abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161723151
Nieuwe Collin voor de statistieken. Hij is al weer vol.
Kon deze gasflessen distributeur nog wel meenemen. Ervaren ondernemer, hoofdelijk aansprakelijk, met wat overwaarde in onroerend goed. Eerste jaren onderneming uit eigen zak gefeinancierd, werkkapitaal voor verdere uitrol. Lijkt me niet verkeerd.

Leningaanvrager: Safefill Netherlands
Doel van de lening: Werkkapitaal
Leningbedrag: ¤ 150.000
Rente: 7,00 %
Looptijd: 60 maanden
Safefill Netherlands v.o.f. houdt zich bezig met de import en distributie van lichtgewicht kunststof gasflessen die speciaal ontworpen zijn voor het zelf vullen aan de lpg-pomp. Het bedrijf is in 2012 opgestart door Hans Havenaar. Hij zag een nieuwe markt ontstaan op het gebied van gasflessen die de bestaande markt met zware gasflessen kan aanvullen/vervangen. Met name voor mensen die veel reizen in Europa met camper en caravan zijn deze flessen een uitkomst. De Collin Credit Score is Goed.
pi_161723255
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:45 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Ik krijg van sommige projecten gewoon het gevoel dat ze geld nodig hebben, dit onverstandig uitgeven of uitgeven aan verzwegen schulden en dan uit nood maar weer geld lenen en uiteindelijk stranden beide projecten na 10 en 6 maanden en kan iedereen naar het geld fluiten. Dan heb ik liever 1 project dat strand na een paar maanden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:36 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar... Er werd bij het vorige project al aangegeven dat er een 2e funding zou komen voor een ander product (toen 50K, nu 50K). Dit was dus op zich vooraf al aangekondigd en ingecalculeerd...
Ik ben het voor dit specifieke geval met Narja eens. Het is keurig gemeld in de de eerste pitch dat er nog een tweede stond aan te komen. Dit tweede project had dus gewoon ingecalculeerd kunnen worden door investeerders van project 1

Bij andere projecten zoals bij Faja Lobi, waar ook nog eens gerommeld wordt met de verpanding zijn de investeerders van project een naar mijn idee wel op een niet mis te verstane manier op het verkeerde been gezet door KOM en lening nemer.

Zeggen dat geld van lening een voor rotti machine bestemd is en zeggen dat je al prefered supplier bent bij AH.

Enige maanden later komt er een aap uit de mauw, opnieuw lenen, mededelen dat geld lening 1 gebruikt is om AH binnen te halen die -nota bene- al binnen was, melden dat rottimachine niet gekocht is en ook nog eens melden dat je nog meer geld nodig hebt om de boel draaiende te houden.

Dit soort praktijken zijn natuurlijk ......................

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 26-04-2016 12:21:49 ]
pi_161724654
Vandaag maar eens een mailtje gestuurd naar GvE, over 2 defaults van 6 maanden terug, waarover geen enkele communicatie is...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of heb ik iets gemist, en weten de mede-CF-Fokkers iets wat ik gemist heb?
pi_161725527
Die modejongens had ik ook, heb evenmin nadien nog iets gehoord. Ik ben bang dat het over uit en uit is. Eventuele geringe opbrengsten uit de boedel zullen wel naar GvE gaan vanwege voorgeschoten bedragen? Maar wel goed dat je er over begint, de informatieverstrekking schiet zwaar tekort.

[ Bericht 11% gewijzigd door obligataire op 26-04-2016 14:28:22 ]
Pecunia non olet
pi_161727233
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 10:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank voor al jullie reacties gedurende het afgelopen weekend!
Ik heb er vandaag een mail aan Collin over gestuurd: (zie spoiler)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd of men ook de wensen van de investeerder serieus neemt en met een positieve reactie komt!
Inmiddels reactie gekregen op mijn mail aan Collin aangaande vervroegd aflossen en weer een retour mail gestuurd. (Zie spoiler.)
Gelukkig zijn er ook platformen die wel weten hoe je moet communiceren. Op 1 juli a.s. komt Collin dus met een mogelijk aangepaste regeling voor vervroegd aflossen. Hoe die er uit gaat zien weet men nog niet.
Zoals ik schijf ik laat me graag positief verrassen!!

SPOILER
pi_161727799
quote:
Inmiddels reactie gekregen op mijn mail aan Collin aangaande vervroegd aflossen en weer een retour mail gestuurd. (Zie spoiler.)
Gelukkig zijn er ook platformen die wel weten hoe je moet communiceren. Op 1 juli a.s. komt Collin dus met een mogelijk aangepaste regeling voor vervroegd aflossen. Hoe die er uit gaat zien weet men nog niet.

Bedankt voor deze actie en het delen van de informatie.
Laten we hopen dat het verbetert.
Je hebt in ieder geval goed beargumenteerd waarom het verbeterd zou moeten worden.
pi_161727894
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

SPOILER
Mooie reactie!
Fijn dat Collin naar zijn investeerders wil luisteren en dingen snel op wil oppakken ^O^ .
Nu hopen op een goede uitkomst :)
pi_161728040
Even een advocaatvandeduivelvraag: als projecten als Asiataria en Curved Cuts zo snel vollopen, waarom bieden ze dan niet 0,5 of 1,0 procentpunt minder rente? Daar worden wij als investeerders natuurlijk niet beter op (behalve dat de kans op een defaults iets afneemt), maar de leningnemer wel. En projecten als dit lopen voor die rente vast ook binnen no time vol. Het duurt misschien een paar uur of een paar dagen langer, maar dat lijkt me het wachten waard. En zo groot is de concurrentie tussen platformen ook weer niet, toch, dat we meteen met z'n allen naar een ander platform gaan? Niet dat ik er meteen voor pleit om de rente te verlagen, maar ben gewoon benieuwd waarom de marktwerking hier niet dat effect heeft, of althans minder dan ik zou denken....
pi_161728217
Clausules voor vervroegde aflossing zijn een vijand van de belegger die in rentedragende waarden investeert.
Bijvoorbeeld ook bij obligaties. Daalt de rente dan zoekt de debiteur een goedkopere lening. Stijgt de rente dan gebeurt er niets (maar heeft de investeerder koersverlies).
Bij crowdfunding heb je weliswaar geen koersverlies maar toch is het vervelend. Ik ga er vanuit dat de geldlener elders goedkoper kan lenen, is puur een rekensom die hij maakt om zich rentekosten te besparen.
Pecunia non olet
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:01:16 #60
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_161728251
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:51 schreef Incitatus3 het volgende:
Even een advocaatvandeduivelvraag: als projecten als Asiataria en Curved Cuts zo snel vollopen, waarom bieden ze dan niet 0,5 of 1,0 procentpunt minder rente? Daar worden wij als investeerders natuurlijk niet beter op (behalve dat de kans op een defaults iets afneemt), maar de leningnemer wel. En projecten als dit lopen voor die rente vast ook binnen no time vol. Het duurt misschien een paar uur of een paar dagen langer, maar dat lijkt me het wachten waard. En zo groot is de concurrentie tussen platformen ook weer niet, toch, dat we meteen met z'n allen naar een ander platform gaan? Niet dat ik er meteen voor pleit om de rente te verlagen, maar ben gewoon benieuwd waarom de marktwerking hier niet dat effect heeft, of althans minder dan ik zou denken....
Volgens mij moet er naar een marktconforme rente gerekend worden; dat is die van de bank?
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:04:57 #61
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161728337
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:59 schreef obligataire het volgende:
Bij crowdfunding heb je weliswaar geen koersverlies maar toch is het vervelend. Ik ga er vanuit dat de geldlener elders goedkoper kan lenen, is puur een rekensom die hij maakt.
Het moet dan wel flink goedkoper zijn. Want de geldlener betaald bij CF ook nog een behoorlijke fee en die moet hij dan dubbel betalen.
Tot nooit .......
pi_161728341
Van wie "moet" dat dan?

Als A en B afspreken om een bedrag aan elkaar te lenen tegen bepaalde voorwaarden en tegen x procent rente dan kan dat toch gewoon?

Het is wel zo dat als ouders een (deel van de) hypotheek verstrekken aan hun kinderen, deze lening tegen een marktconforme rente moet zijn wil je in aanmerking komen voor HRA. Maar dat is een andere discussie.
pi_161728724
Hoe dan ook is het naïef om te denken dat ze de lening vanuit hun achterzak aflossen.
Pecunia non olet
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:21:27 #64
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161728765
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:01 schreef xzaz het volgende:
Volgens mij moet er naar een marktconforme rente gerekend worden; dat is die van de bank?
Wie zegt er dat de rente van de bank marktconform is?
De bank krijgt gratis geld en is daardoor in staat om het heel goedkoop uit te lenen (als ze dat willen). Heel veel andere partijen krijgen geen gratis geld en kunnen dus niet tippen aan de rente van de bank. De bank ik is daardoor eerder marktverstorend dan marktconform.

Ik denk dat de rente van de bank niet marktconform is en daardoor in jouw ogen onwettig.
Tot nooit .......
pi_161729711
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=13629

Petro-Frigo
Project: 13629 Zakelijk
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Classificatie: 1
G-PD percentage: 1,47
Creditsafe score: 72
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag: ¤ 300.000
Product: Lening
Looptijd: 60 maanden
Rente per jaar: 7,0%
pi_161729742
De leeftijd van de ondernemer is 15 jaar?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_161729765
Branche: Groothandel / Logistiek
Producten en of diensten: Varkensslachtafvallen
Aantal medewerkers: 36
Oprichtingsdatum: 12-11-1999
Leeftijd: 47
Gezinssituatie: Gehuwd
Opleiding: WO
Hobby's: Tennis
BKR score: Laag risico (C)
BKR score: Laag risico (B)

47 toch? :)
pi_161729787
Is ondertussen gewijzigd :)
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_161729808
Hij gaat hard, vinden we er nog wat van? :)
pi_161730161
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:01 schreef crowdiefunder het volgende:
Hij gaat hard, vinden we er nog wat van? :)
Ja hoor ik vind wel wat.
Ik hou mijn geld in de zak.
Het zal op zich een prima bedrijf zijn met een laag risico profiel voor de balans en V & W rekening.. Ik kan echter de wispelturigheid van bijna alleenheerser Poetin niet inschatten. Al kreeg ik het dubbele aan rente dan zou ik dit project nog links laten liggen. Als Poetin jeuk heeft aan zijn grote teen zou het zo maar eens zo kunnen zijn dat de containers met bederfelijke waar ergens op een zijspoor gemanoeuvreerd worden met alle gevolgen van dien.
pi_161730195
Top, ik heb mezelf beloofd bij twijfel hier eerst wat meningen af te wachten en als ie dan al vol is, is er voor me besloten dat ik het niet doe :)
pi_161730254
Ik kan er geen hoogte van krijgen. Impact van wisselkoerseffecten bijvoorbeeld: geen idee hoe dat gaat lopen. Daarom een 'nee'.

Filmpje is ook niet best, maar dat is een detail.
pi_161730319
Hoe zit het met de eu economische maatregelen richting rusland in relatie tot dit project?
pi_161730390
Ik doe wel mee gezien het EV in de Nederlandse BV's + HA op beide ondernemers
pi_161730562
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:24 schreef impact9 het volgende:
Ik doe wel mee gezien het EV in de Nederlandse BV's + HA op beide ondernemers
Je bent niet de enige, zo denken er meer. Zie bedragen van 22.5k, 15k 10k 5k en veel 2.5,2 en 1k inschrijvingen. Gelukkig voor de firma die geld haalt ziet niet iedereen het het zelfde. Zit al 200k in de tas dus die is vroeg in de avond wel vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')