende:
Jee, zie het voorstel net ook. Positief is het snelle doorpakken. Gat is bijna gedicht, maar vreemd genoeg niet helemaal. De betreffende ondernemer lijkt ertussenuit te glippen. M.i. verkeerd signaal, nadat hij het project wel heel rap in het honderd heeft laten lopen (en onnodig volgens BD). Geldlener hoeft dan zelf niet op de cf-blaren te zitten, maar dit mag door de uitleners gebeuren (zij het beperkt). Terugbetalen mag wat mij betreft 10 jaar duren. En waar ik flauw van word is dat telkens bij dit soort ‘afrekeningen’ renteinkomsten ineens worden meegerekend in de verrekening aflossing, en dat renteverliezen gewoon buiten beschouwing blijven. Ga niet akkoord.
Maar als de schuldsanering lukt dan krijgen we bijna niets of is dit te kort door de bocht?
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:37:50 #93
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161735531
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:20 schreef didi80 het volgende:

Ik denk dat dat een van de voorwaardes is waaronder hij bereid is 25k voor de inventaris te betalen. Er staat niet voor niets tegen finale kwijting. Je kan ook van de HA gebruik proberen te maken, maar ik ben bang dat de inventaris dan veel minder opbrengt dan de huidige 25k.

IK ga in elk geval akkoord. Ik ben voor een snelle afschrijving tegen een acceptabel verlies. Met heel veel trekken kan je misschien die laatste euro's krijgen met het risico dat je niets krijgt. En als de curator langs komt is het zelfs nog de grote vraag of die verpanding blijft staan (het blijft KoM he).
Tot nooit .......
pi_161735644
Klinkt mij wat geforceerd dat net die resterende 6,7K tot een schuldsaneringsituatie zou leiden. Ik vraag mij ook af waarom een gespreide terugbetaling van het restant niet aan de orde is.
Het dramatische verhaal van de vlot gegraven bodemloze put roept bij mij de vraag op waarom de ondernemer of franchiseorganisatie niet eerder hebben ingegrepen. Of Kom want verplicht gekoppeld aan sparkholder, toch?
  dinsdag 26 april 2016 @ 20:45:57 #95
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161735820
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:41 schreef ZeKraut het volgende:
Klinkt mij wat geforceerd dat net die resterende 6,7K tot een schuldsaneringsituatie zou leiden.
't is meer anders om he.
Je kan ook de ontbrekende 31k op de lener verhalen. Dan pak je nog 10k op de inventaris en voor de 21k + wat andere schulden gaat hij dan de WSNP in. Je loopt dan ook nog het risico dat er een curator bij komt kijken en dat je de inventaris mag delen met andere schuldeisers.

Wie het onderste uit de kan wil hebben......
Tot nooit .......
pi_161735825
Eigenaar en franchiseorganisatie zijn natuurlijk niet dezelfde partijen. Ben ook wel benieuwd hoeveel de franchiseorganisatie de ondernemer zelf eerst heeft afgeknepen... en geincasseerd. (franchiseformules zijn nogal eens wurgcontracten)
pi_161735868
"Het alternatief is de hoofdelijke aansprakelijkheid van Diederik Bakker uitwinnen. Echter, de aanvullende schulden (bijna ¤50.000) die ondernemer het afgelopen jaar heeft moeten maken"

Ik ben bang als de crowd niet akkoord gaat er toch minder uit gehaald gaat worden..

Ik zit zelf niet in deze funding.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_161735954
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:37 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik denk dat dat een van de voorwaardes is waaronder hij bereid is 25k voor de inventaris te betalen. Er staat niet voor niets tegen finale kwijting. Je kan ook van de HA gebruik proberen te maken, maar ik ben bang dat de inventaris dan veel minder opbrengt dan de huidige 25k.

IK ga in elk geval akkoord. Ik ben voor een snelle afschrijving tegen een acceptabel verlies. Met heel veel trekken kan je misschien die laatste euro's krijgen met het risico dat je niets krijgt. En als de curator langs komt is het zelfs nog de grote vraag of die verpanding blijft staan (het blijft KoM he).
Ik vraag me af wat de franchise gever feitelijk betaald voor de bijna nieuwe inboedel. De ondernemer in questy heeft vermoedelijk zo'n 10K entree fee en nog eens een jaarfee etc betaald. De netto prijs voor deze geheel ingerichte winkel is dus niet 25k maar max 10k voor B&D

B&D gaat nu een nieuwe fr nemer werven en dan gaat de kassa weer rinkelen. Misschien kan KOM nog wel wat extra geld bij B&D bedingen voor deze nieuwe kans van B&D om extra geld te verdienen. :)
Daarnaast kan KOM de lening verzorgen voor deze nieuwe FR nemer en zijn Fee afstaan om het leed te verzachten :)

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 26-04-2016 20:58:12 ]
pi_161736186
Het gaat mij niet om onderste uit de kan, zit er ook amper in. Gaat mij om signaalfunctie, nu komt de ondernemer, die toch echt zelf de brokken heeft gemaakt, er voor 31K plus rente onderuit. Franchiseorganisatie heeft natuurlijk ook grote belangen om het geregeld te krijgen, terwijl zij wsl wel het nodige (cf)geld hebben gevangen. Heb al eerder zielig verhaal en zogenaamd pragmatische oplossing defaultsituatie voorgelegd gekregen... Wat zich wreekt is dat de crowd op afstand staat en geen invloed heeft op onderhandelproces. Ik weet wel dat wanneer dit soort zaken zo geregeld gaan worden, de hele crowdfunding scheef gaat hangen.
pi_161736291
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 20:37 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

En als de curator langs komt is het zelfs nog de grote vraag of die verpanding blijft staan (het blijft KoM he).
Je hebt hem door. Als de verpanding niet geregeld is en er komt een curator aan te pas wordt alles vrolijk teruggedraaid. Niet BD bepaalt of de verpanding geaccepteerd wordt dat zal toch een curator doen.

ik zit niet in dit project maar voor de investeerders zou ik adviseren dit toch eens na te vragen bij kom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')