quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:45 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Ik krijg van sommige projecten gewoon het gevoel dat ze geld nodig hebben, dit onverstandig uitgeven of uitgeven aan verzwegen schulden en dan uit nood maar weer geld lenen en uiteindelijk stranden beide projecten na 10 en 6 maanden en kan iedereen naar het geld fluiten. Dan heb ik liever 1 project dat strand na een paar maanden.
Ik ben het voor dit specifieke geval met Narja eens. Het is keurig gemeld in de de eerste pitch dat er nog een tweede stond aan te komen. Dit tweede project had dus gewoon ingecalculeerd kunnen worden door investeerders van project 1quote:Op dinsdag 26 april 2016 11:36 schreef najra1990 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar... Er werd bij het vorige project al aangegeven dat er een 2e funding zou komen voor een ander product (toen 50K, nu 50K). Dit was dus op zich vooraf al aangekondigd en ingecalculeerd...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of heb ik iets gemist, en weten de mede-CF-Fokkers iets wat ik gemist heb?
quote:Op maandag 25 april 2016 10:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dank voor al jullie reacties gedurende het afgelopen weekend!
Ik heb er vandaag een mail aan Collin over gestuurd: (zie spoiler)Inmiddels reactie gekregen op mijn mail aan Collin aangaande vervroegd aflossen en weer een retour mail gestuurd. (Zie spoiler.)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwd of men ook de wensen van de investeerder serieus neemt en met een positieve reactie komt!
Gelukkig zijn er ook platformen die wel weten hoe je moet communiceren. Op 1 juli a.s. komt Collin dus met een mogelijk aangepaste regeling voor vervroegd aflossen. Hoe die er uit gaat zien weet men nog niet.
Zoals ik schijf ik laat me graag positief verrassen!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor deze actie en het delen van de informatie.quote:Inmiddels reactie gekregen op mijn mail aan Collin aangaande vervroegd aflossen en weer een retour mail gestuurd. (Zie spoiler.)
Gelukkig zijn er ook platformen die wel weten hoe je moet communiceren. Op 1 juli a.s. komt Collin dus met een mogelijk aangepaste regeling voor vervroegd aflossen. Hoe die er uit gaat zien weet men nog niet.
Zoals ik schijf ik laat me graag positief verrassen!!
quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Inmiddels reactie gekregen op mijn mail aan Collin aangaande vervroegd aflossen en weer een retour mail gestuurd. (Zie spoiler.)
Zoals ik schijf ik laat me graag positief verrassen!!Mooie reactie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat Collin naar zijn investeerders wil luisteren en dingen snel op wil oppakken.
Nu hopen op een goede uitkomst![]()
Volgens mij moet er naar een marktconforme rente gerekend worden; dat is die van de bank?quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:51 schreef Incitatus3 het volgende:
Even een advocaatvandeduivelvraag: als projecten als Asiataria en Curved Cuts zo snel vollopen, waarom bieden ze dan niet 0,5 of 1,0 procentpunt minder rente? Daar worden wij als investeerders natuurlijk niet beter op (behalve dat de kans op een defaults iets afneemt), maar de leningnemer wel. En projecten als dit lopen voor die rente vast ook binnen no time vol. Het duurt misschien een paar uur of een paar dagen langer, maar dat lijkt me het wachten waard. En zo groot is de concurrentie tussen platformen ook weer niet, toch, dat we meteen met z'n allen naar een ander platform gaan? Niet dat ik er meteen voor pleit om de rente te verlagen, maar ben gewoon benieuwd waarom de marktwerking hier niet dat effect heeft, of althans minder dan ik zou denken....
Het moet dan wel flink goedkoper zijn. Want de geldlener betaald bij CF ook nog een behoorlijke fee en die moet hij dan dubbel betalen.quote:Op dinsdag 26 april 2016 15:59 schreef obligataire het volgende:
Bij crowdfunding heb je weliswaar geen koersverlies maar toch is het vervelend. Ik ga er vanuit dat de geldlener elders goedkoper kan lenen, is puur een rekensom die hij maakt.
Wie zegt er dat de rente van de bank marktconform is?quote:Op dinsdag 26 april 2016 16:01 schreef xzaz het volgende:
Volgens mij moet er naar een marktconforme rente gerekend worden; dat is die van de bank?
Ja hoor ik vind wel wat.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:01 schreef crowdiefunder het volgende:
Hij gaat hard, vinden we er nog wat van?
Je bent niet de enige, zo denken er meer. Zie bedragen van 22.5k, 15k 10k 5k en veel 2.5,2 en 1k inschrijvingen. Gelukkig voor de firma die geld haalt ziet niet iedereen het het zelfde. Zit al 200k in de tas dus die is vroeg in de avond wel vol.quote:Op dinsdag 26 april 2016 17:24 schreef impact9 het volgende:
Ik doe wel mee gezien het EV in de Nederlandse BV's + HA op beide ondernemers
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |